شهرهاتجربه سفرجاهای دیدنیرامسر

سفر به بام رامسر | مرتفع‌ترین نقطه عروس شهر شمالی

برخی از شهرها هستند که نام و القابشان کاملا برازنده‌شان است. یکی از این شهرها، شهر زیبای رامسر است که با نام عروس شهرهای شمالی شناخته می‌شود. چرا؟ چون به طرز باورنکردنی زیبا و دیدنی است. این شهر همان جایی است که شاهد قرارهای عاشقانه جنگل و دریا هستیم و آبی دریا به سرسبزی جنگل می‌رسد.

همه ما رامسر را با روستای جواهرده، جنگل دالخانی و آبشارهای متعددش می‌شناسیم. اما این بار می‌خواهیم در گشت‌وگذار امروزمان کمی از زمین فاصله گرفته و شما را به یکی از جاذبه‌های دیدنی مرتفع این شهر، یعنی بام رامسر ببریم. جایی که می‌توانیم کل شهر رامسر را زیر پایمان ببینیم و از منظره خیره‌کننده رو به دریای خزر و جنگل‌های سرسبز لذت ببریم. تمام جاهای دیدنی رامسر یک طرف، بام رامسر نیز طرف دیگر. یعنی به عبارتی حساب بام شهر زیبای رامسر از دیگر مناطق دیدنی رامسر جدا هست تا جایی که اگر به این شهر سفر کردید و از بام زیبا دیدن نکردید سفرتان نصفه و نیمه به پایان خواهد رسید.

به همین منظور ما در این مقاله از اتاقک قصد داریم همه چیز را درباره بام شهر رامسر بررسی کنیم تا در سفر به این شهر با دست پر به بازدید از این مکان دیدنی بروید. ما را در این سفر مجازی به بام رامسر همراهی کنید.

بام رامسر کجاست؟

بام رامسر کجاست
بام سبز رامسر در شهر رامسر و در جاده چابکسر واقع شده است – عکاس: shahin sharifzad

عنوان بالا گویای همه چیز است و به طور کامل و واضح می‌گوید که بام رامسر کجاست؛ اما اگر بخواهید به بام شهر رامسر بروید و به دنبال آدرس دقیق هستید باید به سمت غرب استان مازندران و شهر رامسر بروید. در شهر رامسر به سمت جاده چابکسر حرکت کنید تا به مجموعه تفریحی تله کابین رامسر برسید. این مجموعه تفریحی از سه بخش کوهپایه، ساحلی و بام تشکیل شده است. ضمنا اگر دوست دارید درباره این شهر زیبا بیشتر بدانید؛ مقاله درباره رامسر را مطالعه کنید.

بام سبز رامسر جایی است که برای تماشای آن باید سوار تله کابین رامسر شوید. بعد از اینکه از دره و دامنه کوهِ ایل میلی و از میان درختانی که گویا با شما در حال حرکت هستند و دست در دست هم داده‌اند و شما را تا ایستگاه آخر همراهی می‌کنند، گذر کردید به زیباترین جاذبه دیدنی رامسر یعنی بام سبز رامسر خواهید رسید.

آدرس بام رامسر: استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

حالا که متوجه شدید بام رامسر کجاست بهتر است قبل از اینکه آماده رفتن شوید کمی بیشتر درباره این بام بدانید:

  • بام سبز رامسر یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین بخش مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر است.
  • مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر که همه آن را با نام تله کابین رامسر می‌شناسند در سال 1387 تاسیس شده است.
  • تنها راه دسترسی به بام؛ استفاده از تله‌کابین رامسر است.
  • تله کابین رامسر یکی از زیباترین خطوط انتقال کابلی است که دریا را به کوه‌های سرسبز متصل می‌کند.
  • ایستگاه پایینی تله کابین در قسمت ساحلی مجموعه تفریحی شهر سبز قرار گرفته و ایستگاه پایانی نیز شما را به بام رامسر می‌رساند.
  • هر تله کابین چهار نفر ظرفیت دارد و هزینه رفت و برگشت برای هر نفر 278 هزارتومان در نظر گرفته شده است.

آب‌وهوای بام رامسر

آب‌وهوای بام رامسر
بام رامسر دارای آب‌وهوای خنک و سردی است – عکاس: mohammad sarabi

بام سبز رامسر در ارتفاع 800 متری از سطح دریا قرار گرفته و مثل هر جای مرتفع دیگری آب‌وهوای سردی دارد. در فصل بهار و تابستان آب‌وهوای بام خنک و مطبوع است؛ به حدی که اگر شب‌ها قصد رفتن به این منطقه داشته باشید حتما لباس گرم همراهتان داشته باشید. با این حساب آب‌وهوای بام سبز رامسر در نیمه دوم سال نیز مشخص است. در این دو فصل هوای سرد و کوهستانی بر این منطقه حاکم است.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

امکانات تفریحی بام رامسر

امکانات تفریحی بام رامسر
رستوران، آلاچیق‌ها، سرویس بهداشتی و غیره ازجمله امکانات بام است – عکاس: hotel bam

بام یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین بخش مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر است. ممکن است با خودتان فکر کنید که بام در مرتفع‌ترین منطقه رامسر قرار گرفته و فاقد امکانات رفاهی است. اما این طور نیست در این مکان جذاب و دیدنی  امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی برای رفاه حال گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده تا با خیال راحت به تماشای دریا و جنگل‌های سرسبز بنشینید و دمی از جهان فارغ باشید.

 اگر خواستید از این چشم‌انداز زیبای رو به دریا و جنگل عکس بگیرید؛ اما دوربین عکاسیتان را فراموش کردید اصلا نگران نباشید در بام سبز رامسر یک استودیو عکاسی وجود دارد و می‌توانید عکس‌های زیبایی را با پس زمینه دریا، جنگل و خانه‌های زیبای رامسر ثبت کنید. اگر از گشت‌وگذار خسته شدید و خواستید کمی استراحت کرده و نفسی تازه کنید در این مکان تعدادی رستوران، فست‌فود و کافه وجود دارد که می‌توانید از غذاهای محلی خوشمزه، انواع آش رشته و نوشیدنی‌های متنوعی که در اختیارتان قرار می‌دهند نوش‌جان کنید. بعد از خوردن غذا می‌توانید از فروشگاهای صنایع‌دستی دیدن کنید یا اگر خواستید کمی هیجان چاشنی سفرتان کنید می‌توانید زیپ‌لاین بام رامسر را امتحان کنید.

علاوه‌بر این موارد مغازه‌ها و دکه‌هایی که تنقلات و خوراکی‌های خوشمزه‌ای می‌فروشند، آلاچیق‌هایی برای استراحت، تلفن عمومی، سرویس‌بهداشتی و برخورداری از سالن بزرگ برای برگزاری جشنواره‌های مختلف نیز از دیگر امکانات بام است.

برای اجاره ویلا رامسر می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

فعالیت‌هایی که می‌توان در بام رامسر انجام داد

فعالیت‌هایی که می‌توان در بام رامسر انجام داد
عکاسی، جنگل‌نوردی، گشت‌وگذار با موتور چهار چرخ و غیره ازجمله تفریحات بام است – عکاس: MJ Maj

همان‌طور که گفتیم بام رامسر در آخرین ایستگاه مجموعه تله کابین رامسر قرار دارد. پس از وارد شدن به این مجموعه باید ورودیه بپردازید و سپس به سراغ خرید بلیط تله کابین بروید. تله کابین رامسر از ساحل و دریا آغاز می شود و با گذر از بین کوه، دریا و جنگل، بر فراز کوهی پر از طبیعت زیبا فرود می‌آید.

پس از پیاده شدن از تله کابین یک نفس عمیق بکشید و اکسیژن خالص را وارد ریه‌هایتان کنید. پس از آن به سراغ خود بام در  طبقه‌ی بالای ساختمان ابتدایی بروید و تمام شهر از غربِ شهر چابکسر تا شرقِ رامسر را زیر پای‌ تان به تماشا بنیشینید و از منظره پیش رویتان که رو به جنگل و دریا است، لذت ببرید. علاوه‌بر این موارد، امکان انجام فعالیت‌های متنوع دیگری نیز در بام رامسر فراهم شده است که با انجام آن‌ها حسابی می‌توانید از گردشتان لذت ببرید. ازجمله این فعالیت‌ها وتفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موتور چهار چرخ

یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی که می‌توانید در بام انجام دهید گشت‌وگذار با موتور چهارچرخ است که اصطلاحا به آن‌ها ATV (All-Terrain Vehicle) به معنی ” وسیله نقلیه همه‌جا رو ” می‌گویند. این موتورها چرخ‌های بزرگی دارند و با کرایه آن‌ها به راحتی می‌توانید از روی تپه‌ها و جاده‌های خاکی حرکت کرده و سفری هیجان انگیز را تجربه کنید.

پارک جنگلی هزار پله ایل میلی

پارک جنگلی ایل میلی یکی از مکان‌های دیدنی بام رامسر است که با 96 هکتار مساحت در ارتفاعات قله ایل میلی واقع شده است. این پارک جنگلی دارای پله‌های سنگی زیبایی است که شما را تا ارتفاع 900 متری بالا می‌برد و بر فراز آن می‌توانید منظره خیره‌کننده از دریا و کوهستان را تماشا کنید. قدم زدن در میان درختان بزرگ و تنومند جنگل، گوش دادن به صدای پرندگان و دیدن تلالو آفتاب از میان شاخ و برگ‌ها لذت وصف ناپذیری دارد.

سافاری جنگل

اگر به جنگل‌نوردی، کندوکاو و اکتشاف در جنگل علاقه دارید، سافاری جنگل بام رامسر را از دست ندهید. برای جنگل‌نوردی و تجربه این تفریح مهیج باید لباس ایمنی مخصوصی بپوشید و خود را به دل جنگل زده و مسیری تقریبا 450 متری را طی کنید. برای رفتن به خط بعدی پل‌های چوبی قرار دارد که می‌توانید از روی آن‌ها عبور کنید. علاوه‌بر این در این مسیر جاذبه‌های دیدنی متنوعی همچون قلعه نظامی، پارک هزار پله و غار ایل میلی قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز در مسیرتان دیدن کنید.

شهربازی

در بام سبز رامسر یک شهربازی با امکاناتی و تجهیزات متنوع مثل سینمای شش بعدی، سقوط آزاد، پاندول فضایی، قلعه وحشت، پینت‌بال، ترامپولین، برج مبارز و غیره وجود دارد. این شهربازی محیطی شاد و مفرح را به وجود آورده است و برای سرگرمی کودکان و بزرگسالان گزینه خوبی به شمار می‌رود.

اقامت در بام رامسر

اقامت در بام رامسر
در بام ویلاها، سوئیت‌ها و کلبه‌های جنگلی متعددی برای اقامت وجود دارد – عکاس: Ali kashani zadeh

اگر به بام دیدنی رامسر رفتید بدون شک نمی‌توانید از طبیعت سرسبز و چشم‌انداز زیبای آن دل بکنید. اگر دلتان خواست چند روزی را در بالاترین نقطه رامسر بمانید و کل شهر را یک دل سیر تماشا کنید نگران اقامتگاه نباشید. چراکه در بام گزینه‌های اقامتی فراوانی با امکانات مناسب برای مسافران و گردشگران فراهم شده است. برای اقامت در بام سبز رامسر می‌توانید به سراغ ویلاهای لاکچری، ویلاهای استخردار، هتل، کلبه های جنگلی، سوئیت‌های VIP، آپارتمان و غیره بروید.

اما پیشنهاد ما به شما این است که برای اینکه دغدغه اقامتگاه نداشته باشید بهتر است قبل از سفر اقدام به اجاره ویلا شمال و اقامتگاه خود کنید و با خیال راحت در در دل طبیعت و در سکوت و آرامش بخش بام رامسر تجربه‌ی سفری به یاد ماندنی را برای خود و همسفران‌تان رقم بزنید.

سخن آخر

در این مقاله راهی غرب مازندران شدیم، تا نزدیکی مرز گیلان رفتیم و به شهر رامسر رسیدیم. با هم سوار تله کابین شدیم و با گذر از میان درختان و دره‌های سرسبز خودمان را به مرتفع‌ترین نقطه رامسر یعنی بام رامسر رساندیم. در بام زیبا، در میان طبیعت سرسبز آن قدم زدیم، جنگل‌نوردی کردیم، عکس گرفتیم، از جاذبه‌های دیدنی و فروشگاه‌های صنایع‌دستی آن دیدن کردیم، برای این‌که نفسی تازه کنیم در یکی از رستوران‌های بام رامسر از غذاهای محلی مازندران نوش‌جان کردیم.

در آخر هم برای اینکه سفرمان را کامل کنیم یک اقامتگاه متناسب با بودجه و سلیقه‌مان از اتاقک رزرو کردیم تا به دور از هیاهوی شهری چند صباحی را در میان آرامش و سکوت طبیعت سپری کنیم. اگر به بام شهر رامسر سری زدید خوشحال می‌شویم تجربیاتتان را با ما در میان بگذارید. سفری خوشی داشته باشید.

سؤالات متداول درباره بام رامسر

بام رامسر کجاست؟

بام رامسر در استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر و در مرتفع‌ترین بخش مجموعه تفریحی تله کابین رامسر واقع شده است.

بام رامسر چه امکاناتی دارد؟

کافه و رستوران، عکاسی در محل، مغازه، فروشگاه صنایع دستی، سرویس بهداشتی، موتور چهار چرخ، آلاچیق‌، تلفن عمومی، کلبه‌های جنگلی و غیره

تفریحات بام رامسر چیست؟

پیاده‌روی، عکاسی در طبیعت، سافاری جنگل، شهربازی و غیره

4.2/5 - (22 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ما باکارگری فصلی ساختمانی در تهیه نان شب خانواده در مانده ایم حالا شما پیشنهاد سفر ب رامسر میدهید.اگه راست میگوئید هر خانواده کارگری ده میلیون شارژ کنید تا ما نیز از این خانه نشینی اجباری و افسردگی نجات پیدا کنیم تازه ایران کشور افغانها شده کارها وتفزیها برای آنهاست وبیکاری وشرمندگی وافسردگی برای ما ایرانیها.خودمانیم عجب مملکت بی صاحب وبی در وپیکر وبی قانونی داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *