جاهای دیدنیرامسر

پاییز کجا بریم؟ | معرفی 12 مقصد گردشگری جذاب برای سفر در پاییز

شاید برایتان این سؤال پیش‌آمده باشد که پاییز مسافرت کجا برویم؟ یا در ماه‌های مهر، آبان و آذر سفر کجا برویم؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره سفرهای پاییزی با شما صحبت کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید. 

معمولاً نیمه‌ی اول سال یعنی فصل بهار و تابستان، اصلی‌ترین گزینه‌های ما برای انتخاب زمان مسافرت هستند؛ اما کسانی که در فصل پاییز سفر کرده‌اند می‌دانند که سفر در پاییز یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد است. در این مطلب سعی داریم مقاصد گردشگری ایران در این فصل زیبا را به شما معرفی کنیم. شاید در پاییز پیش رو، شما هم سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید.

شاید سفر در این فصل برای همه افراد جامعه به خاطر باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها مقدور نباشد، اما اگر حتی فرصت کوتاهی داشتید، برای یک‌بار هم که شده سفر پاییزی را تجربه کنید؛ چون سفر پاییزی مزایای خاص خودش را دارد. مثل: نبودن ترافیک، ارزان‌تر شدن قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، طبیعت خیره‌کننده و آب‌و‌هوای بی‌نظیر.

مقاصد گردشگری ایران در پاییز بسیار جذاب و گسترده است. در این مقاله ابتدا به مناطقی که در پاییز می‌توان به آن سفر کرد اشاره می‌کنیم و در انتها  12 مقصد بی‌نظیر از شمال تا جنوب کشور عزیزمان برای سفرهای پاییزی معرفی خواهیم کرد.

کویرنوردی مخصوص روزهای خنک

مردی در حال بالا رفتن از یک تپه شنی
سفرهای پاییزی مترادف است با شروع فصل کویر نوردی

مترادف سفر در فصل پاییز این است که بگویم فصل کویر نوردی رسیده است. در روزهای پاییز تابش نور خورشید ملایم‌تر می‌شود و فرصت خوبی برای سفر به شهرهای بیابانی و کویر است. یکی از زیباترین کویرهای ایران «لوت» است که از جاذبه‌های دیدنی شهر طبس به شمار می‌رود.

اصفهان و کاشان هم از شهرهای کویری ایران‌اند که کویر مصر، کویر دق سرخ در زواره و کویر مرنجاب در این شهرها قرار دارند و از مقصدهای محبوب گردشگری در فصل پاییز به شمار می‌روند. در شهر اصفهان اقامتگاه‌های زیادی نزدیک به کویر وجود دارد که می‌توانید با اجاره آن‌ها با خیال راحت به کویر‌گردی بروید و سفری ماجراجویانه داشته باشید. اجاره سوئیت در اصفهان حال‌و‌هوای سفر کویری و سنتی شما را چند برابر می‌کند.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

کویر رضا آباد در نزدیکی شاهرود قرار دارد و یکی از مقصدهای محبوب علاقه‌مندان به کویر و تماشای آسمان شب است. 

یکی از مهم‌ترین مواردی که در هنگام سفر به کویر باید رعایت کنید داشتن یک راهنمای معتبر و حرفه‌ای است چون سفر به این منطقه‌ها علاوه بر تجربه‌های شیرین، خطرهای زیادی هم دارد. عده زیادی در این کویرها به دلیل نداشتن راهنما گم می‌شوند و سفرشان دیگر بازگشتی ندارد.

شهرهای گرمسیری، مقصد محبوب سفرهای پاییزی

در شهرهای گرمسیری خبری از ز داغی هوا و گرمای سوزان خورشید نیست.

شهرهای فلات مرکزی ایران محل خوبی برای تماشای تاریخ و تمدن این کشورند و فرصت برای سفر به آن‌ها محدود به روزهای خنک سال است.

شیراز، یزد، کرمان، شاهرود، زاهدان و بیرجند از شهرهایی‌ هستند که در روزهای پاییز آب‌و‌هوای مطبوعی دارند و برای سفر مناسب‌اند چون دیگر از داغی هوا و گرمای سوزان خورشید خبری نیست و به‌راحتی می‌توانید در مکان‌های تاریخی و تفرجگاه‌های طبیعی این شهرها به گشت‌و‌گذار بپردازید.

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

در طول سفرهای پاییزی به شهرهای گرمسیری دوربین عکاسی‌تان را فراموش نکنید و عکس‌هایی تماشایی از طبیعت رنگارنگ ثبت کنید. قبل از رسیدن به مقصد با اجاره یک سوئیت مبله در یزد، شیراز یا کرمان با خیال آسوده سفرتان را شروع کنید و نگران محل اقامتتان نباشید.

سواحل شمال و لذت بردن از تفریحات ساحلی

کشتی به گل نشسته در دریای آبی رنگ
سواحل شمال مثل بابلسر، فریدون کنار، چمخاله، متل قو و … در پاییز جانی دوباره می‌گیرند.

با شروع فصل پاییز رطوبت و شرجی هوا هم کم می‌شود و بدون نگرانی از گرمازدگی می‌توانیم به شهرهای ساحلی شمال و جنوب ایران سفر کنیم. استان گیلان و شهرهایی مثل انزلی، چمخاله، زیباکنار، آستارا و رودسر مقصد خوبی برای پیاده‌روی و ورزش‌های ساحلی‌ هستند. استان مازندران و شهرهای ساحلی مثل بابلسر، فریدون‌کنار، سرخ‌رود، متل قو و … نیز گزینه‌های خوبی برای سفر به شهرهای ساحلی در پاییز به شمار می‌روند. بندر ترکمن گرگان هم در این فصل جلوه‌ای بی‌رقیب دارد.

اجاره ویلا در انزلی با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

شهرهای جنوب ایران، شهرهایی که پاییز شروع فصل گردشگری آن‌هاست

چهر زن با چادر هایی گلدار  بندری
شهرهای جنوبی محبوب‌ترین مقصدهای پاییز گردی

شهرهای جنوبی ایران یکی از محبوب‌ترین مقصدهای پاییز گردی برای طبیعت دوستان است. در روزهای پاییز این شهرها آفتاب ملایم‌تری دارند و از گرمای کشنده روزهای بهار و تابستان خبری نیست. سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییزند. جزیره‌های کیش و قشم در هرمزگان، شهرهای بندرعباس، بوشهر و گناوه و بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان در پاییز آب‌و‌هوای معتدل و مطبوعی دارند و خلوت‌تر از بقیه روزهای سال‌اند. 

یکی از بهترین زمان‌های سفر به بندرهای جنوبی آبان ماه است در این ماه آب‌وهوای آن‌ها شبیه بهار است و شب‌های خنکی هم دارند.

اگر به شنا در آب‌های خلیج‌فارس هم علاقه دارید می‌توانید در پاییز به کیش سفر کنید و از بهترین وضعیت آب‌و‌هوایی آن لذت ببرید.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

همچنین در نظر داشته باشید که پاییز به‌خصوص آذرماه بهترین فصل سفر به بندر گناوه است. بندر گناوه یکی از بنادر استان بوشهر است که به بازارهای جذاب با اجناس خارجی و قیمت مناسب معروف است. در این فصل شما می‌توانید بهترین استفاده را هم از بازارها و هم از مناطق تفریحی و زیبای بندر گناوه داشته باشید.

روستاگردی و زندگی در محیطی صمیمی

کوچه ای که یکطرف آن دیوار گلی و قدیمی است و درختان بلندی از آن طرف دیوار پیدا هستند
روستاگردی یک نوع از گردشگری است که طرفداران زیادی دارد.

با گسترش صنعت توریسم انواع گردشگری به سفرها اضافه شده است و روستاگردی هم نوعی از گردشگری است که طرفداران زیادی دارد. روستاگردی علاوه بر اینکه به دور شدن کوتاه‌مدت از زندگی شهرنشینی کمک می‌کند، باعث رونق اقتصادی در روستاها و آشنایی با فرهنگ و زندگی ساده و صمیمی روستاییان هم می‌شود.

روستاهایی که در منطقه‌های قشلاقی و گرمسیر قرار دارند از مقصدهای مناسب سفر در پاییزند. روستاهایی مانند ابیانه در کاشان،‌ مصر و خندق در اصفهان، مجن در طبس و دهسلم در خراسان جنوبی از دیدنی‌ترین روستاهای ایران در پاییز هزار رنگ‌اند.

فراموش نکنید اگر قصد یک سفر کم‌هزینه و به‌صرفه را دارید روستاگردی یکی از بهترین شیوه‌های سفرهای ارزان است. با انتخاب و اجاره روزانه خانه و سوئیت در در ابیانه یا روستای مصر به دیدن جاذبه‌های طبیعی این روستاها بروید و از همنشینی با روستاییان ساده و صمیمی لذت ببرید. 

یک سفر پاییزی در دل جنگل‌های ایران

جنگلی با درختان بلند و برگ هایی که روی زیمن ریخته شده
شنیدن صدای خش‌خش برگ‌های پاییزی، ندای دعوت به سفر در پاییز

جنگل‌های هزار رنگ فقط در تابلوهای نقاشی نیستند کافی است در یک روز پاییزی به مناطق جنگلی سفر کنید و لا‌به‌لای برگ‌هایی که هر کدامشان یک رنگ دارد قدم بزنید و از زیبایی طبیعت لذت ببرید.

شنیدن صدای خش‌خش برگ‌های پاییزی در جنگل‌هایی مثل ابر در شاهرود،‌ دو هزار و سه هزار در تنکابن،‌ لاویج در چمستان، درفک در دیلمان و ناهارخوران گرگان لذتی وصف‌نشدنی دارد.

اجاره ویلا و خانه در شهسوار و تنفس در یک هوای خنک و گوش دادن به صدای نسیم و بال پرندگان از مزیت‌های سفر به جنگل‌های دو هزار و سه‌ هزار در پاییز است. 

12مقصد بی‌نظیر برای سفرهای پاییزی

برای شروع یک سفر خاطره‌انگیز اول باید به این سؤال جواب بدهیم که فصل پاییز کجا برویم؟ نگران نباشید! ایران کشور بزرگ و چهار‌فصلی است و در هر فصل شهرهای زیادی هستند که برای سفر مناسب‌اند و مقصد خوبی برای یک سفر پاییزه به‌ شمار می‌روند. در ادامه شهرها و روستاهایی را معرفی کرده‌ایم که برای سفرهای پاییزی انتخاب مناسبی هستند.

1- جاده اسالم به خلخال

جاده ای مه گرفته و خیس که تنها یک ماشین در حال گذشتن از آناست و اطراف آن درختان و برگ درختان ریخته شده است
جاده‌ی اسالم به خلخال از گیلان آغاز و در نزدیکی اردبیل به پایان می‌رسد.

گیلان که یکی از مقصدهای همیشگی در سفرهای تابستانی است، در فصل پاییز جانی دوباره می‌گیرد و زیبایی عجیب و منحصربه‌فرد خود را نشان می‌دهد. 

در سفر به استان گیلان در پاییز، یکی از بهترین انتخاب‌های شما جاده‌ی اسالم به خلخال است. جاده‌ای که در تمام فصول و به‌ویژه در پاییز می‌تواند یکی از رؤیایی‌ترین مقاصد باشد. این جاده‌ی 70 کیلومتری از گیلان آغاز و در نزدیکی اردبیل به پایان می‌رسد. 
برای آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله همه چیز درباره اسالم و خلخال را مطالعه کنید.

2- دریاچه شورمست

دریاچه  ای که اطراف آن کوه هایی با پوشش گیاهی هستند
دریاجه شورمست، یکی از زیباترین مقصدها برای سفر در پاییز

دریاچه‌ی شورمست از آن دسته مناطقی است که وقتی پایتان به آنجا می‌رسد به‌احتمال‌زیاد روحتان پرواز خواهد کرد و شاید گمان کنید که اینجا حتماً تکه‌ای از بهشت است. این منطقه می‌تواند یکی از رمانتیک‌ترین مقاصد گردشگری ایران در پاییز باشد. پس اگر می‌خواهید خاطراتی به‌یادماندنی در طبیعت داشته باشید به این دریاچه سری بزنید. دریاچه شورمست در سوادکوه قرار دارد.

از دیگر جاهای دیدنی سوادکوه می‌توانیم به پل و تنگه ورسک، جنگل ارفع ده، غار اسپهبد خورشید، آلاشت و جنگل راش اشاره کنیم. همچنین در این منطقه باوجود بکر بودنش، امکانات تفریحی مانند قایق‌رانی، ماهیگیری، دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری هم وجود دارد.

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

3- روستای افجه

نمایی از یک روز پاییزی یک روستا با درختان رنگارنگ و کوه هایی که قله آن ها را مه گرفته است
روستای افجه در فاصله‌ی ۵ کیلومتری لواسان واقع شده است.

سفر به روستای افجه برای ساکنان تهران می‌تواند یک تجربه بی‌نظیر را رقم بزند. افجه بهشت کوچک آرامی در اطراف تهران است. می‌توانید در فصل پاییز یک آخر هفته و حتی یک نصف روز را برای دیدن این روستا بگذارید و روحتان را جلا دهید. این روستا در فاصله‌ی ۵ کیلومتری لواسان واقع شده است. افجه یک روستا با قدمتی تاریخی است که دیدنی‌های بسیار جذابی را در  دل خود گنجانده است. برخی از این دیدنی‌ها عبارت‌اند از: آبشار پسچویک، آبشار موآب، دشت هویج، محله چراغان، قصر ناصرالدین‌شاه، دشت لار، قلعه ساکا، حمام قاجار و غیره.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی لواسان را مطالعه کنید.

اجاره ویلا لواسان با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

4- کویر خارتوران

صخره هایی با اشکال مختلف و عجیب در وسط کویر شنی
کویر خارتوران در نزدیکی سمنان، یکی از مقصدهای محبوب کویر نوردان در سفرهای پاییزی

اگر اهل کویر نوردی باشید می‌دانید که پاییز از بهترین زمان‌ها برای کویر نوردی است. کشور ما از نظر داشتن کویر هیچ محدودیتی ندارد. شما به هر طرف که بروید می‌توانید کویری را پیدا کنید. منطقه‌ی خارتوران در نزدیکی سمنان واقع شده است. کویر خارتوران با طبیعت بکر و زیبای خود در پاییز دلبری می‌کند.

این منطقه به آفریقای ایران نیز شهرت دارد. شما می‌توانید در این منطقه اقامت کنید و یا برای اقامت به روستاهای اطراف این سرزمین منحصربه‌فرد و بکر بروید. از روستاهای اطراف کویر خارتوران می‌توان رضا آباد را نام برد. همچنین شما عزیزان می‌توانید در هر فصلی از اقامتگاه‌های کویری اتاقک استفاده کنید.

5- دورود لرستان

آبشاری زیبا در حال جاری شدن روی سنگ ها و ریختن درون رودی که اطراف ان درختانی با برگ های زرد وجود دارند
دورود لرستان، پایتخت طبیعت ایران و سرزمین آبشارها

لرستان از مقاصد گردشگری جذاب ایران است و شهر دورود نیز از زیباترین مکان‌های گردشگری لرستان است. لرستان همچنین پرآبشارترین اقلیم ایران نیز محسوب می‌شود. آبشارهای این منطقه می‌تواند دل هر گردشگری را به دست آورد. یکی از معروف‌ترین آبشارهای این منطقه آبشار بیشه است. شما می‌توانید در این پاییز یک سفر خاطره‌انگیز و پر از آرامش را در روستای بیشه و جنگل‌های اطراف آبشار آن بگذرانید.

برای تجربه لحظه‌های ناب در دورود لرستان، می‌توانید ویلا و سوئیت‌های دورود را در اتاقک اجاره کنید و در کنار عزیزانتان از سفر خود لذت ببرید.

6- روستای نایبند طبس

تعداد زیادی درخت نخل جلوی یک عمارت خشتی قدیمی و آسمانی آبی
معماری وستای نایبند شبیه معماری شهر ماسوله‌ی گیلان است.

این منطقه به ماسوله‌ی کویر شهرت دارد. روستای نایبند معماری ویژه‌ای دارد که شبیه معماری شهر ماسوله‌ی گیلان است. این روستای کویری طبیعتی منحصربه‌فرد دارد، آن‌چنان‌که در دل کویر ناگهان روستایی سرسبز و دل‌انگیز ظاهر شده است و درست مانند یک خواب رؤیایی ا‌ست. شما می‌توانید یک سفر ویژه و متفاوت با تمام سفرهای دیگر را با رفتن به نایبند نخلستانی تجربه کنید.

7- بندر کنگان

تعدادی لنج و قایق پهلو گرفته در یک اسکله ساحلی
بندر کنگان، منطقه‌ای بکر و کمتر شناخته‌شده برای سفر در پاییز

اغلب اوقات تا نام جنوب می‌آید، نام چابهار، قشم، کیش، بندرعباس و … در ذهن شکل می‌گیرد. باید گفت که تمام مناطق نامبرده در پاییز می‌توانند از بهترین مقاصد گردشگری ایران باشند؛ اما حالا می‌خواهیم منطقه‌ای بکر و کمتر شناخته‌شده در جنوب یعنی بندر کنگان را به شما پیشنهاد کنیم.

کنگان در استان بوشهر قرار دارد. پس رفتن به کنگان می‌تواند یک تیر و دو نشان باشد. شما می‌توانید از شهر دیدنی بوشهر دیدن کنید و سپس برای تجربه چند روز آرامش‌بخش و به‌یادماندنی به یکی از اقامتگاه‌های بوم گردی کنگان بروید.

اگر اهل کمپینگ و ماجراجویی باشید، این سفر حق مطلب را برای شما بیان می‌کند. البته کنگان دارای اقامتگاه‌های متفاوتی است. پس دل به سفر دهید و طبیعت جذاب کنگان را دریابید. برخی از دیدنی‌های معروف این منطقه عبارت‌اند از: شهر باستانی سیراف، قلعه شیخ نصوری، گورستان صخره‌ای سیراف، آرامگاه سیبویه و پارک ساحلی بنک.

8- رامسر

تله کابین رامسر و چشم انداز کوهستان های جنگلی
تله کابین رامسر و چشم انداز کوهستان های جنگلی

پاییز فصل عاشقی است و برای اینکه در این فصل حق مطلب سفرهای پاییزی ادا شود، چه شهری بهتر از عروس شهرهای شمال یعنی رامسر. تصور اینکه به رامسر بروید، در بلوار معلم قدم بزنید و قطره‌های باران آرام‌آرام روی صورتتان بریزد یا به تله‌کابین رامسر بروید و طبیعتی که لباس‌های رنگارنگش را پوشیده است ببینید، به‌قدری شیرین است که پیشنهاد می‌کنیم اگر تا به حال پاییز رامسر را ندیده‌اید، حتماً چند روز از 90 روز این فصل زیبا را برای سفر به رامسر کنار بگذارید. از دیگر جاهای دیدنی رامسر می‌توان به ساحل نقره‌ای، روستای جنت رودبار، کاخ مرمر و جنگل دالخانی اشاره کنم.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

9- رشت

نمایی از میدان شهرداری، نماد رشت و استان گیلان در روز
یکی از نمادهای رشت و استان گیلان – عکاس: ناصر تولی

همان‌طور که بارها در این مقاله اشاره کردیم، شهرهای شمالی مقصد محبوب مسافران برای سفر هستند. فرقی نمی‌کند آفتاب سوزان تابستان باشد یا هوای ابری پاییز، شهرهای شمالی، نجات‌دهنده ما از زندگی تکراری و خسته‌کننده هستند. رشت که به شهر باران معروف است در پاییز حال و هوایی دارد که تا خودتان نروید متوجه آن نمی‌شوید. این شهر با میدان شهرداری زیبایش، بازار همیشه زنده‌اش، کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی‌اش می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های شما در سفرهای پاییزی به شمال باشد. 

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی رشت را بخوانید.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

10- شیراز

سفر به شیراز در فصل پاییز
اوایل پاییز بهترین زمان سفر به شیراز است – عکاس: Ashkan

اکثر مسافران به مقصد شیراز، فکر می‌کنند که این استان فقط در اردیبهشت در رؤیایی‌ترین حالت خود قرار دارد. درست است که این فکر اشتباه نیست و واقعاً بهار شیراز دیدنی است، ولی باید بگویم اگر بهار را برای سفر به شیراز از دست دادید، اصلاً نگران نباشید. شیراز با شروع فصل پاییز و کوتاه شدن روزها، جانی دوباره می‌گیرد.

حال و هوای شیراز در پاییز به‌قدری جذاب است که شاید حتی بتواند در مهر و آبان، چندین روز گوی سبقت را از بهار و اردیبهشت هم بگیرد. حافظیه و سعدیه، بازار وکیل، مسجد نصیر الملک، مسجد ارگ و … تنها چند نمونه از جاهای دیدنی شیراز هستند که تصور بازدید از آن‌ها وقتی هوا کمی خنک باشد و با کمی شانس، چند قطره باران یا هوای ابری هم همراهی‌تان کنند، تصوری است که فقط وقتی جامه حقیقت بپوشد زیبایی‌هایش مشخص می‌شود. پس برای پاییز پیش رویتان به سفر به شیراز فکر کنید.

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

11- اصفهان

جاذبه گردشگری کوه صفه
جاذبه گردشگری کوه صفه اصفهان

در ابتدای این مقاله گفتم که شهرهای گرمسیری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای پاییزی هستند. در بین این شهرهای گرمسیری، چه جایی بهتر از اصفهان پایتخت فرهنگ و نصف جهان خودمان. به نظر من که هر ایرانی باید حداقل یک‌بار به اصفهان برود. این شهر تاریخی با جاذبه‌های متعددش که دیگر شهرت جهانی دارند مثل عالی‌قاپو، پل خواجو، کاخ چهل‌ستون، میدان نقش‌جهان و … یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای پاییزی است. تازه در این شهر می‌توانید به‌جز این بناهای تاریخی، از سایر جاهای دیدنی و مراکز تفریحی هم که در این مقاله به‌طور کامل آن‌ها را معرفی کردیم، دیدن کنید.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

12- یزد

حمام خان یزد
حمام خان یزد

پاییز باشد، چند روز تعطیلی پیش رویتان باشد و به یزد نروید؟ مگر می‌شود؟ سفر به یزد یعنی سفر به تاریخ، طوری که احساس می‌کنید ماشین زمان واقعاً وجود دارد و شما را از وسط زندگی امروزی‌تان به صدها سال پیش برده است. بهترین زمان سفر به یزد (اولین شهر خشت خام جهان) و تماشای بافت تاریخی آن پاییز است. در این فصل بدون اینکه گرمای هوا اذیتتان کند، می‌توانید از تماشای حجم زیبا و بی‌رقیبی از زیبایی لذت ببرید و انگشت‌به‌دهان بمانید. از معروف‌ترین جاهای دیدنی یزد می‌توان به بقعه دوازده امام، مسجد چهل محراب، بازار خان، خانه لاری‌ها و … اشاره کرد.

اجاره سوئیت در یزد با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سخن آخر

دیدنی‌های ایران کم نیست و فرقی نمی‌کند در کدام فصل قصد سفر دارید. هر زمانی که اراده کنید می‌توانید با توجه به آب‌و‌هوای یک شهر به سفر بروید و خاطراتی فراموش‌نشدنی بسازید. شما برای سفر در پاییز کدام مقصد را انتخاب می‌کنید؟ به کویر نوردی علاقه دارید یا می‌خواهید به دل جنگل بزنید و لطافت هوا و بوی نمناک‌ چوب‌ها را استشمام کنید؟ شاید هم دلتان می‌خواهد به شهرهای گرمسیری بروید و بدون اینکه گرمای تابستان یا سرمای زمستان اذیتتان کند، از تماشای بناهای تاریخی لذت ببرید؟ به هرکدام از این شهرها که سفر کنید، می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت از اتاقک، خیال خودتان را بابت اجاره اقامتگاه راحت کنید.


کویرهای ایران که در پاییز می‌توان به آنها سفر کرد کدامند؟

کویر مصر و مرنجاب، لوت، خارتوران

شهرهای گرمسیری که در پاییز می‌توان به آنها سفر کرد کدامند؟

شیراز، یزد، کرمان، شاهرود، زاهدان و بیرجند

شهرهای ساحلی که در پاییز می‌توان به آنها سفر کرد کدامند؟

شهرهای ساحلی شمال مانند گیلان، انزلی، چمخاله، زیباکنار، آستارا و رودسر و شهرهای جنوبی مثل جزیره‌های کیش و قشم در هرمزگان، شهرهای بندرعباس، بوشهر و گناوه و بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان

بهترین جای شمال برای مسافرت در پاییز کدام است؟

با توجه به سلیقه و انتظاری که از سفر دارید، می‌توانید به همه شهرهای شمالی در پاییز هم سفر کنید. با این حال رامسر، رشت، متل قو، فریدون کنار، سواد کوه، سرخرود، نور، نوشهر و چالوس از محبوب‌ترین شهرهای شمال برای سفرهای پاییزی است.

4/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *