اقامتگاه بومگردی خانه دوست قشم | گزارش اختصاصی اتاقک

تجربه چند روزی زندگی در اقامتگاه خانه دوست قشم

قشم جزیره‌ای زیبا،‌ دیدنی و توریستی در جنوب کشور و استان هرمزگان است که این روزها به یکی از قطب‌های گردشگری ایران تبدیل شده. شاید تا چند سال پیش مسافران قشم بیشتر از بازارهای این جزیره و خریدهایشان برای دیگران می‌گفتند اما این روزها به لطف شبکه‌های اجتماعی جاذبه‌های گردشگری قشم مورد توجه قرار گرفته است. با افزایش تعداد مسافران اقامتگاه‌های بوم‌گردی جزیره هم بیشتر شده است، اقامتگاه‌هایی با حال‌و‌هوای زندگی روستایی و تزیین شده با صنایع‌ دستی منطقه. شما هم اگر به اقامت در این جزیره دوست‌داشتنی علاقه‌مندید با اجاره خانه در قشم برای مسافران یا اجاره ویلا ساحلی در قشم از اتاقک می‌توانید راهی سفر شوید، پیشنهادهای اتاقک را در ادامه از دست ندهید. در این گزارش روایت سروش، یکی از بوم‌گردانِ اتاقک، را از سفر به قشم و اقامت در اقامتگاه خانه دوست می‌خوانید.

آشنایی با اقامتگاه خانه دوست

زمستون بهترین فرصت برای سفر به جنوب کشوره و ما هم از اینکه قرار بود توی بهترین آب‌و‌هوا جزیره قشم رو ببینیم حسابی هیجان‌زده بودیم. مسیر سفر ما از رشت به سمت بندرعباس بود و از اونجا به سمت اسکله رفتیم و با شناور به طرف قشم حرکت کردیم. وقتی که به اقامتگاه رسیدیم و با میزبانمون آشنا شدیم با حس رضایت از انتخابی که داشتیم وارد حیاطی بزرگ و فضایی گرم و صمیمی شدیم. خانه دوست با در بزرگ چوبی و زیبایی داشت که به حیاط بزرگی باز می‌شد؛ حیاطی که با راهرویی ما رو به اتاق‌ها می‌رسوند. بعد از یک نگاه کلی به ورودی به سمت اتاقمون رفتیم. اتاق ما تخت نداشت اما در عوض پتو و تشک‌های تمیز و راحتش حس خوبِ بودن توی خونه مادربزرگ و روزهای بچگی رو برامون تداعی کرد. همون‌ قدر که شهر پر از حس خوب بود، اقامتگاه خانه دوست و میزبان‌ها هم خوب و دوست‌داشتنی بودند.

اقامتگاه بومگردی خانه دوست

اقامتگاه خانه دوست

نگاه کلی به اقامتگاه خانه دوست

این بنا، با قدمتی ۸۰ ساله، در سال ۱۳۹۶ بازسازی و تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی شد. اقامتگاه خانه دوست، که در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر قشم قرار گرفته، ۱۰ اتاق با فضایی سنتی داره. هرچند سرویس‌ بهداشتی و حمام اقامتگاه مشترک‌اند اما تمیزند و همه امکانات مورد نیاز رو دارند. این اقامتگاه فاصله زیادی از ساحل و شهر نداره اما سکوت و آرامش این منطقه حس رهایی از روزمرگی و زندگی شهری رو به آدم منتقل می‌کنه، البته یک بانک و سوپرمارکت نزدیک به اقامتگاه وجود داره که برای برطرف کردن نیازمون توی همچین سفری کافیه.

جاذبه های گردشگری قشم هم انتخاب‌های خوبی برای گردش در جزیره قشمه که نباید از دستشون داد.

اقامتگاه بومگردی

تجربه سفر

بعد از استراحت با انرژی و حال خوب راهی شهر شدیم. چند بار با دیدن ساندویچی‌ها وسوسه شدیم که ناهار بخوریم اما فکر میگو و ماهی اقامتگاه پشیمونمون کرد. غذای اقامتگاه واقعا کیفیت و طعم خوبی داشت و اگر چند روز بیشتر اونجا بودیم می‌تونستیم همه غذاهای محلی‌ رو امتحان کنیم. بعد از شام به حیاط رفتیم، روی سکوهای سیمانی اقامتگاه نشستیم و در حال نوشیدن چای آسمون پرستاره شب رو نگاه کردیم.

اقامتگاه بومگردی خانه دوست

خدمات رفاهی اقامتگاه خانه دوست

همه اتاق‌های اقامتگاه خانه دوست تمیز و راحت‌اند و امکانات خوبی مثل اسپلیت و یخچال دارند. صبحانه این اقامتگاه رایگانه اما برای بقیه وعده‌های غذایی از ۳ ساعت قبل باید با آقا شهریار، مسئول اقامتگاه، سفارشتون رو هماهنگ کنید. امکان آشپزی در اقامتگاه وجود نداره و زمان تخلیه اتاق‌ها بین ساعت ۱۲ تا ۲ بعد از ظهره. سرویس بهداشتی و حمام مجموعه تمیزند و وسط حیاط اقامتگاه هم  یک سکوی بزرگ سیمانی قرار داره که برای غذا خوردن و شب‌نشینی ازش استفاده می‌کنند.

نکات سفر و اقامت در اقامتگاه خانه دوست

اقامتگاه خانه دوست در منطقه سوزای قشم قرار گرفته و بهترین زمان برای سفر به این منطقه پاییز و زمستونه. قشم جزیره قشنگیه، هم ساحل زیبایی داره و هم جاذبه‌های گردشگری جذابی مثل غار خوربس، دره ستارگان و قلعه پرتغالی‌ها که دیدنشون رو نباید از دست داد.

برای سفر کردن به این جزیره کافیه با اجاره خانه در قشم برای مسافران یا اجاره روزانه آپارتمان و خانه محلی اقامتگاه دلخواهتو رزرو کنی و سفرت رو شروع کنی.

اقامتگاه خانه دوست

اشتراک‌گذاری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.