چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

ساختن لحظه‌هایی شاد با سفر خانوادگی

چگونه یک سفر خانوادگی به‌یادماندنی را تجربه کنید

تمام افراد در طول زندگی‌شان همه انواع سفر را تجربه نمی‌کنند اما سفر خانوادگی سفری است که اکثر ما حداقل یک بار آن را امتحان کرده‌ایم. این نوع از سفر مانند سفرهای دیگر بدی‌ها و خوبی‌های خاص خودش را دارد. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند که بیشتر سفرهایشان به‌صورت خانوادگی یا فامیلی باشد و بعضی‌های دیگر دلشان می‌خواهد که انواع دیگرِ سفرها را بیشتر تجربه کنند.

در سفرهای خانوادگی معمولاً یک یا چند خانواده شرکت می‌کنند؛ این نوع از سفر برای کودکان و خردسالان بسیار آموزنده است چرا که آن‌ها هنگام سفر انجام کارهای گروهی، تقسیم وظایف و کنار آمدن با شرایط و افراد متفاوت را یاد می‌گیرند. پس اگر در خانواده خود کودک یا خردسال دارید به‌زودی برای سفر رفتن با آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

سبک سفر خانوادگی
عکس از گوگل

۱# برنامه‌ریزی راز سفرهای خاطره‌انگیز

اگر تصمیم گرفته‌اید که به سفری خانوادگی بروید قبل از شروع آن حتماً برنامه‌ریزی کنید تا سفر بهتری داشته باشید.

به این دلیل که ممکن است سن افراد خانواده تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشد بهتر است برنامه سفر طوری تنظیم شود تا برای همه افراد جذاب و سرگرم‌کننده باشد. برای نوشتن برنامه دور هم جمع شوید و با کمک یکدیگر لیستی از مکان‌های دیدنی و تفریحی مقصدتان و کارهایی که می‌خواهید انجام دهید تهیه کنید و آن‌ها را براساس اولویتی که برای جمع دارد زمان‌بندی کنید، اگر در خانواده‌تان کودک دارید حتماً به نظر او هم توجه کنید تا هم خودتان سفر خوبی داشته باشید هم کودکتان.

برنامه ریزی برای سفر خانوادگی
عکس از گوگل

۲# چه وسایلی با خود ببرید؟

بهتر است قبل از سفر فهرستی از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید و برای جمع کردن آن‌ها از یک یا دو چمدان بزرگ استفاده کنید و لباس‌ها و لوازم شخصی هر کدام از اعضای خانواده را به‌صورت مشترک در چمدان‌ها قرار دهید یا این که برای هر فرد چمدانی کوچک یا کوله‌ای اختصاصی در نظر بگیرید تا دسترسی‌ همه به وسایلشان سریع‌تر و راحت‌تر باشد. فراموش نکنید که برای کودکتان اسباب‌بازی و کتاب داستان بردارید تا در طول سفر سرگرم بماند.

وسایل مورد نیاز سفر خانوادگی
عکس از گوگل

۳# تقسیم وظایف یک اصل مهم در سفر

اگر اقامت شما در ویلا یا اقامتگاه‌های غیرهتلی دیگر باشد برای تهیه مواد خوراکی، درست کردن غذا و نظافت محیط نیاز به همکاری با یکدیگر دارید. اگر در سفرتان برنامه پیک‌نیک هم داشته باشید باید کارهایی مانند روشن کردن آتش، پختن غذا و برپا کردن چادر را انجام دهید که هر کدامشان زمان‌برند، پس برای صرفه‌جویی در زمان و آسان‌تر پیش‌ رفتن کارها لازم است که وظایف را بین افراد تقسیم کنید.

یادتان باشد که هنگام تقسیم وظیفه برای کودکتان هم نقشی مناسب با توانایی‌هایش را در نظر بگیرید تا کار گروهی و مسئولیت‌پذیری را بهتر یاد بگیرد و خاطره‌ای به‌یادماندنی از سفر در ذهنش باقی بماند.

سفر خانوادگی
عکس از گوگل

۴# استراحت را فراموش نکنید

گاهی اوقات یادمان می‌رود که برای تفریح و استراحت به سفر رفته‌ایم نه برای این که در شلوغی ناشی از برنامه‌ریزی فشرده غرق شویم!‌  برای این که از خسته شدن در سفر جلوگیری کنید بهتر است که زمان‌هایی را به استراحت اختصاص دهید و هر کدام از اعضای خانواده زمانی را داشته باشند که کارهای شخصی‌شان را انجام دهند.

زندگی شهری و مدرن باعث شده است که اعضای خانواده زمان زیادی از روز را در محل کار، دانشگاه، مدرسه یا مهد کودک سپری کنند و زمان کوتاه‌تری را با یکدیگر بگذرانند، به همین دلیل شاید بعضی از افراد به بودن در جمع برای مدت زیاد عادت نداشته باشند و سفرها اکثراً طوری برنامه‌ریزی می‌شوند که همه خانواده با هم به گشت‌وگذار می‌پردازند و روز را به‌صورت جمعی می‌گذرانند. پس برای این که سفری آرام و به دور از خستگی و دلخوری داشته باشید زمان‌هایی را برای استراحت کردن یا تنها بودن در نظر بگیرید.

استراحت در زمان سفر خانودگی
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (3 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *