تجربه سفرجاهای دیدنیجنگل‌ها

معرفی کامل جنگل های مازندران | سرمایه ملی ایرانی‌ها

میلیون‌ها سال پیش، عصر یخبندان چهره بیشتر مناطق زمین را تغییر داد؛ اما معدود بخش‌هایی از زمین سبز ماندند و جنگل‌های باستانی را زنده نگه داشتند. بخشی از این جنگل‌ها، در استان مازندران هستند و بسیار ارزشمندند. ما این بخش‌ها را به‌عنوان جزئی از جنگل‌های هیرکانی می‌شناسیم. جنگل‌های هیرکانی که شامل بخش‌های زیادی هستند، به‌عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده‌اند و علاوه بر ما ایرانیان، برای جهانیان هم مهم هستند. اگر دوست دارید به مازندران سفر کنید و زیباترین جنگل‌های این منطقه را ببینید، برایتان چند پیشنهاد داریم.

جنگل دو هزار

جنگل دو هزار مازندران
در جنگل دو هزار می‌توانید کوهنوردان حرفه‌ای را ببینید که به سمت سیلان کوه در حرکت‌ هستند

جنگل دو هزار یکی از زیباترین جنگل‌های مازندران است. فضای سبز زیبایی که با صدای آب و پرندگان و هوای خنکی که دارد، به یکی از بهترین جاذبه‌های تنکابن تبدیل شده است. در جنگل دو هزار می‌توانید کوهنوردان حرفه‌ای را ببینید که به سمت سیلان کوه در حرکت‌ هستند و حدود 5 ساعت را از میان درختان و جنگل سرسبز طی می‌کنند تا خود را به جنگل برسانند.

این مسیر در عین زیبایی خطرات و چالش‌هایی هم دارد. به همین دلیل صعودها معمولاً گروهی است و افراد کمی به‌صورت انفرادی برای رسیدن به قله، حرکت می‌کنند.

اگر شما کوهنورد نیستید و فقط می‌خواهید ساعاتی خوش را در کنار دوستان و خانواده‌تان داشته باشید، می‌توانید کنار رودخانه جنگل دو هزار بروید و یا جاده پر پیچ‌وخم جنگل را تا ارتفاعات ادامه دهید.

آدرس جنگل دو هزار مازندران: مازندران، تنکابن، خرم‌آباد، جنگل دو هزار

برای آشنایی بیشتر مقاله دو هزار شهسوار کجاست را مطالعه کنید.

جنگل سه هزار

جنگل سه هزار
جنگل سه هزار به غار دانیال، آبگرم فلک ده و آبشار فرهاد هم نزدیک است

پس از جنگل دو هزار، می‌توانید به جنگل سه هزار مازندران نیز سر بزنید. این جنگل در منطقه تنکابن است و طبیعتی بکر و چشم‌نواز دارد. در این جنگل می‌توانید چشمه آب‌معدنی، مراتع زیبا، دشت‌های سرسبز و مسیرهایی عالی برای قدم زدن پیدا کنید. جنگل سه هزار به جاذبه‌های گردشگری دیگر از جمله غار دانیال، آبگرم فلک ده و آبشار فرهاد هم نزدیک است و می‌توانید در کنار دیدن جنگل سه هزار، از این جاذبه‌ها نیز بازدید کنید.

آدرس جنگل سه هزار مازندران: مازندران، تنکابن، خرم‌آباد، بعد از جنگل دو هزار

برای اجاره ویلا و کلبه در دو هزار و سه هزار تنکابن به سایت اتاقک مراجعه کنید.

جنگل تیله کنار

جنگل تیله کنار از جاهای دیدنی مازندران
در مسیرهای جنگل بدون خودرو حرکت کنید

اگر به سلمان شهر سفر کردید، جنگل تیله کلار را ببینید. این جنگل در فصل بهار و پاییز، بسیار زیبا است و لوکیشن‌هایی عالی برای عکاسی دارد. در دل جنگل نهرهای زیبایی وجود دارد که در عین لطیف کردن هوا، به سرسبزی بیشتر جنگل هم کمک می‌کنند. برای اینکه جنگل تیله کلار رو بهتر ببینید، باید اهل پیاده‌روی باشید و در مسیرهای جنگل بدون خودرو حرکت کنید. چراکه جاده‌ها برای عبور ماشین مناسب نیست و ممکن است دردسرهایی برایتان ایجاد کند.
آدرس: مازندران، سلمان شهر، جنگل تیله کلار

جنگل ارفع ده

جنگل ارفع ده
در جنگل ارفع ده می‌توانید رودخانه‌ای خروشان، آبشارهای چندطبقه و گیاهان بسیار زیبایی را ببینید

جنگل ارفع یکی دیگر از جنگل‌های زیبای مازندران است که می‌توانید آن را برای جنگل نوردی انتخاب کنید. جنگل ارفع ده جنگلی مه‌آلود و سرسبز است که در آن عطر خوش گیاهان و میوه‌های وحشی به مشام می‌رسد.

بهترین زمان برای رفتن به این جنگل فصل‌های بهار، تابستان و پاییز است؛ اما در زمستان، بارندگی آن‌قدر زیاد است که جنگل برای اتراق و گشت‌وگذار مناسب نیست.

در جنگل ارفع ده می‌توانید رودخانه‌ای خروشان، آبشارهای چندطبقه و گیاهان بسیار زیبایی را ببینید که در محیط مرطوب جنگل، بسیار خوب رشد کرده‌اند. اگر قصد داشتید شب بمانید و نمی‌خواستید در جنگل کمپ بزنید، می‌توانید از اقامتگاه های سوادکوه استفاده کنید و خاطرات به‌یادماندنی داشته باشید. در اطراف ارفع ده هم می‌توانید جاذبه‌های گردشگری متعدد و زیبایی را پیدا کنید تا سفرتان زیباتر شود.

آدرس جنگل ارفع ده: مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر پل سفید، جنگل ارفع ده

برای آشنایی بیشتر، مقاله سوادکوه کجاست را بخوانید.

جنگل الیمستان

جنگل الیمستان
عمر جنگل، میلیون‌ها سال است – عکاس: پیام شیرازی

یکی از جنگل‌های زیبای مازندران، الیمستان است. جنگلی که می‌توانید از یک تا چند روز به آن سفر کنید و از دیدن زیبایی‌هایش لذت ببرید. نام الیمستان از گیاهی به نام الیمه گرفته شده که این جنگل رویشگاهش محسوب می‌شود و در بهار، زمین را پر می‌کند. علاوه بر این، درختان والک و زالزالک نیز در گوشه و کنار الیمستان پیدا می‌شود. در این جنگل درختانی بسیار کهنسال زندگی می‌کنند و به همین خاطر عمر جنگل، میلیون‌ها سال است.

جنگل الیمستان در بهار و تابستان، طبیعت بسیار زیبا و آب و هوایی عالی دارد. مسیرهای پیاده‌روی جنگل الیمستان مشخص است و اگر از جاده اصلی خارج نشوید، احتمال گم‌شدنتان تقریباً صفر است. الیمستان درمجموع 3 دشت اصلی دارد. دشت اول به پارکینگ ماشین‌ها بسیار نزدیک است و معمولاً گله‌های اسب نیز در آن دیده می‌شوند. برای رسیدن به دشت دوم باید حدود یک تا 2 ساعت پیاده‌روی را بنا بر سرعتتان، داشته باشید. دشت سوم بالاتر است و معمولاً کوهنوردان در آن اتراق می‌کنند.

جنگل الیمستان 2 چاله بزرگ دارد که محلی‌ها به آن جای پای رستم می‌گویند؛ اما برخی پژوهشگران معتقدند که اینجا احتمالاً محل برخورد شهاب‌‌سنگ بوده که شاید بقایای آن شی آسمانی لابه‌لای پوشش گیاهی جنگل، پنهان باشد.

آدرس جنگل الیمستان: مازندران، ۵۲ کیلومتری شهرستان آمل، روستای الیمستان

برای اجاره روزانه خانه و ویلا در آمل | خانه روستایی، سوئیت و منزل مبله به سایت اتاقک مراجعه کنید.

جنگل راش، مرسی سی

جنگل راش
جنگل راش، به خاطر وجود درختان بلند و کهنسالش بسیار اسرارآمیز است – عکاس: حسین تهرانی

راش درخت زیبا و پرارزشی است که جنگل‌هایی باشکوه را پدید می‌آورد. برگ درختان راش نیز فرم خاص و زیبایی دارد و در بهار و پاییز، زیباترین مناظر را خلق می‌کنند.

جنگل راش سوادکوه برای کسانی است که عاشق آرامش‌اند و می‌خواهند تجربه دیدن و شناختن یک جنگل زیبا و متفاوت را داشته باشند.

جنگل راش، به خاطر وجود درختان بلند و کهنسالش بسیار اسرارآمیز است و سکوتی که با صدای پرندگان و آبشارها مخلوط می‌شود تا همیشه در یادتان خواهد ماند. اگرچه بیشتر گردشگران در فصل پاییز و برای دیدن برگ‌های پاییزی راش به این جنگل می‌روند، اما بهار و تابستان اینجا هم بسیار زیبا است و چیزی کم از جنگل‌های دیگر ندارد.

آدرس جنگل راش: مازندران، شهرستان سوادکوه، جاده فیروزکوه، روستای سنگده، جنگل راش

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

جنگل پلنگ دره

جنگل پلنگ دره از جنگل های مازندران
این منطقه از بالا شبیه یک پلنگ است

اگر نام پلنگ دره را در گوگل مپ سرچ کنید، می‌بینید که این منطقه از بالا شبیه یک پلنگ است. پلنگ دره طبیعتی زیبا و رودخانه‌ای وسیع دارد که برای رودخانه نوردی هم بسیار جذاب است. اگر اواخر بهار و اوایل تابستان به پلنگ دره بروید، می‌توانید درختان تمشک بسیاری را پیدا کنید که با میوه‌های خوشمزه و البته پر تیغ منتظرتان هستند.

پلنگ دره فضاهایی برای کمپ زدن هم دارد اما برای حفظ امنیتتان می‌توانید در روستاهای اطراف ویلا رزرو کنید و پس از دیدن جنگل و قبل از غروب آفتاب، خودتان را به اقامتگاهی مناسب برسانید.

آدرس جنگل پلنگ دره: مازندران، قائم‌شهر، مسیر قائم‌شهر به فیروزکوه، شیرگاه

اجاره سوئیت در قمصر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جنگل لفور

جنگل لفور
بهتر است قبل از تاریکی هوا از جنگل خارج شوید و برای اقامت به اقامتگاه‌های روستای لفور بروید – عکاس: مهدی کاوه ای

یکی از زیباترین و درعین‌حال انبوه‌ترین جنگل‌های مازندران، جنگل لفور است. لفور پر از گونه‌های گیاهی جذابی است که از عصر ژوراسیک در اینجا ساکن‌اند و هر روز بزرگ‌تر و زیباتر می‌شوند.

در جنگل لفور می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی زیبایی را ببینید که شما را به هفت آبشار می‌رساند. آبشارهایی با حوضچه‌های پر آب که اگر هوا خوب باشد، می‌توانید در آن‌ها شنا کنید.

اگرچه وسوسه ماندن در جنگل لفور سراغ خیلی‌ها می‌آید اما با توجه به تجربیات قبلی و توصیه مردم محلی، بهتر است قبل از تاریکی هوا از جنگل خارج شوید و برای اقامت به اقامتگاه‌های روستای لفور بروید. این اقامتگاه‌ها بسیار زیبا هستند و امکانات رفاهی مناسبی برای شب مانی با دوستان و خانواده دارند.

آدرس جنگل لفور: مازندران، سوادکوه شمالی، روستای لفور

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جنگل سیسنگان

جنگل سیسنگان
این جنگل برای حفاظت از گونه‌های در حال انقراض مانند شمشاد انتخاب شد

سیسنگان از جنگل‌های معروف مازندران است که به خط ساحلی هم بسیار نزدیک است. این جنگل پوشش گیاهی متنوع، آلاچیق و فضاهای زیادی برای نشستن و پیک‌نیک دارد. جنگل سیسنگان کنار جاده قرار دارد و به همین خاطر پیدا کردن آن بسیار آسان است.

از سال 1344 تا به امروز این جنگل برای حفاظت از گونه‌های در حال انقراض مانند شمشاد انتخاب شد و همین موضوع محبوبیت جنگل را بیشتر کرد. جنگل سیسنگان جنگل وسیعی است و با اینکه مردم زیادی به سمت آن می‌روند، بازهم جای نشستن زیادی دارد.

اگر دوست دارید در حوالی جنگل اقامت کنید، می‌توانید ویلاهایی زیبا با چشم‌انداز جنگل و امکانات رفاهی رزرو کنید.

آدرس جنگل سیسنگان: مازندران، ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر به نور، پارک جنگلی سی‌سنگان

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جنگل جوارم

جنگل جوارم
عجیب نیست که شب یک گراز مادر را با چند بچه گراز ببینید که در زباله‌ها دنبال غذا هستند

اگر به دنبال تجربه یک شب خوابیدن در جنگل هستید و می‌خواهید راه خیلی دوری هم نروید، جنگل جوارم یکی از بهترین پیشنهادها است.

جوارم امکانات خوبی برای کمپ دارد و ضمناً کلبه‌های چوبی‌اش هم با قیمت و شرایط مناسب، پذیرای مسافران هستند. در جنگل جوارم می‌توانید گونه‌های گیاهی و حیوانی مختلفی را ببینید و بنا بر فصل با آن‌ها آشنا شوید.

ذکر این نکته ضروری است که در جوارم، حیوانات خیلی از انسان‌ها نمی‌ترسند و برای خوردن غذا، گاهی به زباله‌ها و ظروف غذایی که بیرون از چادرها هستند نزدیک می‌شوند. در نتیجه عجیب نیست که شب یک گراز مادر را با چند بچه گراز ببینید که در زباله‌ها دنبال غذا هستند. اگر از حیوانات می‌ترسید، قبل از تاریکی هوا جنگل را به سمت اقامتگاه‌ها و ویلاهای دیگر در منطقه شیرگاه مازندران ترک کنید و شب در جنگل نخوابید.

آدرس جنگل جوارم: مازندران، سوادکوه، نرسیده به شیرگاه

اجاره ویلا و کلبه در شیرگاه بسیار تمیز
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جنگل کشپل

جنگل کشپل
اگر جنگل کشپل را تا بالا ادامه دهید به روستایی خوش آب‌وهوا به نام لاویج می‌رسید

یکی از جنگل‌های زیبا و توریستی مازندران، جنگل کشپل است. این جنگل برای مسافران و محلی‌ها از بهترین مقاصد گردشگری است. زیبایی این جنگل به‌قدری است که بخش‌هایی از آن در فهرست یونسکو ثبت شده است.

جنگل کشپل امکانات رفاهی و تفریحی مثل رستوران، پارک بازی کودکان و چشمه‌های آب‌معدنی هم دارد. اگر اهل عکاسی هستید در بخشی از جنگل کشپل، از پله‌ها بالا بروید و به محوطه‌ای متفاوت و زیبا وارد شوید. اینجا درختان قدیمی و جذابی دارد که برای عکس‌هایتان عالی هستند.

اگر جنگل کشپل را تا بالا ادامه دهید به روستایی خوش آب‌وهوا به نام لاویج می‌رسید. لاویج ویلاهای زیادی برای اقامت دارد و چشمه‌های آبگرمش هم می‌تواند خستگی را از تنتان بیرون کند.

آدرس جنگل کشپل: مازندران، چمستان، مسیر روستای لاویج

جنگل صفارود

جنگل صفارود
عکاس: مصطفی هادیان

در مسیر رامسر زیبا، جنگل انبوه و دوست‌داشتنی صفارود را می‌توانید ببینید. این جنگل از ابتدای مسیر جواهرده قابل بازدید است که در دل آن رودی زیبا هم جریان دارد. برای سهولت در دسترسی، مسیر پلکانی تعبیه شده تا راحت بتوانید به پایین جنگل برسید و این رود زیبا را ببینید.

در جنگل صفارود امکانات رفاهی مثل آلاچیق و سرویس بهداشتی هم وجود دارد.

آدرس جنگل صفارود: مازندران، رامسر، ۹ کیلومتری جاده جواهرده

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک آبرود
برخی از گیاهان در جنگل نمک‌آبرود بیش از 7 قرن عمر دارند

اگر قصد اجاره ویلا در نمک آبرود را دارید یا می‌خواهید یکی از زیباترین مناطق مازندران را ببینید، جنگل نمک‌آبرود یک انتخاب عالی است.

تله‌کابین نمک‌آبرود، شما را به عمق جنگل می‌برد و می‌توانید از آن بالا انواع گونه‌های گیاهی از جمله توسکا، شمشاد، افرا و… را ببینید. برخی از گیاهان در جنگل نمک‌آبرود بیش از 7 قرن عمر دارند و در طی گذر سال‌ها، از پس حوادث گوناگون زنده مانده‌اند.
پارک جنگلی نمک‌آبرود بسیار وسیع و زیبا است و می‌توانید پس از اقامت در ویلاهای نمک‌آبرود، برای پیاده‌روی، ورزش و عکاسی به این پارک جنگلی سر بزنید.

آدرس پارک جنگلی نمک آبرود: مازندران، 12 کیلومتر قبل از چالوس، نمک آبرود

اجاره ویلا در نمک آبرود با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جنگل چالدره

جنگل چالدره از جنگل های مازندران
در جنگل چالدره می‌توانید تجربه پیاده‌روی، ورزش و حتی دوچرخه‌سواری را هم داشته باشید

اگر به جنگل‌های دو هزار و سه هزار سفر کرده‌اید، وقت آن است که جنگل چالدره را هم ببینید. جنگلی که 2 رود پر آب به داخل آن می‌ریزند و همیشه سرسبز و زیبا است. این جنگل برای دوستداران تاریخ و فرهنگ هم جذاب است، چراکه در اطراف آن آب‌انبارها و آثاری از قلعه‌های قدیمی را هم می‌توان پیدا کرد.

جنگل چالدره امکانات خوبی مثل کلبه‌هایی با شومینه و کولر، فضاهایی برای کمپ و البته یک هتل خیلی خوب برای شب مانی دارد.
در جنگل چالدره می‌توانید تجربه پیاده‌روی، ورزش و حتی دوچرخه‌سواری را هم داشته باشید و از سفری پر شور و زیبا لذت ببرید.

آدرس جنگل چالدره: مازندران، تنکابن، ۱۸ کیلومتری مسیر تنکابن به دو هزار، جاده خرم‌آباد، مسیر جنگل دو هزار، پارک جنگلی چالدره

اجاره ویلا دوهزار و سه هزار شهسوار
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پارک جنگلی بابل کنار

یکی از پارک‌های جنگلی مازندران بابل‌کنار است که در دل آن روستایی به ‌نام بزچفت قرار دارد. در این پارک زیبا برای حضور گردشگران، خانواده‌ها و تمام افرادی که عاشق طبیعت هستند امکاناتی از جمله آلاچیق و سرویس‌های بهداشتی فراهم شده است. جنگل بابل کنار از بهترین انتخاب‌ها برای بهار و تابستان است و اگر پاییز به آن سفر کنید هم با مناظری چشم‌نواز روبرو خواهید شد.

آدرس پارک جنگلی بابل کنار: مازندران، بابل، پارک جنگلی بابل‌کنار

جنگل اروست

جنگل اروست
عکاس: سید آرمین حقیقی

حالا وقت آن است که از جنگلی زیبا در ساری برایتان بگوییم. اروست با پوشش گیاهی متنوع و زیبا، آب‌وهوای عالی و مناظر شگفت‌انگیز، از زیباترین جنگل‌های مازندران است. در جنگل اروست مسیری به سمت چشمه‌های باداب سورت وجود دارد که زیبا و پر از شگفتی است. پس در سفر به ساری و قدم زدن در جنگل حواستان به جنگل اروست باشد.

آدرس جنگل اروست: مازندران، مسیر ساری به کیاسر، بعد از سه‌راه تلمادره، روستای اروست

برای اجاره ویلا و سوئیت ساری | ویلا استخر دار لب دریا از اتاقک کمک بگیرید.

جنگل انجیلی

جنگل انجیلی
عکاس: احسان یزدانی

انجیلی نام یک درخت بسیار با ارزش در ایران است. چوب بسیار محکم، تنه‌ای که آفت نمی‌تواند به آن آسیب بزند و برگ‌هایی که در پاییز هرکدام به یک رنگ درمی‌آیند، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این درخت هستند که جنگل زیبای انجیلی را شکل داده‌اند.

در جنگل انجیلی می‌توانید چند درخت قدیمی را از نزدیک ببینید و اگر زمین گل‌آلود نباشد، به عمق جنگل بروید و از آبشار و مسیرهای سرسبز آن‌هم دیدن کنید. جنگل انجیلی یکی از زیباترین جنگل‌های ایران است که می‌تواند اطلاعاتتان را درباره طبیعت ایران هم بسیار بالا ببرد.

آدرس جنگل انجیلی: مازندران، سوادکوه، جاده فیروزکوه به قائم‌شهر، روستای اتو

جنگل اومال

جنگل اومال
درختان کهن، آبگیرها و پرندگان زیبایی که لابه‌لای درختان زندگی می‌کنند، شگفتی‌های بسیاری به همراه خواهد داشت

اگر به نکا سفر کردید حتماً سری به جنگل اومال بزنید. این جنگل با درختان کهن، آبگیرها و پرندگان زیبایی که لابه‌لای درختان زندگی می‌کنند، برایتان شگفتی‌های بسیاری به همراه خواهد داشت. در جنگل اومال می‌توانید عکاسی و پیاده‌روی کنید اما برای شب مانی بهتر است سراغ اقامتگاه‌های اطراف و به‌خصوص ویلاهای نکا بروید.

آدرس جنگل اومال نکا: مازندران، شهرستان نکا، روستای پی رجه

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی
عکاس: علیرضا کیهانی

جنگل دالخانی از بکرترین جنگل‌های ایران است و با پوشش گیاهی متنوع و جذابش از زیباترین جنگل‌های مازندران محسوب می‌شود.

دالخانی هوای بسیار خوبی دارد که حتی در اوج گرما هم می‌توانید روی خنکی آن حساب باز کنید. نکته مهم دیگر درباره جنگل دالخانی تمیزی آن است. علت این نظافت، حضور کارکنانی است که وظیفه نظافت جنگل را بر عهده دارند و اجازه نمی‌دهند که زباله‌ها برای مدت طولانی در جنگل باقی بمانند. در جنگل دالخانی می‌توانید از فضای زیبا استفاده کنید و اگر خواستید، شب هم در اینجا کمپ بزنید یا ویلا رزرو کنید.

آدرس جنگل دالخانی: مازندران، رامسر، بعد از خروجی جاده رامسر به تنکابن، جاده هریس به سمت دالخانی

برای اجاره ویلا و سوئیت در رامسر، اجاره ویلا جنگلی در رامسر، به سایت اتاقک بروید تا دیگر هیچ دغدغه‌ای نداشته باشید.

جنگل و منطقه حفاظت‌شده واز

جنگل واز
گونه‌های حیوانی مهمی مثل پلنگ، مرال، شوکا، خرس، شغال، گرگ و… در اینجا زندگی می‌کنند

آخرین جایی که در این لیست به سراغش رفته‌ایم، منطقه‌ای مهم در مازندران به نام واز است. اگر می‌خواهید درختان هیرکانی کهنسال را ببینید و چشم‌اندازهای متفاوتی داشته باشید، باید سری به جنگل واز بزنید.

دسترسی به این جنگل از جاده‌ای آسفالته است که شما را تا ارتفاعات میان جنگل بالا می‌برد. از آنجا که گونه‌های حیوانی مهمی مثل پلنگ، مرال، شوکا، خرس، شغال، گرگ و… در اینجا زندگی می‌کنند، قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای اقامت و کمپ در این جنگل وجود دارد. با این حال اگر خوش‌شانس باشید، می‌توانید حیوانات را از دور ببینید و یا رد پاهای آن‌ها را روی زمین پیدا کنید.
آدرس جنگل واز: مازندران، آمل، جنوب چمستان و مجموعه روستاهای واز

منطقه حفاظت شده بولا، قدمگاه پلنگ‌ها

منطقه حفاظت شده بولا
آبشار بولا از دیدنی‌های معروف در منطقه حفاظت شده بولا است – عکاس: حسین سرداری

بولا از مناطق حفاظت‌شده در مازندران است که بخشی اندک از آن را می‌توانید در استان سمنان پیدا کنید. بولا حدود 3900 هکتار وسعت دارد و در آن گونه‌های گوناگون از جمله خرس، پلنگ، گراز، روباه و گوزن زندگی می‌کنند. بیشتر زمین‌های بولا کوهستانی است و مراتعی نیز در آن به چشم می‌خورد. دربین گردشگران آبشار بولا شهرت زیادی دارد و تورهای طبیعت‌گردی یک و چندروزه به مقصد این جاذبه برگزار می‌شود.

سفر به مازندران با اتاقک

برای دیدن زیبایی‌های شمال ایران و سفر به جنگل‌های مازندران اگر نیاز به رزرو اقامتگاه یا اجاره ویلا داشتید، اتاقک با طیف وسیعی از پیشنهادها همراه شما است. در اتاقک می‌توانید با توجه به نیازها، بودجه و بازه سفرتان، اقامتگاه مناسبی را پیدا کرده و از سفرتان به مناطق سرسبز مازندران بسیار لذت ببرید.

2.4/5 - (15 امتیاز)

اتاقک

نیوشا امینیان

قلم و سفر جهانم رو شکل دادن و من رو به دنیای نویسندگی آوردن. گاهی نجوم درس می‌دم و اوقاتی رو صرف نقاشی می‌کنم. در ذهن من، با نوشتن هر کلمه، روحی در وجودش دمیده می‌شه و تا همیشه زنده نگهش می‌داره. با کلماتی لبریز از روح زندگی، از زیباترین مقاصد سفر، بیشتر بدونید.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. خیلی قشنگ هستن هم جنگل ها و ابشار ها ی شمال من همیشه با خانواده میرم شمال ولی کلا شهر های دیگه هم از این جاهای زیبا و دیدنی دارند
    امیدوارم بتونم تا نابودش نکردن این جاهارو ببینم😭

  2. مگه دیگه چیزی هم باقی مونده اینی هم که مونده بزودی نابودش میکنن

  3. حالا هی مازندران مازندران بکنین که چی
    کردستان ولرستان ازمازندران قشنگتره وبهتر

      1. همه جای ایران سرای من است.هرجا زیبایی خودش را دارد.من گاهی در شبکه مجازی آبشار یا جنگل و دریاچه و …..میبینم برایم باورکردنی نیست.چه رودخانه های پر آب و آبشارهایی با ارتفاع زیاد.در کردستان و لرستان و جنوب کشور خوزستان…..متاسفانه ما ایرانیان نمی‌دانیم که چه مکان‌های زیبا در کشور و استان حتی شهر خودمان است.به نظر من باید همه ما اطلاع رسانی کنیم وظيفه ملی هست.چه خوب میشه شما هم جاهای دیدنی استان تان را به تماشای عموم بگذارید.ممنونم دوست عزیز
        (خواننده گذری سایت از ساری)

    1. همه جای ایران سرای من است.هرجا زیبایی خودش را دارد.من گاهی در شبکه مجازی آبشار یا جنگل و دریاچه و …..میبینم برایم باورکردنی نیست.چه رودخانه های پر آب و آبشارهایی با ارتفاع زیاد.در کردستان و لرستان و جنوب کشور خوزستان…..متاسفانه ما ایرانیان نمی‌دانیم که چه مکان‌های زیبا در کشور و استان حتی شهر خودمان است.به نظر من باید همه ما اطلاع رسانی کنیم وظيفه ملی هست.چه خوب میشه شما هم جاهای دیدنی استان تان را به تماشای عموم بگذارید.ممنونم دوست عزیز
      (خواننده گذری سایت از ساری)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *