تجربه سفرجاهای دیدنیشهرها

معرفی تفریحات قشم و مراکز تفریحی قشم + قیمت تفریحات قشم ۱۴۰۲ | لذت عیش مداوم

تفریح در لغت به معنی شادی، خوشی و سرگرمی است. تفریح یعنی فعالیتی که ما به آن برای متعادل نگه‌داشتن ترازوی زندگی‌مان نیاز داریم. حالا بعضی وقت‌ها تفریح با کتاب خواندن، نقاشی کردن و … معنی می‌شود و گاهی با سفر، بازی و فعالیت‌های جسمی. جامعه شناسان و روانشناسان معتقدند تفریح یکی از دشمن‌های سرسخت افسردگی است. مخصوصاً تفریح‌هایی که دسته‌جمعی و با دوستان و خانواده باشد. البته این فقط یکی از مزایای تفریح است و بقیه‌اش را احتمالاً خودتان بهتر از من می‌دانید. حالا که تفریح این‌قدر لذت‌بخش است، چه چیزی بهتر از اینکه سفری چندروزه به یکی از بهترین مقصدهای تفریحی ایران یعنی قشم داشته باشیم و در دنیای بزرگ و متنوع تفریحات قشم غرق شویم. اگر دلتان می‌خواهد یک سفر هیجان‌انگیز با یک فهرست بلندبالا از انواع تفریحات داشته باشید و حسابی باطری روح و جسمتان را شارژ کنید، پس بیایید که می‌خواهیم با انواع تفریحات قشم، این جزیره دوست‌داشتنی آشنا شویم:

تفریحات آبی قشم

تفریحات قشم مخصوصاً تفریحات آبی، از آن دسته سرگرمی‌هایی است که هرگز فراموششان نمی‌کنید. تفریح‌هایی که تا مدت‌ها حال و هوای شما و حتی دیدتان را به زندگی عوض می‌کنند و به‌احتمال‌زیاد هر چند وقت یک‌بار ندای درونتان شما را برای تجربه مجدد آن‌ها وسوسه می‌کند. خب دیگر بیشتر از این دلتان را آب نمی‌کنم، بیایید با هم فهرست زیر را بررسی کنیم:

پاراسل قشم، پرواز بر فراز خلیج‌فارس

پاراسل، یکی از خاص‌ترین تفریحات قشم
پاراسل، یکی از هیجان‌انگیزترین و خاص‌ترین تفریحات قشم – عکاس: سهیلا اکبری

بدون شک پاراسل قشم یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات قشم است. پاراسل تفریحی است که شما بعد از پوشیدن جلیقه نجات و رعایت نکات ایمنی که شامل بستن کمربندها و … می‌شود، به یک چتر خیلی بزرگ وصل می‌شوید. هیجان از لحظه‌ای شروع می‌شود که این چتر بزرگ که به یک قایق تندرو وصل است کم‌کم پاهای شما را از سطح زمین دور و دورتر می‌کند. بعد قایقران با توجه به وزن و تعداد افراد، جهت وزش باد و سرعت قایق، طناب را کمی شل می‌کند تا ارتفاع شما بیشتر شود. حالا چنددقیقه‌ای فرصت دارید تا از این ارتفاع و بر فراز خلیج‌فارس، مناظری را ببینید که از هیچ جای دیگری نمی‌توان آن‌ها را به این شکل دید.

اگر از بین تفریحات قشم، همین مورد اول دل شما را برد و دلتان می‌خواهد بدانید چند دقیقه در ارتفاع هستید باید بگویم میانگین زمانی که شما با پاراسل قشم در ارتفاع هستید، بین 10 تا 15 دقیقه است. سایر نکاتی که بهتر است بدانید عبارت‌اند از:

  • هزینه پاراسل قشم با توجه به ساحلی که می‌روید و زمان سفر متفاوت است و بین 400 تا 600 هزار تومان به ازای هر نفر است.
  • شما می‌توانید دو یا سه‌نفره و هم‌زمان هم این تفریح را تجربه کنید، البته به شرطی که مجموع وزن افراد بیشتر از 200 کیلوگرم نباشد و قایقران صلاح بداند.
  • در اکثر مراکز تفریحات آبی قشم می‌توانید با پرداخت هزینه از امکان ثبت تصاویر پاراسل سواری با دوربین حرفه‌ای استفاده کنید.

قایق‌سواری، قدیمی‌ترین تفریحات قشم

قایق‌سواری یکی از قدیمی‌ترین تفریحات قشم است.
یکی از تفریحات قشم که دسته‌جمعی می‌چسبد، قایق‌سواری است.

در فهرست تفریحات قشم، قایق‌سواری یکی از باسابقه‌ترین‌هاست. این تفریح یک سرگرمی لذت‌بخش با هیجان کمتر (نسبت به سایر تفریحات آبی قشم) است که مزه اصلی‌اش به دسته‌جمعی بودن آن است. اکثر قایق‌های قشم قایق‌های تندرو هستند و با سرعت بالایی که دارند، لذت سواری روی آب‌های خلیج‌فارس و پرش‌های مداوم از سطح آب را برای شما به وجود می‌آورند. توصیه می‌کنم اگر خواستید با خانواده و افراد مسن‌تر یکی از تفریحات قشم را تجربه کنید، حتماً سراغ قایق‌سواری بروید.

قیمت قایق‌سواری در قشم، مثل پاراسل، با توجه به زمان سفر و اسکله‌ای که می‌روید، متفاوت است.

اسکوتر زیردریایی، 20 هزار فرسنگ زیر دریا

در تفریحات قشم،اسکوتر هم به زیر دریا می‌رود.
اسکوتر زیردریایی، تجربه‌ای متفاوت در فهرست تفریحات قشم

من خودم کتاب 20 هزار فرسنگ زیر دریا را نخواندم ولی اسمش را بارها شنیده‌ام و در ذهنم بارها زندگی زیر دریا را تصور کرده‌ام. اگر شما هم دلتان می‌خواهد ببینید زیر آب‌های خلیج‌فارس چه خبر است، پس در فهرست تفریحات قشم حتماً سراغ اسکوتر زیردریایی بروید. اسکوتر زیردریایی شبیه موتور یا همین اسکوترهایی است که روی زمین می‌بینید. این اسکوتر به یک دستگاه اکسیژن وصل می‌شود تا شما بتوانید به‌راحتی با موجودات و گیاهان زیر دریا و شکل زندگی آن‌ها آشنا شوید.

برای اینکه بتوانید در فهرست تفریحات قشم سراغ اسکوتر زیردریایی بروید باید حداقل 12 سال داشته باشید. راستی اسکوتر زیردریایی برای خانم‌های باردار و افرادی که سابقه بیماری‌هایی مثل ناراحتی تنفسی، فشارخون، بیماری‌های قلبی و … دارند، ممنوع است.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جت اسکی، هیجان و سرعت یکجا

جت اسکی یعنی هیجان و سرعت
جت اسکی تفریحی لوکس و هیجان‌انگیز

جت اسکی از آن دسته تفریحات لاکچری و هیجان‌انگیز است که خیلی از مسافرین شهرهای ساحلی سراغش می‌روند، ولی جت اسکی روی آب‌های خلیج‌فارس لذت دیگری دارد. اگر می‌خواهید خودتان را به چالش بکشید و آدرنالین خونتان حسابی آمپر بچسباند، در فهرست تفریحات قشم به جت اسکی رتبه اول را بدهید.

اسکی روی آب، تفریح مورد علاقه افراد شجاع

 اسکی روی آب از آن دسته تفریحات قشم است که همه افراد نمی‌توانند سراغش بروند! دلیل این نتوانستن هم چیزی جز میزان شجاعت خودشان نیست، چون در اسکی روی آب شما فقط یک جلیقه، عینک مخصوص و اسکی دارید که با یک طناب به قایق وصل است. هدف اصلی شما در این تفریح حفظ تعادلتان روی اسکی موقع حرکت قایق است. راستش من که دل این را ندارم سراغ این تفریح بروم و بین خودمان باشد اکثر کسانی که برای اولین بار اسکی روی آب را تجربه می‌کنند، نمی‌تواند در تمام مدت تعادلشان را حفظ کنند! همین روی آب شناور شدن، خنده‌دارترین و لذت‌بخش‌ترین قسمت اسکی روی آب است. پس اگر شجاع هستید و دلتان می‌خواهد حسابی بخندید، در آماده کردن فهرست تفریحات قشم قبل از سفر، اسکی روی آب را فراموش نکنید.

فلای بورد، تفریحی که احساس می‌کنید ابرقهرمان هستید

با فلای بورد قهرمان زندگی‌تان شوید.
فلای بورد از جمله تفریحات قشم است که به شما احساس قهرمان بودن می‌دهد.

اگر طرفدار فیلم‌ها و کارتون‌های ابرقهرمانی باشید، حتماً دلتان می‌خواهد فرصتی پیش بیایید تا حس ابرقهرمانی را تجربه کنید. در بین انواع تفریحات قشم، فلای بورد به شما این احساس را می‌دهد که قدرت‌های ماورایی دارید. حالا چرا؟ چون در فلای بورد شما بعد از وصل شدن به یک جت اسکی، با فشار آب به سمت بالا پرتاب می‌شوید. همین لحظه است که صدای جیغ و هیجانتان شنیده می‌شود و هم‌زمان احساس غرور هم می‌کنید؛ چون توانسته‌اید از سطح دریا فاصله بگیرید و مثل یک ابرقهرمان، قدرت‌های پنهانتان را آشکار کنید. حواستان باشد فلای بورد محدودیت سنی دارد و برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.

شاتل سواری، پای ثابت تفریحات قشم

شاتل‌سواری دسته‌جمعی‌اش می‌چسبد
در تفریحات قشم، نمی‌توان به‌راحتی از کنار شاتل‌سواری گذشت.

شاتل سواری از آن مدل تفریحات قشم است که در اکثر روزهای سال می‌توانید سراغش بروید. در این بازی شما به همراه حداکثر 3 نفر دیگر سوار یک تیوپ می‌شوید. این تیوپ را یک قایق یا جت مدیریت می‌کنند و با سرعت نسبتاً بالایی شما و همسفرانتان را روی سطح آب‌های خلیج‌فارس می‌کشانند.

بنانا سواری، یکی دیگر از تفریحات دسته‌جمعی قشم

بنانا سواری، یکی دیگر از تفریحات مهیج قشم
سرعت بنانا سواری از شاتل هم بیشتر است.

تفریحات دریایی در قشم تمام‌نشدنی است. بنانا سواری یکی از تفریحات قشم است که بین مسافرین محبوبیت زیادی دارد. این تفریح نسبت به سایر تفریحات قشم، هزینه کمتری دارد و مزیت اصلی آن این است که می‌توانید دسته‌جمعی از آن لذت ببرید. در بنانا سواری شما سوار یک تیوپ به شکل موز می‌شوید که با یک قایق یا جت با سرعت بالایی روی آب شما را می‌کشد. سرعت بنانا سواری از شاتل هم بیشتر است و می‌توانید 5 نفره هم آن را امتحان کنید. بهتان قول می‌دهم بنانا سواری تفریحی است که هرگز آن را فراموش نمی‌کنید، مخصوصاً صدای خنده‌ها و جیغ‌هایی که با دوستان و همسفرانتان داشته‌اید. شما با این تفریح می‌توانید سال‌ها خاطره بازی کنید و حتی بهانه برای سفرهای بعدی هم داشته باشید.

غواصی در قشم، حتی اگر شنا بلد نباشید!

غواصی از محبوب‌ترین تفریحات قشم که فرصت تماشای زندگی زیر آب را به وجود می‌آورد.
برای غواصی نیازی نیست شنا بلد باشید. – عکاس: گلاره رضایی

شاید تصور کنید چون شنا بلد نیستید دیگر در فهرست تفریحات قشم نمی‌توانید سراغ غواصی بروید، ولی باید بگویم این‌طور نیست. در این جزیره دوست‌داشتنی، حتی اگر شنا هم بلد نباشید می‌توانید غواصی کنید و تا عمق 5 متری زیر آب را درنوردید. غواصی از آن دسته تفریحاتی است که همیشه نمی‌توان سراغش رفت. پس حالا که تا قشم آمده‌اید یا قصد سفر دارید، غواصی را امتحان کنید. خیالتان هم راحت باشد، قبل از غواصی حدود 20 دقیقه به شما آموزش‌های ابتدایی داده می‌شود. این تفریح برای افراد بالای 10 سال مجاز است.

پارک آبی قشم، بهترین تفریح برای بالا بردن آدرنالین

یکی دیگر از جاهای تفریحی قشم که باید در فهرست تفریحات قشم به آن اشاره کنیم، پارک آبی قشم است. پارک آبی قشم پارک بزرگی است که هیجان‌انگیزترین تفریحات قشم را در خودش جای داده است. در پارک آبی قشم می‌توانید ساعت‌ها لذت ببرید و خاطرات سفر به قشم را پربارتر کنید. استخر، سونا، جکوزی، انواع سرسره‌های آبی، چاله فضایی، سالن بیلیارد، کافی‌شاپ و … از مهم‌ترین امکانات پارک آبی قشم است.

آدرس پارک آبی قشم: هرمزگان، قشم، بلوار چهارباغ، جاده دریا، پارک آبی قشم

پارک‌های قشم

خب دیگر تا اینجا حسابی از تفریحات آبی لذت بردیم، دیگر وقتش رسیده است کمی هم روی خشکی وقت بگذرانیم و در فهرست تفریحات قشم، سراغ پارک‌های این جزیره برویم.

پارک زیتون، معروف‌ترین پارک قشم

پارک زیتون یکی از جاهای دیدنی و تفریحی قشم
در پارک زیتون انواع امکانات رفاهی و تفریحی مثل آلاچیق، زمین والیبال و بسکتبال ساحلی و فوتسال وجود دارد. – دعکاس: علی مرادی

با اینکه به نظر می‌رسد تفریحات دریایی بیشترین سهم را در فهرست تفریحات قشم دارند، ولی باید بگویم پارک‌های قشم هم طرفداران دوآتشه زیادی دارند. این پارک‌ها معمولاً در نیمه دوم سال که زمان اوج سفر به قشم است، پر از مسافر و گردشگر هستند. در پارک زیتون شما می‌توانید از امکانات رفاهی و تفریحی مختلف مثل آلاچیق، زمین والیبال و بسکتبال ساحلی، فوتسال و … استفاده کنید. تماشای غروب خورشید در پارک زیتون، لذت تفریحات قشم را دوچندان می‌کند.

آدرس پارک زیتون قشم: هرمزگان، جزیره قشم، جاده دریا، خیابان زیتون، پارک زیتون قشم

ساعت فعالیت: شبانه‌روزی

پارک کروکدیل‌ها، هیجان‌انگیزترین پارک قشم

کروکدیل‌ها در قشم میزبان شما هستند!
در تفریحات قشم می‌توانید به ملاقات کروکدیل‌ها هم بروید. – عکاس: مصطفی حسنی

تماشای کروکدیل و ایگوانا از آن دسته تفریحاتی نیست که هر موقع دلمان خواست بتوانیم تجربه‌اش کنیم. ولی اگر به قشم بروید، پارک کروکدیل‌های قشم با میزبانان جذابش که انواع مار، لاک‌پشت، کروکدیل و … هستند، در انتظار شماست. این سبک تفریحات قشم بیشتر دل کودکان و افرادی که عاشق کنجکاوی در زندگی این جانوران و انواع پرندگان هستند را می‌برد.

آدرس پارک کروکدیل‌های قشم: هرمزگان، قشم، بزرگراه خلیج‌فارس، پارک کروکدیل‌های قشم

ساعت فعالیت: هر روز هفته 3 بعدازظهر تا 8 شب (در فصول مختلف سال ممکن است ساعت فعالیت تغییر کند.)

شماره تماس: 91026017-0076

ژئو پارک قشم، اولین ژئو پارک خاورمیانه

ژئو پارک قشم، اولین ژئو پارک خاورمیانه است.
در فهرست تفریحات قشم از ژئو پارک غافل نشوید. – عکاس: سعید حائری فرد

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است که در هر گوشه آن یک جاذبه طبیعی و خیره‌کننده وجود دارد. احتمالاً نام دره ستارگان و دره مجسمه‌ها را شنیده‌اید. اگر می‌خواهید در سفرتان به این جزیره زیبا سراغ این دسته از تفریحات قشم بروید، پس به ژئو پارک بروید.

ژئو پارک قشم منطقه‌ای نسبتاً وسیع با مساحت حدود 300 کیلومترمربع در غرب جزیره قشم است که برای تماشای همه قسمت‌های آن باید حداقل یک روز را کنار بگذارید. تعدادی از معروف‌ترین جاهای دیدنی قشم مثل جنگل‌های حرا، دره ستارگان، بام قشم، غار نمکدان، تنگه چاهکوه و … در محدوده ژئو پارک قشم قرار دارند.

آدرس ژئو پارک قشم: هرمزگان، جزیره قشم، شرق روستاهای طبل و سلخ و غرب روستاهای کانی و کوری، ژئو پارک قشم

شماره تماس: 35252237-0076

آدرس سایت: qeshmgeopark.ir

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

مراکز تفریحی قشم

تا سال‌ها پیش خیلی از افراد جزیره قشم را به‌عنوان یک گوهر برای خرید کردن می‌دانستند؛ اما در سال‌های اخیر این جزیره زیبا به یکی از قطب‌های تفریحی ایران تبدیل شده است. به همین خاطر در فهرست تفریحات قشم، مراکز تفریحی متعددی وجود دارد در اکثر آن‌ها می‌توانید تفریحات دریایی را تجربه کنید، پس حتماً فهرست زیر را به یاد داشته باشید:

مرکز تفریحی و غواصی نگین ساحل قشم

مرکز تفریحی نگین ساحل قشم، جایی برای تجربه تفریحات دریایی قشم
غواصی را می‌توانید در مرکز تفریحی و کلوپ غواصی نگین ساحل قشم تجربه کنید. – عکاس: گلاره رضایی

در این مرکز تفریحی می‌توانید انواع تفریحات دریایی مثل قایق‌سواری، غواصی و … را تجربه کنید و اگر دلتان خواست آموزش‌های غواصی را به‌صورت حرفه‌ای ببینید، به آن مراجعه کنید.

آدرس نگین ساحل قشم: هرمزگان، قشم، جاده دریا، خیابان زیتون

ساعت فعالیت: هر روز هفته از ساعت 8:30 صبح تا 5 بعدازظهر

مرکز تفریحی و کلوپ غواصی یاس

یکی دیگر از مراکز تفریحی قشم، مرکز تفریحی یاس است.
برای تجربه تفریحات دریایی قشم می‌توانید به مرکز تفریحی و کلوپ غواصی یاس بروید.

مرکز تفریحی و کلوپ غواصی یاس یک جای تفریحی مناسب برای لذت بردن از تفریحات قشم است. در این مرکز می‌توانید همه تفریحات دریایی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم را تجربه کنید و برای خستگی در کردن و نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای یا صرف یک وعده غذا هم به کافه یا رستوران آن مراجعه کنید.

آدرس مرکز تفریحی یاس: هرمزگان، جزیره قشم، خیابان دریا، جنب کمپ پارک آفتاب 2

ساعت فعالیت: هر روز هفته از ساعت 8 صبح تا 8 شب

شماره تماس: 09173506606

سواحل قشم، آرامش‌بخش‌ترین تفریحات قشم

سواحل قشم یکی از آرامش‌بخش‌ترین تفریحات قشم
تصویری از ساحل نقره‌ای قشم – عکاس: مجید دریانورد

سواحل در همه جای دنیا محبوب هستند. همان‌طور که در مقدمه این مقاله گفتم تفریح لزوماً به معنای سرگرمی با هیجان و فعالیت بدنی بالا نیست. گاهی نشستن در ساحل دریا آن‌هم سواحل خلیج‌فارس و تماشای رقص موج‌ها و غروب خورشید می‌توانید یک تفریح بسیار لذت‌بخش باشد. اگر دوست دارید بعد از تفریحات دریایی و هیجان زیاد، چند ساعت از روز را با آرامش بگذرانید، پس در سفر به جزیره قشم سواحل زیر را به فهرست تفریحات قشم اضافه کنید:

  • ساحل زیتون
  • ساحل نقره‌ای
  • ساحل روستای سلخ
  • ساحل سوزا
  • ساحل روستای شیب دراز

سایر تفریحات قشم

تفریحات قشم یک فهرست بلندبالاست که حالا حالاها تمامی ندارد. این تفریحات از تماشای خلیج‌فارس با آرامش شروع می‌شود و به اوج آسمان‌ها با پاراگلایدر می‌رسد. اگر فرصت دارید و می‌خواهید سایر تفریحات قشم را هم بدانید پس به فهرست زیر نگاه کنید:

  • پاراگلایدر
  • سافاری
  • کشتی‌های تفریحی
  • باگی یا همان موتور چهارچرخ

در نیمه دوم سال که بهترین زمان سفر به قشم است، کنسرت‌های مختلفی در این جزیره برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید در زمان سفر به قشم به این کنسرت‌ها هم برسید یا بعد از تفریح‌های دریایی که حسابی هیجان‌زده‌تان کرده‌اند نگران اقامتگاه نباشید، با اجاره سوئیت قشم خیال خودتان و همسفرانتان را بابت اقامتگاه راحت کنید.

سخن آخر

در این مقاله با هم به قشم سفر کردیم و این بار سراغ یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این جزیره یعنی تفریحات قشم رفتیم. بعضی از ماها که شجاع‌تر بودند سراغ جت اسکی، شاتل و فلای بورد رفتند و بعضی دیگر هم به همان قایق‌سواری بسنده کردند. همسفران کنجکاوترمان هم نتوانستند قید غواصی و اسکوتر زیردریایی را بزنند. بعد از تفریحات دریایی گروهی از ما به پارک‌های قشم رفتند و بعضی دیگر ترجیح دادند در سواحل قشم از تماشای غروب خورشید لذت ببرند. نقطه مشترک همه ما در لذت بردن از تفریحات قشم این بود که می‌دانستیم بعد از این‌که روز به آخر رسید، می‌توانیم در اقامتگاهی که با اجاره ویلا و سویئت از اتاقک رزرو کرده بودیم، خاطراتمان را دوره کنیم و عکس‌هایی که گرفتیم را به همدیگر نشان دهیم.

سؤالات متداول

معروف‌ترین تفریحات قشم کدامند؟

تفریحات دریای مثل جت اسکی، غواصی، شاتل سواری، بنانا سواری، فلای بورد و ...، پارک‌های قشم مثل ژئو پارک و پارک آبی و سواحل قشم از معروف‌ترین تفریحات قشم هستند.

تفریحات دریایی قشم چیست؟

پاراسل، قایق‌سواری، جت اسکی، اسکی روی آب، فلای بورد، شاتل سواری، بنانا سواری، اسکوتر زیردریای و غواصی از محبوب‌ترین تفریحات دریایی قشم هستند.

برای غواصی در قشم چه کار کنیم؟

برای غواصی در قشم می‌توانید به یکی از مراکز تفریحات دریایی این شهر مثل کلوپ غواصی نگین ساحل قشم یا مرکز تفریحی یاس بروید.

پارک آبی قشم کجاست؟

پارک آبی قشم در بلوار چهارباغ و جاده دریا قرار دارد.

4.8/5 - (19 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *