شهرهابازار‌ها و مراکز خرید

گشتی در بازارهای درگهان | میعادگاهی برای عاشقان خرید

جنس باکیفیت را ارزان بخرید. این روزها شاید این جمله را در جاهای مختلف و از زبان فروشندگان، زیاد دیده و شنیده باشید. اما این حرف، تا چه‌اندازه صحت دارد و کجا می‌توانید چنین اجناسی را پیدا کنید، جای کمی بحث دارد و این‌که چرا این مقاله از مجله گردشگری اتاقک را بدان اختصاص داده‌ایم، حتما شما را متعجب کرده است. برای پاسخ به همه این ابهامات، می‌خواهیم باهم سفری به بازارهای درگهان قشم داشته باشیم.

بازارهای درگهان، در شمال‌‌شرقی جزیره قشم و 40 کیلومتری فرودگاه قرار گرفته‌اند و مکان مناسبی برای تامین خواسته‌های شماست. در این بازارها که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود و عاشقان خرید می‌توانند اجناس مورد نیازشان را با قیمت مناسب خریداری کنند. ناگفته نماند، گشت‌وگذار در همه مراکز خرید و بازارهای درگهان شاید روزها زمان ببرد، به همین خاطر ما این‌جا مهم‌ترین‌شان را به شما معرفی می‌کنیم.

درباره درگهان قشم

درباره درگهان قشم
درگهان، منطقه‌ای در قشم است که به داشتن بازارهای عمده‌فروشی در زمینه پوشاک و لوازم آرایشی معروف است.

درگهان شهری ساحلی و بخشی ازجزیره قشم است که در 24 کیلومتری جزیره و 35 کیلومتری بندر لافت قرار گرفته است و با خودروهای سواری می‌توانید کمتر از ۳۰ دقیقه خود را از جزیره قشم یا بندر لافت به این شهر برسانید. این شهر ساحلی را به دلیل داشتن بازارها و مراکز خرید متعدد بهشت عاشقان خرید نامیده‌اند، البته در کنار خرید، می‌شود در سواحل ماسه‌ای آن قدم زد و حمام آفتاب گرفت.

برای اجاره روزانه خانه و سوئیت و هتل آپارتمان در درگهان می‌توانید از سایت اتاقک اقدام کنید.

بازار قدیم درگهان، بازاری با بافتی قدیمی

بازار قدیم درگهان
بازار قدیم درگهان بیشتر برای خرید عمده مناسب است، البته برخی فروشگاه‌ها خرده‌فروشی هم دارند.

بازار قدیم یکی از بازارهای درگهان است که با کوچه‌های پیچ‌درپیچ، راهروهای بزرگ و بافتی قدیمی مکانی مناسب برای آشنایی با فرهنگ مردم قشم است. این مرکز خرید در قلب شهر و در کنار دیگر بازارها و رستوران‌ها قرار گرفته است و افراد می‌توانند به راحتی در بین مراکز خرید تردد داشته باشند و هنگام خستگی در یکی از رستوران‌های این مجموعه، خود را مهمان غذایی جنوبی کنند.

جالب است بدانید، بسیاری از صاحبان مشاغل و فروشندگان از شهرهای مختلف ایران برای خرید عمده به این بازار مراجعه می‌کنند. برخی مغازه‌ها هم، اجناس را به‌صورت تکی و با قیمت مناسب عرضه می‌کنند.

آدرس بازار قدیم درگهان: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا

ساعات فعالیت: همه روزه از ساعت 7 صبح تا 23 شب

شماره تماس: 09171684180

بازار دریا، بزرگ‌ترین مرکز خرده فروشی درگهان

بازار دریا
شباهت زیاد مغازه‌های مرکز خرید دریا، شما را سردرگم می‌کند. پس اگر چشمتان چیزی را گرفت، درنگ نکنید و آن را بخرید.

برای گشت‌وگذار در بازار بزرگ دریا، میان 1530 مغازه باید کفش آهنین به پا کنید. این مرکز خرید، یکی از نوسازترین و پرطرفدارترین پاساژهای خرده فروش و بازارهای درگهان است که در آن اجناس متنوعی مانند لباس نوزاد، کیف و کفش، پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه می‌شود.

وقتی وارد این بازار پر زرق‌وبرق می‌شوید، با راهروهایی مشابه یکدیگر مواجه می‌شوید و اگر حواستان را به خوبی جمع نکنید، ممکن است بین راهروها، مغازه مورد نظرتان را پیدا نکنید. بعد از خرید هم می‌توانید به رستوران دریا واقع در طبقه دوم مجموعه سر بزنید و خستگی یک بازارگردی جانانه را از تن به در کنید.

آدرس بازار دریا: جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب

شماره تماس: 35273501076

بازار اطلس، بورس کیف و کفش درگهان

بازار اطلس
بازار اطلس جایی است که در آن می‌توانید انواع کیف، کفش و چمدان را خریداری کنید.

دیدن جدیدترین و خاص‌ترین مدل‌های کیف‌ و کفش، همیشه سر حالمان می‌آورد. حال اگر همه این مدل‌های زیبا در یک مجموعه جذاب و مدرن جمع شده باشند که نور علی نور می‌شود. بازار اطلس درگهان با معماری مدرن، نمایی از چوب، منبت‌کاری و چراغ‌های رنگی، میعادگاهی برای عاشقان کیف و کفش است.

اما آن‌چه بیشتر به وجدمان می‌آورد، قیمت‌های باور نکردنی این اجناس زیبا و باکیفیت است، تا جایی‌که شما را ترغیب به خرید نه‌چندان ضروری می‌کند. در گذشته مغازه‌ها بیشتر عمده ‌فروشی بودند، اما در حال حاضر خرده ‌فروشی هم در بازار اطلس رایج شده است. از امکانات این بازار می‌توان به سرویس‌های بهداشتی، تاکسی سرویس، کافه رستوران، نمازخانه، اطلاعات، فست‌فود و پارکینگ خودروهای سواری اشاره کرد.

آدرس بازار اطلس: جزیره قشم، درگهان، پشت مجتمع تجاری دودلفین

شماره تماس: 07635270111

ساعات فعالیت: همه روزه از ساعت 8:30 صبح تا 23 شب

مرکز خرید دو دلفین، مکانی برای خرید اجناس لوکس

مرکز خرید دو دلفین
بازار دو دلفین، کنار بازار اطلس و روبه‌روی مجتمع تجاری نور قرار گرفته است و از موقعیت مکانی خوبی برخوردار است.

اگر قصد خرید اجناس لوکس را دارید، حتما هنگام سفر به درگهان سری به مرکز خرید دو دلفین بزنید. این مرکز خرید جدید، دارای دو طبقه و مغازه‌های عمده و خرده فروشی است؛ البته عمده‌ فروشی‌ها بیشتر در طبقه دوم پاساژ مستقر شده‌اند.

شما می‌توانید در این مرکز انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر، کیف و کفش، لوازم منزل، لوازم جانبی موبایل تا لباس زنانه، مردانه و بچه‌گانه را از برندهای معتبری مانند آدیداس، نایک، پوما، آرمانی، کت، پرنسس، ال جی، سامسونگ، سون و غیره تهیه کنید. برای رفع خستگی و تجدید قوا هم حتما سری به کافی‌شاپ و رستوران مجموعه بزنید و خود را برای گشت‌وگذار در دیگر بازارهای درگهان مانند بازار قدیم که در فاصله 6 دقیقه‌ای با آن قرار گرفته است، آماده کنید.

آدرس پاساژ دو دلفین: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا، جنب مرکز خرید نخل

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 23 شب

شماره تماس: 09056275586

مرکز خرید نخل درگهان، بازاری مدرن به سبک جنوب

مرکز خرید نخل درگهان
بازار نخل، یکی از زیباترین مراکز خرید درگهان است که در کنار ساحل خلیج فارس قرار گرفته است.

بازار نخل با مساحت 7 هزار مترمربع و 224 باب مغازه، مرکز خریدی فوق‌العاده با معماری لوکس و بومی است که از همان بدو ورود شما را محو زیبایی‌هایش می‌کند. این بازار، صرفا یک طبقه دارد و ساختار آن به‌گونه‌ای است که فرهنگ بناهای جنوب را به خوبی القا می‌کند.

در پاساژ نخل می‌توانید انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه و حتی انواع لباس مجلسی و لباس شب زنانه را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید. داخل بازار هم برای رفاه حال گردشگران، رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد و قرار گرفتن آن در مجاورت دریا، مزید بر علت شده تا بازار نخل به‌عنوان مجموعه‌ای تمام‌وکمال شناخته شود.

آدرس بازار نخل: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر (البته در ایام شلوغ سال، مانند تعطیلات نوروز تا آخر شب باز است.)

شماره تماس: 0987635271101

مرکز خرید زمرد، بازار جین درگهان

مرکز خرید زمرد
بازار زمرد موفق شده تا عنوان قلب اجناس جین ایران را از آن خود کند.

لباس‌های جین، همیشه و در همه حال مد هستند و طرفداران زیادی دارند. شما هم اگر علاقه‌مند به این سبک لباس‌ها هستید، بازار زمرد درگهان مکانی مناسب برای شماست. البته در این مرکز خرید، علاوه بر فروش البسه جین در هر سبک و برندی، محصولات دیگری نظیر کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی هم عرضه می‌شود. وجود بازار چینی‌ها از دیگر نقاط قوت مرکز خرید زمرد است.

این مرکز خرید که به بازار جین یا همان لی ایرانی معروف است، در یک طبقه خلاصه می‌شود و خدمات رفاهی آن شامل چند غرفه غذاخوری و سرویس بهداشتی است.

آدرس بازار زمرد: جزیره قشم، درگهان، بین خیابان ناخدا و میدان انقلاب

ساعت فعالیت: همه روزه از از ساعت 9 صبح تا 10 شب

شماره تماس: 07635267702

مجتمع تجاری ایران زمین

مجتمع تجاری ایران زمین
مجتمع تجاری ایران زمین، ساختمانی سه طبقه دارد که طبقه اول آن شامل بانک، فست‌فود و چند فروشگاه برند است.

ایران زمین، مرکز خریدی چند طبقه با فروشگاه‌های متعدد است. افراد بیشتر این مجموعه را مکانی برای فروش لباس ورزشی و لوازم مرتبط با آن شناخته‌اند، البته در آن کالاهای دیگری نظیر لباس زنانه، لباس بچه‌گانه، لباس مردانه و همچنین لوازم آرایشی بهداشتی عرضه می‌شود.

در طبقات بالایی این پاساژ امکانات رفاهی متعددی چون، فست‌فود، بانک، رستوران و کافه وجود دارد؛ پس مجتمع تجاری ایران زمین را می‌توان مجموعه‌ای همه چیز تمام دانست که به تمام نیازهای گردشگران توجهی ویژه داشته است.

آدرس مجتمع تجاری ایران زمین: جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب، کنار رستوران گیلار

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 21 شب

شماره تماس: 09139843096

مجتمع تجاری نگین، بازار ارزان‌ فروش‌ها

مجتمع تجاری نگین
مجتمع تجاری نگین، از نظر موقعیت جغرافیایی بعد از مجتمع تجاری مروارید و روبه‌روی بازار قدیم درگهان قرار گرفته است.

شاید مرکز خرید نگین از آن بازارهای بزرگ، لوکس و شناخته شده نباشد. اما در این بازار می‌توانید با حوصله بچرخید و انواع کالاهای مختلف را با قیمتی‌هایی باور نکردنی خریداری کنید.

آدرس مجتمع تجاری نگین: جزیره قشم، درگهان، میدان انقلاب

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب

بازار مروارید، بازاری قدیمی در درگهان

بازار مروارید
از بازار مروارید، می‌توانید لوازم خانگی ارزان قیمت و باکیفیت بخرید.

مرکز خرید مروارید از آن بازارهای درگهان است که محال است، دست خالی از آن بیرون بروید. این بازار از نظر تنوع اجناس چیزی کم ندارد و در آن انواع لوازم بهداشتی، عینک، لباس بچه‌‌گانه، کیف و کفش و بدلیجات یافت می‌شود. علاوه بر این، می‌توانید لوازم خانگی مورد نظر خود را هم از این‌جا تهیه کنید.

این بازار قدیمی شامل دو طبقه است؛ البته بیشتر مغازه‌های آن در طبقه اول قرار گرفته‌اند و از امکانات رفاهی آن می‌توان به مواردی نظیر سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه و چند شعبه از بانک‌‌های مختلف اشاره کرد. بازار مروارید با مرکز خرید دو دلفین تنها 6 دقیقه فاصله دارد.

آدرس بازار مروارید: جزیره قشم، درگهان، بین پاساژ ایران زمین و صدف

شماره تماس: 07635265830

ساعات فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 22 شب

مجتمع تجاری پرشین گلف

مجتمع تجاری پرشین گلف
این مرکز خرید ترکیبی از واحدهای تجاری، اداری و اقامتی است و در آن یک هایپرمارکت بزرگ برای رفع نیاز گردشگران وجود دارد.

گشت‌وگذار در مرکز خریدی شیک‌ومدرن و غذا خوردن در رستورانی بی‌نظیر حسابی حال‌مان را جا می‌آورد. شما هم اگر هنگام سفر به درگهان قشم، دنبال چنین مکانی می‌گردید، بهتر است حتما سری به مجتمع تجاری پرشین گلف بزنید. بخشی از این مجموعه به هتل 3 ستاره اختصاص یافته است و در فروشگاه‌های آن کالاهای مختلف و متنوع وجود دارد و همین امر دست افراد را برای خرید خرد و عمده باز گذاشته است.

رستوران پرشین گلف هم از مجلل‌ترین رستوران‌های درگهان است که منظره بسیار زیبای رو‌ به دریای آن لذت خرید و خوردن غذایی خوشمزه را دوچندان می‌کند. در ضمن این مرکز خرید به یک هایپر مارکت بزرگ نیز مجهز است و مکانی مناسب برای پیدا کردن خوراکی‌های خوشمزه است.

آدرس مجتمع تجاری پرشین گلف: جزیره قشم، درگهان، خیابان ناخدا، بعد از مجتمع تجاری نخل

شماره تماس: 07635274310

ساعت فعالیت: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 22 شب

سخن آخر

شما هم اگر مثل من، سودای خرید از بازارهای درگهان را در سر می‌پرورانید و دل‌تان برای گشت‌وگذار در دنیایی از اجناس رنگارنگ غنج می‌رود، بی‌معطلی کوبار سفرتان را ببندید و راهی جزیره قشم شوید. البته به یاد داشته باشید، این جزیره در ایام خاص سال، به ویژه عید نوروز بسیار شلوغ است و گاهی اوقات جای سوزن انداختن هم نیست. پس بهتر است، قبل از سفر سری به سایت اتاقک بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را در قشم یا درگهان به صورت آنلاین، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت اجاره کنید.

سوالات متداول

ارزان‌ترین بازارهای درگهان کدام است؟

بازار زمرد، بازار نگین و بازار مروارید

کدام بازار برای خرید اجناس عمده مناسب‌تر است؟

بازار قدیم درگهان، برای خرید عمده مناسب است، البته برخی از مغازه‌ها خرده‌ فروشی هم دارند.

زیباترین مرکز خرید درگهان کدام است؟

مرکز خرید نخل از معماری فوق‌العاده‌ای برخوردار است و به سبک ساختمان‌های جنوب ساخته شده است.

چگونه خود را به بازارهای درگهان برسانیم؟

درگهان، با قشم فقط 20 کیلومتر فاصله دارد و دسترسی به آن با وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی امکان‌پذیر است.

قیمت اجناس در بازار درگهان چگونه است؟

درگهان بخشی از جزیره قشم است و از آن‌جایی‌که واردات در آن به صورت آزاد انجام می‌شود، می‌توانید بهترین اقلام خارجی را با بهترین قیمت تهیه کنید.

Rate this post

اتاقک

مائده سمیع‌زاده

مائده هستم. فارغ‌التحصیل رشته برق و مخابرات، اما از اون جایی که عاشق طبیعت و ایران‌گردی هستم، تصمیم گرفتم، با نوشته‌هام پلی بشم برای آشنا کردن شما با طبیعت بکر و زیبای ایران عزیزمون، به قول نیما یوشیج هر قدر به طبیعت نزدیک شویم، زندگی شایسته تری پیدا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *