تجربه سفرجاهای دیدنیرامسرسواحل

همه چیز درباره سواحل رامسر | بهترین ساحل رامسر کدام است؟

وقتی به ساحل می‌رویم و دریا را تماشا می‌کنیم، حسی وصف ناپذیر و منحصربه‌فرد درونمان برانگیخته می‌شود. صدای ملایم امواجی که به ساحل برخورد می‌کنند با ایجاد یک ملودی آرامش‌بخش که از طبیعت برخاسته، باعث آرامش روحمان می‌شوند. همیشه وقتی به ساحل سفر می‌کنیم دوست داریم با پای برهنه روی شن‌ها راه برویم، چون لمس نرمی ماسه پاهایمان را قلقلک می‌دهد و ما را به وسعت دریای پیش‌رو متصل می‌کند. افق بی‌نهایت به نظر می‌رسد و ما را مملو از حس شگفتی و رمزوراز می‌کند. انگار پهنه وسیع آب، داستان‌ها و اسرار بی‌شماری را در خود جای داده و ما را به کاوش در اعماق آن دعوت می‌کند.

 جاهای دیدنی رامسر زیاد است، علاوه‌بر جنگل‌های دیدنی، رامسر سواحل بی‌نظیری را در خود جای داده که به مقصد بسیاری از مسافران تبدیل شده‌اند. در این مطلب همه چیز درباره سواحل رامسر را به شما می‌گویم، تمامی سواحل رامسر را به شما معرفی می‌کنم تا بتوانید سفری خاطره‌انگیز به بهترین ساحل رامسر داشته باشید. با من همراه باشید…

1- دهکده ساحلی رامسر، شب‌های شاد و سرزنده کنار ساحل

نمایی از یک رستوران ساحلی در دهکده ساحلی رامسر
غذا خوردن در دهکده ساحلی رامسر صفا دارد!

عاشق قدم زدن در سواحل سنگی هستید؟ با رفتن به دهکده ساحلی رامسر این آرزوی خود را تحقق ببخشید. اینجا مکانی است که می‌توانید پرواز مرغان دریایی برفراز دریا را تماشا کنید؛ همچنین صدای برخورد موج‌ها با صخره‌های سنگی این ساحل شکوه و آرامش خاصی همراه خود دارند که گوش سپردن به آن لذت‌بخش است. در این ساحل رامسر، انواع امکانات رفاهی مانند آلاچیق‌ها، سفره‌خانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها وجود دارند تا خستگی پس از تفریحات هیجان‌انگیز خود را رفع کنید و اگر گرسنه شدید قوای خود را برای برگشتن به بازی‌های هیجان‌انگیز تجدید کنید. انواع تفریحات دریایی مانند اسکی و قایق‌سواری در این ساحل امکان‌پذیر هستند.

یکی از بهترین سواحل رامسر برای بازدید در شب، دهکده ساحلی رامسر است. بازارچه محلی، انواع رستوران‌ها و فست‌فودها، سواحل شنی و صخره‌ای، انواع بازی‌های ساحلی و دریایی؛ دهکده ساحلی رامسر جایی است که همه این‌ها را باهم دارد! اینجا می‌توانید از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را از بازار محلی خریداری کنید و اگر احساس گرسنگی کردید، یک وعده غذایی خوشمزه در رستوران دهکده ساحلی رامسر نوش جان کنید. از لحاظ گردشگری، دهکده ساحلی رامسر یکی از بهترین سواحل رامسر به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنم در هنگام غروب یا شب به بازدید از این ساحل بروید، چراکه بازارهای آن شلوغ‌تر و سرزنده‌تر است و فضای شادتری دارد. گاهی مردم را درحال پایکوبی و شادی می‌بینید و از ساعت 9 شب به بعد می‌توانید شاهد اجرای موسیقی زنده در رستوران دهکده ساحلی رامسر باشید. اگر می‌خواهید شب‌هنگام به ساحل بروید، مردم زیادی ببینید، به شکم‌گردی و رستوران‌گردی بپردازید، در بازارچه‌های ساحلی قدم بزنید و خرید کنید، دهکده ساحلی رامسر بهترین گزینه برای شما خواهد بود. دهکده ساحلی رامسر در نزدیکی ساحل خلج واقع شده و می‌توانید تنها با کمی قدم زدن خود را به آن برسانید.

برای اطلاعات بیشتر درباره رامسر، مقاله رامسر کجاست را مطالعه کنید.

آدرس دهکده ساحلی رامسر: استان مازندران، رامسر، میدان شهرداری، انتهای بلوار آیت الله طالقانی

2- ساحل خلج، تمیز و پاکیزه

آلاچیق در پلاژ ساحل خلج رامسر
پلاژ باصفای ساحل خلج رامسر

اگر تمیزی ساحل برایتان مهم است، بدون تردید به ساحل خلج بروید؛ چراکه این ساحل به عنوان تمیزترین ساحل رامسر شناخته شده است. ساحل خلج منظره‌ای دیدنی از دریا را پیش چشمتان می‌گذارد که تماشای آن لذتی وصف‌نشدنی دارد. یک موزه مردم‌شناسی در این ساحل قرار دارد که اگر کنجکاو هستید درباره زندگی سنتی، معماری خانه‌ها و لباس‌های محلی مردم شمال بیشتر بدانید، بهتر است سری به آن بزنید. در این ساحل نیز امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارند که سفری پرهیجان و راحت را تجربه کنید. به دلیل نزدیکی ساحل خلج به دهکده ساحلی رامسر، می‌توانید از تمامی امکانات دهکده ساحلی مانند بازارچه سنتی و … بهره ببرید.

آدرس ساحل خلج رامسر: استان مازندران، رامسر، جنب هتل خلج، ساحل خلج رامسر

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

3- ساحل نقره‌ای، ساحل آسمانی با ستاره‌های شنی

ساحل نقره‌ای رامسر و سنگ‌های ساحلی
در ساحل نقره‌ای رامسر، شن‌ها مانند ستارگانی در آسمان می‌درخشند

در امتداد خط ساحلی رامسر، یک ساحل نقره‌ای فریبنده با جذابیت خود از شما دلبری می‌کند. این ساحل نقره‌ای زیر نور ملایم خورشید می‌درخشد و بازدیدکنندگان را به تحسین وامیدارد. شن‌های درخشان نقره‌ای این ساحل، مانند هزاران ستاره در سراسر ساحلی که مانند آسمان است، چشمک می‌زنند. ساحل نقره‌ای رامسر پر از صدف و قدم زدن در آن بسیار دلنشین است. اگر شرایط لازم را دارید، صبح زود به این ساحل بیایید و طلوع سحرانگیز خورشید را برفراز این ساحل تماشا کنید؛ این صحنه آنقدر رویایی و تماشایی است که کاملا ارزش زود بیدار شدن را دارد. پلاژها و اقامتگاه‌های متنوعی در اطراف ساحل نقره‌ای وجود دارند، بنابراین می‌توانید یک پلاژ خانوادگی بگیرید و اوقات شیرینی را کنار این ساحل بگذرانید. پلاژ این ساحل انواع امکانات رفاهی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با فراهم کردن یک محیط امن، آرامش‌خاطر را در سفرتان به ارمغان می‌آورد. در اینجا امکان شنا و آب‌تنی وجود ندارد، اما می‌توانید اطراف آن پیاده‌روی کنید و از آرامش ساحل لذت ببرید. تعدادی کافه و رستوران برای شکم‌گردی در نزدیکی این ساحل قرار گرفته‌اند. انواع ویلا در اطراف این ساحل، امکان اقامت در نزدیکی ساحل نقره‌ای ساحل را برایتان فراهم می‌کنند؛ پس اگر قصد اقامت و اجاره ویلا شمال داشتید، اتاقک همراه شما خواهد بود.

آدرس ساحل نقره‌ای رامسر: استان مازندران، رامسر، بلوار راهب

4- ساحل طلایی، درخشش طلایی خورشید برفراز دریا

غروب شگفت‌انگیز خورشید بر فراز ساحل طلایی رامسر
هنگام غروب و طلوع در ساحل طلایی رامسر، همه چیز به رنگ طلایی است – عکس از سروش کرهرودی

ساحل طلایی با سمفونی رنگ‌های گرم خود شما را دعوت می‌کند تا در آغوش مسحورکننده آن قدم بگذارید. با هر قدم، دانه‌های شنی نرم پاها را نوازش می‌کنند و حسی سرشار از آرامش به روحتان می‌بخشند. هنگام طلوع و غروب خورشید، این ساحل بیش از هر زمان دیگری رنگ طلایی درخشان خود را به رخ می‌کشد. انعکاس نور خورشید در آب دریا، رنگی طلایی به آن می‌بخشد. تابش این پرتوها روی ماسه‌های ساحل نیز درخششی طلایی ایجاد می‌کند، به همین دلیل هنگام طلوع و غروب خورشید، اینجا همه چیز طلایی است. لازم می‌دانم به شما بگویم که این ساحل امکانات رفاهی و تفریحی چندانی به جز قایق و آلاچیق ندارد، بنابراین برای کسانی مناسب است که می‌خواهند کنار ساحلی دنج و بکر بنشینند و کمی با خود خلوت کنند. اگر به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز دریایی هستید، ساحل طلایی انتظارات شما را برآورده نخواهد کرد.

آدرس ساحل طلایی رامسر: استان مازندران، رامسر، دریا پشته، بلوار هلال احمر

5- ساحل توسکاسرا، پیوند شهربازی و ساحل

ساحل توسکاسرا، بهترین ساحل رامسر برای تفریح و هیجان
اوج هیجان و لذت را در ساحل توسکاسرا تجربه خواهید کرد – عکس از فاطمه

ساحل توسکاسرا، بهشتی واقعی برای عاشقان ساحل و بازی است. این جواهر نفیس با زیبایی گیرا و محیط نشاط‌بخش خود به پناهگاهی برای کسانی تبدیل شده که به دنبال آرامش و بازی در میان شگفتی‌های طبیعت هستند. بسیاری از ما هنگام کودکی در سفر خسته می‌شدیم، چراکه بزرگ‌ترها تصور می‌کردند ما هم از رفتن به جاهای دلخواه آن‌ها خشنود می‌شویم؛ اما نمی‌دانستند که مهم‌ترین چیز برای ما بازی و هیجان است. وقتی در کودکی ما را به ساحل می‌بردند، با خوشحالی تمام به سمت دریا می‌دویدیم و از آب‌بازی و شن‌بازی در ساحل لذت می‌بردیم. حال تصور کنید در کنار همه‌ی این‌ها وسایل شهربازی هم باشد! واقعا شبیه به سرزمینی بهشتی برای کودکان می‌شود. خبر خوش اینجاست که ساحل توسکاسرا این بهشت رویایی را برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان فراهم کرده است. اینجا ساحل، دریا و شهربازی در چندقدمی یکدیگر قرار دارند، یعنی می‌توانید هنگامی که سوار بر چرخ‌وفلک یا دیگر وسایل شهربازی هستید، دریای زیبای خزر را تماشا کنید.

جاهای دیدنی نزدیک ساحل توسکاسرا

ساحل توسکاسرا در نزدیکی مجموعه رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر و همچنین تله‌کابین رامسر قرار دارد، بنابراین می‌توانید از این جاذبه‌های شگفت‌انگیز نیز دیدن کنید. یک کشتی تفریحی به نام مایا و کلوپ تفریحات دریایی با انواع قایق‌ها در این ساحل وجود دارند. تفریحاتی مانند جت اسکی و پاراگلایدر از دیگر بازی‌های آبی ساحل توسکاسرا هستند که اوج لذت و هیجان را برایتان به ارمغان می‌آورند. انواع امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آلاچیق، پارکینگ، فضای سبز، کافه، رستوران و مرکز خرید نیز در این ساحل وجود دارند. پس منتظر چه چیزی هستید؟ هرچه از تفریح و هیجان می‌خواهید، زودتر به ساحل توسکاسرا رامسر بروید و آن را تجربه کنید.

آدرس ساحل توسکاسرا رامسر: استان مازندران، رامسر، انتهای بولوار معروف رامسر، بولوار کازینو

6- ساحل کتالم رامسر، مکانی دنج برای پیک‌نیک

ساحل صخره‌ای کتالم، مکانی دنج برای پیک‌نیک
پیک‌نیک‌‌های خانوادگی لب ساحل کتالم صفا دارد – عکس از سایت خونه چی

برای شمایی که به دنبال هیجان در سفر خود نیستید و تا الان با خود گفته‌اید “پس اگر بخواهم به ساحلی دنج و تمیز بروم، یک آتش کوچک برای خودم درست کنم و یک چای آتشی دبش بنوشم چه؟” برای شمایی که دوست دارید لب ساحل زیرانداز خود را پهن کنید، خوراکی‌های خود را بیرون بیاورید و اوقاتی آرامش‌بخش و دلنشین را کنار ساحلی دنج، بکر و خلوت بگذرانید، برای شما یک خبر خیلی خوش دارم و آن ساحل کتالم رامسر است. کتالم که از توابع شهر رامسر است و فقط 4 کیلومتر با آن فاصله دارد، مناظری رویایی و طبیعت فوق‌العاده را در خود جای داده است. اینجا می‌توانید پوشش گیاهی سرسبزی از درختان بلوط، شمشاد و ازگیل را تماشا کنید. ساحل کتالم بهترین مقصد برای برپا کردن یک پیک‌نیک دنج خانوادگی و نوش جان کردن یک وعده‌ی غذا یا عصرانه‌ی خوشمزه کنار ساحل است. می‌توانید زیر آلاچیق‌های این ساحل بنشینید و از آفتاب سوزان در امان باشید. این ساحل شما را به یاد نقاشی‌های دوران کودکی می‌اندازد. از جاهای دیدنی نزدیک به ساحل کتالم بهتر است به چشمه آب گرم سادات شهر و بازارهای هفتگی کتالم اشاره کنم تا سری به آن نیز بزنید.

آدرس ساحل کتالم رامسر: استان مازندران، 4 کیلومتری جنوب شرق رامسر، ساحل کتالم

7- پلاژ لیدو، لذت شنا و آفتاب گرفتن کنار سواحل خزر

پلاژ لیدو، یکی از بهترین سواحل رامسر
پلاژ لیدو و کوهستان‌های جنگلی دوردست – عکس از وحید طایفه

عاشق شنا هستید و می‌خواهید با خیال راحت در سواحل دریای خزر شنا کنید و آفتاب بگیرید؟ پلاژ لیدو برای شماست! این پلاژ با فراهم کردن قسمت‌های مخصوص خانم‌ها و آقایان، این امکان را برایتان به‌وجود می‌آورد تا با خیال راحت آفتاب بگیرید و تن خود را به آب بزنید. بعد از اینکه از شنا و آب‌بازی در سواحل خزر لذت کامل را بردید احتمالا احساس گرسنگی می‌کنید؛ حالا می‌توانید از پلاژ خصوصی بیرون بیایید و در کنار خانواده یک وعده ناهار خوشمزه میل کنید. اگر غذای آماده همراه خود نداشتید می‌توانید به رستوران‌های ساحل بروید تا آن‌ها با یک وعده خوشمزه از شما پذیرایی کنند. پلاژ لیدو مکانی مناسب برای عاشقان اسب‌سواری نیز به شمار می‌رود. تصور کنید روی اسبی نشسته‌اید و شما را کنار خط ساحلی با مناظر خیره‌کننده راه می‌برد، به راستی که لذتی فراموش‌نشدنی خواهد بود. جالب است بدانید پلاژ لیدو امکان برپا کردن چادر و اقامت را در نزدیکی ساحل برای مسافران فراهم می‌کند؛ اما باید هزینه برپاکردن چادر را بسته به ساعت ورود و خروج خود بپردازید. از امکانات پلاژ لیدو رامسر می‌توان به فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه سوغاتی، لوازم شنا، سرویس بهداشتی و رستوران اشاره کرد. در بخش تفریحی ساحل لیدو، می‌توانید هیجان را با جت‌اسکی، قایق‌سواری، غواصی، پاراسل و شاتل تجربه کنید.

آدرس پلاژ لیدو رامسر: استان مازندران، رامسر، بولوار باهنر، پلاژ لیدو

8- دماغه ساحلی رامسر، برای عاشقان ماهیگیری

مردم درحال ماهیگیری در دماغه ساحلی رامسر
لذت ماهیگیری در دماغه ساحلی رامسر را از دست ندهید – عکس از Hr Mrh

مگر می‌شود برای عاشقان تفریح و هیجان و همچنین پیک‌نیک و آرامش بهترین ساحل رامسر را معرفی کنیم اما طرفداران پروپاقرص ماهیگیری را نادیده بگیریم؟ کافیست تجهیزات ماهیگیری خود را بردارید و به دماغه ساحلی رامسر بروید. این ساحل بسیار زیبا جایی است که می‌توانید غرق ماهیگیری و صدای امواج دریا شوید و از اوقاتی خوش لذت ببرید. جالب است بدانید در غرب این دماغه، ساحل طلایی رامسر و در شرق آن ساحل نقره‌ای رامسر قرار گرفته‌اند، بنابراین پس از اینکه ماهی‌های خوشمزه را گرفتید، می‌توانید به این سواحل بروید، یک آتش روشن کنید و از خوردن یک ماهی کبابی تازه لذت ببرید.

آدرس دماغه ساحلی رامسر: استان مازندران، رامسر، انتهای بلوار شهید باهنر و غرب ساحل نقره ای رامسر

9- ساحل هتل کوثر، ساحلی جذاب در کنار درختان نخل

ساحل هتل کوثر و کوهستان‌های جنگلی
ساحل هتل کوثر برای عموم آزاد است – عکس از بهرام خسروشاهی

شاید فکر کنید ساحل هتل کوثر فقط برای کسانی که در این هتل اقامت دارند آزاد است، اما اینطور نیست. ساحل هتل کوثر که یکی از بهترین سواحل رامسر به شمار می‌رود، برای استفاده عموم باز است. این ساحل در ورودی شهر رامسر از سمت تنکابن قرار دارد. اگر می‌خواهید در ساحلی بکر و آرام از آب‌تنی و تفریحات ساحلی لذت ببرید، این ساحل بهترین گزینه خواهد بود. اطراف این ساحل دنج را درختان نخل احاطه کرده‌اند و با ایجاد منظره‌ای چشم‌نواز شما را به تماشای خود دعوت می‌کنند. پس از بازدید از ساحل هتل کوثر، می‌توانید به دیدن قلعه مارکوه یا پارک آبی رامسر بروید، چراکه این دو جاذبه دیدنی در نزدیکی ساحل هتل کوثر رامسر قرار گرفته‌اند.

آدرس ساحل هتل کوثر رامسر: استان مازندران، رامسر، سه راه سادات شهر

10- ساحل صدف، لذت تماشای گنجینه‌های ریز و درشت

صدف‌های رنگارنگ ساحل صدف رامسر
قدم زدن در ساحل صدف بسیار لذت‌بخش است

ساحل صدف واقع در رامسر در استان مازندران مقصدی مسحورکننده است که با زیبایی بکر خود بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. این ساحل خیره‌کننده به خاطر صدف‌های دریایی که سواحل آن را زینت می‌دهند، شهرت دارد و فضایی جادویی و مسحورکننده ایجاد می‌کند که تأثیری ماندگار از خود به‌جا می‌گذارد. ساحل تا جایی که چشم کار می‌کند امتداد دارد و فضای کافی برای استراحت و پیاده‌روی فراهم است. یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های ساحل صدف، صدف‌های فراوان آن است. این گنجینه‌های ظریف در شکل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های بی‌شماری وجود دارند. جمع‌آوری این صدف‌ها به یک سرگرمی مورد علاقه مسافران تبدیل شده و یادگاری ملموس و زیبا از خاطره‌ی آن‌ها در این مکان شگفت‌انگیز است. این ساحل در نزدیکی تله‌کابین رامسر، مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز و ایران کتان قرار دارد، بنابراین می‌توانید با پیمودن مسیری کوتاه، خود را به این جاذبه‌ها برسانید.

آدرس ساحل صدف رامسر: استان مازندران، رامسر، محله غزال، خیابان فردوسی

برای تجربه بیشتر و سفری بهتر به رامسر، مقاله جاهای دیدنی رامسر را مطالعه کنید.

سخن پایانی

شهر رامسر مشهور به عروس مازندران، دارای جذاب‌ترین سواحل است که جان می‌دهند برای هیجان، تفریح، پیک‌نیک و آرامش! این سواحل خیره‌کننده نه تنها مناظری چشم‌نواز را ارائه می‌کنند، بلکه فعالیت‌های هیجان‌انگیز زیادی برای عرضه کردن دارند. از شنا و آفتاب گرفتن گرفته تا ورزش‌های آبی مانند جت اسکی و غواصی، هیجان و سرگرمی بسیار زیاد است. در هنگام روز، وقتی هوا روشن است، می‌توانید انواع تفریحات آبی را در این سواحل تجربه کنید و خاطره‌ای ماندگار بسازید. هنگام شب نیز سواحلی مانند خلج و دهکده ساحلی رامسر جان می‌دهند برای گشت‌وگذار ساحلی یا رستوران‌گردی و تماشای بازتاب نور مهتاب روی سطح دریا. پیشنهاد می‌کنم اگر به رامسر سفر کردید، هم روز به دیدن سواحل بروید و هم هنگام شب تا تجربه‌ای به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید. اگر نیاز به اجاره ویلا داشتید، می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

سوالات متداول درباره سواحل رامسر

بهترین سواحل رامسر کدام‌اند؟

بهترین سواحل رامسر ساحل توسکاسرا، دهکده ساحلی رامسر، ساحل صدف و ساحل کتالم هستند.

بهترین ساحل رامسر برای تفریحات آبی کدام است؟

بهترین ساحل رامسر برای تفریحات آبی و هیجان، ساحل توسکاسرا است.

خلوت‌ترین سواحل رامسر کدام‌اند؟

خلوت‌ترین، دنج‌ترین و بکرترین سواحل رامسر ساحل طلایی، ساحل نقره‌ای و ساحل کتالم هستند.

در کدام ساحل رامسر امکان ماهیگیری وجود دارد؟

در دماغه ساحلی رامسر می‌توانید ماهیگیری کنید.

4.5/5 - (43 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. جناب استاندار .چطور شده همش از رامسر .صحبت وتبلیع میکنین .معلومه نور نوشهر چالوس .ایزدشهر همه ساحل رو ول کردین ..وجواز برج سازی دادین .کل ساحل رو گرفتن شده برج سازی .واقعا مگر مردم این شه ها انسان نیستن یک ورودی ساحل ندارن

  2. کمتر جایی در دنیاست اگر بلد باشی رامسر رو با زیبایش در فصل مختلف رو پیدا کنی طبیعت خدا دادی بدون دخالت انسان

  3. عشقم رامسر خداوندقسمتم کرد زمینی دررامسرخریدم یک املاکی بی انصاف سرم راکلاه گذاشت وازدستم درآورد مراقب املاکیهای بی انصاف باشید.عاقبت بخیرباشید

  4. عالیست از دست ندهید فوق العاده است انشاله که قسمتتان شود و تشریف بیاورید

  5. سلام زیباترین وتمییزترین ساحل های شمال ساحل های چابکسر میباشد۱۷کیلومتر ساحل شنی زیبا با ویو زیبای کوه

    1. سلام کمی هم از مارهای تو اب بگید
      جدیدا تو ابهای ساحل رامسر پر شده
      از مار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *