تجربه سفربازار‌ها و مراکز خرید

معرفی ۱۰ تا از بهترین بازارها و مراکز خرید قشم + آدرس، ساعت کاری و شماره تلفن

قشم یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین جزایر جنوب ایران است که همچون مرواریدی پنهان در قلب آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته است. در سفر به قشم با پهنه‌ای گسترده از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی روبه‌رو خواهید شد که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. سواحل سنگی چشم‌نواز، چشم‌اندازهای طبیعی‌ و زیبا، اماکن تاریخی متعدد و صدها مکان گردشگری دیگر باعث شده که قشم به‌عنوان یکی از پرگردشگرترین و دیدنی‌ترین مناطق جنوب ایران برای تفریح و سفر شناخته شود. گذشته از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیدنی، بازارها و مراکز خرید متعدد قشم نیز ازجمله جاهای دیدنی محسوب می‌شوند که هر گردشگر و مسافری را از هر سوی جهان به سمت خود جذب می‌کنند.

شهرستان قشم از بنادر و شهرهای متعددی ازجمله شهر قشم، شهر درگهان و غیره تشکیل شده است. هر کدام از این شهرها نیز مراکز خرید متنوعی را در خود جای داده‌اند. اگر قصد اجاره سوئیت در قشم را دارید و می‌خواهید با بازارها و مراکز خرید مدرن و سنتی قشم و درگهان آشنا شوید، در این بخش از مجله گردشگری اتاقک با ما همراه باشید.

معرفی بازارها و مراکز خرید قشم

خرید کردن یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفراست، خصوصا اگر مقصد سفرتان شهری مانند قشم باشد که لذت خریدتان دوچندان می‌شود. قشم جزو مناطق آزاد است و به دلیل نداشتن عوارض گمرکی می‌توانید باکیفیت‌ترین و بهترین اجناس را با پایین‌ترین قیمت تهیه کنید. ازجمله معروف‌ترین بازارهای خرید قشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- بازار بزرگ قدیم قشم

عکاس: مرتضی عسکری

بازار بزرگ قدیم ازجمله بازارهای معروف و سنتی قشم است که قدمتی طولانی دارد. معماری زیبا و ساده این بازار، مسیرهایی تودرتو با راهروهایی باریک، سقف سرپوشیده و باز، کثرت دالان‌ها و وجود بازارهای متعدد در دل آن، خریدی لذت‌بخش را نصیبتان خواهد کرد.

با قدم زدن در این بازار علاوه بر تماشای تاریخ و لمس فرهنگ و آداب‌ورسوم محلی مردم این جزیره می‌توانید سوغاتی‌های متنوعی را نیز با بهترین قیمت خریداری کنید. در این بازار اجناس و محصولاتی متنوعی ازجمله پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه، انواع کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات سنتی، صنایع دستی، طلا و جواهر، زیورآلات دریایی و غیره به فروش می‌رسند.

آدرس بازار بزرگ قدیم قشم: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، خیابان امام خمینی، میدان جهاد

ساعت کاری: 9 صبح تا 2 بعد از ظهر و 5 عصر تا 10 شب

2- مجتمع تجاری سیتی سنتر

عکس از سایت: کجارو

مجتمع تجاری سیتی سنتر یکی از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید قشم است. این مجتمع در واقع از دو مرکز خرید سیتی سنتر 1 و 2 تشکیل شده که روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند و به وسیله یک پل هوایی به هم متصل می‌شوند. این مجتمع تجاری با مساحتی بالغ‌ بر 125 هزار مترمربع بزرگترین مرکز خرید جزیره به شمار می‌رود و دارای بیش از 2000 مغازه و واحد تجاری است. در این مرکز خرید انواع و اقسام محصولات لوکس و کاربردی نظیر پوشاک، مبلمان، زیورآلات، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی باکیفیت و قیمت بالا از بهترین برندها باب هر سلیقه‌ای عرضه می‌شود.

علاوه بر مراکز خرید، وجود تفریحات و سرگرمی‌های جذاب در طبقه سوم این مجتمع، همچون شهربازی، سینما، سالن بیلیارد، بولینگ، بازی‌های رایانه‌ای، کافه‌ و رستوران‌ و غیره همگی سیتی سنتر را از دیگر مراکز خرید قشم متمایز کرده‌اند. راستی مجتمع تجاری سیتی سنتر جزء محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید بهترین لوازم خانگی در قشم است.

آدرس مجتمع تجاری سیتی سنتر: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، بلوار امام قلی خان، نبش بلوار دریا

ساعت کاری: 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و 5 عصر تا 12 شب

شماره تماس: ۱۵۰۱ ۳۵۲۴ ۰۷۶

3- الماس مال

عکس از سایت: نشاط آوران

الماس مال یکی از مدرن‌ترین مراکز تجاری، اقامتی و اداری قشم است که از نظر وسعت و تنوع خدمات جزو بزرگترین و مدرن‌ترین مراکز خرید قشم به شمار می‌رود. مساحت این مرکز خرید به بیش از 9 هزار مترمربع می‌رسد و دارای 13 طبقه با معماری لوکس و مدرن است.

این مجتمع تجاری از 950 واحد تجاری و 190 واحد مسکونی و همچنین 9 هزار متر مربع شهربازی، 2 هزار متر مربع رستوران گردان و سه هزار متر مربع هایپر مارکت برخوردار است و علاوه بر فروشگاه‌های عرضه کننده پوشاک، لوازم‌خانگی و غیره دارای امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی ازجمله پیست دوچرخه‌سواری، آمفی تئاتر، فوریت‌های پزشکی، نمازخانه، پارک کودکان، آلاچیق‌های متعدد جهت استراحت، آب‌نمای موزیکال، پارکینگ، سینما چندبعدی و غیره است که خریدی جذاب را در کنار تفریح و سرگرمی برای بازدیدکنندگان و گردشگران به همراه می‌آورد.

آدرس مرکز خرید الماس مال: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، بلوار ولی عصر، جنب خیابان 22 بهمن (میدان گل‌ها).

ساعت کاری: 9 صبح الی 22 شب

شماره تماس: 07635243385

4- بازار خلیج فارس

عکس از سایت: کارناوال

بازار خلیج فارس یکی دیگر از مراکز خرید قشم است که در مرکز شهر و در نزدیکی دیگر مراکز خرید ازجمله بازار ستاره واقع شده است. این مجتمع تجاری متشکل از 4 طبقه اداری، تجاری و مسکونی است که طبقات اول و دوم آن دارای 80 واحد تجاری، طبقه سوم آن شامل 30 واحد اداری و مسکونی و در طبقه چهارم این بازار نیز رستوران معروف و پرطرفدار خلیج فارس واقع شده است. در این بازار می‌توانید انواع پوشاک از برندهای مختلف، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و غیره را خریداری کنید.

آدرس بازار خلیج فارس: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، میدان گل‌ها، خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فلسطین، جنب بازار بزرگ ستاره.

ساعت کاری: 9:30 صبح تا 2 بعد از ظهر و 5:30 عصر تا 11 شب

شماره تماس: ۲۵۳۱ ۳۵۲۴ ۰۷۶

5- مرکز خرید سیمرغ

عکاس: فرهاد رشیدی

مرکز خرید سیمرغ با سبک معماری نوین و نمایی مدرن و زیبا، یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید قشم محسوب می‌شود که در نزدیکی مجتمع تجاری سیتی سنتر واقع شده است. این مرکز تجاری از 4 طبقه و 71 واحد تجاری تشکیل شده و علاوه بر مرکز خرید دارای امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی ازجمله، رستوران، سالن بیلیارد، کافی شاپ و غیره است. مسافران و گردشگرانی که از مسیر جاده و از طرف بندر لافت وارد قشم می‌شوند می‌توانند از این مرکز خرید که در ابتدای راه قرار دارد نیز دیدن کنند و اجناس و انواع محصولات متنوع را با قیمت مناسب خریداری کنند.

آدرس مرکز خرید سیمرغ: استان هرمزگان، جزیره قشم، شهر قشم، بلوار ولیعصر، میدان امام قلی خان

ساعت کاری: 9:30 صبح الی 11 شب

شماره تماس: 09363896761

معرفی بازارها و مراکز خرید درگهان

درگهان در فاصله 10 کیلومتری از شهر قشم قرار دارد. خانه‌ها و خیابان‌های این شهر نمای سنتی و قدیمی دارند اما مجتمع‌های تجاری لوکس و مدرنی در جای‌جای درگهان قرار گرفته‌اند که جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه به شمار می‌روند. در بازارهای درگهان اجناس متنوع و باکیفیت از بهترین برندها با قیمت مناسب عرضه می‌شود، به همین دلیل مسافرانی که به قشم می‌آیند خرید کردن از بازارهای درگهان را نیز در برنامه‌ی سفر خود قرار می‌دهند.

برای رسیدن به درگهان کافی است به میدان برگ سبز قشم واقع در محله بازار قدیم بروید و از آنجا با تاکسی‌های خطی مخصوص این مسیر به درگهان برسید. معروف‌ترین بازارها و مراکز خرید درگهان عبارتند از:

6- مجتمع تجاری دریا

عکس از سایت: کارناوال

مجتمع تجاری دریا یا بازار دریا در میدان اصلی بندر درگهان واقع شده است، بنابراین اولین بازاری که در هنگام ورود به این بندر با آن مواجه خواهید شد بازار دریا است. این مجتمع تجاری از دو طبقه تشکیل شده که طبقه اول دارای 1530 واحد تجاری و مغازه است و انواع مختلفی از محصولات ازجمله پوشاک، اسباب‌بازی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و غیره در آن‌ها به فروش می‌رسند.

محصولات این بازار دارای رنج قیمتی متوسط هستند و انواع برندهای ایرانی و خارجی در آنجا یافت می‌شود. در طبقه بالای این مرکز خرید نیز هتل سه ستاره سینگو قشم واقع شده است. همچنین اگر بعد از گشت وگذار و خرید کردن خواستید خستگی را از تنتان دور کنید و طعم غذاهای محلی این منطقه را بچشید، در این طبقه یک رستوران قرار دارد که با ارائه غذاهای محلی آماده پذیرایی از میهمانان و گردشگران است.

آدرس مجتمع تجاری دریا: ایران، استان هرمزگان، درگهان، میدان انقلاب

ساعت کاری: 9 صبح تا 10 شب

شماره تماس: ۳۵۰۱ ۳۵۲۷ ۰۷۶

7- مرکز خرید دو دلفین

عکاس: mgdn njjrh

مرکز خرید دو دلفین یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین مراکز خرید درگهان است که در سال 1386 تاسیس شد. این مرکز خرید از 6 طبقه تشکیل شده و با زیربنایی معادل 20 هزار مترمربع در رده بزرگ‌ترین مراکز خرید درگهان قرار گرفته است. بیشتر فروشگاه‌ها و مغازه‌های این مجتمع تجاری که تعدادشان به 220 غرفه می‌رسد در طبقه بالا قرار گرفته‌اند. در این مرکز خرید انواع محصولات با بالاترین کیفیت و از بهترین برندها به فروش می‌رسد. دو دلفین از بهترین بازار لوازم خانگی در قشم محسوب می‌شود.

قیمت محصولات نیز در این مرکز خرید به علت نداشتن عوارض گمرگ بسیار مناسب است. مرکز خرید دو دلفین به علت نزدیکی به مراکز تجاری دیگر، برخورداری از امکانات رفاهی نظیر کافی شاپ، رستوران و غیره و همچنین چشم‌اندازی زیبا رو به آب‌های نیلگون خلیج فارس در میان گردشگران جایگاه ویژه‌ای دارد؛ بنابراین با اجاره سوئیت ساحلی در قشم می‌توانید به مراکز خرید و ساحل زیبای قشم دسترسی داشته باشید.

آدرس مرکز خرید دو دلفین: ایران، استان هرمزگان، درگهان، رو به روی مجتمع تجاری نور

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب؛ روزهای تعطیل و شلوغ از ساعت 9 صبح تا 12 شب

شماره تماس: ۱۰۱۴ ۳۵۲۷ ۰۷۶

8- بازار نخل

عکاس: قشم نما

بازار نخل با حالت سنتی و نوستالژیک خود، لقب زیباترین بازار سنتی قشم را از آن خود کرده است. این بازار در سال 1392 تاسیس شده و با سبک معماری جزیره قشم، طراحی سنتی و حیرت‌انگیز داخلی و خارجی و نزدیکی به دریا در زمره معروف‌ترین بازارهای درگهان قرار گرفته است. مساحت بازار نخل به 9200 مترمربع می‌رسد و دارای بیش از 230 غرفه و فروشگاه بزرگ و کوچک است.

عمده فعالیت این بازار در زمینه پوشاک است و اکثر مغازه‌ها دارای فروش عمده هستند؛ اما با گشت‌وگذار در این بازار می‌توانید مغازه‌های تک فروشی را نیز پیدا و پوشاک مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه‌ترین قیمت تهیه کنید. در این بازار رستوران و کافی شاپ نیز قرار دارد که برای تازه کردن نفس بعد از یک خرید جانانه انتخاب مناسبی خواهد بود.

آدرس بازار نخل: ایران، استان هرمزگان، درگهان، جنب پاساژ اطلس

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 4 عصر؛ روزهای تعطیل و شلوغ از ساعت 9 صبح تا 12 شب

شماره تماس: ۱۱۰۱ ۳۵۲۷ ۰۷۶

9- مرکز خرید پرشین گلف

عکاس: پخش پوشاک زنانه درگهان

مجتمع تجاری پرشین گلف یکی از پرطرفدارترین مراکز خرید درگهان است که در سال 1392 تاسیس شد. این مجتمع تجاری پنج طبقه در زمینی به مساحت 3800 متر مربع واقع شده است و دارای 120 واحد تجاری، اقامتی و اداری است. مرکز خرید پرشین گلف چشم‌اندازی رو به دریا دارد و علاوه بر مراکز خرید از امکانات رفاهی متنوعی ازجمله هایپر مارکت، رستوران و سفره‌خانه، کافی‌شاپ و یک هتل سه ستاره با 150 واحد اقامتی برخوردار است. در این مرکز خرید انواع پوشاک، تجهیزات ورزشی، لوازم خانگی و غیره به صورت تکی و عمده به فروش می‌رسند.

آدرس مرکز خرید پرشین گلف: ایران، استان هرمزگان، درگهان، میدان انقلاب، پشت مجتمع دریا.

ساعت کاری: 9 صبح الی 10 شب

شماره تماس: ۴۳۱۰ ۳۵۲۷ ۰۷۶

10- مرکز تجاری ایران زمین

عکاس: پخش پوشاک زنانه درگهان

برای کسانی که قصد خرید پوشاک و لوازم ورزشی را دارند مجتمع تجاری ایران زمین انتخاب مناسبی خواهد بود. این مرکز تجاری کوچک‌تر از دیگر مراکز خرید درگهان است و سه طبقه دارد که بانک و فست‌فودها در طبقه همکف و فروشگاه‌ها و مراکز خرید نیز در طبقه اول واقع شده‌اند. طبقه دوم این مرکز خرید نیز به رستوران و کافی‌شاپ ایران زمین اختصاص یافته است. این رستوران دارای فضایی بسیار لوکس و مدرن است و چشم‌اندازی رو به دریا دارد که لذت چشیدن غذا را برایتان دوچندان می‌کند.

آدرس مرکز تجاری ایران زمین: ایران، استان هرمزگان، درگهان، میدان انقلاب

ساعت کاری: 9 صبح الی 10 شب

شماره تماس: 09139843096

سخن آخر

خرید سوغاتی برای خود یا عزیزان از بازارها و مراکز خرید قشم همیشه لذت‌بخش و جذاب است. بازارها و مراکز خرید قشم به‌اندازه‌ای متنوع و زیاد هستند که در این مقاله تنها به معرفی برخی از معروف‌ترین آن‌ها پرداختیم تا در سفرتان به قشم بهترین خرید را داشته باشید.

گذشته از این، بازارها و مراکز خرید، هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی متعددی نیز در جای‌جای این شهر قرار گرفته‌اند تا اقامت شما را نیز مانند هر تجربه‌ی دیگری در این سفر لذت‌بخش کنند. برای اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در قشم می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید و تمامی محل‌های اقامت این جزیره و شهرهای آن را همراه با تصاویر و اطلاعات کامل مشاهده کنید و متناسب با بودجه و نیازی که دارید اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو و سفرتان را با خیال راحت آغاز کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *