شهرها

معرفی 10 تا از شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت

در زندگی امروزه که همه مشغول کار و تلاش‌اند مسافرت با اینکه خیلی دلچسب است اما کار سختی به‌نظر می‌رسد چون نیاز به وقت کافی و برنامه‌ریزی دارد. خیلی از افراد فکر می‌کنند برای سفر نیاز به روزهای تعطیل زیادی دارند اما ما به آن‌ها می‌گوییم سفر به شهرهای نزدیک به تهران و دیدن جاذبه‌های گردشگری آن‌ها در روزهای آخر هفته هم امکان‌پذیر است.

با یک شب اقامت و اجاره ویلا در شهرهای نزدیک شهرتان می‌توانید یک سفر کوتاه و لذت‌بخش در روزهای آخر هفته داشته باشید و خستگی یک‌ هفته کار و تلاش را بین ببرید. اگر پایتخت‌‌نشین‌اید و قصد سفر به شهرهای نزدیک تهران یا اجاره سوئیت در تهران را دارید و وقت زیادی هم ندارید ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید که پیشنهاد‌های خوبی برایتان داریم.

اجاره ویلای ارزان نزدیک تهران
عکس از گوگل

کردان، روستای ویلاها، از شهرهای نزدیک به تهران

کردان که در گذشته روستا بود و حالا به شهری پر از کارخانه و ویلاهای استخردار تبدیل شده و یکی از شهرهای نزدیک به تهران و مقصدهای سفر ساکنین پایتخت است. این شهر که در غرب استان البرز قرار گرفته آب‌و‌هوای مطبوعی دارد و فاصله‌اش با تهران خیلی کم است.

اگر شما هم از افرادی هستید که ترجیح می‌دهید مهمانی‌های خانوادگی را در فضایی دلباز برگزار کنید فرصت را از دست ندهید و با رزرو ویلای استخردار در کردان مقدمات یک دورهمی فراموش نشدنی را فراهم کنید.

البته فراموش نکنید کردان طبیعت زیبایی مثل باغ‌های میوه و رودخانه‌ای خروشان دارد که برای طبیعت‌گردی مقصدی بی‌نظیر است.

کردان ۶۵ کیلومتر با تهران فاصله دارد و از تهران باید به سمت اتوبان کرج-قزوین حرکت کنید و بعد از ۲۰ کیلومتر وارد خروجی کردان شوید و مسیر را ادامه دهید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی
اجاره ویلا کردان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

کردان یکی از نزدیکترین مقاصد گردشگری تهران
عکس از گوگل

کاشان، شهر شعر و سهراب، از دیگر شهرهای نزدیک به تهران

یکی از شهرهای نزدیک به تهران ، که مقصد خوبی برای سفر ارزان و کوتاه است، کاشان است. این شهر تاریخی نه تنها به دلیل فاصله نزدیک مورد توجه تهرانی‌هاست بلکه از سراسر جهان برای دیدن بناهای تاریخی و تپه‌های باستانی آن توریست‌های زیادی به آن سفر می‌کنند. شهر زیرزمینی نوش‌آباد، خانه‌های تاریخی، مسجد آقا بزرگ، مراسم گلاب‌گیری، آبشار نیاسر و ییلاق قمصر از جاذبه‌های مهم کاشان‌اند.

کاشان ۲۴۵ کیلومتر با تهران فاصله دارد و باید برای سفر به آن از تهران به جاده قم و بعد از آن به جاده قم-کاشان بروید تا به این شهر برسید

با اقامت در کاشان به دیدن این جاذبه‌ها و بناهای معروف بروید و یکی از مسافرت‌های دوست‌داشتنی زندگی‌تان را تجربه کنید.

اجاره سوئیت در کاشان با کیفیت تضمینی
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

اجاره سوئیت در کاشان
عکس از گوگل

قزوین، قلعه الموت کجاست؟

ممکن است بارها نام قلعه الموت را شنیده باشید و تصور کنید برای دیدن آن باید مسیری طولانی را طی کنید. اما این تصور اشتباه است. الموت یکی از شهرهای استان قزوین است که منطقه‌ای خوش آب‌و‌هواست و به تهران خیلی نزدیک است و شاید با چهار ساعت رانندگی به این شهر برسید. برای رسیدن به این منطقه باید آماده رانندگی در یک مسیر کوهستانی و تماشایی باشید.

مسیری پر پیچ‌وخم و زیبا، قلعه الموت، دریاچه‌ اُوان و روستاهایی قدیمی از دیدنی‌های این شهرند.

با رزرو ویلای ارزان در الموت شب را در این شهر بمانید و صبح روز بعد را در هوایی دل‌انگیز و لطیف شروع کنید و طبیعت‌گردی را در این منطقه ادامه دهید.

فاصله تهران تا قزوین ۱۳۵ کیلومتر است و از قزوین تا الموت ۱۰۶ کیلومتر فاصله وجود دارد. تهرانی‌ها از اتوبان کرج-قزوین باید به ورودی قزوین بروند و بعد از آن از خروجی جاده الموت راه را ادامه دهند.

قزوین و الموت
عکس از گوگل

دماوند، شهر قهرمان‌های افسانه‌ای، از شهرهای نزدیک به تهران

دماوند یکی از شهرهای نزدیک به تهران و در این استان است که فاصله خیلی کمی تا تهران دارد و از شرق تهران می‌توانید به شهر اسطوره‌های افسانه‌ای برسید. دماوند شهر سیب‌های زرد پاییزی و قله‌ای بلند است که آبشارها و چشمه‌های زیادی دارد. این شهر در زمستان‌ها برفی است و در تابستان هوای معتدلی دارد. بهارش سرسبز و پاییزش زرد و نارنجی است و هنگام قدم زدن در کوچه‌ باغ‌هایش صدای خش‌خش برگ‌های پاییزی را زیر پاهایتان شبیه به موسیقی طبیعت می‌شنوید.

دماوند تا تهران ۷۴ کیلومتر فاصله دارد و از سه‌راه تهران‌پارس به سمت جاجرود و دماوند حرکت کنید.

اجاره ویلا دماوند با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

برای اجاره باغ و ویلا نزدیک تهران کلیک کنید.

عکس از گوگل

قم، سفری به شیرینی طعم سوهان

قم یکی از شهرهای زیارتی است که به دلیل وجود حرم معصومه‌ (س) زائرها و مسافرهای زیادی به این شهر سفر می‌کنند.

این شهر یکی از مقصدهای سفرهای کوتاه است که تهرانی‌ها می‌توانند خیلی زود به آن‌جا برسند و سفر سیاحتی و زیارتی خوبی داشته باشند. سوهان یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی‌های این شهر است و در ورودی آن یک خیابان بزرگ را می‌بینید که پر از فروشگاه‌های سوهان با طعم‌های مختلف است. امیدواریم در سفر به قم و گشت‌و‌گذار در بازار قدیمی،‌ خانه ملاصدرا، خانه یزدان‌پناه و باغ گنبد سبز اوقات خوشی داشته باشید.
فاصله تهران تا قم ۱۳۵ کیلومتر است و باید از جاده تهران-قم به این شهر سفر کنید.

قم حرم حضرت معصومه
عکس از گوگل

طالقان، از شهرهای نزدیک به تهران

از میان دیگر شهرهای نزدیک به تهران باید شهر زیبای طالقان را نام ببریم. طالقان یک منطقه‌ی ییلاقی و دیدنی در میان کوه‌های البرز است و از به‌هم پیوستن چهار محله به نام‌های شهرک، گلینک، کولج و پردسر شکل گرفته است. طالقان پر از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی است، و هر سال مسافران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. از دیدنی‌های نمونه‌ی این شهر می‌توان به چشمه‌ها و آبشارهای فراوانِ آن، برای مثال چشمه آب گرم گنداب، چشمه آب گرم گراب، آبشار شله بن، آبشار نرنووجود، آبشار آسکان، آبشار سفید آب و آبشار خرس اشاره کرد. البته شمار این چشمه‌ها و آبشارها زیاد است و نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را نام برد، پس بهتر است خودتان به طالقان سفر کنید و همه‌ی آن را با چشم خود ببینید. همچنین غارهای طبیعی، مزارع سرسبز و گل‌گشت، و کوه و قله‌های طالقان را هم باید در نظر داشته باشید. در کل، این شهر پر از جاذبه‌های طبیعی است، پس بی‌گمان اگر به دنبال لذت بردن از طبیعتی بکر و آب‌وهوای فوق‌العاده هستید، طالقان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

شمار این جاذبه‌ها به‌قدری زیاد است که نمی‌توان همه‌ی آن‌ها را در این نوشته نام برد. ولی اگر گذرتان به طالقان افتاد، به سراغ دیدنی‌هایی مانند سد و دریاچه طالقان، ارژنگ قلعه، امام‌زاده قاضی میر سعید، روستای ایستا، روستای اورازان، روستای دیزان، خانه آیت‌الله طالقانی و روستای میر هم بروید.

طالقان کم‌وبیش 140 کیلومتر با تهران فاصله دارد. برای رفتن به این شهر باید اتوبان تهران-کرج را به سمت قزوین بروید، سپس با گذشت از شهرهای کرج، هشتگرد و آبیک، به جاده انحرافی و اختصاصی طالقان برسید. پس از رد کردنِ زیاران و گذر 28 کیلومتر، به گردنه ابراهیم‌آباد می‌رسید و با پایین آمدن از گردنه، چشم‌تان به سد طالقان خواهد افتاد.

اجاره ویلا طالقان با پشتیبانی 24 ساعته
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

فشم

شهر اوشان، فشم، میگون یا شهر رودبار قصران، که بیشتر با نام اوشون فشم شناخته می‌شود، یکی دیگر از مناطق ییلاقی تهران به شمار می‌رود که برای آب‌وهوای خارق‌العاده‌اش شناخته می‌شود. اوشون فشم هم یکی از شهرهای نزدیک به تهران است که مردم بسیاری را در روزهای تعطیل به سوی خود می‌کشاند. این شهر در هر روز و فصلی از سال، دیدنی بوده و همیشه پر از مسافران گوناگون از سراسر ایران، به ویژه تهران، است. اگر می‌خواهید از سایه‌ی درختان فشم در روزهای گرم سال لذت ببرید و آرامش بی‌نظیری را تجربه کنید، پس بهار و تابستان بهترین زمان برای شما خواهد بود. اگر هم عاشق برف و سرما، به‌ویژه ورزش و تفریحات زمستانی هستید، پس فصل زمستان خود را برای دیدن این شهر خالی نگه دارید. اگر هم به دنبال دیدن طبیعتی زیبا هستید که روح‌تان را جلا می‌دهد، فصل پاییز بهترین هنگام برای سفر به اوشون فشم است.

فشم پر از دیدنی‌های طبیعی، روستاهای چشم‌نواز و رستوران‌های فوق‌العاده است. از میان این جاذبه‌های گردشگری می‌توان به آبشار لاوان، آبشار لار محله، روستاهای گرمابدر، آبنیک، جیرود، دورود و روته، زایگان و امامه، و همچنین رستوران‌های سفیر، باغ بهشت، زاگرس، و در آخر مجتمع رفاهی و گردشگری باغ ایرانی اشاره کرد.

فاصله تهران تا اوشون فشم کم‌وبیش 35 کیلومتر است. برای رفتن به این شهر، نخست باید به بزرگ‌راه شهید بابایی بروید، سپس در ادامه و با گذر از شهرک امید و لشگرک، به لواسان رفته و به منطقه‌ی اوشان و فشم برسید.

 

فشم تهران

اجاره ویلا فشم با بهترین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

کن سولقان، از دیگر شهرهای نزدیک به تهران

کن سولقان یا کن سولوقون، یکی از دره‌های زیبا و چشم‌نواز پیرامون شهر تهران است. کن و سولقان هم در واقع نام دو روستا بوده که معمولا نام‌هایشان در کنار یکدیگر شنیده می‌شود و آن‌ها را با نام کَن سولَقان یا کن سولوقون می‌شناسند. این روستاها با آن آب‌وهوای خوش و رستوران‌های شگفت‌انگیزشان در شمال غربی تهران و منطقه 5 جای گرفته‌اند، و از دیگر شهرهای نزدیک به تهران به شمار می‌روند. کن سولقان جزو کهن‌ترین شهرهای ایران است و دیرینه‌ی آن به 1400 سال پیش برمی‌گردد. این روستا دیدنی‌های فراوانی دارد و می‌تواند یکی از بهترین مقصدها برای مسافران تهرانی در نظر گرفته شود. از میان این دیدنی‌های گیرا و دل‌انگیز می‌توان به غار بیوک آقا، امام‌زاده داوود، رودخانه کن و دره دو چناران، آبشار رندان، پارک جنگلی کوهسار اشاره کرد که همگی از دیرباز چشم‌به‌راه مسافران عزیز ایرانی هستند و اوقات خوشی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورند. افزون‌بر این دیدنی‌ها، همچنین باید روستاهای بی‌نظیر کن سولقان را هم ببینید. پس اگر به این منطقه‌ی خوش‌منظر رفتید، یادتان باشد روستاهای سنگان، وردیج و واریش را هم ببینید و از طبیعت، رودخانه‌ها و آب‌وهوای حیرت‌آور آن‌ها لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به این روستا بهار تا نخستین روزهای پاییز است. اگرچه مسافران معمولا هر زمانی که بخواهند به کن سولقان سفر می‌کنند، ولی از آن‌جایی که این روستا در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، در فصل زمستان هوای آن سرد شده و با بارش برف روبه‌رو می‌شود. پس اگر خیلی طرف‌دار آب‌وهوای سرد و برفی نیستید، دور فصل زمستان را برای سفر به این روستا خط بکشید.

کن سولقان کم‌وبیش 26 کیلومتر با تهران فاصله دارد و بهترین مسیر برای رفتن به امام‌زاده داوود از سمت اتوبان همت است. سپس باید وارد بزرگراه آبشناسان شوید و به سمت بلوار کوهسار بروید. در پایان این بلوار، می‌توانید مسیرتان را به سمت سولقان تغییر داده و به این شهر زیبا برسید.

کن سولقان

فیروزکوه

فیروزکوه، مرکز شهرستان فیروزکوه بوده و در دل جاده فیروزکوه قرار گرفته است. این جاده‌ی زیبا در موازات جاده چالوس جای گرفته که دریای مازندران را به تهران پیوند می‌دهد. اگر در این جاده قرار بگیرید، فرقی ندارد مسیرتان را به کدام سو دگرگون کنید و در هر گونه به یک روستا یا شهری چشم‌نواز خواهید رسید. یکی از این شهرها فیروزکوه است که در گروه شهرهای نزدیک به تهران قرار می‌گیرد و از زیبایی‌ها و دیدنی‌های ویژه‌ای برخوردار است. از بهترین دیدنی‌های این شهر که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید، می‌توان قله‌ی میشینه مرگ، چشمه آب معدنی خمده، غار رود افشان، روستای سله بن، دریاچه سد نمرود، غار بورنیک، روستای هرانده و پل ورسک را نام برد. البته خیال نکنید تنگه واشی و محیط زیبای آن را فراموش کرده‌ایم!

تنگه واشی را می‌توان زیباترین دیدنی و جاذبه‌ی فیروزکوه تلقی کرد. اگر به دنبال سفری کوتاه‌مدت به شهرهای نزدیک به تهران هستید، حتما فیروزکوه و تنگه واشی را در نظر داشته باشید. به این منطقه‌ی چشم‌نواز که دیرباز مکانی برای شکار شاهان بوده، سفر کنید و یک پیاده‌روی سه کیلومتری برای دیدن رودخانه و آبشار بی‌نظیر این منطقه داشته باشید. اگر تا کنون به تنگه واشی نرفته‌اید، شاید گمان کنید این پیاده‌روی کمی خسته‌کننده باشد، ولی بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم و بگوییم یکی از بهترین اوقات را برای شما رقم خواهد زد. این مسیر طبیعت فوق‌العاده‌ای دارد و جمعیت زیادی هم برای دیدن آن به فیروزکوه سفر می‌کنند. پس شما هم باید در این جمعیت قرار بگیرید و تنی به رودخانه‌ی خنک تنگه واشی بزنید، و چشمان‌تان را به آسمان آبی و صخره‌های بلند آن بدوزید.

فیروزکوه کم‌وبیش 144 کیلومتر با تهران فاصله دارد. مسیر تهران تا فیروزکوه کاملا سرراست است. شما باید وارد جاده فیروزکوه شوید و پس از گذر از شهرهایی مانند پردیس و دماوند، به فیروزکوه برسید.

فیروزکوه

لواسان، آخرین مورد از شهرهای نزدیک به تهران

آخرین شهری که نام می‌بریم، لواسان است که در شهرستان شمیرانات قرار گرفته و از دیگر شهرهای نزدیک به تهران محسوب می‌شود. لواسان دره‌ای ییلاقی با آب‌وهوایی دل‌چسب است و با جای گرفتن در دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز، چشم‌اندازهای بکر و بی‌نظیری را مانند رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان در اختیار دارد و به همین دلیل شهرت بسیاری پیدا کرده است.

از دیدنی‌های ویژه و شگفت‌انگیز لواسان باید آبشار ناران، غار هملون، غار خميره، سد لتیان، امامزاده اسماعیل، روستای برگ جهان، غار موزه وزیری، روستای افجه، گردنه قوچک، رودخانه جاجرود، و همچنین کاروانسرای چشمه دو برار را نام برد.

لواسان در شمال شرقی تهران قرار دارد و با فاصله‌ای کم‌وبیش 40 کیلومتری، مقصد گردش‌گری گیرا و نزدیکی به شمار می‌رود. برای رفتن به این شهر، می‌توانید از آزادراه شهید بابایی یا بزرگ‌راه شهید زین‌الدین سفر کنید و سپس از جاده لشگرک به لواسان برسید. این جاده به بلوار امام خمینی می‌رسد که مسیر ورود به لواسان به شمار می‌رود.

اجاره ویلا لواسان با تضمین کیفیت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

اجاره ویلا و اجاره سوئیت از اتاقک

3.4/5 - (45 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. شهرستان آران‌و‌بیدگل هم در همسایگی کاشان با داشتن کویر مرنجاب ودریاچه زیبای نمک بسیار دیدنی و زیباست

  2. سلام دوست عزیز، لطفا روی لینک‌های مربوط به هر شهر کلیک کن، اونجا می تونی قیمت‌ها رو ببینی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *