تجربه سفرجاهای دیدنی

جاهای دیدنی چابهار | محل زندگی گاندوهای ایرانی

زندگی گاهی وقت‌ها به‌قدری تکراری و حتی کسل‌کننده می‌شود که تنها چیزی که می‌تواند آن را نجات دهد، یک سفر هیجان‌انگیز است. گوشه ایران پر از جاهای دیدنی است که هرکدام جذابیت‌های خاص خودشان را دارد. سخت شدن سفر به کشورهای خارجی، یک توفیق اجباری برای ما ایرانی‌ها شد که به‌جز سفر به شهرهای شمالی یا معروف، به شهرهای دیگر ایران هم مسافرت کنیم. در سال‌های اخیر، شهر چابهار به یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری تبدیل شده است. شهری که محال است با یک جست‌وجوی ساده در مورد آن و حتی خواندن نام جاذبه‌های گردشگری‌اش، برنامه سفر به آن در ذهنتان شکل نگیرد.

اگر تابه‌حال به چابهار نرفته‌اید یا در سفر قبلی فرصت نکردید از همه جاهای دیدنی چابهار دیدن کنید، نگران نباشید. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم 20 تا از معروف‌ترین جاهای دیدنی این منطقه خاص و عجیب را معرفی کنیم. پس آماده باشید تا ذهنتان حسابی از خواندن مقاله تعجب کند و به خودتان بگویید چرا تابه‌حال به چابهار نرفته بودم!

درب ورودی و ئیوارهای یک مسجد نیمه کاری قدیمی

چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و تنها بندر اقیانوسی ایران است. شهری که در منطقه استوایی قرار گرفته است و به همین خاطر تغییرات آب‌وهوایی کمی در طول سال دارد. بندر چابهار برای کشورهایی مثل ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان و قرقیزستان، نزدیک‌ترین راه دسترسی به اقیانوس و آب‌های آزاد است. به همین خاطر کشتی‌سازی و ساخت اسکله در این منطقه رونق زیادی دارد.

مردم چابهار به زبان بلوچی صحبت می‌کنند و اکثر آن‌ها اهل تسنن هستند. یکی از جاذبه‌های چابهار، پایبندی مردم این شهر به پوشش و آیین‌های خاص خودشان است. اگر می‌خواهید بدانید چرا به این منطقه میگویند چابهار، باید بگوییم نام چابهار از کلمه چهار بهار گرفته شده است؛ دلیل آن هم آب‌و‌هوای بهاری این شهر در اکثر روزهای سال است. فرقی ندارد در اردیبهشت به این شهر سفر کنید یا آذر، هوای این شهر همیشه معتدل است.

در سفر به چابهار از کنار سوغات و صنایع‌دستی آن به‌راحتی رد نشوید چون مانندش را در هر شهر دیگری پیدا نمی‌کنید. سوزن‌دوزی، گلیم‌بافی، سکه دوزی و حصیربافی از معروف‌ترین صنایع‌دستی این شهر است. برای سوغاتی خوراکی هم سراغ میوه‌های گرمسیری و ادویه‌های خاص چابهار بروید.

سفر به شهر چابهار در استان سیستان‌ و‌ بلوچستان فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات را برای شما رقم میزند برای اجاره سوئیت، آپارتمان و خانه در چابهار هم نگران نباشید چون در انتهای مقاله پیشنهادهای ویژه‌ای برایتان داریم.

برای آشنایی بیشتر مقاله چابهار کجاست؟ را مطالعه کنید.

جاذبه گردشگری کوه‌ های مینیاتوری

کوه‌‌های مینیاتوری یا کوه‌های مریخی

جاذبه کوه‌‌های مینیاتوری یا کوه‌های مریخی یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های گردشگری چابهار و ایران است. نام‌های زیادی برای این منطقه  انتخاب شده است، مانند کوه‌های کالانی،‌ کوه‌های مریخی، کوه‌های آریا و کوه‌های مینیاتوری؛ اما درنهایت بیشتر از نام،‌ تصویر شگفت‌انگیز این کوه‌هاست که تا ابد در خاطرتان می‌ماند.

کوه‌های مینیاتوری یا کوه‌های مریخی چابهار چندین میلیون سال قبل، در دوره سوم زمین‌شناسی در بستر دریای عمان قرار داشته‌اند و این روزها در نزدیکی شهر چابهار هستند. جنس این کوه‌ها از مارن و ماسه‌سنگ است.  شیارهایی که بر اثر فرسایش روی کوه به وجود آمده،‌ دلیل ظاهر خاص این کوه‌هاست.

اگر به مجموعه‌های سنتی علاقه دارید بازدید از اقامتگاه بوم‌گردی کاه‌گلی منزلاب را در سفر به سیستان و بلوچستان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، کیلومتر 40 جاده چابهار-گواتر

تالاب توریستی لیپار

جاذبه توریستی تالاب صورتی لیپار

تالاب توریستی لیپار تالابی صورتی‌رنگ است که کوه‌ها آن را احاطه‌ کرده‌اند. تا با چشم‌های خودتان این منظره را نبینید میزان زیبایی‌اش را باور نمی‌کنید. تالاب لیپار یکی دیگر از عجایب ایران و جاهای دیدنی چابهار است. لیپار رنگ صورتی و دلربای خود را مدیون پلانکتون‌های گیاهی‌ و باکتری‌هایی است که در آب شور آن زندگی می‌کنند. افزایش تعداد این موجودات و مقدار مواد معدنی و آلی در ماه‌های خاصی مانند آذر، باعث می‌شود که میزان تولیدات بیولوژیکی بیشتر و رنگ صورتی آب واضح‌تر شود.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، جاده چابهار-گواتر، بعد از روستای رمین

اجاره سوئیت در چابهار با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جاذبه توریستی و تفریحی خلیج گواتر

ساحل توریستی و تفریحی خلیج گواتر و موج های بزرگ در حال آمدن به ساحل

یکی از مکان‌های دیدنی چابهار، خلیج گواتر است. خلیج گواتر، نقطه‌ای مرزی در کناره دریای عمان و  یکی از بندرهای مهم و توریستی ایران است. ساحل بکر این منطقه با کوه‌ها و ماسه‌هایی خوش‌رنگ مکانی عالی برای گشت‌وگذار، استراحت و عکاسی است. لنج و قایق‌های ماهیگیری رنگارنگ در دل آبی دریا منظره چشم‌نوازی را به وجود آورده و بندر گواتر را به تابلویی هنری تبدیل کرده‌اند.

اگر در نوروز به چابهار رفتید و برای دور کردن نحسی روز سیزدهم فروردین، دنبال جوابی برای سؤال سیزده بدر چابهار کجا بریم؟ می‌گشتید، توصیه ما به شما همین خلیج گواتر است؛ چون با امکانات رفاهی و تفریحی مختلف و طبیعت بی‌نظیر، یکی از متفاوت‌ترین خاطرات شما از این روز را خلق می‌کند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، مرز ایران و پاکستان در جنوب شرقی ایران، بندر گواتر

چشمه‌های گل ‌افشان

چشمه‌های گل ‌افشان

جاذبه‌های گردشگری کم‌نظیر چیزی است که در گوشه و‌ کنار چابهار پیدا می‌شود. چشمه‌هایی که از دل آن گِل فوران می‌کند هم یکی از جاذبه‌های جادویی چابهار است.  چشمه‌‌های گل‌افشان چابهار یکی از پدیده‌های نادر زمین‌شناسی و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری چابهار است که طی آن گل‌ولای انباشته‌شده در زیر‌ زمین با فشار از خاک خارج می‌شوند. این چشمه‌ها با تناوب زمانی پانزده‌دقیقه‌ای و با ایجاد شکاف و لرزش در سطح خاک فوران می‌کنند. اگر به چابهار سفر کردید بازدید این چشمه‌های عجیب‌و‌غریب را از دست ندهید. البته باید از کوه گل افشان که مسیر سختی ندارد بالا بروید. بهتر است زمانی به تماشای این چشمه‌ها بروید که بارندگی نباشد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، بندر تنگ در 100 کیلومتری بندر چابهار

مسجد جامع تیس

کنبد دو رنگ مسجد جامع تیس

مسجد جامع تیس یکی از مکان‌های مذهبی چابهار و جاذبه‌های گرد‌شگری این شهر است. قدمت مسجد تیس به ۱۲۵۰ سال پیش برمی‌گردد و بسیاری از مردم آن را دومین مسجد ساخته شده در ایران می‌دانند. این مسجد مناره، معماری و تزییناتی شبیه به مسجدهای کشور هند و پاکستان دارد. نکته جالبی که مسجد تیس را از بناهای مذهبی دیگر متفاوت می‌کند، مناره و گنبدهای آن است که با رنگ‌های سبز و قرمز رنگ‌آمیزی شده‌اند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، روستای تیس

غارهای سه‌گانه تیس

غارهای سه‌گانه تیس
عکس از شاهرخ زندی وکیلی

سه‌گانه غارهای تیس که «بان مسیتی» هم نام دارند، در روستای تیس که حدود ۹ کیلومتر با چابهار فاصله دارد قرار گرفته و یکی دیگر از جاهای دیدنی چابهار هستند. این غارهای کهن می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای طبیعت گردان باشند و روستای تیس هم انتخاب خوبی برای شیفتگان شهرهای تاریخی خواهد بود.

برگزاری آیین و رسوم باستانی در این منطقه رایج بود و اهالی بومی می‌گویند این غارها محل پرستش خدایان و قربانی کردن بوده است. نام این غارها هم یادآور این موضوع است، زیرا «بان» به معنای خداپرست است و «مسیتی» هم معنایی برابر با «پرستش‌گاه» دارد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، روستای تیس

منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات

منطقه حفاظت شده گاندو باهوکلات

گاندو یا تمساح پوزه‌کوتاه، گونه‌ای از کروکودیل بومی شبه‌قاره هند است که در کشورهایی مانند هند، پاکستان و ایران پیدا می‌شود. مناطق چابهار و باهوکلات، زیست‌گاه این جانور است و به همین خاطر از جنبه محیط‌‌‌زیستی اهمیت زیادی دارد. باهوکلات روستایی است که در ۹۰ کیلومتری چابهار قرار گرفته و مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز دارد.

در این منطقه می‌توان برکه‌های فراوانی را پیدا کرد که پر از گاندوها هستند. این منطقه می‌تواند برای کسانی که عاشق حیات وحش و دیدن جانوران گوناگون، به‌ویژه تمساح و گاندوها هستند، بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. به‌جز گاندو، جانوران دیگری مانند سیاه‌گوش، جبیر، سنجاب بلوچی، خدنگ، شغال و روباه هم در این منطقه پیدا می‌شوند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، 90 کیلومتری شرق چابهار، باهوکلات، منطقه حفاظت‌شده گاندو

مقبره سید غلام رسولمقبره سید غلام رسول

یکی از جاذبه‌های گردشگری چابهار که در میان تمام مردم این شهر شهرت دارد، مقبره سید غلام رسول است. سید غلام رسول به گفته بعضی مردم، مردی عارف و وارسته و به اعتقاد برخی دیگر، وی لوطی (مطرب دوره‌گرد) بود است.

مردم محلی اعتقاد دارند، وی که هندی تبار بوده، زنی از چابهار اختیار می‌کند اما در شب عروسی سید غلام رسول فوت می‌کند. به همین خاطر کسانی که به او اعتقاد داشتند، هر ساله در سالروز مرگش که در روز آخر ذی‌القعده است، به مدت ده روز با ساز و دهل آوازخوانی، رقص و پایکوبی می‌کنند. معماری بقعه از معماری هندی الهام گرفته شده و در قسمت‌های مختلف بنا شاخصه‌هایی از معماری هندی دیده می‌شود.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، بلوار شهید ریگی

ساحل صخره‌ای چابهارساحل صخره‌ای چابهار

ساحل صخره‌ای یا ساحل دریا بزرگ چابهار یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی چابهار است. ساحل‌های صخره‌ای مثل ساحل صخره‌ای چابهار، همیشه جذابیت‌های خاصی دارند و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در هر شهری به حساب می‌آیند.

صخره‌های بزرگ، دریای زیبای عمان و برخورد امواج خروشان با این صخره‌ها، منظره‌ای شگفت‌انگیز خلق می‌کند. بدون شک دیدن این چشم‌اندازها و شنیدن صدای برخورد امواج با صخره‌ها شگفت‌آور و آرامش‌بخش خواهد بود. این منطقه محل زندگی جانورانی مانند لاک‌پشت و خرچنگ هم است که باعث زیبایی دوچندان ساحل صخره‌ای چابهار شده است.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، جاده چابهار به سمت رمین، امتداد خیابان کارگر

روستای شیرگوازروستای شیرگواز

یکی دیگر از روستاها و مکان‌های دیدنی چابهار، روستای شیرگواز در باهوکلات است که طبیعتی بکر و زیست‌گاهی مناسب برای جانوران گوناگون دارد. آب‌وهوای این منطقه گرم و خشک است و جانورانی مانند گرگ، کفتار، گاندو، کل بز، سنجاب بلوچی، طاووس، کبک و قرقاول در آن زندگی می‌کنند.

شغل بیشتر مردم این روستا کشاورزی و دامداری است که میوه‌هایی استوایی مانند موزه، انبه و پاپایا کشت می‌کنند. جدا از این‌ها، در این منطقه قهوه هم کشت می‌شود. یادتان باشد در سفرتان به این روستا، حتما این میوه‌های خوش‌مزه را امتحان کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، باهوکلات، روستای شیرگواز

روستای درک

روستای شیرگواز در باهوکلات

روستاگردی و دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر به چابهار است. روستای درک یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که هر گردشگری در زمان سفرش به شهر چابهار باید آن را ببیند و برای همیشه زیبایی بی‌نظیر و خیره‌کننده آن را در ذهنش ثبت کند. در یک‌کلام، روستای درک آنچه خوبان همه دارند، یکجا دارد!

در روستای درک می‌توانید ساحل‌های صخره‌ای، شنی و مرجانی را با چشم‌انداز متفاوتی ببینید و  بهترین عکس‌های گالری گوشی‌تان را در این روستا بگیرید. در کنار این ساحل‌های دیدنی، از تماشای پوشش‌های گیاهی خوش‌منظره‌ای مثل درختان گرمسیری، نخلستان‌ها، ذرت، بوته‌های هندوانه و درختان موز غافل نشوید. این روستای شگفت‌آور پر از جاذبه‌های طبیعی است که دریا، جنگل، ساحل شنی و مرجانی، جنگل و ریگ‌زارها را باهم در اختیار دارد. سفر به این روستا به‌تنهایی می‌تواند همه‌ی آنچه را که از طبیعت‌گردی انتظار دارید، برایتان فراهم آورد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهر کنارک، بخش زرآباد

درختان حرادرختان حرا

در چابهار هم مثل سایر جزایر جنوبی ایران، جنگل‌های حرا دیده می‌شود. جنگل‌های حرا یکی از جاهای دیدنی چابهار هستند که در نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان می‌ریزد، به وجود آمده‌اند.

حرا درختچه‌ای است که در مرداب‌های نواحی گرم در سواحل عربستان، مصر و جنوب ایران دیده می‌شود. حرا جزو گیاهان آفتاب پسند است که بسته به شرایط زیستی ارتفاع آن از پنج تا ده متر می‌رسد. ریشه این درختچه‌ها در خاک قرار ندارد و به همین دلیل به آن ریشه‌های تنفسی میگویند.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، باهوکلات، بخش ساحلی خلیج گواتر

روستای رمین

روستای رمین

فهرست روستاهای زیبای چابهار تمامی ندارد و روستای رمین هم باید در این فهرست قرار بگیرد. این روستا که کم‌وبیش جمعیتی برابر با ۳۸۰۰ نفر دارد، از جاهای دیدنی پرطرفدار چابهار است. این روستا در ۹ کیلومتری شهر قرار گرفته و چشم‌به‌راه مسافران و گردشگران است. بیشتر جاذبه‌های گردشگری که در بالا اشاره کردیم، در روستای رمین هم دیده می‌شوند؛ برای نمونه، کوه‌های مینیاتوری خیره‌کننده، تالاب لیپار، درخت مکر زنان و همچنین درختچه‌های حرا و گز در این منطقه قرار دارند. گفته می‌شود این روستا بین دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی رتبه دهم را دارد. صنایع‌دستی روستای رمین هم بسیار دیدنی و نمایانگر فرهنگ غنی این منطقه است.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، 12 کیلومتری شرق چابهار به سمت دهستان کمبل سلیمان

فواره بلوچستان

فواره بلوچستان
عکس از امیر ترکاشوند

جاذبه‌های گردشگری چابهار هرکدام ویژگی‌های خودشان را دارند و به‌نوعی شگفت‌انگیز هستند، ولی یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های چابهار، فواره بلوچستان است. برخورد امواج دریا با صخره‌های سنگی، منجر به پیدایش فواره‌هایی می‌شود که نتیجه‌ی گذر آب دریا از حفره‌های موجود در زیر صخره‌ها است. این فواره‌ها که تا چندین متر بلندی دارند، چشم‌انداز ویژه‌ای را به وجود می‌آورند که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. در سفر به چابهار حتما برای دیدن این جاذبه طبیعی برنامه‌ریزی کنید و تحت هیچ شرایطی تماشای آن را از دست ندهید!

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار

خلیج پزم

خلیج پزم
عکس از مهدی قدسی

خلیج پزم یکی دیگر از جاهای دیدنی چابهار است که در ۱۰ کیلومتری غرب خلیج چابهار قرار گرفته و مناظر دیدنی و باشکوهی دارد. این خلیج شباهت زیادی به خلیج چابهار دارد، ولی گستره‌ آن نصف خلیج زیبای چابهار است. وجود ساحل صخره‌ای و ماسه‌ای، سنگ‌های پوشیده شده از صدف و خرچنگ‌های گوناگون، در کنار قایق‌ها و لنج‌های صید ماهی که لنگر گرفته‌اند، از جذاب‌ترین جاهای دیدنی این خلیج چشم‌نواز هستند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که هنگام بازدید از این منطقه باید انجام دهید، تماشای پرندگان و شنیدن آوای گوش‌نواز آن‌ها است. پس حتما این مورد را یادتان باشد!

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، 50 کیلومتری شرق چابهار به سمت کنارک، ده کیلومتری کنارک

موزه محلی چابهار

موزه محلی مردم شناسی

دیدن موزه‌ها، آشنایی با فرهنگ‌های گوناگون و تماشای یادگاری‌های تاریخی همیشه لذت‌بخش بوده و طرفداران خاص خودش را دارد. موزه محلی چابهار بهترین گزینه برای کسانی است که اهل موزه‌گردی و آشنایی با نحوه زندگی مردم در ایام قدیم هستند.

در فهرست مکان‌های دیدنی چابهار، باید جایگاه ویژه‌ای برای این موزه در نظر بگیریم. موزه محلی چابهار سازه‌هایی از دوران قاجار دارد و یادگاری‌های خیره‌کننده‌ای از تاریخ این منطقه به نمایش می‌گذارد. اگر از عاشقان روزگار کهن و تاریخ هستید، حتما سری به این موزه بزنید و حسابی از آن لذت ببرید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، خیابان دریا، ساختمان فرمانداری

درخت مکرزن

انجیر بنگالی یا درخت مکرزن

انجیر بنگالی نام گونه‌ای از انجیر هندی است که در ایران با نام‌های لول، لور، لیلک یا مکرزن هم شناخته می‌شود. یکی از خیره‌کننده‌ترین دیدنی‌های چابهار، درخت مکرزن است که در شهرهای چابهار و نیک‌شهر قرار دارد. در امتداد ساحل خلیج‌فارس و دریای عمان می‌توانید این گونه درخت زیبا را ببینید و از تماشای مناظر طبیعی آن در کنار دریا لذت ببرید. این درختان ارتفاع زیادی دارند و ظاهر آن‌ها شباهت زیادی به درختان فیلم‌های فانتزی دارد. پس در سفر به چابهار، حتما آن‌ها را از نزدیک ببینید و عکس‌های شگفت‌انگیزی ثبت کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، 20 کیلومتری شرق چابهار به سمت گواتر

اسکله بریساسکله بریس

وقتی نام چابهار در اینترنت جست‌وجو می‌کنید، اسکله بریس در بیشتر تصاویری که از این شهر نشان داده می‌شود وجود دارد. برای تماشای این اسکله دیدنی، باید به شرق چابهار و روستای بریس بروید. اگر می‌خواهید بهترین چشم‌انداز این اسکله را داشته باشید بهتر است در زمان غروب آفتاب و از بالای صخره بریس به آن نگاه کنید.

تماشای قایق‌های رنگارنگ و لنج‌ها در کنار هیاهوی صیادانی که به سمت اقیانوس هند حرکت می‌کنند یک لحظه بی‌نظیر و تکرارنشدنی را در زندگی شما رقم میزند. فقط حواستان باشد که مسیر بالا رفتن از این صخره کمی سخت و ناامن است پس بهتر است کفش مناسب بپوشید و با احتیاط حرکت کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، 60 کیلومتری شرق چابهار، روستای بریس

مسجد جامع دزکمسجد جامع دزک

یکی از جذابیت‌های سفر به چابهار این است که می‌توانید در کنار تماشای عجایب طبیعی، از بناهای تاریخی هم دیدن کنید. مسجد جامع دزک که معماری آن شبیه به معماری اوایل اسلام است یکی از جاهای تاریخی و معروف چابهار است.

نکته جالب در مورد مسجد دزک این است که برای ساخت بنا فقط از تنه درخت خرما، خشت و گل استفاده شده است. شاید در نگاه اول معماری این بنا ساده به نظر برسد طوری که حتی فکر کنید قدمت زیادی ندارد؛ اما کافی است به شبستان‌های ستون‌دار آن نگاه کنید که طبق گفته کارشناسان می‌تواند حدس زد این مسجد در دوران صفویه ساخته شده است.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، سراوان، مسجد جامع دزک

گورستان جن تیسگورستان جن تیس

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق ماجراجویی و رفتن به جاهای مرموز هستند، گورستان جن تیس در چابهار میزبان شما است. اصلا اگر دوست دارید حسابی بترسید یا صداهای عجیب‌وغریب بشنوید، نیمه‌شب و تنهایی به این روستا بروید.

گورستان جن تیس، در روستای تیس یکی از روستاهای نزدیک به چابهار قرار دارد. علت قراردادن نام گورستان جن بر این گورستان، ابعاد بزرگ و غیرمعمول قبرها است. مردم محلی معتقدند که جن‌ها، مردگان خود را در این گورستان دفن می‌کنند و شب‌ها بالای سر آن‌ها عزاداری می‌کنند. به گفته کارشناسان قدمت این روستا به بیشتر از 2000 سال پیش برمی‌گردد اما راز این سنگ‌قبرهای عظیم‌الجثه همچنان سربه‌مهر است. به‌هرحال توصیه می‌کنیم برای حفظ روحیه خود و ادامه سفر، در طول روز از این گورستان دیدن کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، چابهار، روستای تیس

سخن آخر

چابهار یکی از عجیب‌ترین و جادویی‌ترین شهرهای ایران است که هرچقدر از معجزه‌های طبیعت در آن بگوییم کم است. اگر با خواندن مقاله جاهای دیدنی چابهار تصمیم گرفته‌اید به این شهر سفر کنید، نگران رزرو اقامتگاه نباشید. برای اجاره خانه در چابهار روزانه یا منزل، سوئیت و آپارتمان مبله می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید. کافی است نام چابهار را در سایت اتاقک جست‌وجو کنید و بعد با توجه به سلیقه، بودجه و زمان سفر بهترین اقامتگاه را رزرو کنید.

جای تیم اتاقک را هم در سفر به چابهار خالی کنید!

4.7/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *