مناسبت هاتعطیلاتشهرها

سیزده بدر کجا بریم؟ | بهترین پیشنهادها برای 1+12 شهر

سیزده بدر پایانی است که بسیاری از ما دوست نداریم سر برسد؛ اما از جنس پایان‌های خوش است و فیلم شاد نوروز را به‌خوبی و خوشی به پایان می‌رساند.

بسیاری از ما در این روز از خانه خارج می‌شویم، ته‌مانده آجیل‌ها و شیرینی‌ها را برمی‌داریم؛ سری به طبیعت می‌زنیم و شادی و پایکوبی می‌کنیم تا به‌اصطلاح «سیزده به در شود» و نحسی آن دامانمان را نگیرد. آنهایی که تنوع‌طلب‌ هستند، هر سال این سؤال را از خود می‌پرسند که «سیزده بدر کجا بریم؟»

البته پرسیدن این سؤال چندان غیرمنطقی نیست؛ چون گذراندن یک روز کامل در طبیعت به همراه خوراکی‌های گوناگون به امکاناتی نیاز دارد که برخی از آن‌ها را نمی‌توانیم همراه خود ببریم و محل موردنظر باید آن امکانات را داشته باشد؛ همچنین برخی از ما توقعات دیگری هم از محل گذراندن سیزده بدر داریم؛ مثل این که خلوت و ساکت باشد یا بتوان در آن موسیقی را با صدای بلند گوش کرد.

در این مقاله قرار است بهترین مکان‌ها برای سیزده بدر در شهرهای بزرگ را معرفی کنیم و از شما می‌خواهیم که اگر شهرتان از قلم افتاده یا مکان موردنظرتان را در این مقاله نمی‌بینید، در بخش نظرات، پیشنهاد خودتان را با ما در میان بگذارید.

سیزده بدر اصفهان کجا بریم؟

پارک جنگلی ناژوان اصفهان
پارک جنگلی ناژوان در صدر فهرست جاهای محبوب اصفهانی‌ها برای گذراندن سیزده بدر قرار دارد. – عکاس: مصطفی معراجی

پیدا کردن مکان مناسب در پاسخ به سؤال بالا در شهری که به بناهای تاریخی خود شهرت دارد، ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. البته اگر نظر اصفهانی‌ها را بپرسید، احتمالاً فهرست بلندبالایی را به شما معرفی می‌کنند.

پارک جنگلی ناژوان

پارک جنگلی ناژوان در صدر فهرست جاهای محبوب اصفهانی‌ها برای این روز قرار دارد؛ این پارک در نزدیکی برخی از جاهای دیدنی اصفهان مثل منارجنبان است و زاینده‌رود (در صورت پر آب بودن) از میان آن می‌گذرد و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

کوه صفه

یکی دیگر از گزینه‌ها برای گذراندن این روز در دل طبیعت و در اصفهان زیبا، کوه صفه است؛ این کوه که در یکی از مناطق خوش آب‌وهوای اصفهان قرار دارد، جان می‌دهد برای پهن کردن بساط پیک‌نیک و لذت بردن از مناظر دیدنی و زیبا مثل صخره‌های بلند این کوه و چشمه‌های اطراف آن. این منطقه جذاب گردشگری در بلوار شهدای صفه اصفهان قرار دارد.

آبشار نیاسر

اگر دوست دارید در آخرین روز تعطیلات نوروز، به ملاقات یک آبشار بروید، آبشار نیاسر اصفهان گزینه خوبی است؛ این آبشار پرسروصدا و خروشان در نیاسر و محله قدیمی سرکمر قرار دارد و با زیبایی‌های بی‌نظیرش، می‌تواند خالق یک روز خاطره‌انگیز در اولین روزهای سال باشد.

اجاره سوئیت اصفهان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سیزده بدر تهران کجا بریم؟

پارک جنگلی لویزان تهران
پارک جنگلی لویزان فضای زیادی برای گذراندن سیزده بدر دارد. – عکاس:علی طاعی

پایتخت شلوغ و پر دود و دم، در تعطیلات عید خلوت است و این پدیده فقط در همین 13 روز اول سال دیده می‌شود؛ البته این قاعده در روز سیزده بدر بیشتر در مورد خیابان‌ها صدق می‌کند و ممکن است در بوستان‌های داخل شهر با جمعیت قابل‌توجهی روبرو شوید.

بوستان‌ نهج‌البلاغه

خیلی از اهالی پایتخت، در 12 روز اول تعطیلات، خارج از تهران بودند و مسافت‌های زیادی رانندگی کردند؛ به همین خاطر، نمی‌خواهند در آخرین روز راه زیادی تا اطراف تهران بروند و بوستان‌های پایتخت را انتخاب می‌کنند. بوستان نهج‌البلاغه یکی از همین پارک‌های پرطرفدار است که افراد زیادی، آخرین روز تعطیلات نوروز را آنجا می‌گذرانند. امکانات تفریحی مثل زیپ لاین، پل معلق و … در کنار امکانات رفاهی مثل آلاچیق‌های متعدد، سرویس بهداشتی و … از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پارک هستند.

پارک جنگلی چیتگر

پارک چیتگر یکی دیگر از لوکیشن‌های محبوب اهالی پایتخت برای گذراندن آخرین روز طبیعت است؛ پارکی وسیع که امکانات تفریحی و رفاهی متعددی دارد و خیلی از افراد این پارک را به خاطر پیست دوچرخه‌سواری آن می‌شناسند.

لواسان

اگر دوست دارید در روز طبیعت، از تهران دورتر شوید یا فکر می‌کنید در پارک‌ها نمی‌توان جای خلوت و بکر پیدا کرد، پس کمی رانندگی کنید و به شهرهای ییلاقی اطراف، مثل لواسان بروید؛ جایی خوش آب‌وهوا و خنک که می‌تواند خاطرات قشنگی از سیزدهمین روز سال برایتان خلق کند.

پیشنهاد می‌کنم حتماً قبل از برنامه‌ریزی برای این روز، مقاله جاهای دیدنی تهران را در مجله اتاقک بخوانید تا با مکان‌های گردشگری بیشتری آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سیزده بدر شیراز کجا بریم؟

دشت ارژن شیراز
دشت ارژن با شیراز 60 کیلومتر فاصله دارد. – عکاس: سوسن عبدالهی

در بهار شیراز جان می‌دهد برای طبیعت‌گردی. حالا چه فرصتی بهتر از این‌که در روزی با همین نام، راهی باغ‌ها و جاذبه‌های طبیعی این شهر زیبا شویم و با دیدن مناظر چشم‌نواز آن‌ها، حسابی کیف کنیم.

باغ‌ ارم

هر کس که یک‌بار به شیراز رفته باشد احتمالاً از بین جاهای دیدنی شیراز باغ‌های مشهور این شهر مثل باغ ارم را پیشنهاد می‌دهد؛ این باغ‌ پیشنهاد چندان بدی نیست، به‌شرط این‌که با شلوغی، محدودیت ساعات کاری و تعداد زیاد گردشگران کنار بیایید و بتوانید جای خالی پیدا کنید.

دشت ارژن

در باغ‌های معروف شیراز، برپا کردن بساط پیک‌نیک مجاز نیست؛ به همین خاطر اگر طرفدار دوآتشه پیک‌نیک کردن در روز طبیعت هستید، باید کمی رانندگی کنید و از شهر خارج شوید؛ در این صورت می‌توانید سراغ ییلاق جذاب و پرطرفداری مثل دشت ارژن بروید.

اجاره سوئیت شیراز با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سیزده بدر تبریز کجا بریم؟

دره لیقوان تبریز
دره لیقوان یکی از بکرترین جاذبه‌های طبیعی اطراف تبریز است. – عکاس: میثم ناصح

پارک بزرگ تبریز

در تبریز هم مثل تهران، انتخاب خیلی از افراد، گذراندن روز طبیعت در پارک‌هاست؛ پارک‌هایی که هرکدام زیبایی‌هایی خاص خودشان را دارند. از معروف‌ترین این پارک‌ها و باغ‌ها در داخل شهر، می‌توان به پارک بزرگ تبریز اشاره کرد که بالاتر از بلوار آذربایجان قرار دارد.

دره لیقوان

مناطق ییلاقی در اطراف تبریز کم نیست. یکی از بهترین جاهای خوش آب‌وهوا و بکر در اطراف این شهر که جان می‌دهد برای ادای رسم و رسوم روز طبیعت و نماندن در خانه، دره لیقوان است؛ جایی با طبیعتی چشم‌نواز در شرق روستای سفیده خوان در اطراف تبریز که جاری بودن رودخانه لیقوان چای در میان آن، جذابیت‌هایش را دوچندان کرده و آن را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تبریز تبدیل کرده است.

سیزده بدر کیش کجا بریم؟

ساحل مرجان کیش
ساحل مرجان و ساحل سیمرغ از بهترین مکان‌ها برای گذراندن سیزده بدر در کیش محسوب می‌شوند. – عکاس: بهزاد حسین‌زاده

پارک‌ ساحلی سیمرغ

اگر در آخرین روز تعطیلات نوروز در جزیره زیبای کیش هستید، به‌احتمال‌زیاد همه به شما پارک‌های ساحلی جزیره را برای گذراندن لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز، پیشنهاد می‌دهند. در روز سیزدهم فروردین می‌توانید تعداد زیادی از اهالی کیش را در این سواحل پیدا کنید که مشغول لذت بردن از صدای دریا و آب‌وهوای دل‌انگیز آن هستند.

یکی از پرطرفدارترین پارک‌های ساحلی این جزیره که از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش هم به‌حساب می‌آید، پارک ساحلی سیمرغ است. این پارک ساحلی در ضلع جنوب غربی جزیره و بلوار مرجان قرار دارد. در این پارک می‌توان از تفریحات ساحلی مختلف، زمین‌ بازی، مسیر پیاده‌روی و … لذت ببرید.

پارک ساحلی میرمهنا

یکی دیگر از پارک‌های ساحلی پرطرفدار در جزیره کیش، پارک ساحلی میرمهنا است. در این پارک ساحلی تنها اسکله ماهیگیری جزیره هم قرار دارد که محبوبیت آن را بیشتر کرده است. اگر می‌خواهید در روز طبیعت، تجربه ماهیگیری هم داشته باشید، این پارک که در شمال غربی جزیره قرار دارد، انتخاب خوبی است.

اجاره سوئیت کیش با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

 سیزده بدر قشم کجا بریم؟

تنگه چاهکوه قشم
تنگ چاهکوه در غرب جزیره قشم قرار دارد. – عکاس: محمد جهان‌بخشی

پارک ساحلی زیتون

وضعیت قشم هم تا حد زیادی مشابه وضعیت کیش است و با این‌که جاهای دیدنی قشم فراوان هستند، بیشتر اهالی و مسافران قشم ترجیح می‌دهند این روز را در سواحل و پارک‌های ساحلی این جزیره زیبا سر کنند. پارک ساحلی زیتون یکی از پرطرفدارترین پارک‌های این جزیره است که به‌احتمال‌زیاد در آخرین روز تعطیلات، تعداد زیادی از مسافرین و اهالی را در این پارک خواهید دید؛ پارکی با امکانات تفریحی مختلف مثل انواع تفریحات ساحلی، تفریحات دریایی و پیست دوچرخه‌سواری.

دره ستارگان

 با این‌که سواحل قشم، در روز طبیعت حسابی شلوغ هستند، اما این جزیره چند جاذبه طبیعی و دیدنی هم دارد که برای گذراندن آخرین روز نوروز به شیوه‌ای متفاوت جذاب هستند.

دره ستارگان جمله مکان‌های متفاوتی است که در گذراندن این روز به ذهن کمتر کسی می‌رسد؛ اما می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم بزند. این دره در فاصله 20 کیلومتری از جزیره قشم و حوالی روستای برکه خلف قرار دارد.

اجاره سوئیت در قشم با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

در سنندج سیزده بدر کجا بریم؟

روستای پالنگان سنندج
دشت پالنگان از روستاهای اطراف سنندج است. – عکاس: محمد حبیبور سردر

سنندج یکی از شهرهای زیبای ایران است که بسیاری معتقدند جاهای دیدنی سنندج و طبیعت آن دست‌کمی از شمال ندارد و حتی از آن بهتر است؛ اگر در این شهر پایتان را از خانه یا اقامتگاه بیرون بگذارید و کمی بگردید، قطعاً با گزینه‌های زیادی روبرو خواهید شد.

روستای اورامانات تخت

اگر در سیزدهمین روز از بهار، در سنندج زیبا هستید و می‌خواهید حسابی کیف کنید و هوا هم یاری می‌کرد، پیشنهاد ما به شما، روستای اورامانت است؛ روستایی زیبا و دیدنی با مناظر چشم‌نواز که یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر هم به حساب می‌آید؛ البته باید بگوییم فاصله حدودی این روستا تا سنندج، 156 کیلومتر است و برای رسیدن به آن، باید حدود سه ساعت رانندگی کنید.

مجموعه تفریحی آبیدر (بام سنندج)

 اگر نمی‌خواهید در روز طبیعت، خیلی رانندگی کنید و دنبال جایی در مرکز شهر می‌گردید، پارک جنگلی آبیدر با امکانات تفریحی و رفاهی متعدد، یکی از بهترین انتخاب‌هاست. محبوب‌ترین امکانات تفریحی این پارک شامل زیپ لاین، پل معلق، چای‌خانه، رستوران و … هستند؛ این مجموعه تفریحی در شهر سنندج و انتهای خیابان آبیدر قرار دارد.

سیزده بدر کرمان کجا بریم؟

باغ موزه هرندی کرمان
باغ موزه هرندی در قلب شهر کرمان قرار دارد. – عکاس: آرمین امین

برخلاف تصور عموم، شهر کرمان فقط با کویرهایش معروف نیست، بلکه جاذبه‌های طبیعی سرسبز و مناسب هم کم ندارد و اتفاقاً اوایل بهار، آخرین‌مهلت برای بهره بردن از آب‌وهوای دل‌انگیز این جاذبه‌ها محسوب می‌شود.

روستای سیرچ (زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی)

اگر تا آخر عید در این شهر ماندگار شوید و از یک کرمانی بپرسید «روز طبیعت کجا بریم؟»، احتمالاً روستای سیرچ (زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی) را به شما پیشنهاد می‌دهد؛ روستایی ییلاقی با آب‌وهوای کوهستانی که در ارتفاعات سرسبز شهداد قرار دارد. فاصله این روستا تا مرکز سنندج حدود 80 کیلومتر است.

باغ فتح آباد

برای کسانی که می‌خواهند در سیزدهمین روز طبیعت، به یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کرمان بروند و لذت بردن از طبیعت را با قدم زدن در محوطه‌ای تاریخی ترکیب کنند، باغ فتح آباد انتخاب خوبی است؛ این باغ که در شب جلوه‌ای دیدنی دارد، در فاصله 25 کیلومتری از مرکز شهر کرمان و منطقه اختیارآباد قرار دارد.

باغ هرندی

اگر به کرمان سفر کردید و دلتان خواست در آخرین فرصت، سری به یک باغ‌موزه بزنید و با این کار در روز طبیعت، یک تیر و دونشان زده باشید، به باغ هرندی بروید. با این کار هم از یک عمارت تاریخی دیدن کردید و هم رسم این روز، یعنی پناه بردن به دل طبیعت را ادا کردید. باغ هرندی کرمان در خیابان بهشتی و نرسیده به خیابان فردوسی است.

اجاره اقامتگاه کرمان با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سیزده بدر رشت کجا بریم؟

دریاچه سقالکسار رشت
دریاچه سقالکسار فاصله زیادی تا رشت ندارد. – عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

پایتخت زیبای گیلان در سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است و به احتمال زیاد هر کسی که در این سال‌ها به رشت سفر کرده باشد می‌تواند چند مکان مناسب را در این شهر برای گذراندن روز طبیعت، پیشنهاد بدهد.

دریاچه سقالکسار

دریاچه سقالکسار یکی از بهترین گزینه‌ها، برای خلق خاطراتی لذت‌بخش در سیزدهمین روز سال است. خبر خوب این است که این جاذبه دیدنی، فاصله زیادی تا رشت ندارد و برای گذراندن آخرین روز عید شما را به دردسر نمی‌اندازد. طبیعت زیبای اطراف این دریاچه و وسعت آن باعث شده است که این دریاچه، یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌ها در فهرست جاهای دیدنی رشت باشد.

باغ محتشم

باغ محتشم یا پارک شهر رشت، یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای گذراندن سیزدهمین روز بهار در رشت است. این باغ وسیع که در آن امکانات رفاهی مثل سرویس بهداشتی، آلاچیق و … هم وجود دارد، جان می‌دهد برای پهن کردن بساط پیک‌نیک و لذت بردن از طبیعت زیر سایه عمارت کلاه‌فرنگی؛ این پارک در داخل شهر و بین بلوار حافظ و خیابان ملت قرار دارد و رسیدن به آن کار سختی نیست.

اجاره ویلا رشت با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

در رامسر سیزده بدر کجا بریم؟

جواهر ده رامسر
جواهرده احتمالاً زیباترین جای رامسر برای گذراندن سیرده بدر است. – عکاس: ابراهیم غریب

اگر در سیزدهمین روز سال در رامسر هستید، حسابی خوش‌شانسید؛ چراکه گزینه‌های مختلفی برای گذراندن این روز در دل طبیعت، پیش روی شماست.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی در فاصله 70 کیلومتری با مرکز رامسر قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح و لذت بردن از طبیعت در سیزدهمین روز از بهار است. این جنگل زیبا به دالان بهشت معروف است و وسعتی حدود 600 هزار مترمربع دارد. پوشش گیاهی متنوع، طبیعت زیبا و آب‌وهوای مطبوع این جنگل، باعث شده است که خیلی از اهالی رامسر و شهرهای اطراف، در روز طبیعت راهی این جنگل شوند.

روستای جواهرده

یکی دیگر از گزینه‌های محبوب در رامسر، روستای جواهر ده است؛ روستایی ییلاقی که همیشه زیباست و اگر روز سیزدهم فروردین مهمانش باشید، قطعاً می‌توانید شروعی جذاب و خاطره‌انگیز برای سال جدید داشته باشید. این روستا در فاصله حدودی 26 کیلومتری از مرکز رامسر قرار دارد.

بوستان جنگلی صفارود

اگر فرصت زیادی برای رانندگی تا اطراف رامسر ندارید و می‌خواهید در عرض 14 دقیقه رانندگی، از مرکز شهر به یک پارک جنگلی زیبا بروید، بوستان صفارود انتخاب خوبی است. این بوستان مثل سایر جاهای دیدنی رامسر، بسیار زیباست و با درختان متنوع، چشمه‌ها و جوی‌های جاری‌اش، می‌تواند یکی از قشنگ‌ترین خاطراتتان از روز سیزده‌بدر را خلق کند.

ییلاق گرسماسر

ییلاق گرسماسر در فاصله 52 کیلومتری از مرکز رامسر است و به همین خاطر، خیلی‌ها برای گذراندن روز طبیعت، به این ییلاق می‌روند؛ چون می‌توانند با طی مسافتی که نیاز به حدود یک ساعت و نیم رانندگی دارد، به دل طبیعتی چشم‌نواز و خوش آب‌وهوا بروند و حسابی کیف کنند.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

بهترین مکان‌ها برای گذراندن سیزده بدر در مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد
پارک جنگلی وکیل آباد در شمال غرب مشهد قرار دارد. – عکاس: احمد سلطانی

مشهد از جمله شهرهای مذهبی کشور است که جاذبه تاریخی و طبیعی کم ندارد و به همین دلیل بسیاری از مسافران نوروزی، این شهر را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

پارک جنگلی وکیل آباد

با این‌که بیشتر جاذبه‌های طبیعی مشهد در اطراف این شهر قرار دارند، اما پارک جنگلی وکیل‌آباد در داخل این شهر و شمال غرب آن قرار دارد؛ پارکی که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی است که در سفر به مشهد، خودروی شخصی ندارند. این دسته افراد می‌توانند با خیال راحت و با تاکسی‌های سطح شهر یا تاکسی‌های آنلاین، به این پارک بروند و رسم اصلی روز سیزدهم فروردین، یعنی به دل طبیعت زدن را به‌راحتی ادا کنند.

طرقبه و شاندیز

طرقبه و شاندیز هم یکی از پرطرفدارترین تفرجگاه‌های مشهد هستند، هم یک انتخاب عالی برای گذراندن روز طبیعت به حساب می‌آیند. جاذبه‌های طبیعی این منطقه در کنار امکانات تفریحی و رفاهی آن و رستوران‌های مختلف، از دلایل اصلی محبوبیت این منطقه هستند. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با سایر جاذبه‌های طبیعی این شهر، مقاله جاهای دیدنی مشهد را بخوانید.

اجاره هتل آپارتمان در مشهد نزدیک حرم
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

 سیزده بدر بندرعباس کجا بریم؟

ساحل سورو بندر عباس
ساحل سورو؛ از بهترین سوال بندرعباس برای گذراندن تعطیلات – عکاس: دانیال والیه‌ای

جنوب که فقط کیش و قشم نیست! اگر قصد کردید تعطیلات نوروز را در شهرهای جنوبی بگذرانید و بندرعباس را برای این کار انتخاب کردید، نگران نباشید جاهای دیدنی بندرعباس منتظر شما هستند.

پارک ساحلی ولایت

در این شهر و اطراف آن می‌توانید جاذبه‌های طبیعی زیادی را برای گذراندن آخرین روز نوروز پیدا کنید؛ بیشتر این جاذبه‌ها شامل سواحل زیبایی هستند که در روزهای اول بهار آب‌وهوای دل‌انگیز و آرامش بخشی دارند. پارک ساحلی ولایت در بلوار صدف قرار دارد و امکانات تفریحی آن شامل پیست دوچرخه‌سواری، زمین اسکیت، زمین بازی کودکان و … می‌شود؛ همچنین امکانات رفاهی این پارک مثل آلاچیق، سرویس بهداشتی و … آن را به گزینه‌ای جذاب برای گذراندن آخرین روز تعطیلات نوروز تبدیل کرده است.

پارک ساحلی سورو

پارک ساحلی سورو یکی دیگر از جاهای دیدنی و جذاب بندرعباس برای سر کردن سیزدهمین روز بهار است. امکانات رفاهی این پارک شامل نیمکت، آلاچیق، پیست دوچرخه‌سواری، سرویس بهداشتی، زمین بازی کودکان و … می‌شود. این پارک ساحلی در انتهای بلوار دانشمند قرار دارد.

اجاره سوئیت بندرعباس با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

در چابهار سیزده بدر کجا بریم؟

بندر گواتر چابهار
برای رسیدن به بند گواتر، باید از چابهار به سمت شرق بروید. – عکاس: علیرضا فیض‌اللهی

بسیاری تصور می‌کنند که بهترین فصل سفر به چابهار زمستان است که البته درست تصور می‌کنند؛ اما این شهر در نوروز هم آب‌وهوایی مطبوع دارد و به همین خاطر، می‌توان تا سیزدهمین روز فروردین هم از هوای خوش این شهر لذت برد. موارد زیر، دو نمونه از بهترین جاذبه‌های چابهار برای گذراندن سیزده بدری متفاوت و خاص محسوب می‌شوند.

سواحل بندر گواتر

لذت بردن از سواحل جنوب ایران، یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به این مناطق است؛ حالا چه فرصتی بهتر از این‌که در روز طبیعت و برای فرار از نحسی، راهی این سواحل شویم، در جوار دریا آرامش بگیریم و روحمان برای سال جدید و 352 روز باقی‌مانده آماده کنیم. این ساحل در شرق چابهار و در فاصله 100 کیلومتر از مرکز شهر قرار دارد.

روستای رمین

اگر دوست دارید در فاصله نزدیک از چابهار، یعنی حدود 13 کیلومتری مرکز شهر، به روستایی جذاب با ساحلی دیدنی بروید و روز طبیعت را آنجا بگذرانید، روستای رمین انتخاب خوبی است. این روستا یکی از معروف‌ترین مکان‌های گردشگری چابهار است که از یک سمت به دریا و از سمت دیگر به صخره‌ها و جاذبه‌هایی مثل تالاب لیپار می‌رسد.

اجاره سوئیت در چابهار با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سخن آخر

در این مقاله به جاهای دیدنی مناسب برای آخرین روز تعطیل نوروز در 13 شهر پرداختیم و سعی کردیم جاذبه‌هایی را معرفی کنیم که در آن‌ها بهتر بتوانید روحتان را با طبیعت پیوند بدهید؛ علاوه‌ بر پیشنهادهای بالا می‌توانید مقاله تعطیلات کجا بریم؟ در مجله اتاقک را هم مطالعه کنید.

در تمامی شهرهای ذکرشده اتاقک همراه شما است و با مراجعه به صفحه اصلی سایت، می‌توانید نسبت به اجاره اقامتگاه در شهر موردنظرتان اقدام کنید؛ اگر شهر شما یا جای دیدنی مدنظرتان در این مقاله معرفی نشده است، لطفاً در بخش کامنت‌ها ما را بی‌نصیب نگذارید و به ما بگویید که پیشنهاد شما برای سپری کردن یک روز در طبیعت چیست؟

4/5 - (21 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *