تجربه سفرجاهای دیدنیجنگل‌هارامسر

معرفی جنگل‌های رامسر | چشم‌اندازهای سبز در دل طبیعت بکر

جاهای دیدنی رامسر فراوان هستند و هرساله مسافران بی‌شماری را از سراسر ایران و در تمامی فصول سال به‌سوی خود می‌کشانند. آبشارهای خروشان، رودخانه‌های جاری، چشمه‌های زلال، سواحل تماشایی و سدهای پرآب جزو جاهای دیدنی رامسر هستند؛ اما یکی از مهم‌ترین دلایلی که رامسر را تبدیل به یک قطب گردشگری جذاب کرده‌اند، جنگل‌های سرسبز با درختان سربه‌فلک‌کشیده هستند. لذت قدم زدن در جنگل‌های رامسر که با چشم‌اندازهای جذاب خود دلبری می‌کنند، یکی از زیباترین تجربه‌های سفر خواهد بود؛ همچنین برپایی کمپ و پیک‌نیک و گوش دادن به صدای پرندگان در جنگل‌های رامسر شما را از هیاهوی زندگی شهری دور خواهد کرد.

اگر می‌خواهید با جنگل‌های بکر و مطبوع رامسر آشنا شوید، در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه من باشید که می‌خواهم شما را به اعماق این جاذبه‌های سرسبز ببرم.

درباره رامسر

رامسر که به دلیل داشتن جنگل‌های سرسبز فراوان به‌عنوان عروس مازندران شناخته می‌شود، در غربی‌ترین نقطه استان مازندران قرار گرفته است. این شهر با استان گیلان هم‌مرز است و به همین دلیل زیبایی‌های هردو استان را در دل خود جای داده است. این شهر دیدنی از شمال با دریای خزر و از جنوب با رشته‌کو‌ه‌های البرز همسایه است و به‌همین دلیل مناظر مسحورکننده و بکری در دل خود دارد.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پارک جنگلی صفارودپارک جنگلی صفارود

پارک جنگلی صفارود یکی از جاذبه‌های بکر و دیدنی صفارود است که در فاصله 9 کیلومتری جاده جواهرده به رامسر قرار دارد. این پارک جنگلی میان دره و کنار یک رودخانه قرار گرفته و همین به زیبایی‌های آن افزوده است. خبر خوش اینجاست که این پارک جنگلی پله‌های سنگی دارد که رفت‌وآمد به آن را ساده‌تر می‌کند، بنابراین نیازی نیست نگرانی بابت ورود به آن داشته باشید. در تعطیلات عید نوروز، مسافران بی‌شماری برای پیک‌نیک و حتی سیزده به‌در به این پارک سفر می‌کنند؛ چرا که پارک جنگلی صفارود مکان مناسبی برای دورهمی‌های خانوادگی به‌حساب می‌آید.

در گذشته رودخانه‌ی آب معدنی در این پارک جنگلی وجود داشته، به‌همین دلیل پارک جنگلی صفارود با نام آب معدن نیز شناخته می‌شود. در این جاذبه‌ی دیدنی هم از جنگل‌نوردی لذت خواهید برد و هم از تماشای رودخانه‌های پرآب؛ همچنین وجود چشمه آب گرم معدنی نیز از جاذبه‌های این پارک جنگلی به‌شمار می‌رود. وجود امکانات رفاهی در این منطقه نیز رفاه شما را تامین می‌کند. اگر می‌خواهید سوغات یا صنایع دستی رامسر را خریداری کنید، به نزدیکی آبشار صفارود در 15 کیلومتری جاده جواهرده بروید و از تماشای این آبشار زیبا نیز لذت ببرید. لازم به ذکر است که این جنگل آب‌وهوای دل‌انگیزی دارد که نفس‌تان را تازه خواهد کرد.

آدرس پارک جنگلی صفارود: استان مازندران، رامسر، ۹ کیلومتری جاده جواهرده به رامسر

جنگل دالخانیجنگل دالخانی و آسمان آبی

یکی از مهم‌ترین جنگل‌های مازندران و همچنین دیدنی‌ترین جاذبه‌های رامسر، جنگل دالخانی رامسر است. این جنگل یکی از بکرترین، زیباترین و سرسبزترین مکان‌هایی است که می‌توانید به آن سفر کنید و تجربه‌ای شیرین برای خود رقم بزنید. اگر اهل جنگل‌نوردی باشید، حتما باید از این جنگل دیدن کنید.، زیرا این مکان در تمامی فصول سال مانند نقاشی خداوند است. جنگل دالخانی در فصل بهار آب‌وهوای شگفت‌انگیزی دارد و صدای پرندگان از شما دلبری می‌کند، در فصل تابستان سرسبزی این جنگل به اوج خود می‌رسد و در فصل پاییز هزار رنگ را در این جنگل مشاهده خواهید کرد.

جنگل دالخانی در 30 کیلومتری جنوب شرق رامسر قرار دارد و وسعت آن به 600 هزار متر مربع می‌رسد. در برخی از روزهای سال دریاچه‌ای از مه در این جنگل پدیدار می‌شود که منظره‌ای رویایی را مقابل چشم مسافران قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید هوای تازه‌ و مطبوعی تنفس کنید، از تماشای دریاچه‌ای از مه زیر پاهای خود لذت ببرید و اوقاتی را به دور از دغدغه زندگی شهری بگذرانید، جنگل دالخانی رامسر یکی از بهترین مقاصد برای سفر شما خواهد بود.

آدرس جنگل دالخانی: استان مازندران، رامسر، 30 کیلومتری جنوب شرق رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

جنگل‌های دوهزارجنگل‌های دوهزار

برای رسیدن به جنگل‌های دوهزار از سمت رامسر باید حدود نیم ساعت به سمت جنوب شرق رامسر حرکت کنید، اما پس از آن به مناظری مسحورکننده خواهید رسید که ارزشی بیشتر از این‌ها خواهد داشت. در همان ابتدای جاده جنگلی دوهزار رودخانه‌ای در کنار درختان بلندقامت و سرسبز این جنگل‌ها وجود دارند که مقابل چشمانتان خودنمایی خواهند کرد. هرچه بیشتر رانندگی کنید و به جنگل دوهزار نزدیک‌تر شویدف ارتفاع شما نیز از سطح دریا بیشتر خواهد شد و به 2000 متر می‌رسد و همین دلیل نامگذاری این جنگل است. ارتفاع این جنگل از سطح دریا باعث شده چشم‌اندازی وسیع و رویایی از مناظر به‌وجود بیاید. یکی از دلایلی که مسافران را به سمت جنگل‌های دوهزار می‌کشاند، بکر و دست‌نخورده بودن این جنگل‌ها است.

اگر به‌دنبال مکانی فوق‌العاده برای طبیعت‌گردی، پیاده‌روی، کمپ، پیک‌نیک، ورزش و آفرودسواری می‌گردید، جنگل‌ دوهزار تمامی انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. وسعت این جنگل آنقدر زیاد است که اگر بخواهید از ابتدا تا انتهای آن را پیاده‌روی کنید حدود 2 روز طول می‌کشد. نقاط مختلف این جنگل مناظری متفاوت دارند. موارد زیر از مهم‌ترین جاذبه‌های جنگل‌های دوهزار هستند:

  • استخرهای پرورش ماهی
  • هتل سیالان
  • موزه مردم‌شناسی
  • قله سیالان
  • هتل چالدره
  • پارک جنگلی چالدره

آدرس جنگل‌های دوهزار: استان مازندران، 50 کیلومتری رامسر، جنوب شهر تنکابن

جنگل‌های روستای جواهردهجنگل‌های روستای جواهرده

روستای جواهرده مانند یک جواهر در شهر رامسر خودنمایی می‌کند و یکی از بکرترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر به‌شمار می‌رود. امکان ندارد کسی به رامسر سفر کند و فکر بازدید از جنگل‌های جواهرده به سرش نزند. جنگل‌های این روستا در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار دارند و با مناظر سرسبز و درختان سربه‌فلک‌کشیده، چشم‎اندازهای بی‌نظیری ایجاد کرده‌اند. جاده جواهرده نیز یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران است که می‌توانید ماشین را کنار بزنید و فقط با چند قدم خود را به دل جنگل‌های بکر برسانید. می‌توانید در دل جنگل‌های جواهرده بساط پیک‌نیک برپا کنید و از خوردن یک کباب یا چای آتشی خوشمزه لذت ببرید.

در جنگل‌های سرسبز روستای جواهرده، آبشارهای جذابی وجود دارند که مسافران را به‌سوی خود جذب می‌کنند. جواهرده مکانی است که می‌توانید تفریح در دل جنگل‌های بکر و دست‌نخورده را تجربه کنید و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خود بسازید. لازم به ذکر است که این روستا به دلیل قرارگیری در ارتفاعات در فصل زمستان بسیار سرد و پوشیده از برف است، بنابراین بهترین زمان سفر به آن فصول بهار، تابستان و اوایل پاییز است. جنگل‌های جواهرده مکانی هستند که هنگام بازگشت از آن گوشی شما پر خواهد بود از تصاویری با پس‌زمینه‌های ناب!

آدرس روستای جواهرده: استان مازندران، رامسر، بلوار امام خمینی به سمت لات محله، ۹ کیلومتر بعد از لات محله، روستای جواهرده

جنگل‌های سبز جاده چالوسجنگل‌های سبز جاده چالوس

هنگامی که از پیچ‌وتاب جاده چالوس عبور می‌کنید، جنگل‌های بکر اطراف مقابل چشمانتان خودنمایی خواهند کرد. اگر از سمت شرق یا استان تهران به رامسر سفر کنید، از جاده‌ی دیدنی چالوس عبور خواهید کرد و می‌توانید در جنگل‌های بکر آن اوقاتی به‌یادماندنی بگذرانید. این جاده در ایام تعطیل بسیار شلوغ است و ممکن است با ترافیک سنگین رو‌به‌رو شوید، به همین دلیل بهتر است در اواسط هفته به این منطقه سفر کنید. لازم به ذکر است که جنگل‌های جاده چالوس مقداری با شهر رامسر فاصله دارند و اگر در شهر رامسر اقامت داشته باشید باید مسیری یک‌ونیم ساعته را بپیمایید؛ اما می‌توانید هنگامی که در مسیر رسیدن به رامسر هستید، در نزدیکی این جنگل‌های بکر توقف کنید و از چشم‌اندازهای سرسبز آن لذت ببرید.

آدرس جاده چالوس: استان مازندران، 90 کیلومتری جنوب چالوس

جنگل‌های دهستان جنت رودبارجنگل‌های دهستان جنت رودبار

چشم‌اندازهای خارق‌العاده و طبیعت چشم‌نواز دهستان جنت رودبار زبانزد عام و خاص است. بسیاری از افرادی که به رامسر سفر می‌کنند بازدید از این منطقه دیدنی را در اولویت خود قرار می‌دهند. اگر شما هم به جنگل‌نوردی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از جنگل‌های سرسبز و بکر این منطقه دیدن کنید. دهستان جنت رودبار رامسر ییلاقات فراوانی نیز دارد که تماشای آن‌ها خالی از لطف نیست. در جنگل‌های این دهستان می‌توانید آبشارهای خروشانی ازجمله آزارک، چاردر، خشکا و ریش‌بزار را مشاهده کنید و اگر هوا گرم بود تنی به آب نیز بزنید.

دهستان جنت رودبار در بخش دالخانی شهر رامسر واقع شده و در 60 کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار گرفته است. ارتفاع این دهستان از سطح دریا 1500 متر است و برای دیدن آن باید از جنگل‌های دالخانی عبور کنید. این دهستان خود دارای جنگل‌های بکری است که آن را تبدیل به بهشتی گم‌شده کرده‌اند. در روزهای زیادی از سال این جنگل‌ها پوشیده از مه می‌شوند و مناظری خارق‌العاده ایجاد می‌کنند.

آدرس دهستان جنت رودبار: استان مازندران، رامسر، بخش مرکزی، 60 کیلومتری جنوب غرب رامسر

جنگل‌های ییلاق گرسماسرجنگل‌های ییلاق گرسماسر

قدمت ییلاق گرسماسر به 10 قرن می‌رسد و به دلیل بهره‌مندی از طبیعت زیبا و آب‌وهوایی مطبوع، به یکی از مقاصد محبوب مسافران تبدیل شده است. جاذبه‌های گردشگری متنوعی در ییلاق گرسماسر وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جنگل‌های سرسبز است. این ییلاق در فاصله 40 کیلومتری غرب رامسر قرار دارد، بنابراین اگر به رامسر سفر کردید، بهتر است بازدید از آن را در اولویت خود قرار دهید. ارتفاع این ییلاق از سطح دریا دو هزار متر است و اقلیمی کوهستانی دارد، بنابراین بهتر است در روزهای گرم سال به این منطقه سفر کنید.

بهترین زمان سفر به جنگل‌های ییلاق گرسماسر فصل تابستان است که آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد. هنگامی که از جنگل‌های سرسبز این ییلاق دیدن می‌کنید، می‌توانید سری به کوچه‌های پیچ‌در‌پیچ و بافت قدیمی خانه‌های این روستا نیز بزنید که سقف‌های شیروانی آن معماری سنتی و ساده این روستا را نشان می‌دهند.

آدرس ییلاق گرسماسر: استان مازندران، 40 کیلومتری جنوب غرب رامسر

جنگل‌های اطراف سد میجرانجنگل‌های اطراف سد میجران

اگر می‌خواهید به جنگلی سفر کنید که سدی بزرگ در دل آن قرار گرفته و زیبایی‌های آن را دوبرابر کرده، بی‌شک سد میجران مقصدی شگفت‌انگیز برای شما خواهد بود. این سد در فاصله 20 کیلومتری رامسر قرار دارد و یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز و چشم‌نواز استان مازندران به‌شمار می‌رود. لازم به ذکر است که این سد منطقه‌ای حفاظت شده است و فقط با فاصله‌ای معین می‌توانید آن را تماشا کنید.

هنگامی که در جاده رانندگی می‌کنید، این سد مانند نگینی در دل جنگل به‌نظر می‌رسد که تکه‌ای از تصویر آسمان را بازتاب می‌کند. این سد درست در وسط جنگل‌های انبوه و درختان سربه‌فلک‌کشیده قرار گرفته و آنقدر خیره‌کننده است که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. اگر از عاشقان جنگل هستید و می‌خواهید اوقاتی را در دل جنگل و تماشای سدی بی‌نظیر بگذرانید، همین حالا راهی سفر به این منطقه شوید.

آدرس سد میجران: استان مازندران، ۲۰ کیلومتری رامسر، روی رودخانه‌ نسارود

سخن پایانی

بسیاری از افراد عاشق دریا هستند، برخی دوست دارند به جزایر سفر کنند، برای برخی افراد تماشای تپه‌های وسیع و برای برخی کوهستان‌ها بسیار جذاب و دیدنی است؛ اما کمتر کسی پیدا می‌شود که عاشق پیاده‌روی، ماجراجویی یا برپایی پیک‌نیک در دل جنگل‌های بکر نباشد. شهر رامسر پر است از جنگل‌های بکر و سرسبز و به‌همین دلیل این شهر را عروس مازندران می‌نامند. جنگل‌های رامسر باعث شدند تا سرسبزی این شهر به اوج خود برسد و تا چشم کار می‌کند مناظر بکر و دیدنی جلوی چشم ظاهر شود. در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک جنگل‌های رامسر و اطراف آن را به شما معرفی کردیم تا کمک کنیم سفری هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی به این شهر داشته باشید. همچنین برای اجاره ویلا و سوئیت در رامسر، اتاقک در کنار شما خواهد بود.

3.9/5 - (19 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *