شهرها

نمک آبرود کجاست؟ | مهیج‌ترین شهرک ساحلی ایران

دیگر مانند گذشته نیست که تنها مجبور به سفر به شهرهای ارگانیک باشیم. ساخت شهرک‌ها و مناطق توریستی، بازار این صنعت را گسترده‌تر کرده و انتخاب‌های بیشتری برای ما فراهم آورده است. اگر بدانید نمک آبرود کجاست، حتما متوجه هستید که یکی از بهترین شهرک‌‌های گردشگری کشورمان نیز این منطقه است. اگر هم هنوز در مورد آن‌جا اطلاعاتی ندارید و به دنبال مقصدی پر از امکانات منحصربه‌فرد می‌گردید، این ناحیه شمالی را از دست ندهید. برای داشتن سفری پربارتر آشنایی با مقصد محبوب‌مان تأثیر زیادی خواهد داشت. از همین رو در این مطلب از اتاقک به معرفی نمک آبرود پرداخته‌ایم. اگر شما هم کنجکاوی‌تان گل کرده با ما همراه باشید.

نمک آبرود کجاست؟

دو آلاچیق در سراشیبی جنگل بین درختان

استان زیبا و سرسبز مازندران درون خود شهرکی را جای داده که برای بسیاری از ایرانیان نامی آشنا است. نمک آبرود با داشتن انواع امکانات تفریحی از جمله تله‌کابین، پارک جنگلی و… به یک پاتوق دنج برای کسانی که قصد رهایی از زندگی پرمشغله‌ی روزانه را دارند، تبدیل شده است. این منطقه در بین دو شهر تنکابن و چالوس قرار دارد که مساحت آن به ۶۵۰ هکتار می‌رسد. از طرفی شمال این شهرک گردشگری را دریای خزر و جنوب آن را بخشی از سلسله کوه البرز احاطه کرده است. هم‌اکنون حدود ۲۰٬۰۰۰ تا ۲۳٬۰۰۰ نفر در نمک آبرود ساکن شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این جمعیت به حدود ۵۰٬۰۰۰ نفر خواهد رسید.

طراحان و معماران، این شهرک را به ۵ محله تقسیم کرده‌اند که هرکدام نیز دارای سرای محله هستند و یک شبکه‌ی مدیریتی، همه‌ی این محلات را به هم وصل می‌کند. این مهندسی شهرسازیِ دقیق، در نظر گرفتن بخش‌های مخصوص گردشگران و وجود انواع امکانات رفاهی-تفریحی در معرفی نمک آبرود به عنوان یک قطب گردشگری بسیار مؤثر بوده و به رونق آن‌جا کمک کرده است. البته در ادامه‌ی متن به این مسأله به‌طور کامل خواهیم پرداخت.

آب‌و‌هوای نمک آبرود

جنگلی با یک درخت با برگهای سفید و تعداد زیادی درخت سرسبز

همجواری با دریای مازندران و رشته کوه‌های البرز سبب شده منطقه‌ی نمک آبرود از هوای معتدلی برخوردار شود. علاوه‌بر آن رویش انواع گیاهان و درختان در این منطقه، باعث مطلوب شدن شرایط جوای نمک آبرود گردیده است. فصل زمستان، به‌دلیل ورود توده‌ی پرفشار سیبری به این منطقه دما کاهش می‌یابد و شاهد انواع بارندگی نیز خواهیم بود. در فصل تابستان نیز جریان مدیترانه‌ای به آن‌جا می‌رسد و هوا را شرجی می‌کند. با این حال تحمل هوای نمک آبرود اصلاً به آن معنا سخت نخواهد بود. پس اگر قصد اجاره ویلا در نمک‌آبرود را دارید در هر فصلی میتوانید به آن سفر کنید.

ضمنا این شهر ساحلی در فهرست بهترین شهرهای شمال برای اجاره ویلا قرار دارد.

بهترین فصل سفر به نمک آبرود

چند برج بلند سفید و کرم رنگ پشت به کوهستان پر از جنگل در کنار پیاده رو سنگ فرش شده

درست است در معرفی نمک آبرود به عنوان مقصدی خوش آب‌وهوا شکی نیست، اما فصل انتخابی برای سفر هم تجربه‌ی متفاوتی می‌سازد. به همین دلیل پرسش برخی از مسافران راجع به همین مسأله خواهد بود. در جواب باید گفت هرکسی بنا به سلیقه‌ و امکانات زندگی، زمان متفاوتی را برای مسافرت انتخاب می‌کند و نمی‌توان یک نظر قطعی در این زمینه داشت. با این حال به یاد داشتن یک نکته می‌تواند در این مسأله راه‌گشا باشد. به این توجه کنید که در فصل زمستان دمای هوا پایین می‌آید و زمینه‌ی برخی تجربه‌هایی که در سه فصل دیگر ممکن است، فراهم نخواهد بود. به همین دلیل اگر به دنبال داشتن همه‌ی این موارد هستید، فصل زمستان را انتخاب نکنید.

اجاره ویلا در نمک آبرود با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

دیدنی‌های نمک آبرود

حالا که دیگر همه‌ی ما فهمیدیم نمک آبرود کجا است نوبت به تهیه‌ی یک نقشه‌ی سفر می‌رسد. برای انجام برنامه‌ریزی نیز، داشتن اطلاعات کامل از مقصد حتماً لازم خواهد بود. یکی از بخش‌های مهم هر گردشی نیز تفریح و لذت این کنار هم بودن است. پس هرچه با جاهای دیدنی‌ و گردشگری نمک آبرود بیشتر آشنا باشید، می‌توانید لذت بیشتری کسب کنید.

پارک جنگلی نمک آبرود

جاده سنگ فرش در دل جنگل پوشیده شده از مه
Namakabrood

شروع سفر را می‌توان با یک ماجراجویی جذاب در جنگلی مه‌گرفته و مرطوب شروع کنید. علاوه‌بر این برخلاف برخی از دیدنی‌های نمک آبرود که لازم به صرف هزینه‌ است، قدم زدن در این جنگل زیبا هیچ‌ هزینه‌ای برای شما در بر‌نخواهد داشت. پارک جنگلی نمک آبرود با داشتن مساحتی فراتر از ۲۰۰ هکتار، بستر رویش گیاهانی چون افرا، شمشاد، ملچ و توسکا است و برخی از این درختان بیش از ۷ قرن عمر دارند. جدا از این موارد وجود انواع امکانات رفاهی، مناطق دست‌نخورده، چشمه معدنی، مسیر پیاده رو و… همه‌ی رهگذران را جلب خودش می‌کند. افراد با دیدن این جنگل محال است که بتوانند از دیدن آن دست بکشند.

تله‌کابین نمک آبرود

تله کابین بالای جنگل
Shahrak-e Namak Abrud شهرک نمک آبرود

اگر بخواهیم به معرفی نمک آبرود بپردازیم، حتماً تله کابین معروف این منطقه را باید به عنوان نماد آن‌جا در نظر بگیریم. بعد از گردش در جنگل دل‌نواز منطقه، نوبت به یک تجربه مفرح و به یاد ماندنی می‌رسد. لذت پایین آمدن از ارتفاعی ۱۰۵۰ متری و تماشای منظره‌ی زیر پای‌تان را بعید است، بتوانید فراموش کنید. اما ماجرا به همین مورد ختم نمی‌شود و خط دوم تله‌کابین هم کنار شما خواهد بود. این خط که طول آن به ۱۷۰۰ متر می‌رسد، توان انتقال شما به ارتفاعی ۷۰۰ متری (قله‌ی دیو حمام) را خواهد داشت. بعید است عاشق طبیعت باشید و بخواهید تماشای منظره‌ای کامل از طبیعت سرسبز نمک آبرود را از دست بدهید.

زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین و یکنفر در حال پایین رفتن از جنگل با آن

سوار شدن به تله‌کابین به آدم حس آرامش می‌دهد، ولی در این سو برخی هم به‌دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، به‌هیچ وجه زیپ لاین نمک آبرود را از دست ندهید. تصورش را بکنید به‌وسیله‌ی تله‌کابین خودتان را آرام آرام به بالای قله رسانده‌اید و همین مسیر را با بیش‌ترین سرعت ممکن بر می‌گردید. تجربه چنین پرواز سریعی بسیار نشاط بخش و مفرح است که برای لحظاتی شما را از همه‌ی دنیا جدا می‌کند. برای این کار لازم است لباس مخصوص را به تن کنید و به کمک قرقره‌ی همراه‌تان به درون دره‌‌ای مه گرفته سفر کنید.

پل معلق نمک آبرود

پل معلق چوبی که دو طرف یک دجنگل را بهم وصل میکند و در ارتفاع قرار دارد

از دیگر موارد هیجان‌انگیز موجود در نمک آبرود که بسیار منحصربه‌فرد هست، می‌توان به پل معلق این منطقه اشاره کرد. البته برای قدم گذاشتن بر این پل نیز باید اقدام به تهیه بلیت و پرداخت هزینه نمایید، اما هیجانی که بعدش تجربه می‌کنید بیش از این‌ها می‌ارزد. این پل بین دو قله‌ی مدوبن و دیو حمام کشیده شده و از بین ناحیه‌ی جنگلی نیز عبور می‌کند. چه بخواهید از درون مه عبور کنید و چه عاشق عکاسی باشید، این مسیر همان چیزی خواهد بود که می‌خواهید. پس از دستش ندهید!

سورتمه

سورتمه نمک آبرود

حالا که می‌دانیم نمک‌ آبرود کجاست و در آن چه امکاناتی وجود دارد، احتمالا باید جاذبه‌ی گردشگری بعدی را حدس زده باشید. بله نوبت به معرفی سورتمه نمک آبرود رسیده است. اگر به دنبال یک تفریح خاص و خاطره‌ساز می‌گردید، حتماً این مورد را تجربه کنید. طول مسیر سورتمه ۱۲۵۰ متر است و گذر آن از درون طبیعت و جنگل، حال‌وهوایی خاص به آن بخشیده است. البته خردسالانی که به سن ۵ سالگی نرسیده‌اند، امکان استفاده از این وسیله را به‌‌تنهایی نخواهند داشت. در نتیجه اگر می‌خواهید فرزندان‌تان هم این تفریح را تجربه کنند، لازم است در کنارشان حضور داشته باشید.

سورتمه نمک آبرود یکی از بهترین بازی‌ها و سرگرمی‌های شمال است.

کارتینگ نمک آبرود

پیست کارتینگ و ماشین های مخصوص در آن

در ادامه‌ی معرفی نمک آبرود بهتر است از آسمان به سمت زمین حرکت کنیم. اگر عاشق رانندگی و شور حاصل از این کار هستید،‌ خبر خوبی برای شما داریم. در یک روز معتدل چه چیزی بهتر از سوار شدن بر یک ماشین مسابقه و تجربه‌ی اوج سرعت خواهد بود؟ اگر به نمک آبرود بروید امکان رخ‌دادن چنین تجربه‌ای برای شما وجود دارد. بعد از آن‌که بلیت کارتینگ را تهیه کردید، بسته به این‌که بزرگسال یا نوجوان باشید، وارد پیست مخصوص خودتان می‌شوید؛ تفاوت این دو پیست در طول آن‌ها و سختی مسیر است. حالا کلاه ایمنی به سر می‌گذارید و منتظر چراغ سبزِ شروع مسابقه هستید تا به اوج هیجان برسید. البته برای داشتن اجازه‌ی رانندگی لازم است قد افراد بیشتر از ۱۳۰ سانتی‌متر باشد.

باشگاه تیراندازی

باشگاه تیراندازی و 5 نفر در حال تیراندازی

اگر می‌خواهید یک تجربه‌ی آرام‌تر و در عین حال مفرح داشته باشید، به شما تیراندازی را پیشنهاد می‌کنیم. اگر بیشتر از ۱۲ سال سن دارید امکان ورود به مجموعه‌ی تیراندازی را خواهید داشت. در آن‌جا انتخاب بین تفنگِ اهداف پروازی یا کمان با خودتان خواهد بود. علاوه‌بر این امکان تجربه‌ی فوتبال دستی را نیز خواهید داشت.

پینت بال

پیت بال نمک آبرود

کم پیش می‌آید افراد نام پینت بال به گوششان نخورده و اندک آشنایی با این ورزش را نداشته باشید. حالا که مشغول معرفی نمک آبرود هستیم، حیف است از این ورزش هم یاد نکنیم. یکی از مزیت‌های سفر دسته‌جمعی کسب لذت بیشتر از سفر است و دلیل آن‌هم، فراهم بودن فرصت‌های زیادتر برای جمع‌ها است. پس اگر با همراهان به این منطقه سفر کنید، می‌توانید تفریح هیجان‌انگیز پینت‌بال را هم در برنامه قرار دهید.

پارک ساحلی نمک آبرود

پارک ساحلی نمک آبرود و رودی که به دریای خزر میریزد و قایق های تفریحی در رود

از دیگر جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود پارک ساحلی این شهرک توریستی است. همان‌طور که در بخش نمک‌ آبرود کجاست توضیح دادیم، این منطقه از یک طرف به دریا متصل است و همین مسأله باعث شده طراحان اقدام به ساخت یک پارک ساحلی بسیار زیبا کنند. اول از همه می‌توانید در ساحل این منطقه گام بگذارید و با قدم زدن روی ماسه‌ها و گوش سپردن به دریا، آرامشی عمیق را به درون خود راه دهید. اگر هم هنگام غروب آفتاب به این منطقه بروید، تماشای سرخی دریا منظره‌ی بی‌نظیری برای‌تان رقم می‌زند.

اما امکانات پارک ساحلی نمک آبرود به ساحلی زیبا و امکان شنا ختم نخواهد شد. در اسکله‌ی ساحل می‌توانید یک دستگاه جت اسکی کرایه کنید و درون این منطقه‌ی امن به دل دریا بزنید یا این‌که سوار قایق شوید و تا میانه‌ی دریا بروید. علاوه‌بر این‌ها پاراسل، شاتل، موتورهای چهارچرخ نیز انتظار شما را می‌کشند. اگر هم علاقه‌مند به اسب‌سواری هستید، یک باشگاه اسب سواری در این پارک ساحلی موجود است.

مجتمع پروازی نمک آبرود

یکنفر با چتر نجات در حال پرواز

حالا که معرفی دیدنی‌های نمک آبرود را بر فراز ابرهای شروع کردیم، بیایید در پایان نیز به آسمان برگردیم. از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرک پرُ امکانات، مجمتع‌ پروازی است که در آن می‌توان در کنار مربیان و متخصصان از بالگرد، پاراگلایدر، کایت و چتر استفاده کرد و تا اوج آسمان رفت.

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی نمک آبرود را مطالعه کنید.

راه‌های دسترسی به نمک آبرود

برای رسیدن به نمک آبرود دو انتخاب پیش روی شما وجود دارد:

  1. می‌توانید سوار قطار شده و از تونل‌ها و پل‌های زیبای راه آهن شمال عبور کنید.
  2. می‌توانید با خودرو از دل جاده‌های پرپیچ‌وخم و سبز استان مازندران بگذرید تا به مقصدتان برسید.

قطار در حال عبور از جنگل

در حالت اول لازم است از قطار گرگان به تهران استفاده کنید و در ایستگاه مناسب پیاده شود. در حالت دوم می‌توانید از چهار یکی از جاده‌های زیر خودتان را به نمک آبرود برسانید:

  • جاده‌ی هراز به‌عنوان یکی از پرتردد‌ترین جاده‌های ارتباطی بین تهران و مازندران اولین مسیر در دسترس است.
  • جاده‌ی فیروزکوه شما را به پل‌ورسک می‌رساند و از طریق این نقطه می‌توانید به مقصد برسید.
  • جاده‌ی کنار که در نهایت به استان گیلان می‌رسد نیز امکان وصل کردن شما به نمک آبرود را خواهد داشت.
  • شاید بتوان گفت جاده‌ی چالوس ساده‌ترین راه دسترسی به نمک آبرود محسوب می‌شود. پس از آن‌که از چالوس گذشتید، راه‌تان را تا زمان رسیدن به تابلوهای راهنما ادامه بدهید. با کمک این تابلوها به راحتی می‌توانید به مقصد برسید.

سوغات و صنایع دستی نمک آبرود

کلوچه نمک آبرود

اگر چه نمک آبرود شهرکی است که قدمتی بیشتر از چند دهه ندارد، اما همسایگی آن با رامسر سبب شده از سوغات بسیار خوشمزه‌ای برخوردار باشد. در این بخش به معرفی صنایع‌دستی و سوغات نمک آبرود می‌پردازیم. یکی از این موارد انواع کلوچه‌ی محلی است که بسیار خوشمزه و سالم هستند. از دیگر این سوغات خوشمزه، می‌توان به شیرینی نان برنجی اشاره کرد. همچنین در فروشگاه‌های این منطقه سوهان مخصوص مازندرانی (پشت زیک)، قماق و رشته برشته هم عرضه می‌شوند.

مراکز خرید نمک آبرود

مراکز خرید نمک آبرود

هرکسی که می‌داند نمک آبرود کجاست از بابت تنوع فروشگاه‌های این شهر خیالش راحت است. اول از همه فروشگاه‌ زنجیره‌ای خانه و کاشانه در این شهر شعبه دارد و می‌توانید مایحتاج‌تان را از این فروشگاه‌ها تهیه کنید. علاوه‌بر این وجود انواع مرکز خرید و پاساژ از جمله مرکز خرید مارینا، مرکز خرید خانه آریایی، کاپسین، مرکز خرید الماس چالوس، پاساژ آویشن و… دست‌ شما را برای انتخاب باز گذاشته است. جدا از فروشگاه‌های مدرن انواع فروشنده‌های محلی نیز هستند که محصولات مختلفی از جمله سوغات نمک آبرود را عرضه می‌کنند.

غذاهای محلی نمک آبرود

غذاهای محلی نمک آبرود

یکی از بخش‌های هر سفری تجربه‌ی طعم و مزه‌های جدیدی است که تا به حال نچشیده‌اید. آشپزی استان مازندران علاوه‌بر این‌که ارگانیک است، روی ساخت مزه‌های بی‌نظیر هم تأکید دارد. محصول ترکیب مواد اولیه باکیفیت و هنر آشپزان مازندرانی، غذاهایی خوشمزه و سالم است؛ غذاهایی که خوردن آن‌ها باعث می‌شود قید فست فود را در سفرتان بزنید. حالا هم که در حال معرفی نمک آبرود هستیم، حیف است از گفتن نام این غذاها بگذریم؛ غذاهایی چون خورشت آلو،‌ بیج بیج، آش کدو و کئی پلو.

رستوران‌های نمک آبرود

رستوران های نمک آبرود

باتوجه به رونق گردشگری منطقه، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری متعددی در منطقه وجود دارند. اما بسیاری از مسافران به دنبال غذایی باکیفیت و خوشمزه هستند که با رعایت کامل بهداشت طبخ شده باشند. به همین دلیل در ادامه از چند رستوران معروف نمک آبرود نام می‌بریم:

  • رستوران آبادگران
  • رستوران آیلار
  • اکبرجوجه برادران کلبادی

اگر چه ممکن است قیمت برخی از غذاهای این سه رستوران بالا باشند، اما از جهات مختلف کیفیت بسیار خوبی دارند. همچنین ساعات خدمت‌رسانی‌ آن‌ها هم کوتاه نیست که از نگرانی‌ها می‌کاهد.

برای آشنایی بیشتر مقاله سوغات و صنایع دستی نمک آبرود را مطالعه کنید.

اقامت در نمک آبرود

حتی اگر بهترین مقصد را انتخاب کنیم و بهترین تفریحات‌ را هم انجام دهیم، اما اقامتگاه مناسبی نداشته باشیم تمام آن حال خوب از بین می‌رود. برای همین لازم است در انتخاب مناسب‌ترین اقامتگاه و بررسی شرایط آن دقت نظر به خرج دهیم. وبسایت اتاقک زمینه‌ای را فراهم کرده تا بتوانید با خیالی آسوده و از همان منزل‌تان، رزرو انواع اقامتگاه از جمله هتل، بوم‌گردی، سوئیت و اجاره ویلا در شمال را بررسی و رزرو کنید. با آرزوی سفری خوش برای شما.

سوالات متداول درباره نمک آبرود

نمک آبرود کجاست؟

این منطقه در بین دو شهر تنکابن و چالوس قرار دارد.

بهترین زمان سفر به نمک آبرود چه زمانی است؟

فصل بهار

معروف‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود کدام‌اند؟

پارک جنگلی نمک آبرود، پل معلق نمک آبرود، تله‌کابین نمک آبرود، پارک ساحلی نمک آبرود

معروف‌ترین رستوران‌های نمک آبرود کدام‌اند؟

رستوران آبادگران، رستوران آیلار، اکبرجوجه برادران کلبادی

چطور به نمک آبرود برویم؟

با قطار تهران به گرگان یا با خودرو از مسیرهای مختلف هراز، کنار، چالوس یا فیروزکوه می‌توانید به نمک آبرود بروید.

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *