شهرها

معرفی جاهای دیدنی سلفچگان در استان قم

جاهای دیدنی سلفچگان

شهرستان سلفچگان در استان قم قرار دارد و در سال  ۱۳۸۷ از بخش به شهر تبدیل شد. شهر سلفچگان به دلیل عبور راه‌آهن جنوب-شمال و تهران-شرق، از میان خود، اهمیت زیادی دارد. علاوه‌بر راه‌آهن، آزادراه‌های بسیاری مانند تهران-ساوه و تهران-اراک از سلفچگان می‌گذرد. سفر به شهر سلفچگان تجربه‌ای ارزشمند برای گردشگران خواهد بود. در ادامه از جاهای دیدنی سلفچگان و جاذبه های گردشگری سلفچگان برایتان بیشتر می‌گوییم.

جاهای دیدنی سلفچگان

دره قاهان یکی از جاهای دیدنی سلفچگان

قاهان منطقه‌ای خوش آب‌و‌هوا و سرسبز در شهرستان سلفچگان بوده که یکی از مکان های گردشگری سلفچگان  است. چندین روستا در این دره قرار دارند که هرکدام زیبایی خاص خود را دارد. بهترین زمان برای سفر به دره قاهان فصل بهار است.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در سلفچگان و نزدیک به دره قاهان در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

دره قاهان

دریاچه و سد سنجگان

یکی از جاهای دیدنی سلفچگان، دریاچه یا سد سنجگان است. این دریاچه در فاصله 45 کیلومتری جنوب غربی شهر قم می‌باشد. سد مخزنی سنجگان بر روی رود سلمان احداث شده است. این رود منبع اصلی تأمین آب روستای سنجگان بوده و از کوه خستک با ارتفاع ۲۷۷۷ متر سرچشمه می‌گیرد. وجود مزارع سرسبز، آب و هواي ييلاقي و چشم‌انداز زيباي درياچه سد، سبب جلب شمار زيادي از گردشگران به اين منطقه در فصول بهار و تابستان مي‌شود.

پل طایقان یکی از مکان های گردشگری سلفچگان

پل طایقان بنایی تاریخی است که از دوره صفویه به یادگار مانده است. پل طایقان در روستای طایقان از توابع شهر سلفچگان قرار دارد. شکل قوس‌مانند پل که از جنس سنگ و آجر است نمای زیبایی را ایجاد کرده. این پل در سال ۱۳۸۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

پل طایقان

پلنگ دره

پلنگ دره منطقه‌ای حفاظت شده است که در شهرستان سلفچگان قرار دارد. این منطقه یکی از جاهای دیدنی سلفچگان به حساب می‌آید. رودخانه قم‌رود در این منطقه در جریان است و آب مورد نیاز آن را تأمین می‌کند. پلنگ دره در گذشته زیستگاه آهو بوده است اما اکنون جانداران بیشتری در این منطقه زندگی می‌کنند؛ قوچ، میش، گرگ، شغال، سوسمار، بزمجه و لاک‌پشت از حیوانات پلنگ‌دره‌اند. پوشش گیاهی دره شامل بادام‌ کوهی، نسترن وحشی و پسته وحشی می‌شود.

پلنگ دره

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر سلفچگان

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره ویلا در سلفچگان و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

2.9/5 - (7 امتیاز)
اتاقک

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *