جاهای دیدنی

جاهای دیدنی کیش | معرفی ۱۸ جای دیدنی به همراه آدرس در جزیره‌ی شگفت‌انگیز ایران

این روزها که سفر به کشورهای خارجی و گشت‌وگذار در سواحل جزایر مختلف دنیا ما را با هزینه‌های سرسام‌آور روبه‌رو می‌کند، سفر به جزایر داخلی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای عوض شدن حال‌وهوایمان باشد. کیش از آن جزایری است که با ایجاد حال‌وهوای آرامش‌بخش خود، تجربه‌ی زندگی در دنیایی متفاوت را برایتان رقم می‌زند. از خیابان‌های کیش گرفته تا سواحل و مراکز خرید آن، همگی با سایر نقاط کشور متفاوت است و همین باعث تمایز آن از دیگر نقاط گردشگری کشورمان شده است.

درباره جزیره کیش

جزیره کیش در استان هرمزگان قرار دارد. کیش به دلیل جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید خود، مقصد گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. این جزیره مرجانی آب‌و‌هوایی گرم و شرجی دارد اما در بهار، پاییز و زمستان به‌دلیل آب‌و‌هوای معتدل خود، میزبان مسافران بسیاری است.

ساحل شنی و آلاچیق روی آن کنار دریا و تعدادی درخت نخل
عکس از گوگل

بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش اردیبهشت است، زیرا درصد بالای خلوص اکسیژن در هوای این جزیره باعث به وجود آمدن محیطی سالم می‌شود و این جزیره را به مکانی مناسب برای زندگی تبدیل می‌کند. سفر به جزیره کیش و تماشای غروب‌های زیبا و شنا در آب‌های زلال خلیج فارس از بهترین خاطره‌های مسافران جزیره است. شما می‌توانید با اجاره ویلا در کیش ارزان و روزانه محل اقامت دلخواهتان را از اتاقک رزرو کنید و راهی یک سفر به‌یادماندنی شوید.

برای آشنایی بیشتر مقاله کیش کجاست؟ را مطالعه کنید.

معرفی جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش آنقدر زیاد هستند که برای بازدید از همه‌ی آن‌ها باید چند باری به این جزیره‌ی دوست‌داشتنی سفر کنید. نگران نباشید، چرا که اگر هرسال هم به کیش سفر کنید باز هم کم است؛ می‌گویید نه؟ کافیست یک بار به آن سفر کنید تا متوجه منظورمان بشوید! تفریحات دریایی، ساحلی، هتل‌های لوکس، مراکز خرید بی‌شمار، آثار تاریخی و بافت شهری این منطقه، باعث جذابیت آن شده‌اند. بیایید تا با خواندن ادامه مطلب، گشت‌وگذاری در این جزیره‌ی شگفت‌انگیز داشته باشیم.

اسکله تفریحی کیش

عکس اسکله تفریحی روی دریا
عکس از گوگل

شما می‌توانید بدون خستگی ساعت‌ها در اسکله تفریحی کیش وقت بگذرانید. اسکله تفریحی ۱۰ هزار مترمربع مساحت دارد و از مهم‌ترین مکان‌هایی است که گردشگران در کیش از آن بازدید می‌کنند. در زمان پیاده‌روی ماهیگیران زیادی را می‌بینید که مشغول ماهیگیری‌اند. تفریح‌های آبی مثل جت‌اسکی، قایق‌سواری، غواصی و سه‌چرخه آبی از دیگر سرگرمی‌های این اسکله هستند. فراموش نکنید که در اسکله حتما سوار قایق‌هایی با کف شیشه‌ای شوید و ماهی‌ها و موجودات دریایی را در آب‌های زلال خلیج فارس تماشا کنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

آدرس اسکله تفریحی کیش: جزیره کیش، بلوار هرمزگان، ساحل شرقی جزیره

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

شهر زیرزمینی کاریز 

شهر زیرزمینی کاریز و قنات کاریز
عکس از گوگل

قنات کاریز در ۲۵۰۰ سال پیش آب مورد نیاز اهالی را تامین می‌کرد. کاریز تنها قنات ایران است که در جزیره‌ای مرجانی قرار دارد. یکی از جاذبه‌های قنات کاریز وجود فسیل حلزون‌ها، صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی است که بیش از صدها میلیون سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. با تغییر کاربری هم‌اکنون کاریز تبدیل به شهری زیرزمینی شده که با امکانات رفاهی میزبان گردشگران جزیره کیش است. در این مجموعه می‌توانید از رستوران، غرفه فروش صنایع دستی و موزه بازدید کنید.

اگر به جنوب ایران سفر می‌کنید بازدید از جاهای دیدنی جزیره قشم یکی دیگر از جذابیت‌هایی است که می‌توانید در برنامه سفرتان بگنجانید و عجایب منحصربه‌فرد این جزیره را از نزدیک ببینید.

آدرس شهر زیرزمینی کاریز: میدان المپیک کیش، بلوار میرمهنا

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی در شب روی دریا
عکس از گوگل

یکی از بهترین چشم‌اندازهای جزیره کیش، غروب خورشید در آب‌های خلیج فارس است. در غرب جزیره کیش و در نزدیکی ساحل یک کشتی باربری قدیمی به‌جا مانده است. در سال ۱۳۴۵ کشتی یونانی که مواد نفتی حمل می‌کرد در ساحل جزیره به گل نشست. کشور هلند برای بیرون کشیدن کشتی تلاش‌های زیادی کرد اما موفق نشد و کشتی یونانی برای همیشه در جزیره کیش ماندگار شد. این روزها کشتی و غروب کیش یکی از زیباترین‌ منظره‌ها برای تماشا و عکاسی است.

آدرس کشتی یونانی: جنوب غربی کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

درخت سبز، پیرترین درخت جزیره

درختان انجیر قدیمی مربوط به دوره تیموریان
عکس از گوگل

درختان انجیر در دوره تیموریان در جزیره کیش کاشته شدند. عده‌ای از مردم عقیده دارند که این درخت مقدس است و برای برآورده شدن آرزوهایشان به شاخه‌های این درخت نخ و یا پارچه‌هایی را گره می‌زنند. درخت سبز کهنسال‌ترین درخت جزیره است که بیشتر از ۵۰۰ سال سن دارد. زیبایی و ظاهر تنومند درخت گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در محوطه اطراف درخت سبز امکانات رفاهی مثل آلاچیق، باربیکیو، وسایل بازی و رستوران برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

دره پرتغالی‌ها

دلیل نام‌گذاری این دره، سکونت پرتغالی‌ها در زمان‌های گذشته است. دره پرتغالی‌ها منطقه‌ای با آب‌وهوای مطبوع و چشم‌اندازهایی سرسبز است و بسیاری از مسافران برنامه‎‌ی بازدید از این منطقه را در برنامه‌ی سفر خود به کیش می‌گنجانند. درختی به نام انجیر معابد نیز در این دره وجود دارد که مردم برای برآورده شدن آرزوهای خود، پارچه‌ای به آن گره می‌زنند.

آدرس دره پرتغالی ها: کیش، دره پرتغالی ها

قلعه جنی کیش

در نزدیکی کشتی یونانی کیش، یک منطقه‌ی دیدنی به نام قلعه جنی وجود دارد. گردشگران زیادی هنگام بازدید از کشتی یونانی، از این قلعه غافل می‌شوند و از وجود آن بی‌خبرند. داستان‌های زیادی درباره وجود جن‌ها در این قلعه وجود دارد و دلیل نام‌گذاری آن نیز همین شایعات است. این قلعه قبلا ژاندارمری کیش بوده، اما بعد از مدتی 4 جسد سرباز در آن پیدا می‌شود و دیگر هیچ‌کس حاضر به خدمت در این منطقه نمی‌شود. اگر دنبال هیجان هستید، حتما از قلعه جنی کیش دیدن کنید.

آدرس قلعه جنی کیش: جزیره کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی

روستای باغو

روستای باغو واقع در جزیره‌ی کیش، از زمان‌های گذشته تا به‌حال بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. یک مسجد تاریخی از سال 981 هجری قمری در این روستا به‌جای مانده که می‌توانید از آن دیدن کنید. اگر به آهو علاقه زیادی دارید، برنامه بازدید از روستای باغو را حتما در سفر خود بگنجانید، چرا که به دلیل وجود آبشخورهای مخصوص، آهوها به سمت این روستا می‌آیند.

آدرس روستای باغو: جزیره کیش، میدان غروب کیش، جاده باغو

موزه خلیج فارس

معماری متفاوت ساختمان موزه خلیج فارس واقع در کیش، باعث جلوه‌ی خاص این جزیره شده و به همین دلیل بسیاری آن را نماد این جزیره‌ی دوست‌داشتنی می‌دانند. بسیاری از همایش‌ها و نمایشگاه‌های آثار هنری در این موزه برگزار می‌شوند؛ پس اگر اهل هنر هستید، بازدید از این موزه می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

آدرس موزه خلیج فارس: جزیره کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی، مجموعه هنری و موزه خلیج فارس

پارک آبی کیش

سفری می‌تواند به خاطره‌انگیزترین سفر عمرتان تبدیل شود که آرامش و هیجان را در کنار یکدیگر برایتان به ارمغان بیاورد. اگر می‌خواهید لحظاتی فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید و بیشترین لذت را از سفر خود به کیش ببرید، حتما سری به پارک آبی کیش بزنید. استفاده از سرسره‌های آبی در هوای گرم این جزیره، می‌تواند به روحتان جلا ببخشد. دور این پارک آبی رودخانه‌ای وجود دارد که می‌توانید روی تیوپ‌های مخصوص بنشینید و گشتی در محیط جذاب و تماشایی این پارک بزنید. حتما در هوای گرم کیش یک آبمیوه‌ی خنک از داخل این پارک آبی تهیه کنید، کنار ساحل مصنوعی آن دراز بکشید و جان خود را تازه کنید! درضمن ساختمان‌های بلند اطراف این پارک ساخته نمی‌شوند و هواپیمایی حق گذر از بالای این منطقه را ندارد.

آدرس پارک آبی کیش: جزیره کیش، میدان ابوموسی، جاده جهان، اوشن پارک

باغ پرندگان کیش

اگر به حیوانات علاقه‌ای ندارید از این جای دیدنی بگذرید، در غیر این صورت می‌توانید به باغ پرندگان کیش بروید و از 50 گونه مختلف پرندگان دیدن کنید. در بازدید از این منطقه‌ی دیدنی، رنگ‌ها و شکل‌های مختلف پرندگان چشمانتان را نوازش خواهد کرد. طوطی، لک‌لک، طاووس، پلیکان و غیره برخی از پرندگانی هستند که در این باغ وجود دارند. پستاندارانی مانند آهو و میمون نیز در این منطقه انتظارتان را می‌کشند.

آدرس باغ پرندگان کیش: جزیره کیش، جنوب شرقی کیش، بلوار مرجان، پارک دلفین

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش، با مساحت 100 هکتاری، یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش است. هنگام بازدید از پارک دلفین کیش می‌توانید از باغ پرندگان، باغ پروانه، باغ کاکتوس و آمفی تئاتر نیز دیدن کنید، زیرا همگی در یک مکان قرار گرفته‌اند. دلفین‌ها، شیرهای دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … از دیگر جانورانی هستند که هنگام بازدید از پارک دلفین کیش به چشمتان خواهند آمد.

آدرس پارک دلفین کیش: جنوب شرقی جزیره کیش، پارک دلفین‌ها

جزیره هندورابی

جزیره‌ای در جزیره! جزیره هندورابی در 23 کیلومتری جزیره‌ی کیش قرار گرفته است. ارتفاع این جزیره از سطح دریا به 29 متر می‌رسد و طبیعت بکری دارد که بازدید از آن می‌تواند برایتان جذاب باشد. مردم این جزیره‌ی کوچک از طریق ماهیگیری هزینه‌های زندگی خود را به‌دست می‌آورند. بافت قدیمی این جزیره برای بسیاری از مسافران جذاب است. با استفاده از قایق یا قایق موتوری می‌توانید خود را به این جزیره برسانید.

آدرس جزیره هندورابی: شمال غرب جزیره کیش

آکواریوم کیش

به دنیای زیر آب علاقه‌ی زیادی دارید؟ دوست دارید به اعماق اقیانوس‌ها سفر کنید و انواع موجودات دریایی را زیر آب تماشا کنید؟ با رفتن به آکواریوم کیش می‌توانید اقیانوس را روی زمین مشاهده کنید! با قدم زدن در آکواریوم کیش می‌توانید انوع کوسه‌ها، ماهی‌های متنوع و حیواناتی مانند مار را در چندقدمی خود مشاهده کنید. این منطقه در نزدیکی پاک دلفین‌ها قرار دارد.

آدرس آکواریوم کیش: جزیره کیش، بلوار مرجان، مجاور پارک دلفین‌ها

شهر حریره کیش

یک خبر خوش برای تاریخ‌دوستان! کیش علاوه بر جاذبه‌های دریایی، جاذبه‌های تاریخی فوق‌العاده منحصربه‌فردی دارد که بازدید از آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد، حتی اگر آنقدرها هم به تاریخ علاقه نداشته باشید. قدمت این منطقه به 800 سال پیش بازمی‌گردد. می‌گویند شهر حریره کیش نقش مهمی در تجارت بین کشورهای چین، آفریقای شمالی و اروپا داشته است. خانه‌های چندطبقه نیز در این شهر وجود داشته‌ که بعد از زلزله بزرگ کیش از بین رفته‌اند.

آدرس شهر حریره کیش: جزیره کیش، میدان المپیک، میدان حریره، شهر باستانی حریره

خانه مردم ‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش می‌تواند تصویری از زندگی سنتی مردم جنوبی در گذشتگان را برایتان فراهم کند. اگر فردی ماجراجو هستید و زندگی پیشینیان‌تان می‌تواند برایتان جذاب باشد، حتما از این جاذبه دیدن کنید. 15 اتاق در این خانه وجود دارد که هرکدام به نوعی متفاوت زندگی پیشینیان را به تصویر می‌کشند.

آدرس خانه مردم‌شناسی بومیان کیش: سفین قدیم

گذر هنرمندان کیش

منطقه‌ی گذر هنرمندان کیش به فرهنگ ایرانی پرداخته است و به‌منظور قدردانی از بزرگان تاریخی کشورمان ساخته شده است. پس از گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید کیش، حتما سری به این منطقه بزنید و از مجسمه بزرگان فرهنگ ایرانی دیدن کنید. ازجمله چهره‌های تندیس‌شده در این مکان دیدنی، می‌توان به حسین بهزاد، شهریار، غلام‌حسین بنان و جلال آل احمد اشاره کرد.

آدرس گذر هنرمندان: بلوار دریا

سواحل کیش

جزیره کیش، دورتادور خود سواحل شگفت‌انگیزی دارد که جزو مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی کیش به‌شمار می‌روند. بسیاری از مسافران معتقدند که آب دریای کیش، جزو تمیزترین آب‌های جهان است و به‌دلیل داشتن نمک زیاد بهترین مکان برای شنا است. آب دریای کیش آنقدر تمیز است که می‌توانید کف دریا را از آن ببینید و از درخشش همچون الماس آن در زیر نور خورشید لذت ببرید. در اینجا زیباترین و مشهورترین سواحل جزیره‌ی کیش را معرفی می‌کنیم تا هنگام سفرتان به این جزیره، حتما سری به آن‌ها بزنید:

  • ساحل مرجان کیش
  • ساحل میرمهنا
  • ساحل مرد ماهیگیر
  • ساحل کلبه هور
  • ساحل درختان نارگیل
  • ساحل اسکله تفریحی
  • ساحل سیمرغ
  • ساحل اختصاصی مارینا

بازار و مراکز خرید کیش

کیش یک منطقه آزاد تجاری بزرگ در کشور به‌حساب می‌آید، به همین دلیل مراکز خرید بی‌شماری دارد که بسیاری از مسافران حتی اگر قصد خرید نداشته باشند، به گشت‌وگذار در این مراکز خرید می‌پردازند. هزینه‌ی اجناس وارداتی این جزیره نسبت به دیگر نقاط ایران ارزان‌تر است، زیرا مشمول گمرک نمی‌شوند. بازار و مراکز خرید کیش را می‌توان جزو جاذبه‌های آن به‌حساب آورد

سخن پایانی

کیش یکی از بهترین مناطق گردشگری کشور است که هرشخصی باید حداقل یک بار در طول عمر خود به آن سفر کند. کیش، حال‌وهوای خاص و آرامش‌بخشی برایتان به‌وجود می‌آورد که تا ابد در ذهنتان خاطره‌ساز خواهد شد. لذت دوچرخه‌سواری در سواحل و خیابان‌های کیش و گذراندن وقت در کنار کلوپ‌های ساحلی آن می‌تواند لحظات خوشی برایتان رقم بزند. سعی کنید در سفر به کیش قدر زمان را بدانید و از بیشتر جاهای دیدنی که در این مطلب معرفی کردیم، دیدن کنید. برای اجاره آپارتمان هم در کیش یا اجاره سوئیت و ویلا می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک، ویلای مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

4.7/5 - (92 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *