جاهای دیدنیجنگل‌هادریاچه‌هاسواحلشهرها

جاهای دیدنی مازندران در پاییز | معرفی 10 تا جای دیدنی برای نوازش چشم‌ها

پاییز فصلی است که با تمام قدرت در وجود ما رخنه می‌کند. پاییز فصل سلطنت عطر و بو است. در این فصل است که بوی باران، بوی نارنگی و خرمالو، بوی هیزم و … بیداد می‌کنند، چشمانمان از تماشای رنگ‌های پاییزی برق می‌زنند و برای خش‌خش برگ‌ها زیر پایمان لحظه‌شماری می‌کنیم.

برای اینکه پاییز و زیبایی‌هایش بیشتر به جانمان بچسبد باید راهی مازندران شویم. جاهای دیدنی مازندران در پاییز تعریف جدیدی از این فصل رنگارنگ را به ما نشان می‌دهند. اگر دلتان می‌خواهد در پاییز برای چند روز مرخصی بگیرید و برنامه سفر به مازندران را بچینید، پس قبل از سفر این مقاله را خوب به خاطر بسپارید. چون قرار است با 10 تا از جاهای دیدنی مازندران در پاییز آشنا شوید.

تله‌کابین رامسر، نقطه مشترک همه سلیقه‌ها در سفر

تله‌کابین رامسر در پاییز دیدنی است.
تله‌کابین رامسر یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز است.

بدون شک یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز تله‌کابین رامسر است. اگرچه که این مجموعه تفریحی در همه فصل‌ها میزبان گردشگران زیادی است، اما خیلی از مسافران دوست دارند در هوای بارانی و مه‌آلود، مناظر رنگارنگ پاییزی را مهمان چشمانشان کنند. تله‌کابین رامسر یک مکان تفریحی ایدئال است، چراکه انواع امکانات تفریحی برای صفر تا 100 سال را شامل می‌شود. مثلاً کودکان در سرزمین رؤیاها از بازی کردن خسته نمی‌شوند و جوان‌ترها سراغ آدرنالین +18 می‌روند. تله‌کابین هم جایی است که دیگر همه همسفران به هم می‌رسند و از یک تفریح مشترک لذت می‌برند. در آخر هم بعد از گذراندن چندین ساعت لذت‌بخش می‌توانند به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مجموعه بروند و از خجالت شکم گرسنه‌شان در بیایند. اگر هم قصد اقامت دارید گزینه اجاره ویلا و سوئیت در رامسر از سایت اتاقک پیش روی شماست.

آدرس تله‌کابین رامسر: مازندران، رامسر، 5 کیلومتری غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله‌کابین رامسر

اجاره ویلا رامسر با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

جنگل الیمستان، سفر به یک کارت‌پستال متحرک

تماشای جنگل الیمستان در پاییز یعنی سفر به دنیایی بهشتی
یکی از بهترین فصل‌ها برای بازدید از جنگل الیمستان پاییز است. – عکاس: آرمین امین

قبول دارم که خیلی از ماها به خاطر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها مجبوریم اکثر سفرها را برای تابستان برنامه‌ریزی کنیم، ولی به نظر من پاییز بهترین فصل برای سفر به مازندران است. پس توصیه می‌کنم اگر توانستید در فصل پاییز، بین برنامه‌های کاری و تحصیلی خودتان یا فرزندتان فرجه‌ای پیدا کنید یا اگر تعطیلی چندروزه‌ای را در تقویم دیدید، حتماً راهی مازندران شوید. جاهای دیدنی مازندران در پاییز، جلوه‌ای رؤیایی دارند. یکی از رؤیایی‌ترین آن‌ها هم جنگل الیمستان است. جنگل الیمستان در پاییز، تجربه‌ای از جنگل نوردی را برای شما رقم می‌زند که هرگز فراموشش نخواهید کرد. جنگل الیمستان مثل یک کارت‌پستال زنده است و به هر گوشه آن‌که نگاه کنید، برق چشمانتان خبر از خوشحالی روحتان می‌دهد.

آدرس جنگل الیمستان: مازندران، آمل، کیلومتر 20 جاده هراز، روستای الیمستان، جنگل الیمستان

اجاره کلبه جنگلی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دریاچه چورت، قصه دریاچه‌ای که بعد از یک زلزله به دنیا آمد

بازدید از دریاچه چورت در پاییز صفایی دیگر دارد.
زیبایی‌های دریاچه چورت در پاییز، نفس را در سینه حبس می‌کند. – عکاس: احمد کریمی

در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز، نوبت معرفی یک دریاچه یعنی دریاچه چورت رسیده است. دریاچه چورت بعد از زلزله‌ای که در سال 1383 در این منطقه رخ داد، به وجود آمد. لرزش زمین باعث شد که مسیر آب چشمه‌ای که در این نزدیکی بود بسته شود و دریاچه چورت به دنیا بیاید.

داستان دراماتیک این دریاچه، منطقه جنگلی اطراف آن و فضای مه‌آلودی که در پاییز دریاچه را فرامی‌گیرد، دست‌به‌دست هم داده‌اند تا دریاچه چورت را به یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز تبدیل کند. کمپینگ، پیک‌نیک، طبیعت‌گردی و عکاسی هم از جمله پرطرفدارترین تفریح‌ها در دریاچه چورت است.

آدرس دریاچه چورت: مازندران، ساری، بخش چهاردانگه، جاده کیاسر به ساری، 10 کیلومتری روستای چورت، دریاچه چورت

اجاره ویلا ساری با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جنگل‌های دو هزار و سه هزار، مهمانی پرشور طبیعت در پاییز

جنگل‌های دو هزار و سه هزار در پاییز مناظری رویایی را پیش چشمانتان به وجود می‌آورند.
در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز از جنگل دو هزار و سه هزار غافل نشوید. – عکاس: art (ali)

جنگل دو هزار و سه هزار یکی از بزرگ‌ترین جنگل‌های مازندران است که قصه‌اش از تنکابن شروع می‌شود. صاحبان اصلی این جنگل، درختان هیرکانی هستند که سرمایه جهانی به‌حساب می‌آیند. زیبایی‌های جنگل دو هزار و سه هزار در پاییز به حد نهایی خودش می‌رسد و پیشنهاد می‌کنم اگر فکر می‌کنید اغراق می‌کنم، خودتان در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز راهی جنگل دو هزار و سه هزار شوید تا ببینید که کلمات در توصیف زیبایی‌های این جنگل در پاییز ناتوان‌اند.

جنگل دو هزار و سه هزار مثل بزرگ فامیل است و توانسته همه اعضای خانواده را دورهم جمع کند. در این جنگل چشمه و رود از یک‌سو و درختان سر به فلک کشیده از سویی دیگر حواستان را به سمت خودشان پرت می‌کنند. فضای مه‌آلود جنگل هم هرازگاهی دستی به سر درختان می‌کشد و از پرندگان می‌خواهد تا با صدای خوششان حال و هوای جنگل را عوض کنند.

آدرس جنگل دو هزار و سه هزار: مازندران، تنکابن، خرم‌آباد، روستای خشکه رود، جاده دو هزار، جنگل‌های دو هزار و سه هزار

برای اجاره ویلا شمال می‌توانید به سایت اتاقک مراجعه کنید.

ساحل متل قو، لوکس‌ترین ساحل مازندران

ساحل متل‌قو در پاییز شور و هیجانی وصف‌نشدنی دارد.
در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز، ساحل متل‌قو یکی از لوکس‌ترین‌هاست. – عکاس: solale pakzad

متل قوی سابق یا سلمان شهر فعلی، یکی از لوکس‌ترین جاهای دیدنی مازندران است و خیلی از جوانان و کسانی که به دنبال تفریحات لوکس هستند سراغش را می‌گیرند. به همین خاطر در بین جاهای دیدنی مازندران در پاییز ساحل متل قو جایگاه ویژه‌ای دارد. محبوب‌ترین تفریح‌ها در ساحل متل قو عکاسی با برج‌های دوقلو، تماشای دریا، ساخت مجسمه‌های شنی، استفاده از امکانات رفاهی مثل کافی‌شاپ و رستوران است. در پاییز این تفریح‌ها دوچندان می‌چسبند، چراکه خبری از شرجی هوا و رطوبت نیست و می‌توانید تا زمانی که خسته نشده‌اید و خواب به چشمانتان نیامده است، از تفریحات ساحل متل قو لذت ببرید.

آدرس ساحل متل قو: مازندران، متل قو، ساحل متل قو

اجاره ویلا متل قو با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

تالاب سرخرود، پناهگاه پرندگان مهاجر

تالاب سرخرود در اواخر پاییز میزبان پرندگان مهاجر است.
برای تماشای قوهای فریادکش، اوایل آذر به تالاب سرخرود بروید. – عکاس: حسین ستاری سراوی

در سال‌های اخیر سرخ رود مازندران به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری شمال ایران تبدیل شده است. به همین خاطر باید در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز به سرخ رود و یکی از زیباترین جاهای دیدنی آن یعنی تالاب سرخرود اشاره کنم. تماشای تالاب سرخرود در پاییز و به‌خصوص اوایل آذر، یک تجربه تکرار نشدنی را برای شما رقم میزند. چراکه در این بازه زمانی، پرندگان مهاجر که به قوهای فریادکش معروف هستند، این تالاب را برای گذران زندگی انتخاب می‌کنند. تماشای این پرندگان و فضای زیبای تالاب در هوای پاییزی مازندران لذتی وصف‌نشدنی دارد که تا خودتان نروید و از نزدیک نبینید باورتان نمی‌شود.

آدرس تالاب سرخرود: مازندران، محمودآباد، سرخرود، نزدیک وزرا محله، تالاب سرخرود

اجاره ویلا سرخرود با قیمت عالی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

سواحل بابلسر، نقطه مشترک سفرهای شمالی همه ما

سواحل بابلسر در پاییز یعنی خلق تجربه‌های جدید
یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز، سواحل بابلسر است. – عکاس: حجت صابر

در این قسمت از بازدید مجازی‌مان از جاهای دیدنی مازندران در پاییز می‌خواهیم به سواحل بابلسر برویم. به احتمال زیاد سواحل بابلسر نقطه مشترک تجربه سفرهای شمالی اکثر ما ایرانی‌هاست، چون همان‌جایی است که کوه و دریا به هم می‌رسند.

شاید جمله «تماشای طلوع و غروب خورشید از ساحل دریا لذت‌بخش‌ترین تجربه دنیا است.» را بارها شنیده باشید، ولی هنوز فرصت تجربه آن را پیدا نکرده باشید. اگر این‌طور است پیشنهاد می‌کنم حتماً بستر این تجربه را برای پاییز فراهم کنید. تجربه‌ای که از سواحل بابلسر به بهترین شکل رقم می‌خورد و تا مدت‌ها سرحال نگهتان می‌دارد. به‌جز این در سواحل بابلسر انواع تفریحات ساحلی و امکانات رفاهی مثل آلاچیق، کافی‌شاپ، رستوران و … در انتظار شماست. بیشتر سواحل بابلسر در شرق رودخانه بابلرود هستند و خیابان‌های پارکینگ صفر تا پارکینگ 9، دروازه‌های ورودی شما به سواحل بابلسر هستند.

آدرس سواحل بابلسر: مازندران، بابلسر، سواحل بابلسر

اجاره ویلا بابلسر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

پارک جنگلی سیسنگان، جایی که باید پاییزش را دودستی چسبید!

پارک جنگلی سیسنگان در پاییز دل همه را به دست می‌آورد.
در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز جنگل سیسنگان را فراموش نکنید. – عکاس: احمدرضا

پاییز فصلی است که جان می‌دهد برای جنگل نوردی و چه چیزی بهتر از جنگل نوردی در شمال ایران، مازندران و پارک جنگلی سیسنگان. شهرت پارک جنگلی سی سنگان بر کسی پوشیده نیست. این پارک جنگلی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز است که نه‌تنها مسافران بلکه اهالی شهر هم برای فرار از دغدغه‌های زندگی و گذراندن لحظاتی خوش به آن پناه می‌برند.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی سی سنگان بهار و پاییز است چراکه در این 2 فصل از گرما و رطوبت هوای تابستان و سرمای زمستان خبری نیست. در این پارک جنگلی می‌توانید خودتان را در آغوش طبیعت رها کنید، از تماشای شمشادها سیراب شوید، در آلاچیق بنشینید و از هم‌صحبتی با دیگران یا خواندن کتاب موردعلاقه‌تان لذت ببرید. اگر دلتان هیجان خواست به پیست کارتینگ بروید و اگر هم دل‌تنگ دریا شدید راه ساحل سیسنگان را در پیش بگیرید. خلاصه هر چه از طبیعت آن‌هم در پاییز بخواهید، در پارک جنگلی سی سنگان و ساحل سیسنگان پیدا می‌کنید.

آدرس پارک جنگلی سیسنگان: مازندران، 27 کیلومتری جاده نوشهر به نور

اجاره ویلا نوشهر با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

روستای کندلوس، زیبایی بی‌انتها

اوایل پاییز به روستای کندلوس بروید.
زیبایی‌های روستای کندلوس در اوایل پاییز را باید از نزدیک دید. – عکاس: سعید قیصری حسنیجه

روستای کندلوس یکی از روستاهای ییلاقی مازندران به حساب می‌آید، اما با این حال شما می‌توانید در اوایل پاییز و موقع برگ‌ریزان درختان هم به ملاقاتش بروید. روستای کندلوس یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که پاییزش حسابی دیدنی است. تصور کنید در روستایی با کوچه‌پس‌کوچه‌های قدیمی و سنگ‌فرش قدم بزنید، از کنار خانه‌هایی با سقف‌های شیروانی و کاه‌گلی رد شوید و نم باران گونه‌هایتان را خیس کند. به نظر من که تصور این تجربه هم باعث می‌شود قند در دلمان آب شود دیگر چه برسد به این‌که وسایل سفر را ببندیم و تا به نیمه پاییز نرسیده است، راهی روستای کندلوس شویم. با این تفاسیر حتماً در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز، نام روستای کندلوس را به یاد داشته باشید. راستی یادتان نرود در سفر به این روستا از موزه مردم‌شناسی و موزه گیاهان دارویی هم دیدن کنید.

آدرس روستای کندلوس: مازندران، نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق، روستای کندلوس

اجاره ویلا شمال
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جنگل دالخانی، جنگلی که در پاییز حیرت‌آور است!

برای تماشای جنگل دالخانی در پاییز باید لحظه‌شماری کرد.
یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی مازندران در پاییز جنگل دالخانی است. – عکاس: بهزاد واردی

برای آخرین مورد در فهرست جاهای دیدنی مازندران در پاییز به جنگل دالخانی می‌رسیم. جنگلی که نامش در فهرست جاهای دیدنی رامسر به ما چشمک میزند. جنگل دالخانی جنگلی با وسعت 600 هزار مترمربع است. به نظر من همه ما باید حداقل یک‌بار از این جنگل در پاییز، فصلی که نارنجی برگ‌ها در تلاقی با آبی آسمان رؤیایی‌ترین تصاویر را خلق می‌کنند، دیدن کنیم.

زیبایی‌های جنگل دالخانی با آن پیچ‌وخم‌های مرموز، دالان‌های رؤیایی، چشمه‌های بی‌قرار، آبشارهای روان و … تمام‌نشدنی است. در پاییز زیبایی‌های جنگل دالخانی نفس را در سینه حبس می‌کند. بیشتر از این نگویم چون فایده ندارد، باید خودتان برنامه سفر به رامسر و بازدید از جنگل دالخانی را برنامه‌ریزی کنید تا از تماشای زیبایی‌های آن حظ مکرر ببرید!

آدرس جنگل دالخانی: مازندران، رامسر، جنگل دالخانی

اقامت در مازندران

حالا که با 10 تا از جاهای دیدنی مازندران در پاییز آشنا شدیم و فهمیدیم مازندران در پاییز حسابی دلبری می‌کند، پس حتماً دلمان می‌خواهد یک سفر پاییزی به این استان داشته باشیم. حرف برنامه‌ریزی برای سفر که پیش می‌آید اولین سؤالی که در ذهنمان شکل می‌گیرد این است که «ویلا را چه‌کار کنیم؟ شب کجا بمانیم؟» و … جواب این سؤال‌ها راحت‌تر از آن است که زمان عزیزانتان را پیدا کردنشان کنار بگذارید. قصد سفر به هر جای مازندران را که داشته باشید، می‌توانید با اجاره ویلا، سوئیت ساحلی و خانه در استان مازندران، خیال خودتان و همسفرانتان را بابت اجاره اقامتگاه راحت کنید.

سخن آخر

در این مقاله با کوتاه شدن روزها و شروع فصل پاییز، راهی مازندران شدیم. استانی که در همه فصل‌های سال میزبان گردشگران است و در پاییز هم با فهرست بلند بالایی از جاهای دیدنی، هیچ مسافری را دست‌خالی برنمی‌گرداند. جنگل دالخانی، تله‌کابین رامسر، تالاب سرخرود، سواحل بابلسر، پارک جنگلی سیسنگان و … تنها چند نمونه از جاهای دیدنی مازندران در پاییز هستند.

برنامه سفر به هرکدام از این جاهای دیدنی را که دارید، بگذارید ما هم یک گوشه کار را بگیریم و اصلی‌ترین دغدغه سفر یعنی اجاره اقامتگاه را برطرف کنیم. برای این کار کافی است وارد سایت اتاقک شوید، شهر موردنظر و تاریخ رفت‌وبرگشت را مشخص کنید تا انواع اقامتگاه‌ها با قیمت و امکانات مختلف برای شما نمایش داده شود. از بین این‌همه اقامتگاه، شما فقط چند کلیک با رزرو ویلای موردنظرتان فاصله دارید.

سؤالات متداول

جاهای دیدنی مازندران در پاییز کدامند؟

جنگل دالخانی، تله‌کابین رامسر، سواحل بابلسر، ساحل متل قو، جنگل دو هزار و سه هزار، پارک جنگلی سی سنگان و روستای کندلوس تنها چند نمونه از جاهای دیدنی مازندران در پاییز است.

طبیعت شمال در پاییز چه طور است؟

طبیعت شمال در پاییز با آن جنگل‌های رنگارنگ و فضای مه‌آلودش می‌تواند زیباترین خاطرات را برای شما بسازد. در پاییز در جنگل‌های مازندران مثل پارک جنگلی سیسنگان و جنگل دالخانی خبری از رطوبت هوا نیست و درختان هم با لباس‌های رنگارنگشان آماده میزبانی از شما هستند

مناطق دیدنی مازندران در پاییز کدامند؟

تله‌کابین رامسر، دریاچه چورت، ساحل متل قو، سواحل بابلسر، جنگل الیمستان، جنگل دالخانی و تالاب سرخ‌رود از معروف‌ترین مناطق دیدنی مازندران در پاییز هستند.

4.4/5 - (7 امتیاز)

اتاقک

مینا افجه

همیشه عاشق تعریف‌کردن خاطراتم بودم، مخصوصا بعد از اینکه از سفر میومدم. جزئیات خونه‌های‌تاریخی، حرکت نور لابلای درخت‌ها یا صدای دریا رو طوری تعریف میکردم که دوستام می‌گفتن انگار خودشون اونجا بودن. همین استعداد، جرقه علاقه به نوشتن رو در من زد. تا جایی‌که دیگه نوشتن رو به حرف زدن ترجیح دادم و حالا در اتاقک این تجربه‌ها رو با شما به اشتراک میذارم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. پارک سیسنگان به کفر ابلیس هم نمی ارزه فقط تعدادی لاشخور 76300تومان پول مفت از مردم میگیرند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *