تجربه سفررامسر

همه چیز درباره تله کابین رامسر | خاطره‌سازی بر فراز دریا و جنگل

تله کابین رامسر با یک خاطره خنده‌دار برای من گره‌خورده است. شاید انتظار داشتید مقدمه این مقاله مثل چندین مقاله دیگر با این جملات شروع شود که رامسر یکی از زیباترین شهرهای شمالی کشور است. شهری که به خاطر مناظر طبیعی بی‌نظیرش و جنگل‌های سرسبز و انبوهش، به عروس شهرهای شمالی معروف است.

 شاید هم انتظار داشتید مستقیم بروم سر اصل مطلب و بگویم تله کابین رامسر یکی از زیباترین جاهای دیدنی و تفریحی رامسر  است و یکی از دلایل اصلی سفر گردشگران به رامسر به حساب می‌آید. ولی باید بگویم با اینکه تمام این توصیف‌ها در مورد رامسر و تله کابین آن درست است؛ اما من می‌خواهم با خاطره خودم مقاله معرفی تله کابین رامسر را شروع کنم. خاطره‌ای که مطمئنم خواندن آن، شما را هم یاد کسی خواهد انداخت!

چرا باید به تله کابین رامسر رفت؟

تله کابین رامسر
برای رفتن به تله کابین رامسر منتظر هیچ کس نمان! – عکاس: علی افشاری

خاطره من برمی‌گردد به زمانی که من کلاس سوم راهنمایی سابق یا هشتم فعلی بودم و با خانواده پدری‌ام که جمعیتشان هم زیاد است، به رامسر سفر کردیم.

از همان اول راه من و همه دخترعمه‌ها و پسرعموهایم منتظر بودیم تا روز رفتن به تله کابین از راه برسد. کل خانواده باروبندیل، فلاکس، تخمه، میوه و… را برداشتند و به تله کابین رامسر که حالا به آن مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر می‌گویند، رفتیم.

صف تله کابین را که دیدیم بزرگ‌ترها شروع کردند به گفتن جمله‌هایی مثل «ای‌بابا چه قدر صفش زیاد است؟ حالا چه‌کار کنیم؟ می‌خواهید بی‌خیال شویم؟»و …

این صحبت‌ها و تصمیم‌گیری اعضای فامیل حدود 1 ساعت طول کشید. در این میان من متوجه شدم که یکی از عمه‌هایم بین ما نیست. به پدرم گفتم و او گفت حتماً همین اطراف است، پیدایش می‌شود. نیم ساعت گذشت و ما به‌جای تله کابین سوارشدن دنبال عمه‌ام می‌گشتیم. یک ساعت دنبال عمه گشتیم و خبری از او نشد. آن موقع‌ها هم که همه گوشی موبایل نداشتند. خلاصه سرتان را درد نیاورم 2 ساعت در بی‌خبری و نگرانی گذشت تا اینکه که تلفن همراه پدرم که تنها  گوشی همراه (آن‌هم از آن مدل‌های 2 کیلویی‌اش) جمع بود، زنگ خورد!

تصور می‌کنید پشت خط چه کسی بود؟ بله درست حدس زده‌اید، عمه‌ام بود. آن‌هم وقتی از آخرین ایستگاه تله کابین رامسر، بعد از خوردن یک کاسه آش تصمیم گرفته بود به ما خبر بدهد که من حالم خوب است، نگران نباشید!

با یاداوری این خاطره به این نتیجه رسیدم که تله کابین رامسر به‌قدری قشنگ است که حتی ارزشش را دارد یک نفر بی‌خیال نگرانی همسفرانش شود و به‌تنهایی بلیت تهیه کند و خودش را از تماشای جنگل و دریا آن‌هم از بام رامسر محروم نکند.

اگر شما هم دوست دارید در سفر به رامسر، از جاذبه‌های تله کابین رامسر (که حالا به‌مراتب بیشتر از قبل شده است) لذت ببرید، در این مقاله قدم‌به‌قدم با من همراه شوید. ضمنا اگر خواستید به رامسر بروید حتما برای اجاره ویلا و سوئیت در رامسر سایت اتاقک اقدام کنید. اتاقک کلی ویلاها و کلبه جذاب در رامسر دارد که می‌توانید آنها را برای اقامت انتخاب کنید. همچنین در هر نقطه از شمال می‌توانید به اجاره ویلا شمال در سایت اتاقک بپردازید.

تله کابین رامسر کجاست؟

اول بگویم تله کابین یک کلمه فرانسوی و به معنی آسانسوری است که اشخاص و وسایل را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کند. اولین خط تله کابین جهان هم در فرانسه راه‌اندازی شد.

رامسر ما هم که یک سر و گردن از شهرهای فرانسه بالاتر است؛ چون قله ایلیمی را دارد، دریای خزر را دارد، جنگل دارد، هوایش دلبری می‌کند، پس باید یک خط تله کابین در بهترین موقعیت جغرافیایی هم داشته باشد.

همین دلایل باعث شد تا پروژه شهر سبز رامسر که تله کابین فقط بخشی از آن است، در سال 1383 کلید بخورد و بعدها امکانات تفریحی دیگری مثل پیست کارتینگ، شهربازی، پل معلق و … هم به آن اضافه شود.

این مجموعه در 5 کیلومتری غرب رامسر قرار دارد و برای رسیدن به آن کافی است بعد از رسیدن به کمربندی رامسر، به سمت میدان شهید رجایی حرکت کنید، در میدان به سمت غرب بپیچید، بعد از 5 کیلومتر به مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر می‌رسید.

آدرس تله کابین رامسر: استان مازندران، کیلومتر 5 غرب رامسر

تلفن مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر: 5505-0011

هزینه پارکینگ: 30 هزار تومان

ارتفاع تله کابین رامسر چقدر است؟

با دانستن این که ارتفاع تله کابین رامسر چقدر است، هیجان آن برای شما بیشتر می‌شود. این تله کابین در مدت 12 دقیقه شما را در ارتفاع 700 متری جابه‌جا می‌کند و به ارتفاعات قله ایلیمی رامسر می‌رساند.

تله کابین رامسر در چه سالی ساخته شد؟

پروژه مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر در سال 1383 کلید خورد. دشواری اجرای این پروژه در ارتفاعات باعث شد که کار ساخت آن 4 سال زمان ببرد و بالاخره در سال 1387، نخستین بخش مجموعه شهر سبز رامسر یعنی تله کابین رامسر ره اندازی شد.

نحوه خرید بلیط تله کابین رامسر

هزینه تله کابین رامسر به تعداد نفرات شما و تفریحاتی بستگی دارد که می‌خواهید در کنار تله کابین سواری از آن‌ها لذت ببرید. این مجموعه امکانات دیگری مثل کلوپ دریایی، جت اسکی، قایق‌سواری و … هم دارد و به جز هزینه تله کابین رامسر و سایر تفریحات، باید هزینه ورودی 10 هزار تومان به ازای هر نفر را هم در نظر داشته باشید.

در حال حاضر خرید اینترنتی بلیط تله کابین رامسر امکان‌پذیر نیست و با مراجعه به سایت این مجموعه telecabinramsar.com تنها می‌توانید اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل بام شهر سبز رامسر یا همان هتل تله کابین را رزرو کنید. برای خرید بلیط تله کابین رامسر و سایر تفریح‌های مجموعه تله کابین رامسر باید به‌صورت حضوری و از طریق گیشه‌های مجموعه بام سبز رامسر اقدام کنید.

با تمامی تفریح‌های مجموعه تله کابین رامسر آشنا شوید

مجموعه شهر سبز رامسر از چند بخش تله کابین، کلوپ دریایی، ورزش‌های دریایی، شهربازی، سافاری جنگل و کشتی تفریحی مایا تشکیل شده است که در ادامه تمامی آن‌ها را به‌صورت جامع و کامل معرفی می‌کنیم:

تله کابین رامسر
12 دقیقه حرکت در ارتفاع 700 متری- عکاس: مجید دهقان

بدون شک باید در معرفی امکانات تفریحی رفاهی مجموعه شهر سبز رامسر، تله کابین را آن‌هم با خاطره‌ای که در بخش قبل گفتم، در اول فهرست قرار بدهم.

تله کابین رامسر در ارتفاعات قله ایلیمی که یکی از زیباترین و سرسبزترین ارتفاعات شهر است قرار دارد. مسیر حرکت این تله کابین در ارتفاع 700 متری است و شما را در تماشای جنگل و دریا به مدت 12 دقیقه و حدود 2000 متر و با سرعت 3 متر بر ثانیه، همراهی می‌کند.

شاید تصور کنید 12 دقیقه که زمان کمی است؛ اما باید بگویم وقتی سوار تله کابین می‌شوید و در کنار عزیزانتان از یک‌طرف منظره دریا و از طرف دیگر چشم‌انداز جنگل را دارید، این مدت به نظر شما خیلی بیشتر خواهد رسید.

جنگل و دریا تنها مناظری نیستند که در طول تله کابین سواری می‌بینید، چون بخشی‌هایی از شهرهای زیبای رامسر و چابکسر هم پیش چشمان شما است.

اگر دوست دارید بدانید که در هر کابین چند نفر می‌توانند سوار شوند، باید بگویم اولویت مجموع وزن افراد است نه تعداد نفرات. این مجموع وزن نباید بیشتر از 320 کیلوگرم باشد که به‌صورت میانگین معادل وزن 4 بزرگ‌سال است.

قیمت بلیط تله کابین رامسر

هزینه تله کابین رامسر در سال 1402 و برای مسیر رفت‌وبرگشت 270 هزار تومان است. به نظر من در مقابل لذتی که این تفریح به شما می‌دهد، تله کابین رامسر قیمت مناسبی دارد.

ساعت کاری تله کابین رامسر

اگر می‌خواهید بدانید تله کابین رامسر تا ساعت چند بازه، باید بگوییم که ساعت کاری تله کابین رامسر از 10 صبح تا 5 بعدازظهر است. پیشنهاد می‌کنم اگر دوست ندارید مثل خانواده من در صف منتظر بمانید، تله کابین سواری را به عنوان اولین برنامه تفریح در مجموعه شهر سبز رامسر در نظر بگیرید.

2. کلوپ دریایی

تله کابین رامسر کلوپ دریایی
تفریحات دریایی یعنی تزریق هیجان!- عکاس: ادریس جعفری

گردش و تفریح در مجموعه تفریحی شهر سبز فقط به تله کابین رامسر محدود نمی‌شود. تله کابین سواری مثل گرم کردن قبل از ورزش است. بعد از این‌که از تله کابین پیاده شدید، احساس می‌کنید نیاز دارید بازهم هیجان بیشتری را تجربه کنید. پس وقت آن است که سراغ تفریح‌های مختلف در کلوپ دریایی مجموعه بروید که یکی از مدرن‌ترین کلوپ‌های ساحلی در ایران است.

جت اسکی

جت اسکی ترکیبی از قایق و موتورسیکلت است. جت اسکی‌ها هم به‌صورت 2 نفره و هم تک‌نفره قابل‌استفاده هستند. لذت جت اسکی سواری از آن لذت‌هایی است که آدرنالین خونتان را حسابی بالا می‌برد. پس حواستان باشد قرار است حسابی کیف کنید آن‌هم بدون اینکه خطری شما را تهدید کند. جت اسکی‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که حتی اگر شنا هم بلد نباشید، در آب غرق نمی‌شوید. جلیقه نجات و کمربند ایمنی که شما را به جت اسکی وصل می‌کند، باعث می‌شود هیچ اتفاقی برای شما نیافتد. پس نگرانی‌ها را کنار بگذارید و این تجربه لذت‌بخش را امتحان کنید.

قیمت بلیط: 300 هزار تومان

ساعت کاری: 9 صبح تا 9 شب

مدت‌زمان استفاده: برای هر نفر، 15 دقیقه

قایق‌سواری

قایق‌سواری یکی از تفریح‌های کلاسیک در سفر به شهرهای ساحلی است. در بخش تفریح‌های کلوپ دریایی مجموعه، قایق‌های تندرویی در 2 کلاس قایق‌های سنگین و سبک وجود دارد. سوارشدن بر قایق مثل دل سپردن به آب است. حرکت قایق روی سطح آب، تکان‌هایی که بعد از برخورد قایق با هر موج احساس می‌کنید، بادی که به صورتتان می‌خورد تنها گوشه‌ای از لذت قایق‌سواری است.

قیمت بلیط: 104 هزار تومان

ساعت کاری: 9 صبح تا 9 شب

مدت‌زمان استفاده: برای هر نفر، 15 دقیقه

شاتل دریایی

آب نه‌تنها مایع حیات است، بلکه وقتی قطره‌های آن کنار یکدیگر جمع می‌شوند و تشکیل دریا یا اقیانوس می‌دهند، می‌تواند مثل یک رفیق پایه کاری کند که حسابی به ما خوش بگذرد.

شاتل دریایی نوعی وسیله شبیه موشک است و وزن سبکی دارد. شاتل با طنابی محکم به یک قایق وصل می‌شود و شما در تمام مدت باید سعی کنید تعادلتان را روی آن حفظ کنید. در این تفریح، احتمال سقوط شما از روی شاتل حتمی است و فقط زمان آن مشخص نیست. همین موضع باعث شده که این تفریح به یکی از سرگرمی‌های محبوب در جهان تبدیل شود و سالانه افراد زیادی برای ماجراجویی و محک زدن توانایی‌های خود، آن را امتحان کنند.

قیمت بلیط: 150 هزار تومان

ساعت کاری: 9 صبح تا 9 شب

مدت‌زمان استفاده: برای هر نفر، 15 دقیقه

3. ورزش‌های موتوری

 ورزش های موتوری
ورزش های موتوری، تجربه هیجان روی زمین- عکاس: عمرالسراج

اگر زمانی که من در کودکی به تله کابین رامسر رفته بودم، اطلاعات این مقاله را داشتم حتماً وقتی عمه‌ام داشت با لذت آش رشته‌اش را از بالای بام سبز رامسر نوش جان می‌کرد، به‌جای نگرانی و انتظار برای تصمیم‌گیری خانواده، بقیه را تشویق می‌کردم که سراغ تفریح‌های دیگر مجموعه برویم.

کارتینگ و موتور چهارچرخ ATV در دسته ورزش‌های موتوری مجموعه شهر سبز رامسر قرار دارند که به نظر من حالا که تا مجموعه آمده‌اید، وقتش رسیده از آن‌ها هم استفاده کنید.

موتور چهارچرخ ATV

در مجموعه شهر سبز رامسر، یک شهربازی مدرن وجود دارد که در قسمت بعد آن را معرفی می‌کنم. الآن می‌خواهم بگویم در قسمت پایانی این شهربازی، جاده‌ای طراحی‌شده که طرفداران ورزش‌های سریع را به سمت خودش جذب می‌کنند. جاده به شکلی طراحی‌شده که فقط با این مدل موتورها می‌توانید از پستی بلندی‌ها و پیچ‌وخم‌های آن رد شوید. من خودم این سبک از موتورسواری را در تهران تجربه کردم و باید بگویم واقع هر بار که یادم می‌آید دلم می‌خواهد کار و زندگی را رها کنم و هر روز موتورسواری کنم، اما حیف که نمی‌شود! شمایی که قصد سفر به رامسر و بازدید از مجموعه شهر سبز رامسر را دارید، از این فرصت استفاده کنید که لذتش تا سال‌ها همراه شما می‌ماند.

قیمت بلیط: 80 هزار تومان

ساعت کاری: 10 صبح تا 12 شب

مدت‌زمان استفاده: برای هر نفر، 6 دقیقه

کارتینگ راکارت

یکی از بخش‌های تفریحی معروف در سایت تله کابین رامسر، پیست کارتینگ است. محبوبیت این بخش باعث شده که اکثر گردشگران به‌خصوص جوانان و نوجوانان سراغش بروند. لذت سواری در پیستی با عرض 8 متر و طول 600 متر، آن‌هم وقتی‌که قابلیت ثبت سرعت وجود داشته باشد، هم‌زمان حس رقابت و هیجان را در وجود شما بیدار می‌کند.

اگر هم این‌قدر هیجان دوست ندارید، می‌توانید در کافی‌شاپ مشرف به پیست بنشینید، یک نوشیدنی یا غذا سفارش دهید و لذت بردن عزیزانتان را تماشا کنید.

قیمت بلیط: 125 هزار تومان

ساعت کاری: 10 صبح تا 10:30 شب

مدت‌زمان استفاده: برای هر نفر، 6 دقیقه

4. شهر بازی

 شهر بازی پر از بازی های مفرح
شهربازی، مکمل تله کابین رامسر- عکاس: مهران غفاری

شهربازی‌ها یکی از خاطره‌انگیزترین بخش‌های کودکی ما را شکل می‌دهند. من که اگر بچه داشتم حتماً وقتی از آب و گل درآمد و البته اگر خودش دوست داشت، او را به شهربازی می‌بردم. در این حالت هم پدر پایه‌ای بودم هم خودم با بهانه کردن فرزندم، کلی تفریح می‌کردم!

شهربازی سایت تله کابین رامسر، از آن قسمت‌های جذاب و هیجان‌انگیز است. جایی که انتخاب بین وسیله‌های بازی مختلف مثل ماشین کوهستان، قطار کرم میوه، ستاره دریایی، فنجان چای، چرخ‌وفلک، سفینه فضایی، قلعه وحشت، سرسره چرخان، برج مبارزه، ماشین ضربه‌ای، سینما 6 بعدی و… کار سختی است.

قیمت: قیمت وسایل بازی مختلف با یکدیگر فرق دارد و از 20 هزار تومان تا 50 هزار تومان متغیر است.

ساعت کاری: 10 صبح تا 12 شب

مدت استفاده: مدت استفاده وسایل بازی متفاوت است و نمی‌توان بازه مشخصی اعلام کرد.

5. سافاری جنگل

 سافاری جنگل
اگر میترسید نروید!

برای کسانی که در جواب این سؤال که دریا را بیشتر دوست داری یا جنگل؟ جنگل را انتخاب می‌کنند، سافاری بهترین تفریح در سایت تله کابین رامسر است. زیپ لاین تجربه معلق ماندن میان زمین و هوا آن‌هم بر فراز جنگل را به شما می‌دهد.

با این تفریح می‌توانید ماجراجویی در دل جنگل را تا جایی پیش ببرید که قلبتان بلرزد، چون باید از روی حداقل 1 پل معلق هم رد شوید. پلی چوبی که درختان و کوه‌ها را به هم وصل می‌کند و هرلحظه با هر حرکت یک فرد دیگر، شما احساس می‌کنید در حال سقوط هستید. البته خیالتان راحت باشد، این پل معلق با استانداردهای روز ساخته‌شده و هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند، مگر این‌که ذهن خیال‌پردازی داشته باشید که حداکثر احساس ترس را در خون شما تزریق کند.

من شخصاً از آن دسته آدم‌هایی هستم که با سکوت و وقار کامل از کنار این بخش تفریحی سایت رد می‌شوم، چون راستش را بخواهید از پل معلق خیلی می‌ترسم و ذهنم به‌قدری خیال‌پرداز است که اگر روی پل حرکت کنم، تصویر خودم را که از پل افتاده و نقش زمین است با وضوح‌بالا می‌بینم. سعی می‌کنم تا سفر بعدی‌ام به رامسر روی این ترس شخصی‌ام کار کنم؛ چون واقع حیف است آدم تا سایت تله کابین رامسر برود، بتواند در دل جنگل‌هایش قدم بزند و بین زمین و هوا معلق باشد؛ ولی بترسد!

نکته مهم در مورد سافاری جنگل و زیپ لاین این است که فقط در صورتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید که وضعیت هوا مساعد باشد. پس اگر مثل من ترسو نیستید و دلتان می‌خواهد این تفریح را امتحان کنید، روزی به سایت تله کابین رامسر بروید که هوا خوب باشد.

ساعت کار سافاری جنگل: 9:30 صبح تا 8:30 شب

قیمت زیپ لاین یا پل معلق برای مسیر اول: 65 هزار تومان

قیمت زیپ لاین یا پل معلق برای مسیر نیمه: 120 هزار تومان

قیمت زیپ لاین یا پل معلق برای مسیر کامل: 180 هزار تومان

مدت‌زمان: برای این بخش نمی‌توان مدت‌زمان مشخصی اعلام کرد.

6. کشتی تفریحی مایا

تله کابین رامسر کشتی مایا
آرامش در دل هیاهو- عکاس: فرشید پیشه ور

به نظرم برای حسن ختام مقاله معرفی تله کابین رامسر، باید سراغ کشتی تفریحی مایا بروم. چون به‌جرئت می‌توانم بگویم یکی از قسمت‌های آرام سایت تله کابین رامسر، کشتی تفریحی مایا است.

این کشتی مدرن و زیبا به شما این فرصت را می‌دهد که تجربه‌ای از سفر دریایی داشته باشید. کشتی به مدت 1 ساعت، حرکتی آرام و یکنواخت روی سطح دریای خزر دارد. کافی‌شاپ و رستوران کشتی هم برای تمام وعده‌های روز میزبان گردشگران هستند. گردشگرانی که می‌توانند یک فنجان قهوه را در کنار مرغان دریایی و با نمایی 360 درجه از دریای شمال نوش جان کنند.

امکانات مجموعه تله کابین رامسر

هتل بام سبز رامسر
نمای داخلی کلبه‌های چوبی هتل بام سبز رامسر – عکاس: هادی محمودی

به جز تفریحات مفصلی که در بالا خواندید، تله کابین رامسر امکانات دیگری مثل رستوران، کافه، مرکز خرید و هتل دارد که باعث می‌شود با رفتن به این مجموعه بتوانید با یک تیر چند نشان بزنید و علاوه بر تفریح و سرگرمی، سوغاتی هم بخرید و فرصت چشیدن غذاهای محلی را هم داشته باشید. در ادامه با تمامی امکانات مجموعه تله کابین رامسر آشنا می‌شوید:

هتل بام سبز رامسر

این هتل در ایستگاه انتهایی تله کابین رامسر قرار دارد و در اصل این ایستگاه بخشی از هتل بام سبز رامسر محسوب می‌شود. این هتل با الهام از هتل‌های اروپایی و در 2 بخش دهکده جنگلی و سوئیت‌های VIP احداث شده است. سوئیت‌های VIP این هتل تمامی امکانات اتاق‌های هتل‌های پنج‌ستاره را دارند و در آن‌ها به اینترنت پرسرعت هم دسترسی خواهید داشت. سوئیت‌های دهکده جنگلی هتل بام سبز رامسر هم به شکل کلبه‌هایی چوبی طراحی شده‌اند و در میان جنگل‌های انبوه اطراف قله ایل میلی قرار دارند.

از امکانات این هتل می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، سالن ماساژ، سالن بیلیارد و تنیس روی میز اشاره کرد.

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های تله‌کابین رامسر

تله کابین رامسر رستوران و کافی‌شاپ کم ندارد و در این مجموعه غصه‌ای از بابت شکم گردی نخواهید داشت. از میان مشهورترین رستوران‌های این مجموعه می‌توانیم به فهرست زیر اشاره کنیم:

  • رستوران ایل میلی (رستوران هتل بام سبز با ظرفیت 200 نفر)
  • رستوران سنتی تله بام (روی بام اصلی تله کابین و در سایت ساحلی قرار دارد)
  • رستوران و تالار پذیرایی رامسر پلازا (با چشم‌انداز دریا و تله کابین)
  • فست‌فود تعطیلات
  • کافی‌شاپ بین‌المللی ایل میلی (با تراس اختصاصی در جنگل)
  • کافی‌شاپ لاویتا
  • کافی‌شاپ راکارت
  • کافی‌شاپ سرزمین رؤیاها
  • کافی‌شاپ باراکا

فروشگاه‌های تله کابین رامسر

در ساختمان اصلی تله کابین و اطراف آن تعدادی فروشگاه پوشاک قرار دارد که از میان بهترین آن‌ها می‌توان به فروشگاه نوربرت و تعطیلات اشاره کرد. در فروشگاه نوربرت می‌توانید انواع لباس‌های مجلسی، رسمی و اسپرت را پیدا کنید و فروشگاه تعطیلات هم به عرضه پوشاک در رنگ‌بندی‌های متنوع شهرت دارد.

تله کابین رامسر بهتره یا نمک‌آبرود؟

بسیاری از مسافرانی که به شمال سفر می‌کنند آوازه 2 تله کابین رامسر و نمک‌آبرود به گوششان خورده است و به همین دلیل امکان دارد سوال «تله کابین رامسر بهتره یا نمک‌آبرود؟» را از خود بپرسند. از دید گردشگری، تله کابین رامسر امکانات و زیبایی‌های بیشتری دارد که البته هزینه‌های بالاتری را هم به دنبال خواهد داشت.

مثلاً در مجموعه شهر سبز رامسر می‌توانید در هتل بام سبز اقامت کنید که در ارتفاع 700 متری قرار دارد و تنها با تله کابین می‌توان به آن دسترسی داشت. در حالی که در نمک‌آبرود تنها می‌توانید در اقامتگاه‌های اطراف تله کابین اقامت کنید.

آیا استفاده از تله کابین رامسر در شب امکان‌پذیر است؟

بیشتر تفریحات مجموعه شهر سبز رامسر مختص روشنایی روز هستند و با توجه به اتمام ساعت کاری در 5 بعدازظهر، استفاده از تله کابین رامسر در شب امکان‌پذیر نیست. البته مجموعه بام سبز رامسر معمولاً تا 8 شب باز است و در ساعات شب می‌توانید از سایر امکانات آن مثل فروشگاه‌ها و رستوران‌ها استفاده کنید.

جاهای دیدنی نزدیک به تله کابین رامسر

به‌احتمال زیاد اگر بخواهید از همه بخش‌های تفریحی سایت تله کابین رامسر دیدن کنید، یک روز کامل را در مجموعه می‌گذرانید؛ اما اگر بین همسفران شما کسانی هستند که نمی‌خواهند سراغ تفریحات با هیجان بالا بروند، جاهای دیدنی زیر فاصله کمی با سایت تله کابین رامسر دارند و فرصت خوبی است تا از آن‌ها بازدید کنند.

  • ساحل طلایی مازندران با 6 کیلومتر فاصله از تله کابین رامسر
  • موزه مردم‌شناسی رامسر با 12 کیلومتر فاصله از تله کابین رامسر
  • تالاب بوارین با 13 کیلومتر فاصله از تله کابین رامسر

نکات مهم درباره سایت تله کابین رامسر (مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر)

  • ساعت کاری بخش‌های تفریحی مختلف با یکدیگر فرق دارند، مثلاً تله کابین تا ساعت 5 عصر فعال است درحالی‌که تا 12 شب هم فرصت دارید به شهربازی بروید یا از بخش تفریحی موتور چهارچرخ استفاده کنید. پس حواستان به تفاوت ساعت کاری بخش‌های مختلف باشد.
  • سایت تله کابین رامسر (https://telecabinramsar.com)، منبع اصلی من برای قیمت بلیط بخش‌های مختلف بود پس امکان دارد در بازه‌های زمانی مختلف قیمت‌ها تغییر کند.
  • شرایط جوی عاملی تأثیرگذار در تفریح‌های مختلف این مجموعه هستند؛ بنابراین توصیه می‌کنم روزی از سفر را به بازدید از مجموعه اختصاص دهید که هوا مناسب باشد.
  • این موضوع از یادتان نرود که وسایل بازی در شهربازی مجموعه، محدودیت‌هایی برای سنین مختلف با وزن‌های متفاوت دارند. قیمت آن‌ها هم همان‌طور که درهمان بخش گفتم متفاوت است.

سؤالات متداول درباره تله کابین رامسر

تله کابین رامسر کجاست؟

این مجموعه در 5 کیلومتری غرب رامسر قرار دارد و برای رسیدن به آن کافی است بعد از رسیدن به کمربندی رامسر، به سمت میدان شهید رجایی حرکت کنید، در میدان به سمت غرب بپیچید، بعد از 5 کیلومتر به مجموعه تفریحی شهر سبز رامسر می‌رسید.

قیمت بلیط تله کابین رامسر چقدر است؟

قیمت بلیط تله کابین رامسر در سال 1402 و برای مسیر رفت‌وبرگشت 130 هزار تومان است. امکان دارد قیمت بلیط در فصل‌های مختلف سال تغییر کند.

ساعت کاری تله کابین رامسر چیست؟

ساعت کاری تله کابین رامسر از 10 صبح تا 5 بعدازظهر است. البته ممکن است در فصل‌های مختلف سال این ساعت کاری تغییر کند.

جاهای دیدنی نزدیک به تله کابین رامسر کدامند؟

موزه مردم‌شناسی رامسر، تالاب بوارین و ساحل طلایی مازندران فاصله کمی با تله کابین رامسر دارند.

4.3/5 - (21 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب
    چه خبره چرا این قدر گرون
    مگر چه هزینه ی می کنن که برای چهار نفر یک میلیون صد بگیرن
    مملکت خودمونه اخه مثلا
    با مردم هر رفتاری کنید با خودتون همون رفتار میشه
    به این مردم رهم کنید

  2. این قیمت بدون مالیاتش هست تازه.من باهمشرم یه دونه بچه از جنوب رفتیم شمال تاپای تله کابین رفتیم اما نتونستیم برسم به خاطر هزینه بالاش،یه تفریح چنددقیقه ای برای یه خانواده ۳نفره حدود یک میلیون تومان آب میخوره.واقعا ظلم هست.آدم دردش به کی بگه؟؟؟

  3. متاسفانه اونقدر گرون کردن که دیگه این تفریحات از دسترس خانواده های قشر متوسط به پایین و کارمندان و کارگرها خارج شده ، خوش باشید ماهم با خوشی شما مایه دارها خوشیم و شرمنده بچه هامون .

  4. به پیر به پیغمبر رفتم میدونم چه حالی داره الان دلم لک زده اونجا برم شما پولشو ردیف کن دادا، آبجی قند تو دلمون اب شده

    1. این قیمت بدون مالیاتش هست تازه.من باهمشرم یه دونه بچه از جنوب رفتیم شمال تاپای تله کابین رفتیم اما نتونستیم برسم به خاطر هزینه بالاش،یه تفریح چنددقیقه ای برای یه خانواده ۳نفره حدود یک میلیون تومان آب میخوره.واقعا ظلم هست.آدم دردش به کی بگه؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *