اطلاعات عمومی

چه بهانه‌ای برای سفر کردن وجود دارد؟

تمام افرادی که به سفر رفتن علاقمند هستند، تاکید دارند که سفر به آنها کمک می‌کند تا انسان بهتری شوند. اگر شما هنوز بهانه‌ای برای سفر رفتن و چمدان بستن ندارید، با ما در این مطلب همراه باشید. در این مطلب از اتاقک تلاش می‌کنیم مهم‌ترین دلایل سفر رفتن را با هم مرور کنیم.

چرا سفر رفتن مهم است؟

شاید در نگاه اول، سفر رفتن باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای زندگی و تقویت روحیه در انسان شود. اما سفر رفتن تنها به این دلایل انجام نمی‌شود. جهانگردان مشهور دنیا اعتقاد دارند، سفر رفتن به آنها کمک کرده تا زندگی بهتری داشته باشند و به انسان بهتری تبدیل شوند. از طرف دیگر روانشناسان معتقدند که سفر باعث افزیش امید به زندگی در افراد می‌شود به‌ویژه در زندگی مدرن امروزه که افراد با استرس‌ها و فشارهای روانی بسیاری رو به رو هستند. اما دلایل دیگر برای سفر رفتن چیست؟

 

شناخت افراد و فرهنگ‌های مختلف

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به شهرها و کشورهای مختلف، آشنایی با دیگر فرهنگ‌ها است. فرهنگ غالبا به خصوصیاتی اشاره دارد که از طریق زبان، تاریخ، جغرافیا و ارزش‌های خانوادگی شکل می‌گیرد. کشف یک فرهنگ جدید علاوه بر یادگیری، یک تجربه هیجان‌انگیز و منحصربه فرد نیز به حساب می‌آید. دیدن آداب و رسوم خاص، زبان متفاوت، لباس‌های گوناگون و البته غذاهای جدید باعث می‌شود به کوچک بودن دنیای خود پی ببریم. قرار گرفتن در کنار فرهنگ‌های مختلف به ما یاد می‌دهد تا فروتنانه‌تر برخورد کنیم و علاوه بر آن در زندگی انعطاف‌پذیرتر باشیم.

بهبود سلامتی

سفر بدون شک بهترین گزینه برای افرادی است که به داشتن زندگی سالم علاقمند هستند. افرادی که به سفر می‌روند به دلیل داشتن تحرک، کمتر در معرض بیمارهای مختلف قرار می‌گیرند. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که تحرکات سفر باعث کاهش فشار خون و سلامت قلب می‌گردد. از نظر علمی ثابت شده که سفر میزان استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد. این می‌تواند به این دلیل باشد که  در طول سفر اغلب افراد کارهایی را انجام می‌دهند که پیش از سفر هرگز فکر نمی‌کردند بتوانند آن را انجام دهند.

رشد شخصی

سفر یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه و رشد شخصی است. سفر کردن این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کارهای روزمره خود را به صورت دیگری انجام دهید یا در طول سفر فعالیت‌های متنوعی را تجربه کنید. در سفر افراد مجبور می‌شوند از منطقه امن خود خارج شوند. خارج شدن از منطقه امن باعث می‌گردد افراد احساس استقلال بیشتری حس کنند. علاوه بر این هر سفر باعث می‌شود، فرد بیشتر به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرد. سفر به افراد کمک می‌کند در مورد دیگران و مکان‌ها چیزهای جدیدی یاد بگیرند و همین یادگرفتن به رشد و بهبود فرد منجر می‌شود. گاهی نیز افراد در سفر با چالش‌های مواجه می‌شوند که آنها را به فرد دیگر تبدیل می‌کند و باعث می‌گردد فرد به نسخه بهتری از خود تبدیل شوند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

چرا سفر رفتن مهم است؟

آموزش عملی را ارائه می‌دهد

در واقع سفر بهترین شکل آموزش است. در سفر مواردی که با دیدن تلویزیون یا خواندن هر کتاب نمی‌توان آموخت را یاد می‌گیریم. تقریبا همه ما قبول داریم که آموزش واقعی زندگی در خارج از دنیای کتاب‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها رخ می‌دهد. سفر کردن به ما اقتصاد، تاریخ، جامعه‌شناسی و سبک‌های مختلف زندگی مردم را یاد می‌دهد. همچنین سفر به ما کمک می‌کند مفاهیم نظری که تنها در کتاب‌ها یا فیلم‌ها دیده‌ایم را تجربه کنیم و درک عمیقی از آن مفهوم داشته باشیم.

اطمینان از آرامش درونی

اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید، احتمالا تجربه یک زندگی پرتنش و استرسی را داشته‌اید. شلوغی شهرهای بزرگ در کنار مشکلات بسیاری آن باعث می‌شود شهروندانش به لحاظ روحیه بسیار ضعیف شوند. سفر یک راهکار مناسب برای این افراد هست تا از زندگی روزمره خود جدا شوند و برای مدتی خارج از تنش و استرس زندگی کنند. به ویژه سفرهای که مقصد آنها طبیعت است، باعث آرامش بیشتر می‌گردد. اما به طور کلی سفر کمک می‌کند برای مدتی مشکلات و استرس‌های زندگی روزمره را فراموش کنید و بعد از سفر به لحاظ روحی و جسمی برای مقابله با مشکلات آماده‌تر باشند.

مدیریت کیف پول

سفر کردن نیاز به پول دارد و از طرفی سفر به اغلب مقاصد جهان به دلیل دوری مسافت گران هستند. بنابراین برای سفر کردن نیاز به مدیریت کیف پولمان داریم. سفر کردن به ما یاد می‌دهد پس‌انداز کنیم و تا جای امکان در سفر هزینه‌ها را کنترل نمایم. به طور کلی مدیریت مالی بهترین هدیه سفر به ماست. اینکه  صبح که از هتل خارج می‌شویم طبق برنامه هزینه کنیم و از هزینه‌های غیرضروری خودداری نمایم.

مدیریت زمان و برنامه‌ریزی

اغلب ما برای زندگی روزمره خود برنامه‌ریزی می‌کنیم اما در شرایط محدود به این برنامه پایبند هستیم. سفر کردن به ما برنامه‌ریزی و مدیریت زمان یاد می‌دهد. با توجه به اینکه زمان سفر محدود است، دقایق در این مدت مهم‌تر می‌شوند. به ویژه اگر برای سفر هزینه بسیاری هم کرده باشیم. افراد در سفر برای تک تک دقایق برنامه می‌ریزند و به برنامه پایبند هستند چرا که اگر طبق برنامه پیش نروند زمان را از دست می‌دهند و از دست دادن زمان به معنی هدر رفتن هزینه نیز هست.

 

5/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *