چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

چطور در سفر از وسایلمان مراقبت کنیم و از دست سارقان در امان باشیم؟

تصور کنید تعطیلات را در شهر و یا کشوری دیگر به سر می‌برید، همه‌چیز طبق برنامه پیش می‌رود، از جاذبه‌های گردشگری دیدن می‌کنید و لذت می‌برید تا اینکه متوجه می‌شوید چمدان، کیف‌‌پول، کارت اعتباری، دوربین و یا لپ‌تاپ شما دزدیده شده است. همه چیز در یک لحظه اتفاق می‌افتد و سفر شما از عالی و خاطره‌انگیز به وحشتناک و پردردسر تغییر پیدا می‌کند. هرقدر فاصله شما از شهر خودتان بیشتر باشد شرایط سخت‌تر است و تصور بدون پول ماندن در کشوری غریبه هم کم از کابوس ندارد. هرچند اتفاق‌های این‌چنینی قابل پیش‌بینی نیستند اما با رعایت نکاتی ساده می‌توان از پیش آمدن آن‌ها جلوگیری کرد. در ادامه برایتان از راهکارهای در امان ماندن از سرقت در سفر می‌گوییم. با ما همراه باشید.

پول خود را مخفی کنید

اینکه هربار برای پرداخت هزینه خرید، کرایه تاکسی و یا صورتحساب رستوران تمام پول‌های خودتان را از کیف خارج کنید اصلا عاقلانه نیست. در دست گرفتن یک کیف پر از پول بی‌احتیاطی محض است. بهترین کار این است که به مقدار نیاز پول از کیفتان خارج کنید. همه می‌دانیم که در سفر همراه داشتن مقدار زیادی پول نقد ضروری است اما لازم نیست که بقیه هم این را بدانند بنابراین پول‌تان را مخفی کنید. بهتر است مقداری از پولتان را در کیف دستی، کیف پول و حتی جیب‌های لباستان قرار دهید تا در صورتی که مورد سرقت قرار گرفتید تمام پولتان را از دست ندهید.

کیف پول ساختگی

کیف پول ساختگی راه حلی هوشمندانه برای فریب دادن سارقان است. در این روش می‌توانید با خیال راحت کیف پولتان را در معرض دید قرار دهید درحالی که مقدار خیلی کمی پول در آن است و پول اصلی شما در جیب‌های جلویی لباس و کیف‌دستی‌تان است. بنابراین اگر فردی تصمیم به سرقت از شما داشته باشد کیف پول ساختگی شما را هدف می‌گیرد.

کارت اعتباری

اینکه تمام بودجه سفرتان در کارت اعتباری‌تان باشد اصلا عاقلانه نیست. درصورتی که کارت اعتباری شما در سفر خارج از کشور دزدیده شود مدت زمانی زیادی طول می‌کشد تا کارتی جدید برایتان صادر شود. هرچند رمز کارت از سرمایه شما محافظت می‌کند اما ممکن است سارق رمز شما را فهمیده باشد. بنابراین به‌جز کارت اعتباری پول نقد هم همراه داشته باشید و تا جایی که ممکن است در محله‌های شلوغ و پایین شهر از آن استفاده نکنید.

با احتیاط سوار تاکسی شوید

همیشه از تاکسی‌های مربوط به تاکسیرانی و سیستم حمل‌و‌نقل شهری استفاده کنید. قبل از سوار خودرو شدن شماره پلاک آن را بردارید تا درصورت جا گذاشتن وسیله‌ای به‌راحتی تاکسی را پیدا کنید. اگر در مسیر لازم بود برای انجام کاری پیاده شوید تمام لوازمتان را همراهتان ببرید. درصورتی که در صندوق عقب چمدان و وسیله‌ای دارید هم تا راننده از ماشین خارج نشده است شما هم پیاده نشوید. مطمئنا دوست ندارید راننده شما را جا بگذارد و چمدان‌هایتان را ببرد.

یک کوله جدا برای لوازم قیمتی داشته باشید

درشلوغی‌های سفر ممکن است حواستان از چمدان و ساک‌دستی‌تان پرت شود و همین یک لحظه غفلت برای سارقان کافیست. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که لوازم قیمتی خود را در کوله‌پشتی که همه‌جا همراهتان است قرار بدهید.
5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *