خبرهای اتاقکیمیزبان

مراحل پذیرش و اقامت مهمان در اقامتگاه‌‌های اتاقک + فایل PDF کارت اقامت مهمان

در این مقاله قصد داریم مراحل اقامت مهمان در مراکز اقامتی موجود در وب‌سایت و اپلیکیشن اتاقک را شرح دهیم. اغلب قوانین ورود و خروج برای مهمان در واچر یا برگه تایید رزرو اقامتگاه درج می‌شود، با این‌حال لازم است میزبان نیز از مراحل پذیرش مهمان اطلاع کامل داشته باشد. در این مقاله و ویدیوی زیر به مواردی در خصوص مراحل پذیرش و اقامت مهمان در اقامتگاه‌های اتاقک می‌پردازیم.

 

چرخه پذیرش مهمان در اقامتگاه

چرخه پذیرش مهمان در واقع شروع ارتباط مهمان با اقامتگاه است. به طور کلی مراحل پذیرش مهمان شامل چهار مرحله اصلی است: قبل از ورود، ورود، اقامت و خروج. در هر کدام از این مراحل، میزبان وظایفی دارد تا مهمان با خاطره خوش اقامتگاه را ترک کند. همچنین اطلاعات و مدارک اقامت به‌طور منظم طبقه‌بندی شود تا در صورت نیاز به سادگی گزارش‌ تهیه شود.

پیش از ورود مهمان

پیش از ورود مهمان به اقامتگاه

یکی از مراحل مهم در چرخه پذیرش مهمان، پیش از ورود آ‌نها به اقامتگاه است. بعد از تایید اقامت مهمان، اتاق یا اقامتگاه‌ مورد نظر مهمان را از نظر بهداشتی بررسی کنید. بهتر است مواردی که در بخش امکانات اقامتگاه ذکر کرده‌اید، دوباره چک کنید تا اگر مشکلی بود، پیش از ورود مهمان برطرف شود.

وورد مهمان به اقامتگاه

رزرویشن اقامتگاه

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

به صورت قانونی مهمان در ساعت ۱۴ اقامتگاه را می‌تواند تحویل بگیرید. اما اگر اقامتگاه را می‌توانید پیش از این ساعت به مهمان تحویل دهید، با مهمان هماهنگ‌های لازم را داشته باشید. توصیه می‌شود  ۳۰ دقیقه پیش از ورود مهمان به اقامتگاه‌ها در دسترس باشید و تماس‌های ورودی از طرف مهمان را پاسخ دهید.

اقامت در تمامی مراکز اقامتی در اتاقک نیازمند احراز هویت مهمان توسط میزبان دارد. در هنگام ورود مهمان برای او باید کارت اقامت یا کارت ثبت پر شود. در این کارت اطلاعات مهمان از جمله نام، تعداد،آدرس، شماره تماس و مشخصات شخصی نوشته می‌شود. این کارت حتما باید با امضای مهمان همراه باشد و مراحل ثبت نام بعد از مشخص شدن ساعت خروج مهمان کامل می‌گردد.

دانلود کارت اقامت مهمان

بعد از پر کردن کارت اقامت، کارت شناسایی مورد نیاز را از مهمان تحویل گرفته و بررسی نمایید. در نهایت کلید به مهمان تحویل داده شده و در صورت نیاز موارد مهم به مهمان گفته می‌شود.

اقامت مهمان در اقامتگاه

در زمان اقامت مهمان بهتر است که در دسترس و تماس‌های وی را پاسخگو باشید. این‌کار مهمان را تشویق می‌کند تا در نوبت‌های بعدی سفر، اقامتگاه‌ شما را برای اقامت انتخاب کنند.

خروج مهمان از اقامتگاه

در مرحله خروج مهمان یا Check-out مهمان ساعت ۱۲ اتاق یا اقامتگاه را تخلیه می‌کند. پیشنهاد می‌شود، میزبان برای تحویل کلید به اقامتگاه رفته و مهمان را بدرقه کند. در صورتی که امکان حضور در اقامتگاه را ندارید، این موضوع را زودتر به مهمان اطلاع داده  و نحوه تحویل کلید را هماهنگ کنید. پیشنهاد می‌شود از مهمان درخواست کنید تا بازخورد تجربه خود از اقامتش را در سایت اتاقک نوشته تا راهنمای مهمان‌های بعدی باشد.

خروج مهمان

مدارک شناسایی برای اقامتگاه‌های اتاقک

۱- اصل شناسنامه، کارت ملی و برگ تائید رزرو از اتاقک، از جمله مدارکی هستند که باید توسط مهمانان و همراهان آن‌ها جهت پذیرش در اقامتگاه‌ها به میزبانان ارائه شود؛ در غیر این صورت اقامتگاه‌ها باید از پذیرش مهمانان جلوگیری کنند.

۲- چنانچه مهمانان به همراه خانواده‌ قصد اقامت در اقامتگاه را دارند، باید برای اقامت در اتاقی مشترک مدارک محرمیت خود همانند عقدنامه یا شناسنامه را به همراه داشته باشند و فرزندان نیز برای احراز هویت، مدارک خود یعنی شناسنامه یا کارت ملی را فراموش نکنند.

سخن پایانی

حال که با بسیاری مراحل پذیرش مهمان در اقامتگاه‌ها آشنا شدید، با خیال آسوده‌ در هر شهری که هستید، میزبان مهمان‌های اتاقک شوید.

4.7/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *