چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

راهنمای انتخاب اقامتگاه

اولویت‌ کدامند ؟

تا به خال شده که قصد سفر به شهر دیگه‌‌ای را داشته باشید، سراغ هتل و مراکز اقامتی را بگیرید اما تصمیم برایتان سخت باشد که از بین مکان‌های اقامتی کدام را انتخاب کنید؟
قبل از هر چیز  توجه داشته باشید که برای انتخاب مکان اقامتی و یا جایی که قصد دارید در آنجا ساکن باشید، اولویت‌های خودتان را  از پرارزش‌ترین به کم ارزش‌ترین طبقه بندی کنید و طبق آن اولویت‌ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

چند معیار مناسب

۱- میزان بودجه کنار گذاشته شده برای مکان اقامتی
معمولاً همه افراد قبل از سفر مقدار بودجه‌ای را برای آن در نظر می‌گیرند و یا پیش‌بینی می‌کنند. پس بهتر است مقدار بودجه‌ای برای مکان اقامتی در نظر بگیرید و نسبت به آن گزینه‌ها را دسته‌بندی کنید.

۲- دسترسی به اماکن مختلف
بسیاری از سفرها بدون وسیله نقلیه شخصی انجام می‌شود، پس در این صورت شما نیاز به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به مکان‌های گردشگری یا مذهبی، مراکز خرید و یا در صورت نیاز به مراکز اورژانسی  دارید. پس حتما اقامت‌گاهی را  انتخاب کنید تا به این مراکز نزدیک باشد.

۳- درجه کیفیت مکان اقامتی
اکثر مراکز اقامتی مثل هتل‌، مسافرخانه، هاستل و … بجز اقامت‌گاه‌های شخصی دارای درجه‌بندی هستند که حتما باید آن را در نظر داشته باشید و نسبت به بودجه و شرایط بالاترین کیفیت را انتخاب کنید تا اقامت راحت‌تری را تجربه کنید.

۴- کیفیت وعده‌های غذایی اقامتگاه
تعدادی از مراکز اقامتی همراه با رزرو شما وعده‌های غذایی مختلفی را برای شما در نظر می‌گیرند و یا با دریافت مقداری هزینه بیشتر این خدمات را به شما ارائه می‌دهند و یا ممکن است شما برای صرفه جویی در زمان یک یا چند وعده غذایی را در اقامتگاه خودتان صرف کنید، پس حتما قبل از رزرو درباره کیفیت مواد‌غذایی آن اقامتگاه جستجو کنید.

۵- نوساز بودن مکان اقامتی
بسیاری از اقامتگاه‌ها سال‌های زیادی از ساخت‌شان می‌گذرد و در طول زمان هم تجهیزات و تاسیسات آنها بروزرسانی نشده و ممکن است کیفیت لازم برای اقامت را نداشته باشند، پس حتما از سالم بودن تجهیزات اقامتگاه مطلع شوید.

۶- موقعیت مکان اقامتی
در بعضی از شهر‌های توریستی مکان‌های گردشگری و یا زیارتی در منطقه‌ای خاص و یا در نزدیکی هم هستند. قبل از سفر، برنامه ریزی برای رفتن به این مراکز را انجام بدهید و مکان اقامتی را انتخاب کنید که به این مراکز نزدیک باشند تا هم زمان و هم هزینه کمتری برای رسیدن به آنها صرف کنید.

راهنمای انتخاب اقامتگاه

این لیست نسبت به شرایط مختلف می‌تواند بیشتر و یا حتی کمتر از این باشد اما این موارد عمومیت بیشتری دارند و شما را برای تعیین اولویت‌ها و انتخاب‌هایتان کمک می‌کند. پس همانطور که گفتیم سعی کنید لیست اولویت‌های خودتان را بنویسید و نسبت به آن به مراکز اقامتی امتیاز بدهید و در آخر مکان اقامتی‌تان را انتخاب کنید که امتیاز بیشتری را از شما گرفته است .
اگر از سایت‌های آنلاین برای انتخاب استفاده می‌کنید حتما امتیاز و نظراتی که مهمان‌ها برای آن اقامتگاه نوشته اند را مطالعه کنید. اگر قبل از شما یکی از دوستان و یا نزدیکان شما به شهر مقصد شما سفر کرده بود حتما در آن مورد مشورت کنید و در آخر اقامتگاهی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی و خوشحالی بیشتری می‌کنید. در ادامه می‌توانید از اینفوگرافی معیارهای انتخاب هتل استفاده کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *