تجربه سفر

سفرنامه روستای جواهرده | نگین مازندران

در فاصله ای نه چندان دور از رامسر، ییلاقی بر فراز ابرها به نام روستای جواهرده قرار دارد که این روزها به یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری رامسر تبدیل شده است. ییلاقی با منظره ای بی نظیر و ۳۶۰ درجه ای از جنگل و دریا که از لا به لای اقیانوس ابرها مشخص است. روستایی با مسیر دسترسی فراموش نشدنی، دریاچه و آبشارهای دیدنی که بازدید از آن را در سفر به رامسر نباید از دست داد. برای اینکه این منطقه شگفت‌انگیز را از نزدیک ببینید کافی است با اجاره ویلا در رامسر با قیمت مناسب از اتاقک یک سفر ماجراجویانه را شروع کنید. با ما در بازدید از ییلاق جواهرده همراه باشید و پیشنهاد‌های ویژه اتاقک را از دست ندهید.

روستای جواهرده

کمی بیشتر درباره روستای جواهرده و اهالی آن

جواهرده را می توان یکی از شناخته شده ترین ییلاق های شمال کشور دانست. روستایی که پس از رانندگی در جاده های پر پیچ و خم سرسبز با منظره های فراموش نشدنی اش، شما را به ابتدای روستا که پر از شور زندگی ست خواهد رساند. مغازه هایی که در کنار جاده قرار دارند یکی از جذابیت های جواهرده به حساب می آیند.
شغل اصلی مردم روستا، کشاورزی، دامداری و باغداری است هرچند از طریق فروش محصولات دامی، صنایع دستی و اجاره دادن خانه و ویلاهای خود از گردشگران نیز کسب درآمد می کنند. بنابراین پیشنهاد می کنیم که از آنها چادر شب، جوراب پشمی، ظروف سفالی، نان محلی، مربا، دوغ، کره و … خریداری کنید.
اهالی روستای جواهرده به جشن های محلی خود اهمیت بسیاری می دهند و مراسم هایی مانند رسم تیرماه سیزده شو، نوروزبل و گلکار مسجد آدینه را هرساله و در تاریخ خود جشن می گیرند.

کمی بیشتر درباره روستای جواهرده و اهالی آن

گشت و گذار در اطراف روستای جواهرده

غیرممکن است که راهی جواهرده بشوید و هر چند دقیقه یکبار برای تماشای مناظر اطراف و ابرهایی که زیر پایتان قرار دارد، توقف نکنید. به همین خاطر هم عکاسی را می توان یکی از بهترین تفریحات در این منطقه دانست، هرچند بسیاری از عکاس های حرفه ای برای تهیه بهترین اثر هنری خودشان، در فصل های مختلف سال راهی جواهرده می شوند. از پیاده روی و کوهپیمایی در جواهرده نیز، نباید غافل شد.
با اینکه روستای جواهرده به خودی خود زیباست و دیدنی اما جز مناظر اطراف و اقیانوس ابر، این روستا زیبایی های پنهان دیگری هم دارد. جاذبه های گردشگری که در ادامه بیشتر درباره اش برایتان می گوییم.

در این میان بازدید از مکان های گردشگری و جاذبه های توریستی و تفریحی شهر رامسر هم می تواند انتخاب‌ جذابی برای گردش در اطراف جواهرده باشد.

گشت و گذار در اطراف روستای جواهرده

دریاچه قو

دریاچه قو به اندازه نامی که برایش انتخاب کرده اند، آرام و باوقار است، بر فراز تپه ای آرام گرفته و آینه ای شده است برای تماشای آسمان. هرچند که دسترسی آسانی از جاده اصلی ندارد اما به محض اینکه با آن روبرو می شوید، از زیبایی اش شگفت زده خواهید شد. برای رفاه حال مسافران نیز در کنار دریاچه، آلاچیق، رستوران و حتی مجتمع اقامتی در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به دریاچه قو از مسیر اصلی جواهرده-رامسر باید از جاده ای پر پیچ و خم در حدود ۲٫۵ کیلومتر را تا لب آب ادامه دهید.

دریاچه قو

بوستان جنگلی صفارود و آب معدن

پارک جنگلی صفارود را می توان بهشتی در دل بهشت دیگر دانست. منطقه ای سرسبز با درختان انبوه و رودخانه ای که از شرق کوه سماموس سرچشمه گرفته و از روستاهای جواهرده، تنگ دره و صیقل محله عبور کرده و در آخر به دریای خزر می ریزد. بوستان جنگلی صفارود می تواند بهترین انتخاب شما برای استراحت و کمپینگ در منطقه جواهرده باشد. نوشیدن از چشمه آب معدن در پارک را هم فراموش نکنید.

بوستان جنگلی صفارود

مسجد آدینه

مسجد آدینه، بنایی تاریخی با قدمت ۷۰۰ ساله بر فراز ابرهاست که بسیاری از مراسم های مهم مذهبی در آن برگزار می شود. بسیاری می گویند که بنا و فضای مسجد در گذشته معبد و آتشکده ای برای آیین میترایی و مکانی مقدس برای زرتشتیان بوده است. پس از گذشت سال ها اما، قداست این مکان باعث شد تا محلی ها به همت “شل شریف” یکی از بزرگان جواهرده، بنای جدید مسجد را با معماری که مختص به شمال کشور است بسازند.
این روزها نیز مسجد به مکانی برای برگزاری مناسبت ها مذهبی و رسم قدیمی “دزگا مزگتی” تبدیل شده است و در بین مردم از قداست و احترام بالایی برخوردار است.

مسجد آدینه

آبشارها و چشمه های روستای جواهرده

مسیر رسیدن به جواهرده پر از زیبایی های چشم نواز است، مناظری نفس گیر، رودخانه هایی پرآب و چشمه هایی جوشان. آبشارهای فصلی و دائمی جواهرده یکی از بهترن مکان ها برای استراحت و عکاسی هستند. چشمه های سلیمان، کوه کنین و برشی هم از جمله چشمه های نزدیک روستا هستند که آب آشامیدنی اهالی را تامین می کنند.

آبشار جواهرده

بهترین فصل سفر

از آنجایی که روستای جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد، بهترین فصل برای بازدید، بهار و تابستان است، زیرا در پاییز و زمستان علاوه بر سردی هوا، با توجه به بارش های بسیار، مسیر نیز خطرناک می شود. برای طبیعتگردان حرفه ای و عکاس های طبیعت که قدر زیبایی های طبیعت در هر فصلی را می دانند اما تماشای جواهرده سپیدپوش شده و غرق در برف و مه، یکی از زیباترین مناظر طبیعی ست.

جواهرده 01

اجاره ویلا در جواهرده رامسر با قیمت مناسب و مسیر دسترسی به روستا

برای رسیدن به جواهرده، باید خودتان را ابتدا به رامسر و سپس از طریق سه راه فلسطین به جنوب شهر برسانید تا وارد جاده جواهرده بشوید.
برای اقامت در این روستای شگفت‌انگیز می‌توانید با اجاره ویلا در جواهرده رامسر با قیمت مناسب محل اقامت دلخواهتان را از اتاقک رزرو کنید و با خیال راحت از حضور در دل طبیعت لذت ببرید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *