شهرهاجاهای دیدنیسواحل

معرفی پارک زیتون قشم | پیوند هیجان و آرامش

پارک مکانی سرسبز، پردرخت و محلی برای گذران وقت به بهترین نحو است. حال فکر کنید، این مکان سرسبز و پردرخت در جوار ساحل دریا جا خوش کرده باشد و هر دو پدیده خلقت را به رخ‌ بکشد. این پدیده زیبا که با عنوان پارک ساحلی شناخته می‌شود؛ موهبتی است که فقط در شهرهای ساحلی نصیب‌مان می‌شود و به ما اجازه می‌دهد تا از آرامش دریا لذت ببریم و هیجان بازی‌های دسته جمعی و دورهمی‌های دوستانه در محیط سرسبز پارک را تجربه کنیم.

پارک زیتون قشم، نوعی پارک ساحلی در جوار خلیج‌فارس است. این پارک زیبا و سرسبز، مجموعه‌ای کامل از دریا، پارک و تفریحات هیجان‌انگیز را تقدیم‌مان می‌کند و سفر به قشم را برای ما به یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای عمرمان تبدیل می‌کند. در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک، می‌خواهیم سفری به جزیره قشم و پارک زیتون داشته باشیم، با هم به جای‌جای این پارک ساحلی سرک بکشیم و از زیبایی‌های آن لذت ببریم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

پارک ساحلی زیتون قشم کجاست؟

درباره پارک ساحلی زیتون
قرارگرفتن این پارک سرسبز در کنار ساحلی آبی رنگ، ترکیبی جذاب در دل جزیره قشم به‌وجود آورده است – عکاس: وحید وحیدی

پارک ساحلی زیتون، از جمله پارک‌های بزرگ قشم با مساحت 45 هزار مترمربع است. این جاذبه زیبا، جلوه بسیار زیبایی از طبیعت را به‌رخ می‌کشد و پیوند دهنده دریا، زمین‌های چمن‌کاری شده و درختان نخل است که شاید سال‌های طولانی از عمرشان می‌گذرد.

پارک زیتون قشم، در ۲ کیلومتری ساحل جنوبی این جزیره قرار دارد و در طراحی آن، نظم خاصی دیده می‌شود. این پارک ساحلی با فضای بسیار سرسبز و تمیز، 24 ساعته باز است و در بخش‌های مختلف آن، برای رفاه حال گردشگران، آلاچیق‌هایی سقف‌دار تعبیه شده است.

برای اجاره سوئیت قشم می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

امکانات تفریحی پارک ساحلی زیتون قشم

هنگام رفتن به پارک‌های ساحلی ممکن است در انتخاب نوع لباس، وسایل تفریحی و حتی خورد وخوراک‌ کمی گیج شویم. پس برای اینکه در مجموعه گردشگری زیتون قشم، یک دل سیر تفریح کنیم و از تمام لحظات‌مان لذت ببریم، بهتر است خود را برای هر دو آماده کنیم.

‌ناگفته نماند، در این‌جا امکان کمپینگ و استقرار در چادرهای مسافرتی وجود دارد؛ بنابراین گردشگران زیادی تمایل دارند در نزدیکی دریا و با امنیت بالا آن هم در پارک زیتون قشم، اطراق کنند و همزمان از جاذبه‌های رفاهی و تفریحی آن لذت ببرند. در این بخش می‌خواهیم، جذاب‌ترین تفریحات پارک ساحلی زیتون را به شما معرفی کنیم.

شنا در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس

شنا در آب‌های نیلگون خلیج‌فارس
از شنا کردن در هوای تاریک و در ساعات وسط روز خودداری کنید – عکاس: علی فریدی

وقتی کنار ساحل پارک زیتون قشم می‌رویم، افرادی را می‌بینیم که تن به آب‌های خلیج‌فارس سپرده‌اند و شنا می‌کنند.  گرچه در این پارک، تمهیدات خاصی برای شنا در نظر گرفته نشده است، ولی حال‌وهوای این خطه به‌گونه‌ای است که ناخودآگاه به آب‌تنی دعوت‌مان می‌کند.

برای شنا کردن، حواستان باشد ساعات اول و آخر روز را انتخاب کنید تا پوست‌تان دچار آفتاب‌سوختگی نشود. هم‌چنین در کنار ساحل، تابلوی خطر حضور سفره‌ماهی‌ها وجود دارد؛ پس بهتر است، در طول شب شنا نکنید و طعمه لذیذی برای سفره‌ماهی‌ها نشوید. ساحل پارک زیتون صخره‌ای است؛ بنابراین بهتر است، زمان بالا آمدن آب دریا شنا کنید تا با صخره‌ها برخورد نکنید.

غواصی، سفری به اعماق آب

غواصی
یکی از بهترین سایت‌های غواصی قشم، در بلوار دریا و و رو‌به‌روی پارک ساحلی زیتون قرار گرفته است.

شنا در زیر آب و تماشای موجودات دریایی از نزدیک، بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است. شما هم اگر به دنبال ماجراجویی در آب‌های خلیج فارس هستید و می‌خواهید مدت زمانی با ماهی‌های رنگارنگ وقت بگذرانید، حتما سری به یکی از دو کلوپ غواصی که در دو سمت پارک قرار گرفته‌اند، بزنید.

برای انجام این تفریح پرماجرا، باید از زمان سوار شدن بر روی قایق موتوری تا زمان برگشت یک ساعت وقت بگذارید، البته سهم شما از دنیای زیر آب، 15 دقیقه است. بعد از اتمام غواصی حتما فیلم‌ها و عکس‌هایی که زیر آب از شما گرفته شده است را بگیرید تا خاطرات سفرتان ماندگارتر شود.

هزینه غواصی در بهترین کلوپ ساحل زیتون قشم، در حال حاضر 690 هزار تومان است. غواصی در عمق حدود ۳ تا ۷ متر انجام می‌شود. برای انجام این کار نیاز نیست شنا بلد باشید، اما کودکان 5 تا 13 ساله باید همراه با مربی اختصاصی زیر آب بروند.

دوچرخه سواری، تفریح و ورزش

دوچرخه سواری
امکان کرایه کردن دوچرخه در پارک زیتون وجود دارد.

تصور رکاب زدن در کنار ساحل دریا، تماشای مناظر سرسبز و برخورد خنکای نسیم به صورت‌مان بسیار لذت‌بخش است. شما می‌توانید این خیال زیبا را در پارک زیتون قشم، به‌ واقعیت تبدیل کنید. البته در این پارک پیست اختصاصی برای دوچرخه‌سواری وجود ندارد، اما جاهای خلوت برای دوچرخه‌سواری و مکان‌هایی برای کرایه دوچرخه وجود دارد.

پیاده‌روی در جوار ساحل

پیاده‌روی در جوار ساحل
لذت بردن از هوای دلپذیر و ساحل شنی تمیز از مزایای پیاده‌روی در پارک ساحلی زیتون قشم است – عکاس: آرمین رستمی

وقتی چشمان‌مان به مناظر سرسبز پارک و آبی دریا می‌افتد و گوش‌هایمان صدای امواج خروشان را می‌شنود، ناخودآگاه دل‌مان می‌خواهد در این محیط زیبا قدم بزنیم و هوای پاکش را با تمام وجود استشمام کنیم. اگر حین پیاده‌روی خسته شدیم، می‌توانیم بر روی چمن‌های سرسبز خود را رها کنیم یا بر روی نیمکت‌های سنگی بنشینیم.

اجرای موسیقی زنده

اجرای موسیقی زنده
در این پارک با نوازندگان بومی که به اجرای موسیقی زنده می‌پردازند، آشنا می‌شویم.

در پارک زیتون قشم استند خاصی برای پخش موسیقی و مکانی برای هنرمایی موزیسین‌ها وجود ندارد، اما در جای‌جای پارک هنرمندانی را می‌بینیم که ساز به دست نوای خوشی ایجاد می‌کنند و گرمابخش این همه زیبایی می‌شوند. علاوه بر آن، موسیقی سنتی جنوبی در پارک اجرا ‏می‌شود تا گرمی حال‌و‌هوای جنوب روح و جسم‌مان را تسخیر کند.

از دیگر تفریحات پارک زیتون قشم، بازی‌های هیجان‌انگیز آبی نظیر قایق‌سواری، جت‌اسکی، بنانا، شاتل و فلای‌برد است که البته،  میان این همه تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز، قایق‌سواری بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس پرطرفدارترین آن‌هاست.

بازی و هیجانات دریایی

بازی و هیجانات دریایی
قایق‌سواری پرطرفدارترین تفریحات دریایی است که در ساحلِ پارک زیتون قشم انجام می‌شود.

از دیگر تفریحات پارک زیتون قشم، بازی‌های هیجان‌انگیز آبی نظیر قایق‌سواری، جت‌اسکی، بنانا، شاتل و فلای‌برد است که البته،  میان این همه تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز، قایق‌سواری بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس پرطرفدارترین آن‌هاست.

سینما 4 بعدی، تماشای فیلم با حواس چندگانه

سینما 4 بعدی
در سینما 4 بعدی، اتفاقات داخل فیلم را با حواسی فراتر از بینایی و شنوایی تجربه می‌کنید.

در پارک زیتون قشم، همه جور تفریحی پیدا می‌شود و برای هر سلیقه‌، گزینه‌ای روی میز وجود دارد. یکی از این تفریحات پرطرفدار، سینما 4 بعدی است. در سینما 4 بعدی می‌توانیم یک فیلم کوتاه  را با هیجانی وصف ناپذیر مشاهده کنیم و با گوشت و پوست خود اتفاقات درون فیلم را لمس کنیم.

امکانات رفاهی پارک زیتون قشم

در پارک زیتون قشم، امکانات رفاهی متعددی برای گردشگران تعبیه شده است که در ادامه بدان اشاره می‌کنیم.

کمپینگ و آلاچیق

کمپینگ و آلاچیق
گردشگران زیادی اطراق در پارک زیتون قشم را به‌دلیل نزدیکی به دریا و امنیت بالای این ساحل انتخاب کرده‌اند – عکاس: علی حافظی

در پارک زیتون قشم، هر آن‌چه فکرش را بکنید مهیاست تا جایی‌که گردشگران می‌توانند با خیالی آسوده در کنار ساحل چادر برپا کنند، با صدای امواج به خواب بروند و با تلالو نور خورشید از خواب بیدار شوند.

سوپرمارکت‌های دایر در پارک، مکانی برای تامین نیاز گردشگران هستند. سرویس‌های بهداشتی پارک، در نقط مختلف و به صورت 24 ساعته در دسترس هستند. ناگفته نماند، در کمپ پارک زیتون قشم می‌توانید با وجود ماموران امنیتی که در طول شبانه‌روز در حال گشت‌زنی هستند، بدون ترس و دلهره بخوابید و از سفرتان لذت ببرید.

زمین بازی کودکان و بزرگسالان

زمین بازی کودکان و بزرگسالان
در این پارک، زمین‌های باز برای کودکان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است – عکاس: حمیدرضا هزاره

از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به وجود زمین بازی برای کودکان و زمین بازی والیبال، بسکتبال، فوتبال و حتی زمین اسکیت برای  بزرگسالان اشاره کرد. برای پیاده‌روی هم فضایی اختصاصی در نظر گرفته شده است تا بدون نگرانی از تردد وسایل نقلیه از فضای زیبای پارک، حین قدم زدن یا دویدن لذت ببرید و به سمفونی صدای باد و امواج دریا گوش‌جان بسپارید.

پارکینگ اختصاصی

پارکینگ اختصاصی
گشت پلیس مرتب به پارک و پارکینگ سرکشی می‌کند – عکاس: علی اسلامی

اگر با وسیله نقلیه شخصی به این‌جا آمده‌اید، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چراکه که بخشی از فضای پارک به پارکینگ اختصاص یافته است، البته برای استفاده از این فضا باید ورودی پرداخت کنید.

کافه‌ها و رستوران‌ها

کافه‌ها و رستوران‌ها
رستوران شب‌های طلایی، رستورانی زیبا با منظره‌ای چشم‌نواز روبه‌دریا است که در پارک زیتون قرار دارد.

در اطراف و داخل پارک کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند، اما اگر می‌خواهید با مردم خونگرم جنوب بیشتر معاشرت داشته  باشید، حتما به چایخانه‌ها سری بزنید و هنگام خوردن چای با آن‌ها به صحبت بنشینید.

در این میان رستوران‌های ویژه‌ای وجود دارند، اما یکی از بهترین‌ها، رستوران شب‌های طلایی پارک زیتون قشم است که در نزدیکی پارک قرار گرفته است. شما می‌توانید از این رستوران انواع غذاهای ایرانی و دریایی را سفارش دهید. البته پیشنهاد ما سرو یک وعده غذای دریایی است. زیرا غذاهای این رستوران همه از ماهی‌های تازه صید شده و مواد اولیه باکیفیت تهیه شده‌اند و طعم واقعی غذاهای دریایی را می‌دهند. در این رستوران امکان سرو غذا در دو محیط بسته و روباز با ویوی دریا وجود دارد و همه روزه آماده پذیرایی از گردشگران از ساعت 13 تا 1:30 بامداد است.

آدرس رستوران شب‌های طلایی: قشم، ساحل جنوبی، نرسیده به بلوار مشاهیر، پارک زیتون

شماره تماس: 09363974103

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پارک ساحلی زیتون

جاذبه‌های گردشگری نزدیک به پارک ساحلی زیتون
مراکز خرید سیتی سنتر ۱ و ۲، در نزدیکی پارک قرار دارند و با پای پیاده هم می‌توان تا آن‌جا رفت.

پارک ساحلی زیتون، یک جاذبه سبزآبی برای گردشگران از اقصی نقاط ایران است. البته جاهای دیدنی قشم، به همین پارک خلاصه نمی‌شوند و اطراف آن می‌توان از دیگر مراکز گردشگری جزیره قشم از جمله مراکز خرید سیتی‌سنتر 1 و 2 که در نزدیکی پارک قرار گرفته‌اند، دیدن کرد.

کمی دورتر از این دو مرکز خرید بازار ستاره، بازار فردوسی، مجتمع تجاری امین قشم، مجتمع تجاری الماس ‏مال، مجتمع تجاری دریا، مرکز خرید خلیج فارس و مرکز خرید پردیس قرار گرفته‌اند. در داخل پارک هم، یک بازارچه صنایع دستی برای خرید سوغاتی خاص جنوب کشور وجود دارد. در این بازارچه آثار زیبایی چون محصولات حصیری و صدف‌هایی که به‌شیوه‌ای ماهرانه در کنار هم قرار گرفته‌اند و اشیای زیبایی خلق کرده‌اند، خریداری کنید.

نکاتی مهم برای گشت‌وگذار در پارک زیتون

نکاتی مهم برای گشت‌وگذار در پارک زیتون
از درختان نخل پارک به هیج وجه بالا نروید، زیرا احتمال افتادن و فرو رفتن بدنه درخت در پهلوی‌تان وجود دارد – عکاس: رفیعی

پارک زیتون قشم یک پدیده عادی نیست؛ پس نمی‌توان از کنار آن ساده گذشت و باید زمان سفر به جزیره قشم و گشت‌وگذار در این پارک ساحلی، نکاتی برای حفظ طبیعت پارک رفاه حال خود و دیگران رعایت کرد.

  • در حفظ این پارک ساحلی کوشا باشید و از ریختن زباله در ساحل و محیط پارک خودداری کنید.
  • سعی کنید زمان گشت‌‌وگذار در پارک به گیاهان آسیب نرسانید و هیچ‌گاه هوس بالا رفتن از درختان نخل به‌سرتان نزند.
  • شنا در میانه روز، به‌دلیل تابش مستقیم آفتاب منجر به آفتاب سوختگی می‌شود. از انجام آن خودداری کنید.
  • زمان گشت‌وگذار در پارک برای پیشگیری از آفتاب سوختگی حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • بهترین زمان برای رفتن به این پارک فصل‌های پاییز، زمستان و اوایل بهار است. توجه داشته باشید، هوای پارک در روزهای آخر بهار و تابستان شرجی و طاقت‌فرساست.
  • در این پارک امکان برپاکردن چادر وجود دارد، پس وسایل مخصوص کمپینگ و اقامت شبانه را به همراه داشته باشید.
  • در پارک زیتون قشم می‌توانید بازی کنید، شنا کنید و در محیط سرسبز آن پیاده‌روی کنید. پس تجهیزاتی مانند مایو و کفش مناسب پیاده‌روی و هر آنچه برای بازی‌های دسته‌جمعی نیاز است را به‌همراه داشته باشید.
  • مگر می‌شود، به چنین مکان زیبایی سفر کرد و دوربین عکاسی، برای ثبت خاطره‌های ماندگار همراه نداشت!

نحوه دسترسی به پارک زیتون قشم

نحوه دسترسی به پارک زیتون قشم
برای دسترسی به پارک زیتون باید از خودروی شخصی استفاده کنید یا تاکسی دربست کرایه کنید – عکاس: سعید فرنو

دسترسی به پارک زیتون قشم، به این بستگی دارد که با خودروی شخصی به جزیره آمده‌اید یا خیر!

اگر بدون وسیله هستید باید از راننده‌های تاکسی بخواهید تا شما را به پارک برسانند و اما کسانی که با وسیله نقلیه شخصی به جزیره سفر کرده‌اند، باید از هر کجای قشم، خودشان را به خیابان زیتون واقع در بلوار دریا برسانند. مشاهده درختان کهنسال نخل و شنیدن صدای امواج دریا، گواه بر این است که به پارک زیتون قشم رسیده‌اید.

سخن آخر

پارک زیتون قشم، پدیده بسیار جذابی است که در خود، ساحل، دریا، طبیعت سرسبز پارک و تفریحات هیجان‌انگیز را یک باره جای داده است. شما هم اگر هوس سفر به جزیره قشم در سر دارید و می‌خواهید از امکانات این پارک لذت ببرید، زمان آن فرارسیده تا راهی شوید. البته قبل از سفر، به‌خصوص در ایام خاص سال که شلوغ است، حتما سری به سایت اتاقک بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را از این مجموعه گردشگری با بهترین کیفیت و قیمت به صورت آنلاین رزرو کنید. اتاقک سفری خوش برای شما آرزومند است.

سوالات متداول

پارک زیتون قشم کجاست؟

پارک زیتون قشم در هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا و در خیابان زیتون واقع شده است.

تفریحات پارک زیتون قشم کدام‌اند؟

پیاده‌روی، رستوران و کافه‌گردی، شنا، موسیقی زنده، تفریحات دریایی، غواصی و دوچرخه‌سواری

امکانات پارک زیتون قشم چیست؟

فضای کمپ، پارکینگ، سرویس بهداشتی، رستوران، کافه، سوپرمارکت، چایخانه، غرفه خرید صنایع دستی و سوغاتی، آلاچیق و غیره

3.9/5 - (40 امتیاز)

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. جاهای ديدني تو قشم واطراف آن خيلی زياد داره کاش مسافرانی که ميان به تمیزی اين جزیره اهميت بدن بخصوص کنار ساحل. متاسفانه مدیریت خوبي وجود نداره که تذکر بدن. بهترين فصل‌ براي رفتن‌ به قشم همين فصل‌

  2. طبیعت بکروعالی همیشه تازگی داره ازدیدن سیر نمیشی ادمهای خونگرم ومهربان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *