جاهای دیدنی

قشم کجا بریم؟ | معرفی بهترین جاهای دیدنی قشم (۱۴۰۲)

وجود دریای خلیج‌فارس که همچون نگینی درخشان در جنوب کشور ایران جا خوش کرده است، باعث شده تا در سرتاسر این دریا جزیره‌های متعددی به وجود بیایند. یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج‌فارس، قشم است که در قلب آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار گرفته و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی بی‌شماری را در دل خود جای داده است.

جزیره قشم با چهره‌ای مدرن و سنتی میزبان نخلستان‌های وسیع، دلفین‌های بازیگوش، جنگل‌های سرسبز، آب‌های نیلگون خلیج فارس، سواحلی کم‌نظیر و بکر، دره‌ها و قلعه‌های متعدد به جای مانده از سالیان دور و تفریحات هیجان‌انگیز متعددی است، جاذبه‌هایی که طبیعت دوستان بسیاری را جذب خود کرده است. اگر شما هم این سوال را دارید که قشم کجا بریم؟ در این مقاله از مجله اتاقک همراه ما باشید چون می‌خواهیم درباره جاهای دیدنی قشم حرف بزنیم.

درباره قشم

جزیره زیبای قشم با 135 کیلومتر طول و 40 کیلومتر عرض، بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس است که در استان هرمزگان واقع شده است. این جزیره که در نزدیکی تنگه هرمز و بندر عباس قرار دارد از جنوب به جزیره هنگام، از جنوب غربی به جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، از شرق به جزیره لارک، از شمال به شهر بندرعباس و از شمال شرقی به جزیره هرمز منتهی می‌شود.

مساحت این جزیره به 1491 کیلومترمربع می‌رسد و جمعیت آن نیز طبق آخرین سرشماری در سال 1395 برابر با 148 هزار نفر بوده است. مردم جزیره قشم اکثراً متشکل از مسلمانان اهل سنت پیروان امام محمد ادریس شافعی و مهاجران اهل تشیع هستند و به زبان‌ فارسی با گویش جزیرتی یا قشمی صحبت می‌کنند.

جاهای دیدنی قشم

جاهای دیدنی قشم
نمای از ساحل و به هم رسیدن دریا و خشکی

جزیره قشم در قلب دریای زیبای خلیج‌فارس قرار گرفته است. طبیعتی زیبا و دیدنی، جاذبه‌های گردشگری، شگفتی‌ها و عجایب شگفت‌انگیز این جزیره بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. وجود همین جاذبه‌های دیدنی، قشم را به یکی از مناطق توریستی در ایران تبدیل کرده است و سالانه میزبان مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران و جهان است.

اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید مطمئن باشید با قدم زدن در ساحل، ایستادن بر بالای صخره‌ها و تماشای آب‌های خلیج‌فارس، انجام بازی‌ها و تفریحات شگفت‌انگیز و تماشای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این جزیره سفری هیجان‌انگیز در پیش رو خواهید داشت. البته برای اینکه نهایت لذت را از سفرتان ببرید لازم است که با جاهای دیدنی قشم آشنا شوید. پس با ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

غار خربس

نمای از ورودی غار خربس روی کوه و آسمان آبی بالای آن
دورتادور غار خربس را تپه‌های مرجانی پوشانده است.

غار خربس یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی قشم است که قدمت آن به دوران مادها می‌رسد. این غار در امتداد رشته‌کوه‌های زاگرس قرار گرفته و دورتادور آن را تپه‌های مرجانی دربرگرفته است. غار خربس دارای اتاق‌ها، دهلیزها، تالارها، چشمه‌ها و روزنه‌های متعددی است و در پایین دهانه آن نیز برکه‌ای جهت نگهداری آب باران قرار دارد که در روزهای بارانی سال این برکه پرآب می‌شود.

این غار در گذشته کاربردهای مختلفی داشته و از آن به عنوان پناهگاه مردم بی‌دفاع در برابر حملات دزدان دریایی، در دوران مادها به عنوان الهه میترا و پرستشگاه پیروان مهرپرستی و در دوران حکومت زرتشتیان به عنوان استودان استفاده می‌شد. این غار با معماری‌های صخره‌ای عجیب و شگفت‌انگیز و کنده‌کاری‌های منحصربه‌فرد داخل غار، گوشه‌ای از تاریخ این سرزمین را به رخ جهانیان می‌کشد.

آدرس غار خربس: ایران، استان هرمزگان، سمت راست جاده قشم به روستای رمچاه و روستای خربس

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

دره ستاره‌ها یا ستارگان

دره ای با صخره و سنگ هایی به شکل غجیب و به رنگ خاکی
دره ستارگان جزء عجایب هفتگانه قشم است.

دره ستارگان از دیگر دیدنی های قشم است و با نام‌های استار کفتیده یا استاله کفته به معنی ستاره افتاده نیز شناخته می‌شود، دره ستارگان یکی از عجایب هفتگانه قشم است که در جنوب شرقی این جزیره و در نزدیکی روستای برکه خلف واقع شده است. درباره پیدایش این دره که یکی از اسرارآمیزترین و دیدنی‌ترین مناطق ایران به شمار می‌رود، نقل قول‌های متعددی روایت شده است. برخی از بومیان روایت می‌کنند که برخورد یک ستاره یا یک شهاب سنگ باعث به وجود آمدن این دره‌ی زیبا و صخره‌های شگفت‌انگیز آن شده است؛ اما برخی زمین شناسان نیز معتقدند که دره ستارگان درنتیجه فرسایش خاک و فشار باد و آب به وجود آمده است.

دره ستارگان دارای ویژگی‌های فرازمینی منحصربه‌فرد، دیواره‌های بلند، مخروط‌های نوک‌تیز و ستون‌های عظیمی است و قدمت آن به حدود دو میلیون سال پیش و به دوران زمین‌شناسی سنوزوئیک بازمی‌گردد. بهترین زمان بازدید از دره ستارگان با توجه به آب‌و‌هوای گرم جزیره قشم اواسط پاییز و اواخر زمستان است.

همچنین طبق افسانه‌های مردم محلی این دره محل زندگی ارواح و اجنه است و در هنگام شب صداهای عجیب و غریبی به گوش می‌رسد؛ بنابراین رفتن به این دره در هنگام شب توصیه نمی‌شود. اما اگر به ارواح اعتقادی ندارید تماشای این دره در آرامش شب و آسمان پرستاره‌اش تجربه سفری متفاوتی را برایتان رقم خواهد زد. هر چند که برخی محققان زمین‌شناس وجود این صداها را ناشی از وزش و پیچیدن باد در حفره‌ها و روزنه‌های صخره‌های این دره بیان می‌کنند.

آدرس دره ستارگان: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

جزیره هنگام، استخر دلفین‌ها

یک صخره جلو امده در دریا و دریا آبی و آسمان صاف
در قسمتی از آب ماهی‌های رنگارنگ را مشاهده خواهید کرد که مردم این منطقه به آن آکواریوم می‌گویند.

خلیج فارس بی‌همتا لبریز از جاذبه‌های چشم‌نواز است. یکی از جاذبه‌های دیدنی خلیج فارس، جزیره هنگام است که با وسعتی برابر 50 کیلومترمربع در فاصله دو کیلومتری جزیره قشم و در استان هرمزگان واقع شده است. هنگام، جزیره‌ای با آبادی‌ها و خانه‌های کوچک است و خبری از خیابان، ماشین، آلودگی و هیاهوی شهری در آن نیست.

این جزیره با چهره‌ای سنتی و بومی و در عین کوچکی و سادگی جاذبه‌ها و تفریحات بی‌نظیری را در دلش جا داده است و از سراسر جهان مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. قایق‌سواری، قدم زدن در سواحل نقره‌ای، تماشای دریای زلال و بیکران، آکواریوم ماهی شنای دلفین‌ها و آهوها و چشیدن طعم غذاهای محلی و دریایی در غرفه‌های سنتی این جزیره ازجمله جاذبه‌های شگفت‌انگیز جزیره هنگام هستند که تجربه سفری لذت بخشی را برایتان رقم خواهد زد.

آب‌ اطراف هنگام به دلیل بکر بودن، بسیار شفاف و زلال است. در بخشی از آب‌ ماهی‌های رنگارنگ شنا می‌کنند، از روی قایق می‌توانید این ماهی‌ها را ببینید. مردم جزیره به این نقطه آکواریوم می‌گویند.

آدرس جزیره هنگام: ایران، استان هرمزگان، 2 کیلومتری جنوب جزیره قشم

روستای خربس

کوه های خشک و خاکی رنگ روستای خربس
روستای خربس به علت معماری صخره‌ای و تاریخی جزء گردشگرپذیرترین اماکن است.

خریس یا خوربیز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم است که در استان هرمزگان واقع شده است. جاذبه‌های دیدنی و طبیعی محصور شده در دامان این روستا، معماری صخره‌ای موجود در آن، اماکن تاریخی، آثار باستانی، قلعه‌های شگفت‌انگیز و تپه‌های مرجانی بلند و کوتاه در اطراف آن سبب شده تا این روستا به یکی از مقاصد پرگردشگر قشم تبدیل شود.

این روستا پیشینه‌ای هزار و چهارصدساله دارد و قدمت آن به دوره ساسانیان باز می‌گردد. بازدید از این روستا و شگفتی‌هایی که در دل خود جای داده است، بدون شک آرامش‌بخش و دلخواه مسافران و گردشگران بیشتری خواهد بود. از این روستای تاریخی که روزگاری به علت تردد کشتی‌رانان و سیاحان جز پررونق‌ترین مناطق جزیره به شمار می‌رفت اکنون ویرانه‌ای باقیمانده است.

آدرس روستای خربس: ایران، استان هرمزگان، 15 کیلومتری جنوب جزیره قشم، روستای خربس

جزیره ناز

ساحل سنگی و صخره جزیره ناز
اطراف جزیره ناز را دیواره‌های صخره‌ای پوشانده است.

جزیره ناز یکی از جزایر زیبا و دیدنی ایران و از جاهای گردشگری قشم است و سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این جزیره راهی قشم می‌شوند. این جزیره که در نزدیکی ساحل شرقی جزیره قشم واقع شده حدود سه هکتار مساحت دارد و اطراف آن را دیواره‌های صخره‌ای به ارتفاع 5 تا 10 متر احاطه کرده است. این جزیره کاملاً مسطح است و در هنگام جزر و مد آب و در اثر ایجاد باریکه‌ای از خشکی به جزیره قشم متصل می‌شود.

جزیره ناز که یکی از عجایب هفتگانه قشم و جزء ژئو پارک جهانی این جزیره به شمار می‌رود، مسکونی نیست و به دلیل اینکه خالی از سکنه است، دارای ساحلی زیبا، بکر و دست نخورده است و در نوع خود دیدنی است. باوجود اینکه در این جزیره امکانات رفاهی و اقامتی وجود ندارد اما رفتن به این ساحل و تماشای جزیره لارک، تنگه هرمز، ساحل قشم و غروب آفتاب از زاویه‌ای دیگر خالی از لطف نیست.

علاوه بر تماشای جاذبه‌های طبیعی، آفرود سواری، شتر سواری، اسب سواری، چتر بازی، قایق سواری، باد سواری، جت اسکی و پاراگلایدر نیز ازجمله تفریحات این جزیره به شمار می‌رود که تجربه سفری هیجان‌انگیز را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

آدرس جزیره ناز قشم: ایران، استان هرمزگان، جنوب شرقی جزیره قشم

جنگل‌های حرا

درتان داخل آب که به انها جنگل های حرا می گویند. یک پرنده در حال پرواز .
جنگل حرا معروف به طلای سبز، شاهکار بی‌همتای طبیعت است.

جنگل حرا که با نام جنگل دریایی نیز شناخته می‌شود در میانه دریا و خشکی واقع شده است و شاهکار بی‌همتای طبیعت را در جنوب ایران به نمایش می‌گذارد.

برای دیدن این جنگل که به طلای سبز قشم معروف است باید به دل آب‌های خلیج‌فارس بزنید. با حرکت در میان آب‌های این جنگل می‌توانید درختان سرسبز و دیدنی چندل و حرا را ببینید که با هر جزر و مد از دل آب بیرون می‌زنند و در آب‌وهوای استوایی این منطقه به‌خوبی رشد کرده و سربه‌فلک کشیده‌اند.

جنگل حرا قشم مساحتی حدود 85 هزار هکتار دارد و علاوه بر طبیعتی منحصربه‌فرد و بی‌نظیر، به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اکولوژی مناسب نیز زیستگاه پرندگان، دوزیستان و آبزیان مختلفی نظیر انواع ماهی‌ها، خرچنگ‌ها، میگو‌ها، دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی فراوانی است. درختان حرا ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و با گرفتن آب‌شور دریا و دفع نمک آن از بخش شیرین آب استفاده می‌کنند.

این جنگل‌ها قدمت زیادی دارند و به دلیل سرسبزبودن در بیشتر فصل‌های سال به جنگل همیشه بهار معروف هستند. اوج زیبایی و شکوه جنگل‌های حرا در خردادماه است که درختان حرا گل‌های زرد رنگی می‌دهند، تماشای این گل‌ها در میان انبوه درختان سرسبز و در کنار آب‌های خلیج فارس لذتی وصف‌ناپذیری دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آدرس جنگل‌های حرا: ایران، استان هرمزگان، بین جزیره قشم و بندر خمیر، تنگه خوران خلیج‌فارس

غار نمکدان قشم

نمایی از داخل یک غار با دیواره های نمکی رنگی
طول غار نمک قشم حدود شش هزارمتر است.

غار نمک قشم مشهور به غار نمکدان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم است که در ارتفاعات گنبد نمکی قشم و در فاصله 90 کیلومتری این جزیره قرار گرفته است. این غار حدود 570 سال قدمت دارد و طول آن به بیش از شش هزارمتر می‌رسد. ورودی غار نمکدان در قسمت جنوبی گنبد نمکی واقع شده و در داخل آن نیز دالان‌ها، تالارها، استالاکتیت‌های بلورین نمک و قندیل‌های نمکی بسیار زیبا به چشم می‌خورند.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این غار وجود جریان آب دائمی در داخل آن است که با ترکیب نمک‌های اطراف آن به صورت یک چشمه از غار خارج شده و به حوضچه‌ای طبیعی که در مقابل غار قرار دارد، می‌ریزد که در نوع خود دیدنی است. برای بازدید از قسمت‌های داخلی غار نمکدان باید از چراغ‌قوه و تجهیزات غارنوردی استفاده کنید چراکه نور خورشید فقط قسمت ورودی این غار را روشن می‌کند.

آدرس غار نمکدان: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم،90 کیلومتری شهر قشم

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

تنگه چاهکوه

تنگه ای که در دل کوه های ان حفره هایی کوچک و برگ است به نام چاهکوه
تنگه چاهکوه از خارق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی قشم است.

تنگه چاهکوه یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه‌های طبیعی و ژئوپارک قشم محسوب می‌شود که در 70 کیلومتری جزیره قشم و در نزدیکی روستای چاهوی شرقی واقع شده است. در این تنگه صخره‌ها و دیواره‌هایی به ارتفاع 100 متر با ظاهری شگفت‌انگیز قد علم کرده‌اند که تماشای آن‌ها چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند. وجود حفره‌ها و شیارها، سنگ‌های صاف و صیقلی و اشکال بی زاویه و شگفت‌انگیز این تنگه چنان زیبا و شگفت‌انگیز هستند که گویی قدرت طبیعت را به رخ گردشگران می‌کشند.

وجه‌تسمیه نام‌گذاری این تنگه به چاهکوه نیز به علت حفر کانال‌ها و چاه‌های دست‌ساز به دست اهالی این منطقه جهت دسترسی و استفاده از آب شیرین این تنگه است که به همین دلیل نام چاهکوه بر این تنگه نهاده شده است. تنگه چاهکوه از یک دره اصلی و دره عمود بر آن تشکیل شده است و شکلی شبیه چهارراه دارد و در چهار طرف آن چهار تنگه که دیواره‌های آن به هم می‌رسند، به چشم می‌خورد. از همه این راه‌ها می‌توان وارد تنگه شد و زیبایی‌های طبیعت و صخره‌های آهکی را که طی دو میلیون سال در اثر فرایندهای طبیعی، جاری شدن آب و وزش باد به وجود آمده‌اند را نظاره‌گر شد.

آدرس تنگه چاهکوه: ایران، استان هرمزگان، 70 کیلومتری جزیره قشم، نزدیکی روستای چاهوی شرقی

بندر لافت قشم

نمای بالا از خانه های خاکی رنگ بندر لافت
معروف و محبوبیت بندر لافت به علت سواحل دیدنی و بادگیرهای کوچک و بزرگ خانه‌های روستایی‌اش است.

بندر لافت در سواحل شمالی جزیره قشم و در روستای زیبا و دیدنی لافت از توابع بخش مرکزی شهرستان قشم واقع شده است. این بندر با سواحل دیدنی و بادگیرهای کوچک و بزرگ خانه‌های روستایی‌اش معروف است. قدمت این بندر به هزاره اول قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و در جای‌جای این شهر می‌توانید بناهای تاریخی، آثار باستانی، باغ‌ها، نخلستان‌ها و خانه‌های روستایی متعددی را مشاهده کنید.

علاوه بر آثار تاریخی مثل قلعه نادری، می‌توانید به سراغ جاذبه‌های طبیعی با چشم‌اندازهای تماشایی و جنگل‌های حرا که در نزدیکی این بندر قرار دارند، بروید. تماشای این بندر که از یکسو به آب‌های نیلگون خلیج فارس و از یک‌طرف به خانه‌های روستایی با بافت تاریخی‌اش که در کوچه‌های تنگ و باریک و در بین باغ‌ها و نخلستان‌ها قرار گرفته‌اند، منتهی می‌شود، آرامش و لذت وصف‌ناپذیری دارد.

آدرس بندر لافت قشم: ایران، استان هرمزگان، شمال غربی جزیره قشم

روستای گوران و سد تاریخی‌اش

برکه ای با پوشش گیاهی سبز که توسط صخره هایی احاطه شده
قدمت روستای گوران به دوران زرتشتیان بازمی‌گردد.

روستای گوران یکی از روستاهای توابع بخش شهاب در استان هرمزگان است که در 90 کیلومتری غرب جزیره قشم واقع شده است. این روستای تاریخی مهد دریانوردی و لنج‌سازی در قشم به شمار می‌رود و از دیرباز تا به امروز بسیاری از شهرها و کشورها برای ساخت و تعمیر لنج راهی بندر این روستا می‌شوند. روستای گوران قدمتی به بلندای تاریخ دارد و با توجه به نام گوران این روستا که از کلمه گبران زرتشتی برگرفته‌شده است نشان می‌دهد که پیشینه آن به دوران زرتشتیان بازمی‌گردد.

این روستا به‌واسطه قدمت دورودرازش، آثار تاریخی، اماکن باستانی و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی متنوع و کم‌نظیری را در دل خود جای داده است و سالانه میزبان مسافران بسیاری از اقصی نقاط ایران است. یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا سد معروف گوران است که شالوده و بنیان آن در زمان هخامنشیان آغاز و تاج آن در زمان ساسانیان و اتمام و احداث سد نیز در زمان پهلوی انجام شده بود.

این روستا به علت وجود کارگاه‌های لنج‌سازی به‌عنوان موزه مردم‌شناسی شناخته می‌شود و علی‌رغم داشتن ظرفیت‌های گردشگری فراوان متأسفانه از پتانسیل‌های گردشگرپذیری در این روستا به‌درستی استفاده نشده و روستای گوران در گمنامی به سر می‌برد.

آدرس روستای گوران: ایران، استان هرمزگان، 90 کیلومتری غرب جزیره قشم

چاه طلا در قشم!

تعداد زیادی چاه که در کنار هم حفر شده اند
چاه طلا در دوران پس از اسلام و حدود 400 سال پیش حفر شده‌اند.

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم می‌توان به چاه‌های تل آّب یا طلا اشاره کرد که در روستای لافت واقع شده است. با توجه به آب‌وهوای گرم و خشک جزیره قشم نیاز به آب شیرین و تأمین آب شرب بیش از هر جای دیگر در این منطقه به چشم می‌خورد. به همین دلیل از دیرباز مردم محلی برای ذخیره آب، چاه‌های متعددی را در مناطق مختلف این جزیره حفر می‌کردند. چاه‌ طلا حاصل تلاش محلی‌ها و نمونه‌ای از این چاه‌ها با معماری خلاقانه برای استفاده از آب هستند.

این چاه‌ها که در گودال دامنه کوه قرار دارند به دست مردمان این منطقه و در طی دوران پس از اسلام و حدود 400 سال پیش حفر شده‌اند. یکی از شگفتی‌های این چاه‌ها نیز حفر آن‌ها توسط انسان است چراکه کندن این تونل به‌وسیله ماشین‌آلات امروزی نیز بسیار دشوار است. امروزه این چاه‌ها که تنها تعداد محدودی از آن‌ها باقی‌مانده و بقیه‌ی آن‌ها پرشده‌اند به همراه درختان کهور و مناظر شگفت‌انگیز در اطراف آن میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران است.

آدرس چاه طلا: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، روستای لافت

جزیره هرمز قشم

نمایش ستاره در آسمان تیره شب و درخشش شن های ساحلی به نام ساحل نقره
نمایی از جزیره زیبای هرمز در شب

هرمز جزیره‌ای زیبا و دیدنی خلیج فارس است که در 8 کیلومتری بندرعباس واقع شده و جزء جاذبه‌های دیدنی قشم به شمار می‌رود. این جزیره خوش‌منظره و بیضی‌شکل به دلیل موقعیت استراتژیک و هم‌جواری با تنگه هرمز کلید خلیج فارس نامیده می‌شود. طبیعت و سواحل بکر و دست‌نخورده، کانی‌ها، سنگ‌های زیبا، قلعه‌ها، جنگل‌ها، کوه‌ها و دره‌های متعدد که به علت وجود رسوبات معدنی موجود در خاک این منطقه دارای طیف وسیعی از رنگ‌های متفاوت است به‌قدری زیبا و دیدنی است که بی‌اغراق بهشت زمین‌شناسان و موزه زمین‌شناسی لقبی شایسته و برازنده برای این جزیره است.

ایستادن بر روی صخره‌های جزیره هرمز و تماشای تلالو خورشید در آب‌های نیلگون خلیج فارس و نگاه‌کردن به شنای دلفین‌ها، گوش دادن به صدای آب که با صدای پرندگان هم‌نوا شده‌اند و یا تماشای رفت‌وآمد کشتی‌ها آن هم در طلوع و غروب خورشید لذت وصف‌نشدنی دارد که تا مدت‌ها با یادآوری‌اش غرق لذت خواهید شد.

آدرس جزیره هرمز: ایران، اتان هرمزگان، قشم، اسکله شهید ذاکری، بندر هرمز / هرمزگان

پارک آبی قشم

توپ های بزرگ شفاف داخل استخر بادی که آب دارد و کودکان که برای باز داخل این توپ هاا رفته اند
پارک آبی قشم جزء مجهزترین مراکز تفریحی این جزیره است.

پارک آبی قشم با مساحت دو هزار مترمربع یکی از مجهزترین پارک‌های آبی ایران و یکی از مهیج‌ترین مراکز تفریحی جزیره قشم به شمار می‌رود. این پارک با برخورداری از استخر، جکوزی، چاله فضایی، سرسره‌های منحنی متعدد، سالن بیلیارد، کافی‌شاپ، رستوران و غیره لحظات به یادماندنی را برای گذراندن اوقات فراغت و یک روز تفریحی در سفرتان به قشم برایتان رقم خواهد زد.

آدرس پارک آبی: ایران، استان هرمزگان، قشم، خیابان ولیعصر، پارک آبی قشم

سواحل جزیره قشم

شن های زیبا و کرم رنگ ساحل خلیج فارس ، کف به وجود آمده توسط امواج و آسمانی آبی
معروف‌ترین و دیدنی‌ترین ساحل‌های قشم، ساحل شنی سیمین و ساحل صخره‌ای زیتون است.

ساحل‌های جزیره قشم یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین سواحل ایران به شمار می‌روند. تمام نوار ساحلی جزیره قشم زیبا و دیدنی است اما ساحل شنی سیمین و ساحل صخره‌ای زیتون، معروف‌ترین و دیدنی‌ترین منطقه‌های ساحلی قشم به شمار می‌روند. قدم زدن در ساحل این جزیره و تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس منظره‌ای باشکوهی را برایتان رقم خواهد زد.

اگر از قدم زدن خسته شدید لب ساحل بنشیند و با کشیدن نفسی عمیق ریه‌های خود را سرشار از هوای پاک و تمیز کنید، عجیب آرامشی وصف‌ناپذیر سرتاسر وجودتان را پر خواهد کرد. نشستن در سواحل جزیره قشم و تماشای قایق‌های ماهیگیری در طلوع و غروب خورشید، سفری لذت‌بخش و خاطره‌ای زیبا را در ذهنتان خواهد ساخت که تا ابد با یادآوری‌اش غرق لذت خواهید شد.

پارک زیتون

پارکی در لب ساحل با محوطه چمن کاری شده و درختان نخل
نمایی زیبا از پارک زیتون

پارک زیتون با مساحت 45 هزارمتری یکی از دیدنی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های جنوب کشور به شمار می‌رود که در 2 کیلومتری ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده است. نمای ساحلی زیبا، نخل‌های سر به فلک کشیده، کافی‌شاپ و رستوران و امکانات ورزشی متنوع همچون زمین بسکتبال، فوتسال، اسکیت، والیبال ساحلی و دوچرخه‌سواری را می‌توان از مزایا و امکانات بی‌نظیر این پارک برشمرد.

همچنین وجود مسیرهای پیاده‌روی و آسفالته و آلاچیق‌ها و استراحتگاه‌های متعدد برای استراحت و برپایی چادر را نیز می‌توان از دیگر امکانات این پارک برشمرد که آن را به محیطی بسیار مناسب برای تفریح، گشت‌وگذار و کمپینگ درنزدیکی ساحل تبدیل کرده است.

آدرس پارک زیتون: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم،2 کیلومتری جاده ساحل جنوبی

پارک کروکودیل‌ها

تعداد زیادی کروکودیل کنار حوضچه ای کوچک در منطقه ای به نام پارک کورکودیل
در پارک کروکودیل‌ها نظاره‌گر عجیب‌ترین حیوانات خواهید بود.

یکی از تفریحات جذاب و دیدنی قشم، پارک کروکودیل‌ها است. در این پارک که یکی از شگفت‌انگیزترین و عجیب‌ترین پارک‌های خاورمیانه است بیش از 30 نوع حیوان ازجمله کروکودیل، شترمرغ، طاووس، عقاب تالابی، لاک‌پشت کوهی و غیره زندگی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به قشم بازدید از این پارک را در لیست برنامه‌های سفر خود قرار دهید.

آدرس پارک کروکودیل‌ها: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، بین بزرگراه قشم درگهان

دره مجسمه‌ها (دره تندیس‌ها) قشم

دره مجسمه‌ها (دره تندیس‌ها) قشم
این منطقه میلیون‌ها سال پیش درون آب و دریا بوده است – عکاس: محمد جعفری گورزانگ

بیایید ابتدا اینگونه دره مجسمه‌ها را برایتان شرح دهیم. ابتدا وارد این منطقه که می‌شوید فکر می‌کنید که همانند دیگر ساحل‌های عادی است. کمی که جلوتر بروید صعب‌العبور بودن مسیر را حس خواهید کرد. پس از آن کم‌کم و به آرامی شاهد صخره‌های منحصربه‌فردی خواهید بود که در کمتر جایی نظیر آن را دیده‌اید. دره مجسمه‌ها از آن جاهای دیدنی قشم که نه تنها ناشناخته مانده است بلکه بسیاری از مسافران و توریستان بدون بازدید از آن‌جا به شهر خود بازمی‌گردند.

این دره به دره تندیس‌ها یا همان دره مجسمه‌ها مشهور است و مجموعه‌ای از کوه و صخره را با خود دارد. نحوه پیدایش و شکل‌گیری این کوه و صخره‌ها به صورت طبیعی و بر اثر عوامل طبیعی نظیر باد و باران است. شاید در همان نگاه اول نظاره‌گر صدف‌هایی باشید که شما را حیرت‌زده کنند. اما باید بگوییم که این محوطه حدود میلیون‌ها سال پیش در درون آب و دریا محاصره شده بود. با دانستن این مطلب دیگر از دیدن صدف‌ها چندان متعجب نخواهید شد. همچنین گفتنی است که هزینه بازدید از دره مجسمه‌ها (دره تندیس‌ها) به صورت رایگان است.

آدرس دره مجسمه‌ها: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، جاده شمالی جزیره، بعد از روستای طبل، دره مجسمه‌ها (دره تندیس‌ها)

دره سکوت

دره سکوت
دره سکوت غارهای نمکی و دره‌های بلوری زیبایی را درون خود جای داده است – عکاس: Koorosh Nozad Tehrani

دره سکوت یک منطقه طبیعی زیبا و جذاب در جزیره قشم است که به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مشهور این جزیره شناخته می‌شود. این دره با وجود طبیعتی بکر، دلنشین و دسترسی آسان، بازدیدکنندگان زیادی را به سمت و سوی خود جذب می‌کند. دره سکوت با چشم‌اندازهای خیره‌کننده، دره‌های بلوری و غارهای نمکی زیبا بهترین لحظات را برایتان به ارمغان خواهند آورد. وجود صخره‌ها در دره سکوت سبب شده است تا صداهای اطراف به داخل این منطقه نیاید. به علاوه، اگر جزء کسانی هستید که آرامش و سکوت برایتان در اولویت هست، بازدید از این دره را از دست ندهید.

آدرس دره سکوت: ایران، جزیره هرمز، بلوار خلیج‌فارس، کنارگذر خلیج‌فارس، دره سکوت

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها
زمان ساخت قلعه پرتغالی‌ها به قرن شانزدهم و دوران پرتغالی‌ها بازمی‌گردد – عکاس: Map 118 (نامعلوم)

قلعه پرتغالی‌ها جزء بهترین جاهای دیدنی قشم و هرمز محسوب می‌شود. زمان ساخت این قلعه به قرن شانزدهم میلادی و به دوران پرتغالی‌ها بازمی‌گردد. به علاوه، آن‌ها برای ساخت این قلعه از خاک سرخ هرمز استفاده کرده‌اند. این جاذبه هر ساله افراد بسیاری را از گوشه و کنار ایران به سمت و سوی خود جذب می‌کند.

بازدید از این قلعه مناسب همه افراد است و خوشبختانه به علت نداشتن ناهمواری‌های زیاد و صعب‌العبور بودن مسیر، هر سن و سالی که داشته باشید می‌توانید از آن بازدید کنید. البته گفتنی است که اگر دوست دارید از استحکامات قلعه بالا بروید و شاهد زیبایی دریا باشید، باید از وضعیت جسمانی مناسبی برخوردار باشید.

آدرس قلعه پرتغالی‌ها: ایران، استان هرمزگان، ضلع شمالی جزیره قشم، بلوار ژئوپارک، نزدیک به ساحل، قلعه پرتغالی‌ها

خانه موزه ناخدا علی

خانه موزه ناخدا علی
خانه موزه ناخدا علی جزء یکی از آثار برجسته معماری سنتی قشم محسوب می‌شود – عکاس: iliya HP

خانه موزه ناخدا علی قشم یکی از جاهای دیدنی، تاریخی و فرهنگی قشم است که در سال 1398 توسط ناخدا علی احداث و تاسیس شده است. خانه موزه ناخدا علی به دلیل داشتن زیبایی‌های فراوان، آرامش و آرایش داخلی فوق‌العاده خود، بخشی از تاریخ و فرهنگ قشم به حساب می‌آید. همچنین این موزه به عنوان یکی از آثار برجسته معماری سنتی شهر قشم شناخته می‌شود. به علاوه، در موزه ناخدا علی شاهد وسایل مختلفی از قبیل ابزارآلات کشاورزی، ماهیگیری، لنج‌سازی، اشیای قدیمی، ظروف و غیره خواهید بود.

آدرس خانه موزه ناخدا علی: ایران، استان هرمزگان، قشم، بندر لافت، کنار چاه‌های تلا، خانه موزه ناخدا علی

تنگه چاکاویر

تنگه چاکاویر
نمایی زیبا و منحصربه‌فرد از تنگه چاکاویر – عکاس: ashkan salimi

تنگه چاکاویر یکی از جاهای دیدنی قشم و زیبای ایران است که در نزدیکی روستای گوران واقع شده است. بهترین وقت برای بازدید از این تنگه فصل زمستان و اوایل بهار است. در این دو فصل به علت اینکه هوا هنوز زیاد گرم نشده است، می‌توانید تجربه لذت‌بخشی از گردش در این منطقه داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام بازدید از تنگه چاکاویر از روستای گوران و جنگل حرا قشم نیز دیدن کنید. اگر اهل عکس گرفتن و ثبت لحظات ناب و به یاد ماندنی هستید پس حتما بازدید از تنگه چاکاویر را از دست ندهید.

آدرس تنگه چاکاویر: ایران، استان هرمزگان، قشم، نزدیکی روستای گوران، تنگه چاکاویر

آب انبار بی‌بی قشم

آب انبار بی‌بی قشم
قدمت آب انبار بی‌بی به سال 1202 هجری قمری بازمی‌گردد.

آب انبار بی‌بی که با نام برکه بی‌بی نیز شناخته می‌شود جزء یکی از اولین آب انبارها و جاهای دیدنی قشم محسوب می‌شود. جالب است بدانید که ساخت این آب انبار توسط زنی خیر به نام صوغیه و در سال 1202 هجری قمری بوده است. همانطور که مشخص است این آب انبار از قدمتی طولانی برخوردار است.

آدرس آب انبار بی‌بی: ایران، استان هرمزگان، قشم، بخش شهاب، آب انبار بی‌بی

سنگ مادر و دختر

سنگ مادر و دختر
سنگ مادر و دختر یکی از بکرترین جاهای دیدنی قشم است.

سنگ مادر و دختر؟! بله، درست خوانده‌اید. در نزدیکی یکی از روستاهای بکر جزیره هنگام نظاره‌گر صخره‌ها و سنگ‌هایی خواهید بود که شباهتی بسیار به چهره انسان دارند. نام این سنگ و صخره‌ها را سنگ مادر و دختر گذاشته‌اند. البته جالب است بدانید که پشت این نام داستان‌های بسیار طولانی وجود دارد که قطعا اشاره به آن‌ها چندان خالی از لطف نخواهد بود.

بعضی از اهالی این منطقه می‌گویند که در زمان‌های دور یک مادر و دختر از دست سربازان خارجی فرار کرده و در این منطقه پنهان شده‌اند. به علاوه، مردم محلی این دیار چنین معتقدند که افرادی که دارای قلب پاک باشند می‌توانند این تصویر را از بین صخره‌های این منطقه تشخیص دهند. با این حال اگر شما هم کنجکاو و مشتاق این هستید تا تصویر مادر و دختر را ببینید حتما بازدید از این منطقه را از دست ندهید.

آدرس سنگ مادر و دختر: ایران، قشم، جزیره هنگام، روستای غیل، سنگ مادر و دختر

درگهان قشم

درگهان قشم
درگهان قشم مقصدی ایده‌آل برای خرید و بازارگردی است – عکاس: tayeb daryanavard

اگر قصد سفر به قشم را دارید علاوه بر منظره‌های طبیعی و گردشگری متنوعی که در این جزیره وجود دارد می‌توانید به معروف‌ترین شهر آن یعنی درگهان سر بزنید. فاصله قشم تا درگهان خیلی کوتاه است. می‌توانید در کمتر از نیم ساعت به آن‌جا برسید و سفری جذاب همراه با خرید و هیجان را تجربه کنید. هر جنسی که بخواهید از نوع ارزان و مقرون‌به‌صرفه تا لوکس و گران‌قیمت همه و همه را می‌توانید در بازارهای درگهان پیدا کنید. مراکز خریدی چون مروارید، صدف، زمرد، دو دلفین، اطلس و غیره همگی در درگهان زیبا جای گرفته‌اند.

آدرس درگهان: ایران، استان هرمزگان، قشم، درگهان

روستای شیب دراز

روستای شیب دراز
روستای شیب دراز دارای ویژگی‌های زمین شناختی خاصی است – عکاس: Mostafa Raste Moghadam

روستاگردی در جزیره قشم جور دیگری حال و هوایتان را عوض خواهد کرد. یکی از روستاها و جاهای دیدنی قشم، روستای شیب دراز است که در 40 کیلومتری جنوب این جزیره واقع شده است. این روستا به علت قرار گرفتن در مسیر جزیره هنگام بسیار پرتردد بوده و مقصد بسیاری از گردشگران است.

این روستا به غیر از اینکه ویژگی‌های زمین شناختی خاصی داشته، دارای گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع و منحصربه‌فردی است. به عبارتی می‌توان چنین گفت که از همه چیز در این روستا از ریز و درشت هیچ جای حرفی برای سخن گفتن باقی نمی‌گذارند. از میراث طبیعی این روستا می‌توان به انواع آبزیان، ماهی‌ها و لاکپشت پوزه عقابی اشاره کرد.

آدرس روستای شیب دراز: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، 40 کیلومتری جنوب شهر قشم، روستای شیب دراز

بازار ستاره قشم

بازار ستاره قشم
در بازار ستاره قشم هر آنچه که نیاز داشته باشید را می‌توانید پیدا کنید – عکاس: saeed vakil

منطقه زیبای قشم مقصدی زیبا برای گردشگران از جمله تاجران، افراد مسافر و گردشگران برای خرید اجناس به صورت تکی یا به صورت عمده‌ای است. تعداد چشمگیر پاساژها و بازارها بر محبوبیت هر چه بیشتر این جزیره افزوده است. پاساژ بین‌المللی ستاره قشم بهترین، زیباترین و اولین مرکز خرید در قشم است. این مرکز خرید با داشتن اجناس متنوع هر فردی را به سمت خود جذب می‌کند. توصیه می‌کنیم حتما فرصت بازدید و گشت‌وگذار در آن را از دست ندهید.

در بازار ستاره قشم هر آنچه که نیاز داشته باشید را به راحتی پیدا خواهید کرد. علاوه بر خرید از این پاساژ می‌توانید از امکانات تفریحی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های آن لذت خوردن یک غذای خوشمزه را تجربه کرده و کمی استراحت کنید.

آدرس بازار ستاره: ایران، استان هرمزگان، قشم، خیابان ولیعصر، بازار ستاره

بام قشم

بام قشم
در بام قشم شاهد چشم‌اندازهای زیبا از جنگل‌های حرا، مناظر فرسایشی ژئوپارک و سواحل شمالی خلیج فارس خواهید بود.

بام قشم از آن جاهای دیدنی بکر جزیره است که با رفتن به فراز آن می‌توان چشم‌اندازهای زیبایی از قبیل سواحل شمالی خلیج فارس، جنگل‌های حرا و مناظر فرسایشی ژئوپارک را مشاهده کرد. این منطقه علاوه بر اینکه بسیار زیبا و چشم‌نواز است از لحاظ باستان‌شناسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. توصیه می‌کنیم برای بازدید و گشت‌وگذار در این منطقه حتما فصل پاییز تا فصل بهار را انتخاب کنید چرا که در این زمان آب‌وهوای این منطقه بسیار خنک و دلنشین است.

هنگام ورود دوربین عکاسی یا موبایل خود را شروع کرده و از منظره زیبا شروع به عکاسی کنید. هنگام رسیدن به قله از زیبایی منظره‌ها و کوه‌ها نهایت لذت را خواهید برد و بزرگی آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

آدرس بام: ایران، استان هرمزگان، قشم، بندرلافت، 5.4 کیلومتری جنوب روستای طبل، 4.5 کیلومتری شمال شرق روستای سلخ، بام قشم

کارگاه لنج‌سازی قشم

کارگاه لنج‌سازی قشم
با رعایت نکات ایمنی از قسمت لنج‌های نیمه کاره می‌توانید بازدید کنید – عکس از: QeshmNama (عکاس: نامعلوم)

حرف و حدیث لنج و کشتی که به میان می‌آید ناخودآگاه ذهنمان به سمت و سوی داستان کشتی حضرت نوح می‌رود. کارگاه لنج‌سازی جزء یکی از جاهای دیدنی قشم و مهم‌ترین مراکز ساخت و تولید لنج و کشتی در این جزیره به شمار می‌رود. افرادی که در این کارگاه کار می‌کنند روزی خودشان را از آب‌های عظیم و بیکران خواستار هستند. علاوه بر این‌ها، از جوان و پیر گرفته همه و همه دست در دست هم داده‌اند تا وسیله‌های کاربردی برای مردم بسازند. همچنین با رعایت نکات ایمنی می‌توانید از لنج‌های نیمه کاره در این کارگاه دیدن کنید.

آدرس کارگاه لنج‌سازی: ایران، استان هرمزگان، قشم، روستای گوران، کارگاه لنج‌سازی

درخت انجیر معابد

درخت انجیر معابد
نمایی از درخت انجیر معابد با عمر بین 500 تا 600 سال – عکاس: iliya HP

درخت انجیر معابد یا درخت لور یکی از بلندترین درختان جنگلی است که عمر آن بین 500 تا 600  سال است. این درخت در مناطق گرمسیری ایران رشد می‌کند و اینک در جزیره قشم، کیش و چابهار نیز وجود دارد. این درخت نه تنها رطوبت را دوست دارد بلکه همیشه سبز است و خزان ندارد. بوداییان این درخت را مقدس می‌دانند و به آن درخت انجیر هندی می‌گویند. میوه آن خوراکی و نارنجی رنگ است. به علاوه، این میوه برای درمان درد دندان و درد اسهال کاربرد دارد. با توجه به چنین توصیفاتی بی‌دلیل نیست که این درخت در لیست جاهای دیدنی قشم جای گرفته است.

آدرس درخت انجیر معابد: ایران، استان هرمزگان، قشم، روستای تم سنیتی، درخت انجیر معابد

روستای توریان

روستای توریان
نام این روستا برگرفته از نام رئیس یکی از سلسله توران شاهان بوده است.

روستای توریان یکی از روستاهای جزیره قشم است که در 31 کیلومتری جنوب این جزیره واقع شده است. مردم روستای توریان به شغل کشاورزی و کاشت صیفی‌جات مشغول‌اند. زمانی که سلسله توران شاهان از میناب به جزیره هرمز می‌آیند، بعضی از افراد آن‌ها به روستای توریان آمده و در آن‌جا سکونت کردند. رئیس این گروه نامش توران بود. به همین دلیل نام این روستا را توریان گذاشتند تا یادآور خود و هوادارانش باشد.

آدرس روستای توریان: ایران، استان هرمزگان، قشم، 31 کیلومتری جنوب جزیره، روستای توریان

کاسه سلخ

کاسه سلخ
کاسه سلخ فاقد هر گونه پوشش گیاهی است.

شاید اسم این جاذبه کمی ناآشنا و عجیب‌وغریب به نظر برسد اما گفتنی است که جزء بهترین و زیباترین جاهای دیدنی قشم به شمار می‌رود. کاسه سلخ حدود 35 کیلومتر مساحت داشته و هیچ‌گونه پوشش گیاهی در این منطقه وجود ندارد. به علاوه، این منطقه با شگفتی‌های دیگری چون تپه‌های کوپک و بزرگ و چشمه گوگرد با خاصیت درمانی انتظار شما را می‌کشد. لازم به ذکر است که تپه‌های کوچک و بزرگ در کاسه سلخ در طول زمان و بر اثر فرسایش به وجود آمده‌اند.

آدرس کاسه سلخ: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، ساحل جنوبی جزیره، کاسه سلخ

تنگه عالی محمد

تنگه عالی محمد
تنگه عالی محمد؛ مقصدی بی‌نظیر برای عاشقان طبیعت

در جنوب کشور شاهد تنگه‌های بسیاری خواهید بود که مکانی مناسب برای عاشق طبیعت است. یکی از این تنگه‌های بکر در قشم واقع شده است که با نام تنگه عالی محمد شناخته می‌شود. این تنگه با نام دیگری چون تنگه آب نما نیز به رسمیت شناخته می‌شود. اگر نگاهی دقیق به این تنگه بیندازید نظاره‌گر شیارها و حفره‌های بسیاری خواهید بود که به صورت قاشقی و طاقچه‌ای تشکیل شده‌اند. این جاذبه در نزدیکی تنگه چاهکوه واقع شده است و به هنگام بازدید می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. اگر راه خود را ادامه دهید در نهایت به گنبد نمکی نمکدان خواهید رسید که دیدنش خالی از لطف نخواهد بود.

آدرس تنگه عالی محمد: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، جنوب روستای چاهو غربی و چاهو شرقی، تنگه عالی محمد

ساحل نقره‌ای

ساحل نقره‌ای
این ساحل رویایی هم در روز و هم در شب می‌درخشد – عکاس: Reza Niaki

شما را به یک ساحل رویایی دعوت می‌کنیم. ساحلی که هم در روز و هم در شب می‌درخشد. ساحل نقره‌ای در جزیره هنگام واقع است و بهترین فصل برای سر زدن به آن از اول پاییز تا خرداد ماه است. زیبایی‌های این ساحل چشم هر گردشگری را جذب می‌کند. قدم زدن در روی شن‌ها و تماشای امواج هر انسانی را شگفت‌زده می‌کند. از این رو، با این توصیفات می‌توان چنین بیان کرد که این نام برازنده اوست. هنگامی که امواج آب با ساحل برخورد می‌کنند زیبایی ساحل چندین برابر می‌شود. اولین چیزی که گردشگران و مسافران را جذب می‌کند درخشندگی خاص و بی‌نظیر ساحل شن‌های نقره‌ای هنگام است.

آدرس ساحل نقره‌ای: ایران، استان هرمزگان، جزیره قشم، جزیره هنگام، ساحل نقره‌ای

جاهای دیدنی قشم در شب

جاهای دیدنی قشم در شب
شب‌گردی در قشم حال و هوای عجیبی دارد که باید خودتان آن را تجربه کنید.

این جزیره علاوه بر اینکه در روز زیبایی‌های بسیاری پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد، در شب نیز بسیار دیدنی و فوق‌العاده است. توصیه می‌کنیم اگر به قشم سفر کردید حتما گشت‌وگذار در جاهای دیدنی آن را شباهنگام از دست ندهید. یکی از جاهایی که می‌توانید در شب به آن‌جا روید، ساحل‌های قشم است. با غروب آفتاب در ساحل‌های قشم هوای خنک و دلپذیری صورتتان را نوازش خواهد کرد.

از طرف دیگر، می‌توانید در ساحل‌های مختلف جزیره یک بلال خوشمزه نوش‌جان کنید یا برای استراحت می‌توانید چادر زده و یک تجربه متفاوت برای خود و عزیزانتان رقم زنید. همچنین لازم به ذکر است که بام قشم، بندر لافت، ساحل لارک و جزیره ناز در شب بسیار زیبا و دیدنی هستند. حتما گشت‌وگذار در این مناطق را از دست ندهید!

به علاوه، بازار گردی و خرید سوغاتی از بازارها و مراکز خرید یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات سفر و جاهای دیدنی قشم در شب است. خصوصاً اگر مقصد سفرتان بازارهای جزیره قشم باشد که با گزینه‌های متعددی روبه‌رو خواهید شد. در این بازارها انواع پوشاک، لوازم بهداشتی، لوازم‌آرایشی، عطر و ادکلن، کیف، کفش، مواد غذایی و غیره از بهترین برندهای خارجی پیدا می‌شود و به غیر از اهالی این جزیره، مسافران و گردشگران بسیاری نیز در هنگام سفر به قشم برای خرید سوغاتی به سراغ این بازارها می‌روند. بازار ستاره، مجتمع تجاری سیتی سنتر، مجتمع تجاری الماس مال، بازار بزرگ فردوسی، بازار قدیم قشم، مرکز خرید پردیس قشم و غیره تنها بخشی از مراکز خرید قشم هستند.

سخن آخر

قشم جزیره‌ای بزرگ و دیدنی در خلیج فارس است که با داشتن جاذبه‌های دیدنی و اماکن گردشگری و تفریحات مهیج و سرگرم‌کننده در دل خود شما را متحیر خواهد کرد. برای کسانی که می‌خواهند با تاریخ این بندر آشنا شوند، غار نمکدان از مهم‌ترین اماکن تاریخی این شهر به شمار می‌روند. معروف‌ترین جاذبه طبیعی این جزیره نیز، ساحل زیبای جزیره قشم و جنگل‌های حرا است که منظره بی‌نظیری دارد و همه‌ساله پذیرای مسافران بسیاری از سراسر کشور است.

اگر قصد سفر به این جزیره را دارید برای اینکه دغدغه اقامتگاه نداشته باشید می‌توانید قبل از سفر اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو نمایید. برای اجاره سوئیت قشم نیز می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کرده و تمامی محل‌های اقامت این جزیره و اطراف آن را همراه با تصاویر و اطلاعات کامل مشاهده نمایید و متناسب با بودجه و نیازی که دارید ازجمله محل و شرایط و امکانات اقامتگاه، تعداد روزهای اقامت، تعداد نفرات و غیره اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کرده و سفرتان را با خیال راحت آغاز کنید.

سؤالات متداول درباره جاهای دیدنی قشم

معروف‌ترین جاهای دیدنی جزیره قشم کدام‌اند؟

غار خربس، جزیره هرمز، چاه طلا، روستای گوران، بندر لافت، تنگه چاه کوه، جزیره ناز، روستای خربس، جنگل‌های حرا، جزیره هنگام، غار نمکدان، دره ستارگان، غار خربس.

بهترین منطقه های ساحل قشم کدام‌اند؟

ساحل شنی سیمین و ساحل صخره‌ای زیتون، معروف‌ترین و دیدنی‌ترین منطقه‌های ساحلی قشم به شمار می‌روند.

4.5/5 - (54 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *