چه جوری سفر برم؟برنامه سفر

برنامه سفر قشم | چهار روز هیجان‌انگیز با نگین خلیج فارس!

اگر تا به حال به قشم سفر نکرده‌اید، بیش از این زمان را از دست ندهید. شگفتی‌های طبیعی و گردشگری قشم را تماشا کنید و از بودن در اتمسفر بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس لذت ببرید. طبیعت قشم بی‌مثال است و شبیه و مانند آن را در هیچ کجای کشور پیدا نخواهید کرد. همچنین سفر به جزیره زیبای قشم، یک تیر و چند نشان خواهد بود. چراکه این جزیره بسیار نزدیک به جزایر کوچک و بزرگی مانند هنگام و هرمز است و می‌توانید بازدید از این جزایر را نیز در برنامه سفر به قشم قرار دهید. حال بیایید با هم سفری چهار روزه به قشم داشته باشیم و برنامه سفر به جزیره را مرور کنیم!

بهترین فصل سفر به جزیره قشم

برنامه سفر به قشم را برای شش ماه دوم سال اجرا کنید. آب‌‌وهوای این جزیره در تابستان بسیار گرم است و برای کسانی که به هوای گرم جنوبی عادت ندارند، آزاردهنده خواهد بود. اما برخلاف فصول گرم، ماه‌های سرد سال مثل دی و بهمن آب‌و‌هوای جزیره خنک و مطبوع است و میانگین دما هوا ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. بنابراین در هر موقع از سال که به قشم سفر می‌کنید، لباس‌های خنک تابستانی‌تان را با خود ببرید!

مسیر دسترسی و سفر به جزیره قشم

دیدنی ها قشم

شما می‌توانید با ماشین شخصی، قطار، اتوبوس، تاکسی و هواپیما به قشم بروید. اگر تهران را مبدا سفر در نظر بگیریم، باید ابتدا از اصفهان، شیراز، لار و جهرم بگذرید تا به بندر پل برسید. با قطار نیز می‌توانید به بندرعباس رفته و از آن جا با اتوبوس‌های دریایی به قشم برسید. از تهران تا قشم با قطار، چیزی حدود ۱۵ تا ۱۸ ساعت راه است.

سریع‌ترین و راحت‌ترین راه رسیدن به قشم نیز از طریق هواپیما است که حدود ۱.۵ تا ۲ ساعت طول می‌کشد.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

روز اول سفر به قشم

روز اول سفر خانوادگی به قشم را با جاذبه‌های طبیعی و اعجاب‌آور آن آغاز می‌کنیم. از دره و غارهای عجیب و غریب گرفته تا جنگل‌های انبوه قشم را می‌گردیم و به سراغ تماشای غروب خلیج فارس خواهیم رفت. بدون شک در پایان روز اول از انتخاب قشم، به عنوان مقصد سفرتان بسیار راضی و شگفت‌زده خواهید بود! برای دیدن این جاذبه‌ها می‌توانید یک ماشین اجاره کنید و تمام روز لباس مناسب بپوشید و با ما همراه باشید.

غار خربس

برنامه سفر قشم

غار خربس یکی از شگفتی‌های تاریخی قشم است که به دوره ساسانیان باز می‌گردد. در آن زمان بومیان برای فرار از دشمن، این غار را که شامل حفره‌های بزرگ و کوچک است، حفر کرده بودند تا در آن پناه بگیرند. کنده‌کاری‌های روی دیوارها و سنگ‌های غار خربس از تلاش‌های مردم باستان برای زیباسازی محل زندگی‌شان است. به گفته کارشناسان نیایشگاه‌ پیروان مهرپستی بوده است. در اطراف غار امکانات متعددی وجود دارد و به راحتی می‌توانید با خانواده به دیدن این جاذبه بروید.

  • هزینه ورودی: نفری ۵ هزار تومان  | فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ده کیلومتر

دره ستارگان

جاذبه های سواحل جنوبی

این دره آوازه جهانی دارد و صخره‌ها و کوه‌های عجیب و فضایی آن در اثر طوفان، باران‌های شدید و تغییرات اقلیمی ایجاد شده‌اند. جایی که به باور مردم از برخورد یک ستاره به‌وجود آمده است. این دره دور از مناطق شهری قرار دارد و تا پیش از غروب آفتاب باید برای دیدنش اقدام کنید. این دره در فهرست عجایب هفت‌گانه قشم قرار دارد و قدمت آن به دو میلیون سال باز می‌گردد. دره از مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند تشکیل شده است. دره ستارگان در چند کیلومتری روستای برکه خلف قرار دارد و به عنوان بخشی از ژئوپارک قشم در میراث یونسکو ثبت شده است.

  • هزینه ورودی: نفری ۵ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی:

جزیره ناز

جاذبه های سواحل جنوبی

یکی از دیدنی‌های عجیب و زیبای جزیره قشم، جزایر ناز است. این جزیره در یک کیلومتری ساحل قرار دارد و مساحت آن حدود سه هکتار است. دیواره‌های صخره‌ای جزیره به ارتفاع ۵ الی ۱۰ متر هستند و بهترین مکان برای لذت بردن از صدای دریاست. برای مدت کوتاهی در ساعات غروب آب دریا پایین می‌آيد و شما می‌توانید از میان دریا عبور کنید و به جزیره بروید. این جزیره نیز یکی از عجایب هفتگانه قشم محسوب می‌شود. در اطراف ساحل جزیره ناز زنان قشمی صنایع دستی و سوغات می‌فروشند. می‌توانید در این مکان ساعت‌ها از آرامش دریا لذت ببرید.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: ۱۶ کیلومتر

ساحل طلایی قشم

جاذبه های سواحل جنوبی

بعد از این گشت و گذار می‌توانید به تفریحات آبی بپردازید. ساحل طلایی قشم یکی از زیباترین ساحل‌های قشم محسوب می‌شود. در این ساحل می‌توانید در آلاچیق‌های نزدیک ساحل استراحت کنید و کودکان در ساحل بازی کنند. تفریحاتی مانند پاراسل، بنانا، قایق‌های تفریحی و جت اسکی از مهم‌ترین تفریحات این ساحل محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید ناهار را در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌ها میل کنید.

  • هزینه ورودی: نفری ۲۰ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: حدود ۱۰ کیلومتر

رستوران خاله

بعد از بازی و تفریحات آبی، حسابی گرسنه خواهید شد. به رستوران خاله بروید و انواع سمبوسه و فلافل جنوبی را امتحان کنید. ساندویچ‌های ماهی این رستوران نیز بسیار لذیذ هستند و چشیدن طعم آن برای کسانی که غذاهای دریایی دوست دارند، تجربه متفاوت و جذابی خواهد بود.

بازارگردی در قشم

جاذبه های سواحل جنوبی

از مهم‌ترین تفریحات قشم می‌تواند به خرید اشاره کرد.ساعات پایانی شب را به بازارگردی بگذرانید، بازار قدیم قشم یکی از بهترین مکان‌ها برای دیدن فرهنگ و البته محصولات تولید مردم محل است. اگر از خرید لذت می‌برید می‌توانید به سیتی‌ستر ۱ و ۲، مجتمع خرید مروارید، مجتمع خرید ستاره و مرکز خرید ونوس سر بزنید. این مراکز خرید در فاصله کم از هم قرار دارند و به راحتی به همه آن‌ها سر بزنید. برای شام می‌توانید به سراغ رستوران‌های سیتی‌سنتر یا رستوران‌های محلی اطراف پاساژ ستاره بروید.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز دوم سفر به قشم

برای روز دوم تفریحات کمی متفاوت است. کلاه نقاب‌دار خود را بردارید و با ما همراه ما شوید.

پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم مکانی برای پرورش و نگهداری تمساح است. این پارک در زمستان ۱۳۸۹ شروع به کار کرد و در ابتدا ۸ کروکودیل از مالزی وارد پارک شد. در حال حاضر این پارک از نظر تنوع پرورش کروکودیل‌ به یکی از منحصربه‌فردترین پارک‌ها تبدیل شده است. این پارک می‌تواند مکان مناسبی برای کودکان باشد و از دیدن کروکودیل، پرندگان و پستانداران لذت ببرند.

  • هزینه ورودی: نفری ۱۰ هزارتومان | فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ۶۵ کیلومتری

جنگل حرا

جاذبه های سواحل جنوبی

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ایران و جهان که شما را با وجهی دیگر از جزیره روبه‌رو می‌کند. جنگلی انبوه در آب! این نوع جنگل‌ها در آب شور خلیج فارس رشد می‌کنند و با دفع نمک آب به رشدشان ادامه می‌دهند.

  • هزینه ورودی: رایگان (برای قایق‌سواری هزینه جداگانه حدود ۷۰ هزارتومان باید پرداخت شود) | فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ۶۰ کیلومتر

معمولا برای بازدید از جنگل حرا به روستای سهیلی هم سر می‌زنند. روستایی با خانه‌های کاهگلی و کوچه‌پس‌کوچه‌هاییبا حال و هوای جنوبی، گاهی از اقامتگاه‌های آن صدای موسیقی و پایکوبی مسافران شنیده می‌شود. غذاهای این روستا معروف است، می‌توانید بهترین غذاهای دریایی را در این روستا تجبه کنید، پس بعد از بازدید از جنگل حرا به یکی از رستوران های سنتی روستای سهیلی رفته از غذاهای دریایی جنوبی که معمولا صید همان روز است لذت ببرید. غذاهای رستوران ناخدا در این روستا بسیار مشهور است. فاصله جنگل حرا قشم  تا روستای سهیلی حدود ۲۸ کیلومتر است و تقریبا نیم ساعت طول می‌کشد که به آنجا برسید.

چاه‌کوه

جاذبه های سواحل جنوبی

بعد از گشت‌وگذار در میان درختان حرا، حالا به سراغ یکی دیگر از عجایب هفت‌گانه قشم می‌رویم. تنگه چاه‌کوه در نزدیکی روستای چاه‌کوه قرار دارد. این دره به عمق ۱۰۰ متر نمایشی از فرسایش سنگ‌های رسوبی به حساب می‌آید و مناظر بی‌نظیری ساخته است. دیدن این جاذبه را از دست ندهید. مراقب باشید، قسمتی از کف تنگه به دلیل فرساش بسیار لیز است.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز سوم سفر

حیف است که تا قشم بروید و جزیره رنگی هرمز را نبینید. این قطعه از زمین ایران، یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های طبیعی جهان را در خود جای داده است. اگر چشم‌تان به ساحل درخشان، سنگ‌های رنگی و ماسه‌های رنگارنگ هرمز بیفتد، از زیبایی آن حیرت‌زده می‌شوید، اگر محل اقامتتان قشم است، صبح زود بیدار شوید و بعد از صبحانه راهی اسکله شوید تا با هم جزیره هرمز را بگردیم. در همان ابتدای هرمز، توک توک‌های رنگارنگی هستند که می‌توانید دور جزیره را با آن‌ها بگردید. توک توک برای گردش در هرمز انتخاب عالی هستند اما اگر نگران کودکان هستید، در همان مکان ون، تاکسی و وانت نیز وجود دارد. در هرمز می‌توانید، ساحل سرخ، ساحل لاک‌پشت‌ها، الهه نمک، دره مجسمه‌ها و دره رنگین‌کمان را از نزدیک ببینید.

قلعه پرتغالی‌های هرمز

جاذبه های سواحل جنوبی

اولین جایی که در جزیره هرمز پیشنهاد می‌کنیم از آن دیدن کنید، قلعه پرتغالی‌هاست. این قلعه سرخ رنگ در نزدیکی اسکله قرار دارد. قلعه پرتغالی‌های هرمز یکی از مهم‌ترین سازه‌های برجای مانده در سواحل جنوبی از زمان سلطه پرتغالی‌ها به حساب می‌آید. این قلعه از بخش‌های مختلف تشکیل شده که هنوز می‌توانید این بخش‌ها را در بقایای قلعه مشاهده کنید.

  • هزینه ورودی: ۵ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از یک کیلومتر

موزه دکتر نادعلیان‌

جاذبه های سواحل جنوبی

این موزه هنر دست زنان و مردان جزیره را در دل خود جای داده است. علاقه و احترامی که دکتر نادعلیان برای فرهنگ و تاریخ جزیره هرمز قائل بودند و اهمیت معرفی صنایع‌دستی مردم منطقه از جمله دلایل راه‌اندازی این موزه بوده است. در این موزه رنگارنگ مستنداتی از زندگی دکتر نادعلیان‌، آثار هنری ایشان و پروژه‌های هنری مشترکی که با زنان بومی جزیره داشته‌اند وجود دارد.

  • هزینه ورودی: نفری ۱۰ هزار تومان | فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ۵ کیلومتر

دره سکوت و الهه نمک

جاذبه های سواحل جنوبی

دره سکوت آرام‌ترین قسمت جزیره هرمز است. گفته می‌شود این دره به علت داشتن مقدار زیادی نمک، توانایی جذب نیروهای منفی و خنثی‌کردن بازتاب صدا را دارد؛ نام دره سکوت را به همین دلیل برایش انتخاب کرده‌اند. الهه نمک که در انتهای دره قرار گرفته یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی هرمز است. صخره‌ای شکل گرفته از نمک که بازدیدکنندگان در همان نگاه اول محو زیبایی‌اش می‌شوند. برای نزدیک شدن به الهه نمک مراقب کودکان باشید چون ساختار آن سست و توخالی است.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: حدودا ۳ کیلومتر

دره مجسمه‌‌ها

جاذبه های سواحل جنوبی

دره مجسمه‌ها، یک نمایشگاه طبیعی از آثار هنری طبیعت است. دره‌ای با دیوارهای بلند که در گوشه‌و‌کنار آن می‌توانید حیواناتی سنگی را ببینید. برای رسیدن به ابتدای دره مجسمه‌ها باید برای چند دقیقه  از جاده اصلی به سمت دره پیاده‌‌روی کنید. هرچند طول مسیر اصلی دره چندان طولانی نیست اما آن قدر دیدنی و حیرت‌انگیز است که می‌تواند شما را ساعت‌ها در میان سنگ‌ها سرگرم تماشا و عکاسی کند. انتهای دره مجسمه‌ها زیباترین بن‌بست جهان را می‌بینید،‌ پرتگاهی ۴۰ متری با منظره‌ چشم‌نواز خط ساحلی، تماشای غروب خورشید در این گوشه از جزیره هرمز می تواند خاطره‌انگیزترین لحظات را برای شما رقم بزند.

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از ۵ کیلومتر

دره رنگین‌کمان

جاذبه های سواحل جنوبی

معروف‌ترین قسمت جزیره هرمز، دره رنگین‌کمان است. این دره بیش از ۷۰ طیف رنگی دارد و در جنوب غربی جزیره قرار گرفته است. تنوع رنگی این دره بسیار زیاد است. این چشم‌انداز به‌اندازه‌ای زیبا و چشم‌نواز است که با خواندن یک نوشته نمی‌توانید درکش کنید. پس بهترین کار این است که در سفرتان به جزیره هرمز، حتما سری به دره رنگین‌کمان بزنید و این بهشت رنگارنگ را به چشم ببینید!

  • هزینه ورودی: رایگان | فاصله با جاذبه بعدی: کمتر از ۲ کیلومتر

ساحل سرخ هرمز

جاذبه های سواحل جنوبی

یکی از زیباترین قسمت‌های جزیره، ساحل سرخ است. این ساحل در نزدیکی معدن آهن قرار دارد و همین امر باعث شده که ۷۰ درصد از خاک ساحل اکسید آهن باشد و خاک به رنگ سرخ در آید. خاک این ساحل در ادویه‌های محلی نیز استفاده می‌شود و یکی از زیباترین جاذبه‌هایی است که باید در سفرتان به آنجا سر بزنید. زمانی که موج به خاک ساحل برخورد می‌کند، موج‌ها نیز به رنگ سرخ در می‌آیند و منظره‌ای زیبا ایجاد می‌شود.

  • هزینه ورودی: رایگان

روز چهارم سفر خانوادگی به جنوب

امروز روز آخر سفر به سواحل جنوبی ایران است و می‌توانیم این روز را ماندگار کنیم. لباس مناسب برای قایق‌سواری بپوشید و همراه ما باشید.

جزیره هنگام

جاذبه های سواحل جنوبی

یکی از دیدنی‌های جنوب ایران، جزیره زیبای هنگام است. این جزیره در نزدیکی روستای شیب‌دراز قرار دارد. برای رفتن به جزیره هنگام باید به اسکله رفته و با قایق خود را به جزیره برسانید. در ابتدای جزیره، بازارچه کوچک از صنایع دستی مردم بومی جزیره دیده می‌شود. اینجا می‌توانید غذاهای محلی جزیره را نیز تهیه کنید. در این جزیره شانس تماشای شنای دسته جمعی دلفین‌ها را دارید. آب دریای جزیره هنگام آن قدر زلال و تمیز است که می‌توانید ماهیان و آبزی‌های زیر دریا را به وضوح ببینید! هزینه قایق‌ها متفاوت هستند و با سوار شدن به قایق می‌توانید تور دریایی به اطراف هنگام داشته باشید.

جاذبه های سواحل جنوبی

یکی از زیباترین قسمت‌های هنگام، ساحلی در بخش غربی جزیره است. اینجا خاک ساحل به مانند اکلیل‌های رنگی هستند. و در زمان آفتاب، گویی در ساحل اکلیل‌های رنگی پاشیده‌اند. ساحل نقره‌ای هنگام بسیار بکر است و گردشگران کمی به آنجا می‌روند.

جاذبه های سواحل جنوبی

آب‌های اطراف هنگام به دلیل بکر بودن، بسیار شفاف و زلال است. می‌توانید در بخشی از آب‌ها ماهی‌های رنگارنگ شنا می‌کنند و از روی قایق می‌توانید این ماهی‌ها را ببینید. مردم جزیره به این نقطه آکواریوم می‌گویند و برای دیدن آن باید با قایق‌ها هماهنگ کنید که شما را به آنجا ببرند.

  • هزینه ورودی: رایگان (هزینه قایق متغیر است)

رستوران حاج غفور

در پایان روز آخر سفر، شام را در رستوران حاج غفور قشم میل کنید تا مزه سفر به جان‌تان بنشیند. قلیه‌ ماهی‌های این رستوران محلی حرف ندارد. همه نوع غذای دریایی جنوبی در این رستوران سرو می‌شود که می‌توانید همراه با خانواده در محیطی دلنشین و صمیمی نوش‌جان کنید. رستوران حاج غفور در بلوار خلیج فارس شرقی و کنار مسجد شیخ حاجی رمضان واقع شده است.

لوازم ضروری برای سفر به قشم

سفر خانوادگی به قشم

در این بخش از برنامه سفر به قشم، فهرستی از لوازم موردنیاز سفر را برای شما آماده کرده‌ایم تا با خیالی آسوده ساک سفر ببندید:

  • لباس خنک و مایو شنا
  • مسواک و خمیردندان
  • شارژر و پاوربانک
  • عینک آفتابی
  • اسباب‌بازی برای بچه‌ها
  • صندل مناسب برای پیاده‌روی
  • ضد آفتاب
  • کیف دستی کوچک برای گردش روزانه
  • کلاه آفتاب‌گیر
  • کارت شناسایی

اقامت در جزیره قشم

جاهای دیدنی قشم

اقامت در نگین خلیج فارس مهم‌ترین دغدغه سفر است. جایی راحت و مستقل که امکانات کامل رفاهی داشته باشد و در عین حال به اندازه جیب شما هم بخورد. شما می‌توانید با اجاره سوئیت و انواع اقامتگاه‌های قشم مثل خانه‌های بومگردی، خانه‌های روستایی و ویلاها اقامتی بی‌دردسر داشته باشید. در سایت اتاقک تصاویر انواع اقامتگاه‌های قشم را ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و امکانات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. سپس یکی از این اقامتگاه‌ها را که با بودجه و سلیقه‌تان جور بود، در سایت اتاقک رزرو کنید و راهی سفر شوید.

سخن نهایی

در این نوشتار برنامه سفر به قشم در ۴ روز را به شما پیشنهاد داده‌ایم تا از زمان‌تان نهایت استفاده را ببرید. اگر دوست داشتید، طبق این برنامه، سفرتان را پیش ببرید. اما یادتان باشد که قشم بیشمار جاذبه‌ی دیدنی دارد که می‌توانید در سفر خود از آن‌ها نیز بازدید کنید. سفرتان خوش!

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *