اقامتگاه بومگردی عطار میبد | گزارش اختصاصی اتاقک

اقامتگاه بومگردی عطار میبد

میبد یکی از شهرهای تاریخی و دیدنی استان یزد است. شهری که دیدن بافت قدیمی و قدم زدن در کوچه و دالان‌هایش هوش از سر می‌برد. این روزها شهر میبد میزبان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بسیاری است. با افزایش تعداد مسافران،‌ تعداد خانه‌های بوم‌گردی نیز در این شهر بیشتر از قبل شده است و انتخاب از بین آن‌ها سخت‌تر. سروش، یکی از بوم‌گردانِ اتاقک، به میبد سفر کرده است تا از اقامتگاه بومگردی عطار برای ما بنویسد.

آشنایی با اقامتگاه عطار

قدم زدن در کوچه‌ها و دالان‌های قدیمی میبد این سوال رو در ذهن مسافرها ایجاد می‌کنه که «زندگی کردن توی خونه‌های تاریخی و شبیه به مردم این شهر چه رنگ و بویی داره؟» اقامتگاه عطار با معماری سنتی و محیط گرم و صمیمی آماده استقبال از ما بود. این اقامتگاه با فضایی دلچسب، حوضی بزرگ و ایوانی که استراحت کردن روی تشکچه‌های قدیمی‌اش روح رو زنده می‌کنه تمام اون چیزی بود که ما می‌خواستیم.

اقامتگاه بومگردی عطار میبد

نگاه کلی به اقامتگاه

شاید برای این مجموعه با فضای صمیمی و حال‌و‌هوای قدیمی‌ کلمه خانه مناسب‌تر از اقامتگاه باشه. اقامتگاه عطار قدمتی دویست ساله داره، اتاق‌هایی که  بازسازی و تجهیز شدند اما باز هم حال‌و‌هوای سنتی رو حفظ کردند. این اقامتگاه ۵ اتاق مجزا، آشپزخانه عمومی و سرویس بهداشتی و حمام مشترک داره. آشپزخانه اقامتگاه همه لوازم مورد نیاز برای آشپزی رو داره و مسافرها می‌تونند وعده‌های غذایی‌شون رو خودشون آماده کنند تا باری مدیریت هزینه‌هاشون به مشکل نخورند. متأسفانه خانه عطار رستوران نداره اما برای امتحان کردن غذاهای محلی استان یزد می‌تونید سری به رستوران‌های محلی شهر بزنید. البته صبحانه رایگان جزو سرویس اتاق‌های اقامتگاه عطاره پس خیالتون برای وعده صبحانه راحت باشه.

تجربه سفر

بعد از تحویل گرفتن اتاق و کمی استراحت راهی خیابون‌های میبد شدیم. این‌ قدر بهمون خوش گذشت که متوجه گذر زمان نشدیم و وقتی رسیدیم جلوی در مجموعه ساعت ۱۲ شب بود. ناراحت از این موضوع که بدون اطلاع دادن دیر رسیدیم، به سمت اقامتگاه حرکت کردیم اما در کمال تعجب برخورد میزبان باهامون خیلی خوب بود. از اینکه بهمون خوش گذشت یا نه پرسید و حتی فرصت عذرخواهی کردن رو هم به ما نداد. برای ما، که قبلاً تجربه پشت در اقامتگاه موندن و خوابیدن توی ماشین رو داشتیم، این کار میزبانمون واقعاً باارزش بود.  قبل از خواب با دوربین به حیاط رفتم و فکر کردم که چه چیزی می‌تونه به مسافر، وقتی توی یک اقامتگاه یا یه شهر دیگه ست، بهترین حس ممکن رو بده و جواب پیش روی من بود، برخوردی شبیه به میزبان ما! مورد بعدی هم داشتن حس راحتی کیلومترها دورتر از خونه‌ست. غذای خونگی، اتاق‌های تمیز، لوازم خواب راحت و امکانات رفاهی کامل،‌ همگی می‌تونند به داشتن این حس کمک کنند.

اقامتگاه عطار

خدمات رفاهی

اقامتگاه عطار ۵ اتاق داره، ۴ اتاق دو تخته، سه تخته و چهار تخته‌ست و یکی از اون‌ها تخت نداره. از اونجایی که اقامتگاه رستوران نداره برای راحتی مسافرها آشپزخونه مشترک مجموعه همه امکانات لازم برای آشپزی کردن رو داره و صبحانه هم جزو سرویس رایگان اتاق‌هاست. ایوان بزرگ اقامتگاه هم مکانی عالی برای شب‌نشینی و تماشای آسمون پرستاره‌ ست.

هزینه سفر و اقامت

شما با خرید بلیط اتوبوس یا قطار می‌تونید خودتون رو با هزینه‌ای مناسب به میبد برسونید و برای یک شب اقامت در این اقامتگاه مبلغی مناسب و اقتصادی رو پرداخت کنید. بازدید از نارین قلعه میبد، کاروان‌سرا و چاپار‌خانه میبد، موزه سفال، یخچال میبد، آب‌انبار کلار و موزه مردم‌شناسی میبد هم پیشنهاد ما برای گشت‌و‌گذار در این شهره.

اقامتگاه عطار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.