تجربه سفرجاهای دیدنی

معرفی جاهای دیدنی مازندران | معرفی 50 مورد از جاذبه‌های مازندران

این بار می‌خواهیم گشتی در مازندران بزنیم و از جاهای دیدنی مازندران بگوییم، و به این سوال مهم مازندران کجا بریم؟ جواب دهیم، هرکسی با سفر به مازندران و تماشای جاذبه‌های آن مملو از تحسین خواهد شد. از سواحل زیبای دریای خزر گرفته تا جنگل‌های انبوه سرسبز، این استان مقصدی پر از تجربیات منحصربه‌فرد است. تجربیاتی که شما را از نگرانی‌ها و دغدغه‌های زندگی دور خواهد کرد و در کنار آرامش، حس ماجراجویی شما را برمی‌انگیزد. در این مطلب با من همراه باشید تا با یکدیگر به تماشای چشمه‌ها، جنگل‌ها، دشت‌ها و سواحل مسحورکننده مازندران بزنیم.

فهرست مطلب

باداب سورت، چشمه‌های پلکانی با رنگ‌های منحصربه‌فرد

چشمه‌های پلکانی با رنگ‌های منحصربه‌فرد باداب سورت از جاهای دیدنی مازندران شمال
چشمه‌های پلکانی و منحصربه‌فرد باداب سورت

به این جاذبه‌ی دیدنی منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز خوش آمدید. این شگفتی طبیعی یکی از زیباترین مناظری است که تا به‌حال دیده‌اید. چشمه طبیعی باداب سورت از جمله جاهای دیدنی مازندران از دو چشمه معدنی تشکیل شده که در کنار هم جریانی پلکانی را شبیه به تراس تشکیل می‌دهند و تصویری شگفت‌آور خلق کرده‌اند. رنگ‌های پرجنب‌وجوش آب‌ها از زرد و قرمز تا نارنجی و سفید متغیر است و صدای آبشار بر فراز تراس‌ها تجربه‌ای جذاب برای شما خلق می‌کند. می‌گویند آب‌های باداب سورت دارای خواص درمانی هستند و قرن‌هاست که برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جنس این استخرهای طبیعی از تراورتن است و در ارتفاع 1841 متری از سطح دریا قرار گرفته‌اند. درختچه‌های زرشک وحشی اطراف این چشمه‌ها را احاطه کرده‌اند که زیبایی آن هرکسی را مسحور می‌کند. جالب است بدانید رنگ زیبای نارنجی این چشمه‌ها به دلیل غلظت بالای رسوبات اکسید آهن به‌وجود آمده و به همین دلیل منظره‌ای منحصربه‌فرد را ایجاد کرده که امروزه بسیاری از افراد برای تماشای آن راهی استان مازندران می‌شوند. باداب سورت جاذبه‌ای شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد است که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. از زیبایی خیره‌کننده گرفته تا قدرت شفابخشی آن، شکی نیست که از این جاذبه طبیعی شگفت‌زده خواهید شد.

آدرس چشمه باداب سورت: استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

فیلبند، جایی که ابرها زیر پایتان قرار دارند

دریاچه ابر فیلبند از مکان های دیدنی مازندران
اقیانوسی از ابر در فیلبند از مکان های دیدنی مازندران

روستای فیلبند که در کوهپایه‌های استان مازندران واقع شده، مکانی زیبا و آرامش‌بخش است که شبیه آن را فقط در رویاها می‌توان دید! این روستا به عنوان بام مازندران شناخته می‌شود و تپه‌های آن سرسبز و پر از گل‌های وحشی است و عطر گیاهان معطر را در هوای آن می‌توان استشمام کرد. این روستا زیستگاه انواع حیات وحش از جمله پرندگان، آهو و روباه و همچنین انواع گیاهان است. هنگامی که پا در این منطقه‌ی مسحورکننده می‌گذارید، خودتان را در ارتفاعات می‌بینید که ابرها زیر پایتان قرار گرفته‌اند و اطرافتان را دشت‌های سرسبز احاطه کرده‌اند. در دوردست‌ها ممکن است گله‌های اسب و گاو را ببینید، به‌راستی که احساس می‌کنید در بهشتی در آسمان قرار دارید.

خود این روستا مکانی زیبا و جذاب با خانه‌های چوبی سنتی و بازاری کوچک است. مردم محلی دوستانه و مهمان‌نواز هستند و همیشه آماده گفتن داستان‌هایی درمورد روستای خود و تاریخ آن هستند. فرصت‌های زیادی برای کاوش در منطقه وجود دارد، از جمله مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و همچنین دریاچه‌ها و رودخانه‌های مختلف. هنگامی که به دیدن این روستا می‌روید، دنیای پرهیاهوی شهری را فراموش می‌کنید و ارتباطی مجدد با طبیعت خواهید داشت. مناظر خیره‌کننده، مردم محلی صمیمی و فعالیت‌های فراوان در فضای باز، آن را به یکی از مکان های دیدنی مازندران برای هر گردشگری تبدیل کرده است.

آدرس فیلبند: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند

تله کابین نمک آبرود، تجربه‌ای سبز در اعماق آسمان

تله کابین نمک آبرود از جاهای دیدنی استان مازندران
نمایی از چشم‌انداز تله کابین نمک آبرود

در میان جنگل‌های انبوه و سرسبز، یک تله کابین جادویی قرار دارد که آماده است تا شما را به ماجراجویی در اعماق جنگل ببرد. دیوارهای شیشه‌ای این تله کابین این امکان را به شما می‌دهد که شگفتی‌های مناظر را از بالا تماشا کنید. این تله کابین در ارتفاعات است و هوای اطرافتان صاف و با طراوت می‌شود، تاج درختان تا جایی که چشم کار می‌کند به آسمان‌ها کشیده می‌شوند. تله کابین نمک آبرود مانند پنجره‌ای به دنیایی متفاوت است، دنیایی از حیات وحش عجیب‌وغریب و مناظر خیره‌کننده. از آن بالا می‌توانید مناظری از جنگل، تپه‌ها و دره‌های اطراف را تماشا کنید. این یک فرار آرام از شلوغی زندگی روزمره است. تله کابین یکی از بهترین جاهای تفریحی مازندران برای هرکسی است که به دنبال یک تجربه منحصربه‌فرد در فضای باز است. هنگامی که سوار تله کابین نمک آبرود می‌شوید، برای 15 دقیقه زندگی‌ای رویایی در اعماق آسمان و دل جنگل‌ها را تجربه می‌کنید.

آدرس  تله کابین نمک آبرود: استان مازندران، دوازده کیلومتری غرب چالوس، جنوب شرقی نمک آبرود

اجاره ویلا در نمک آبرود با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جنگل دو هزار سه هزار، بکر و به‌یادماندنی

جنگل دو هزار سه هزار از مکان های بکر استان مازندران
جنگل‌های سرسبز دو هزار سه هزار از مکان های بکر استان مازندران

جنگل‌های دو هزار سه هزار که از زیباترین مسیرهای جنگلی در ایران هستند، از تنکابن آغاز می‌شوند و تا ارتفاعات مازندران ادامه می‌یابند. این جنگل‌های وسیع و بکر را درختان هیرکانی انبوه پوشانده‌اند و منطقه‌ای شگفت‌انگیز برای ماجراجویی، پیاده‌روی، کمپ، پیک‌نیک و تفریح ایجاد کرده‌اند؛ به‌طوری که مسافران زیادی برای تماشای این جنگل‌ها کوله‌بار خود را می‌بندند. چشمه‌ها و آبشارهای خروشانی در دل این جنگل وجود دارند که تماشای آن‌ها اوقاتی به‌یادماندنی و حسی آرامش‌بخش برایتان ایجاد خواهد کرد. به محض ورود به این جنگل، تنها چیزی که می‌بینید سرسبزی درختان سربه‌فلک‌کشیده و تنها چیزی که می‌شنوید، صدای دلنشین پرندگان و رودخانه‌ها است و همین به روحتان جلا می‌بخشد. اگر می‌خواهید این جنگل‌ها را در مرموزترین حالت خود ببینید، پیشنهاد می‌کنم در فصل پاییز یا بهار به آن سفر کنید و درختان را در میان مه غلیظ ببینید؛ این منظره به گونه‌ای است که انگار شما را وارد یک دنیای خیالی می‌کند.

آدرس جنگل دو هزار سه هزار: استان مازندران، تنکابن، خرم آباد، روستای خشکه رود، جاده دو هزار، جنگل‌های دو هزار و سه هزار

اجاره ویلا دوهزار و سه هزار شهسوار
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دشت دریاسر، بهشت اردیبهشت ایران

بهشتی به نام دشت دریاسر از دیدنی های مازندران
این دشت از یک سمت به جنگل‌های سرسبز می‌رسد و از سمتی دیگر یخچال‌های رشته کوه الموت به چشم‌ می‌خورند

این دشت شگفت‌انگیز در هر فصلی شبیه به یک تابلوی شگفت‌انگیز است؛ اما در اردیبهشت‌ماه، گل‌های آن می‌رویند و منظره‌ای شبیه به یک نقاشی منحصربه‌فرد که توسط یک نقاش حرفه‌ای کشیده شده، ایجاد می‌کنند. منظره‌ای که به محض دیدن آن، دوست دارید درمیان گل‌ها قدم بزنید، بچرخید و بگردید. به راستی که بهشت اردیبهشت ایران لقبی برازنده برای این مکان است. اگر اهل طبیعت‌گردی یا کمپینگ باشید، دشت دریاسر مکانی است که حتما باید در عمر خود از آن دیدن کنید.

این دشت از یک سمت به جنگل‌های سرسبز می‌رسد و از سمتی دیگر یخچال‌های رشته کوه الموت به چشم‌ می‌خورند و از دور هیبت و عظمت خود را به رخ می‌کشند. برف‌های این قله‌ها که مانند نگهبان در اطراف این دشت قرار گرفته‌اند، با چشم‌انداز شگفت‌انگیز خود چشم‌هایتان را نوازش خواهند کرد. هنگامی که به دشت دریاسر رسیدید، درمیان گل‌ها پیاده‌روی کنید، عکس‌های زیبا بگیرید، کمی بنشینید و از این فرصت شگفت‌انگیز که در اختیارتان قرارگرفته، شکرگزاری کنید.

آدرس دشت دریاسر: استان مازندران، جنوب تنکابن، منطقه دوهزار

روستای جواهرده، جواهری در بهشت رامسر

منظره‌ای رویایی از ییلاق جواهرده از مناطق دیدنی مازندران
منظره‌ای رویایی از ییلاق جواهرده

جواهرده از مکان های بکر استان مازندران یک روستای ییلاقی کوچک با زیبایی‌های بی‌اندازه است. این روستای مسحورکننده در دره‌ای بین کوه‌های البرز و جنگل‌های سرسبز احاطه شده و همین باعث ایجاد مناظر جذاب و دیدنی در این منطقه شده است. هنگامی که در جاده‌های پرپیچ‌وخم با درختان بلند و باشکوه گذر می‌کنید، به روستای عجیب‌وغریبی می‌رسید که جواهرده نام دارد و مانند نامش، شبیه به یک جواهر درخشان می‌درخشد. جایی که فرهنگ و آداب و رسوم سنتی در آن زنده است و همچنین زیستگاهی برای گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری به‌شمار می‌رود. زمانی که به طبیعت چشمگیر آن خیره می‌شوید، تپه‌های سرسبز را می‌بینید و همچنین هوای مملو از عطر و بوی شیرین گیاهان اطراف را استشمام خواهید کرد. تپه‌ها و دره‌های آفتاب‌گیر، پس‌زمینه‌ای عالی برای گردشی آرام فراهم می‌کنند. قدم زدن در خیابان‌های باریک روستا ترکیبی از معماری سنتی را نشان می‌دهد. جواهرده خود به تنهایی جاذبه‌های بی‌شماری مانند آبشارهای کوهستانی، مراتع و قله‌ها، مقبره شاه یحیی و چندین جای دیدنی دیگر را در خود جای داده است، به‌همین دلیل پیشنهاد می‌کنم چندروزی را در این ییلاق بگذرانید و به دیدوبازدید از مناطق مختلف آن بپردازید. در برخی از روزهای سال، این روستا پوشیده از ابر می‌شود و می‌توانید قدم زدن در میان ابرها را تجربه کنید، گویی در یک دنیای دیگر قدم می‌گذارید.

آدرس روستای جواهرده: استان مازندران، شهرستان رامسر، دهستان سخت‌سر، روستای جواهرده

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جاده چالوس، جاده‌ای که خود مقصد است!

رستوران‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی واقع در جاده چالوس، حال‌وهوای سرزنده و شاد به آن بخشیده‌اند
رستوران‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی واقع در جاده چالوس، حال‌وهوای سرزنده و شاد به آن بخشیده‌اند

رسیدن به مقصد یک طرف و تماشای مناظر خیره‌کننده در دل جاده یک طرف! استان مازندران نه فقط به دلیل مقاصد جذاب، بلکه به خاطر جاده‌های پرپیچ‌وخم و جنگلی خود طرفداران بسیاری دارد. گاهی نشستن در ماشینی که درحال حرکت است و از میان مناظر سبز و خیره‌کننده عبور می‌کند، بسیار لذت‌بخش است. به‌خصوص اگر کنار پنجره نشسته باشید و گذر این چشم‌اندازها را مشاهده کنید. همانطور که در امتداد جاده چالوس می‌گذرید، در میان جنگل‌های سرسبز و کوه‌های بسیار بلند احاطه خواهید شد و هر از چندگاهی نگاهی اجمالی به دریای خزر خواهید انداخت. مناظر دیدنی است و می‌توانید در بسیاری از نقاط توقف کنید و مناظر را به آرامی نگاه کنید. رستوران‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی واقع در این جاده، حال‌وهوای سرزنده و شاد به آن بخشیده‌اند؛ پس اگر گرسنه هستید هنگام توقف، یک کباب خوشمزه در زیباترین جاده ایران نوش جان کنید.

در فصل بهار، تپه‌ها پوشیده از گل‌های وحشی است و حتی می‌توانید مقداری عسل محلی را از زنبوردارانی که عسل خود را در کنار جاده درست می‌کنند، خریداری کنید. آب‌وهوا بسیار مطبوع است و نسیم صورتتان را نوازش خواهد کرد؛ همچنین کوه‌های اطراف هیبت و عظمت خود را به رخ می‌کشند و منظره‌ای منحصربه‌فرد ایجاد می‌کنند که آن را در جای دیگر نخواهید دید. نفس‌گیرترین تجربه جاده چالوس زمانی است که به قله کوه می‌رسید. در اینجا می‌توانید قله‌های پوشیده از برف باشکوه رشته کوه‌های البرز را در دوردست ببینید. اگر عاشق زدن به دل جاده هستید، جاده چالوس به بهترین شکل شما را شگفت‌زده خواهد کرد. هنگامی که برای سفر خود راهی شمال می‌شوید، می‌توانید برای اجاره ویلا شمال از اتاقک کمک بگیرید.

آدرس: استان‌های البرز و مازندران، جاده چالوس

اجاره ویلا در چالوس با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جنگل دالخانی، دالان بهشت مازندران

جنگل دالخانی مکان مناسبی برای فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی، تماشای پرندگان و کمپینگ است.
تونلی از درختان در جنگل دالخانی

در بین مناطق گردشگری مازندران و میان کوه‌های سرسبز مازندران، بهشتی با زیبایی‌های خیره‌کننده به نام دالخانی وجود دارد. این جنگل وسیع از درختان، گیاهان و حیات وحش، با رنگ‌های غنی و پرجنب‌وجوش و فضای مسحورکننده‌ای آرام، روحتان را جلا می‌دهد. اینجا جایی است که با کاوش در آن، انواع گیاهان و جانوران متنوع را کشف خواهید کرد؛ از درختان سربه‌فلک‌کشیده و گل‌های معطر گرفته تا پرندگان خوش‌صدا. هوا مطبوع و مرطوب است و با بوی رطوبت خزه‌ای و صدای آب روان، محیطی آرامش‌بخش ایجاد می‌کند. پرتوهای خورشید که از میان تاج درختان عبور می‌کنند، درخششی جادویی به این منطقه می‌بخشند و جنگل را زنده می‌کنند.

جنگل دالخانی مکان مناسبی برای فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی، تماشای پرندگان و کمپینگ است. با مسیرهای پرپیچ‌وخم و مخفی، مکانی عالی برای کاوش و کشف چیزهای جدید است. وسعت جنگل دالخانی حدود 600 هزار متر مربع است و در مسیر جاده رامسر-تنکابن قرار دارد. زیر سایه‌ی درختان، بهترین مکان برای یک پیک‌نیک یا کمپ دوستانه خواهد بود.

چنانچه قصد اقامت در اطراف جنگل دالخانی دارید برای اجاره ویلا و سوئیت در رامسر می‌توانید از اتاقک کمک بگیرید.

آدرس جنگل دالخانی: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار، جنگل دالخانی

دریاچه الیمالات، جایی که زیبایی‌ها دوبرابر می‌شوند!

دریاچه الیمات از جاهای تفریحی مازندران
فضای آرامش‌بخش دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات یک جای دیدنی مازندران با طبیعی خیره‌کننده است. احاطه شده توسط کوه‌های سرسبز و مناظر زیبا، اینجا بهشتی دیدنی است. آب‌های شفاف دریاچه، زیبایی چشم‌انداز اطراف را منعکس می‌کنند و هرآنچه زیبایی وجود دارد، دوبرابر خواهد شد! این دریاچه توسط جنگلی انبوه احاطه شده که فضایی آرامش‌بخش ایجاد کرده‌اند. صدای دلنشین پرندگان، خش‌خش برگ‌ها و نسیم ملایم محیطی آرام ایجاد می‎کند که شادابی عجیبی به روحتان می‌بخشد. هوای خنک و مطبوع و عطر درختان کاج این مکان را به یک سرپناه عالی برای فرار از شلوغی شهر تبدیل کرده‌اند. این منطقه محل زندگی انواع آبزیان از جمله انواع ماهی‌ها و پرندگان ماهی‌خوار است. محیط سرسبز اطراف فرصت‌های زیادی را برای پیاده‌روی ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دریاچه الیمالات تغییر رنگ آن در طول روز است. هنگام طلوع و غروب خورشید، دریاچه رنگ طلایی زیبایی به خود می‌گیرد، درحالی که در طول روز، آبی عمیق آسمان را منعکس می‌کند. اطراف این دریاچه موقعیت مناسبی برای کمپ و پیک‌نیک فراهم می‌کند. امکاناتی مانند کافی‌شاپ، رستوران و اقامتگاه نیز در اطراف این دریاچه وجود دارند. می‌توانید از قایق‌سواری و ماهیگیری در این دریاچه زیبا لذت ببرید.

آدرس دریاچه الیمالات: استان مازندران، شهرستان نور، ۸ کیلومتری جاده نور به چمستان، روستای کارگرکلا

اجاره ویلا در نور با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دشت لار، دشت شقایق‌های وحشی

دشت لار و گل‌های بنفش
ترکیبی خیره‌کننده از دریاچه، کوهستان و گلستان در دشت لار – عکس از سحر صفایی

اگر به دنبال مکانی بکر برای گردش در طبیعت می‌گردید، باید به شما بگویم که دشت لار تمامی نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. این دشت در مرز استان مازندران و تهران قرار گرفته و به دو قسمت تقسیم می‌شود. بخش شمالی و شرقی آن در استان مازندران قرار دارد و چشم‌اندازهایی جذاب از دشت‌های گل‌ شقایق را به نمایش می‌گذارد. ترکیب رنگ گل‌های قرمز و زرد شقایق، در کنار آبی آسمان و سبزی مناظر، ترکیبی زیبا شبیه به یک تابلوی نقاشی ایجاد کرده‌اند. این دشت جزو مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست است و حدود 74 هزار هکتار مساحت دارد. وجود دریاچه و رودخانه‌های خروشان تصویری بهشتی به این منطقه بخشیده‌اند که گشت‌وگذار در این دشت را بسیار لذت‌بخش می‌کنند. از اینجا تصویری شگفت‌انگیز از قله دماوند نیز جلوی چشمانتان قرار دارد و می‌توانید شکوه و عظمت آن را تحسین کنید. چشم‌اندازهای دشت لار با دیگر مناطق مازندران متفاوت است و همین باعث شده گردشگران زیادی مجذوب و دلباخته این دشت شوند.

آدرس دشت لار: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان

دریاچه ارواح، رمزآلود و دلهره‌آور

دریاچه ارواح در غروب
دریاچه ارواح با فضای رمزآلود – عکس از سایت راسخون

دریاچه ارواح، یک شگفتی طبیعی نفس‌گیر است که سال‌هاست بازدیدکنندگان را مجذوب خود کرده. این دریاچه مسحورکننده توسط جنگل‌های انبوه و کوه‌های مه‌آلود احاطه شده که فضایی مخوف، عرفانی و مرموز را ایجاد می‌کنند. همانطور که از نامش پیداست، دریاچه ارواح مناظری ترسناک و دلهره‌آور دارد، به خصوص زمانی لایه‌ای ضخیم از مه آن را می‌پوشاند! در این هنگام چشم‌اندازها در هاله‌ای از رمزوراز قرار می‌گیرند و تماشای چندقدم جلوتر را غیرممکن می‌کنند. فضای مه‌آلود به دریاچه حسی ماورایی می‌دهد که بسیار ماجراجویانه و عجیب‌وغریب است. اگر عاشق ماجراجویی و داستان‌های هیجان‌انگیز هستید، دریاچه ارواح چیزهای زیادی برای شما دارد. صدای پرندگان ساکن در اطراف این دریاچه، حس‌وحال وهم‌انگیز منطقه را چندبرابر می‌کنند. هنگامی که هوا کم‌کم رو به تاریکی می‌رود، همه چیز ترسناک‌تر خواهد شد، پس اگر زیادی احساس ترس کردید، بهتر است این مکان را ترک کنید. بسیاری از درختان واقع در این منطقه، خشک و شکسته‌اند و فضایی دارک و ترسناک ایجاد کرده‌اند. تصویر این درختان شسته در آب دریاچه منعکس می‌شود. برای ماجراجویی بیشتر، می‌توانید به گشت‌وگذار در دل جنگل‌های اطراف بپردازید و ناشناخته‌های منطقه را کشف کنید. بازدید از دریاچه ارواح می‌تواند خاطرات و تجربیاتی به‌یادماندنی برایتان رقم بزند، پس برای سفری منحصربه‌فرد، حتما یک بار از آن دیدن کنید.

آدرس دریاچه ارواح: استان مازندران، نوشهر، روستای صلاح الدین کلا، دریاچه ممرز یا ارواح

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جاده هراز، خطرناک اما دلربا

جاده هراز از جاذبه های گردشگری مازندران
جاده پرپیچ‌وخم و سرسبز هراز – عکس از سایت پینورست

جاده هراز یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جاده‌های شمال است. این جاده از میان رشته‌کوه البرز می‌پیچد و مناظر خیره‌کننده‌ای از جنگل‌های سرسبز و آب‌های درخشان آبی رودخانه هراز در پایین خود را به نمایش می‌گذارد. جاده گواهی بر مهارت‌های مهندسی مردم ایران است که با عبور از تنگه‌های باریک و در کنار دره‌های عمیق از دامنه‌های تند کوه‌ها بالا می‌رود. جاده هراز از یک طرف با صخره‌های سربه‌فلک‌کشیده و از طرف دیگر با جنگل‌های سرسبز احاطه شده که عبور از آن بسیار لذت‌بخش است. هرچه جاده بالاتر می‌رود، هوا خنک‌تر و با طراوت‌تر می‌شود و مناظر دیدنی و جذاب‌تر می‌شوند. جاده هراز برای کسانی که عاشق طبیعت، ماجراجویی و مناظر خیره‌کننده هستند، یک مقصد ضروری است. چه یک عکاس حرفه‌ای باشید، چه عاشق طبیعت، یا فقط کسی که از یک سفر جاده‌ای خوب لذت می‌برد، جاده هراز شما را طلسم خواهد کرد. ان جاده علاوه‌بر زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده، از چندین روستای جذاب نیز می‌گذرد که هرکدام فرهنگ و شیوه زندگی منحصربه‌فرد خود را دارند. هراز پس از جاده چالوس یکی از مشهورترین مسیرهای شمال است و تالاب‌ها، جنگل‌ها، چشمه‌ها و مناطق دیدنی بی‌شماری را به تصویر می‌کشد.

آدرس: استان مازندران، 200 کیلومتر پس از شرق تهران، جاده هراز

آلاشت، طبیعتی با آرامش بی‌انتها

ارتفاعات آلاشت در مازندران، یکی از جاذبه‌های اصلی آلاشت جنگل‌های سرسبز آن است
طبیعت بکر آلاشت، مکانی پر از آرامش

یکی از جاذبه‌های اصلی آلاشت جنگل‌های سرسبز آن است که آرامشی به دور از شلوغی زندگی شهری به ارمغان می‌آورد. جنگل‌های انبوه زیستگاه انواع گیاهان و جانوران هستند که آن را به یکی از مناطق دیدنی مازندران برای دوست‌داران طبیعت تبدیل کرده‌اند. آلاشت درواقع از جاهای دیدنی سوادکوه محسوب می‌شود و به دلیل فاصله کم با تهران، طبیعت‌گردان زیادی را از پایتخت به خود جذب می‌کند. در طبیعت بکر این منطقه، خانه‌های خشتی با سقف‌های چوبی خود زیبایی‌شان را به رخ می‌کشند و حسی خاطره‌انگیز به شما می‌بخشند. باغ‌های میوه و کوهستان‌های مه‌گرفته چشم‌اندازی جذاب و دیدنی آلاشت ایجاد کرده‌اند. پیشنهاد می‌کنم در سفر به آلاشت از خوردن غذاهای محلی خوشمزه آن غافل نشوید، چراکه طعم آن تا ابد زیر زبان‌تان باقی خواهد ماند.

آدرس آلاشت: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، بین سوادکوه و پل ورسک، آلاشت

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دریاچه چورت، دریاچه‌ای با داستان عجیب!

دریاچه چورت
کمپ و پیک‌نیک در کنار دریاچه چورت واقعا صفا دارد! – عکس از محمد میری

در فاصله 10 کیلومتری از روستایی به نام چورت، دریاچه‌ای با همین نام قرار گرفته که مقصدی جذاب برای مسافران به شمار می‌رود. بسیاری از گردشگران به بازدید از این دریاچه زیبا می‌روند، تصاویر جذاب ثبت می‌کنند و با خاطره‌ای خوش بازمی‌گردند؛ اما نمی‌دانند این دریاچه چگونه به وجود آمده است. ممکن است بپرسید چرا باید نحوه به وجود آمدن یک دریاچه را بدانیم، اما خب داستان تولد دریاچه چورت بسیار جالب است و دانستن آن خالی از لطف نیست. در سال 1383 یک زلزله بزرگ مازندران را لرزاند. این لغزش باعث ایجاد دره‌ای پرشیب می‌شود و مسیر آب چشمه‌ای که در این نزدیکی وجود داشته را می‌بندد. این آب به مرور زمان جمع می‌شود و قسمتی از جنگل را در خود غرق می‌کند. دلیل وجود درختان نصفه‌ونیمه در این دریاچه نیز همین است که چشم‌اندازی خاص و منحصربه‌فرد به این منطقه بخشیده. خلاصه اینگونه می‌شود که دریاچه‌ای زیبا و دیدنی به نام چورت به وجود می‌آید، به فهرست جاهای تفریحی مازندران اضافه می‌شود و امروزه مقصد سفر بسیاری از طبیعت‌دوستان است.

آدرس دریاچه چورت: استان مازندران، شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، جاده کیاسر- ساری، ۱۰ کیلومتری روستای چورت

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سد سلیمان تنگه، با ابهت و خیره‌کننده

سد سلیمان تنگه
هنگامی که سد سلیمان تنگه عظمت خود را به رخ می‌کشد

سد سلیمان تنگه از دیگر جاهای گردشگری مازندران آن مکان‌های با عظمت و ابهت است که وقتی به تماشای آن می‌نشینید به تفکری عمیق فرو می‌روید. تفکر به عظمت جهان و کوچک بودن خود و مشکلاتمان دربرابر آن! بهترین مکانی که می‌توانید با خود خلوت کنید، سد سلیمان تنگه است، چرا که در دل طبیعت و پر از سرسبزی است. می‌توانید بالای سد باستید و از طبیعت خیره‌کننده منظره لذت ببرید. ارتفاع این سد به 138 متر می‌رسد و در نزدیکی دهکده آرامش قرار دارد. هنگام روز، آب سبز زمردی این سد در زیر نور خورشید می‌درخشد و شما را دعوت می‌کند تا در اعماق باطراوت آن غوطه‌ور شوید. آب در رقصی زیبا از سنگ‌ها فرو می‌ریزد و ملودی آرامش‌بخشی ایجاد می‌کند که از دور شنیده می‌شنوید. غبار آبی که از سد بلند می‌شود، محیط اطراف را فرامی‌گیرد و فضایی جذاب ایجاد می‌کند. سرسبزی اطراف سد سلیمان تنگه، به جذابیت طبیعی آن می‌افزاید. درختان در مقابل آفتاب سوزان سایه می‌اندازند و محیطی خنک ایجاد می‌کنند. صدای دلنشین پرندگان و صدای جیرجیرک به فضای آرام می‌افزاید. سلیمان تنگه نه تنها یک شگفتی طبیعی، بلکه دارای تاریخ فرهنگی غنی است. بر اساس افسانه‌های محلی، این استخر به نام سلیمان، مرد خردمندی که قرن‌ها پیش در این منطقه زندگی می‌کرد، نامگذاری شده است. افسانه‌ها می‌گویند او قدرت شفای مردم را با آب این سد را داشت.

آدرسسد سلیمان تنگه: استان مازندران، ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری، نزدیکی روستای افرا چال

پارک جنگلی نور، مقصدی دلربا برای عاشقان طبیعت

پارک جنگلی نور
نقاشی نور در پارک جنگلی نور! – عکس از مجید غفاری زاده

یکی دیگر از جاهای گردشگری مازندران، پارک جنگلی نور است. این پارک جنگلی دلربا، مقصدی است برای دوست‌داران طبیعت و کسانی که به دنبال یک خلوتگاه آرام و به دور از شلوغی زندگی شهری هستند. این پارک دارای جنگلی سرسبز و بکر، با درختان سربه‌فلک‌کشیده و گیاهان پرجنب‌وجوش است که شما را شگفت‌زده می‌کند. هوای خنک و باطراوت پارک جنگلی نور، فرار آرامش‌بخشی از گرمای سوزان تابستان فراهم می‌کند و به همین دلیل مکانی عالی برای پیک‌نیک یا گردشی آرام با دوستان و خانواده است. در حین گشت‌وگذار در پارک، با انواع حیات وحش از سنجاب‌های بازیگوش گرفته تا پرندگان باشکوهی که روی شاخه‌های درخت نشسته‌اند، استقبال خواهید کرد. جویبارها و آبشارهای آرامی که از میان پارک عبور می‌کنند به جذابیت طبیعی آن می‌افزایند و به شما حس سرزندگی می‌دهند. وسعت پارک جنگلی نور به 3600 هکتار می‌رسد و همین آن را به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌جنگلی‌های خاورمیانه تبدیل کرده است. اینجا می‌توانید فعالیت‌های لذت‌بخشی مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را انجام دهید و لذت ببرید.

آدرس پارک جنگلی نور: استان مازندران، کیلومتر ۵ نور به محمودآباد

اجاره ویلا در نور با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار گزو، لذت آب‌بازی در دل جنگلی بکر

آبشار گزو
آبشار خیره‌کننده و طویل گزو – عکس از شهاب

آبشار گزو یکی از خیره‌کننده‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان مازندران است. این آبشار جذاب در دل جنگل قرار دارد و اطراف آن را درختان سرسبز و بلندقامت احاطه کرده‌اند. با نزدیک شدن به آبشار، صدای آب را می‌شونید که از بالا به پایین صخره‌ها می ریزد. هرچه نزدیک‌تر می‌شوید، منظره مسحورکننده‌تر می‌شوند. آبشار گزو با آب زلال و شفافش که در زمین‌های صخره‌ای فرو می‌ریزد، صدای باشکوه و بلندی تولید می‌کند که شما را به وجد می‌آورد. غبار خنکی که از آبشار سرچشمه می‌گیرد، روی صورتتان می‌ریزد و حس طراوت به شما می‌بخشد. اگر عاشق آب‌بازی هستید، می‌توانید در روزهای گرم سال در استخر طبیعی زیر آبشار آب‌تنی کنید. هنگام بازدید از این جاذبه‌ی دیدنی، نه فقط از آبشار، بلکه می‌توانید از دیدنی‌های دیگری که در اطراف آبشار وجود دارند نیز لذت ببرید. این طبیعت بکر امکان ماجراجویی و گشت‌وگذار را برایتان فراهم می‌کند. برای رسیدن به این آبشار باید مسیری را در دل جنگل پیاده‌روی کنید. درختان بلندقامت این جنگل در آسمان به هم پیوسته‌اند، به همین دلیل اگر سر خود را بالا بگیرید چیزی جز پرتوهای ظریف نور نخواهید دید. ارتفاع این آبشار به 43 متر می‌رسد.

چنانچه قصد اقامت در اطراف آبشار گزو را دارید می‌توانید برای اجاره کلبه جنگلی از سایت اتاقک کمک بگیرید.

آدرس آبشار گزو: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب، جنگل لفور

تالاب میانکاله، مکانی برای تماشای پرندگان مهاجر

تالاب میانکاله
لذت تماشای پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله

تالاب میانکاله، یک شگفتی طبیعی استان مازندران است که از تماشای آن شگفت‌زده خواهید شد. اینجا می‌توانید به تماشای پرندگانی بنشینید که شاید تابه‌حال آن‌ها را از نزدیک ندیده باشید. تالاب میانکاله یک پناهگاه امن برای پرندگان مهاجر و بومی است و حدود 100 هزار هکتار مساحت دارد! پرندگانی مانند پلیکان، فلامینگو، انواع قو‌ها، اردک‌ها، غاز‌ها و پرندگان شکاری در اینجا حضور دارند که تماشای آن‌ها تجربه‌ای جدید و منحصربه‌فرد برایتان رقم می‌زند. بوته‌های تمشک و درختان انار ترش، جذابیت منطقه را چندبرابر کرده‌اند. می‌توانید ساعت‌ها کنار این تالاب بنشینید و گذراندن زندگی پرندگان مهاجر را تماشا کنید. این تالاب توسط آب‌های شفاف احاطه شده که اشعه‌های خورشید را منعکس می‌کنند و جلوه‌ای خاص به منطقه می‌بخشند. اگر می‌خواهید با تماشای جاذبه‌ای خاص و متفاوت به وجد بیایید، تالاب میانکاله بهترین مقصد خواهد بود.

آدرستالاب میانکاله: استان مازندران، ۴۵ کیلومتری بهشهر

اجاره ویلا بهشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دریاچه ولشت، به آغوش کشیده شده توسط کوهستان

در جنوب غرب شهر چالوس و شمال شرق کلاردشت، دریاچه‌ای بزرگ با آب شیرین به نام ولشت وجود دارد
پیک‌نیک و یک چای آتشی در کنار دریاچه ولشت حسابی می‌چسبد!

در جنوب غرب شهر چالوس و شمال شرق کلاردشت، دریاچه‌ای بزرگ با آب شیرین به نام ولشت وجود دارد. اطراف این دریاچه را کوهستان‌هایی با مناظر سحرانگیز و بی‌بدیل احاطه کرده‌اند، گویی دریاچه را به آغوش کشیده‌اند. دریاچه ولشت در ارتفاع 935 متری از سطح دریا قرار گرفته و یک پناهگاه امن برای گونه‌های مختلف جانوری به‌شمار می‌رود. هنگام بازدید از این دریاچه می‌توانید فعالیت‌هایی دوست‌داشتنی مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، ماهیگیری و قایق‌سواری را انجام دهید. با نزدیک شدن به دریاچه، فضای آرام آن قابل لمس است. امواج ملایم روی سطح آب ملودی آرامش‌بخشی ایجاد می‌کنند. آرامش دریاچه به دلیل عدم وجود سازه‌های ساخته شده توسط انسان در مجاورت آن بیشتر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که خود را در شکوه طبیعت غرق کنید.

آدرس دریاچه ولشت: استان مازندران، ۲۵ کیلومتری جاده چالوس، نزدیکی مرزن آباد

دریاچه شورمست، خفته میان جنگل‌های انبوه توسکا

دریاچه شورمست
دریاچه ولشت، جایی که همه چیز سبز است – عکس از امیر مهتاب فر

حال وقت آن است تا یکی دیگر از دریاچه‌های مازندران که در سوادکوه واقع شده را به شما معرفی کنم. اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید، حتما بازدید از این دریاچه را در لیست مقاصد خود قرار دهید؛ چرا که این جاذبه دارای چشم‌اندازهای بی‌بدیلی است و توسط جنگل‌های توسکا احاطه شده که مکانی عالی برای گشت‌وگذار هستند. این دریاچه در میان ارتفاعات و در آغوش درختان سربه‌فلک‌کشیده، به آرامی خفته است و عمق آن تا 15 متر می‌رسد. فضای اطراف دریاچه، هوایی بسیار مطبوع و دلپذیر دارد، به خصوص اگر در فصول بهار و تابستان به آن سفر کنید. این دریاچه همچنین خانه طیف متنوعی از آبزیان از جمله گونه‌های مختلف ماهی و پرندگان است. قایق‌سواری، ماهیگیری، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری از فعالیت‌های شیرینی هستند که می‌توانید اینجا انجام دهید.

چنانچه قصد اقامت در این منطقه را دارید می‌توانید برای اجاره کلبه سوئیسی در سایت اتاقک اقدام کنید.

آدرس دریاچه شورمست: استان مازندران، پل‌سفید، جنوب غربی سوادکوه، مجاورت روستای شورمست

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

ساحل میرود بابلسر، تجربه‌ای شیرین کنار ساحل و جنگل

ساحل میرود بابلسر
غروب زیبای آفتاب در ساحل میرود بابلسر

منطقه گردشگری میرود بابلسر از جاهای بکر استان مازندران، جنگلی و سرسبز تشکیل شده، چشم‌اندازهایی خیره‌کننده از ساحل و جنگل را جلوی چشمتان نمایان می‌کند. جالب است بدانید این نقطه در چهارراهی قرار دارد که از هرطرف به شهرهای بابل، قائمشهر، بابلسر و کیاکلا می‌رسد. در این منطقه گردشگری می‌توانید از تفریحات دریایی لذت ببرید و در کنار آرامش، هیجان را نیز تجربه کنید. به همین خاطر این منطقه گردشگری مازندران در بین مکان های تفریحی مازندران می درخشد. امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، پارک کودک و آلاچیق نیز برای رفاه بیشتر شما در این منطقه وجود دارند. سکوهای مخصوص نصب چادر نیز در اینجا دیده می‌شوند، درنتیجه می‌توانید از پیک‌نیک و کمپ در کنار ساحل لذت ببرید. اگر احساس گرسنگی کردید، سری به رستوران‌های این منطقه گردشگری بزنید و یک وعده خوشمزه نوش جان کنید.

آدرس ساحل میرود بابلسر: استان مازندران، بابلسر، خیابان بهشتی، بهنمیر، منطقه ساحلی میرود

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

روستای زاهدکلا، لذت قدم زدن در کوچه‌های پیچ‌درپیچ قدیمی

روستای زاهدکلا
درختان بلندقامت در روستای زاهدکلا

روستای زاهدکلا، یکی از روستاهای چشم‌نواز و سرسبز در شهرستان فریدون‌کنار است و گردشگران آن را به عنوان یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای دیدنی مازندران می‌شناسند. وجود جنگل‌های سرسبز، جذابیت این روستا را چندبرابر کرده‌اند. سه دریاچه با اندازه‌های متفاوت کوچک و بزرگ در این روستا وجود دارند که پیشنهاد می‌کنم از آن‌ها دیدن کنید. زاهدکلا به خاطر تاریخ غنی خود نیز شهرت دارد. مردم برای سال‌ها در این روستا سکونت داشته‌اند و بسیاری از ساختمان‌ها و بناهای قدیمی تا به امروز پابرجا هستند. اینجا می‌توانید خیابان‌ها و کوچه‌های پیچ‌درپیچ را کاوش کنید، معماری سنتی را تحسین کنید و درمورد گذشته جذاب روستا یاد بگیرید. یکی از جاذبه‌های روستا، بازار محلی پرجنب‌وجوش آن است که می‌توانید در آن انواع صنایع دستی و سوغاتی‌ها را خریداری کنید و از بوی غذا و ادویه‌های تازه فضا لذت ببرید.

‌آدرس روستای زاهدکلا: استان مازندران، شهرستان فریدون‌کنار،جاده آمل

پارک جنگلی سی سنگان، جایی که با یک تیر دو نشان می‌زنید!

پارک جنگلی سیسنگان
انبوه درختان در پارک جنگلی سیسنگان

در امتداد جاده زیبای نور به نوشهر، یک پارک جنگلی دیدنی به نام سیسنگان وجود دارد که به احتمال زیاد در بین جاهای دیدنی استان مازندران نام آن را شنیده‌اید. این پارک جنگلی ابتدا با هدف حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر انقراض به‌وجود آمد، اما امروزه به عنوان یک جاذبه‌ی دیدنی شگفت‌انگیز آن را می‌شناسیم. خبر خوش اینجاست که این پارک جنگلی در کنار خط ساحلی قرار دارد و به راحتی می‌توانید چشم‌اندازی دیدنی از دریای خزر را تماشا کنید؛ این یعنی با یک تیر دونشان می‌زنید و هنگام بازدید از جنگل، از طبیعت ساحلی نیز لذت خواهید برد. داخل این جنگل بسیار سرسبز است و انبوه شاخ‌وبرگ درختان به چشم می‌خورند. داخل پارک جنگلی سیسنگان جان می‌دهد برای ماجراجویی و طبیعت‌گردی، همچنین تفریحاتی مانند پیک‌نیک و کمپ نیز در این پارک جنگلی حسابی می‌چسبد. با ورود به جنگل، مجموعه‌ای از درختان سربه‌فلک‌کشیده که به سمت آسمان کشیده شده‌اند را استقبال خواهید کرد. هوا صاف و تازه است و نوای خوش پرندگان فضایی دلنشین ایجاد می‌کند؛ بنابراین جای تعجب نیست که افراد زیادی برای فرار از شلوغی زندگی شهری و غوطه‌ور شدن در طبیعت به اینجا می‌آیند.

آدرس پارک جنگلی سی سنگان: استان مازندران، ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور

دریاچه آویدر، سوژه‌ای برای ثبت تصاویر رویایی

دریاچه آویدر
لذت قایق‌سواری در دریاچه آویدر را حتما تجربه کنید – عکس از سولماز الله وردی

دریاچه بکر و زیبای آویدر فاصله کمی با پارک جنگلی سیسنگان دارد، بنابراین می‌توانید بعد از گشت‌وگذار در جنگل سیسنگان و تماشای سواحل مقابل آن، تفریحتان را کامل کنید و سری به دریاچه آویدر نیز بزنید. در ابتدا این دریاچه یا سد، برای ذخیره آب کشاورزی زمین‌های اطراف احداث شد، اما به دلیل داشتن زیبایی‌های بی‌بدیل، امروزه به یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مازندران تبدیل شده است. هنگامی که به این دریاچه نگاه می‌کنید، یک جزیره‌‌ی کوچک سبز که از وسط دریاچه بیرون آمده، توجهتان را به خود جلب می‌کند.  اطراف این دریاچه را چشم‌اندازهای سبز جنگلی احاطه کرده‌اند که شما را وسوسه می‌کنند گوشی خود را دربیاورید و عکس‌های زیبا از مناظر ثبت کنید. در جنگل‌های اطراف دریاچه آویدر، همه چیز برای برپا کردن بساط یک پیک‌نیک خانوادگی دلچسب فراهم است. امکانات رفاهی مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، بوفه و رستوران محلی در این منطقه وجود دارند تا سفری آسوده‌تر برایتان رقم بزنند. این دریاچه همیشه پرآب است و می‌توانید در هر فصلی از سال به آن سفر کنید؛ همچنین در ارتفاع 125 متری از سطح دریا قرار دارد و وسعت آن به 38 هکتار می‌رسد.

آدرس دریاچه آویدر: استان مازندران، نوشهر، ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر، نزدیک پارک جنگلی سیسنگان

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

روستای کندلوس، لذت قدم زدن در کوچه‌های قدیمی

روستای کندلوس
روستای کندلوس با طبیعتی آرامش‌بخش – عکس از مهدی آقاجانی

آب‌وهوای دلچسب و مطبوع، طبیعت خارق‌العاده، قدمت طولانی، مگر چه چیزی از سفر خود می‌خواهیم؟ کندلوس یک مقصد عالی برای سفر به شمال و بازدید از جاهای دیدنی استان مازندران است و در دامنه رشته‌کوه‌های جنگلی البرز جا خوش کرده. قدمت این روستا به چندهزار سال می‌رسد و به همین دلیل یکی از مهم‌ترین روستاهای کشور به‌شمار می‌رود. شما می‌توانید در این دهکده، ردپای تمدن ایران پیش از اسلام را ببینید. خانه‌های قدیمی با معماری خود شما را شگفت‌زده می‌کنند. درواقع، یکی از بارزترین ویژگی‌های کندلوس، معماری زیبای حفظ شده آن است. این روستا دارای مجموعه‌ای از خانه‌های سنتی است که هر کدام با کنده‌کاری‌های پیچیده و کاشی‌های رنگارنگ تزئین شده‌اند. مردم محلی کندلوس به مهمان‌نوازی و خونگرمی شهرت دارند و مسافران این روستا همیشه با آغوش باز مورد استقبال قرار می‌گیرند. این روستا به خاطر غذاهای محلی لذیذش که شامل غذاهای دریایی تازه، خورش‌های دلچسب و برنجی معطر است، شهرت دارد. می‌توانید در کوچه‌های سنگ‌فرش شده و پیچ‌درپیچ این روستا قدم بزنید و از حال‌وهوای دلچسب آن لذت ببرید.

آدرس روستای کندلوس: استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

دهستان کجور، محبوب دل مسافران

دهستان کجور از دیگر دیدنیهای مازندران
مناظر چشمگیر دهستان کجور از نمای بالا – عکس از محسن علینژاد

دهستان کجور از دیگر دیدنیهای مازندران، یکی از روستاهای نزدیک به دریای خزر در استان مازندران است. کجور محبوب دل بسیاری از مسافران است و طبیعت زیبای آن در این امر بی‌تاثیر نیست. این دهستان بین دو کوه دماوند و علم‌کوه قرار گرفته و یک خطه منحصربه‌فرد و رویایی ایجاد کرده که امروزه مقصد سفر بسیاری از مسافران است. کجور از توابع شهرستان نوشهر است و ییلاقی کوهستانی دارد. در این روستا تمامی امکانات از جمله پمپ بنزین، سوپرمارکت، مرکز بهداشتی و … وجود دارد، پس نگران کمبود امکانات نباشید. این دهستان در ارتفاعی بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و چشم‌انداز بی‌نظیری از اطراف به نمایش می‌گذارد. خانه‌های ویلایی و ییلاقی فراوانی در اینجا وجود دارند که یک اقامت دلچسب برایتان رقم خواهند زد. اگر نیاز به اجاره ویلا شمال داشتید، اتاقک می‌تواند به شما کمک کند.

آدرس دهستان کجور: استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان توابع کجور، روستای کجور

دهستان توسکا چشمه، گوهری پنهان در مازندران

دهستان توسکا چشمه
دهستان توسکا چشمه یک مکان عالی برای تماشا است

دهستان توسکاچشمه واقع در استان زیبای مازندران، گوهری پنهان و در انتظار کشف است. این منطقه روستایی زیبایی‌های طبیعی خیره‌کننده بسیاری دارد. جنگل‌های سرسبز، کوهستان‌های پوشیده از درخت و رودخانه‌های بکر آن شما را مجذوب خود می‌کنند. یکی از بارزترین ویژگی‌های بخش روستایی توسکاچشمه، ترکیب منحصربه‌فرد آن از معماری سنتی و مدرن است. این منطقه خانه چندین روستای باستانی است که می‌توانید میراث فرهنگی غنی ایران را با خانه‌های خشت‌وگلی و کوچه‌های پرپیچ‌وخم خود تجربه کنید. درعین‌حال، امکانات مدرن مانند رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها نیز در دسترس است که آن را به مقصدی عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال رفاه در سفر خود هستند. رودخانه توسکاچشمه که از میان این منطقه می‌گذرد، خانه چندین آبشار است که فضایی آرام ایجاد کرده‌اند. صدای آب که به آرامی جاری می شود، به روح شما آرامش می‌بخشد.

آدرس دهستان توسکاچشمه: استان مازندران، 50 کیلومتری جنوب گلوگاه

مجموعه تاریخی عباس آباد، منظره‌ای جذاب و تاریخی

مجموعه تاریخی عباس آباد
چشم‌انداز تماشایی مجموعه تاریخی عباس آباد – عکس از طاها معینی

مجموعه تاریخی عباس آباد شاهکاری باشکوه است که در قلب استان مازندران قرار دارد. تاریخ غنی و زیبایی نفس‌گیر آن، شما را مجذوب خود خواهد کرد و اوقاتی به‌یادماندنی برایتان رقم می‌زند. این باغ در زمان صفویه ساخته شده و در طول قرن‌ها حفظ شده است. طراحی پیچیده باغ گواهی بر مهارت معمارانی است که آن را ایجاد کرده‌اند. این باغ دارای فضای سرسبز، آب‌نماهای خیره‌کننده و انواع گل‌های رنگارنگ است که در طول سال شکوفا می‌شوند. یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های مجموعه، عمارت مرکزی خیره‌کننده است که زمانی محل سکونت سلسله قاجار بوده. این عمارت دارای کنده‌کاری‌های پیچیده و نقاشی‌های دیواری خیره‌کننده است که شما را شگفت زده می‌کند. این باغ همچنین یک حوض زیبا دارد که محل زندگی انواع ماهی‌ها و دیگر موجودات آبزی است. اینجا می‌توانید در مسیرهای مختلف قدم بزنند و از آرامشی که به روحتان طنین‌انداز می‌شوند، لذت ببرید. عکاسی از معماری خیره‌کننده و طبیعی باغ را فراموش نکنید.

آدرس مجموعه تاریخی عباس آباد: استان مازندران، ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر

آبشار آب ‌پری، آبشاری افسانه‌ای در جاده‌ای دلربا

آبشار آب ‌پری
آبشار کوچک و دوست‌داشتنی آب پری – عکس از سایت پینورست

معمولا همه آبشارهایی که در بین دیدنی های مازندران معرفی کردم در دل جنگل قرار داشتند و برای تماشای آن باید مسیری جنگلی را پیاده طی می‌کردید؛ اما آبشار آب پری متفاوت است. این آبشار در کنار جاده‌ قرار گرفته، به‌طوری که اگر درحال رانندگی در جاده باشید، جلوی چشم‌تان نمایان می‌شود. این جاده بسیار دلربا است، چرا که مناظری از انبوه درختان را جلوی چشمتان می‌گذارد، مناظری که شما را مسحور می‌کنند. در این جاده آب‌وهوا بسیار مطبوع است، پس بهتر است کمی از ماشین پیاده شوید و هوای پاک و دلپذیر آن را به ریه‌های خود هدیه دهید. این جاده در رویان، نزدیک به شهر نور قرار دارد؛ اما برای تماشای آبشار باید وارد جاده نور به چمستان شوید. اطراف آبشار آب پری رستوران‌ها و کافه‌های محلی با چای آتشی، آش رشته خوشمزه، بلال، کشک بادمجان و دیگر خوراکی‌های خوشمزه از شما پذیرایی می‌کنند. این جاده بسیار پرپیچ‌وخم است، بنابراین هنگام رانندگی حسابی حواس خود را جمع کنید.

آدرس آبشار آب پری: استان مازندران، ۵ کیلومتری نور، نزدیک رویان

جاده کلاردشت به عباس آباد، لذت رانندگی در جاده‌ای رویایی

جاده کلاردشت به عباس آباد
به راستی که رانندگی در جاده کلاردشت به عباس آباد لذت‌بخش است – عکس از سایت پینورست

بسیاری از جاده‌های مازندران آنقدر جذاب هستند که خود به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مازندران شناخته می‌شوند. جاده کلاردشت به عباس آباد نیز یکی از این جاده‌هاست. گاهی ممکن است دلتان هوس عبور از جاده‌ای سرسبز با آب‌وهوای پاک و مطبوع کند. در مسیر عبور از این جاده با بوته‌ها و درختان میوه‌های خوشمزه‌ای چون ازگیل، انار، آلوچه، تمشک و عشقه روبه‌رو خواهید شد. این جاده آنقدر حال‌وهوای خوبی دارد که خاطره بازدید از آن تا همیشه در ذهن‌تان می‌ماند و دوست دارید دوباره به اینجا بیایید. لازم است بدانید طول این جاده 25 کیلومتر است، 25 کیلومتر پر از زیبایی! بسیاری از جاهای دیدنی مازندران، در جاده کلاردشت به عباس آباد قرار دارند که می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید و از آن‌ها دیدن کنید. جاذبه‌های این جاده عبارت‌اند از:

  • پارک جنگلی خشکه‌داران
  • ییلاق مازیچال
  • دریاچه عباس‌آباد
  • دریاچه ولشت
  • تپه کلار
  • مرداب دیوک
  • روستای طویدره
  • روستای مکارود
  • دریاچه هفت‌خوان

آدرس: استان مازندران، عباس آباد به سمت کلاردشت

پل ورسک، تاریخی و باشکوه

پل باشکوه ورسک
اهمیت پل ورسک نه تنها در زیبایی، بلکه در تاریخ آن نیز نهفته است – عکس از سیوا شهباز

اگر می‌خواهید شکوه معماری را در دل طبیعتی بکر تماشا کنید، پل ورسک شما را حیرت‌زده خواهد کرد. این سازه شگفت‌انگیز که در میان فضای سرسبز رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته، در گذشته برای عبور قطار از منطقه شمال کشور ساخته شده؛ ولی امروزه به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی مازندران به حساب می‌آید. این معجزه مهندسی که بر رودخانه چشمگیر سوادکوه کشیده شده، ارتفاع بلندی دارد و طاق باشکوهش به سوی آسمان‌ها می‌رسد. جذابیت پل ورسک نه تنها در زیبایی معماری، بلکه در اهمیت تاریخی آن نیز نهفته است. این پل که در سال 1315 ساخته شد، نقش بسیار مهمی در متصل کردن شهرهای شمالی به پایتخت داشت. شکوه و عظمت بی‌نظیر پل ورسک با مناظر خیره‌کننده‌ای که آن را احاطه کرده، بیشتر شده است.

آدرس پل ورسک: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای ورسک

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار ترز، آرامش‌بخش روح

تصویری زیبا از آبشار ترز
آبشار ترز که ارتفاعی 18 متری دارد، از میان صخره‌های سنگی بلند پایین می‌آید – عکس از آرش قدیری

در دل جنگل‌های لفور مازندران، آبشاری با زیبایی‌های خیره‌کننده قرار دارد که آن را ترز می‌نامند و یکی دیگر از جاذبه های مازندران است. جنگل‌های هیرکانی اطراف آبشار، مناظری بکر و سرسبز ایجاد کرده‌اند که گشت‌وگذار در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است. آبشار ترز که ارتفاعی 18 متری دارد، از میان صخره‌های سنگی بلند پایین می‌آید و با ایجاد صدایی باشکوه، قدرت خود را به رخ می‌کشد. در اطراف آبشار و دل جنگل‌های لفور، می‌توانید پرندگان زیبایی مانند جغدها، کبوترهای جنگلی، سارها و قرقاول‌ها را تماشا کنید. درختان بلندقامت این جنگل‌ها، خانه‌ی این پرندگان هستند و می‌توانید آوای دلنشین آن‌ها را از میان شاخ‌وبرگ‌ها بشنوید. لازم است بدانید برای رسیدن به این آبشار، نیاز به 40 دقیقه پیاده‌روی خواهید داشت. بهتر است کودکان، سالمندان یا افراد ناتوان از پیمودن این مسیر، به خصوص در مواقعی که رودخانه‌ها پرآب است، خودداری کنند. اگر اهل ماجراجویی و پیمودن مسیرهای دشوار باشید، در بین جاذبه های گردشگری مازندران، با سفر به آبشار ترز خاطره‌ای شیرین برای خود رقم خواهید زد.

آدرس آبشار ترز: استان مازندران، شهرستان سوادکوه شمالی، منطقه لفور

منطقه حفاظت شده هزار جریب، بهشتی سبز و دل‌انگیز

منطقه حفاظت شده هزار جریب از جاهای دیدنی مازندران
منطقه حفاظت شده هزار جریب بیش از شش هزار هکتار مساحت دارد

یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران، منطقه حفاظت شده هزار جریب است که بیش از شش هزار هکتار مساحت دارد. این منطقه جنگل‌های خیال‌انگیز و بکر هیرکانی دارد و در آن از گونه‌های باارزش جانوری مانند شوکا، بز، پازن و مرال محافظت می‌شود. جالب است بدانید موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه، باعث شده از مرز استان مازندران فراتر برود و به دو استان گلستان و سمنان هم کشیده شود. کوهستان‌های جنگلی سرسبز منطقه را پوشانده‌اند و می‌توانید دره‌های پرآب و چراگاه‌های ییلاقی را در آن تماشا کنید. هزارجریب به دو بخش دودانگه و چهاردانگه تقسیم شده است. با گشت‌وگذار در منطقه حفاظت شده هزار جریب، انواع گونه‌های گیاهی مانند راش، بلوط، ممرز، شمشاد، سیب وحشی و … را مشاهده خواهید کرد. گونه‌های جانوری این منطقه نیز شامل خرس قهوه‌ای، شغال، گربه وحشی، گراز، روباه، کبک و … است. در این منطقه از تماشای جنگل‌های سرسبز هیرکانی، آبشارهای خروشان و رودخانه‌ی نکا لذت خواهید برد.

آدرس منطقه حفاظت شده هزار جریب: استان مازندران، جنوب شهرستان بهشهر

اجاره ویلا بهشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

هفت آبشار تیرکن، آبشارهای رویایی هفت‌گانه

تصویری زیبا از هفت آبشار تیرکن
غبار قطرات آب که از آبشارها برمی‌خیزد، فضایی باطراوت و نشاط‌آور ایجاد می‌کند – عکس از حامد یعقوبی لولاکی

با نزدیک شدن به هفت آبشار تیرکن بلافاصله صدای دلنشین جاری شدن آب از چندین آبشار را می‌شنوید. غبار قطرات آب که از آبشارها برمی‌خیزد، فضایی باطراوت و نشاط‌آور ایجاد می‌کند. چشم‌انداز اطراف آبشار که با درختان و پوشش گیاهی دلربا تزئین شده، تصویری مانند یک بهشت رویایی ایجاد کرده‌اند. گاهی گونه‌های مختلفی از سنجاقک‌ها و پروانه‌های کوچک را می‌بینید که اطراف آبشار پرواز می‌کنند و تماشای آن‌ها قند در دلتان آب می‌کند. این آبشار هفت‌گانه جزو جاذبه‌های شهرستان سوادکوه است و قدمت آن‌ به میلیون‌ها سال قبل بازمی‌گردد. این هفت آبشار اندازه‌های بزرگ و کوچکی دارند و به صورت پلکانی قرار گرفته‌‌اند. ارتفاع بزرگ‌ترین آبشار حدود 9 متر است و حوضچه پایین آن جان می‌دهد برای شنا و آب‌تنی! رودخانه‌های پرآب و جنگل‌های سرسبز اطراف آبشار را احاطه کرده و آن را به مقصدی ناب برای گشت‌وگذار و تفریح در دل طبیعت تبدیل کرده‌اند.

آدرس هفت آبشار تیرکن: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بابلکنار، روستای تیرکن

کاخ مرمر رامسر، تاریخی به قدمت پهلوی

کاخ مرمر رامسر، از جاهای تاریخی مازندران
قدمت کاخ مرمر به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد – عکس از میترا رمضان زاده

در میان انبوه جاهای دیدنی بکر مازندران، برخی جاذبه‌های تاریخی نیز در این منطقه وجود دارند که نزد بسیاری از مسافران محبوب هستند. یکی از این جاذبه‌ها کاخ مرمر رامسر است که قدمت آن به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد. ممکن است هنگامی که نام رامسر را می‌شنوید به یاد طبیعت سرسبز و شگفت‌آور آن بیوفتید؛ اما انگار کاخ مرمر رامسر از نظرها پنهان مانده است. این اثر تاریخی آنقدر جذاب است که هنگام ورود به آن دوست ندارید از جاذبه‌هایش چشم بردارید. کاخ مرمر رامسر پنج موزه دارد که شامل انواع تابلوهای نقاشی است؛ پس اگر اهل هنر باشید، اینجا حسابی به شما خوش می‌گذرد! شمشیر اهدایی شاه تایلند به جمشید آموزگار نیز در این موزه قرار دارد. موزه‌های کاخ مرمر رامسر شامل موزه اسناد، کاخ شاه، حمام رضاشاه، موزه مردم‌شناسی و موزه عاج است. ممکن است تصور کنید تماشای این موزه‌ها کسل‌کننده خواهد بود؛ اما وقتی وارد آن شوید و از تماشای این حجم از جذابیت‌های تاریخی حیرت‌زده شوید، نظرتان تغییر خواهد کرد.  طبیعت اطراف کاخ نیز از درختان و گیاهان جذاب تشکیل شده است.

آدرس کاخ مرمر رامسر: استان مازندران، رامسر، خیابان شهید رجایی، جنب هتل رامسر، پردیس فرهنگی موزه ای شهدای رامسر

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

پل معلق بابلسر با معماری خیره‌کننده

پل معلق باشکوه بابلسر در شب
پل معلق بابلسر نشان‌دهنده‌ی درخشش معماری و شگفتی‌های مهندسی است

پل معلق بابلسر، به‌عنوان یک بنای باشکوه نشان‌دهنده‌ی درخشش معماری و شگفتی‌های مهندسی است. این سازه حیرت‌انگیز روی رودخانه زیبای بابلرود قرار گرفته و دو قلمرو را به هم متصل می‌کند. با نزدیک شدن به پل معلق بابلسر، چشم‌هایتان بلافاصله به طاق‌های برازنده آن جلب می‌شود. طراحی پل ترکیبی هماهنگ از زیبایی شناختی و هدف کاربردی است، به این صورت که هر یک از عناصر به دقت ساخته شده تا منظره بصری جذابی ایجاد کنند. آب‌های نیلگون رودخانه بابلسر به آرامی از زیر آن جاری است و زیبایی اثیری خود پل را منعکس می‌کند. این پل که قدمت آن به دوره‌ی اول پهلوی برمی‌گردد، قبل از جنگ جهانی دوم و توسط متخصصان آلمانی و سوئدی احداث شد. این پل امروزه به نماد شهر بابلسر تبدیل شده و چشمان زیادی را به خود خیره می‌کند. طول پل به 80 متر و عرض آن به 8 متر می‌رسد؛ ارتفاع پل نیز 16 متر است.

آدرس پل معلق بابلسر: استان مازندران، بابلسر، خیابان پاسداران

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

باغ گیاه شناسی نوشهر، میهمانی گل‌ها

یک آلاچیق در باغ گیاه شناسی نوشهر
باغ گیاه شناسی نوشهر شبیه به میهمانی گل‌ها است

وقتی به باغ گیاه ‌شناسی نوشهر قدم می‌گذارید، انگار که به میهمانی گل‌ها دعوت شده‌اید. این باغ گیاه شناسی از لحاظ وسعت و قدمت، رتبه دوم را در سطح کشور دارد. هدف اصلی احداث این باغ نگهداری از گونه‌های مختلف گیاهان درحال انقراض و آگاهی‌بخشی به اقشار است؛ اما امروزه به یک جاذبه دیدنی دلربا در استان مازندران تبدیل شده و چشم مسافران را به خود خیره می‌کند. اگر عاشق گل و گیاهان و علاقه‌مند به گیاه شناسی هستید، در این باغ اوقاتی خوش و به‌یادماندنی می‌گذرانید. همانطور که به باغ قدم می‌گذارید، بلافاصله به دنیایی از رنگ‌های زنده و رایحه‌های معطر منتقل می‌شوید. هوا مملو از عطر شیرین گل‌های شکوفه است و فضایی آرام ایجاد می‌کند که روح را تسکین می‌دهد.

آدرس باغ گیاه شناسی نوشهر: استان مازندران، نوشهر، خیابان شریعتی

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

قلعه مارکوه، معماری باشکوه تاریخی بر فراز تپه

چشم انداز زیبا از بالای قلعه مارکوه
چشم‌انداز بالای قلعه مارکوه طبیعت زیبای شمال را نشان می‌دهد – عکس از میلاد سلیمی

در طبیعت زیبا و چشمگیر کتالم رامسر، قلعه‌ای باشکوه وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و معماری ایران به حساب می‌آید. قلعه مارکوه که بر فراز تپه‌ای قرار دارد، مناظری خیره‌کننده از مناظر اطراف را به نمایش می‌گذارد. با نزدیک شدن به قلعه، بنای سنگی با ابهت فضایی از رمزوراز ایجاد می‌کند. با قدم گذاشتن در داخل قلعه، بلافاصله به دوران گذشته منتقل می‌شوید. فضای داخلی، اگرچه با گذشت زمان فرسوده شده، اما همچنان جذابیت سلطنتی خود را حفظ کرده است.

قلعه‌ها جزو مهم‌ترین جاذبه‌ها در کشورمان هستند که برخی کاربردهای نظامی، برخی اداری و برخی دیگر محل اسکان یک شهر یا ایالت بودند. باتوجه به موقعیت و مختصات قلعه مارکوه، به این پی می‌بریم که این قلعه در گذشته کاربرد نظامی داشته. چشم‌انداز این قلعه به قدری زیبا و چشمگیر است که مسافران زیادی را از جای‌جای ایران به سمت خود می‌کشاند. اگر به بالای قلعه بروید، می‌توانید مناظری زیبا از طبیعت سرسبز شمال و دریای قلعه مارکوه خزر را مشاهده کنید. کوهستان‌های جنگلی البرز نیز از آن بالا دیدنی هستند.

آدرس قلعه مارکوه: استان مازندران، کتالم، جاده‌ تلارسر

جنگل الیمستان، شبیه به یک تابلوی نقاشی!

اسب‌ها در حال قدم زدن در جنگل الیمستان
جنگل الیمستان شبیه به یک تابلوی نقاشی است – عکس از الهام سروری

حتما تابلوهای نقاشی جذابی که با الهام از فصول مختلف کشیده می‌شوند را دیده‌اید. حالا تصور کنید قدم به جنگلی زیبا بگذارید که در هر فصلی از سال شبیه به تابلویی نقاشی است، آن هم تابلویی که یک نقاش ماهر آن را کشیده! گاهی مه غلیظی جنگل انبوه را می‌پوشاند و فضایی رمزآلود و رویایی ایجاد می‌کند. بسیاری از عکاسان برای ثبت تصاویر ناب راهی این جنگل می‌شوند و مناظر جذاب و چشمگیر آن را ثبت می‌کنند. وجود اسب‌ها که به این طرف و آن طرف می‌روند، حسی رویایی به این فضا بخشیده‌اند. مراتع سرسبز، طبیعت بکر، آب‌وهوای مطبوع و چشمه‌های فراوان، زیبایی‌های این جنگل را چندبرابر کرده‌اند. پوشش گیاهی اینجا بسیار متنوع است و دشت‌های سرسبز تا دوردست‌ها ادامه دارند. اگر می‌خواهید گشت‌وگذار در دشت و گلزار و جنگل را در یک روز تجربه کنید و با یک تیر چند نشان بزنید، بی‌شک جنگل الیمستان مقصد نابی خواهد بود.

آدرس جنگل الیمستان: استان مازندران، آمل، کیلومتر ۲۰ جاده هراز، نزدیکی روستای الیمستان

بلوار معلم رامسر، مسیری بهشتی که شما را به دریا می‌رساند

منظره‌ای از بولوار معلم رامسر در هنگام غروب
این بولوار از کوهستان‌های جنگلی آغاز می‌شود و در انتها، شما را به ساحل زیبای خزر می‌رساند – عکس از علی تهرانی مجد

مگر می‌شود به رامسر سفر کرد و در بولوار معلم رامسر قدم نزد؟ یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر، بولوار معلم است که امروزه به عنوان نماد شهر رامسر نیز شناخته می‌شود. این بولوار، سنگ‌فرش شده و درختان بلندقامت اطراف آن را احاطه کرده‌اند. جالب است بدانید قدمت این بولوار به دوران پهلوی اول بازمی‌گردد و از معدود خیابان‌های ایران است که نامش در فهرست آثار ملی ایران می‌درخشد. این بولوار از کوهستان‌های جنگلی آغاز می‌شود و در انتها، شما را به ساحل زیبای خزر می‌رساند. همانطور که در امتداد بلوار قدم می‌زنید، عطر وسوسه‌انگیز غذاهای رستوران‌های اطراف در هوا می‌پیچد. هنگام آغاز روز در صبح این بلوار به مرکز فعالیت تبدیل می‌شود و فضای سرزنده‌ای دارد.

جنگل واز چمستان، جنگلی خنک با چشم‌انداز بکر

اسب ها درحال راه رفتن در تپه‌ های جنگل واز چمستان
مساحت جنگل واز چمستان به 9 هزار هکتار می‌رسد – عکس از کیمیا رمضانی

جنگل واز چمستان، جنگلی انبوه با آب‌وهوای خنک است که یکی از بهترین مقاصد برای سفر در فصل تابستان به شمار می‌رود. رودخانه‌های پرآب و جاری در کنار مراتع ییلاقی چشم‌اندازی بهشتی ایجاد کرده‌اند و حسی سرشار از نشاط در وجودتان می‌آفرینند. در این جنگل گونه‌های جانوری مانند خرس قهوه‌ای، پلنگ، کبک، شغال و گراز زندگی می‌کنند. لازم است بدانید مسیر رسیدن به این جنگل کمی سخت است، ولی همین باعث ایجاد چشم‌اندازهای بکر در این منطقه شده؛ درنتیجه فقط کسانی که از ته دل دوست دارند از آن دیدن کنند سختی‌های مسیر را به جان می‌خرند. در اینجا از تماشای پوشش گیاهی متنوع شامل درختان تنومند راش، بلوط و افرا شگفت‌زده خواهید شد. مساحت جنگل واز چمستان به 9 هزار هکتار می‌رسد.

آدرس جنگل واز چمستان: استان مازندران، آمل، جنوب چمستان و لاویج، شهرستان نور

اجاره ویلا در نور با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پارک جنگلی کشپل، جایی که زیبایی‌ها چندبرابر می‌شوند

پارک جنگلی سرسبز کشپل و هوای ابری
پارک جنگلی کشپل آب‌وهوایی دل‌انگیز دارد و با انواع و اقسام گیاهان تزئین شده است – عکس از رضا 0098

جاده‌ای را تصور کنید که بسیار سرسبز است و دوطرف آن را درختانی بلندقامت فراگرفته‌اند. با ورود به جاده نور مازندران، با این منظره‌ی شگفت‌انگیز روبه‌رو می‌شوید؛ این منظره آنقدر زیبا است که خود به عنوان یک جاذبه گردشگری قلمداد می‌شود. با پیمودن این مسیر رویایی، به پارک جنگلی کشپل می‌رسید، جایی که زیبایی‌ها چندبرابر می‌شوند. پارک جنگلی کشپل که یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مازندران است، آب‌وهوایی دل‌انگیز دارد و با انواع و اقسام گیاهان تزئین شده است. در اینجا می‌توانید به صدای خروش چشمه‌ها گوش فرا دهید و از هوای مطبوع آن لذت ببرید. امکانات رفاهی این پارک جنگلی به شما اجازه می‌دهند که ساعت‌ها در کنار خانواده خود به خوش‌گذرانی بپردازید.

آدرس پارک جنگلی کشپل: استان مازندران، شهر نور، 2.5 کیلومتری چمستان، پارک جنگلی کشپل

آبشار بولا، گوهری تازه کشف شده در مازندران

تصویری زیبا از آبشار خزه‌ای بولا
این آبشار جذاب با خزه‌های سبز تزئین شده – عکس از حسین ستاری

ممکن است نام آبشار بولا خیلی برایتان آشنا نباشد؛ دلیل این امر این است که آبشار بولا به تازگی کشف شده و امروزه طبیعت‌گردان زیادی برای تماشای آن راهی مازندران می‌شوند. این آبشار در منطقه بولا قرار دارد، منطقه‌ای که وسعت آن به حدود 4000 هکتار می‌رسد و بخش کوچکی از آن در استان سمنان واقع شده است. این آبشار خزه‌ای از چند آبشار باریک تشکیل شده و خزه‌های سرسبز آن را تزئین کرده‌اند. چشم‌انداز آن بی‌نظیر است و مانند نگینی در دل جنگل می‌درخشد.

آدرس آبشار بولا: استان مازندران، بخش دودانگه ساری، منطقه سنگده

قلعه کنگلو، عقاب مازندران

قلعه باشکوه کنگلو برفراز کوهی جنگلی
این قلعه باشکوه برفراز کوهی سبز قرار گرفته – عکس از حسین اکبرزاده

یکی از دورافتاده‌ترین و آبادترین قلعه‌های استان مازندران، قلعه کنگلو است که از جاهای دیدنی سوادکوه به شمار می‌رود. ارتفاع این دژ باشکوه از سطح دریا حدود 1811 متر است. هنگامی که به این قلعه‌ی باشکوه نگاه می‌کنید، ساختمان سنگی عظیمی می‌بینید که قسمت میانی و طرفین آن را برج‌های دیده‌بانی تعبیه کرده‌اند و اطراف آن را کوهستان‌های جنگلی سرسبز احاطه کرده‌اند. ساختمان این قلعه با استفاده از سنگ‌لاشه، آهک و سنگ‌ریزه ساخته شده است، ولی متاسفانه امروزه قسمت عمده آن رو به نابودی می‌رود. هسته مرکزی این قلعه دو بازو دارد که همانند بال گسترده شده‌اند و شبیه به یک عقاب درحال پرواز هستند. این قلعه را در شکاف بخشی از رشته‌کوه‌های البرز ساخته‌اند تا از تجاوز بیگانگان و غارتگران در امان باشد. تماشای قلعه‌ای تاریخی که در دل طبیعتی بکر و ارتفاعات کوه‌ها ساخته شده، آن هم با معماری شبیه به یک عقاب، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

آدرس قلعه کنگلو: استان مازندران، شهرستان سوادکوه،جاده خطیرکوه

غار باستانی هوتو کمربند، تاریخی و مرموز

غار مرموز و باستانی هوتو کمربند، از جاهای دیدنی مازندران
قدمت غارهای هوتو کمربند به هفت‌هزار سال می‌رسد!

اهل ماجراجویی و بازدید از جاذبه‌های مرموز هستید؟ پس بی‌شک از سفر به غار باستانی هوتو کمربند لذت زیادی خواهید برد. این غار از جاذبه‌های بهشهر است که در انتهای جاده‌ای با چشم‌انداز زیبا و امکانات رفاهی کامل واقع شده است. پارکینگ این مجموعه، مکان‌هایی برای استراحت و نوشیدن یک چای دبش برایتان فراهم کرده‌اند؛ همچنین آلاچیق‌هایی در میان درختان واقع شده‌اند که می‌توانید بنشینید و استراحت کنید. قدمت غارهای هوتو کمربند به هفت‌هزار سال می‌رسد! پس اگر به تاریخ و باستان‌شناسی علاقه داشته باشید، حسابی در این منطقه شگفت‌زده خواهید شد. می‌گویند انسان‌های اولیه ساکن در این منطقه، در غار هوتو کمربند زندگی می‌کرده‌اند. در اینجا اسکلت‌های سه انسان  و حیواناتی مانند آهو و بز وحشی دیده شده است. اگر عاشق جاذبه‌های مرموز هستید، اینجا حسابی به شما خوش می‌گذرد.

آدرس غار باستانی هوتو کمربند: استان مازندران، غرب شهرستان بهشهر

تپه باستانی گردکوه، تاریخی و فریبنده

تپه باستانی گردکوه
تپه باستانی گردکوه مشرف به زیبایی‌های اطراف است

تپه باستانی گردکوه یک مکان تاریخی فریبنده در استان مسحورکننده مازندران است. این تپه باستانی دارای جذابیت‌هایی است که بازدیدکنندگان را به دوران گذشته منتقل می‌کند و حس هیبت و شگفتی را برمی‌انگیزد. تپه باستانی گردکوه که در میان مناظر سرسبز مازندران قرار گرفته، قد علم کرده و مشرف به زیبایی‌های اطراف است. همانطور که از تپه بالا می‌روید، با بقایای گذشته‌ای باشکوه روبه‌رو می‌شوید. تپه‌های گسترده که با رنگ‌های سبز پرجنب‌وجوش آراسته شده‌اند، تا جایی که چشم کار می‌کند دیده می‌شوند. نسیم ملایم بوی گل‌های وحشی را به مشامتان می‌رساند و هوا را با رایحه‌ای مست‌کننده پر می‌کند. تپه باستانی گردکوه فقط یک مکان تاریخی نیست. بلکه پناهگاهی برای علاقه‌مندان به طبیعت نیز به شمار می‌رود. جالب است بدانید ایرانیان در دوره ساسانی و پارت در این تپه سکونت داشته‌اند.

آدرس تپه باستانی گردکوه: استان مازندران، قائمشهر، مولوی ،خیابان مولوی، جاده چاله زمین

غار اسپهبد خورشید، دنیای مرموز و شگفت‌انگیز تاریخی

غار مرموز و زیبای اسپهبد خورشید
با ورود به غار اسپهبد خورشید بلافاصله به دنیای شگفت‌انگیز و مرموزی منتقل می‌شوید – عکس از حامد یعقوبی لولاکی

غار اسپهبد خورشید، یک شگفتی طبیعی است که با زیبایی خیره‌کننده خود بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند. این غار باشکوه گوهری پنهان به شمار می‌رود که منتظر کاوش و تحسین است. با ورود به غار اسپهبد خورشید بلافاصله به دنیای شگفت‌انگیز و مرموزی منتقل می‌شوید. عظمت غار از همان لحظه‌ای که پا به داخل آن می‌گذارید مشهود است. بازی نور و سایه در غار به جذابیت آن می‌افزاید و درخششی اثیری بر سازندهای پیچیده می‌افکند. منظره این غار به گونه‌ای است که گویی طبیعت خود به هنرمندی تبدیل شده است و به دقت شاهکاری پیچیده را می‌سازد. همانطور که به عمق غار می‌روید، با مکان‌هایی روبه‌رو می‌شوید که به نظر می‌رسد داستان‌های دوران باستان را روایت می‌کنند. چه یک کاوشگر ماجراجو یا یک مسافر کنجکاو باشید، این غار اثری پاک‌نشدنی در قلب و ذهن شما به جا می‌گذارد.

آدرس غار اسپهبد خورشید: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ناحیه دوآب، ۱.۵ کیلومتری جاده‌ سوادکوه به تهران

آبشار چلندر، آبشاری با چشم‌اندازی دلربا

تصویری از آبشار چلندر در دل جنگل
فضای سرسبز اطراف آبشار به جذابیت آن می‌افزاید و فضایی آرام را ایجاد می‌کند – عکس از حمید hp

این آبشار با زیبایی مسحورکننده و عظمت حیرت‌انگیز خود، به مقصدی ضروری برای علاقه‌مندان به طبیعت و ماجراجویان تبدیل شده است. با نزدیک شدن به آبشار چلندر، صدای هجوم آب بیشتر می‌شود و انتظار برای آنچه در پیش است را بیشتر می‌کند. وقتی نزدیک‌تر می‌شوید، با مه حاصل از ذرات آب روبه‌رو می‌شوید که در هوا می‌رقصند و فضایی عرفانی ایجاد می‌کنند. فضای سرسبز اطراف آبشار به جذابیت آن می‌افزاید و فضایی آرام را ایجاد می‌کند. با ایستادن در پای آبشار چلندر، پاشیدن آب خنک را روی پوست خود احساس می‌کنید که حواس‌تان را طراوت می‌بخشد و روحتان را شاداب می‌کند. این آبشار در نزدیکی کوهستان قرار گرفته و همین باعث کاهش رطوبت در این منطقه شده است.

آدرس آبشار چلندر: استان مازندران، 18 کیلومتری جاده نوشهر به نور، جنوب شرقی روستای چلندر

دهستان لاویج، زیستگاه چشمه‌های آبگرم

دهستان لاویج و کوهستان‌ های جنگلی البرز
آب‌وهوای مطبوع و خنک لاویج، آن را به مقصدی دنج برای سفر در فصل تابستان تبدیل کرده است

حتما نام چشمه‌های آبگرم لاویج به گوشتان خورده است. این آبگرم‌های دوست‌داشتنی در دهستانی زیبا و سرسبز به نام لاویج قرار گرفته‌اند. این منطقه در دامنه رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته و دورتادور آن را کوهستان‌های جنگلی سرسبز احاطه کرده‌اند. در فصل‌های بهار و تابستان این کوهستان‌ها لباس‌های سبز خود را می‌پوشند و با ایجاد مناظر بی‌بدیل و دل‌انگیز، از مسافران دلبری می‌کنند. آب‌وهوای مطبوع و خنک لاویج، آن را به مقصدی دنج برای سفر در فصل تابستان تبدیل کرده است. چشمه آبگرم لاویج که از دل زمین می‌جوشد، املاح معدنی و گوگردهای فراوانی دارد که برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است.

آدرس دهستان لاویج: استان مازندران، شهرستان نور، ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان، روستای لاویج

دریاچه قو، دنیایی از آرامش

دریاچه قو احاطه شده با جنگل‌ های سبز
انگار که کوهستان‌های جنگلی اطراف دریاچه قو را به آغوش کشیده‌اند – عکس از حیدر الخیاط

دریاچه قو، واقع در استان مازندران، یک شگفتی طبیعی مسحورکننده است که با زیبایی آرام و مناظر خیره‌کننده خود، بازدیدکنندگان را مجذوب می‌کند. این دریاچه بکر که در میان کوه‌های زیبای البرز قرار گرفته، گوهری پنهان است که منتظر کشف توسط کسانی است که در آغوش طبیعت به دنبال آرامش هستند. همانطور که به دریاچه قو نزدیک می‌شوید، منظره‌ای جذاب را می‌بینید که بلافاصله شما را به دنیایی از آرامش می‌برد. آب‌های شفاف دریاچه، تصویر کوه‌های سرسبز اطراف را منعکس می‌کنند و با ایجاد جلوه‌ای آینه‌مانند، به نظر می‌رسد واقعیت را با رویاها ترکیب می‌کند. انگار که کوهستان‌های جنگلی اطراف دریاچه را به آغوش کشیده‌اند. هوای منطقه مملو از رایحه شیرین گل‌های وحشی است و خش‌خش ملایم برگ‌ها موسیقی آرامش‌بخشی را می‌نوازند. می‌توانید با قایق‌سواری آرام در میان آب‌های درخشان، احساس کنید که نسیم ملایم صورتتان را نوازش می‌دهد. از طرف دیگر، می‌توانید در مسیرهای مشخصی که دریاچه را احاطه کرده‌اند، پیاده‌روی و خود را در زیبایی‌های طبیعی غوطه‌ور کنید. اگر از پیاده‌روی خسته شدید، در آلاچیق‌های اطراف دریاچه بنشینید و از مناظر مسحورکننده لذت ببرید.

آدرس دریاچه قو: استان مازندران، رامسر، پایین دست روستای جواهرده

سخن پایانی

استان مازندران در ایران مکانی با زیبایی و تنوع فرهنگی بی‌نظیر است. از مناظر طبیعی خیره‌کننده گرفته تا تاریخ شگفت‌انگیز آن، مقصدی است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند. با آب‌وهوای فوق‌العاده و طیف چشمگیر جاذبه‌هایش، جای تعجب نیست که چرا مازندران یک مقصد گردشگری محبوب است. مازندران از سواحل خیره‌کننده گرفته تا روستاهای دیدنی‌، چیزهایی برای ارائه به همه دارد. چه به دنبال یک استراحت آرام و چه به دنبال یک ماجراجویی پر از سرگرمی باشید، مازندران حال‌وهوایتان را عوض خواهد کرد. جذابیت منحصربه‌فرد آن تأثیری ماندگار برای شما به جا می‌گذارد و آن را به مقصدی تبدیل می‌کند که می‌خواهید بارها و بارها از آن دیدن کنید. در نهایت اگر قصد سفر به مازندران را دارید و به دنبال اقامتگاه مناسب هستید، خدمات اجاره ویلا و سوئیت اتاقک را فراموش نکنید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی مازندران

مشهورترین جاهای دیدنی مازندران کدامند؟

پارک جنگلی نور، روستای فیلبند، چشمه‌های باداب سورت، تله کابین نمک آبرود، دشت دریاسر، جنگل‌های دوهزار سه‌هزار، روستای جواهرده، تالاب میانکاله و دریاچه شورمست برخی از مشهورترین جاهای دیدنی مازندران هستند.

بکرترین جاهای مازندران کدامند؟

روستای فیلبند، دشت دریاسر، جنگل‌های دوهزار سه‌هزار، روستای جواهرده، دریاچه لفور، دریاچه چورت، جنگل دالخانی و روستای کندلوس از بکرترین جاهای مازندران هستند.

دریاچه‌ های مازندران کدامند؟

دریاچه چورت، دریاچه فراخین، دریاچه ولشت، دریاچه شورمست، دریاچه گزن چال، دریاچه ممرز، دریاچه الیمالات، دریاچه آویدر

4.2/5 - (106 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫39 دیدگاه ها

  1. چن روز پیش درتاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۵ درترمینال اتوبوسرانی لاهیجان تقریبا ساعت ۱۱شب بود چن مسافر اونجا بودند که یک قفس پرنده باهاشان بود راننده گفت ده برابر کرایه میگیرم واصلا نمیبرم خودتان هم نمخواد بیایین این سه نفر دوتا خانم ویه آقا مسافر بودن که گفتن پول کرایه ما پس بده الان میگی نمیبرمتان قزوین ودر پاسخ کارکنان این ترمینال ورانندگان به سمت آنها حمله کردند وتمام دوربینهای مداربسته را خاموش کردن که مدرکی ازشان نباشه  وآنها را کتک زدند وفوش وتوهین کردن یکی از راننده اتوبوسها یه جوان کوتوله  قد کوتاه بی وژدان بود که اومد حمله ور شد وفحاشی کرد البته با یکی از همکاراش که اونم یه مرد جوان چاق ریش بلند لباس مشکی بی وژدان  بود که با چن نفر از کارکنان ترمینال همون شهر وکارکنان شهرداری توهین کردن بهشان  وکتکشان زدن  موقع که کتک کاری وحمله ور شدن به سمت آنها گفتن غریبن اینجا بایدنگین  پولم پس بدین وپرنده ها ی این مسافران  را فراری دادن  براشان گرفتیمشان این واقعا رسمش نیست این چه قانونیه دیگه  واقعا باید جوابگو باشن

  2. حتمن ی سربه جنگلهای چمستان بزنیدابگرم لاویج اون جاده جنگلیووکوهستانی زیبا

  3. با سلام
    اگر در حوالی دریا تا جنگل یا حتی کلاردشت بالن های تفریحی مثل ترکیه بگذارند دیگه محشر میشه
    چرا سرمایه ها از کشور به سمت خارج برود
    باید از مسولین خواست تا با رسیدگی به مناطق شمالی و گذاشتن امکانات تفریحی از خروج سرمایه جلوگیری کرد

    1. البته برای این که ایران شبیه ترکیه بشه به چیزهائی بیشتر از بالن نیاز هست.

      1. ترکیه چی داره .خودشون از خودشون بدشون میاد ایران خودمون خیلی خیلی بهتره خود ترکیه از خداشه منابع ایران رو داشته باشه و غبطه میخورن

        1. پس واقعا این همه توریست روس و هندی و اروپائی و … چه احمق هائی هستند که هر روز توی فرودگاه استانبول فرود میان و نمیان ایران

  4. با سلام
    حتما از آبشار چلندر در روستای چلندر ۱۵ کیلومتری نوشهر دیدن کنید بسیار زیباست.
    واقعا نوشهر و چالوس جاهای بسیار زیبایی دارنند و آینده ایی بسیار پررونق.

  5. ببخشید
    مطمئنید که زلزله ای که دریاچه چورت را به وجود آورد در سال 1383 رخ داد؟

  6. خیلی ممنون از معرفی مکان های دیدنی ولی یک نمونه از بهشت فراموش کردید و اون لاویج وجنگل کشپل است لاویج و چشمه های آب گرم ان و هوای خنک و مطبوع شاید بهترین مکان دیدنی مازندران میباشد

  7. باسلام ، خدمت همه طبیعت دوستان همه جای مازندران مثل بهشت است گلستان هم جاهای دیدنی بسیار زیبایی داره یک نمونه اش درازنو از کردکوی حدود 18 کیلومتر بطرف جنوب بروی می‌رسی به بام ایران منطقه ای بسیار بکر و زیبا که از اونجا میتونی با دوربین شهرستان های نکا و بهشهر سمت غرب و سمت شرق شهرستان گرگان و از روبرو دریای زیبای خزر و بندر ترکمن را با چشمان خود نگاه کنید اگر در فصل تابستان اونجا سفر می‌کنید حتماً حتماً لباس گرم بپوشید بعد از لذت بردن از اونجا خواستیدمیتوانید بطرف هزارجریب و سمنان هم سفر کنید جاذبه های خوبی دارد انشاءالله سفر خوبی داشته باشید

  8. سلام سواحل میرود بابلسر بسیار زیبا و دیدنی خواهد بود جایی که هم دریا و هم جنگل و رودخانه و دشت را همزمان دارید تماشا میکنید

  9. سلام سواحل میرود بابلسر بسیار زیبا و دیدنی خواهد بود جایی که هم دریا و هم جنگل و رودخانه و دشت را همزمان دارید تماشا میکنید

  10. روستای‌زاهدکلا ازتوابع‌شهرستان‌فریدونکنارمیباشد
    که‌‌ازقشنگترین‌وزیباترین‌جاهای‌مازندرانی
    این‌روستادارای‌سه‌دریاچه‌کوچیک‌وبزرگ‌‌وجنگل‌زیبامیباشد.شغل‌مردم‌روستاکشاورزی‌برنج‌میباشد.
    ‌که‌به‌زیبایی‌های‌روستامی‌افزاید

  11. سلام بابلسر دریا کنارش خیلی قشنگه و رامسر هم تله کابین و شهربازی بزرگ داره دریا فرح آباد هم خیلی قشنگه و پارک جنگلی شهید زارع هم خیلی قشنگه

    1. سلام ممنون از پیشنهاداتتون
      حتما در آپدیت‌های بعدی اعمال میشه

  12. سلام.
    کندلوس هم از جاهای بسیار قشنگ و دیدنی مازندران هست.

    1. متاسفانه مسافر زیاد باعث شده که شمالی‌ها از فرهنگ اصلیشون دور بشن و بیشتر به فکر درآمد زایی باشند همچنین پوشش خود را فراموش کرده اند

    2. سلام ممنونم از پیشنهادتون
      تو آپدیت‌های بعدی حتما این جاذبه زیبا رو معرفی میکنم

  13. عالی با اینکه خودم بچه شمال هستم از این همه جا دیدنی جا خوردم

      1. کجور هم اضافه کنید باارتفاع بالا ازسطح دریا وجاده جنگلی در ابتدا مسیر بعدش هم جاده کوهستانی که از شرق جاده رویان شروع واز غرب به جاده کندوان در پایین دست مرزن اباد میرسد

  14. توسکا چشمه جنگل گلوگاه که در ارتفاع بالا و در دل جنگل با امکانات کامل و پذیرای شما عزیزان میباشد

  15. سلام من کریم براری بچه ییلاق الیمستان هستم دلم برای همه مسافرهاوکوهنوردان وگردشگران کشورم وحتی مسافرین خارجی که به ییلاق مامیایندوماهیچ امکانات رفاهی براشون نداریم میسوزه وباعث تاسف ماهستش

  16. عااالی ممنون از شما
    إلهی همیشه خوشبخت باشید در کنار عزیزانتون 🙏♥️🌹🌺

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *