شهرهاتعطیلاتجاهای دیدنی

تعطیلات عید نوروز 1403 کجا بریم؟ | 30 پیشنهاد جذاب و شگفت‌انگیز برای سفر در نوروز ۱۴۰۳+ راهنمای سفر در نوروز

سال نو، تعطیلات رسمی، بوی بهار، طبیعت زیبا و خیالی آسوده و راحت از مشغله‌های زندگی روتین، همگی نوروز را به بهترین فرصت برای سفر تبدیل کرده‌اند. با فرا رسیدن بهار بسیاری از افراد در گوشه ذهنشان دنبال مقصد سفری مناسب می‌گردند، دنبال نامی آشنا و یا مقصدی تازه برای استراحت و تفریح در آغاز سال نو.

ایران سرزمینی چهارفصل است و در فصل بهار بیشتر شهرهای ایران طبیعتی زیبا و سرسبز دارند یا حداقل آب‌و‌هوایی مطلوب. بیشتر استان‌های کشورمان نیز جاذبه‌های گردشگری شناخته شده‌ای دارند که فرصت بازدیدشان را نباید از دست داد. ازطرفی زمان و بودجه دو فاکتور مهم در تصمیم‌گیری‌ هستند. بنابراین طبیعی است که انتخاب مقصد سفر مناسب کمی سخت باشد، به همین خاطر در ادامه بهترین پیشنهادها را برای سفر در نوروز 1403 را معرفی کرده‌ایم.

اصفهان، نصف جهان

اصفهان، نصف جهان

شاید یکی از بهترین پاسخ‌ها برای نوروز 1403 کجا بریم، شهر اصفهان باشد و بهترین توصیف برای اصفهان همان نصف جهان است. درنهایت قدم زدن در میدان نقش جهان و بازار سنتی، شنیدن انعکاس صدایتان در زیر گنبد مسجد امام، دیدن تکان‌های مناره‌های منارجنبان، تماشای آسمان شب از روی سی‌و‌سه پل، ایستادن در پایین کوه صفه، سربه‌هوا شدن برای دیدن نقاشی‌های کلیسا وانک، دیدن تصویر عمارت چهل ستون در آب استخر پیش روی آن بتواند معنای نصف جهان را آن‌طور که باید نشانتان دهد. اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است، شهری که شکوه بناهای تاریخی آن برای یک کشور که هیچ برای تمام جهان کافیست. در این سفر به یادماندنی یکی از بهترین گزینه‌ها برای اقامت در شهر مشاهده ویلا و اجاره سوئیت اصفهان در سایت اتاقک است.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

دزفول یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان

دزفول یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان

دزفول یکی از بهترین پیشنهادها برای سفر در نوروز 1403 است. دزفول را باید شهر عجایب دانست. در این شهر دره ارواح در کنار آبشاری باشکوه، آسیاب‌های تاریخی آبی، تپه‌های باستانی و دریاچه شهیون قرار گرفته‌اند. طبیعت این منطقه به‌قدری زیباست که تصویرش تا همیشه همانند تابلوی نقاشی زیبا در خاطرتان ثبت می‌شود؛ بنابراین اگر علاقه‌مند به طبیعت و بازدید از مکان‌های عجیب و متفاوت‌ هستید، دزفول بهترین مقصد سفر نوروزی برای شماست که میتوانید اجاره روزانه خانه و سوئیت در دزفول را اجاره کنید.

شیراز شهر بهارنارنج‌ها

گیلان

امکان ندارد لیستی از بهترین پیشنهادها برای سفر در نوروز 1403 تهیه شود و شیراز در این لیست قرار نگرفته باشد. شیراز را باید در بهار دید، زمانی که زیباترین لباسش را به تن کرده، عطر بهارنارنج در هوایش پیچیده و هر طرف را که می‌بینید با شکوفه‌های رنگارنگ تزيين شده است. شیراز شهر ادب و فرهنگ است، شهر باغ‌های ایرانی و مساجد تاریخی باشکوه. جاذبه‌های گردشگری شیراز را نمی‌توان رتبه‌بندی کرد. شیراز تخت جمشید، باغ ارم، نارنجستان قوام، حافظیه، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخانی، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش را دارد که انتخاب از بین آنها کمی سخت به‌نظر می‌رسد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم چند روزی از عید نوروز را به بازدید از جاهای دیدنی شیراز اختصاص دهید.

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سفر رویایی به جنوب ایران (کیش، قشم، هنگام، هرمز)

کیش

 هرساله با رسیدن عید نوروز جزیره کیش، قشم، هنگام و هرمز به مقاصد سفر مسافرانی تبدیل می‌شوند که در طول سال از جاذبه‌های گردشگری این جزیره‌ها داستان‌های بسیاری شنیده‌اند، داستان خاک سرخ هرمز، دره ستارگان قشم که شب‌ها نباید در آن‌جا ماند، دلفین‌های جزیره هنگام و تفریحات لوکس کیش.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

فروردین آخرین فرصت برای بازدید از جزایر جنوب کشور است زیرا بعد از آن گرما و رطوبت بالای هوا گشت‌و‌گذار را سخت می‌کند. سفر به شهرهای جنوبی در عید نیازمند برنامه‌ریزی است، زیرا تعدادی از مسافران برای نوروز 1402 به شهرهایی مثل کیش، چابهار و بقیه شهرهای جنوبی سفر می‌کنند و احتمال اینکه برای اقامت در این شهرها به مشکل بخورید بسیار است. شما هم‌اکنون می‌توانید با اجاره سوئیت در قشم  و بقیه شهرهای جنوبی برای عید نوروز اقامتگاه خود را به راحتی رزرو کنید.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

مشهد ترکیبی از سنت و مذهب و مدرنیته

مشهد
عکس از گوگل

تحویل کردن سال نو در حرم امام رضا آرزوی بسیار از خانواده‌های ایرانی است. مشهد، شهری زیارتی با طبیعتی زیبا و بناهای تاریخی شناخته شده که در نوروز میزبان مسافران بسیاری است. مهم‌ترین قسمت سفر به مشهد را می‌توان زیارت حرم امام رضا دانست اما مسافران در مدت زمان اقامت خودشان در این شهر از جاهای دیدنی مانند مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی، مجموعه پارک كوهسنگی، بازار رضا، آرامگاه فردوسی، شاندیز و طرقبه نیز بازدید می‌کنند.

اجاره هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

تنگه شیرز گرند کنیون ایران

تنگه شیرز
عکس از گوگل

این روزها نام تنگه شیرز را پای عکس‌های خوش‌رنگ و لعاب شبکه‌های اجتماعی و در لیست تورهای پرطرفدار آژانس‌های مسافرتی می‌توان دید. تنگه شیرز در نزدیکی شهر کوهدشت و محل تلاقی سه استان لرستان، ایلام و کرمانشاه قرار دارد. تنگه شیرز با داشتن رودخانه‌ای پرآب در دل خود و طبیعتی سرسبز و دیدنی، بهشتی پنهان شده در دل صخره‌های سخت است که هر طبیعت‌گردی آرزوی دیدارش را دارد. قدمت تنگه شیرز به دوره سوم زمین‌شناسی یا مزوزوییک برمی‌گردد و شما با قدم زدن در این تنگه درواقع در دل تاریخ قدم می‌زنید. این تنگه یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در نوروز 1403 است.

چابهار شهر کوه‌های مریخی

چابهار
عکس از گوگل

سیستان‌ و‌ بلوچستان بسیار زیبا است و اگر هنوزبه این شهر سفر نکرده‌اید، می‌توانید عید نوروز 1403 به این سرزمین جادویی بیایید تا خودتان از نزدیک مهمان‌نوازی مردمانش را بیبنید. چابهار یکی از زیباترین شهرهای استان سیستان‌ و‌ بلوچستان است که در نام خود چهار بهار به نشانه آب‌و‌هوای معتدل و خوبش دارد. چابهار عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران را دارد، تالابی صورتی رنگ، کوه‌های مریخی، گِل‌افشان‌هایی که از دل زمین فوران می‌کنند و یکی از زیباترین بنادر ایران به نام گواتر نیز در این شهر قرار دارد. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، فرهنگ، آداب‌و‌رسوم و غذاهای محلی متفاوت مردم این منطقه نیز چابهار را به یکی از بکرترین مقاصد سفر تبدیل کرده است. برای اجاره ویلا و سوئیت چابهار در اتاقک پیشنهادهای بسیاری وجود دارد که با ورود به این سایت و انتخاب اقامتگاه موردعلاقه خود می‌توانید سفری به یادماندنی داشته باشید.

اجاره سوئیت در چابهار با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

ترکمن صحرا سرزمین اسب و دوتار

ترکمن صحرا
عکس از گوگل

با شنیدن نام ترکمن صحرا گویی نوای ساز دوتار و آواز مردی ترکمن نیز از دوردست شنیده می‌شود. ترکمن صحرا سرزمین اسب و دوتار است، سرزمینی با هزارتپه سرسبز که گورستان و زیارتگاه خالد‌نبی را در دل خود پنهان کرده است. با سفر و اجاره ویلا در بندر ترکمن صحرا در عید 1403 می‌توانید منظره‌های زیبای بهاری را از نزدیک ببینید. فرهنگ مردمان این منطقه آن‌قدر اصیل است که بعد از بازگشت به شهرتان تا مدت‌ها به نوع صحبت کردن، پوشش، رفتار، موسیقی، غذای محلی و موسیقی آن‌ها فکر می‌کنید تاجایی که سال‌ها بعد ترکمن صحرا هنوز هم مقصد مورد علاقه‌تان خواهد بود.

طبس عروس کویر ایران و کال جنی

کال جنی
عکس از گوگل

طبس عروس کویر ایران و کال جنی دره‌ای جن‌زده است. بازدید از این دو جاذبه گردشگری متفاوت می‌تواند تجربه‌ای تکرار‌نشدنی در نوزوز 1403 را برایتان رقم بزند. از آنجایی که بهار بهترین زمان برای سفر به این منطقه است، بنابراین چند روزی را به زندگی در طبس که سرابی واقعی در دل کویر است و قدم زدن در بین دیواره‌های سربه‌فلک کشیده دره کال جنی اختصاص دهید.
مردمان طبس که نامش به معنای «بسی داغ» است غیرممکنی به نام کشاورزی در کویر را ممکن کرده‌اند. خانه‌های روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی این منطقه تجربه زندگی به سبک مردمان کویر را برایتان کنار گذاشته‌اند.
دره کال جنی هم که در فاصله ۳۵ کیلومتری از طبس قرارگرفته طی هزاران سال و در اثر فرسایش بادی و سیلاب‌ها به‌وجود آمده است. درواقع کال جنی را می‌توان بنایی تاریخی دانست که هنر دست طبیعت است. در بازدید از دره کال جنی به‌خاطر داشته باشید که به‌جز آب و کفش مناسب که دو مورد از مهم‌ترین لوازم مورد نیاز هستند، دوربین را هم نباید فراموش کنید تا چشم‌هایتان نیز همانند دلتان سیر نشده از این‌همه زیبایی در دره جن‌ها جا نماند.

 متل قو شهر قوها

متل قو
عکس از گوگل

متل قو یا سلمانشهر یکی از پرطرفدارترین شهرهای شمالی ایران برای استراحت در نزدیکی دریای خزر است. این منطقه توریستی با داشتن امکانات تفریحی، هتل‌ها و ویلاهای لوکس، رستوران‌های متنوع و مراکز خرید شناخته‌شده بهترین انتخاب برای طرفداران تعطیلاتی راحت و بی‌دردسر است. برای اقامت و اجاره ویلا در متل قو می‌توانید وارد سایت اتاقک شوید و اقامتگاه موردنظر خودتان را آنلاین رزرو کنید. می‌توان گفت سلمانشهر از همه‌چیز بهترینش را دارد، بهترین امکانات رفاهی، اسکله‌های تفریحی، منظره‌ای دیدنی از جنگل‌های اطراف و جاذبه‌های طبیعی مانند غار آبی دانیال که درنوع خود بی‌نظیر است.

اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 اهواز پایتخت فلافل ایران

مسافرت در نوروز ۹۹
عکس از گوگل

یکی از شهرهایی که می‌توانید در روزهای اول سال به آن سفر کنید، پایتخت فلافل ایران، اهواز است. این شهر در نوروز هوای مطبوعی دارد و از گرمای روزهای گرم خبری نیست. هزینه سفر به این شهر شامل اجاره خانه و سوئیت در اهواز، خورد و خوراک، حمل‌ونقل و بازدید از مکان‌های گردشگری است و اگر با وسیله نقلیه شخصی به این شهر سفر می‌کنید هزینه بنزین هم به آن اضافه می‌شود. پل سفید، پل سیاه، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، کاروانسرای معین التجار و بازار لشکرآباد از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر هستند. فلافل اهوازی را هم حتما نوش جان کنید و از طعم خوبش لذت ببرید.

 نیشابور شهر فیروزه‌ای ایران

سفر به نیشابور در نوروز
عکس از گوگل

شهر فیروزه‌ای ایران یکی دیگر از مقصدهای عید نوروز 1403 است. نیشابور در مسیر مشهد قرار دارد و از شهرهای قدیمی ایران و استان خراسان رضوی است. علاوه‌بر فیروزه این شهر که شهرت جهانی دارد مشاهیر و بزرگان زیادی هم در آن متولد شده‌اند. آرامگاه خیام نیشابوری، مسجد جامع، بازار سرپوش، آرامگاه عطار، آرامگاه کمال‌الملک، قلعه لک‌لک آشیان و دهکده چوبی از جاهای دیدنی این شهر به‌شمار می‌روند.

امکان اجاره ویلا در نیشابور برای اقامت در این شهر زیبا در سایت اتاقک فراهم شده است.

سفر به کرمان در عید نوروز

سفر به کرمان
عکس از گوگل

اگر هنوز شک دارید که نوروز 1403 کجا بروید، پیشنهاد می‌کنیم در روزهای عید نوروز به کرمان سفر کنید ارگ بم و باغ شازده ماهان کرمان باعث شهرت جهانی‌اش شده‌اند. مردم خونگرم این شهر به مهمان‌نوازی معروف‌اند و در سفر به کرمان می‌توانید از هم‌نشینی با آن‌ها لذت ببرید. خوراکی‌ها و غذاهای سنتی کرمان هم طرفداران زیادی دارند و بازارهای سنتی آن بهترین جا برای خرید صنایع دستی این شهر هستند.

در سفرتان به این شهر پیشنهاد می‌کنیم بعد از اجاره سوئیت و خانه در کرمان از بازار سرتاسری، گنبد جبلیه، موزه حمام، مقبره مشتاق علی شاه، مسجد امام، مسجد گنجعلی خان، یخدان مویدی، آتشکده و باغ هرندی دیدن کنید.

سمنان ترکیب کویر و جنگل

سفر به سمنان در نوروز
عکس از گوگل

سمنان یکی از شهرهای ایران است که از نظر جغرافیایی هم به کویر نزدیک است هم به جنگل. به دلیل قدمت زیاد این شهر بناهای تاریخی متعددی در آن برای بازدید وجود دارد. همچنین این شهر یکی از شهرهایی است که در روزهای نوروز شلوغ و به‌هم ریخته نیست و می‌توانید به راحتی از مکان‌های گردشگری‌اش بازدید کنید.

پیدا کردن اقامتگاه در سمنان برخلاف شهرهای شمالی بسیار سخت است، ولی سایت اتاقک امکان اجاره روزانه سوئیت در سمنان را به‌صورت آنلاین برای شما فراهم کرده است. بازدید از پارک جنگلی سوکان، بازار بزرگ، پارک آبی گوت که مال، چشمه قلقل، عمارت چشمه علی، آبشار نسروا و دره خوش آبرود را در سفر به سمنان از دست ندهید.

یزد؛ نگین کویر ایران

یزد؛ نگین کویر ایران
عکاس: مسعود بانا

یزد نخستین شهر خشتی جهان است که با داشتن جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوان، همچون موزه‌ای گران‌بها در دل کویر ایران جا خوش کرده است و همه ساله گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان میزبانی می‌کند. زیبایی‌های این شهر به‌قدری متنوع هستند که هر فرد با هر سلیقه‌ای را شیفته خود می‌کنند. از مهمان‌نوازی مردمان خونگرم و لهجه شیرین یزدی گرفته تا سوغاتی‌های متنوع و جاذبه‌های دیدنی متعدد آن که در گوشه‌کنار این شهر پراکنده شده‌اند و با آغوشی باز منتظر گردشگران هستند. مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع یزد، باغ دولت آباد، آتشکده بهرام یزد، محله فهادان یزد و غیره ازجمله جاذبه‌های دیدنی یزد هستند که در سفرتان به این شهر باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید. با توجه به آب‌وهوای گرم و خشک یزد بهترین زمان بازدید از این شهر زیبا و جاذبه‌های دیدنی آن فصل بهار و ایام عید است. در نوروز آب‌وهوای یزد بسیار مطبوع و دل‌نشین می‌شود و عطر گل‌های بهاری در همه‌جا می‌پیچد، قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های خشتی و گلی و دالان‌های نیمه تاریک یزد در فصل بهار و تماشای درختان پر از شکوفه بهاری که از باغ‌ها، خانه‌ها و بناهای تاریخی این شهر سر به فلک کشیده‌اند، لذت وصف‌ناپذیری دارد.

اجاره سوئیت در یزد با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

بوشهر؛ دیار نخل و دریا

دریای بوشهر
عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

بوشهر با پیشینه‌ای بیش از سه قرن در قسمت جنوبی کشور و در حاشیه دریای نیلگون خلیج فارس جا خوش کرده است. این شهر زیبا به واسطه داشتن سواحل زیبا، آب‌وهوای گرم و خوش، نخلستان‌های خرما و قابلیت‌های بی‌شمار و کم‌نظیر گردشگری همه ساله به‌ویژه در ایام تعطیلات نوروز پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران است. خانه قاضی، گور دختر، عمارت ملک، مدرسه گلستان، آب انبار قوام، عمارت دهدشتی، کنیسه یهودیان، قلعه هندی‌ها، کلیسای مسیح مقدس، قبرستان انگلیسی‌ها و غیره ازجمله جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بوشهر هستند که در سفرتان به این شهر از بازدید آن‌ها غافل نشوید؛ اما جاذبه‌های دیدنی بوشهر تنها در عمارت‌ها و اماکن تاریخی این شهر محدود نمی‌شود. جزایر کوچک و بزرگی که همگی حاصل همسایگی با خلیج فارس هستند نیز در این شهر وجود دارند. جزیره خارگ، نگین، شیخ کرامه، چراغی، صدف، مطاف، نخیلو و غیره ازجمله جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جزایر بوشهر هستند که در بازدید از هرکدام از آن‌ها با پهنه‌ای گسترده از شگفتی‌های بی‌انتها روبه‌رو خواهید شد که شما را به وجد خواهند آورد.

بندر انزلی، اروپایی کوچک در شمال ایرانخانه های رنگی در بندر انزلی

بندر انزلی که در استان گیلان قرار گرفته، مقصدی عالی برای عاشقان خرید است، چراکه با داشتن بازار منطقه آزاد، تمامی اجناس از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را عرضه می‌کند و مسافران می‌توانند با گشت‌وگذار در مراکز خرید آن، هرآنچه که نیاز دارند را بخرند. ناگفته نماند که بندر انزلی علاوه‌بر مراکز خرید متعدد، جاهای دیدنی فراوانی هم دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تالاب انزلی، موج شکن انزلی، کلبه وحشت، آکواریوم، دهکده ساحلی، کشتی تفریحی و پل غازیان اشاره کرد. اگر عاشق دریا و تفریحات دریایی هستید، انزلی بهترین مقصد برای سفر در نوروز خواهد بود.

اجاره ویلا در انزلی با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

نوشهر، شهری پر از جاذبهمنظره‌ای از نوشهر

جاذبه‌های نوشهر آنقدر زیاد هستند که با یک بار سفر به آن نمی‌توانید از همه‌ی آن‌ها دیدن کنید و برای بازدید از همه‌ی جاذبه‌های آن باید روزهای زیادی را در این شهر سپری کنید. نوشهر به دریاچه‌ی ارواح و پارک جنگی سی‌سنگان خود مشهور است و همین دو جاذبه مسافران زیادی را در تعطیلات عید نوروز به‌سوی خود می‌کشانند. با سفر به این شهر هم به دریا نزدیک هستید و هم به جنگل، درنتیجه می‌توانید از جاذبه‌های خیره‌کننده‌ی هردو بهره ببرید.

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سوادکوه، طبیعتی در دل جنگلقطار بر روی پل سوادکوه

سوادکوه در فاصله 250 کیلومتری تهران قرار دارد و به‌راحتی با 3 ساعت رانندگی از تهران می‌توانید به آن برسید. سوادکوه به دلیل قرارگیری در کوهپایه‌های البرز، آب‌وهوایی خنک و بسیار مطبوع دارد و برخلاف دیگر شهرهای مازندران شرجی نیست. در سفر به سوادکوه حتما از پل سفید، زیرآب، آلاشت و شیرگاه دیدن کنید، چراکه مناظری خیره‌کننده دارند و شما را مجذوب خود خواهند کرد. سوادکوه برای عاشقان جنگل همانند بهشت است، زیرا به‌دلیل قرار گرفتن در دل جنگل‌های بکر، طبیعتی باورنکردنی دارد.

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

لاهیجان، عروس گیلانآبشار مصنوعی شیطان کوه لاهیجان

حتما تابه‌حال شنیده‌اید که می‌گویند لاهیجان عروس گیلان است! اما تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا این لقب را به لاهیجان داده‌اند؟ ما به شما می‌گوییم؛ لاهیجان شهری است که تا چشم کار می‌کند سرسبزی است و به‌همین دلیل به آن عروس گیلان می‌گویند. نقطه نقطه‌ی این شهر با درختان سبز، مزارع چای، تپه‌های وسیع سرسبز و کوه‌های جنگلی مزین شده‌اند، گویی انگار همیشه در زیباترین حالت خود قرار دارند. بام سبز لاهیجان مکانی است که اگر به این شهر سفر کردید حتما باید از آن دیدن کنید، چراکه وجود تله‌کابین، چشم‌اندازهای مسحورکننده، دریاچه‌ای بزرگ و آبشاری بلند، مناظری خیره‌کننده ایجاد کرده‌اند.

اجاره ویلا لاهیجان با پشتیبانی کامل
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

شهسوار، نگینی درخشان در شمالدشت گل های زرد در شهسوار

شهسوار منطقه‌ای در استان مازندران است که جاذبه‌های بی‌شماری را در دل خود جای داده. از مناطق بکر و ییلاقی گرفته تا روستاهای سرسبز و سنتی و جنگل‌های انبوه در شهسوار وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطراتی به‌یادمادنی در نوروز 1403 برایتان رقم بزند. رودهای جاری، آبشارهای خروشان و چشمه‌های آب گرم زیادی نیز در این شهر وجود دارند که لذت سفرتان را دوچندان خواهند کرد. از مهم‌ترین جاذبه‌های شهسوار که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید این موارد هستند:

  • پارک جنگلی خشکه‌داران
  • روستای قلعه گردن
  • روستای فلکده
  • آبشار سنگ بن چشمه
  • آبشار تودارک
  • آبشار کوهسر
  • جنگل‌های دوهزار سه‌هزار
  • دشت دریاسر
  • پارک جنگلی چالدره
  • مرداب نشتارود

اجاره ویلا شهسوار پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

محمودآباد، شهر محبوب مسافران نوروزیساحل محمودآباد

دلیل محبوبیت شهر محمودآباد نزد مسافران نوروزی، دریای بی‌کران خزر است. عاشقان دریا برای سفر به محمودآباد در تعطیلات عید نوروز برنامه‌ریزی می‌کنند و از گذراندن اوقات خوش در سواحل محمودآباد لذت می‌برند. تماشای طلوع و غروب خورشید در سواحل شنی محمودآباد، لذت آب‌بازی کنار دریا، پیک‌نیک در پارک‌های جنگلی محمودآباد، تماشای آبشار آب‌پری و همچنین تالاب سرخ‌رود در محمودآباد، اوقاتی فراموش‌نشدنی برایتان رقم خواهد زد.

اجاره ویلا در محمودآباد با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

چالوس، تلفیق کوه‌های البرز و دریانمایی از جاده چالوس

مادامی که نام چالوس به میان می‌آید، جاده چالوس با تمام زیبایی‌های خود در ذهن بسیاری از مسافران تداعی می‌شود. یکی از زیباترین جاده‌های کشور عزیزمان، جاده چالوس است که هرچه بیشتر در مسیر آن پیش بروید، شگفتی‌های طبیعت بیشتر نمایان می‌شوند. بهتر است بدانید زیبایی‌های چالوس فقط به جاده‌ی آن ختم نمی‌شوند، بلکه تلفیق کوه‌های البرز با دریای بی‌کران خزر مناظری شگفت‌انگیز و مسحورکننده در این شهر ایجاد کرده‌اند. چالوس یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران است که در طول تاریخ موردتوجه پادشاهان زیادی از جمله پهلوی قرار گرفته بود و کاخ‌های تاریخی آن هنوز پابرجا هستند. در طبیعت زیبای چالوس می‌توانید از مناظر بکر جنگل، آبشار، کوهستان، چشمه و دریای خزر لذت ببرید و تعطیلاتی خاطره‌انگیز در نوروز 1403 تجربه کنید.

اجاره ویلا در چالوس با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

گیلان؛ دیار سرسبز ایران

گیلان
عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

با آغاز فصل بهار بسیاری از گردشگران و مسافران استان زیبا و سرسبز گیلان را برای سفرهای نوروزی خود انتخاب می‌کنند. گیلان یکی از خوش آب‌وهواترین و زیباترین استان‌های کشور است و به علت واقع شدن در جوار رشته کوه‌های البرز و دریای خزر از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی‌شماری برخوردار است. در این خطه سرسبز هر آنچه برای تجربه یک سفر لذت‌بخش نیاز دارید از کوه، دریا و جنگل گرفته تا رودخانه، دریا و آبشار برای شما وجود دارد. به همین دلیل این شهر در تمام طول سال میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است که تعدادشان در فصل بهار به‌ویژه در ایام نوروز بیشتر از هر زمان دیگری از سال می‌شود. بندرانزلی، رشت، منجیل، رودبار، ماسال، لاهیجان، سیاهکل، سرولات، جواهرده و غیره ازجمله شهرها و روستاهای گیلان هستند که هرکدام با جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوان، آب‌وهوای دل‌چسب و مردمان مهمان‌نواز و خونگرمی که دارند گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کنند.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

گلستان؛ سرزمین زیبای بی همتا

گلستان
عکاس: کوروش نوزاد تهرانی

یکی دیگر از مناطق دیدنی و گردشگری ایران برای سفرهای نوروزی بدون شک استان زیبای گلستان است. این استان گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی است و همچون نگینی سبز در شمال کشور خودنمایی می‌کند. چشم‌اندازهای طبیعی، جنگل‌های زیبایی، چشمه سارهای فراوان، آبشارها، دریاچه‌ها، پارک‌های جنگلی و دشت‌ها و مراتع سرسبز این استان وصف نشدنی است که بی‌شک از تماشای آن شگفت‌زده خواهید شد. این استان قدمتی هفت هزار ساله دارد و به پاس قدمت دیرینه‌اش گذشته از طبیعت سرسبز و دیدنی از اماکن تاریخی و باستانی متعددی نیز برخوردار است. پارک ملی گلستان، آبشار کبودوال، دریاچه گل رامیان، برج گنبد قابوس، جنگل قرق، دهکده جهان نما، کاخ موزه گرگان، بازارچه ساحلی بندر ترکمن، پارک جنگلی نهارخوران، گلفشان گمیجان، دریاچه سد زرین گل، جزیره آشوراده سرای باقری‌ها، کاخ آقا محمد خان قاجار، غار کیارام و غیره ازجمله جاذبه‌های دیدنی استان گلستان هستند که در سفر به این استان به‌خصوص در عید نوروز از بازدید آن‌ها غافل نشوید.

اجاره ویلا در گرگان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

بندرعباس بزرگ‌ترین بندر ایران

شهر بندرعباس
عکاس: صدرا حسینی

شهرهای جنوبی ایران به علت برخورداری از آب‌وهوای گرم و خوش برای سفرهای نوروزی مقصد مناسبی به شمار می‌روند. بندرعباس نیز یکی از بنادر بزرگ و گردشگرپذیر ایران است که همچون مرواریدی درخشان در ساحل خلیج فارس جا خوش کرده است و در بیشتر روزهای سال شاهد سیل عظیم گردشگران است. بندرعباس به خصوص در فصل بهار دیدنی‌تر می‌شود. در این فصل آب‌وهوای این شهر معتدل و مطلوب بوده و برای لذت بردن از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی مکان مناسبی به شمار می‌رود. آب گرم گنو، موزه حیات‌وحش، موزه خلیج فارس، حمام گله داری، معبد هندوها، موزه آب، موزه مردم شناسی و غیره ازجمله جاذبه‌های دیدنی بندرعباس هستند که با آغوشی باز منتظر شما هستند تا تجربه‌ای تکرار نشدنی از سفر نوروزی را در اختیارتان قرار دهند.

تهران گردی در عید نوروز

بهترین زمان سفر و تهران‌گردی روزهای نوروز 1403 است. برخلاف روزهای دیگر سال، پایتخت ایران روزهایی آرام و بدون ترافیکی را در نوروز می‌گذراند. آب‌و‌هوای بهاری،‌ درخت‌هایی که در حال جوانه زدن هستند و مرکزهای گردشگری زیادی که دل مسافران را می‌برد. سفر و اجاره روزانه خانه در تهران یک تیر و چند نشان است چون هم می‌توانید از بناهای تاریخی لذت ببرید هم از ساختمان‌های مدرن و پیشرفته. طبیعت شهرها و منطقه‌های اطراف پایتخت هم بهترین مکان برای طبیعت‌گردی در اولین روزهای بهار است.

روستای وردیج، روستای آهار، برج آزادی، برج میلاد، دربند و درکه، فرحزاد، بازار بزرگ و پاساژهای متعددی در تهران به همراه هزاران جاذبه گردشگری دیگر برای گشت‌و‌گذار در پایتخت وجود دارد که می‌توانید از صبح تا شب برنامه‌ریزی کنید و از سفرتان لذت ببرید.

سفر به تهران در روزهای نوروز

عکس از گوگل

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رامسر؛ عروسی که در هر فصلی دیدنی است

کاخ مرمر رامسر
کاخ مرمر رامسر؛ جاذبه‌ای برای تمام فصول! – عکاس: میترا رمضان‌زاده

رامسر زیبا در هر فصلی از سال دیدنی‌ها و جذابیت‌های خود را دارد و بی‌راه نیست که به آن عروس شهرهای شمالی می‌گویند. اگر تصور می‌کنید که در تعطیلات نوروز هوای رامسر سرد است و سفر نوروزی به این شهر لطفی ندارد، سخت در اشتباه هستید. رامسر جاذبه‌هایی مثل کاخ مرمر دارد که بازدید از آن ربطی به آب و هوا ندارد و رفتن به آبگرم‌های این شهر در زمان سردی هوا هم حسابی می‌چسبد.

اگر هم عاشق برف و سرما هستید، از رفتن به ییلاقات رامسر (مثل روستای جواهر ده)، پارک جنگلی صفارود و جنگل دالخانی و همچنین قدم زدن در بلوار معلم (کازینو سابق) این شهر در تعطیلات نوروز لذت می‌برید؛ چون این تعطیلات آخرین فرصت لذت بردن از سرمای شمال است و برای دیدن شمال برفی و سرد باید تا پاییز 1403 صبر کنید. برای بیشتر کردن لذت‌های برفی، می‌توانید به صفحه اجاره ویلا و سوئیت در رامسر مراجعه و یکی از کلبه‌های جنگلی این شهر را رزرو کنید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

شوشتر؛ شهر سازه‌های آبی

سازه های آبی شوشتر
سازه‌های آبی شوشتر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. – عکاس: سعید امینیان

شوشتر یکی از زیباترین شهرهای جنوبی است که در استان خوزستان قرار دارد. متأسفانه این شهر زیبا و شگفت‌انگیز نسبت به دیگر شهرهای جنوبی مثل بوشهر، اهواز و … کمی مهجور مانده است که البته این موضوع یک وجه مثبت دارد و آن هم بکر ماندن زیبایی‌های بوشهر است. سازه‌های آبی یکی از زیبایی‌های بوشهر هستند که قدمت آن‌ها به دوران پیش از اسلام (هخامنشیان تا ساسانیان) می‌رسد.

این سازه‌های آبی مجموعه‌ای از تونل‌ها، سدها، پل‌ها، آسیاب‌های آبی و نهرها هستند که در طول چند قرن و به منظور جهت‌دهی و استفاده بهینه از آب‌های جاری ساخته شده‌اند. این سازه‌های زیبا و دیدنی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند و هر ایرانی باید حداقل یک بار از آن‌ها بازدید کند. تعطیلات طولانی نوروز فرصت مناسبی است که از هر نقطه ایران خودتان را به شوشتر برسانید و این سازه‌های آبی را از نزدیک ببینید.

شاهرود؛ محل تلاقی کویر و جنگل

جنگل ابر شاهرود
در جنگل ابر می‌توانید اقیانوسی از ابر را ببینید. – عکاس: امیرعلی گودرزی

شاهرود یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشورمان است که در شمال استان سمنان قرار دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه خود، با کویر و جنگل‌های سرسبز همسایه است. اگر از شاهرود به سمت شمال بروید، به جنگل زیبا و مشهور ابر می‌رسید که در دامنه جنوبی رشته‌کوه البرز قرار دارد. اگر هم مسیر جنوب را در پیش بگیرید، به جاذبه‌هایی مثل کویر رضاآباد می‌رسید. تعطیلات عید فرصت مناسبی برای بازدید از هر 2 جاذبه است.

جنگل ابر یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران و دروازه ورود به جنگل‌های زیبای هیرکانی است. همان‌طور که از نام آن می‌توان حدس زد، در این جنگل می‌توانید اقیانوسی از ابر را ببینید و اگر از ارتفاعات اطراف به آن نگاه کنید، به این نتیجه می‌رسید که جنگل ابر آسمان را در آغوش گرفته است. البته خود شهر شاهرود هم دیدنی‌های تاریخی و طبیعی زیادی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، خانه یغمایی‌ها، روستای قلعه بالا و آرامگاه بایزید بسطامی (با گنبدهای زیبای آبی و قیفی شکل) اشاره کرد.

راهنمای جامع سفر در نوروز 1403

بعد از پاسخ به سوال عید 1403 کجا بریم، لازم است نکات ضروری سفرهای نوروزی را با هم مرور کنیم.  روزهای تعطیل نوروز علاوه‌بر اینکه زمان خوبی برای استراحت و دید‌ و‌ بازدید هستند، برای سفر هم یکی از بهترین زمان‌هایی است که هر فردی می‌تواند داشته باشد. چند روز تعطیلی متوالی برای همه افراد خانواده زمان خوبی برای یک سفر دسته‌جمعی و خاطره‌انگیز است. راهنمای سفر در نوروز برای این است که با بایدها و نبایدهای مسافرت در این روزها بیشتر آشنا شوید و از بعضی مشکلات قابل پیش‌بینی جلوگیری کنید.

کمی زودتر آماده سفر شوید

برنامه ریزی برای سفر در نوروز 1400

فرقی ندارد می‌خواهید برای سفرهای خارجی اقدام کنید یا سفرهای داخلی. در هر حال برای راحتی خودتان هم که شده کارها را به دقیقه نود نسپارید! اگر قصد سفر خارجی دارید و باید ویزا بگیرید، حداقل باید از سه ماه قبل کارهای مربوط به ویزا را شروع کنید.

سفرهای داخلی اما این زمان طولانی را نیاز ندارند. از اوایل اسفند باید برای تهیه بلیت سفرتان دست‌به‌کار شوید. البته اگر با وسیله نقلیه شخصی خود به سمت مقصد سفرتان راهی شوید این مرحله را گذرانده‌اید و اصطلاحا یک هیچ جلویید!

وسایل ضروری سفر را فراموش نکنید

اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، حتما از همراه داشتن آن در سفر مطمئن شوید. لوازم بهداشتی، چیزهایی مثل ملافه، شامپو، صابون، حوله و… را همراه خود داشته باشید. البته اگر در هتل اقامت داشته باشید این لوازم در اتاقتان وجود دارد. به همراه داشتن مدارک شخصی مانند شناسنامه، کارت ملی و دفترچه های بیمه هم در طول سفر نیاز است.

هزینه‌های سفر

هزینه سفر

یکی از اصلی‌ترین نکته‌هایی که باید قبل از سفر به آن فکر کنید برآورد هزینه‌های آن است. هزینه‌های سفر شامل خورد و خوراک، اجاره اقامتگاه، وسیله نقلیه، خرید سوغات و یادگاری و خرج‌های از پیش تعیین نشده است. برای اینکه بعد از سفر هم از نظر مالی دچار مشکل نشوید بهتر است که هزینه‌های سفر را به درستی مدیریت کنید. به یاد داشته باشید در سفرهای کم هزینه هم می‌توانید لحظه‌های خوشی را تجربه کنید و سفری خاطره‌انگیز بسازید. با اجاره یک اقامتگاه ارزان‌قیمت، پختن غذاهای خانگی و خرید از مرکزهای تجاری ارزان می‌توانید هزینه‌هایتان را کم کنید.

در اتاقک می‌توانید به راحتی با اجاره سوئیت در تهران برای عید نوروز یا بقیه شهرهای مناسب سفر اقامتی دلچسب داشته باشید.

از ایمنی خودرو مطمئن شوید

ترافیک در نوروز

اگر در روزهای نوروز با وسیله نقلیه شخصیتان به سفر می‌روید بهتر است قبل از سفر از سلامت فنی خودرو مطمئن شوید. همان‌طور که می‌دانید از چند روز مانده به روزهای سال جدید جاده‌ها پر از مسافر است و ممکن است ساعت‌ها در ترافیک بمانید؛ برای اینکه در این مدت کمتر ادیت شوید بهتر است وسایل استراحت،‌ لباس‌های راحت و مواد غذایی کافی در دسترستان داشته باشید. فراموش نکنید رانندگی با حالت خواب‌آلوده یا خسته یکی از خطرآفرین‌ترین کارهاست.

اگر با وسیله‌های نقلیه عمومی مثل اتوبوس، قطار یا هواپیما سفر می‌کنید حتما برای تهیه بلیط در زمان مناسب اقدام کنید. در روزهای پایانی سال افراد زیادی قصد سفر دارند و ممکن است برای مقصد مورد نظرتان نتوانید بلیط تهیه کنید که پیشنهاد می‌شود موقع رزرو برای رفتن بازگشت خود را نیز پیش‌بینی کنید.

امداد خودروهای تقلبی

امداد خودروی تقلبی

خرابی خودرو در جاده‌های بین شهری غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توانید صددرصد از آن جلوگیری کنید. با توجه به حجم بالای خودرو در روزهای اول سال عده‌ای سودجو در پوشش امداد خودروهای تقلبی برای تعمیر خودرو یا اعزام آن به تعمیرگاه هزینه‌های سرسام‌آوری دریافت می‌کنند و حتی ممکن است به دلیل نداشتن تجربه کافی باعث خرابی بیشتر ماشینتان هم بشوند.

برای پیشگیری از همچین مشکلی بهتر است با مرکز‌های معتبر امداد خودرو تماس بگیرید و برای شناسایی تعمیرکارهای اعزامی می‌توانید کارت شناسایی آن‌ها را ببینید. سایت وزارت راه و شماره تماس ۱۴۱ هم برای استعلام صحت اطلاعات تعمیرکارها وجود دارد.

انتخاب اقامتگاه (اجاره اقامتگاه از سایت اتاقک)

اجاره روزانه خانه در قشم

بعد از این مرحله باید به فکر محل اقامتتان در سفر باشید. تا به امروز اکثر مسافران بعد از این که به شهر مقصدشان می‌رسیدند، در کوچه و خیابان‌های شهر به دنبال افرادی می‌گشتند که تابلوهایی با نوشته ویلا و سوئیت در دست داشتند. ممکن بود ساعت‌ها در خیابان بگردند و به گزینه مورد نظرشان نرسند! حالا می‌خواهیم راهی برای نجات از این شرایط به شما نشان دهیم: «اجاره آنلاین ویلا و سوئیت».

سایتی مثل اتاقک هر روز به‌روزرسانی می‌شود تا بهترین اقامتگاه‌ها را در شهرهای داخلی کشورمان برای مسافران آماده کند. در سایت اتاقک انواع و اقسام اقامتگاه‌ها در بازه‌های قیمتی مختلف برای اجاره کردن لیست شده‌اند. یعنی هر سلیقه و هر بودجه‌ای که داشته باشید، می‌توانید اقامتگاه مورد نظرتان را پیدا کنید.

اتاقک‌های اقتصادی برای کسانی مناسب است که بودجه زیادی برای اجاره ویلا یا سوئیت کنار نگذاشته‌اند. اقامتگاه‌های بومگردی بیشتر به درد افرادی می‌خورد که دوست دارند زندگی روستایی را امتحان کنند. برای اجاره ویلا در شمال و یا اجاره ویلا استخردار هم می‌توانید به‌سادگی از طریق اتاقک این کار را انجام دهید. خلاصه بگوییم، با انتخاب کردن شهر مقصدتان در صفحه اول سایت می‌توانید همه موارد موجود را مورد بررسی قرار دهید.

نکته‌های بهداشتی و پزشکی

نکات بهداشتی سفر

همراه داشتن دارو، وسایل بهداشتی و جعبه‌ کمک‌های اولیه یکی از ضروری‌ترین بخش‌های سفر است. اگر در سفرتان کودکان یا سالمندان شما را همراهی می‌کنند بهتر است داروها و وسایل بهداشتی شخصی‌شان را از قلم نیندازید.

کرم ضدآفتاب،‌ ژل‌های ضدعفونی، کیسه‌های یک‌بارمصرف، کرم‌های مرطوب‌کننده، مسواک و خمیردندان، خوشبوکننده بدن،  و دستمال کاغذی مرطوب از مهم‌ترین وسایل بهداشتی‌اند که باید در کیف یا چمدانتان قرار دهید.

مراقبت های غذایی و امتحان کردن غذاهای محلی

نمی‌دانم این مورد نکته مهمی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ محسوب می‌شود یا نه! اما اگر شکمو باشید قطعا با این پیشنهاد موافق هستید. برای این که سفرتان از همیشه دلچسب‌تر شود، بهتر است که غیر از مراکز تفریحی، سراغ رستوران‌های سنتی شهرهای مختلف هم بروید. امتحان کردن غذاهای محلی ایرانی و شکم‌گردی در سفر، یکی از تفریحات خوشمزه سفر برای هر گردشگری است.

اما مهم‌تر از غذاهای سنتی این است که به هر رستورانی نروید! برای این که دچار بیماری‌های گوارشی نشوید حتما حواستان به خورد و خوراکتان باشد. بهتر است که برای رفع تشنگی هم به جای آب لوله‌کشی از آب معدنی استفاده کنید.

ایمنی منزل قبل از سفر

وقتی برای سفرهای نوروزی از خانه خارج می‌شوید باید برای ایمن ماندن خانه هم کارهایی انجام دهید. وقتی چند روز محیط خانه را ترک می‌کنید باید از ایمن ماندن آن مطمئن شوید. اما چطور؟ تمام درها و پنجره‌ها را ببندید و قفل کنید. شیرهای گاز، شیرهای آب و همه چراغ‌ها را بررسی کنید که حتما بسته یا خاموش باشند. به فکر آب دادن به گلدان‌هایی که در خانه دارید هم باشید.

سوالات متداول درباره سفر در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳

لحظه تحویل سال ۱۴۰۳ چه زمانیه؟

روز چهار شنبه، ۱ فروردین ۱۴۰۳

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در نوروز کدامند؟

شیراز، اصفهان، رامسر، گلستان، رشت، کرمان

بهترین شهرهای جنوبی برای سفر در عید نوروز کدامند؟

کیش، قشم، هنگام، هرمز، چابهار، بندرعباس، اهواز

4.7/5 - (193 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

‫73 دیدگاه ها

  1. من آبادان ی هستم عيد فقط آبادان البته الان دیگه زبیایی قبل را نداره ولی من عاشقش هستم

  2. سلام. پیشنهادم به اونایی که میگن فلان شهر بده رفتارشون فلانه بشینن اندرون خانه هایشان با آرامش. توهین کردن به قومیت های مختلف نشان از ضعف فرهنگی خود ماست. چه بسا بسیاری از مردم با رفتن به همون مناطقی که شمامیگید بی فرهنگ وبد هستن، خاطره های زیبایی ثبت کردن.همه ی قوم های مختلف ایران هر کدام با هر لهجه وهر پوششی با هر موقعیت ومقیاس جغرافیایی، ایران عزیز وکامل میکنه. منکه عاشق سرزمینم و مردمانش هستم.براتون سالی پرازخیروبرکت آرزومندم.

  3. بهترین مکان اصفهان و بهترین نژاد آریایی اصیل فارسی …بقیه خودشونو چسباندن به ماها…

  4. کرمانشاه شهرطهمورث دیو بند شهرپادشاهان رازآلود تاریخ بهشتی چهارفصل وزیبا دروازه جاودانه کربلا هرچی بگم ازکلانشهرزیبای کرمانشاه کم گفتم عالی زیبا با مردمانی خون گرم ومهمان نواز

  5. کرمانشاه شهرطهمورث دیو بند شهرپادشاهان رازآلود تاریخ بهشتی چهارفصل وزیبا دروازه جاودانه کربلا هرچی بگم ازکلانشهرزیبای کرمانشاه کم گفتم عالی زیبا با مردمانی خون گرم ومهمان نواز

    1. کاملا موافقم استان کرمانشاه ما یکه یک یک مقدم سبزهموطنان عزیزم رو به کرمانشاه باستان دروازه کربلاگرامی می دارم

  6. کرمانشاه شهرطهمورث دیو بند شهرپادشاهان رازآلود تاریخ بهشتی چهارفصل وزیبا دروازه جاودانه کربلا هرچی بگم ازکلانشهرزیبای کرمانشاه کم گفتم عالی زیبا با مردمانی خون گرم ومهمان نواز

  7. سلام همدان یادتان رفت باشکوه والوندهزار چشمه باغات فراوان وارامگاه بوعلی و باباطاهر وگنج نامه وغارعلیصدر و..

    1. همدان چه داره یه شیربی سروته یه ابشارمصنوعی مسخره ویه بازی هوش مسخره به نام تپه هگمتانه که یه خرابه بی سروته هیچی نداره همدان

  8. تبریزو مردمان با فرهنگ شون ،عالی و بی نظیرن ، مخصوصا با فارسها( غیر آذری) دمتون گرم دلتون شاد . یاد چهار راه شهناز بخیر .

    1. تبریز و فرهنگ ؟ ج.ک نگو ، فارسی صحبت کردن جرمه اونجا ، تبریز واسه خودتون خوبه ، زمانی که نون اوپش تومن بود اومدم تبریز

  9. راستش ،چهار سال تبریز دانشگاه بودم ، و بعدا دوبار خانوادگی رفتم ،میگن رفتار هرکس به خودش بر میگرده ، ولی انصافا ، نه تنها با فارس ها بد نیستن ، احترامی که به فارسها ( غیر از أذری ) میذارن ، بی نظیرن ، دمتون گرم ، دلتون شاد ، ضمنا کلانشهری هستش که جاهای دیذنی بسیاری داره .

  10. هرجایی خوبیها وضعفهایی داره امامهم ترازهمه رفتارمردم منطقه مخصوصابامهمان است که دریادمیمونه

  11. باسلام خدمت بازدیدکنندگان
    من خودم بچه اراک هستم
    اگر سفری کم هزینه رو میخواید تجربه کنید
    سَری به اراک بزنید
    با اینکه اراک مناطق سرسبز کمتری داره
    اما واقعا غار ها و حمام ها و مناطق باستانی و تاریخی زیادی داره
    پیشنهاد میکنم سفر کنید
    مناطق کوهستانی و سد ها و چشمه ها و.. نیز در اراک و لرستان وجود داره

  12. هیچ کجای ایران کرمانشاه عزیز خودمان نمیشه شما یاران را بدیدن کلانشهر کرمانشاه مرکزیت غرب کشور دعوت میکنم

  13. چی؟ تبریز به این خوبی چرا تو لیست نداری؟ من دعوتون میکنم به تبریز هم تشریف بیارین مهمون نوازی تبریزها از قدیم گفتن

    1. نه عزیزم قربونت اگر ترکی حرف نزنید و لحجه نداشته باشید تحویل که نمیگیرند هیچ، جواب سلامت رو هم نمیدن

  14. سلام من بچه یزدم خود یزد خود شما بیا یه سر یزد عشق می کنی ما یزدی ها با مرفتم

  15. درود
    جاهایی که اسمی ازش نیست احتمالا توی نوروز سرده،
    به شما پیشنهاد میکنم حتما به چابهار سفر کنید جاذبه هاشو هیچ جای دیگه نمیتونید ببینید.کوه های مریخی،گل افشان،پزم تیاب،ساحل پرندگان،بریس،اب فشان و ساحل های بی نظیرش
    و منطقه ازاد،رودخانه صورتی لیپار
    استان فارس هم بی نظیره اما به مکان های تاریخی اکتفا نکنید ابشار و چشمه و روستاهای بی نظیری داره.
    امیدوارم تنتون سالم و دلتون شاد و جیبتون پر پول باشه و برید مسافرت عشق کنید.

    1. سلام دوست عزیز ممنون از پیشنهاد و کامنت خوبتون و معرفی مناطق دیدنی ایران
      خوشحالیم که در تکمیل این مقاله به ما کمک می‌کنید.

    2. با نبود بنزین و گالن بیست لیتری بنزین پانضد هزارتومنی چه کنیم در چابهار؟

  16. اردبیل رو ننوشین ولی نیازی هم به تبلیغات شما نداره چون از کل ایران هرساله مسافر نوروزی داریم

    1. سلام. بله شکی در زیبایی های اردبیل نیست…ولی محدودیت های حجمی محتوا گاهی باعث میشه بعضی مطالب از قلم بیوفتن.

    2. تبریز خیلی بده ما قبل کرونا نصف ایران رو گشتیم خوب بود اما تبریز که رسیدیم همه خوشی ها رو ازمون در آوردن تبریزی‌ها هر کدومشون یه بی احترامی کردن. خیلی با فارسا بد رفتاری میکنن ما تو تبریز یه آدرس خاستیم پسر تبریزیه سمتمون آب دهنشون انداخت چپ چپ نیگاه کرد و رفت. همشون یه نگاهی موزیانه بهت میکنن میخندن مسخرت میکنن به هیچ وجه تبریز نرید ما که لهجمون اصفهانیه مدام مسخرمون میکردن

      1. من حدودا پنج سال پیش تبریز و ارومیه بودم و اصلا هم ترکی بلد نیستم اما به جز احترام چیزی از مردم این مناطق ندیدم.
        مردم تبریز واقعا شاد بودند که قابل تحسینه.

      2. ارومیه هم بیاید ایرانی های عزیز
        میتونید به پارک های طولانیش مثل اللر باغی، الغدیر، پارک ملت، پارک گوللر باغی، پارک ساغلیغ باغی برید، از جاهای دیگش پارک جنگلی هست، کلیسای ننه مریم، بند ارومیه، سیرداغی، مارمیشو و پاساژ های خرید : ترک مال، اوریاد مال و سیتادیوم اشاره کنم
        در کل اورمیه شهر بزرگی هست و هر قومی توش زندگی میکنه
        حتی بخش هایی از دریاچه که خشک نشده رو هم میتونید برید ببینید و عکس بگیرید

        از غذاهای سنتی و معروف ارومیه، اش دوغ، دلمه، یرالما دورمیی(سیب زمینی تنوری) میتونم اشاره کنم

        نقل و حلوا و عرق بیدمشک و بادرنجبویه و… هم سوغاتی هایی هست که میتونید بگیرید

        1. سلام خدمت همه دوستان
          یه عرض کوچک:
          خواهش میکنم به هرجای ایران که سفر میکنید یادتون نره که همه جای ایران سرای ماست،وتمیز نگه داشتن ان وظیفه همگیمونه.
          تورو خدا اینقدر زباله ها ر در طبیعت رها نکنید
          این چندساله شمال زیبا با اون طبیعت قشنگش به زباله دونی تبدیل شده
          سال خوبی رو برای همه ارزو میکنم ممنون

  17. چرا از تبریز توی این مطلبتون چیزی قرار ندادین!؟ بسیار جاهای تاریخی هست که نباید فراموش بشه

    1. برای اینکه شماها غریب کشید هیچکس رو جز خودتون قبول ندارید بنده به عینه تجربه کردم

      1. دقیقا حتی اگر فارسی بلد باشید صحبت نمی کنید تا مسافر رو بدبخت کنید

      2. تبریزیا هم عین اصفهونیا تجملاتین و شاید بیشتر از اونا. اصفهان هم همینجوریه. به غریبه اهمیت نمیدن. اگه از گشنگی بمیره و طرف فقط برای گردش یا چند روز اومده باشه اهمیت نمیدن. ولی تبریزیا خیلی مهمون نوازن. انقدری به مهموناشون اهمیت میدن که تو هیچ شهری نمیتونی این مورد رو پیدا کنی. شما تجربه تون بد بوده دلیل نمیشه همه اینطوری باشن. لحن داریم تا لحن. حرف زدن داریم تا حرف زدن …

        1. در مورد تبریزیها هرچی میگن درسته…با فارس ها بد تا میکنن.دور تبریز قلم قرمز بکشید.

    2. من تبریز اومدم ولی یکشب نموندم چون اگه ترکی صحبت نکنید بی محلی میکنند

      1. اصلا اینطور نیست ،ما سه شب مهمان مردم خوب تبریز بودیم ،مردمانی بسیار مهربان و محترم هستند ،ما اصلا ترکی بلد نیستیم ولی اصلا این موضوع رو حس نکردیم ،یکی بهترین های سفرهای ما بود

        1. چرا خانم راست میگن دیگه مام رفتیم تبریز خیلیم بهمون برخورد و دیگه هم نمیریم تبریز به ترک بودن افتخار می‌کنه ولی نمیدونه که این زبون زمان سلطان سلیمان و سلطان مراد به زور به مردم آذری تحمیل شده مثل عربی به جنوبی ها چیزی که شناسنامه شما نیست بهش افتخار نکنید شما آذری هستید.

  18. تبریز و موزه های فراوان این شهر و آثار باستانی بی بدیلش و زنجان و رختشویی خانه و بزرگترین گنبد خشتی دنیا عارهای کتله خور و…موزه های عالی زنجان معادن نمکی و مردان نمکی و هزاران آثار جالب آن بسیار دیدنی

  19. دستتون درد نکنه. جاهای دیدنی برای عید واقعا زیاده. کاش بتونیم یه مسافرت تو عید بریم حداقل

    1. عید 1401فقط بیاییم سوادکوه مازندران
      دریاچه شور مست
      پل ورسک
      آبشار شوراب
      پارک جنگلی جوارم با کلبه چوبی
      مسیر ریل آهن از سیرگاه به زیراب با مناظر بسیااااار دیدنی و جذاب از وسط جنگل
      ییلاق های فوق العاده جذاب
      مناطق جنگلی با دیدن آبشارهای فصلی

      فوق العاده است
      سوادکوه رو فراموش نکنین
      همه چی رایگان،بدون پرداخت هیچ ورودی و هزینه جانبی

        1. استان چهارمحال و بختیاری ،سوئیس ایران هم زیباست ،سامان،بروجن،کوهرنگ و….حتما به این مناطق سری بزنید خیلی خوش میگذره

    1. ارومیه هم بیاید ایرانی های عزیز
      میتونید به پارک های طولانیش مثل اللر باغی، الغدیر، پارک ملت، پارک گوللر باغی، پارک ساغلیغ باغی برید، از جاهای دیگش پارک جنگلی هست، کلیسای ننه مریم، بند ارومیه، سیرداغی، مارمیشو و پاساژ های خرید : ترک مال، اوریاد مال و سیتادیوم اشاره کنم
      در کل اورمیه شهر بزرگی هست و هر قومی توش زندگی میکنه
      حتی بخش هایی از دریاچه که خشک نشده رو هم میتونید برید ببینید و عکس بگیرید

      از غذاهای سنتی و معروف ارومیه، اش دوغ، دلمه، یرالما دورمیی(سیب زمینی تنوری) میتونم اشاره کنم

      نقل و حلوا و عرق بیدمشک و بادرنجبویه و… هم سوغاتی هایی هست که میتونید بگیرید

    2. اصفهان همینه دیگه سی ویک پل خشک که دوماه درسال اب فاضلاب رورها میکنند زیرش فقط همین وبس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *