جاهای دیدنیمحبوب ها

جاهای دیدنی رامسر ✔💕| معرفی کامل جاهای دیدنی رامسر از جواهرده تا جنگل دالخانی

وقتی یک کتاب خوب می‌خوانیم یا یک فیلم خوب می‌بینیم، دوست داریم در مورد آن با بقیه صحبت کنیم. هرچند بار هم آن فیلم یا کتاب را دوباره ببینیم و بخوانیم باز حس خوبی بهمان دست می‌دهد؛ اما همیشه پیش خودمان می‌گوییم کاش می‌شد دوباره آن لذت نابی که برای بار اول چشیدیم را تجربه کنیم.

حالا این حرف‌ها چه ربطی به رامسر دارد؛ بهتان می‌گوییم. رامسر از آن شهرهایی است که تجربه سفر به آن برای بار اول تجربه‌ای تکرار نشدنی است. از طرفی هم به‌قدری دلبری‌های مختلف دارد که آدم دوست دارد حداقل سالی یک‌بار به آن سفر کند. از جاهای دیدنی رامسر هم که هرچقدر بگوییم کم است، چون باید خودتان بروید و از نزدیک ببینید تا متوجه شوید که لقب عروس شهرهای شمال به‌درستی برازنده رامسر است.

اگر تا به حال به رامسر سفر نکرده‌اید که خوش به حالتان، چون همان لذت ناب سفر اول به رامسر در انتظارتان است. اگر هم می‌خواهید در اولین فرصت و تعطیلی به رامسر بروید پس بهتر است در مورد معروف‌ترین جاهای دیدنی این شهر اطلاعات کافی داشته باشید. چون اگر به خانه برگردید و متوجه شوید به کدام جاهای دیدنی سر نزده‌اید، لذت سفر جایش را به پشیمانی می‌دهد. اگر در گوگل هم سرچ کنید یکی از پرتکرارترین سوالات درباره رامسر این است که جاهای دیدنی رامسر کجاست؟ یا بهترین جای دیدنی رامسر کجاست؟ رامسر کجا بریم؟ در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم پس همراه ما باشید.

فهرست مطلب

درباره رامسر

نمای ساحل کنار دریا و موج‌هایی که به ساحل رسیدند
شهر رامسر به خاطر قلعه‌های تاریخی راوان به شهر قلعه‌ها هم معروف است

رامسر یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران در غربی‌ترین قسمت استان مازندران است. شهری در مرز استان مازندران و گیلان که جنوبش به رشته‌کوه البرز می‌رسد و از شمال آن دریای خزر نگهبانی می‌کند.

به‌جز عروس شمال، شهر رامسر به خاطر قلعه‌های تاریخی راوان به شهر قلعه‌ها هم معروف است. حتماً شما هم با خواندن همین چند خط پیش خودتان گفتید، به‌احتمال زیاد رامسر تکه‌ای جداشده از بهشت است که نصیب ما ایرانی‌ها شده است.

در رامسر انتخاب بین سواحل دیدنی، جنگل‌های سرسبز، بناهای تاریخی و طبیعت بکر کار سختی است و بهتر است برای سفر به رامسر و تماشای جاهای دیدنی حتماً برنامه‌ریزی درستی داشته باشید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای آشنایی بیشتر مقاله رامسر کجاست؟ را مطالعه کنید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

روستای جواهر ده، جایی برای غرق شدن در ابرها

 جواهرده رامسر جاهای دیدنی رامسر
در روستای جواهرده، بالاتر از ابرها قدم بزنید.

روستایی بالاتر از ابرها با طبیعتی بی‌نظیر را تصور کنید که در ارتفاع 2 هزار متری از سطح دریا قرار دارد و وقتی به آن می‌رسید احساس می‌کنید پاهایتان از زمین جداشده و روی هوا هستید. این روستا، روستای جواهرده در غرب رامسر است، منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب‌وهوا که اگر یک‌شب در آن اقامت کردید و صبح که بیدار شدید احساس کردید در اقیانوسی از ابر هستید، نباید تعجب کنید.

در روستای جواهر ده می‌توانید به‌جز طبیعت بی‌نظیر این روستا از قدم زدن در محله‌های قدیمی و هم‌صحبتی با مردم بومی هم لذت ببرید. به‌جز این‌ها توصیه می‌کنیم از چشمه آبعلی، سلیمان چشمه و مسجد آدینه با قدمتی ۷۰۰ ساله هم دیدن کنید.

قله‌های مرتفع جواهر ده هم جان می‌دهد برای هم‌سفران اهل کوهنوردی. اگر شما یا همسفرانتان هم اهل ورزش نیستید ولی ورزشکاران را دوست دارید، می‌توانید در زمان کوهنوردی آن‌ها به حوالی روستا بروید و از دریاچه قو دیدن کنید. دریاچه قو یک دریاچه مصنوعی است که با تلاش بخش خصوصی ساخته شده و تماشای آن لذت سفر به رامسر و روستای جواهر ده را کامل می‌کند.

آدرس روستای جواهرده: مازندران، رامسر، جاده رامسر- جواهر ده، روستای جواهرده

جنگل دالخانی رامسر، سرسبزترین تونل جنگلی ایران

جاذبه توریستی جنگل دالخانی جاهای دیدنی رامسر
جنگل دالخانی در 30 کیلومتری شرق رامسر و جاده رامسر- تنکابن قرار دارد.

از همین اول بگوییم در جنگل دالخانی همه جذابیت‌های طبیعی رامسر یکجا جمع شده است، طوری که اگر قصد سفر یک‌روزه به رامسر دارید و فقط می‌توانید از یک جای دیدنی بازدید کنید، بدون تردید سراغ جنگل دالخانی بروید.

جنگل دالخانی از جنگل های زیبای رامسر و جنگلی مرتفع در جنوب رامسر با حال‌و‌هوایی بی‌نظیر است. جنگلی مه‌آلود، چهارفصل، نزدیک به ییلاق جنت رودبار، با درختانی سبز و بلندقامت که به دالان بهشت معروف شده است و جویبارهای کوچکی دارد که در آن جاری هستند. دلیل اصلی محبوبیت جنگل دالخانی مه غلیظی است که در این جنگل وجود دارد و دل خیلی از مسافران و گردشگران را برده است. به‌جرئت می‌توان جنگل دالخانی را زیباترین جنگل رامسر دانست.

آدرس جنگل دالخانی: مازندران، 30 کیلومتری شرق رامسر، جاده رامسر- تنکابن، جنگل دالخانی

اجاره ویلا استخردار
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

تله‌کابین رامسر، تنها جایی که صف آن ارزش ایستادن دارد

جاذبه توریستی و تفریحی تله کابین رامسر
تله کابین رامسر، یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی رامسر است.

رامسر از معدود شهرهای ایران است که هر سلیقه‌ای در سفر را راضی نگه می‌دارد، چه کسانی که به دنبال آرامش و تماشای طبیعت و دریا هستند، چه کسانی که دوست دارند هیجان را تجربه کنند. مجموعه تله کابین رامسر یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی رامسر و از جاهای تفریحی رامسر است که نمونه‌اش را نمی‌توان در شهرهای دیگر ایران پیدا کرد. تصور کنید بین زمین و هوا معلق باشید و از دل جنگل به ساحل دریا برسید. چنین طبیعتی را حتی در هرجایی از دنیا هم نمی‌توان پیدا کرد! پس اگر راهی رامسر شدید حتماً سری هم به تله‌کابین معروفش بزنید. اگر حرف ما را قبول نمی‌کنید به دوستانتان که قبلاً به رامسر رفته‌اند بگویید قصد سفر به این شهر دارید تا متوجه شوید که آن‌ها هم به شما رفتن به تله‌کابین رامسر را اکیداً توصیه می‌کنند.

آدرس تله کابین رامسر: مازندران، رامسر، 5 کیلومتری غرب رامسر، مجموعه تله‌کابین رامسر

بام رامسر بر بلندای زیبایی‌ها

بام رامسر
عکاسی، جنگل‌نوردی، گشت‌وگذار با موتور چهار چرخ و غیره ازجمله تفریحات بام است – عکاس: MJ Maj

برای تماشای بام رامسر باید سوار تله کابین رامسر شوید. بعد از اینکه از دره و دامنه کوهِ ایل میلی و از میان درختانی که گویا با شما در حال حرکت هستند و دست در دست هم داده‌اند و شما را تا ایستگاه آخر همراهی می‌کنند، گذر کردید به بام سبز رامسر خواهید رسید.

آدرس بام رامسر: استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

پل معلق رامسر هیجان در آسمان

پل عابر پیاده معلق رامسر
پل معلق رامسر، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی

جاذبه‌های طبیعی رامسر تمامی ندارد و این شهر بی‌شک بهترین مقصد برای دوستداران طبیعت خواهد بود. اگر از قدم زدن در ارتفاعات و فضای بهشتی آن‌ها لذت می‌برید، پل معلق رامسر که در کنار مسیر تله‌کابین این شهر واقع‌شده، انتخاب بسیار خوبی برایتان خواهد بود.

این پل می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز و به‌یادماندنی برای شما بسازد. قدم برداشتن روی این پل، البته به همراه تجهیزات و رعایت موارد ایمنی، شما را محو زیبایی طبیعت و آب‌وهوای دل‌چسبش خواهد کرد. در ضمن کمی هم آدرنالین خونتان را بالا می‌برد و حسابی هیجان‌زده‌تان می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر دوستی دارید که از ارتفاع می‌ترسد از تکان دادن پل و شوخی‌های نابجا پرهیز کنید. بازدید از پل هزینه‌ی کمی دارد و با توجه به لذت و هیجانی که برای شما به ارمغان می‌آورد، دست‌کم یک‌بار باید آن را امتحان کنید.

برای بازدید از این پل باید بعد از این سوار تله‌کابین شدید، در ایستگاه بام پیاده شوید و بعد به مجموعه پارک جنگلی هزار پله بروید

آدرس پل معلق رامسر: استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

قلعه مارکوه، دژی تاریخی بر بام رامسر

قلعه مارکوه، دژی تاریخی بر بام رامسر
قلعه مارکوه، تماشای بقایای ساختمانی از سال‌های 800 تا 900 میلادی

رامسر کوهی به نام مارکوه دارد و قلعه‌ای با همین نام در بالاترین نقطه آن قرارگرفته که در سال سوم هجری قمری ساخته شده است. قلعه مارکوه وسعتی در حدود ۶۰۰ متر دارد که از بنای آن چیز زیادی باقی نمانده است اما برای طرفداران تماشای آثار تاریخی لذتی ناب به همراه دارد.

تصور کنید در قرن 21 میلادی به رامسر سفر کرده‌اید و در حال تماشای اندک باقی‌مانده ساختمان قلعه‌ای سنگی از سال‌های 800 تا 900 میلادی هستید. البته برای این‌که در تاریخ سفر کنید باید از پله‌های سیمانی بگذرید تا به ساختمان قلعه برسید. در این‌جا است که می‌توانید در عین تماشای رد پای تاریخ آن‌هم از بالای قله مارکوه، دریا و منظره‌‌های زیبای رامسر فعلی را هم تماشا کنید.

آدرس قلعه مارکوه: مازندران، رامسر، تنکابن، جاده میرزا کوچک خان جنگلی، حرکت در مسیر تابلو مارکوه، قلعه مارکوه

اجاره کلبه جنگلی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

چشمه‌های آبگرم رامسر، هم سیاحت هم سلامت!

آب‌ گرم سادات محله، آبی‌ گرم با خاصیت درمانی
در شهر رامسر تعداد زیادی آبگرم معدنی با مسیر دسترسی مناسب وجود دارد.

حتماً می‌دانید که آبگرم‌های معدنی فواید زیادی برای پوست و حتی برای درمان دردهای مفصلی دارند. در شهر رامسر تعداد زیادی آبگرم معدنی وجود دارد که همگی دسترسی خوبی هم دارند. حتی بعضی از آن‌ها در فضای هتل واقع شده‌اند.

 تصورتان از فضاهای قدیمی و کثیف آبگرم‌ها را دور بریزید! امروزه آبگرم‌ها تمیزتر از همیشه شده‌اند و موردتوجه بیشتری قرارگرفته‌اند. تعداد زیادی از آبگرم‌های رامسر در منطقه سادات شهر رامسر واقع‌شده‌اند؛ از میان آن‌ها می‌توان به کش و سنگ بنه و اشکر گرما اشاره کرد.

آب گرم سادات‌محله

آب‌ گرم سادات محله یکی از معروف‌ترین آب گرم‌های رامسر با دمایی نزدیک به دمای بدن انسان است و به همین خاطر خیلی داغ نیست. سالانه بسیاری از گردشگران به این منطقه می‌روند و از آب‌ گرم آن برای درمان بیماری‌های خود استفاده می‌کنند. تازه چشمه‌های آب گرم رامسر نه‌تنها در ایران بلکه در جهان هم شناخته‌شده هستند. بنابراین اگر برنامه سفر به رامسر دارید حتماً سری به این آبگرم‌های معدنی بزنید.

آدرس آب گرم سادات محله: مازندران، رامسر، اول جاده اربکله، منطقه سادات‌محله، آب گرم سادات محله

بوستان جنگلی صفارود، جایی که باید حافظه گوشیتان را برای عکس‌های زیبا خالی کنید!

بوستان جنگلی صفارود رامسر
بوستان جنگلی صفارود در ۹ کیلومتری جاده رامسر – جواهر ده و میان دره و مجاور رود صفارود قرار دارد.

بوستان جنگلی صفارود  یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر رامسر است و آنچه این بوستان را حسابی پرطرفدار کرده آب‌وهوای دل‌نواز، گیاهان سرسبز و چشم‌نواز، آسمان آبی و آوای آب خروشان در بوستان جنگلی صفارود است.

بوستان جنگلی صفارود بهترین گزینه برای خوش‌گذرانی، لذت بردن از طبیعت، کمپ زدن و قدم زدن در فضایی آرامش‌بخش خواهد بود. پس در سفرتان به رامسر حتماً از این جاذبه‌ی گردشگری هم دیدن کنید و خاطراتی به‌یادماندنی برای خودتان رقم بزنید. راستی این بوستان فضای خیلی زیبایی دارد و ممکن است حسابی سرگرم عکس گرفتن شوید، اما پیشنهاد می‌کنیم کمی هم گوشی تلفن یا دوربین عکاسی را کنار بگذارید و با تمام وجود از طبیعت این بوستان لذت ببرید.

آدرس بوستان جنگلی صفارود: مازندران، رامسر، ۹ کیلومتری جاده رامسر، جواهر ده در میان دره و مجاور رود صفارود، بوستان جنگلی صفارود

منطقه ییلاقی گرسماسر، بهشت دست‌نخورده رامسر

ییلاق گرسماسر جاهای دیدنی رامسر
ییلاق گرسماسر یکی از دلچسب‌ترین جاهای دیدنی رامسر

ییلاق‌ها با طبیعت بکر و آب‌وهوای بی‌نظیرشان باعث شده‌اند که هر سال مردم زیادی برای سفر و گشت‌وگذار در این مناطق راهی سفر شوند. اکثر مناطق ییلاقی ایران در شمال کشور قرار دارند. منطقه ییلاقی گرسماسر یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین ییلاق‌های شمال کشور در رامسر است.

فرقی ندارد چه ماهی از سال به ییلاق گرسماسر سفر کنید، درهرصورت با آب‌وهوایی خنک و دل‌چسب روبه‌رو خواهید شد.

دشت‌های زیبا، کوه‌های بلند، چشمه‌های خنک و گوارا، درختان و گیاهان سرسبز و خوش‌منظره دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این منطقه به مکانی فوق‌العاده و متفاوت در رامسر تبدیل شود. گرسماسر در کنار جاذبه‌های طبیعی، دیدنی‌های دیگری از جمله قلعه دزکول، رستم سر، تله بن، راه کنار، مسجد آبجی و فولاد چشمه نیز دارد. یادتان باشد حتماً از آن‌ها هم دیدن کنید.

آدرس ییلاق گرسماسر: مازندران، رامسر، جاده تنکابن –رامسر، جاده هریس، روستای گرسماسر

جنگل دو هزار تنکابن، ریه ایران

جنگل دو هزار تنکابن رامسر
جنگل دو هزار تنکابن یعنی مژده یک آب‌وهوای خنک و چشم‌انداز بی‌نظیر

اگر با یک نفر در مورد رامسر صحبت کنید و بعد بپرسید اولین رنگی که به ذهنش می‌آید چیست؟ بدون شک رنگ سبز را می‌گوید. دلیل روان‌شناختی این موضوع (البته به عقیده نگارنده) مترادف بودن نام رامسر و جنگل در ایران است؛ چون این شهر زیبا جنگل‌های فراوانی دارد و یکی از معروف‌ترین آن‌ها، جنگل دو هزار تنکابن است. دلیل نام‌گذاری این جنگل هم ارتفاع 2 هزاری متری این منطقه از سطح آب است. همین موضوع به ما مژده یک آب‌وهوای خنک و چشم‌انداز بی‌نظیر را می‌دهد.

با رفتن به این جنگل با چشم‌اندازهای سرسبز و درختان بلندقامت روبه‌رو خواهید شد و به نظریه روان‌شناختی ما که در ابتدای این بخش گفتیم هم ایمان می‌آورید. این درختان نه‌تنها زیبایی ویژه‌ای به منطقه داده‌اند، بلکه نقش بزرگی در تولید اکسیژن دارند و می‌توان آن‌ها را یکی از ریه‌های اصلی کشور فرض کرد.

آدرس جنگل دو هزار تنکابن: مازندران، رامسر، تنکابن، خیابان انقلاب، جاده خرم‌آباد، بعد از ولمرود، جاده جنگلی، جنگل دوهزار تنکابن

غارهای رامسر، مقصد محبوب طبیعت گردها

غارها یکی از مقصدهای جذاب و هیجان‌انگیز برای طبیعت‌گردها هستند. چراکه در مورد اکثر آن‌ها معمولاً افسانه‌ها و شایعه‌های مختلفی وجود دارد و عاشقان طبیعت با رفتن به غارها، هم از تماشای طبیعت لذت می‌برند و هم کمی کنجکاوی و هیجان را تجربه می‌کنند. غارهای رامسر هم از این قضیه مستثنا نیستند و در ادامه با 2 تا از آن‌ها آشنا می‌شوید:

غار یاغی لوکا، راه فرار راهزنان و سارقان

غار یاغی لوکا جاذبه های دیدنی رامسر
معنی غار یاغی لوکا، «سوراخ راهزنان» است!

رامسر با غار یاغی لوکا که از جاهای دیدنی و قدیمی شمال غرب این شهر است دل طبیعت گردهای کنجکاو و حرفه‌ای را به دست می‌آورد. نام این غار به معنای «سوراخ راهزنان» است. حالا چرا راهزن؟ چون در نزدیکی این غار یک دژی وجود داشته که دزدها و راهزنان برای فرار از نگهبانان به این غار پناه می‌بردند و به باور مردم بومی یک راه پنهانی برای خروج آن‌ها در این غار وجود دارد.

داستان‌ها و افسانه‌های مختلفی درباره‌ی این غار وجود دارد. مثلاً یکی دیگر از شایعه‌ها این است که در ایام قدیم مردمی که علیه حکومت شورش می‌کردند برای در امان ماندن از دست مأموران حکومت به این غار پناه می‌آورند. پس اگر به داستان‌های فانتزی، مکان‌های تاریخی و همچنین جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید، می‌توانید همه آن‌ها را یکجا و با بازدید از غار یاغی لوکا تجربه کنید.

آدرس غار یاغی لوکا: مازندران، شمال غرب رامسر، جاده سفید-تمشک، غار یاغی لوکا

غار گرگر لوکا

رامسر جاهای دیدنی غار گرگرلوکا
مسیر رسیدن به غار گرگر لوکا، مسیر چندان راحتی نیست.

یکی دیگر از غارهای رامسر، غار گرگر لوکا در نزدیکی بازار سنتی رامسر است. لوکا در گویش محلی و مازندرانی به معنی شیار و سوراخ است و به همین خاطر در اسم اکثر غارهای این استان کلمه لوکا دیده می‌شود. باید بگوییم رفتن به غار گرگر لوکا کار هرکسی نیست، چون شیب بسیار تندی دارد و درجایی از ارتفاعات کوه ایلمی قرار گرفته که صعب‌العبور است. ولی اگر آمادگی بدنی و تجهیزات لازم دارید، بهتر است حتماً تماشای این غار را در فهرست جاهای دیدنی رامسر قرار دهید. چون بعد از گذشتن از این مسیر سخت، طبیعت و چشم‌انداز مسحور‌کننده و شگفت‌انگیزی در انتظار شما است.

آدرس غار گرگر لوکا: مازندران، شمال شهر رامسر، آخوند محله، غار گرگر لوکا

دهستان جنت رودبار رامسر، جایی برازنده نامش

دهستان جنت رودبار رامسر
دهستان جنت رودبار رامسر، در ۵۰ کیلومتری رامسر قرار دارد.

دهستان جنت رودبار یکی دیگر از زیباترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی شهر رامسر است. جایی که هر چه قدر بیشتر در ارتفاعات بالا روید، مناظر بکرتر و آب‌وهوای کوهستانی‌تری در انتظار شما است. این دهستان که در ۵۰ کیلومتری رامسر قرار دارد طبیعتی چشم‌نواز و منحصربه‌فرد با چشم‌اندازهای خارق‌العاده دارد. تقریباً همه کسانی که به رامسر سفر می‌کنند، سعی می‌کنند از این دهستان هم دیدن ‌کنند تا یکی از بهترین لحظات عمرشان را تجربه کنند. اگر در بهار و تابستان به این روستا بروید، مردم محلی را می‌بینید که عسل‌های ارگانیک خودشان را می‌فروشند و توصیه می‌کنیم حتماً از آن‌ها خرید کنید.

روستای جنت رودبار ییلاق‌های فراوانی دارد که هرکدام در حال ربودن گوی زیبایی از دیگری هستند. ییلاق‌هایی از جمله ییلاق اکراسر، چاک، چرته، ایزکی، نمکدره و جیررود در این منطقه قرار دارند و زیبایی دوچندانی به طبیعت آن داده‌اند. علاوه بر این با رفتن به این دهستان می‌توانید از آبشارهای باشکوهی مانند آبشار آزارک، حسینیه، چاردر، خشکا، ریش بزار و هیسیان هم دیدن کنید.

آدرس دهستان جنت رودبار رامسر: مازندران، رامسر، روستای جنت رودبار

آبشارهای رامسر، فرصت تماشای شکوه طبیعت

در این بخش می‌خواهیم 2 تا از معروف‌ترین آبشارهای رامسر را معرفی کنیم. آبشارهایی که تماشای آن‌ها به ما یادآوری می‌کند طبیعت درعین‌حال که خیلی مهربان است، شکوه و قدرت زیادی هم دارد.

آبشار ایج

ابشار ایج از جاهای دیدنی رامسر
آبشار ایج، آبشاری با طبیعت بکر و خیره کننده

آبشار ایج یا آبشار ده‌قلو، یکی از آبشارهای معروف رامسر است. این آبشار در طبیعتی بکر و خیره‌کننده قرار دارد تا جایی که بی‌شک می‌توان نام آن را به فهرست جذاب‌ترین آبشارهای ایران اضافه کرد.

آب این آبشار خروشان از ذوب شدن برف‌های کوه خشم چال در ارتفاعات اشکور علیا تأمین می‌شود و همین موضوع باعث چشم‌انداز فوق‌العاده آبشار ایج شده است.

در تماشای این آبشار حواستان به اطراف هم باشد چراکه در اطراف آبشار ایج پوشش گیاهی بی‌نظیر، صخره‌های بزرگ و یخچال‌های طبیعی هم وجود دارد که نباید به‌راحتی از کنار آن‌ها رد شوید.

آدرس آبشار ایج:مازندران، رامسر، شهرستان اشکورات، روستای ایج، آبشار ایج

آبشار ازارک

رامسر جاهای دیدنی آبشار ازارک
آب آبشار ازارک، از بلندی‌های رشته‌کوه البرز سرچشمه می‌گیرد. – ازعکاس: علی پور قربان

یکی دیگر از آبشارهای زیبای شهر رامسر آبشار ازارک است که در منطقه سنگ‌پشت قرار دارد. بارش فراوان باران در ارتفاعات این منطقه باعث به وجود آمدن این آبشار و پوشش گاهی پرپشت و سرسبز اطراف آن شده است.

آب این آبشار پس از سرچشمه گرفتن از بلندی‌های رشته‌کوه البرز به‌سوی دریای مازندران می‌رود و ماجراجویی شگفت‌آور خود را به پایان می‌رساند. در سفرتان به رامسر حتماً به تماشای این آبشار بروید و در طبیعت مسحورکننده‌اش قدم بزنید.

آدرس آبشارا ازارک: مازندران، 30 کیلومتری شرق رامسر، جاده رامسر- تنکابن، جنگل دالخانی، دهستان چهل شهید، روستای سنگ‌پشت، آبشار ازارک

کاخ مرمر رامسر، باغ نهال‌های نایاب

کاخ مرمر از جذابه های دیدنی رامسر
در سال ۱۳۷۸، کاخ مرمر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد

کاخ مرمر رامسر یکی از نفیس‌ترین یادگاری‌های دوران پهلوی در شمال ایران است. این کاخ با نام‌های دیگری از جمله کاخ سلطنتی رامسر، باغ رامسر، موزه کاخ رامسر، کاخ‌موزه مرمر و تماشاگه خزر هم شناخته می‌شود. رضاشاه دستور ساخت کاخ مرمر را داد و این کاخ از سال ۱۳۱۶ تا ۱۳۵۷ به‌عنوان اقامتگاه خانواده‌ی شاهنشاهی مورد استفاده قرار می‌گرفت. ساختمان کاخ در میان باغی با گستره‌ ۶۰ هزار متری قرارگرفته که نخستین نهال‌های مرکبات اصلاح‌شده و گیاهان تزیینی نایاب در این باغ کاشته شده‌اند و یکی از جالب‌ترین و متنوع‌ترین باغ‌های ایران محسوب می‌شود. این اثر در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و امروزه میزبان گردشگران گوناگونی از سراسر ایران است. اگر علاقه‌مند به تماشای بناهای تاریخی هستید، حتماً در سفر به رامسر از کاخ مرمر دیدن کنید.

آدرس کاخ مرمر: مازندران، رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی، کاخ مرمر

بلوار معلم

بلوار معلم رامسر
بلوار معلم، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رامسر در شب است. – عکاس: Arz mohammadi

بلوار معلم رامسر، بلواری سنگ‌فرش شده است که دو طرفش را درختان توسکا، شمشاد و نخل پوشانده‌اند. این بلوار یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی رامسر است. جایی که می‌توانید بعد از این‌که روز را به گردش گذراندید، در آن قدم بزنید، لحظه‌های سفر را دوره کنید، برای روز بعد برنامه بچینید و از یک پیاده‌روی جذاب لذت ببرید.

 تازه این جا یک بلوار معمولی نیست، این بلواری است که شما را به ساحل و دریا می‌رساند. قدم زدن در بلوار معلم و بعد رسیدن به ساحل و تماشای دریا، تجربه‌ای لذت‌بخش است که در کمتر جایی می‌توانید آن را امتحان کنید.

آدرس بلوار معلم: مازندران، رامسر، بلوار معلم

رستوران خاور خانم، دیدنی و خوشمزه

رستوران خاور خانم دیدنی های شهر رامسر
رستوران خاور خانم در روستای سرولات و ۳ کیلومتری جنوب چابکسر قرار دارد.

اگرچه این مورد با سایر دیدنی‌ها فرق دارد، ولی نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. پیشنهاد ما برای آخرین مورد از دیدنی‌های شهر رامسر، رستوران خاور خانم است. این رستوران برای یکی از بانوان هنرمند و خوش‌ذوق است که آوازه‌ خوراک‌های سنتی و شمالی‌اش در سرتاسر این منطقه پیچیده شده است. این رستوران زیبا و باصفا در روستای سرولات و ۳ کیلومتری جنوب چابکسر قرارگرفته و همیشه پر از مسافرانی است که برای خوردن خوراک‌های گوناگون شمالی مانند کباب‌ترش، ماهی و مرغ شکم‌پر، باقالی قاتوق و میرزاقاسمی به این رستوران می‌روند.

این رستوران به‌جز غذاهای متنوع و خوش‌مزه، محیط و چشم‌انداز فو‌ق‌العاده‌ای هم دارد. رستوران خاور خانوم رو به ارتفاعات سرسبز و بلند قرارگرفته و صرف یک وعده غذا در آن‌هم خاطره‌ خوشی برای شما و خانواده‌تان رقم میزند، هم گرسنگی‌تان را برطرف می‌کند.

آدرس رستوران خاور خانم: مازندران، رامسر،روستای سرولات، ۳ کیلومتری جنوب چابکسر

جاهای دیدنی رامسر در بهار

ساحل نقره‌ای رامسر در بهار
ساحل نقره‌ای رامسر، یکی از بهترین جاهای دیدنی رامسر در بهار است. – عکاس: حامد صیفی

اگر بخواهم با یک جمله کلیشه‌ای شروع کنم، باید بگویم بهار زیباترین فصل برای سفر است. فصلی که زمین از خواب زمستانی بیدار شده، قهوه صبحش را خورده و با انگیزه زیاد آماده رویش و سرسبزی است.

شاید این جمله کلیشه‌ای به نظر برسد ولی حقیقت دارد. به همین خاطر اکثر جاهای دیدنی رامسر در بهار هم زیبا هستند. اگر دلتان می‌خواهد با زیبایی‌های رامسر در اوج ملاقات کنید، بهتر است بگوییم بهترین جاهای دیدنی رامسر در بهار تله کابین رامسر، بوستان جنگلی صفارود، روستای جواهرده، ساحل نقره‌ای رامسر، ساحل توسکاسرا و جنگل دو هزار تنکابن هستند.

جاهای دیدنی رامسر در تابستان

تصویری زیبا از ییلاق گرسماسر رامسر
ییلاق‌های رامسر، از بهترین جاهای دیدنی رامسر در تابستان هستند. – عکاس: رامتین جوانبخت

اکثر ما خاطرات سفرهای کودکی‌مان با تابستان و شمال گره خورده است. وقتی آخرین امتحان را می‌دادیم و منتظر بودیم تا لحظه سفر به شمال برسد. بیشتر ما حداقل یک‌بار در کودکی یا با اردوهای تابستانی مدرسه به رامسر رفتیم.

با اینکه در تابستان هوا گرم است و شاید شرجی بودن هوا کمی اذیت کننده باشد، ولی جان می‌دهد برای اینکه پاهایمان را کمی از سطح دریا و زمین بالاتر بگذاریم و سراغ ییلاقات رامسر و جاهای خنک رامسر برویم. روستای جواهرده، منطقه ییلاقی گرسماسر، دهستان جنت رودبار از بهترین دیدنی های رامسر در تابستان هستند. البته که به‌هیچ‌وجه از آب‌تنی در ساحل طلایی مازندران یا دیگر سواحل رامسر غافل نشوید. خلاصه اینکه مکان های دیدنی رامسر در تابستان در انتظار شما هستند.

جاهای دیدنی رامسر در پاییز

جنگل دالخانی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامسر
جنگل‌های رامسر در پاییز جلوه‌ای هزار رنگ دارند. – عکاس: محمدرضا یعقوبی شاواکی

برای کسانی که عاشق پاییزند و این فصل را بهترین فصل سال می‌دانند، خبرهای خوبی در سفر به رامسر دارم. جاهای دیدنی رامسر در پاییز یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال هستند. شما تصور کنید به جنگل دو هزار تنکابن بروید و از تماشای چهره چندرنگ برگ‌های درختان سرمست شوید، به جنگل دالخانی بروید و در یک جنگل مه‌آلود قدم بزنید یا در بلوار معلم زیر باران تا ساحل قدم بزنید و زمان برایتان متوقف شود.

 همه جاهای دیدنی رامسر در پاییز جلوه‌ای دیگر دارند که باعث می‌شود سفر به رامسر در پاییز به یک تجربه جدید تبدیل شود.

جاهای دیدنی رامسر در زمستان

چشمه‌های آب گرم رامسر
چشمه‌های آب گرم رامسر، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی رامسر در زمستان هستند. – عکاس: محسن ابراهیمی

اگر شما هم مثل من طاقت گرما را ندارید و دلتان می‌خواهد وقتی در تله کابین رامسر نشسته‌اید و با آرامش به اطراف نگاه می‌کنید، کاپشن محبوبتان را پوشیده باشید و آش رشته و چای داغ حسابی به جانتان بنشیند، پس در صدر فهرست بهترین جاهای دیدنی رامسر در زمستان، حتماً تله کابین رامسر را بنویسید.

 تازه نگفتم که چشمه‌های آبگرم رامسر در زمستان یک جوری برای شما خاطره سازی می‌کنند و خستگی‌تان را در می‌کنند که اصلاً دلتان می‌خواهد هر زمستان به رامسر بروید.

بهترین جاهای دیدنی رامسر

تصویری زیبا از تله کابین رامسر
بدون شک تله کابین رامسر، یکی از بهترین جاهای دیدنی رامسر است. – عکاس: مسعود بانا

بهترین جاهای دیدنی رامسر برای هرکسی یک تعریفی دارد ولی فکر کنم همه موافق باشند که تله کابین رامسر، کاخ مرمر، بلوار معلم، جنگل دو هزار تنکابن و سواحل رامسر پرچم‌دار بهترین جاهای دیدنی رامسر هستند. جاهایی که همه همسفران می‌توانند در آن‌ها لذت دلخواهشان را پیدا کنند.

جاهای دیدنی رامسر در شب

جاهای دیدنی رامسر در شب
معرفی جاهای دیدنی رامسر در شب – عکاس: احمد طرقیان

هرچقدر دنیا مدرن‌تر، کارها بیشتر و روزها شلوغ‌تر می‌شود، طرفداران نایت لایف یا همان زندگی شبانه هم بیشتر می‌شوند. خیلی از مسافران شهر زیبای رامسر، دلشان می‌خواهد بهترین جاهای دیدنی رامسر در شب را هم بشناسند، چون این شهر به‌قدری زیباست که نباید هیچ لحظه‌ای در سفر از آن غافل شد.

بلوار معلم،  رستوران های رامسر مانند کافه‌رستوران ایتالیایی گوستو، رستوران کدبانو رامسر، رستوران سنتی اربه کله و… همچنین سواحل رامسر از جاهای دیدنی رامسر در شب هستند.

سواحل رامسر

سواحل رامسر
با غروب آفتاب و شب‌ها، قدم زدن کنار ساحل یعنی تجربه ملاقات با دریا به شکلی تازهعکاس: سروش کهرهرودی

تماشای دریا،  یکی از بخش‌های عجیب سفر است. دریا در روز با دریا در شب فرق دارد. سعی کنید هر دو را تجربه کنید، خیلی از مسافران به شهرهای شمالی، دوست دارند دریا را در شب هم ببینید، کنار ساحل قدم بزنند، با نور یک فانوس دریایی عکس بگیرند و بگذارند صدای امواج دریا تا عمق جانشان نفوذ کند. از جمله سواحل رامسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساحل نقره‌ای رامسر: بلوار راهب
  • ساحل خلج رامسر: جنب هتل خلج رامسر
  • ساحل توسکاسرا: بلوار معلم
  • ساحل طلایی مازندران: بلوار آیت‌الله طالقانی

برنامه سفر به رامسر

در مجله گردشگری اتاقک بخشی به نام برنامه سفر را برای شما طراحی کرده‌ایم. از ویژگی‌های این برنامه‌ها این است که جاهای دیدنی آن در فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار دارند و همچنین رستوران‌های نزدیک جاذبه‌های گردشگری هر شهر معرفی‌شده‌اند که می‌توانید با کمک آن‌ها به‌راحتی برنامه سفر به هر شهر را تنظیم کنید.

پیشنهاد می‌کنیم با توجه به تنوع جاهای دیدنی رامسر، حتماً قبل از سفر به این شهر  برنامه سفر به رامسر  را مطالعه کنید.

سخن آخر

جاهای دیدنی رامسر را باهم مرور کردیم، حتماً برنامه سفر به رامسر را برای خود طراحی کنید و این عروس زیبای شمال را ببینید، اگر هم تجربه سفر به رامسر را دارید حتماً از تجربیاتتان بگویید و به مخاطبان مجله گردشگری اتاقک کمک کنید تا اطلاعات بیشتری درباره رامسر داشته باشند. مثل همیشه هم اتاقک کنار شما است تا برای اجاره ویلا و سوئیت در رامسر، و اجاره ویلا شمال دغدغه‌ای نداشته باشید.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی رامسر

بهترین جاهای دیدنی رامسر کدامند؟

روستای جواهرده، جنگل دالخانی، قلعه مارکو، ییلاق گرسماسر، غار یاغی لوکا و غار گرگر لوکا جز زیباترین جاذبه های دیدنی شهر رامسر هستند

بهترین جاهای دیدنی رامسر در بهار کدامند؟

تله کابین رامسر، بوستان جنگلی صفارود، روستای جواهرده، ساحل نقره‌ای رامسر، ساحل توسکاسرا و جنگل دو هزار تنکابن هستند.

بهترین جاهای دیدنی رامسر در تابستان کدامند؟

روستای جواهرده، منطقه ییلاقی گرسماسر، دهستان جنت رودبار از بهترین دیدنی های رامسر در تابستان هستند.

بهترین جاهای دیدنی رامسر در پاییز کدامند؟

جنگل دو هزار تنکابن، جنگل دالخانی، بلوار معلم

بهترین جاهای دیدنی رامسر در زمستان کدامند؟

چشمه‌های آبگرم رامسر، تله کابین رامسر

بهترین جاهای دیدنی رامسر در شب کدامند؟

بلوار معلم، سواحل رامسر، شکم گردی در رستوران‌ها

4.1/5 - (59 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. رامسر زمانی خوراک اردوهای دانش آموزی بود. هیچ وقت خاطرات شیطنت های سفر دانش آموزی رامسر و فوتبال هایی که تو اردوگاه شهید چمران بازی کردیم رو یادم نمیره.

  2. من اولین بار وقتی به رامسر سفر کردم که فقط یک سالم بود، اون موقع ها هم خبری از دوربین دیجیتال و گوشی های هوشمند و اینا نبود که بتونیم از یه موقعیت صد تا عکس بگیریم، همون موقع نگاه کنیم، اگه بد شد درستش کنیم. مادر پدر من رامسر رو انتخاب کردند برای عکس های یک سالگی من، چون به نظرم میدونستند این شهر اینقدر زیبا است که امکان ندارد هیچ عکسی بد از آب در بیاد. باور کردنی نیست. رامسر همینقدر زیباست، به این اندازه که اگر چشم بسته هم از یک نقطه عکس بگیرید، اون عکس میره تو دسته بهترین عکساتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *