خبرهای اتاقکیمیزبان

جشنواره فیلم کوتاه موبایلی بوم، روایتگری از داستان‌های کمتر شنیده شده

در چند سال فعالیت اتاقک به‌ عنوان یکی از اولین سامانه‌های رزرواسیون آنلاین اقامتگاه در ایران، هر روز با میزبان‌ها و اقامتگاه‌هایی مواجه می‌شدیم که داستان‌هایی شنیدنی و جذابی داشتند. از اقامتگاه‌هایی که نسل به نسل دست‌به‌دست شده بود تا خانه‌هایی که با زحمت‌های زیاد و پله به پله رشد کرده بودند. با شیوع بیماری کرونا و کمرنگ شدن فعالیت‌های گردشگری فرصت مناسبی برای روایت این داستان‌ها پیدا کردیم. در این میان هم میزبان‌ها شناخته خواهند شد و هم استعدادهای این حوزه می‌توانند با آموزش رایگان و شرکت در جشنواره فیلم موبایلی بوم خود را به اثبات برسانند. 

مسابقه فیلم موبایلی بوم
عکس از گوگل

تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم

بوم در زبان فارسی به معنی سرزمین و زیستگاه است. سرزمینی که با تمام وجود دوستش داریم و با تمام ناملایمات زمانه پای نامش ایستاده‌ایم. این کهن بوم، ایران ما، پر از داستان‌های کوچک و بزرگ، تلخ و شیرین و گاهی آموزنده است. در این جشنواره از خانه‌ای به خانه دیگر می‌رویم و داستان‌های کوچه به کوچه هر اقامتگاه را برای شما روایت می‌کنیم. داستان‌هایی که منتظر گوشی شنوا و ذهنی خلاق و هنرمندند تا به گوش دیگر ایرانیان برسند. از طرف دیگر بوم در زبان انگلیسی به معنای لوحی سفید و پاک است که منتظر نقش‌ونگار است. جشنواره فیلم موبایلی بوم فرصتی برای جوانان خلاق و مستعد ایران است تا آستین‌ها را بالا زده و این بوم را با سلیقه خود نقاشی کنند. 

کهن بوم ما، ایران
عکس از گوگل

حمایت از گردشگری بومی و جوانان علاقمند به فیلمسازی

در میان مشکلاتی که کرونا برای مردم ایجاد کرد، کاهش درآمد و حتی تعطیل شدن بعضی از کسب‌وکارهای گردشگری ضربه بزرگی به گردشگری کشور زد. بوم‌گردی‌ها در این میان ضربه بیشتری خوردند و ما تصمیم گرفتیم با تمرکز روی این نوع خاص اقامتگاه از آن‌ها و فعالیت مهم آن‌ها در عرصه گردشگری حمایت کنیم. بوم‌گردی‌ها گنج‌های کوچکی در گوشه‌وکنار ایرانند که داستان‌ها و خاطرات سبزی در دل خود دارند. این داستان‌ها نیاز به روایتگر دارند. جوانان زیادی در سراسر کشور نیاز به فرصتی برای شکوفا شدن استعدادهایشان دارند. جشنواره فیلم موبایلی بوم فرصت بزرگی برای این استعدادهای جوان فراهم می‌کند تا بتوانند دیده شوند و استعدادشان را به رخ بکشند. 

حمایت از گردشگری بومی
عکس از گوگل

آموزش رایگان برای شرکت کنندگان

قبل از شرکت در جشنواره فیلم موبایلی بوم می‌توانید در کلاس‌های آموزشی آنلاین ما شرکت کنید. کافیست یک گوشی موبایل داشته باشید و در کلاس‌های آموزشی قبل از شروع جشنواره فیلم موبایلی بوم شرکت کنید تا با آمادگی کامل وارد رقابت شوید. شما در این دوره در زمینه نوشتن سناریو، کارگردانی، ساخت ویدئو و تدوین آن تحت نظر اساتید برتر هر حوزه آموزش آنلاین خواهید دید. به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا این کلاس‌ها به صورت مجازی انجام می‌شوند. 

آموزش رایگان آنلاین
عکس از گوگل

هدف‌های ما از برگزاری بوم

اولین هدف جشنواره فیلم موبایلی بوم کشف داستان های شگفت‌انگیز در سراسر ایران است. داستان‌هایی از زبان میزبان‌های اقامتگاه‌های گردشگری و بوم‌گردی و تجربیات آن‌ها می‌تواند نقش‌های زیبایی بر روی بوم سفید ما بنشاند. دومین هدف ما سفر کردن همراه با این راویان به شهرهای مختلف است. در روزهای سخت در خانه ماندن می‌توانیم با این قصه‌ها همراه شویم و به صورت مجازی به شهرهای مختلف سفر کنیم. همچنین با کاهش سفرها بسیاری از اماکن گردشگری دچار رکود شده‌اند. اتاقک با برگزاری جشنواره فیلم موبایلی بوم حمایت خود را از این کسب‌وکارها نشان می‌دهد. حمایت از استعدادهای جوان کشور و نشان دادن ایران از قابی زیبا به جهان از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره فیلم موبایلی بوم است.

هدف از برگزاری بوم
عکس از گوگل

هیئت داوران جشنواره بوم

پژمان فخاریان، نویسنده و کارگردان، پژوهشگر تاریخ ومدیر خلاقیت آژانس‌های تبلیغاتی یکی از داورهای جشنواره فیلم موبایلی بوم است. دکتر فرزاد مقدم مدرس برندینگ گردشگری، منصور ضابطیان نویسنده، مجری و کارگردان، مهرداد خوشبخت، کارگردان و تدوینگر و خانم شیرین نادری، مدیر بخش بین‌الملل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از دیگر اعضای هیئت داوران هستند. 

علاوه بر این تعداد زیادی از گردشگرها، بلاگرهای سفر، عکاس‌ها و فعالان این عرصه به عنوان اعضای هیئت انتخاب با جشنواره فیلم موبایلی بوم همکاری می‌کنند. 

داوران جشنواره بوم
عکس از اتاقک

جایزه‌های جشنواره فیلم موبایلی بوم

جایزه‌های جشنواره فیلم موبایلی بوم به شرح زیر است:

۳ جایزه پکیج طلایی به ارزش ۶ میلیون تومان برای منتخبان هیات داوران، لوح تقدیر و تندیس مسابقه

۳ جایزه پکیج نقره‌ای به ارزش ۳ میلیون تومان برای منتخبان نهایی هیات انتخاب، لوح تقدیر و تندیس مسابقه

۳ جایزه پکیج برنزی به ارزش ۲ میلیون تومان برای منتخبان مردمی و لوح تقدیر

۱۰ جایزه‌ پکیج یادبود به ارزش ۱ میلیون تومان برای ۲۰ فینالیست و لوح تقدیر

۵۰ جایزه معنوی و قدردانی برای ۵۰ فیلم برتر بعد از برندگان و فینالیست‌ها

گواهی‌نامه حضور برای تمامی فیلم‌های پذیرش شده

۳ جایزه‌ی ویژه اتاقک به میزبان و راوی برتر برای سفر مسئولانه و پاک

جایزه‌های مسابقه بوم
عکس از گوگل

برای شرکت در جشنواره فیلم موبایلی بوم کافیست وارد سایت بوم شوید و ثبت‌نام کنید. این مسابقه جذاب چالشی هیجان‌انگیز برای شما خواهد بود و کمک بزرگ به کشف استعداد شما خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *