جاهای دیدنی

جاهای دیدنی نمک آبرود | هیجان در اعماق سبز

نمک آبرود از مکان‌های گردشگری تازه تاسیس در شمال کشور است که با داشتن تفریحات هیجان‌انگیز و طبیعتی چشم‌نواز، لحظاتی شاد و به‌یادماندنی را برای گردشگران به‌وجود ‌می‌آورد. گردشگران می‌توانند با سفر به نمک آبرود از تمامی امکانات رفاهی و تفریحی آن بهره‌مند شوند و با اقامتی چند روزه در بخش مسکونی آن، لذت سفر خود را دو‌چندان کنند.

درباره نمک آبرود

تله کابینی که از بالای شهر رد میشود

نمک آبرود شهرکی توریستی است که در استان مازندران و دوازده کیلومتری شهر چالوس قرار دارد. به دلیل دور بودن از دریای خزر نمک آبرود رطوبت کمتری نسبت به بقیه منطقه‌های این استان دارد و بیشتر مساحت آن را درختان جنگلی تشکیل داده‌اند، البته بهترین زمان سفر به این دهکده توریستی فصل بهار است تا از زیبایی طبیعت و هوای معتدل آن بهره‌مند شوید. امکانات تفریحی متعدد، طبیعت زیبا، چشم‌‌اندازهای جنگلی و اقامتگاه‌های مناسب باعث محبوبیت و شهرت این منطقه شده‌اند.

شهرک نمک آبرود در دو بخش مسکونی و توریستی ساخته شده که در بخش توریستی آن تفریحاتی مانند کارتینگ، تله کابین، سورتمه، پارک ماجراجویی، زیپ‌لاین و باشگاه تیراندازی وجود دارد. فراموش نکنید که در زمان سفر به نمک آبرود از همه این امکانات استفاده کنید و با خرید صنایع دستی نظیر چادر شب، حصیر، بافته‌های پشمی، جاجیم و گلیم، صنایع چوبی، سفال و خوراکی‌های خوشمزه‌ای مانند برنجک، گردو، عسل، آغوزنون و قماق، نان ییلاقی و پشت‌زیک خاطراتی به‌یادماندنی‌ را برای خود ثبت کنید. با ما همراه باشید تا به معرفی جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود و جاهای دیدنی آن بپردازیم.  بنابراین با ما همراه باشید در معرفی جاذبه های گردشگری نمک آبرود و جاهای دیدنی نمک آبرود.

برای آشنایی بیشتر مقاله نمک آبرود کجاست؟ را مطالعه کنید.

پارک جنگلی نمک آبرودپارک جنگلی نمک آبرود

اگر اهل طبیعت و جنگل‌گردی هستید، پارک جنگلی نمک آبرود می‌تواند به‌عنوان بهترین انتخاب برای دوستداران طبیعت

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

اگر اهل طبیعت و جنگل‌گردی هستید، پارک جنگلی نمک آبرود می‌تواند به‌عنوان بهترین انتخاب برای دوستداران طبیعت به‌شمار آید. جنگل نمک آبرود با حفظ سیستم اکولوژیکی، از درختان خودرو و انبوهی پوشیده شده که عمر برخی از آن‌ها به ۷۰۰ سال نیز می‌رسد.

پارک جنگلی نمک آبرود حدود ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و از طبیعت بی‌نظیری برخوردار است و بخش‌هایی از این پارک جنگلی هنوز طبیعت بکر و وحشی خود را حفظ کرده‌اند. پارک جنگلی نمک آبرود یکی از زیباترین جاهای دیدنی نمک آبرود است و هم‌چنین جزو زیباترین پارک‌های جنگلی ایران نیز شناخته می‌شود. جالب این‌جاست که خط یک تله‌ کابین این شهر از میان آن عبور می‌کند و با عبور از دل آن می‌توانید گونه‌های مختلفی از درختانی مانند توسکا، افرا و شمشاد را مشاهده کنید.

آدرس: شهرستان چالوس، نمک آبرود، بلوار ناز

تله کابین نمک آبرودتله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مجموعه است که از سال ۱۳۷۲ آغاز به کار کرده و در دو خط فعال است. این تله کابین امکان صعود به بالای قله‌های زیبایی به نام مدوبن و دیوحمام را برای گردشگران فراهم می‌كند و در مسیر آن‌ها چشم‌اندازی از کوه، جنگل و دریای خزر در برابر چشمانتان نقش می‌بندد و پس از این‌که به بالای جنگل می‌رسید هوایی خنک و دلپذیر را حس می‌کنید.

خط یک

خط یک با ۴۲ كابین ۴ نفره، مسیری ۲۱۰۰ متری تا قله مدوبن را در كمتر از 15 دقیقه طی می‌کند. ارتفاع دكل تله‌كابین بین ۴ الی 50 متر است و سرعت آن به 3 متر بر ثانیه می‌رسد.

خط دو

دومین خط تله کابین نمک آبرود، با طول 1700 متر و سرعت 6 متر بر ثانیه گردشگران را به قله بکر و دست نخورده دیو حمام می‌رساند. این خط 35 کابین 6 نفره دارد.

بر روی هر دو خط تله کابین امکانات رفاهی متعددی مانند رستوران، کافی شاپ، سفرخانه، عکاسخانه، سرویس بهداشتی و آلاچیق، میز و صندلی تعبیه شده است.

اگر به نمک آبرود سفری داشتید حتما به تله کابین آن سربزنید، زیرا از مهم‌ترین جاهای دیدنی نمک آبرود است و تجربه بسیار منحصربه‌فردی را برای شما به‌وجود می‌آورد.

ساعات كار: با توجه به حجم مسافران از ساعت 9:30 تا 20:00

آدرس: دوازده کیلومتری غرب چالوس، جنوب شرقی نمک آبرود

[one_half][/one_half][one_half_last][/one_half_last]

اجاره ویلا در نمک آبرود با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

سورتمه یکی از جاذبه های نمک آبرودسورتمه نمک آبرود

سورتمه یکی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود است که لذت و هیجانی وصف‌ناپذیر را برای شما به ارمغان می‌آورد. سورتمه‌ نمک آبرود، با طولی حدود ۱۲۵۰ متر، حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت، حدود ۹۰ متر از سطح مبدا بالاتر می‌رود.  از میان درختان جنگل‌های البرز عبور می‌کند.

البته اگر از سرعت زیاد می‌ترسید، می‎‌توانید با کمک شاسی‌های کنار سورتمه، سرعت آن را کم کنید. کودکان زیر ۵ سال هم مجاز به استفاده از سورتمه نیستند و کودکان 5  تا 10 ساله هم باید همراه با یکی از والدینشان سوار سورتمه شوند.

آدرس: شهرستان چالوس، نمک آبرود، خیابان رزدو

ساعت کار: 8 صبح تا 7 شب

پل معلق یکی از تفریحات نمک آبرود

پل معلق بالای جنگل و در ارتفاع
عکس از گوگل

پل معلق نمک آبرود، با ارتفاع 45 متری از سطح زمین و طولی معادل با 150 متر، در محیطی جنگلی و بالای قله دیو قرار گرفته است. پل معلق که با استفاده از چوب و طناب ساخته شده، یک متر عرض دارد و فقط یک نفر می‌تواند از آن عبور کند. این پل از نظر امنیتی هیچ‌ مشکلی ندارد اما به دلیل ارتفاع زیاد و عرض کم هنگام عبور از آن آدرنالین زیادی در بدن افراد ترشح می‌شود.

آدرس: نمک آبرود، قله دیو حمام (برای دسترسی به پل معلق نمک آبرود باید سوار خط دوم تله کابین نمک آبرود شوید.)

مجتمع پرواز یکی از جاهای دیدنی نمک آبرودمجتمع پرواز نمک آبرود

یکی از تفریحاتی که اغلب افراد تمایل دارند، آن را تجربه کنند، پرواز است. پرواز عجیب‌ترین تجربه‌ای خواهد بود که در نمک‌آبرود می‌توانید امتحان کنید.

این قسمت از بخش‌های پاراگلایدر، چتر، کایت و بالگرد تشکیل شده است و شما به نسبت علاقه‌مندی‌تان می‌توانید به کمک کادر مجرب و حرفه‌ای پرواز در این مجموعه، از هرکدام از قسمت‌ها استفاده کنید و لذت ببرید.

آدرس: شهرستان چالوس، هتل هایت، بلوار صنوبر

تفرجگاه ساحلیتفرجگاه ساحلی

تفرجگاه ساحلی نمک آبرود، در بخش شمالی نمک آبرود واقع شده و مکان مناسبی برای استراحت و استفاده از امکانات رفاهی منطقه مانند سوییت‌های کوچک، مرداب ماهیگیری، شاتل و چتر پاراسل، هاور کرافت، پیست موتور و ماشین ATV، پیست دوچرخه‌سواری، رستوران، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، شهربازی، جت‌اسکی، ورزش‌های آبی و پیست اسب‌سواری است. این منطقه، که در آن طرح سالم‌سازی دریا اجرا شده، برای شنا بسیار مناسب است و به‌همین منظور در این بخش دو طرح شنای مخصوص آقایان و خانم‌ها با ۴۰ چتر (سایبان) بنا شده است.

آدرس: شهرستان چالوس، نمک آبرود، جنب هتل هایت

سینما ۶ بعدیسینما 6 بعدی

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری نمک آبرود، سینمای 6 بعدی آن است. در این سینما می‌توانید تصاویر 3 بعدی فیلم‌های مهیج و جذاب را همراه با لرزش اتوماتیک صندلی‌ها، نورپردازی حرفه‌ای و فن‌های کارگذاری‌شده در سالن، با عینک مخصوص مشاهده کنید. جالب است بدانید ساخت این سینما در سال 1389 شروع شد و پس از گذشت یک سال به بهره‌برداری رسيد. این سینمای ۶ بعدی از امکانات خوبی برخوردار است و به دلیل پخش فیلم‌های باکیفیت لذت و هیجان دیدن یک فیلم جذاب را برای شما چند برابر خواهد کرد.

آدرس: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

باشگاه تیراندازیباشگاه تیراندازی

باشگاه تیراندازی نمک آبرود در سال 1380 به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه پرطرفدار و سرگرم‌کننده، برای افرادی مناسب است که علاقه به یادگیری تیراندازی دارند یا می‌خواهند هنر تیراندازی خود را به رخ بکشند. این مجموعه برای استفاده گردشگران و مردم منطقه در تمامی ایام سال، آماده خدمت‌رسانی است.

از دیگر امکانات این باشگاه می‌توان به مواردی نظیر ميدان تراپ آموزشی و تفريحی، ميدان تير و كمان با استانداردهای بين‌المللی، كافی‌شاپ، پاركينگ، امکان استفاده از تفنگ شخصی و بازی فوتبال دستی اشاره کرد.

آدرس: شهرستان چالوس،نمک آبرود،بلوار صنوبر

ساعت کار: 9 صبح تا 8 شب

کارتینگکارتینگ

پیست کارتینگ نمک آبرود از دیگر مکان‌های گردشگری این منطقه توریستی است. افراد با مراجعه به این کارتینگ در کنار تفریح و ورزش می‌توانند آموزش هم ببینید. معمولا قبل از شروع رانندگی در پیست، یک ویدئوی 4 دقیقه‌ای برای افراد و شرکت‌کنندگان نمایش داده می‌شود تا با مهارت‌های اولیه و ضروری کارتینگ آشنا شوند. جالب است بدانید، مدت ‌زمانی که برای استفاده شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است، ۶ دقیقه است؛ زیرا این ورزش کالری بسیار زیادی می‌سوزاند و بیشتر از این مدت، منجر به خستگی افراد خواهد شد.

در این پیست دو سری خودرو مشاهده می‌شود که با توجه به محدودیت سنی افراد، برای دو گروه سنی نوجوانان ( هشت تا پانزده سال) و پانزده سال به بالا دسته‌بندی شده است. خودروهایی که در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد، محصول شرکت فرانسه است و از کیفیت بسیار بالایی برخودارند.

مسیر پیست بزرگسالان با 10 خودرو، طولی برابر با 600 متر دارد و در آن می‌توان با حداکثر سرعت 80 کیلومتر در ساعت رانندگی کرد و پیست نوجوانان به طول ۲۰۰ متر مجهز به پنج خودرو است و قابلیت حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت را دارد. البته به این نکته توجه داشته باشید، استفاده از این پیست برای افرادی که سلامتی کامل ندارند، تازه عمل جراحی کرده‌اند، زنان باردار و یا بیماری‌های قلبی، دیسک کمر و گردن دارند، منع شده است.

آدرس: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب چالوس، موقعیت جغرافیایی آن در قسمت پایینی شهرک است و برای دسترسی به این محل نیاز به استفاده از تله کابین نیست.

ساعت کار: در تمام ایام هفته ساعت 10:30 تا 20

شهربازیشهربازی

شهربازی نمک آبرود، مجموعه‌ای تفریحی در این شهرک گردشگری است. در این مجموعه بازی‌‌هایی چون ماشین تصادفی، فریزبی، بوستر، ترامبولین، تاب زنجیری و مری‌گوراند ارائه می‌شود و تجربه‌ای مهیج و بی‌نظیر را برای گردشگران به ارمغان می‌آرود. از دیگر ویژگی‌های این شهربازی، وجود بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده برای تمام گروه‌های سنی است و همین امر آن را به یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های گردشگری نمک آبرود تبدیل کرده است.

ساعت کار: در تمامی ایام هفته ساعت 10  تا 23

آدرس: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب چالوس. این مجموعه در بخش پایین شهرک قرار گرفته است و برای دسترسی به آن نیازی به استفاده از تله‌کابین نیست.

پینت بالپینت بال

اگر قصد یک تفریح دسته جمعی و هیجان‌انگیز با دوستان و خانواده خود را دارید، توصیه ما، پینت بال مجموعه گردشگری نمک آبرود است. پینت بال نمک آبرود در جنگل‌های شمال انجام می‌شود و همین امر آن را نسبت به دیگر تفریحات، متمایز کرده است. در این مجموعه به بازیکنان تعدادی تفنگ با گلوله‌های رنگی، لباس‌های مخصوص، ماسک و دستکش می‌دهند تا بازی هیجان‌انگیزی در میان گروه‌ها آغاز شود. البته قبل از شروع بازی یک ویدیوی آموزشی پینت بال برای شرکت‌کنندگان پخش می‌شود تا بازیکنان با قوانین و شرایط بازی آشنا شوند.

توجه داشته باشید، پینت بال در روزهای بارانی تعطیل است و ورود برای افرادی که سلامت کامل ندارند، زنان باردار و کسانی که تازه عمل جراحی داشته‌اند، ممنوع است. ورود به این مجموعه برای افراد بالای 10 سال آزاد است و نیاز به رزرو قبلی بلیط دارد.

آدرس: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب چالوس  (این بخش از مجموعه نمک آبرود در قسمت پایینی قرار دارد و برای دسترسی به آن نیازی نیست سوار تله کابین شوید.)

ساعت کار: تمامی ایام هفته 10:30 تا 22:30

شماره تماس:  52186909011

زیپ لاینزیپ لاین

زیپ لاین یکی از هیجانی‌ترین و ترسناک‌ترین تفریحات شهر گردشگری نمک آبرود است. این تفریح از تجربه‌های نسبتا ترسناکی است که یک بار امتحان آن می‌تواند هیجانی وصف‌ناپذیر را برای شما به ارمغان آورد. با زیپ لاین نمک آبرود می‌توانید از بالای درختان و میان کوه‌ها عبور کنید و ضمن حرکت، از مشاهده فضای سرسبز و منظره دره عمیق و وحشتناک آن لذت ببرید.

برای استفاده از این تفریح هیجان‌انگیز باید ابتدا لباس مخصوص آن را بپوشید و با ورود به زیپ لاین، از روی قرقره ها به سمت دره سرازیر شوید. به این نکته توجه داشته باشید، برای استفاده از این تفریح هیجان‌انگیز، به نکاتی که مسئولین ذکر می‌کنند، به دقت گوش کنید، از انجام کارهای خطرناک بپرهیزید و از تجهیزات و لباس مناسب استفاده کنید تا امنیت شما در طول مسیر استفاده از زیپ لاین حفظ شود.

آدرس: استان مازندران، ۱۲ کیلومتری سمت غرب چالوس، قسمت جنوب شرقی نمک آبرود (برای دسترسی به زیپ لاین باید به کمک تله کابین به ارتفاعات بالا بروید.)

ساعت کار: 10 صبح تا 8 شب

پیست موتور چهارچرخ نمک آبرودپیست موتور چهارچرخ نمک آبرود

آفرود‌سواری با موتور چهارچرخ از دیگر تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز نمک آبرود است که تجربه‌ای عالی و متفاوت را برای آفرودسواران به ارمغان می‌آورد. در این پیست می‌توانید سوار بر موتورهای چهارچرخ شوید و سواری با موتورهای آفرود را تجربه کنید.  در پیست خاکی نمک آبرود، آفرودسواران می‌توانند به صورت تک‌نفره یا دونفره با موتورهایی چهار چرخ باگی با قدرت 200 و 250 سی‌سی و قابلیت هم‌زمان چند موتور، لحظاتی مهیج را تجربه کنند.

در این مجموعه با رعایت نکات ایمنی می‌توانید با دوستان و خانواده رقابت کنید و از این ورزش بانشاط لذت ببرید. حتی اگر تاکنون چنین تجربه‌ای را نداشته‌اید، جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، چرا‌که مسئولان این مجموعه، آموزش‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند.

آدرس: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود، بلوار صنوبر

پيست دوچرخه سواریپيست دوچرخه سواری

پیست دوچرخه‌سواری نمک آبرود محیطی امن و محصور برای گردشگران است تا با خیالی راحت دوچرخه‌سواری کنند و از طبیعت بکر و زیبای نمک آبرود هم لذت ببرند. حتی در سال‌های اخیر یک پیست مجزا برای دوچرخه‌سواری بانوان هم در نظر گرفته شده است. پیست دوچرخه‌سواری از اول فروردین تا آخر مهر ماه، به جز تعطیلات رسمی هر روز باز است. لازم به ذکر است کفپوش این پیست از جنس اپوکسی است و طولی معادل با 2000 متر دارد. در این مجموعه امکان کرایه دوچرخه به گردشگران هم فراهم شده است.

آدرس: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

موزه ماشین‌های تاریخی ایرانموزه ماشین‌های تاریخی ایران

جاذبه‌های نمک آبرود به گشت‌وگذار در طبیعت و لذت بردن از تفریحات هیجان‌انگیز ختم نمی‌شود. چرا‌که در این مجموعه گردشگری برای عاشقان خودرو هم موزه‌ای از اتومبیل‌های لوکس و قدیمی تاسیس شده است. در این موزه، ۲۵ خودرو قدیمی در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است که یکی از آن‌ها خودروی رولزرویس سیلورگیت متعلق به احمد شاه قاجار است. هم‌چنین در این مجموعه می‌توانید خودروی مشهور و قدیمی بنز 500k را در کنار دیگر اتومبیل‌های قدیمی از نزدیک مشاهده کنید و تجربه‌ای بی‌نظیر و متفاوت داشته باشید.

آدرس: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

ساعت کار: 09:00 تا 16:00 ( روزهای جمعه و ایام سوگواری تعطیل است.)

مجموعه اسب‌سواری نمک آبرودمجموعه اسب‌سواری نمک آبرود

پیست اسب‌سواری نمک آبرود، برای علاقه‌مندان به اسب و ورزش اسب‌سواری راه‌اندازی شده است. به جز این پیست گاهی اسب‌های دیگری هم در محوطه پارک برای کرایه دادن به گردشگران دیده می‌شود.

آدرس: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود (واقع در تفرجگاه ساحلی نمک آبرود)

مجموعه تفریحی آکوالیونمجموعه تفریحی آکوالیون

مجموعه تفریحی آکوالیون، از دیگر مناطق گردشگری نمک آبرود است. در این مجموعه یک شیر دریایی اسپانیایی زندگی می‌کند که در مدت زمان یک ساعته، با حرکات نمایشی‌اش، لحظاتی جذاب و هیجان‌انگیز را برای گردشگران به وجود می‌آورد. از دیگر امکانات رفاهی این مجموعه می‌توان به مواردی نظیر آکواریوم، برکه فلامینگوها و رستوران‌ها و کافه‌های مختلف اشاره کرد.

آدرس: استان مازندران، چالوس، نمک آبرود

ساعت کار: در حال حاضر این مجموعه تعطیل است.

سخن آخر

شهرک توریستی نمک آبرود، برای گردشگران لحظاتی شاد و مهیج را به ارمغان می‌آورد. البته شمار این تفریحات به‌قدری زیاد است که با یک روز گشت‌وگذار در آن تمام نمی‌شود، به خصوص در ایام تعطیلات که برای استفاده از هر یک از تفریحات با صف طویلی از گردشگران مواجه می‌شوید؛ بنابراین برای این‌که لذت سفر خود را دو‌چندان کنید و با خیالی آسوده به نمک آبرود سفر کنید، بهتر است قبل از حرکت، به سایت گردشگری اتاقک مراجعه کرده و یکی از اقامتگاه‌های آن را از قسمت اجاره ویلا مطابق با بودجه و شرایط خود، به صورت آنلاین رزرو کنید تا بدون نگرانی بابت محل اقامت خود، سفری دلپذیر داشته باشید.

4.3/5 - (6 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *