چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

چگونه سفر انفرادی خاطره‌انگیزی بسازیم؟

از سفر انفرادی لذت ببرید

سفر رفتن مانند راهی بی‌انتهاست و ما نمی‌توانیم آن را مرزبندی یا دسته‌بندی کنیم چون هر کسی به سبک خود و علاقه‌مندی‌هایش سفر می‌کند. اما از آنجایی که انسان‌ ذاتاً به گروه‌بندی علاقه دارد و با استفاده از آن سعی می‌کند که زندگی را برای خود هموار‌تر کند برای سفر هم انواع مختلفی تعریف شده است. یکی از گونه‌های سفر، سفر انفرادی است.

سفر انفرادی به این معناست که فرد به‌تنهایی به مسافرت می‌رود و کسی او را همراهی نمی‌کند. ممکن است هر کدام از ما دلمان بخواهد که به‌صورت انفرادی سفر کنیم یا شاید زمانی که می‌خواهیم به مسافرت برویم کسی را پیدا نکنیم تا با ما همراه شود و تصمیم بگیریم که خودمان راهی سفر شویم.

اگر ‌می‌خواهید سفر انفرادی را تجربه کنید حتما پیش از سفر چند نکته که در ادامه به آنها اشاره شده، را در نظر بگیرید.

سفر انفرادی

عکس از گوگل

برای خود ِخودتان برنامه‌ریزی کنید!

در سفرهای گروه، برنامه‌ریزی براساس نظرات وخواسته‌های اکثریت است. اما در سفر انفرادی برنامه طبق علاقه و سلیقه خودمان شکل می‌گیرد. این یکی از مزایایی تنهایی سفر رفتن است. تمام برنامه‌ها حول محور علاقه و خواسته شما می‌گردد. کسی شما را نمی‌تواند مجبور کند به جاذبه یا مکانی بروید که دوست ندارید. وقتی تنهایی سفر می‌روید می‌توانید به هر رستورانی که تمایل دارید بروید و هر چه که دوست دارید امتحان کنید.برای رزرو یا اجاره اقامتگاه نیز هیچ مشکلی ندارید و می‌توانید هر نوع اقامتگاهی را رزرو یا اجاره کنید.

می‌توانید قبل از سفر لیستی از مکان‌های دوست دارید از آنها بازدید کنید را آماده نماید. اما در طول سفر شما مجبور به اجرا این برنامه نیستید. اگر دوست داشتید می‌توانید تمام طول روز را در اقامتگاه بمانید یا حتی کل روز را در ساحل زیر آفتاب دراز بکشید.

برنامه ریزی در سفر
عکس از گوگل

از تنها سفر کردن نترسید!

انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است و دوست دارد که با هم‌نوعان خود ارتباط برقرار کند. شاید در همین ارتباط برقرار کردن‌ها به خود حقیقی‌اش پی می‌برد. اما بهتر است در شلوغ و پرهیاهوی امروزی که لحظه با اخبار مختلف تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی بمباران می‌شویم، زمانی را برای خودمان در نظر بگیریم. سفر انفرادی بهترین زمان برای وقت گذاشتن برای خودمان است. در تنهایی سفر کردن می‌توانید بیشتر با خود آشنا شوید و به دور از شبکه‌های اجتماعی به دنیا خیره شوید.

از سفر تنهایی نترسید
عکس از گوگل

با سفر تنهایی مسئولیت‌پذیرتر شوید

در سفرهای دسته‌جمعی کارها و وظایف بین افراد تقسیم می‌شوند و هر کسی نقشی را برعهده می‌گیرد. اما در سفر انفرادی انجام همه کارها برعهده خوتان است. انتخاب زمان و مقصد سفر، رزرو بلیط و اقامتگاه، پیدا کردن مکان‌های دیدنی، مسیریابی، خرید و تأمین هزینه‌ها همه‌شان از مسئولیت‌هایی است که شما در این سبک از سفر برعهده دارید و باید برای خوب پیش رفتن سفرتان همه آن‌ها را به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنید. زمانی که وظایف افراد محدود است به‌راحتی می‌توانند از پسشان برآیند و زمانی که همه آن‌ها بر دوش یک نفر باشد کار او سخت‌تر می‌شود اما مهارت مسئولیت‌پذیری‌اش بیشتر خواهد شد.

مسئولیت پذیری در سفر
عکس از گوگل

تنها ولی امن سفر کنید

قبل از شروع سفر تاریخ رفت و برگشت و مقصدتان را به یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان بگویید و اجازه دهید که او در جریان برنامه‌هایتان قرار گیرد تا در صورت بروز مشکل کسی از شما خبر داشته باشد و بتواند کمکتان کند. شاید فکر کنید که اگر مقصد سفرتان یکی از شهرهای ایران یا کشورهای دیگر باشد در امنیت کامل به سر می‌برید و چون طبیعت‌گردی یا هیچهایک نمی‌کنید خطری شما را تهدید نمی‌کند. اما بهتر است بدانید که همیشه خطراتی پیدا می‌شوند که ما را در معرض آسیب قرار دهند پس حتماً در طول سفر با یکی از نزدیکانتان در تماس باشید.

احتمالاً هیچ‌یک از ما دلمان نمی‌خواهد که در سفر و دور از خانه وسایل قیمتی و پول‌هایمان را از دست بدهیم، بنابراین یادتان باشد که مدارک شناسایی، پول، کارت اعتباری و لوازم ارزشمند دیگر را  در کیفی کوچک و در نزدیک‌ترین حالت ممکن به خودتان نگهداری کنید.

 

امنیت در سفر
عکس از گوگل

در سفر انفرادی تجربه کسب کنید!

به طور کلی سفر به شما تجربه‌های جدیدی ارائه می‌دهد. اما در تنهایی سفر کردن تجربه‌ها از نوع دیگری است. در این سفرها شما می‌توانید با مردم محلی یا گردشگران از کشورهای مختلف ارتباط بگیرید و دوستان جدیدی برای خود پیدا کنید. هم‌صحبتی با مردم محلی و دیگر گردشگران نگاه شما به دنیا را تغییر می‌دهد.

همچنین در سفرهای انفرادی می‌توانید براساس علایق خود، تجربه‌های مختلفی را کسب کنید. برای مثال زمانی که به گالری یا موزه می‌روید، می‌توانید ساعت‌ها برای بخش‌های که دوست دارید وقت بگذارید.

 

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظرم تنها سفر کردن هم می‌تونه هیجان انگیز باشه هم یه کم ترسناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *