باغ‌هاتجربه سفررامسر

معرفی کامل کاخ مرمر رامسر | ترکیبی گیرا از تجمل و فرهنگ

کاخ مرمر رامسر نه فقط یک جاذبه‌ی دیدنی، بلکه جایی است که تاریخ از دیوارهای آن زمزمه می‌کند، جایی که هنر و فرهنگ در هم تنیده می‌شوند تا روح شما را تسخیر کنند! این کاخ دلربا در میان مناظر خیره‌کننده شهر رامسر در استان مازندران قرار دارد که می‌توانید علاوه‌بر گشت‌وگذار در طبیعت، لذت بازدید از این جاذبه‌ی تاریخی را به خود هدیه دهید. کاخ مرمر رامسر که به آن کاخ موزه رامسر هم می‌گویند، با معماری پیچیده، باغ‌های سرسبز و گنجینه‌ای از آثار باستانی، شما را با خود به سفر در زمان می‌برد و داستان‌های گذشته را روایت می‌کند. اگر شما هم به تاریخ، موزه، معماری‌های پیچیده‌ی سلطنتی و روایت‌های گذشته علاقه دارید، با من همراه شوید تا اسرار کاخ مرمر رامسر را کشف کنیم.

کاخ مرمر رامسر کجاست؟

حوضچه آب کاخ مرمر رامسر
کاخ مرمر رامسر در خیابان شهید رجائی قرار دارد – عکس از علی اصغر صفی زاده

کاخ مرمر رامسر که یکی از متفاوت‌ترین و بهترین جاهای دیدنی رامسر به شمار می‌رود، محبوبیت خاصی میان گردشگران تاریخ‌دوست دارد. شهر زیبای رامسر در زمان پهلوی اول و دوم اقامتگاهی خانوادی برای پادشاهی بوده و به همین دلیل بناهای تاریخی زیادی ازجمله موزه کاخ رامسر را در دل خود جای داده است. این کاخ سلطنتی رامسر، معماری بسیار جذابی دارد که با تابلوها و آثار هنری ترکیب شده و جاذبه‌ای چشم‌نواز به وجود آورده است. کاخ سلطنتی رامسر در جنوب شرقی شهر رامسر قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر 6 کیلومتر است. در اینجا آدرس دقیق و شماره تماس کاخ مرمر رامسر آورده شده است:

آدرس کاخ مرمر رامسر: استان مازندران، شهر رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی

شماره تماس کاخ مرمر رامسر: ۵۵۲۲۵۳۷۴-۰۱۱

تاریخچه کاخ مرمر رامسر

فضای داخلی سلطنتی کاخ مرمر رامسر
قدمت این کاخ به دوران پهلوی اول بازمی گردد – عکس از هادی نیکبخت

کاخ موزه رامسر نمایانگر شکوه، هنر و اهمیت فرهنگی منطقه است. ساخت این کاخ در سال 1312 به دستور رضاشاه شروع شد و در سال 1316 به اتمام رسید. این کاخ که به عنوان یک استراحتگاه برای خاندان سلطنتی به شمار می‌رفت، مناظری از دریا و جنگل‌های رامسر را به نمایش می‌گذارد. ممکن است بپرسید چرا نام این کاخ سلطنتی رامسر را “مرمر” گذاشته‌اند؛ دلیل این امر استفاده از سنگ مرمر برای ساخت بنا است. رضاخان  توانست فقط 4 سال از این کاخ استفاده کند و پس از آن پسرش، محمدرضاشاه پهلوی برای اقامت چندروزه به آنجا می‌رفت. معماری کاخ مرمر رامسر ترکیبی هماهنگ از تأثیرات ایرانی، اروپایی و روسی را به نمایش می‌گذارد که منعکس‌کننده ذائقه جهان آن زمان است. کنده‌کاری‌های پیچیده، نماهای پرآذین و فضای داخلی مجلل که با کاشی‌های نفیس و آثار هنری زیبا آراسته شده‌اند، گواهی بر مهارت و حساسیت‌های زیبایی‌شناختی دوران هستند. به تازگی کاخ سلطنتی رامسر به موزه تبدیل شد و مجموعه گسترده‌ای از آثار باستانی را به نمایش می‌گذارد که میراث فرهنگی و اهمیت تاریخی منطقه را برجسته می‌کند. شما می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در رامسر، از این جاذبه‌ی شگفت‌آور دیدن کنید.

مسیر دسترسی به کاخ مرمر رامسر

مسیر دسترسی به کاخ مرمر رامسر بسیار ساده است، کافیست ابتدا خود را به شهر رامسر برسانید و سپس در خیابان مطهری که در جنوب شرق شهر قرار دارد، حرکت کنید. وقتی به میدان انقلاب رسیدید، از اولین خروجی خارج شوید و در مسیر خیابان رجائی حرکت کنید. کاخ مرمر رامسر دقیقا در همین خیابان قرار دارد. شما می‌توانید با خودروی شخصی یا تاکسی خودتان را به این جاذبه‌ی دیدنی برسانید.

جاهای تفریحی نزدیک به کاخ مرمر رامسر

رامسر دیدنی‌های بی‌شماری دارد که اگر سفر کوتاهی به این شهر داشته باشید، برای تماشای همه‌ی جاذبه‌های آن وقت کم می‌آورید. پیشنهاد می‌کنم با اجاره کلبه چوبی رامسر، هزینه کمتری برای اقامت بپردازید اما روزهای بیشتری را در این شهر شگفت‌انگیز بگذرانید تا از تماشای جاذبه‌های مسحورکننده آن بی‌بهره نمانید. در این قسمت از مطلب، جاهای دیدنی نزدیک به کاخ مرمر رامسر را به شما معرفی می‌کنم تا بتوانید با طی مسیری کوتاه، جاذبه‌های بیشتری را ببینید و از سفر خود نهایت بهره را ببرید.

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

1- بلوار معلم

بلوار معلم رامسر از نمای دور
بلوار معلم درنهایت شما را به دریا می رساند! – عکس از میترا رمضان زاده

بلوار معلم فقط یک‌ونیم کیلومتر با کاخ مرمر رامسر فاصله دارد و می‌توانید با طی مسیر کوتاه 3 دقیقه‌ای خودتان را به آن برسانید. تصور کنید در بلواری قدم می‌زنید که در ابتدای آن چشم‌اندازهایی بی‌بدیل از کوهستان‌های جنگلی سرسبز را تماشا می‌کنید و با طی کردن مسیر بلوار در نهایت به دریا می‌رسید. در طول بلوار انواع بازارچه‌های محلی، ورودی پلاژ و شهربازی توسکا قرار دارند. قدمت این بلوار نیز به دوران پهلوی بازمی‌گردد و یکی از زیباترین بخش‌های شهر رویایی رامسر است.

آدرس بلوار معلم: استان مازندران، شهر رامسر، بلوار معلم

2- هتل قدیم رامسر

محوطه هتل قدیم رامسر و چشم انداز کوهستان های جنگلی
این هتل فقط 900 متر از کاخ مرمر رامسر فاصله دارد – عکس از علی اقبالی

هتل قدیم رامسر آنقدر به کاخ مرمر نزدیک است که می‌توانید با پای پیاده خود را به آن برسانید. این هتل 900 متر از کاخ فاصله دارد و با معماری شگفت‌انگیز خود در سطح شهر می‌درخشد. این هتل تاریخی در کنار پارک ملی قرار گرفته و دارای یک زیرزمین است که امروزه به یک سفره‌خانه سنتی تبدیل شده؛ بنابراین می‌توانید یک وعده غذایی خوشمزه در آن نوش جان کنید.

آدرس هتل قدیم رامسر: استان مازندران، رامسر، روبه‌روی بلوار معلم

3- تله کابین رامسر

تله کابین رامسر و چشم انداز کوهستان های جنگلی
تله کابین رامسر برفراز مناظر سرسبز و بی‌بدیل این شهر عبور می‌کند

مگر می‌توان به رامسر سفر کرد و سوار تله کابین آن نشد؟ تله کابین رامسر برفراز مناظر سرسبز و بی‌بدیل این شهر عبور می‌کند و تجربه‌ای رویایی برایتان رقم می‌زند که تا آخر عمر در ذهنتان ماندگار خواهد شد. تله کابین رامسر حدود 12 کیلومتر از کاخ مرمر فاصله دارد و می‌توانید با پیمودن مسیری 18 دقیقه‌ای خودتان را به آن برسانید و از تماشای جنگل‌های بکر این شهر لذت ببرید. اگر به اقامت در جنگل علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم با اجاره ویلا جنگلی رامسر، لذت اقامت در دل جنگل را به خود هدیه دهید. مجموعه تفریحی تله کابین رامسر علاوه بر تله کابین، فضاهای تفریحی و اقامتی دیگری هم دارد و انواع بازی‌های آبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

آدرس تله کابین رامسر: استان مازندران، کیلومتر پنج غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

4- سد میجران

سد جذاب میجران در دل جنگل های رامسر
چشم انداز سد میجران همانند تکه ای از بهشت است! – عکس از سعید کرمی

در اسفند ماه سال 1382، سد میجران در دل کوه و بین دالخانی و اربه کله اهدا شد. مساحت این سد به 1500 هکتار می‌رسد و آب بسیاری از زمین‌های زراعی منطقه را تامین می‌کند؛ اما کاربرد آن فقط به همین‌ها ختم نمی‌شود! سد میجران با ایجاد چشم‌اندازی جذاب و دیدنی در دل طبیعت رامسر، زیبایی بی‌نظیری به این منطقه بخشیده و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. هنگامی که از جاده عبور می‌کنید، این سد جلوی چشمتان نمایان می‌شود و تکه‌ای از بهشت را نمایان می‌کند. فاصله این سد تا کاخ مرمر رامسر 16.5 کیلومتر است و حدود 26 دقیقه طول می‌کشد.

آدرس سد میجران: استان مازندران، ۲۰ کیلومتری رامسر، روی رودخانه‌ نسارود

فعالیت‌هایی که می‌توان در کاخ مرمر رامسر انجام داد

نگران نباشید، به هیچ عنوان در کاخ مرمر رامسر حوصله‌تان سر نمی‌رود! زیرا در این کاخ بخش‌های مختلفی وجود دارد که شما را حسابی سرگرم خواهند کرد. دیدوبازدید از موزه، تماشای معماری شگفت‌انگیز و گشت‌وگذار در محوطه، فقط بخشی از تفریحات و فعالیت‌های کاخ مرمر رامسر هستند. در اینجا فعالیت‌های بخش‌های مختلف کاخ را معرفی می‌کنم:

  • گشت‌وگذار در باغ رامسر: در محوطه باغ رامسر که 60 هزار متر است، انواع گل‌ و گیاهان زینتی و خاص وجود دارند که فضایی چشم‌نواز و بی‌نظیر به فضای آن بخشیده‌اند. انواع درخت‌های نارنج و درخت کهن کاج با ارتفاع بیش از 22 متر، در کنار یک حوض آب بزرگ این محوطه را تزئین کرده‌اند.
  • بازدید از فضای داخلی موزه: داخل این موزه نقاشی افراد مشهور جهان، فرش و پرده‌های ابریشم قیمتی وجود دارند.
  • بازدید از موزه حمام قدیم: این حمام دو حوضچه دارد که یکی از آن‌ها آب گرم شده با کوره دارد و دیگری آب گرم طبیعی معدنی.کاشی‌کاری‌های جذاب این حمام از زمان ساخت تا کنون سالم باقی مانده‌اند.
  • بازدید از موزه بینالمللی عاج ایران: این موزه نیز در کاخ رامسر برپا شده و متعلق به همسر اول پهلوی یعنی تاج‌الملوک است. در این موزه از 300 اثر ارزشمند نگهداری می‌شود.
  • کافه‌ و رستوران‌گردی: در بخش موزه حمام کاخ مرمر رامسر، کافه و رستوران وجود دارند که می‌توانید به شکم‌گردی در آن‌ها بپردازید و تجربه‌ای خوشمزه برای خود رقم بزنید.
  • خرید کردن: در محل انباری کاخ، فروشگاه صنایع دستی وجود دارد که می‌توانید برای خود یا عزیزان‌تان خرید کنید.

گشت‌وگذار در قسمت‌های مختلف این کاخ می‌تواند بسیار دلنشین باشد. پیشنهاد می‌کنم با اجاره ویلا ساحلی رامسر، سفری دلنشین‌تر برای خود رقم بزنید و پس از خستگی از گشت‌وگذار، به ویلا ساحلی خود بازگردید و به تماشای دریا بنشینید تا خستگی‌تان از بین برود.

هزینه ورودی کاخ مرمر رامسر و ساعت فعالیت

لازم است بدانید که برای ورود به مجموعه کاخ مرمر رامسر باید بلیط ورودی تهیه کنید. هزینه این بلیط در سال 1402 برای مسافران ایرانی 84 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 500 هزار تومان است. اگر دانشجو هستید، می‌توانید بلیط ورودی را نیم‌بها تهیه کنید. تورلیدرها و کارمندان آژانس‌های مسافرتی نیز می‌توانند بلیط ورودی را به صورت رایگان تهیه کنند. درضمن کاخ مرمر رامسر همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 8 شب فعالیت دارد. برای اینکه سفری راحت‌تر داشته باشید، اتاقک در تمامی مراحل اجاره ویلا شمال همراهتان خواهد بود.

  • هزینه ورودی برای گردشگران ایرانی: 84 هزار تومان
  • هزینه ورودی برای گردشگران خارجی: 500 هزار تومان
  • ساعت فعالیت کاخ مرمر رامسر: 9 صبح تا 8 شب به جز ایام سوگواری
  • مدت زمان بازدید: 2 تا 3 ساعت

اقامت در رامسر

انواع ویلاها و اقامتگاه‌ها با شرایط و امکانات مختلف در رامسر وجود دارند تا سفری به‌یادماندنی و دلنشین برایتان رقم بزنند. شما می‌توانید با اجاره ویلا لوکس و استخردار در رامسر، سفری فراموش‌نشدنی به این شهر داشته باشید و علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های دیدنی رامسر، از آب‌بازی و شنا در استخر ویلای خود لذت ببرید. انواع ویلاهای دیگر ازجمله ویلا جنگلی، هتل‌های چندستاره و ویلاهای ساحلی در این شهر وجود دارند تا اقامتی دلچسب در این شهر سرسبز و زیبا داشته باشید.

سخن پایانی

در قلب شهر مسحورکننده رامسر، جایی که تاریخ با زمزمه‌های شیوای معماری زنده می‌شود، کاخ موزه رامسر به‌عنوان گواهی درخشان از میراث غنی ایران می‌درخشد. همانطور که آخرین قدم‌های متفکرانه را در راهروهای آن برمی‌داریم و به گنجینه‌های نگهداری شده در آن خیره می‌شویم، می‌فهمیم که ارزش این کاخ فقط در تجملات آن خلاصه نمی‌شود. کاخ موزه رامسر با ترکیبی گیرا از تجمل و اهمیت فرهنگی، ما را به کشف داستان‌های نسل‌های گذشته دعوت می‌کند. هر جسمی که آنجا می‌بینیم، به‌دقت حفظ‌شده و داستان زندگی کسانی را روایت می‌کنند که زمانی می‌زیسته‌اند، آرزوهایی که زمانی وجود داشته‌اند و رویاهایی که زمانی دنبال می‌شدند. اگر به رامسر سفر کردید، حتما بازدید از این گوهر غنی را در اولویت خود قرار دهید. درضمن برای اجاره ویلا در سفر خود می‌توانید روی اتاقک حساب کنید.

سوالات متداول درباره کاخ مرمر رامسر

کاخ مرمر رامسر مربوط به کدام دوره است؟

این کاخ در دوره پهلوی اول ساخته شد و تا پایان دوره پهلوی دوم توسط خاندان شاهنشاهی مورد استفاده قرار گرفت.

علت نامگذاری کاخ مرمر چیست؟

استفاده از سنگ مرمر در ساخت بنای آن.

کاربری فعلی کاخ مرمر چیست؟

فعلا این کاخ فقط به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نام دیگر کاخ مرمر رامسر چیست؟

کاخ موزه رامسر، کاخ سلطنتی رامسر، باغ رامسر، کاخ موزه مرمر، تماشاگه خزر

جاهای دیدنی نزدیک به کاخ مرمر رامسر کدامند؟

بلوار معلم، پلاژ ساحلی، هتل قدیم رامسر، تله کابین رامسر، سد میجران

4.5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *