شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی بیله‌ سوار

معرفی دیدنی های بیله‌ سوار

در این مطلب از جاذبه ها گردشگری بیله‌ سوار و جاهای دیدنی بیله‌ سوار برایتان گفته‌ایم. بیله‌سوار، که در استان اردبیل قرار دارد، با کشور آذربایجان همسایه است و در جنوب رود ارس قرار گرفته. نام قدیم این شهر آران، به معنی دشت آفتاب‌گیر، بود. حادثه‌های تاریخی زیادی مانند حمله قوم اوغور که باعث تغییر دین و زبان مردم شد، حمله روس در زمان قاجار و اشغال آذربایجان توسط روسیه در هر دو جنگ جهانی در این شهر اتفاق افتادند. سفر به شهر بیله‌‌سوار، دیار حوادث تاریخی، سرشار از خاطره‌های ماندگار خواهد بود.

معرفی دیدنی های بیله‌ سوار
عکس از گوگل

بازارچه مرزی بیله‌سوار

بازارچه مرزی و بازار گمرک شهر بیله‌سوار بیش از ۲۰۰ سال است که فعالیت دارد و یکی از پر‌بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری و بین‌المللی استان اردبیل است. گمرک بیله‌سوار بین ایران و کشور آذربایجان مشترک و به‌صورت ۲۴ ساعته فعال است. در بازارچه مرزی اجناس به قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. کت و شلوار مردانه، لباس زنانه و لوازم آرایشی و بهداشتی در این بازارها فروش بیشتری دارند.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در بیله‌سوار و نزدیک به بازارچه مرزی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

بازارچه مرزی بیله‌سوار
عکس از گوگل

کاروان سرای شورگل

کاروان‌سرای شورگل در روستایی با همین نام در شهر بیله‌سوار قرار دارد. این کاروان‌سرا با لاشه‌سنگ‌های بزرگ ساخته شده و حتی در قسمت‌های گنبدی آن نیز همین سنگ‌ها به‌کار رفته‌اند. قدمت این بنا به‌درستی مشخص نیست اما اشیاء کشف‌شده در این کاروان‌سرا متعلق به دوران اشکانی بوده‌اند. نزدیک این کاروان‌سرا چشمه آب معدنی قابل شربی وجود دارد که با استفاده از لوله کشی، آب آشامیدنی مورد نیاز روستای شورگل تأمین می‌کند.

یاریم تپه سفلی

بیله‌سوار شهری کهن و حافظ آثار تاریخی متعلق به دوران‌های مختلف است. چندین تپه‌ تاریخی در این شهر هست که یاریم تپه سفلی یکی از قدیمی‌ترین آن‌هاست. یاریم تپه سفلی در روستای اودلو قرار دارد و پس از بررسی‌های انجام‌شده مشخص شده است که این تپه متعلق به عصر آهن و دوره اشکانیان است. یاریم تپه سفلی در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر بیله‌سوار

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در بیله‌ سوار و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.5/5 - (4 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *