تجربه سفرجاهای دیدنیدریاچه‌ها

هر آنچه باید درباره دریاچه لفور بدانیم | سفر به اعماق دریاچه‌ای دلربا در آغوش جنگل

تماشای آب در طبیعت همیشه آرامش‌بخش است؛ اصلا انگار وقتی به دریاچه، رودخانه، آبشار یا دریا می‌رسیم، حسی از بقا، سرزندگی و آرامش خاطر به ما القا می‌شود. به همین دلیل است که مسافتی طولانی را طی می‌کنیم تا به دریا برسیم یا اگر به جنگلی بکر سفر کنیم، مسیری طولانی را پیاده طی می‌کنیم تا آبشار یا رودخانه را تماشا کنیم. همیشه بهترین مکان برای برپا کردن پیک‌نیک یا کمپ را نزدیک آب می‌دانیم؛ انگار که صدای آب و تماشای آن تمام چیزی است که از طبیعت اطرافمان می‌خواهیم. از آنجایی که دوست دارم به شما کمک کنم تا سفری خاطره‌انگیز تجربه کنید، تصمیم گرفتم دریاچه‌ای بزرگ به نام لفور را به شما معرفی کنم دریاچه ای که که در دل جنگل‌های بکر و سرسبز مازندران قرار دارد. این دریاچه با چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای که در جنگل ایجاد کرده، از شما حسابی دلبری می‌کند. می‌گویید نه؟ پس خودتان با من بیایید تا همه چیز درباره دریاچه لفور را باهم کشف کنیم…

دریاچه لفور کجاست؟

گاوها درحال گشت‌وگذار کنار دریاچه لفور
گشت‎وگذار اسب‌ها و گاوها در کنار سد لفور منظره‌ای رویایی ایجاد کرده است – عکس از محمدعلی عابدی

دریاچه یا سد لفور از جاهای دیدنی سوادکوه در استان مازندران به شمار می‌رود. این دریاچه در شیرگاه و منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا به نام لفور قرار دارد. هنگامی که وارد این منطقه می‌شوید، سد لفور از دور خودنمایی می‌کند؛ انگار با این کار می‌خواهد شما را مشتاق کند تا هرچه زودتر برای تماشای آن بشتابید! کوهستان‌های جنگلی اطراف، پس‌زمینه‌ای باشکوه و دیدنی برای سد لفور ایجاد کرده‌اند و به آن زیبایی چندبرابری بخشیده‌اند.

داستان سد لفور از آنجایی آغاز می‌شود که نیروی طبیعت را مهار کرد و منبعی پایدار از آب برای آبیاری، شرب و تولید برق مناطق اطراف خود را فراهم کرد. این سد با موقعیت استراتژیک خود، به یک راه نجات برای جوامع اطراف تبدیل شد و تامین آب را در هر دو زمان فراوانی و خشکسالی تضمین می‌کند. با همه‌ی این‌ها، کاربرد سد لفور فقط به همینجا ختم نمی‌شود، بلکه این یک اثر هنری است که با ایجاد منظره‌ای حیرت‌انگیز، شما را مسحور خود می‌کند. این سد امروزه زیستگاه انواع مختلف گونه‌های گیاهی و جانوری است و به یک جاذبه گردشگری مهم در استان مازندران تبدیل شده است. این سد به مسافران اجازه می‌دهد تا در آرامش طبیعت آن غرق شوند.

آب و هوای دریاچه لفور

دریاچه لفور در هوای ابری
دریاچه لفور در هوای ابری هم تماشایی است – عکس از امیرحسین Z

بهتر است قبل از برنامه‌ریزی برای سفر به دریاچه لفور، درباره آب‌وهوای آن در فصول مختلف سال اطلاعاتی به دست آورید. آب‌وهوای این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی آن متنوع است. استان مازندران در شمال ایران و در امتداد سواحل دریای خزر واقع شده و از قسمت جنوب با رشته‌کوه‌های البرز احاطه شده است؛ به همین دلیل آب‌وهوای دریاچه لفور معتدل با ترکیبی از ویژگی‌های کوهستانی و ساحلی است.

در ماه‌های تابستان آب‌وهوای دریاچه لفور و اطراف آن گرم و مرطوب است. اینجا دما در تابستان معمولا بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است. سطح رطوبت نسبتا بالا می‌رود، زیرا این دریاچه فاصله زیادی با دریا ندارد. در فصل پاییز هوای اطراف دریاچه به تدریج خنک و معتدل می‌شود. دما در پاییز معمولا بین 15 تا 25 درجه سانتیگراد متغیر است. این منطقه در فصل پاییز با تغییر رنگ برگ‌های درختان، منظره‌ای هزاررنگ و دیدنی ایجاد می‌کند. زمستان در سد لفور می‌تواند بسیار سرد باشد. دمای آن در زمستان ممکن است از 0 تا 10 درجه سانتیگراد باشد. بارش برف در ارتفاعات کوهستان‌های اطراف آن می‌تواند منظره‌ای رویایی ایجاد کند.

و اما فصل بهار! بهار فضایی شاداب و سرزنده را به سد لفور می‌آورد. دما به تدریج افزایش می‌یابد و از 10 تا 20 درجه سانتیگراد متغیر است. این منطقه در فصل بهار افزایش بارندگی را تجربه می‌کند که به سرسبزی منطقه و شکوفه دادن گل‌ها کمک می‌کند.

اجاره ویلا و کلبه در شیرگاه بسیار تمیز
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

مسیر دسترسی به دریاچه لفور

یکی از بهترین مسیرهای دسترسی به دریاچه لفور، جاده فیروزکوه است. این جاده از شهرهای پل سفید، زیرآب و شیرگاه می‌گذرد. هنگامی که از این جاده عبور می‌کنید، باید مسیر خود را به سمت جاده شیرگاه-بابل‌کنار تغییر دهید. این مسیر از مناطق کلیج خیل و اسلام آباد عبور می‌کند. پس از اینکه وارد جاده هراز شدید، به ترتیب توسط تابلوهای راهنما به شهرهای آمل و بابل راهنمایی می‌شوید. هنگامی که به بابل رسیدید، وارد مسیر جاده گنج افروز به بابل‌کنار شوید. این جاده در مجاورت دره‌ای بزرگ قرار دارد، پس سعی کنید با سرعت مطمئنه و بسیار ایمن رانندگی کنید. بعد از اینکه شهر بابل‌کنار را پشت سر گذاشتید، به یک سه‌راهی به نام شیردارکلا می‌رسید. در اینجا از هرکس بپرسید، مسیر رسیدن به دریاچه لفور را به شما نشان خواهد داد. بعد از این سه‌راهی، مسیرتان از میان روستاهای سرسبز و بکر عبور خواهد کرد و می‌توانید از تماشای مناظر مسحورکننده لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به دریاچه لفور

نمایی از دریاچه لفور و جنگل‌های انبوه اطراف
سد زیبای لفور در فصل پاییز به این شکل است – عکس از رضا هرمزجانی

بهترین زمان سفر به دریاچه لفور به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی، فصل بهار، به‌خصوص ماه‌های فروردین و اردیبهشت زمان ایده‌آلی برای بازدید از سد لفور محسوب می‌شوند. در این ماه‌ها، آب‌وهوا معتدل است و مناظر اطراف لباس‌های سبز خود را به تن می‌کنند و در کنار دریاچه‌ی پرآب، مناظری بی‌بدیل به وجود می‌آورند.

ماه‌های شهریور تا آبان نیز زمانی عالی برای بازدید از سد لفور هستند. در این ماه‌ها، آب‌وهوا معتدل و مطبوع است و جنگل های اطراف با رنگ‌های پرجنب‌وجوش پاییزی آراسته می‌شوند. ماه‌های خرداد تا مرداد اگرچه زمان محبوبی برای سفر به این منطقه هستند، اما شاید بهترین زمان برای سفر به دریاچه لفور نباشند. در این ماه‌ها رطوبت هوا به اوج خود می‌رسد و ممکن است هوای شرجی در طولانی مدت شما را اذیت کند. با این حال، اگر آب‌وهوای گرم شما را اذیت نمی‌کند، این فصل همچنان می‌تواند زمان لذت‌بخشی برای بازدید از سد لفور باشد.

اگر عاشق مناظر زمستانی و کوهستان‌های پوشیده از برف هستید، می‌توانید در فصل زمستان نیز به این منطقه سفر کنید. با این حال، توجه داشته باشید که شرایط آب‌وهوایی در این فصل می‌تواند چالش برانگیز باشد و ممکن است برخی از فعالیت‌ها مانند کمپینگ و پیک‌نیک شما را با محدودیت‌هایی روبه‌رو کنند.

در خاتمه، بهترین زمان سفر به سد لفور، فصول بهار و پاییز هستند که هوا معتدل است و مناظر اطراف در زیباترین حالت خود قرار دارند. فراموش نکنید، حتما قبل از سفر خود پیش‌بینی آب‌وهوای محل را بررسی کنید و برنامه سفر خود را براساس آن بچینید تا از سفر خود به این دریاچه زیبا نهایت استفاده را ببرید.

اجاره ویلا سوادکوه قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

جاهای تفریحی نزدیک به سد لفور

حیف نیست تا استان مازندران و دریاچه لفور بیایید ولی جاهای دیدنی نزدیک به آن را نبینید؟ حال که زمان گذاشته‌اید و برای طبیعت‌گردی و تماشای این دریاچه، راهی استان مازندران و منطقه لفور شده‌اید، پیشنهاد می‌کنم به بازدید از دیگر جاهای دیدنی نزدیک این دریاچه نیز بروید. این کار به شما کمک می‌کند تا با یک تیر دو نشان بزنید و تجربه‌های شیرین بیشتری در سفر خود به دست آورید. اینگونه وقتی از سفر بازمی‌گردید، خاطره‌های بیشتری برای تعریف کردن خواهید داشت. حال با من همراه باشید تا جاهای تفریحی نزدیک به دریاچه لفور را کشف کنیم.

پل ورسک

پل باشکوه ورسک و صخره‌های سنگی
پل ورسک در کنار صخره‌های سنگی باهیبت، تصویر باشکوهی خلق کرده است – عکس از عباس شرفی

پل ورسک، گواهی بر درخشش معماری و برتری مهندسی است. این بنای باشکوه که در میان رشته‌کوه‌های زیبای البرز قرار گرفته، طراحی گیرا و فضای نفس‌گیری دارد که آن را به مقصدی محبوب برای مردم محلی و گردشگران تبدیل کرده است. ساختار فولادی پل به طور یکپارچه با چشم‌انداز طبیعی ادغام می‌شود و ترکیبی هماهنگ از نبوغ ساخته دست بشر و زیبایی طبیعت را ایجاد می‌کند. این پل در ارتفاعی چشمگیر، بر فراز دره شیب‌دار قرار دارد و منظره‌ای مسحورکننده از مناظر سرسبز پایین‌دست خود را ارائه می‌دهد. در آن بالا، این پل آنقدر باشکوه می‌درخشد که انگار سعی دارد هیبت خود را به رخ بکشد. اگر به دریاچه لفور سفر کردید، حتما از پل ورسک دیدن کنید.

آدرس پل ورسک: استان مازندران، جاده فیروزکوه، شهرستان سوادکوه، روستای ورسک

روستای کامی کلا

دریاچه‌ای در روستای کامی کلا
سد کوچک و زیبای روستای کامی کلا

وقتی وارد روستای کامی کلا می‌شوید، دره‌های سرسبز با گل‌های وحشی پرجنب‌وجوشی که روی چمن‌زارها را فرش می‌کنند، به استقبال شما می‌آیند. هوا باطراوت است و شما را دعوت می‌کند تا نفس عمیق بکشید و خود را در شکوه طبیعت غرق کنید. یکی از جاذبه‌های این روستا، آبشار خیره‌کننده آن است که از صخره‌های مرتفع با هجوم هیجان‌انگیز پایین می‌آید. جنگل‌های سرسبز این منطقه مکان مناسبی برای گشت‌وگذار و ماجراجویی هستند. لازم است بدانید این روستا، یک دریاچه نیز دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست. این روستا در منطقه لفور و نزدیک به دریاچه لفور است که به راحتی می‌توانید به دیدن آن بشتابید.

آدرس روستای کامی کلا: مازندران، بابل، بخش بندپی غربی، اطراف کوه‌های البرز

آبشار اسکلیم

آبشار اسکلیم از نمای بالا
آبشار اسکلیم منظره‌ای جذاب و دلربا دارد – عکس از محمدرضا ساجدی

آبشار اسکلیم که در میان فضای سرسبز و صخره‌های ناهموار واقع شده، زیبایی بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. با نزدیک شدن به این آبشار، صدای هجوم آب فضا را پر می‌کند. صخره‌های سنگی که با خزه‌های ظریف و پوشش گیاهی پرجنب‌وجوش آراسته شده‌اند، پس‌زمینه‌ای خیره کننده برای آب‌های آبشار ایجاد کرده‌اند. نور خورشید از میان شاخ‌وبرگ‌ها عبور می‌کند و درخششی جادویی بر کل صحنه می‌اندازد. این آبشار در جنگل‌های لفور قرار دارد و به عروس آبشارهای سوادکوه معروف است. دورتادور آن با درختان سبز پوشیده شده و منظره‌ای دیدنی به وجود آورده که به راحتی می‌توانید از دریاچه لفور خود را به آن برسانید.

آدرس آبشار اسکلیم: استان مازندران، شهرستان سوادکوه شمالی، بخش لفور

آبشار گزو

آبشار گزو، یکی از بلندترین آبشارهای ایران
آبشار گزو، یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است – عکس از شهاب

آبشار گزو که در میان فضای سرسبز و درختان سربه‌فلک‌کشیده قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی اطراف دریاچه لفور است. آب آبشار به زیبایی از ارتفاعات بلند فرود می‌آید و منظره‌ای باشکوه ایجاد می‌کند. همانطور که در مقابل آبشار گزو ایستاده‌اید، غبار آب درحال سقوط به آرامی صورت شما را می‌بوسد و گرمای سوزان ظهر تابستانی را از بین می‌برد. در پایین آبشار یک استخر کوچک ایجاد شده که جان می‌دهد برای یک آب‌تنی لذت‌بخش! جالب است بدانید ارتفاع این آبشار 48 متر است و یکی از بلندترین آبشارهای ایران به شمار می‌رود؛ پس حیف است که تا لفور بیایید و یکی از بلندترین آبشارهای ایران که در فاصله چندقدمی‌تان قرار دارد را نبینید!

آدرس آبشار گزو: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، ۲۵ کیلومتری شهر زیرآب، جنگل لفور

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست، دریاچه‌ای نزدیک به سد لفور
می‌توانید روی دریاچه شورمست قایق‌سواری کنید و از مناظر بکر اطراف لذت ببرید – عکس از سارا خالقی

با نزدیک شدن به دریاچه شورمست، هوا مطبوع و نشاط‌آور می‌شود و عطروبوی باطراوت طبیعت را حس خواهید کرد. آب‌های زمردی دریاچه زیر پرتوهای طلایی خورشید می‌درخشند و منظره‌ای مسحورکننده خلق می‌کنند. سطح آرام دریاچه مناظر اطراف را منعکس می‌کند، گویی شما را دعوت می‌کند تا در آغوش آرام آن غرق شوید. می‌توانید فعالیت‌های زیادی نظیر قایق‌سواری و ماهیگیری در این دریاچه انجام دهید. اگر از تماشای دریاچه لفور سیر نشدید و دلتان خواست یک دریاچه زیبای دیگر را ببینید، دریاچه شورمست بهترین گزینه است. هرچند دریاچه لفور آرامش‌بخش، بکر، ساکت و خلوت است، اما دریاچه شورمست معمولا شلوغ‌تر است و فعالیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهد.

آدرس دریاچه شورمست: استان مازندران، پل‌سفید، جنوب غربی سوادکوه، مجاورت روستای شورمست

سد سنبل رود

قایق‌سواری در سد زیبای سنبل رود
سد بزرگ و باشکوه سنبل رود دیدنی است – عکس از mohsenvoice

رنگ‌های پرجنب‌وجوش گیاهان اطراف این سد جذابیت آن را افزایش می‌دهند. پوشش گیاهی سرسبز در دامنه تپه‌ها، تصویر واضحی از فراوانی و سرزندگی طبیعت را به تصویر می‎کشند. خبر خوش اینجاست که سد سنبل رود فعالیت‌هایی نظیر ماهیگیری و قایق‌سواری را برایتان فراهم می‌کند؛ پس اگر دلتان هوس قایق‌سواری در یک دریاچه زیبا را کرده، به سد سنبل رود بروید، زیرا دریاچه لفور این امکان را برایتان فراهم نمی‌کند.

آدرس سد سنبل رود: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، در جاده بابل-گنج افروز

آبشار ترز

آبشار ترز و صخره‌های خزه‌ای زیبای آن
آبشار دلربای ترز که با صخره‌های خزه‌ای احاطه شده – عکس از فرهاد صارمی

یک آبشار دلربا که اطراف آن را سنگ‌های خزه‌ای احاطه کرده‌اند. آب‌های کریستالی آبشار ترز به پایین مجموعه‌ای از لبه‌های سنگی فرو می‌ریزند و نمایشی مسحورکننده از آب کف‌آلود و قطرات درخشانی را ایجاد می‌کنند که در نور خورشید می‌درخشند. پوشش گیاهی سرسبز اطراف حس آرامش را به صحنه می‌افزایند و آن را به منظره‌ای واقعا زیبا تبدیل می‌کنند. ارتفاع این آبشار آهکی به 18 متر می‌رسد.

آدرس آبشار ترز: استان مازندران، شهرستان سوادکوه شمالی، منطقه لفور

هفت آبشار تیرکن

تصویری زیبا از هفت آبشار تیرکن در نزدیکی دریاچه لفور
منظره هفت آبشار تیرکن شبیه بهشتی رویایی است! – عکس از حامد یعقوبی لولاکی

در بخش غربی جنگل‌های انبوه لفور، هفت آبشار با اندازه‌های بزرگ و کوچک وجود دارند. این آبشارها امروزه با عنوان هفت آبشار تیرکن شناخته می‌شوند. ارتفاع بلندترین آبشار این مجموعه 9 متر است و دیگر آبشارها کوچک‌تر هستند. این آبشارهای زیبا منظره‌ای دیدنی شبیه به یک بهشت را در دل جنگلی بکر و سرسبز ایجاد کرده‌اند.

آدرس هفت آبشار تیرکن: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بابلکنار، روستای تیرکن

فعالیت‌هایی که می‌توان در سد لفور انجام داد

هنگام سفر به سد لفور، می‌توانید مجموعه‌ای از فعالیت‌های آرامش‌بخش، هیجانی و خاطره‌انگیز را انجام دهید. اینجا می‌توانید خاطرات خوشی را برای خود بسازید که تا آخر عمر مسرت‌بخش روحتان خواهد بود. عاشق تماشای آرامش طبیعت هستید یا ماجراجویی و کشف شورانگیز ناشناخته‌ها؟ فرقی نمی‌کند کدام یک را بیشتر دوست دارید، درهرصورت با من همراه باشید تا ببینیم چه فعالیت‌هایی را می‌توان در سفر به سد لفور انجام داد:

1- ماهیگیری

آیا می‌دانستید دریاچه لفور امکان ماهیگیری را برای مسافران فراهم می‌کند؟ پس اگر تجهیزات ماهیگیری دارید منتظر نمانید. بساط پیک‌نیک خود را پهن کنید و به صرف ناهار، یک ماهی کبابی تازه و خوشمزه میل کنید!

2- پیاده‌روی و گشت‌وگذار

قرارگیری سد لفور در میان مناظر خیره‌کننده جنگلی، آن را به مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی تبدیل کرده است. مسیرهای متعددی وجود دارد که در میان تپه‌ها، کوه‌ها و جنگل‌های اطراف می‌پیچند و فرصتی را برای کشف گیاهان و جانوران ناشناخته ارائه می‌دهند.

3- کمپ و پیک‌نیک

برپا کردن کمپ و زدن چادر در کنار سد لفور
کمپینگ در کنار دریاچه لفور واقعا لذت دارد – عکس از سهیل محمدی

اطراف این دریاچه زیبا مکانی دنج برای برپا کردن کمپ و پیک‌نیک هستند. اگر می‌خواهید چشم‌اندازی دورتر از دریاچه داشته باشید، بساط خود را در تپه‌های بالاتر آن پهن کنید؛ آنگاه می‌بینید که دریاچه مانند یک الماس روبه‌رویتان می‌درخشد. اگر می‌خواهید به دریاچه نزدیک‌تر باشید و در فضای آرامش‌بخش آن غرق شوید، بساط خود را نزدیک‌تر ببرید و زیر سایه درختان نزدیک به دریاچه پهن کنید. اینجا فقط در چندقدمی دریاچه‌ی آرام قرار گرفته‌اید و منظره‌ای رویایی جلوی چشمتان قرار دارد.

4- مدیتیشن

برای مدیتیشن نیازی به کارهای عجیب‌غریب نیست؛ کافیست روبه‌روی دریاچه بنشینید و برای لحظاتی ذهن خود را از هر دغدغه‌ای دور کنید. فضای دریاچه لفور به دلیل آرام، خلوت و بکر بودن برای مدیتیشن و غرق شدن در آرامش مناسب است. مدیتیشن در کنار دریاچه لفور می‌تواند برای مدت‌ها فکرهای استرس‌زا را از شما دور کند و آرامشی عمیق به وجودتان ببخشد.

5- عکاسی

فضای زیبای سد لفور سوژه‌های بی‌شماری را در اختیار عاشقان عکاسی قرار می‌دهد. از ثبت مناظر خیره‌کننده دریاچه گرفته تا چشم‌اندازهای جنگلی، درهرصورت می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای ثبت کنید و هنر عکاسی خود را به رخ بکشید. پیشنهاد می‌کنم در تصاویر خود انعکاس نور خورشید در دریاچه، درختان سرسبز بلندقامت و آسمان پاک منطقه را بگنجانید.

امکانات دریاچه لفور

از آنجایی که دریاچه لفور منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده است، امکانات زیادی در نزدیکی آن وجود ندارد. برای استفاده از سرویس بهداشتی، باید مسیری را تا رسیدن به روستا بپیمایید. اگر خوب بگردید، می‌توانید در گوشه‌وکنار جنگل‌های لفور اتاقک‌های سرویس بهداشتی کوچک را پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنم اگر نیاز به خرید از فروشگاه یا سوپرمارکت داشتید، قبل از رسیدن آن‌ها را از روستاهای اطراف یا مبدا خود خریداری کنید و با امکانات کامل به دیدن دریاچه لفور بیایید.

اقامت در دریاچه لفور

در اطراف دریاچه لفور، انواع اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کلبه‌های جنگلی وجود دارند که اقامتی شیرین و دلچسب در نزدیکی دریاچه برایتان رقم می‌زنند. بسیاری از این اقامتگاه‌ها، چشم‌اندازی دیدنی از دریاچه لفور را جلوی چشمتان می‌گذارند که می‌توانید طلوع و غروب خورشید را بر فراز این دریاچه تماشا کنید. تجربه من از اقامت در یک کلبه جنگلی نزدیک دریاچه لفور بسیار دلچسب بود. سفر من در فصل پاییز و هوای خنک شروع شد. بالکن کلبه جنگلی یک تخت داشت و من روی آن می‌نشستم و درحالی که پتویی دور خودم پیچیده بودم، با یک فنجان نسکافه داغ که در دستم بود به چشم‌انداز فوق‌العاده از سد لفور خیره‌ می‌شدم. جنگل‌های لفور نیز به رنگ نارنجی و زرد بودند و حس‌وحالی به‌یادماندنی ایجاد می‌کردند. اگر شما هم نیاز به اجاره ویلا شمال داشتید، اتاقک در تمامی مراحل به شما کمک خواهد کرد.

اگر تجهیزات کافی برای کمپینگ داشته باشید، می‌توانید این کار را کنار دریاچه انجام دهید. کافیست یک مکان مناسب پیدا و کمپ خود را برپا کنید. اطراف سد لفور و منطقه جنگلی آذررود مکان مناسبی برای برپاکردن کمپ هستند. شب‌هنگام، یک آتش روشن کنید و دور آن بنشینید و از گپ‌وگفت‌های شبانه لذت ببرید. مراقب باشید که به هیچ نحوی آسیبی به طبیعت نزنید.

نکاتی که لازم است قبل از سفر به دریاچه لفور بدانید

از آنجایی که دریاچه لفور دور از شهر قرار دارد و امکانات زیادی در آن دیده نمی‌شود، برای ایمنی و لذت بیشتر سفر خود لازم است قبل از سفر به نکاتی توجه کنید. در اینجا تمامی نکاتی که قبل از سفر به سد لفور باید بدانید را به شما می‌گویم:

  1. تمامی خوراکی‌ها، آب آشامیدنی، آب جوش یا هرچیزی که به آن نیاز دارید را از قبل تهیه کنید، زیرا در اینجا پیدا کردن فروشگاه دشوار خواهد بود.
  2. قبل از ترک محل حتما آتش خود را کامل خاموش کنید.
  3. حتما یک کیسه زباله همراه خود داشته باشید و آن را تا زمان پیدا کردن اولین سطل زباله با خود حمل کنید.
  4. خودروی خود را از هر لحاظ بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارد.
  5. اگر قصد برپا کردن کمپ یا پیک‌نیک دارید، قبل از سفر وضعیت آب‌وهوای منطقه را بررسی کنید تا با بارش‌های طولانی و مسیرهای گلی لغزنده روبه‌رو نشوید.
  6. در فصل‌های سرد سال حتما لباس گرم با خود بیاورید.
  7. برای سفر به دریاچه لفور، لباس و کفش مناسب پیاده‌روی بپوشید.

سخن پایانی

امیدوارم راهنمای سفر به دریاچه لفور به شما کمک کرده باشد تا سفری راحت و لذت‌بخش داشته باشید. در پایان، این دریاچه نه تنها برق و آب مناطق اطراف را تامین می‌کند، بلکه به یکی از جاذبه‌های طبیعی و بکر برای سفر تبدیل شده است. این دریاچه با چشم‌انداز بی‌نظیری که در دل جنگل‌های بکر ایجاد کرده، محبوب دل مردم محلی مازندران و دوست‌داران طبیعت است. شما می‌توانید با سفر به این دریاچه جذاب و مسحورکننده، شگفتی‌های طبیعت را از نزدیک تماشا کنید و برای مدت‌های طولانی آرامشی عمیق به روح خود ببخشید. اگر برای سفر خود نیاز به اجاره ویلا داشتید، اتاقک در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

سوالات متداول درباره دریاچه لفور

دریاچه لفور کجاست؟

دریاچه لفور در استان مازندران، شهرستان سوادکوه، دهستان لفور و منطقه دیوتک قرار دارد.

بهترین زمان سفر به دریاچه لفور کی است؟

بهترین زمان سفر به دریاچه لفور اوایل فصل‌ بهار، آخر تابستان و پاییز هستند.

امکانات دریاچه لفور کدامند؟

دریاچه لفور به دلیل بکر بودن امکانات خاصی ندارد.

آیا امکان اقامت در دریاچه لفور وجود دارد؟

بله، انواع اقامتگاه‌ها و کلبه‌های جنگلی در نزدیکی دریاچه لفور برای اقامت وجود دارند.

4.3/5 - (48 امتیاز)

اتاقک

گلناز قمیان

گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. درباچه لفور کاملا بسته است و به هیچ کس اجازه بازدید نمی دن ما700کیلومتر کوبیدیم رفتیم تا دریاچه لفور ببینیم ولی به هیچ وجه اجازه نمیدن شما دریاچه لفور ببینین نمی دونم چرا اینو اعلام نمی کنن که مردم بیخودی تا اونجا نرننمی دونم چه علتی داره که دریاچه لفور که جز منابع طبیعی ایرانه و حق هر ایرانی هست که بتونه حداقل اون رو ببینه بستن و اجازه بازدید نمی دن جدا برایمن جای سواله؟

    1. سلام و درود
      اگر خود سد رو میفرمایید که همیشه بسته است برای عموم
      ولی اطراف دریاچه لفور شما میتونید استفاده کنید و لذت ببرید.

  2. درود بر شما
    بسیار عالی
    اطلاعات کامل و مفید بود.
    واقعاً جای با صفایی هست.
    اواخر خرداد ۱۴۰۲ به اتفاق خانواده اونجا بودیم که یک خاطره به یادماندنی برامون رقم خورد.
    جای همه ی دوستان سبز.
    کلام آخر اینکه حتما پیش بینی هواشناسی منطقه فراموش نشه تا بیشترین لذت را بتونید دریافت کنید.
    شاد باشید.

    1. سلام جناب اطراف خود دریاچه میشه کمپ زد .چون دوستان رفتند پارسال .گفتند نمیشه پا دریاچه رفت محیط بانی نمیزاره ؟راهنمایی میفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *