جاهای دیدنی

جاهای دیدنی سه هزار شهسوار | از غار دانیال تا جنگل رویایی تنکابن!

اهل جنگل‌گردی هستید؟ جاده‌های میان جنگل‌های انبوه شما را هم به وجد می‌آورد؟ اگر جواب‌تان مثبت است، جاهای دیدنی جنگل سه هزار شهسوار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. جایی که در ارتفاعات مازندران قرار دارد و پر از درختان انبوه، آبشارهای پرآب، رودهای خروشان و چمنزارهای بکر و رویایی است. منطقه سه‌هزار در شهسوار یا همان شهرستان تنکابن قرار دارد و آب‌و‌هوای مطبوع و کوهستانی آن گردشگران بسیاری را به این جنگل سحرانگیز می‌کشاند. آماده گشت و گذار کوتاه در جاهای دیدنی سه هزار شهسوار هستید؟‌ پس بیایید با هم از رودخانه‌های این جنگل سرسبز شروع کنیم و تا پارک‌های جنگلی و چشمه‌های آبگرم آن برویم!

برای آشنایی بیشتر مقاله سه هزار شهسوار کجاست؟ را مطالعه کنید.

پارک جنگلی چال دره

6 عدد گوزن نشسته روی چمن در پارک جنگلی درهسه هزار مقصد جنگل‌‌دوستان است. جایی که قدم به قدم آن را پارک‌های جنگلی بی‌نظیری احاطه کرده‌اند. پارک جنگلی چال دره یکی از چشم‌نوازترین مناطق سه‌ هزار است که مقصدی بی‌نظیر برای اتراق و تفریح محسوب می‌شود. پارکی به وسعت ۱۱۰ هکتار که جایی میان جنگل‌های دوهزار و سه هزار جا خوش کرده است. چال دره در دره‌ای عمیق و سرسبز قرار دارد و برای یک پیک‌نیک خاطره‌انگیز حرف ندارد!

این پارک مملو از درختان توسکا، افرا، لرگ، گون، سرخس و پوشش‌های گیاهی متنوع است که محل زندگی پرندگان زیبا و خوش‌صدایی نیز هستند. برای رسیدن به پارک جنگلی چال‌ دره باید از سمت دو هزار به شرق بروید تا در دامنه کوه‌های سیالان یا بلسکوه این پارک باشکوه را پیدا کنید.

دشت دریاسر

دشت سرسبز دریاسر پر از گل های زرد در دامنه کوهجاهای دیدنی سه هزار شهسوار منحصر‌ به جنگل‌های بکر و تودرتو نمی‌شوند. این منطقه دشت‌های سرسبز و درندشتی دارد که بسیار چشم‌نواز و رویایی هستند. یکی از این دشت‌های بهشتی، دشت دریاسر است. جایی که هر طرف سر بچرخانید، چشمه‌ها و رودخانه‌ها از شما استقبال خواهند کرد و لوکیشنی بی‌رقیب برای عکاسی و فیلم‌برداری به شمار می‌رود. از این دشت کوه‌های الموت قزوین که به زیبایی و رویایی بودن‌شان شهره‌اند، پیدا هستند و مناظری خیره‌کننده از طبیعت بکر و بی‌انتهای سه هزار دورتادور دشت را فراگرفته است.

دشت دریاسر از سمت غرب به گردنه سیالان، کندیگال و قله‌های خشچال می‌رسد و از سمت شرق با طالقان مرز مشترک دارد. شما پس از گردش در پارک جنگلی چال دره می‌توانید به سمت این دشت زیبا حرکت کنید، چراکه این دو جاذبه گردشگری سه هزار در نزدیکی هم قرار گرفته‌اند.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
اجاره ویلا شهسوار پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

غار دانیال

داخل یک غار آبی به نام غار آبی دانیالاهل جنگل‌نوردی هستید؟ در سه هزار، روستایی به نام دانیال قرار دارد که برای رسیدن به آن می‌بایست حدود یک ساعت در عمق جنگلی انبوه پیاده‌روی کنید. درون این روستا، غاری وجود دارد که با نام غار دانیال شناخته می‌شود. این غار آبی است، پس برای ورود به آن باید دل به آب بزنید و لباس اضافی هم با خود به همراه داشته باشید. غار آبی دانیال حدود ۱۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و عرض ورودی آن، ۱.۵ متر است.

آبشار فرهاد جوی

آب روان در حال ریختن به حوضچه زیرین به نام آبشار فرهاد جویاگر تا به حال به سه هزار شهسوار سفر کرده‌ باشید، حتما چشم‌تان به جمال آبشارهای زیبا و با طراوت آن افتاده است. هر کدام از آبشارهای این منطقه جنگلی، قشنگی خاص خود را دارند و طبیعت اطراف‌شان را بسیار زیباتر از آن چه که واقعا هست، نشان می‌دهند!

یکی از این آبشارهای بی‌نظیر و رویایی، آبشار فرهاد جوی است. این آبشار ۱۰ متر ارتفاع دارد و مناظر اطراف آن برای کمپ زدن و اقامت بسیار جذاب هستند. برای رسیدن به آبشار فرهاد جوی باید ابتدا ۸ کیلومتر از تنکابن دور شوید تا از مسیر جاده‌های دو هزار و سه هزار پس از گذشتن از محله‌های خرم‌آباد و قلعه گردن به مقصد برسید.

آب معدنی شلف

تا به حال از چشمه آب نوشیده‌اید؟ اگر دلتان می‌خواهد آبی بنوشید که گوارای وجودتان باشد، آب معدنی رود شلف سه هزار شهسوار بهترین گزینه است. در دو کیلومتری شمال شرق روستای میان‌رود سه هزار، در غرب رودخانه آب معدنی شلف را می‌توانید پیدا کنید. آبی که پر از آهن، کلر، کربنات، فسفر، اکسید آهن، پتاسیم، اسید فولیک، منیزیم، آهک و دیگر مواد معدنی است و برای درمان بیماری‌های کلیوی، نقرس و روماتیسم حرف ندارد!

چشمه آب‌گرم فلک‌ده

چشمه آب‌گرمی که از دل زمین می جوشد به نام چشمه آبگرم فلک‌دهدلتان آب‌تنی در چشمه آب‌گرم می‌خواهد؟ خوشبختانه یکی دیگر از جاهای دیدنی سه هزار شهسوار، چشمه آب‌گرم فلک‌ده است. جایی که می‌توانید هم تنی به آب بزنید و هم خستگی راه را از تن به در کنید. جالب است بدانید که در آب این چشمه، گوگرد وجود دارد و برای بیماری‌های مختلف از جمله مشکلات پوستی بسیار مفید است.

برای رسیدن به چشمه آب‌گرم فلک‌ده باید به سمت جنوب جاده دوهزار بروید تا به جاده سه هزار برسید. پس از آن وارد روستای لیره سر شوید و به سمت این چشمه آب‌گرم حرکت کنید.

رودخانه‌های جنگل سه هزار

رودخانه‌های ای خروشان در دل جنگل های سرسیز جنگل سه هزار شلف‌رود، گرمارود و میانرود سه رودخانه اصلی سه هزار هستند. این رودخانه‌های پرآب در مسیر خود طبیعت بی‌نظیری را خلق کرده‌اند که حاصل هم‌زیستی باران‌ و خاک این منطقه است. رود سه هزار هم یکی از شاخه‌های اصلی رودخانه کیله است که بیش از ۵۷ کیلومتر طول دارد. این رود پس از آب‌رسانی به زمین‌های سرسبز تنکابن در شمال شهر این شهرستان به دریای خزر می‌ریزد.

این رودها حاصل ذوب برف زمستان هستند که در بهار و تابستان از کوهستان سرازیر می‌شوند و سر راه خود نیز آبشارهای بی‌نظیری خلق می‌کنند. از طرفی وجود پارک‌های جنگلی، رستوران‌ها و کافه‌ها، امکانات تفریحی و رفاهی باعث می‌شود که مسافران بدون دغدغه خاصی به این منطقه جنگلی سفر کنند و در کنار رودهای آن به صدای پای آب گوش فرا می‌دهند!

چطور به جاهای دیدنی جنگل سه هزار برسیم؟

برای رسیدن به تنکابن باید وارد جاده خاطره‌انگیز چالوس شوید. اگر تهران را مبدا سفر در نظر بگیریم، باید ابتدا وارد جاده چالوس شوید تا به شهرستان تنکابن برسید و به بخش خرم‌آباد بروید. در این منطقه جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار را می‌توانید پیدا کنید.

سخن آخر

برای لذت بردن از زیبایی‌های بی‌انتهای جنگل سه هزار، در روستاهای مختلف این منطقه می‌توانید اقامت کنید. این روستاها بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و برای اقامتی دلچسب حرف ندارند. در این خانه‌ها صبح را با آوای گوش‌نواز پرندگان شروع ‌کرده و جریان زندگی را با صدای رودخانه، نسیم خنک کوهستان و سرسبزی جنگل بیش از همیشه حس کنید!

 برای رزرو اقامتگاه‌های سه هزار شهسوار به سایت اتاقک بروید. تصاویر ویلاهای جنگلی، سوئیت‌های نقلی و خانه‌های روستایی را ببینید. قیمت و امکانات هر یک را مورد بررسی قرار دهید تا اقامتگاهی متناسب با بودجه و سلیقه خود رزرو کنید. به این ترتیب پیش از رفتن، جایی برای ماندن در دل کوه و جنگل خواهید داشت و سفری خوشایند و راحت را تجربه خواهید کرد. سفرتان خوش!

5/5 - (2 امتیاز)

اتاقک

نازنین زارع

صنایع خوندم، چون قرار بود مهندس بشم. اما غرق شدن تو دنیای ادبیات باعث شد از کارخونه و خط تولید دل بِکنم و سر از نوشتن دربیارم. نوشتن از تجربیات سفر، گردش و اقامت از جذاب‌ترین کارهاییه که آدم می‌تونه انجام بده. مارگریت دوراس راست گفته که نوشتن هم‌ردیف آواز خوندنه. همونقدر موزونه و آدم رو غرق در رویای بی‌انتها می‌کنه!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *