اقامتگاه بومگردی عمو نوروز | گزارش اختصاصی اتاقک

زندگی به سبک اقامتگاه بومگردی عمو نوروز

خور شهری از توابع استان اصفهان است که به‌دلیل نزدیک بودن به کویر مصر مسافران بسیاری در آن اقامت می‌کنند. شهر خور پر از آثار و بناهایی مثل مسجد تارو، قلعه گبرها، حوض شاه و گنبد امامزاده سید داوود است که گنبدی شبیه به گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان دارد. مرجان، یکی از بوم‌گردانِ اتاقک، برای ما از تجربه سفرش به خور و اقامتش در اقامتگاه بومگردی عمو نوروز نوشته است :

«بعد از دیدن شهر تاریخی و خوش آب‌و‌رنگ نایین به سمت خور راه افتادیم تا شب را در اقامتگاهی کویری سپری کنیم. جاده کویری اقامتگاه وسیع و بی‌انتها بود،‌ شبیه به فیلم‌های وسترن. بعد از حدود سه ساعت رانندگی به شهر خور رسیدیم و برخلاف تصور با شهری نسبتاً شلوغ مواجه شدیم. با آقای موسوی مسئول اقامتگاه عمو نوروز تماس گرفتیم و به سمت اقامتگاه راهی شدیم. در انتهای کوچه‌ای که دو طرفش را نخل‌های زیبای کویری تزیین کرده بودند اقامتگاه عمو نوروز قرار داشت، خانه کویری ما، برای چند روز آينده.»

اقامتگاه عمو نوروز

آشنایی بیشتر با اقامتگاه عمو نوروز

آقای موسوی، مردی خوش برخورد و صمیمی‌‌، جلوی در اقامتگاه منتظر ما بود. در بزرگ چوبی ما را به حیاط مجموعه رساند، حیاطی که نخل زیبایی وسط آن خودنمایی می‌کرد و دور‌تا‌دور  آن را اتاقک‌های کوچک و ساده پر کرده بودند. آقای موسوی برای ما توضیح داد که معمولاً این اقامتگاه به‌خاطر نزدیک بودن به کویر مصر در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ می‌شود. ولی از آن جایی که ما وسط هفته به این اقامتگاه رفته بودیم بیشتر اتاق‌ها خالی بودند و اتاقمان را خودمان انتخاب کردیم. بعد از گذشتن از یک راهرو و تعدادی پله به طبقه دوم رسیدیم که دست کمی از حیاط پایین نداشت‌. ما نزدیک‌ترین اتاق طبقه بالا، که شیشه‌های رنگی زیبایی داشت، را انتخاب کردیم. بعد از باز شدن در با فضایی ساده و سنتی مواجه شدیم، اتاقی کوچک با دیوارهای کاهگلی.

نگاه کلی به اقامتگاه عمو نوروز

این اقامتگاه ۱۱ اتاق دارد که ۳ اتاق آن سرویس بهداشتی اختصاصی و ۸ اتاق دیگر سرویس بهداشتی مشترک دارند. برای ۸ اتاق با سرویس مشترک در مجموع ۵ توالت‌ فرنگی و حمام مشترک در طبقه‌های مختلف اقامتگاه در نظر گرفته شده است. همه اتاق‌های مجموعه تمیزند و امکاناتی مانند یخچال، تهویه مطبوع، وسایل گرمایش و سرمایش، لوازم خواب به تعداد نفرات و اینترنت دارند. صبحانه برای مسافران رایگان است و برای سفارش غذا از رستوران باید از قبل هماهنگی‌های لازم انجام شود. این اقامتگاه پارکینگ اختصاصی هم دارد.

اقامتگاه عمو نوروز

تجربه اقامت در اقامتگاه بومگردی عمو نوروز

بعد از جابه‌جا کردن وسایلمان دوباره به حیاط برگشتیم و آقای موسوی ما را به‌ سمت آشپزخانه هدایت کرد، آشپزخانه‌ای که علاوه‌بر داشتن لوازم آشپزی با میز کوچک چوبی، چند صندلی و کنده درخت تزیین شده بود‌. برای شام تصمیم گرفتیم لذت آشپزی کردن در آن آشپزخانه زیبا را از دست ندهیم و خودمان غذا درست کردیم. بعد از تمام شدن شام به‌سرعت‌ به اتاق برگشتیم تا خودمان را به یک خواب راحت مهمان کنیم‌. صبح که بیدار شدیم مطمئن بودیم که دلمان برای این خواب همراه با بوی کاهگل تنگ خواهد شد‌. از اتاق بیرون آمدیم، عطر نان محلی ما را به سمت آشپزخانه کشاند. آقای موسوی روی همان میز چوبی زیبا برایمان صبحانه‌ای لذیذ ترتیب داده بود‌. بعد از خوردن صبحانه دلمان نمی‌آمد از این همه سادگی و صمیمیت جدا شویم‌. به‌ هر‌حال بعد از جمع کردن وسایل مجبور به ترک آنجا شدیم‌ و آقای موسوی با روی خوش ما را راهی کردند.