شهرها

نوشهر کجاست؟ | شهر دریاچه ارواح و پارک جنگلی سی‌سنگان

چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت سرسبز شهرهای شمال ایران برای گشت‌وگذار و رهایی از آلودگی و سروصدای زندگی شهرنشینی بهترین انتخاب هستند. وقتی پای سفر به شمال به میان می‌آید، انتخاب شهر مقصد کار چندان راحتی نیست. همه شهرهای شمال زیبا و دیدنی هستند. با این حال برخی از شهرهای آن مانند نوشهر گل سرسبد هستند. اگر بخواهیم بگوییم نوشهر کجاست؟ به‌جرئت می‌توان گفت یکی از معروف‌ترین شهرهای شمالی است که بعید می‌رسد کسی به مازندران سفر کند و از شهر زیبای نوشهر غافل شود.

همان‌طور که می‌دانید ساخت و خرید ویلا در شمال خواهان زیادی دارد. در این میان اجاره ویلا در نوشهر به خاطر هوای دلپذیر و منظره‌های دیدنی آن انتخاب خیلی‌ها است. اگر در فکر برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر توریستی هستید و دوست دارید بیشتر آن را بشناسید در راهنمای سفر نوشهر یک سری اطلاعات درباره جاذبه‌های گردشگری، راه‌های دسترسی، آب‌وهوا، بهترین زمان سفر، سوغات و صنایع‌دستی، مراکز خرید و اقامت در نوشهر به دست می‌آورید.

نوشهر کجاست؟

پل چوبی روی یک رودخانه کم عمق و باریک در پارک جنگلی

نوشهر یکی از شهرهای بندری شمال است که در غرب استان مازندران قرار دارد. نوشهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز، از شرق به نور و از غرب به چالوس محدود است. همسایه‌های چهار طرف نوشهر اهمیت ویژه‌ای به این شهر بخشیده‌اند. بر اساس آمار آخرین سرشماری کشور جمعیت نوشهر به ۵۰۰۰۰ نفر می‌رسد که باعث شده این شهر پرجمعیت‌ترین شهر غرب استان مازندران بعد از تنکابن باشد.

نوشهر از سمت شمال به دریای خزر، از سمت جنوب به رشته‌ کوه‌های البرز، از سمت شرق به نور و از سمت غرب به چالوس محدود است. همسایه‌های چهار طرف نوشهر اهمیت ویژه‌ای به این شهر بخشیده‌اند. براساس آمار آخرین سرشماری کشور جمعیت نوشهر به 50000 نفر می‌رسد. مردمان آن دارای مذهب شیعه هستند و به زبان مازندرانی و گویش کجوری با هم سخن می‌گویند. اقتصاد جمعیت نوشهر بیشتر از طریق کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری تامین می‌شود.

جنگل پر از درخت

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

نزدیکی جنگل و دریا در این شهر باعث زیبایی خیره‌کننده طبیعت نوشهر شده‌اند تا جایی که بهترین مقصد برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات است. خیلی از خانواده‌های شهرهای بزرگ همچون تهران، اصفهان و مشهد به خاطر داشتن هوای پاکیزه و طبیعت وصف‌ناپذیر به این شهر جذاب و هیجان‌انگیز مهاجرت می‌کنند. برای خرید ویلا در بهترین محله نوشهر باید به معیارهای مختلفی مانند امکانات، فاصله تا ساحل و دریا، قیمت و امنیت آن توجه کرد. منطقه چلک، ونوش، مزگاه، لتینگان، ملکار و سیسنگان برای خرید ویلا در نوشهر جزء محله‌های پرطرفدار هستند. اگر این شهر شگفت‌انگیز مقصدتان برای ایام تعطیلات است، بی‌شک اجاره ویلا در نوشهر میتواند بهترین راه برای ایجاد سفری امن و لذت‌بخش در کنار خانواده‌تان باشد.

تاریخچه نوشهر

اگر تاریخ و گذشته این شهر را بررسی کنید، متوجه قدمت طولانی و داستان‌های جالب آن می‌شوید. یکی از موضوعات جالب در مورد شهر نوشهر، تغییر نام آن در ادوار مختلف است. برای مثال سنگ تجن جزو اولین نام‌های نوشهر است که مربوط به زمان قاجار است. در همین دوره قاجار، دوباره اسم نوشهر عوض شد و در آن زمان حبیب‌آباد نام‌گذاری شد. این نام برگرفته از نام حاکم قاجاری آن زمان یعنی حبیب‌الله خان در این منطقه بود. درحالی‌که نام نوشهر در دوره پهلوی و بعد از آبادانی و رونق ساختمان‌سازی در این منطقه برای آن انتخاب شد.

فرهنگ و آداب و رسوم نوشهر

اکثر مردم نوشهر مسلمان و مذهب آن‌ها شیعه است. اهالی این منطقه به زبان مازندرانی و گویش کجوری با هم سخن می‌گویند. یکی از آیین‌های قدیمی مردم نوشهر، برگزاری جشن نشا در اواسط خردادماه است.

در این جشن اهالی بومی نوشهر لباس‌های محلی و رنگارنگ خود را می‌پوشند و با یک سینی بزرگ که در آن شیرینی و هدیه قرار دارد، به سمت شالیزار حرکت می‌کنند. آن‌ها به‌عنوان نماد زمین‌های شالی‌کاری، یک قطعه شالیزار را انتخاب می‌کنند و با نواختن طبل و سرنا و پخش کردن شیرینی‌ها، آغاز نشای برنج را جشن می‌گیرند و برای یکدیگر سال پر خیروبرکتی را آرزو می‌کنند.

شهرها و روستاهای نوشهر

شهر نوشهر، شهر پول و شهر کجور، 3 شهر اصلی شهرستان نوشهر هستند و بخش زیادی از خود شهر نوشهر، در منطقه کجور قرار دارد. همچنین نوشهر 6 دهستان به نام‌های خیروکنار، بلده کجور، کالج، پنجک رستاق، زانوس رستاق و توابع کجور دارد. از روستاهای اطراف نوشهر هم می‌توانیم به روستاهای بهجت‌آباد، سنگ سرا، شکری کلا، حسن‌آباد، سیاهرود، پاشاکلا، کورکور سر، ونوش، نارنج بن، توسکاتک، مارگیر ده، شب خسکاج و میانک اشاره کنیم.

اقتصاد نوشهر

خاک حاصلخیز و منابع آبی شهر نوشهر باعث شده است که یکی از شغل‌های اصلی بیشتر مردم نوشهر کشاورزی باشد. علاوه بر این بندر نوشهر یکی از بنادر مهم تجاری ایران است. در این بندر سالانه محصولات زیادی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می‌شود.

مثل اکثر شهرهای ساحلی جهان، یکی دیگر از مشاغل اصلی مردم نوشهر ماهیگیری است. همچنین در سال‌های اخیر، نوشهر به یکی از شهرهای توریستی ایران تبدیل شده است و افزایش ساخت ویلا، وجود جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و مراکز خرید متعدد، باعث رونق گردشگری در این شهر شده است.

آب‌وهوای نوشهر

جنگ سرسبز و پردرخت

در راهنمای سفر نوشهر اشاره کردیم که این شهر یک مقصد گردشگری بی‌نظیر برای رهایی از آلودگی و شلوغی شهرهای پرجمعیت مانند تهران است. با این حال برای تجربه سفری به‌یادماندنی بد نیست درباره شرایط آب‌وهوایی مقصد اطلاعات کافی داشته باشید. با نگاه به نقشه نوشهر متوجه می‌شوید که این شهر از دو بخش جلگه‌ای و کوهستانی تشکیل شده است؛ به همین خاطر آب‌وهوای آن در برخی از بخش‌ها جلگه‌ای و معتدل و در برخی دیگر کوهستانی و مرطوب است.

به‌طورکلی هوای نوشهر در فصل بهار خنک و معتدل است. تابستان‌های نوشهر مانند بسیاری از شهرهای استان مازندران گرم و شرجی است که برای برخی از مسافران می‌تواند آزاردهنده باشد. فصل پاییز بااینکه کمی سرد و در برخی از روزها با بارش باران همراه است اما برای دیدن این شهر با جلوه‌ای زیبا و رنگارنگ فرصت بی‌نظیری است. با توجه به بارش برف و باران در فصل زمستان، میانگین دمای آن بسیار پایین است و در این زمان جاده‌های نوشهر بسیار خلوت هستند. این خلوتی می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند سفرهای اقتصادی‌تری داشته باشند، گزینه خوبی باشد. چون قیمت اجاره ویلا نوشهر در این زمان با سایر فصل‌های سال متفاوت است.

بهترین فصل سفر به نوشهر

باغ گیاه شناسی نوشهر

طبیعت نوشهر در هر فصلی جلوه متفاوتی دارد. زیبایی‌های آن در بهار، تابستان، پاییز و زمستان به یک اندازه خاص و دیدنی است. با این‌حال باتوجه به آب‌وهوایی که دارد؛ دو فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر هستند. در فصل بهار طبیعت این شهر بندری در اوج سرسبزی و طراوت به سر می‌برد. رودخانه‌های آن پر از آب هستند و از گرما و رطوبت هوا خبری نیست.

با فرا رسیدن ماه مهر شهر بندری نوشهر با پوشیدن لباس هزار رنگ پاییز، زیبایی و جذابیت خود را بیشتر به رخ مسافران می‌کشد. هوای خنک و منظره‌های دیدنی نوشهر در پاییز این مقصد را به مکانی دوست‌داشتنی و دل‌چسب برای سفر تبدیل کرده‌اند. ناگفته نماند که خیلی از مسافران نوشهر، در فصل تابستان برای تجربه تفریحات آبی، راهی این شهر می‌شوند؛ بنابراین برای علاقه‌مندان به آبتنی و تفریح، فصل تابستان بهترین موقع سفر است.

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای دیدنی نوشهر

کمتر جایی از ایران پیدا می‌شود که از یک‌سو به دریای خزر و از سوی دیگر به رشته‌های کوه‌های البرز منتهی شود؛ اما نوشهر سرزمین جنگل، کوه، دریا، ساحل، آبشار و رودخانه یکی از این شهرها است. وجود این‌همه موهبت‌های طبیعی در وسعت نوشهر همگان را انگشت‌به‌دهان کرده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و هوای دلپذیر آن می‌توان ادعا کرد که تماشای نقطه‌به‌نقطه این خطه سرسبز، جذاب و همراه با لذت است.

جاهای دیدنی نوشهر شامل مناطق بکر و مکان‌های تفریحی زیادی است. راهنمای سفر نوشهر مجال معرفی همه جاذبه‌های گردشگری آن را به ما نمی‌دهد، به همین دلیل به خاطره‌سازترین جاهای دیدنی نوشهر اشاره می‌کنیم.

دیوچشمه، گنجینه‌ای ارزشمند در طبیعت نوشهر

دیو چشمه، چشمه ای که از دل کوه بیرون می آید و از پله پایین میریزد

در میان جاذبه‌های دیدنی استان مازندران، دیوچشمه به خاطر داشتن آب زلال و گوارا توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این اثر طبیعی در فاصله ۵۰ کیلومتری از نوشهر قرار دارد. پوشش گیاهی سرسبز و با طراوت در اطراف دیوچشمه، باعث ایجاد منظره‌ای چشم‌نواز در این نقطه شده است. این منطقه تفریحی به دلیل آب‌وهوای مطلوب در بین مردم استان مازندران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از دیوچشمه و لذت بردن از زیبایی‌های آن است.

باغ گیاه‌شناسی نوشهر

کلبه چوبی رو رودخانه و پلی که از یکطرف به آن وصل است و از طرف دیگر به خشکی در باغ گیاه‌شناسی

اگر به‌دنبال تجربه یک روز عالی و فراموش‌نشدنی در نوشهر هستید، توصیه می‌کنیم برای بازدید از باغ گیاه‌شناسی آن برنامه‌ریزی کنید. بدون شک دیدن تعداد زیادی گونه گیاهی سرسبز و خاص در یک مجموعه تفریحی و آموزشی، برای همه ما جذاب و دوست‌داشتنی است. این مجموعه توریستی با وسعت حدود ۳۵ هکتار به‌منظور آموزش اقشار مختلف مردم و پرورش گونه‌های گیاهی مختلف ایجاد شده است. در باغ گیاه‌شناسی نوشهر موارد دیگری همچون برکه طبیعی، آلاچیق، پل چوبی، کلبه چوبی، آب‌نما و نهرهای مختلف خودنمایی می‌کنند.

تالاب ارواح، جاذبه‌ای پر رمز و راز

تالاب ارواح یا همان دریاچه ممرز در میان جنگل انبوه و پر از مه و آثار درختان خشک‌شده داخل آن

شاید با شنیدن اسم این مکان دیدنی کمی دچار ترس و دلهره شوید؛ اما برخلاف تصور خیلی از افراد انتخاب این نام برای تالاب، ربطی به ارواح ندارد. در حقیقت قرار گرفتن تالاب ارواح یا همان دریاچه ممرز در میان جنگل انبوه و پر از مه و آثار درختان خشک‌شده داخل آن، همان رازی است که برای خیلی‌ها مخفی مانده است. شنیدن صدای حیوانات و تکان خوردن شاخ‌وبرگ درختان اطراف دریاچه هم می‌تواند علت دیگری برای عجیب و ترسناک به نظر رسیدن این مکان باشد. از آنجایی که در این منطقه بکر و دست‌نخورده حیوانات مختلف زندگی می‌کنند. برای پیاده‌روی و تماشای طبیعت چشم‌نواز آن بهتر است تنها به دیدن دریاچه ارواح نروید.

جنگل سی‌سنگان، طبیعتی جذاب در حوالی جاده نوشهر- نور

جاده خاکی میان جنگل سی سنگان

در راهنمای سفر نوشهر به یکی از بهترین مکان‌های گردشگری که باید به آن اشاره کنیم، پارک جنگلی سی‌سنگان است. آیا وسعت زیاد، فاصله نزدیک با دریا و پوشش گیاهی انبوه دلیل خوبی برای لحظه‌شماری مسافران برای پیک‌نیک در این مجموعه تفریحی شگفت‌انگیز نیست؟ جنگل سی‌سنگان به خاطر داشتن امکانات رفاهی و اقامتی مناسب میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است. در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده نوشهر به نور می‌توانید از این پارک جنگلی زیبا و منحصر‌به‌فرد بازدید کنید.

روستای کندلوس، دیدنی‌ترین روستای نوشهر

روستای کندلوس بین دامنه کوه و جنگل

روستاهای بکر با آب‌وهوای دلپذیر و مردمان خونگرم از بهترین جاهای دیدنی نوشهر محسوب می‌شوند. روستای کندلوس یکی از محبوب‌ترین آن‌ها است که از توابع بخش کجور به شمار می‌رود. در این روستا خبری از زندگی مدرن و آلودگی هوا نیست. خانه‌های گلی، مردمان ساده و بی‌آلایش و محیط پاکیزه روستای کندلوس می‌تواند کیفیت سفر به نوشهر را دوچندان کند. از دیگر جذابیت‌های این مکان دیدنی می‌توان به مزرعه گیاهان دارویی و موزه زیبای مردم‌شناسی اشاره کرد. در فصل بهار و تابستان طبیعت کوهستانی و آب‌وهوای این روستا بسیار خارق‌العاده است.

تنگ‌دار نوشهر

رودخانه بین دو صخره بلند در تنگه دار

اگر از آمادگی جسمی لازم برای صخره‌نوردی و شنا برخوردار هستید، منطقه دیدنی تنگ‌ دار نوشهر را که در نزدیکی روستای کوشک‌سرا قرار دارد به شما همراهان عزیز پیشنهاد می‌کنیم. توصیف جذابیت‌های سفر به تنگ‌دار را به خودتان می‌سپاریم، زیرا نقطه‌به‌نقطه این رودخانه سرکش، جذاب و زیبا است.

هرگز خاطره طبیعت‌گردی در این مکان پر از شگفتی و زیبایی از ذهنتان بیرون نمی‌رود. عمق و پهنای رودخانه در طول مسیر آن تغییر می‌کند. هر چقدر فاصله دیواره‌های تنگ به هم نزدیک‌تر شود، عمق آب در آن بالاتر می‌رود. به همین خاطر باید حواستان جمع باشد تا به طور کامل در آب فرو نروید. اگر از آبتنی لذت می‌برید و ترسی از شیرجه زدن در آب ندارید، حتما در استخرهای تنگ‌دار نوشهر شنا کنید. این منطقه بکر و طبیعت سرسبز اطراف آن در روزهای گرم تابستان برای گردشگران فرصت تجربه‌ای متفاوت را فراهم می‌کند.

سد آویدر

رودخانه پشت سد آویدر یا آبیدر در کنار کوهستان جنگلی

قطعا با دیدن سد آویدر یا آبیدر به طبیعت نوشهر امتیاز ویژه‌ای خواهید داد. این مکان دیدنی در ۳۰ کیلومتری شرق نوشهر قرار دارد. این دریاچه آب موردنیاز زمین‌های کشاورزی اطراف را تامین می‌کند. قرار گرفتن یک جزیره سرسبز و کوچک در وسط دریاچه آویدر آن‌چنان صحنه‌ای رویایی ایجاد کرده که هر بیننده‌ای را ساعت‌ها محو تماشای خود می‌کند. طبیعت سرسبز این دریاچه و هوای خنک آن محل مناسبی برای پیک‌نیک و خوش‌گذرانی در کنار خانواده و گرفتن عکس‌های دسته‌جمعی است.

آبشار دارنو

آبشار دارنو از میان صخره های جنگلی ب زمین میریزد

در نزدیکی نوشهر و در فاصله بسیار کم از دریاچه فراخین، آبشار دارنو میزبان مسافرانی است که از گرمای تابستان به سوی طبیعت نوشهر و هوای مطبوع آن پناه آورده‌اند. برای رسیدن به این آبشار مرتفع و زیبا باید از میان جنگل انبوه عبور کنید. در میان هفت آبشار که در مجاورت هم قرار دارند، دارنو اصلی‌ترین آن‌ها است؛ زیرا ارتفاع آن بیش از دیگر آبشارها است و به حدود ۲۵ متر می‌رسد. مسیر پیاده‌روی تا رسیدن به آبشار دارنو حدود نیم ساعت طول می‌کشد؛ بنابراین لباس و کفش مناسب همراه خود داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی نوشهر را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی نوشهر

صنایع دستی نوشهر

سوغات و صنایع‌دستی مردمان شمال کشور نشان می‌دهد که بسیار خوش‌سلیقه و خوش‌خوراک هستند. نوشهر سوغات متنوعی دارد که در بین گردشگران بسیار محبوب است. محال است مسافران با دیدن خوراکی‌های خوشمزه و انواع صنایع‌دستی زیبا و با رنگ‌های شاد دست خالی از سفر برگردند.

سوغات خوراکی نوشهر فقط محدود به برنج، چای، محصولات لبنی، انواع مربا، ماهی تازه و ترشیجات نمی‌شود. شیرینی‌های نوشهر در بین مسافران بسیار خوش‌نام هستند. از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های آن می‌توان به آغوز نان، پشت زیک، رشته به رشته، قماق و برنجک اشاره کرد.

صنایع‌دستی نوشهر از جمله سوغات‌های غیرخوراکی پرطرفدار است که نظیر آن در بیشتر شهرهای شمالی یافت می‌شود. صنایع‌دستی معروف آن شامل سوزن‌بافی، لباس محلی، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، حصیربافی، نمدمالی، قلاب‌بافی، سفالگری، مصنوعات چرمی، لاک تراشی و ترمه‌دوزی می‌شود. محصولات و تولیدات مردمان هنرمند نوشهر را می‌توانید در بازارهای محلی و دیگر مراکز خرید آن تهیه کنید.

برای آشنایی بیشتر مقاله سوغات و صنایع دستی نوشهر را مطالعه کنید.

غذاهای محلی نوشهر

غذاهای محلی نوشهر

در این بخش از راهنمای سفر نوشهر با ما همچنان در اتاقک همراه باشید تا گشتی خوشمزه در این شهر بندری بزنیم. شکم‌گردی در سفر به خصوص شهرهای شمالی با تجربه‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز همراه است. غذاهای مردم خطه شمال به خاطر استفاده از چاشنی‌های خوشمزه و سبزی‌های معطر طرفداران زیادی دارد و با ذائقه اکثر گردشگران سازگار است. مردم نوشهر غذاهای محلی متنوعی دارند. خورشت آلو، آغوز مسما، بیج بیج، بشته واش، کدو پلو (کئی پلا)، نازخاتون و آش کدو از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای مردم این دیار خونگرم و صمیمی است که طعم و بوی آنها هوش از سر آدمی می‌برند.

قطعاً غذا خوردن در مکانی آرام و تمیز برای هر گردشگری حائز اهمیت است. در شهر توریستی نوشهر رستوران‌های متعددی وجود دارد. در این میان برخی از آنها به خاطر سرو غذاهای خوشمزه و باکیفیت در بین مسافران از سابقه بهتری برخوردار هستند. رستوران حسن رشتی، رستوران سنتی شومینه، رستوران دامون، رستوران مالاتا، کافه رستوران دلستان و رستوران نرگس خاتون جزء بهترین رستوران‌های نوشهر محسوب می‌شوند.

رستوران‌های نوشهر

قطعا غذا خوردن در مکانی آرام و تمیز برای هر گردشگری حائز اهمیت است. در شهر توریستی نوشهر رستوران‌های متعددی وجود دارد. در این میان برخی از آن‌ها به خاطر سرو غذاهای خوشمزه و باکیفیت در بین مسافران از سابقه بهتری برخوردار هستند. ازجمله بهترین رستوران‌های نوشهر، رستوران حسن رشتی، رستوران قصر دریا، گیلانه برتر و رستوران نرگس خاتون هستند. در ادامه در مورد این رستوران‌ها، بیشتر توضیح می‌دهیم:

رستوران نرگس خاتون

کسانی که تجربه سفر به نوشهر را داشته‌اند، حتما نام رستوران نرگس خاتون برای آن‌ها نام جدیدی نیست. رستورانی با فضای شیک و دکوراسیونی مدرن که به گفته بسیاری از گردشگران یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف یک وعده غذای محلی لذیذ و اصیل است. البته در منوی این رستوران سایر غذاهای سنتی ایرانی، انواع خورشت و کباب هم وجود دارد.

توصیه می‌کنیم اگر در تعطیلات و آخر هفته‌ها می‌خواهید به رستوران نرگس خاتون بروید، کار را به دقیقه 90 نسپارید. چراکه در این روزها به‌سختی می‌توانید در این رستوران میز خالی پیدا کنید.

آدرس: استان مازندران، شهر نوشهر، شهرک مدرس، میدان لنگرگاه، بلوار امام رضا

رستوران حسن رشتی

رستوران مشتی رشتی
عکس از آریا میرزاده

شاید با خواندن اسم این رستوران فکر کنید اشتباهی رخ داده است، چون به اسم رستوران می‌خورد که در استان گیلان باشد. اما باید بگوییم نه درست خواندید. رستوران حسن رشتی نوشهر، یکی از رستوران‌های محبوب و پرطرفدار برای گردشگران نوشهر است. در این رستوران که معمولا اکثر روزهای هفته پر از مشتری است، می‌توانید انواع غذاهای محلی و ایرانی را با قیمت مناسبی نوش جان کنید.

آدرس: استان مازندران، شهر نوشهر، خیابان فردوسی شمالی، جنب دارایی

رستوران قصر دریا

اگر دوست دارید در سفر به نوشهر، یک وعده غذا را در یک رستوران لوکس نوش جان کنید، رستوران قصر دریا انتخاب خوبی است. در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی، محلی و غذاهای دریایی دیده می‌شود.

نقطه مشترک نظرات کسانی که یک وعده غذا در این رستوران صرف کرده‌اند، کیفیت خوب آن است.

آدرس: استان مازندران، شهر نوشهر، خیابان فردوسی شمالی، بعد از تقاطع شهید عمادالدین کریمی

رستوران گیلانه برتر نوشهر

یکی دیگر از رستوران‌های لوکس و پرطرفدار نوشهر، رستوران گیلانه برتر است. در این رستوران که اکثر مواقع سال موسیقی زنده هم پخش می‌شود، انواع غذاهای محلی نوشهر و غذاهای ایرانی سرو می‌شوند. اگر طرفدار غذاهای دریایی هم هستید خیالتان راحت، می‌توانید در منوی رستوران گیلانه برتر این نوع غذاها را پیدا کنید.

آدرس: استان مازندران، شهر نوشهر، خیابان فردوسی، بعد از تقاطع عمادالدین کریمی، بلوار فردوسی، بعد از خیابان خیام، قبل از چهارراه، سمت راست

مراکز خرید نوشهر

بازار محلی نوشهر

در هر شهری مراکز خرید آن از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود که بسیار مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد. قدم زدن در بازارهای نوشهر و دیدن سوغاتی‌های رنگارنگ و اجناس متنوع آن حس فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. همانطور که در معرفی شهر نوشهر بیان کردیم این شهر یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری شمال کشور است که ظرفیت اقتصادی بالایی دارد. بنابراین با توجه به این مسئله و رفت‌وآمد زیاد گردشگران، نوشهر دارای تعداد زیادی مرکز خرید و پاساژ مدرن و سنتی است.

اگر اهل بازارگردی و خرید سوغات هستید، پیشنهاد می‌کنیم یک لیست از مراکز خرید معروف نوشهر تهیه کنید تا بتوانید در زمان سفر از آنها دیدن کنید. در ادامه این بخش از راهنمای سفر نوشهر لیست شماری از معروف‌ترین مراکز خرید این شهر را که در بین اهالی شمال نیز نام آشنا هستند، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

  •       مرکز خرید لنگر
  •       مجتمع تجاری آریازی
  •       مجتمع تجاری و تفریحی الماس
  •       بازار روز نوشهر
  •       مجتمع تجاری و تفریحی الماس نوشهر
  •       مرکز خرید پوچینی
  •       مرکز تجاری تونل
  •       بازار بزرگ ساحلی

اقامت در نوشهر

در سفر به نوشهر یا هر مقصد دیگری پیش از آنکه چمدان را ببندید و راهی آن شهر شوید، باید برای محل اقامت خود چاره‌ای بیندیشید.برای اجاره ویلا در شمال یا اجاره ویلا و سوئیت در هر نقطه از ایران می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

اگر به دنبال روشی آسان و سریع برای اجاره ویلا در نوشهر رو به دریا و جنگل هستید، ما در راهنمای سفر نوشهر، سامانه هوشمند اتاقک را به شما همراهان عزیز معرفی می‌کنیم؛ که از تنوع اقامتی بالایی برخوردار است؛ بنابراین با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانید در هر نقطه از شهر اقامتگاه مناسب را رزرو کنید.

نزدیکی جنگل و دریا در این شهر باعث زیبایی خیره‌کننده طبیعت نوشهر شده‌اند تا جایی که بهترین مقصد برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات است. خیلی از ساکنین شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و مشهد به خاطر داشتن هوای پاکیزه و طبیعت وصف‌ناپذیر به این شهر جذاب و هیجان‌انگیز مهاجرت می‌کنند.

برای اجاره ویلا در بهترین محله نوشهر باید به معیارهای مختلفی مانند امکانات، فاصله تا ساحل و دریا، قیمت و امنیت آن توجه کرد. منطقه چلک، ونوش، مزگاه، لتینگان، ملکار و سیسنگان برای خرید ویلا در نوشهر جزء محله‌های پرطرفدار هستند. اگر مقصدتان برای ایام تعطیلات این شهر شگفت‌انگیز است، بی‌شک اجاره ویلا در نوشهر می‌تواند بهترین راه برای کامل کردن تجربه سفری امن و لذت‌بخش در کنار خانواده‌تان باشد.

اجاره ویلا ساحلی نوشهر   |   اجاره ویلا جنگلی نوشهر  |   اجاره ویلا استخردار و لوکس نوشهر

راه‌های دسترسی به نوشهر

فرودگاه نوشهر

برای سفر به طبیعت نوشهر و بازدید از دیدنی‌های جذاب آن می‌توانید از طریق مسیر هوایی یا زمینی اقدام کنید. انتخاب روش سفر به بودجه و اولویت‌های شما بستگی دارد. سفر هوایی برای کسانی که حوصله رانندگی با خودروی شخصی را ندارند یا زمان سفرشان کوتاه است، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. لازم است بدانید که دو مقصد تهران و مشهد به فرودگاه نوشهر پرواز دارند. البته در برخی از مواقع از اهواز و شیراز نیز پروازهایی به این مقصد انجام می‌شود.

بیشتر مسافران برای سفر به نوشهر از طریق مسیر زمینی اقدام می‌کنند. راه دسترسی به نوشهر مانند دیگر شهرهای مازندران از میان دشت‌های سرسبز و کوهستان‌های پر فراز و نشیب عبور می‌کند. بدون اغراق بخشی از لذت سفر به شمال، تماشای جاده‌های زیبای آن است. جاذبه‌های رویایی که در تمام ایام سال مانند یک نقاشی زیبا تماشایی و ستودنی هستند و از دیدگاه خیلی از مسافران، مقصد سفر محسوب می‌شوند.

برای رفتن از تهران به نوشهر می‌توانید از دو مسیر جاده‌ای حرکت کنید. مسیر اول آزادراه تهران شمال به جاده چالوس است که مسافت کمتری دارد اما در بیشتر مواقع ترافیک است. مسیر دوم آزادراه تهران کرج به چالوس است که مسافت بیشتری دارد. در طول هر دوی این مسیرهای جاده‌ای، مناطق بکر و بی‌نظیری در انتظارتان است.

جاده بین کوه

فاصله نوشهر تا شهرهای مهم ایران چقدر است؟

اگر با خودروی شخصی مسافرت می‌کنید، حتما در مسیر حرکت به نوشهر برای تماشای جاذبه‌های زیبای آن توقف کنید و به‌هیچ‌عنوان از آشکده‌های طول جاده غافل نشوید. در ادامه فاصله نوشهر با تعدادی از شهرهای دیگر را می‌بینید:

  • فاصله تا نور ۵۱.۵ کیلومتر
  • فاصله تا آمل ۹۳.۱ کیلومتر
  • فاصله تا چالوس ۱۱ کیلومتر
  • فاصله تا رامسر ۸۹ کیلومتر
  • فاصله تا تهران ۱۶۳ کیلومتر (از راه جاده چالوس)
  • فاصله تا شیراز ۱۰۹۴ کیلومتر
  • فاصله تا اصفهان ۶۱۰ کیلومتر
  • فاصله تا قزوین ۲۸۰ کیلومتر (از راه جاده چالوس)
  • فاصله تا مشهد ۸۹۳ کیلومتر
  • فاصله تا یزد ۸۱۸ کیلومتر

نکاتی که در سفر به نوشهر لازم است بدانید

  • قبل از سفر اقامتگاه مناسب خود را رزرو کنید.
  • در سفر هوایی، بلیت هواپیما را زودتر تهیه کنید.
  • از سلامت خودرو مطمئن شوید.
  • باک بنزین خودرو را پر کنید.
  • وضعیت آب‌وهوا و جاده را قبل از سفر بررسی کنید.
  • در فصل تابستان، کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید.
  • قبل از سفر از بسته بودن در و پنجره‌های خانه و قفل بودن آن‌ها مطمئن شوید.
  • داروهایی که مصرف می‌کنید را فراموش نکنید.
  • چند بطری آب‌معدنی و غذای کنسرو شده همراه داشته باشید.

سوالات متداول درباره نوشهر

نوشهر کجاست؟

نوشهر یکی از شهرهای بندری شمال است که در غرب استان مازندران قرار دارد.

بهترین زمان سفر به نوشهر چه زمانی است؟

دو فصل بهار و پاییز

معروف‌ترین جاهای دیدنی نوشهر کدامند؟

تالاب ارواح، روستای کندلوس، تنگ‌دار نوشهر، آبشار دارنو

معروف‌ترین رستوران‌های نوشهر کدامند؟

رستوران‌های نرگس خاتون، حسن رشتی، قصر دریا، گیلانه برتر

چطور به نوشهر برویم؟

برای رفتن از تهران به نوشهر می‌توانید از دو مسیر جاده‌ای بروید. مسیر اول آزادراه تهران شمال به جاده چالوس است که مسافت کمتری دارد و در بیشتر مواقع ترافیک است. مسیر دوم آزادراه تهران کرج به چالوس است که مسافت بیشتری دارد.

4.8/5 - (20 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *