تجربه سفربهترین زمان سفرشهرها

بهترین زمان سفر به قشم | سفر به زیباترین جزیره ایران

همین که حرف و حدیث سفر پیش می‌آید، اولین جمله‌ای که بیشتر از بحث‌های دیگر برایمان پررنگ‌تر می‌شود این است که “کی بریم؟؟” شاید شما هم از آن دست خانواده‌هایی باشید که همیشه سر زمان با یکدیگر بحث می‌کنند. یکی فصل بهار و تعطیلات نوروز را پیشنهاد می‌کند. دیگری به فکر مدرسه است و تابستان را پیشنهاد می‌کند تا دغدغه درس و مشقی برایش نباشد. دیگری به فکر خنکی هوا است و فصل پاییز را انتخاب می‌کند. و بدون شک در این میان کسی هم پیدا می‌شود که دلتنگ حال و هوای زمستان است و می‌خواهد در خلوت‌ترین فصل سال به مسافرت برود!!!

با این حساب کدام یک از این افراد حرف درست را بیان می‌کنند؟

انتخاب فصل مناسب سبب می‌شود تا از لحظه شروع سفر تا پایان آن لحظات لذت‌بخش و نابی را تجربه کنید. قشم نیز از آن جزیره‌های زیبا است که در لیست سفر اکثر افراد جای گرفته است. جزیره‌ای که سراسر زیبایی و حال خوش را برای همه رقم می‌زند. مسئله‌ای که در این بین پدید می‌آید فصل مناسب سفر است.

با این حال، نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید و بسته به سبک و سلیقه خود می‌توانید بهترین فصل را برای سفر انتخاب کنید. بهتر است قبل از سفر از بهترین زمان سفر به قشم اطلاعات کامل و جامعی داشته باشید. از این رو، اگر می‌خواهید بدانید که مطابق با سبک و سلیقه شما بهترین زمان سفر به قشم چه زمانی است؛ با ما تا آخر این مطلب از اتاقک همراه باشید.

سفر به قشم در فصل بهار

سفر به قشم در فصل بهار
اوایل فصل بهار بهترین زمان سفر به قشم است – عکس از: QeshmNama (عکاس: نامعلوم)

اکثر کسانی که در طول سال فرصت زیادی برای سفر پیدا نمی‌کنند، فصل بهار و تعطیلات عید نوروز را یک موقعیت عالی و ایده‌آل برای خود می‌دانند. جزیره قشم به دلیل قرارگیری در جنوب کشور آب‌وهوای مرطوب و گرمی دارد. اگر دوست دارید در فصل بهار به قشم بروید هیچ شک و دودلی به دل خود راه ندهید چرا که اوایل بهار دمای جزیره بین 20 تا 24 درجه متغیر است. از این رو، بهار بهترین زمان سفر به قشم است.

با این حال بهتر است بدانید که هر چقدر از ماه اول بهار دورتر شویم دمای هوا رفته رفته بیشتر می‌شود. به طوری که خرداد ماه دمای جزیره به 30 درجه می‌رسد. جدا از همه این موارد می‌توانید تجربه ناب و به یاد ماندنی از تفریحات آبی، شنا، آب‌تنی و غیره در این جزیره زیبا را داشته باشید.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سفر به قشم در فصل تابستان

سفر به قشم در فصل تابستان
بالاترین دمای جزیره در تابستان به 38 درجه می‌رسد – عکاس: Amir hpr

از فصل بهار که بگذریم در تابستان نظاره‌گر تغییر چهره در آب‌وهوای این جزیره خواهید بود. گرمای خورشید سرتاسر جزیره را احاطه خواهد کرد. به طوری که دمای هوا از تیر تا شهریور ماه حدود 34 درجه است و بالاترین مقدار نیز به 38 درجه می‌رسد. همین دمای زیاد جزیره ممکن است مانع شما از رفتن و بازدید از جاهای دیدنی فوق‌العاده و زیبا نظیر دره ستارگان، قلعه پرتغالی‌ها، ژئوپارک قشم و غیره شود. با این حال اگر به فرصت‌های دیگری که در این جزیره وجود دارد نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که آب تنی و لذت شنا می‌تواند بهترین لحظات را برایتان به ارمغان آورد.

با این حال، اگر شما تاب و تحمل هوای گرم را دارید و سبک و سلیقه شما متفاوت از دیگر افراد است بهترین زمان سفر به قشم همین فصل تابستان است. به علاوه، به علت خلوت بودن جزیره در تابستان قیمت‌ها نسبتا پایین خواهد بود و می‌توانید این امر را به فال نیک گرفته و دو چندان از سفر خود لذت ببرید.

سفر به قشم در فصل پاییز

سفر به قشم در فصل پاییز
پاییز از بهترین فصل‌ها برای سفر به قشم است – عکاس: m S

قشم در پاییز بسیار دیدنی و فوق‌العاده است. دیگر از هوای گرم و داغ خبری نیست و شاهد کاهش دما در این جزیره خواهیم بود. به طوری که بیشترین دما حدود 25 درجه است. پاییز بهترین زمان سفر به قشم است؛ بنابراین می‌توانید حسابی دلی از عزا در بیاورید. گفتنی است که در این فصل آب دریا کم می‌شود؛ اما این به این معنی نیست که امکان آب تنی و شنا در دریا وجود ندارد. بلکه می‌توانید با رعایت موارد لازم اوقات خوشی را برای خودتان رقم زنید.

برای علاقه‌مندان رفتن به جاذبه‌های دیدنی مختلف پاییز بهترین زمان سفر به قشم است. در این فصل می‌توانید به جای‌جای قشم بروید. اماکن دیدنی و طبیعی فراوانی انتظار شما را می‌کشند. به علاوه، کمپ زدن در دره ستارگان بهترین و عالی‌ترین تصمیم در این فصل به شمار می‌رود. پس برای یک سفر ناب و عالی برنامه خود را بچینید و راهی این جزیره دیدنی و زیبا شوید.

سفر به قشم در فصل زمستان

سفر به قشم در فصل زمستان
بالاترین دمای قشم در فصل زمستان 23 درجه است – عکاس: ahmad rounaghi

افت و کاهش دما در زمستان در این جزیره ادامه دارد. در فصل زمستان دمای هوای قشم بین 13.5 تا 18.5 درجه سانتی‌گراد است و بالاترین میزان دما حدود 23 درجه است. اگر آب‌وهوای خنک و دلپذیر دوست دارید حتما سفر در زمستان را اولویت قرار دهید. بیشتر افراد نیز فصل پاییز و زمستان را بهترین زمان سفر به قشم می‌دانند. به طور کلی، این امر بسته به سلیقه، هدف سفر و موارد دیگر دارد. پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر بررسی‌های لازم را انجام دهید، شرایط آب‌وهوایی را در نظر بگیرید و در نهایت یک فصل را برای سفر گزینش کنید. در این صورت است که از سفر خود نهایت لذت را خواهید برد.

هزینه سفر به قشم در چه فصلی پایین است؟

اگر یک نگاه کلی و دقیق به این مسئله بنیدازیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از افراد، تعطیلات عید نوروز و فصل زمستان را برای سفر به قشم انتخاب می‌کنند؛ بنابراین در این فصل بلیط هواپیما، اقامتگاه‌ها و اجناس گران می‌شوند. اگر می‌خواهید سفری کم هزینه و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید فصلی را انتخاب کنید که در آن مسافر کاهش می‌یابد. سه ماه تابستان به علت افزایش دما و تعداد مسافر کم، قیمت‌ها رو به کاهش است. از این رو هزینه سفر به قشم در این فصل پایین است. هر جور که حساب کنید این فصل مقرون‌به‌صرفه و مناسب خواهد بود.

برای اجاره سوئیت قشم می‌توانید از سایت اتاقک کمک بگیرید.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر به قشم

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر به قشم
بیشتر گردشگران تعطیلات عید نوروز و زمستان به قشم سفر می‌کنند – عکاس: Mehri Ebrahimi

فصل زمستان و تعطیلات عید نوروز انتخاب بیشتر افراد برای سفر به جزیره قشم است. از این رو، این جزیره شلوغ‌ترین ایام خود را می‌گذارند. اما خلوت‌ترین زمان، فصل تابستان است و تعداد مسافر در این فصل کاهش می‌یابد.

بهترین زمان سفر به قشم برای خریدی جانانه

بهترین زمان سفر به قشم برای خریدی جانانه
تابستان فصل مناسب برای خرید کردن در قشم است – عکاس: Mahsa B

یکی از اهداف سفر به قشم خرید کردن آن است. خرید کردن تجربه بسیار لذت‌بخشی است که نمی‌توان آن را با چندین کلمه توصیف کرد. از جمله پیشرفت‌های قشم به علت تبدیل شدن آن به منطقه تجاری آزاد است. از طرف دیگر با جذب سرمایه، خرید و فروش در این منطقه بسیار رونق پیدا کرده است. به عبارتی دیگر، حکم دو سر سود را هم برای مسافران و هم برای فروشندگان و کاسبان قشم دارد.

با این حال، اگر هدف شما این است که خریدی جانانه داشته باشید، بهترین زمان سفر به قشم فصل تابستان محسوب می‌شود چرا که در این فصل حراجی‌ها شروع می‌شود و می‌توانید لباس‌های رنگارنگ، باکیفیت بالا، مقرون‌به‌صرفه و متنوع را به راحتی پیدا و خریداری کنید. از طرف دیگر به علت اینکه قیمت‌ها در این فصل ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در رویدادها و جشن‌ها

هر شهر و دیاری آداب‌ورسوم خاص خود را دارد که جزیره قشم نیز از این امر مستثنی نیست. آشنایی با فرهنگ و آداب‌ورسوم سایر مناطق تجربه‌ای دلنشین را برای هر کسی رقم می‌زند. با وجود رویدادها و جشن‌های مختلف در قشم، بهترین زمان برای سفر می‌تواند هر موقعی از سال باشد چرا که شاهد رویدادهای مختلف در هر فصلی از سال هستیم. به عبارتی قشم با داشتن رویدادهای مختلف شما را حیرت‌زده و غافلگیر خواهد کرد. در ادامه به معرفی تک‌تک این جشن‌ها و رویدادها خواهیم پرداخت.

جشن نوروز صیاد

جشن نوروز صیاد
اواخر تیر جشن نوروز صیاد برگزار می‌شود – عکس از سایت: راه دانا

تصور کنید که مردم محلی قشم در حال رقص و پایکوبی‌اند. شوروشوق بر تمام فضا حاکم است. همه جا رنگ‌آمیزی شده و حس و حال نابی را برایتان ایجاد می‌کند. تماشای بعضی از افراد با لباس‌های عجیب‌وغریب را هم به این موارد اضافه کنید. شگفت‌انگیز است، نه؟! در جشن نوروز صیاد، ماهیگیران یک روز کار خود را تعطیل می‌کنند و با رقص، شادی، شوروشوق، موسیقی اوقات دل‌انگیزی را برای خود رقم می‌زنند.

این جشن در اواخر تیرماه برگزار می‌شود. پس اگر قصد سفر به قشم در فصل تابستان را دارید؛ شرکت در جشن نوروز صیاد را از دست ندهید. به علاوه، این جشن تا نیمه شب برگزار می‌شود و می‌توانید همزمان از جایزه، آب‌تنی، بازی‌های محلی و مسابقه نهایت لذت را ببرید.

جشن نخل خرما

جشن نخل خرما
جشن نخل خرما؛ از آداب‌ورسوم جزیره قشم – عکس از سایت: خبرگزاری مهر

جشن نخل خرما هم فال است هم تماشا! اگر می‌خواهید سفرتان مصادف با جشن نخل خرما باشد بهتر است برنامه سفر خود را به روزهای آخر شهریور موکول کنید. زحمت کاشت درخت نخل خرما بر هیچ کسی پوشیده نیست. از این رو، یک جشن برای رفع خستگی کشاورزان تدارک دیده شده است. از این موارد که بگذریم موسیقی این جشن را تکمیل خواهد کرد. جوانان قشمی دور هم جمع شده و با برپایی ساز و آواز به همراه شوروشوق فراوان کاروان‌های شتر را همراهی می‌کنند.

می‌توانید عکس‌های جذاب و خاطره‌انگیزی را در این جشن ثبت کنید. با نگاه کردن به این عکس‌ها همیشه لبخندی روی لبتان خواهد نشست. البته اگر شما هم دوست دارید می‌توانید به جمع جوانان قشمی بپیوندید و آنان را همراهی کنید. بدون شک این تجربه ناب سالیان سال در ذهن و خاطر شما باقی خواهد ماند.

جشن میگو

اگر به هر دلیلی امکان شرکت در دو رویداد جشن نخل خرما و جشن نوروز صیاد را نداشتید هیچ اندوهی به دل خود راه ندهید. چرا که در نیمه پاییز یعنی آبان ماه رویداد جشن میگو در انتظارتان خواهد بود. جشن میگو در روزهای 24 و 25 آبان برگزار می‌شود. توصیه می‌کنیم حتما به پارک ساحلی این جزیره رفته و علاوه‌بر لذت بردن از جُنگ شادی، لذت خرید سوغات قشم را نیز تجربه کنید. همانطور که مشخص است، جشن میگو حکم یک تیر و دو نشان را دارد.

بهترین زمان سفر به قشم برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی

بهترین زمان سفر به قشم برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی
نمایی زیبا از جزیره قشم – عکاس: Ali Davoudian

همه چیز قشم یک طرف، بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن یک طرف! جاذبه‌های طبیعی و دیدنی قشم زیاد است و نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد؛ بنابراین در سفر خود حتما از جاذبه‌های دیدنی آن دیدن کنید تا بعدا دچار پشیمانی نشوید. همانطور که اشاره کردیم فصل تابستان دمای هوای قشم بالا می‌رود و چندان برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری قشم مناسب نیست. بهتر است سفر خود را به فصل‌های دیگر سال از قبیل اوایل بهار، پاییز و زمستان بیندازید تا نهایت خوشی و لذت را از این جزیره داشته باشید.

سخن آخر

قشم یکی از جزیره‌های بکر و دیدنی در جنوب کشور ایران است که با داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان جزء یکی از قطب‌های گردشگری کشور به حساب می‌آید. با این حال مسئله بهترین زمان سفر به قشم یکی از اصلی‌ترین موارد است که در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به آن بپردازیم. اگر قصد سفر به قشم را دارید و می‌خواهید از نزدیک طبیعت دلربا آن را با جان و دل لمس کنید بهتر است قبل از سفر با اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک سفری بدون دغدغه را شروع کنید. اتاقک سفر شما را با ارائه انواع اقامتگاه، ویلا و سوئیت تکمیل خواهد کرد.

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به قشم

آب و هوای قشم در بهار چگونه است؟

آب و هوای قشم در اوایل بهار معتدل و دلنشین است به طوری که دمای هوا بین 20 تا 24 درجه متغیر است. البته خرداد ماه دمای هوا افزایش می‌یابد.

بهترین زمان سفر به قشم کی است؟

اوایل فصل بهار، پاییز و زمستان بهترین زمان سفر به قشم است.

بهترین زمان سفر به قشم برای خریدی جانانه کی است؟

فصل تابستان به علت خلوت بودن و کاهش مسافران قیمت‌ها کاهش می‌یابد و فرصت مناسبی برای خرید اجناس متنوع و رنگارنگ است.

رویدادهای قشم کدام‌ها هستند؟

جشن نوروز صیاد، جشن نخل خرما و جشن میگو از رویدادها و جشن‌های قشم هستند.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر به قشم چه زمانی است؟

تعطیلات عید نوروز و زمستان جزء شلوغ‌ترین و فصل تابستان خلوت‌ترین زمان سفر به قشم است.

ارزان‌ترین و مقرون‎‌به‌صرفه‌ترین زمان سفر به قشم کی است؟

فصل تابستان به علت گرمی هوا و کاهش مسافر ارزان‌ترین زمان سفر محسوب می‌شود. همچنین هزینه اقامتگاه، بلیط هواپیما و اجناس نیز کاهش می‌یابد.

4.8/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. قشم بسیار زیباست مخصوصأ تو پاییز و زمستون جهای دیدنی زیادی داره بکر دست نخورده ساحل های تمیز عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *