شهرها

جاذبه های توریستی و گردشگری شهر شوشتر

معرفی شهر شوشتر

شوشتر آن شهر ایران است که از دیرباز تا به امروز مایه‌ افتخار ایران و ایرانی بوده است.  شهر شوشتر در استان خوزستان با داشتن سازه‌های تاریخی و مهندسی بی‌نظیر شما را غافلگیر خواهد کرد. هرچند جاذبه‌های گردشگری شهر شوشتر بیشتر تاریخی‌ هستند اما طبیعت‌دوستان هم با دیدن شکوه و عظمت آن‌ها شگفت زده می‌شوند. شوشتر تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی معتدل دارد، پس بهترین زمان برای سفر به این شهر پاییز و بهار است. در ادامه مکان‌های دیدنی و مهم این شهر تاریخی را معرفی می‌کنیم و پیشنهادهای ویژه‌ای برای اجاره روزانه خانه در دزفول برایتان داریم.

معرفی شهر شوشتر

جاذبه گردشگری کانال داریون شوشتر

کانال داریون، سازه‌ای تاریخی در شوشتر، نهایت دانش و پیشرفت مهندسی در ایران باستان  را به نمایش گذاشته است. قدمت این کانال تاریخی به دوره هخامنشی برمی‌گردد. کانال داریون شوشتر آب مورد نیاز برای آبیاری دشت میاناب شوشتر و زمین‌های کشاورزی را تأمین می‌کرده است. مسیر این کانال تاریخی از قلعه سلاسل آغاز می‌شد و از شمال به سوی جنوب و از غرب به داخل شهر ادامه داشت. برای کنترل آب هم افرادی به نام میر‌آب با محاسبه زمان و حجم آب کانال، آب را به صورت عادلانه بین قنات‌ها تقسیم می‌کردند. بازدید از این کانال تاریخی می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و غرو‌رآفرین باشد.

معرفی شهر شوشتر

جاذبه توریستی سازه‌ های آبی شوشتر

سازه‌های آبی شوشتر که قدمت آن به دوره هخامنشی برمی‌گردد، یکی از شاهکارهای مهندسی جهان است. این سازه تاریخی به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.  سازه‌های آبی شوشتر را می توان معروف‌ترین جاذبه گرد‌شگری این شهر دانست. این مجموعه یک سیستم آبیاری تشکیل شده از پل، بند، کانال، تونل و آبشار است. بسیاری از مردم  سازه‌های آبی شوشتر را بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی تاریخی دنیا می‌دانند و لقب موزه زنده صنعت آب ایران باستان را به آن نسبت داده‌اند.

اگر به دیدن جاذبه های گردشگری دزفول، که با شوشتر فاصله زیادی ندارند، علاقه دارید در سفر به شوشتر بازدید از این مکان‌های جذاب را فراموش نکنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

جاذبه توریستی سازه‌ های آبی شوشتر

جاذبه توریستی و تفریحی قلعه سلاسل شوشتر

به قلعه سلاسل شوشتر لقب قلعه هزار ساله را داده‌اند. همان‌طور که در کتاب‌های تاریخی نوشته شده است، قدمت قلعه به دوره ساسانیان بازمی‌گردد. علاوه بر کاربرد دفاعی، محل استقرار والی خوزستان هم  بوده است. قلعه سلاسل در گذشته دارای قسمت‌های مختلفی مانند سربازخانه، شبستان، برج دیدبانی، حرم‌خانه، نقاره‌خانه و خندق بوده است. این قلعه به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است.

جاذبه توریستی و تفریحی قلعه سلاسل شوشتر

آرامگاه یعقوب لیث صفاری

لقب پاسدار زبان فارسی را به یعقوب لیث صفاری که زبان پارسی دری را زبان رسمی کشور اعلام کرد داده‌اند. او فرزند یک مسگر از روستایی در سیستان بود که تبدیل به شخصیتی برجسته و سرداری تاثیرگذار شد. بنای اصلی آرامگاه از خشت خام ساخته و با نقوش برجسته‌ای از ملات گچ و خاک تزیین شده است. هرچند قدمت این آرامگاه به دوره سلجوقی برمی‌گردد اما با وجود اهمیت تاریخی متاسفانه در نگهداری و مرمت آن کوتاهی شده است.

آرامگاه یعقوب لیث صفاری

اجاره خانه در دزفول و راهنمای اجاره ویلا، سوئیت ارزان و آپارتمان مبله برای اقامت

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

برای اجاره روزانه خانه در دزفول یا اجاره آپارتمان مبله، سوئیت ارزان و ویلا می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *