جاهای دیدنیآبشار ها

معرفی کامل آبشارهای اطراف تهران به همراه آدرس و عکس

آبشارگردی یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات برای علاقمندان طبیعت و کوهنوردان است. به خصوص اگر اهل ماجراجویی باشید، لذت توصیف‌ناپذیری از کشف آبشارهای پنهان را در مناطق صعب‌العبور و جنگل‌ها تجربه خواهید کرد. خنکا و صدای آرامش‌بخش آب را هم که در نظر بگیریم، زیبایی این مکان‌ها تکمیل می‌شود. خب، وسوسه کافی است! بیایید باهم با تعدادی از خارق‌العاده‌ترین آبشارهای اطراف تهران آشنا شویم. این آبشارها گزینه‌های عالی برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر هستند. تا آخر این مطلب با ما همراه باشید تا یک آبشارگردی اساسی داشته باشیم.

آبشار کلوگان

آبشار کلوگان
ارتفاع آبشار کلوگان حدود 40 متر است – عکاس: Ali SHOJAATI

اولین آبشار از لیست هیجان‌انگیز ما کلوگان است. این آبشار که به کلیگان نیز معروف است یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری است. علت نامگذاری آبشار، قرارگیری در یکی از روستاهای خوش آب‌وهوای دهستان رودبار است که به همین نام خوانده می‌شود.  آب این آبشار با خروش از ارتفاع 40 متری به زمین می‌ریزد. مسیر آبشار کلوگان در رودخانه فرعی قرار دارد و از سمت چپ به رودخانه اصلی می‌پیوندد. برای رسیدن به پای آبشار باید حدود 300 متر در امتداد رودخانه و با گذشتن از حاشیه سرسبز و دیدنی آن حرکت کنید. در طول مسیر آبشار، علاوه‌بر مناظر خیره‌کننده و چشم‌انداز‌های زیبا، چشمه‌های آب جوشانی نیز وجود دارد. بعد از پیاده‌روی در دل طبیعت، چشیدن خنکای آب چشمه‌ها، روحتان را جلا می‌بخشد.

پس از حدودا 1.5 ساعت طبیعت‌گردی، صدای آبشار را خواهید شنید. اگر اهل آب‌تنی و شنا هم هستید پس خودتان را آماده کنید و در حوضچه‌های کوچک آبشار شیرجه بزنید. خبر خوش برای کوهنوردان وجود قله‌های متعدد چون کلوگان، مهرچال، همهن، آتشکوه و ساکا در این منطقه فرصت مناسبی برای کوهنوردی ایجاد کرده است. اگر شما هم به چالش علاقمندید، مسیر خود را تغییر داده و از راه‌های کوهستانی به سمت آبشار حرکت کنید.

آدرس آبشار کلوگان: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، دهستان رودبار قصران، روستای کلوگان

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار چال مگس

آبشار چال مگس
آبشار چال مگس به معنی لانه زنبورعسل است – عکاس: Mohsen Ahmadi

آبشار چال مگس، آبشار خروشان و جذابی که از دل صخره‌های سنگی به پایین می‌ریزد، ارمغان طبیعت به کوهنوردان ماجراجو است. اگر در یک روز تعطیل احساس خستگی کردید، می‌توانید لذت بردن از مناظر این آبشار را در برنامه خود بگنجانید. آبشار چال مگس در شمیران تهران قرار دارد. آبشار چال مگس شمیران دارآباد از سمت شمال به رشته کوه توچال و از جنوب به دشت‌های اقدسیه دسترسی داشته و توسط طبیعتی وحشی و بکر محاصره شده است.

آبشار چال مگس در واقع به معنای لانه زنبورعسل است. گفتنی است که کلمه مگس در زبان محلی به معنای زنبور است. مشخص است که چقدر در دشت‌های اطراف، گل و گیاه وجود دارد؟ نه؟! لانه زنبور قطعا محیطی سرسبز و خوش آب‌وهوا است. با این وجود می‌توانید پس از آبشارگردی، سراغ گیاهان دارویی اطراف رفته و در دشت‌های بهشتی کوهپایه قدم بزنید.

آدرس آبشار چال مگس: تهران، شمال شهر تهران، منطقه دارآباد

آبشار ولیلا

آبشار ولیلا
آبشار ولیلا در میان جنگل‌های انجیلی قرار دارد – عکاس: Sammy Skywalker

اگر دلتان یک تفریح کوتاه و دلچسب در خارج شهر می‌خواهد، به آبشار ولیلا بروید. آبشار ولیلا در دل جنگل‌های انجیلی زیبا و بکر واقع شده است. همچنین این آبشار از جمله آبشارهای نزدیک تهران است که می‌توان در قالب یک سفر یک روزه به آن دسترسی داشت.

آبشار ولیلا یکی از زیباترین آبشارهای میان تهران و مازندران است که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. مطمئنا علاقمندان جنگل‌گردی، نام جنگل انجیلی را به کرات شنیده‌اند. آبشار ولیلا در مسیر این جنگل و در منطقه‌ای کوهپایه‌ای قرار گرفته است. ارتفاع این آبشار 25 متر بوده و ظاهر بسیار جذابی دارد. حوضچه آبشار به‌علت وجود درختان متراکم در اطراف، انعکاسی سبز رنگ از محیط را داشته و عمق نسبتا زیادی دارد. ترکیب صدای پرندگان و ریختن آب در حوضچه آبشار، موسیقی آرامش‌بخشی ایجاد کرده است.

روستای دیدنی ولیلا در واقع در محوطه زیرآب از توابع سوادکوه قرار دارد. سوادکوه، طبیعتی آشنا برای گردشگرانی است که منحصرا به مناطق بکر و جنگلی علاقه دارند.

آدرس آبشار ولیلا: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شهر زیرآب، بعد از روستای اتو، روستای ولیلا

آبشار شکرآب

آبشار شکرآب
آبشار شکرآب یکی از جاذبه‌های دیدنی روستای آهار است – عکاس: Hossein Tehrani

آبشار شکرآب در روستای آهار قرار گرفته و یکی از جاذبه‌های محبوب این روستا است. برای دسترسی به این آبشار در امتداد رودخانه حرکت خواهید کرد. به انتهای مسیر پیاده‌روی که برسید، صخره سنگی باشکوهی را می‌بینید که انگار آب از درون آن می‌جوشد. تمامی سبزی‌های این طبیعت سخت و بکر، در مسیر آب و اطراف آبشار جوانه زده و مثل کودکانی در اطراف مادرشان قرار گرفته‌اند.

در مسیر پیاده‌روی توجه کنید که بعد از امامزاده، رودخانه دو شاخه می‌شود و مسیر دسترسی به آبشار از سمت چپ است. همچنین بهتر است کفش مناسبی به همراه داشته باشید تا پستی و بلندی مسیر اذیتتان نکند. پس از پیاده‌روی لذت‌بخش و گردش در طبیعت بی‌نظیر روستا، به کافه شکراب می‌رسید. بشینید و خستگی در کنید تا با انرژی کامل به دیدن زیبایی‌های آبشار بروید.

آدرس آبشار شکرآب: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، روستای شکرآب

آبشار سنگان

آبشار سنگان
آبشار سنگان در فهرست میراث ملی ثبت شده است – عکاس: Reza Mahjoob

آبشار سنگان بزرگ‌ترین آبشار تهران است. مشخصا این آبشار باشکوه برای علاقمندان به هیجان گزینه مناسبی است. تماشای آبی که از ارتفاع 30 متری به پایین می‌ریزد، شما را به وجد خواهد آورد. جالب است بدانید که این آبشار دیدنی در فهرست میراث ملی نیز ثبت شده است. برای دسترسی به آبشار، نیاز به پرداخت ورودی و پیاده‌روی در باغ دره خواهید داشت. معمولا گردشگران خودروهای خود را کنار امامزاده نزدیک آبشار پارک کرده و با پیاده‌روی و گردش، مسیر خاکی ادامه را طی می‌کنند. هر قدر در این مسیر به آبشار نزدیک‌تر شوید، سرسبزی و طبیعت رنگی دورتان بیشتر خواهد شد.

در طول مسیر دو چشمه طبیعی و یک غار سحرانگیز هم وجود دارد. پس پکیج پیاده‌روی و طبیعت گردی‌تان به طور کامل تکمیل خواهد بود.

آدرس آبشار سنگان: استان تهران، شمال غربی شهر تهران، بخش کن، روستای سنگان

آبشار تیزآب

آبشار تیزآب
آب گازدار آبشار تیزآب درمان بسیاری از بیماری‌هاست – عکاس: Ahmad Cheraghi

شهرستان دماوند جزو مناطق بکر و سرسبز ایران است که انواع مختلف و گوناگونی از آبشارها و چشمه‌ها را در دل خود نگه داشته و دوست‌داران طبیعت را به سمت خود می‌کشاند. مطمئنا نام چشمه تیزآب را شنیده‌اید. می‌گویند آب گازدار این چشمه درمان بسیاری از بیماری‌ها است. 500 متر که از چشمه فاصله بگیرید، صدای آواز آبشار به گوش می‌رسد.

تیزآب مکانی است که در هر فصلی از سال، مناظر بکر و خیره‌کننده‌ای برای ارائه دارد. با این حال، یخچال‌های طبیعی که در زمستان تشکیل می‌شود، یک چیز دیگرند. این یخچال‌ها جاذبه‌های خاص و نایابی هستند که ارزش دیدن دارند. همچنین دامنه آبشار و آبراهه‌هایی که در طول زمان و در قلب کوهستان ایجاد شده‌اند، گزینه‌های فوق العاده‌ای برای عکاسی هستند. پس حتما تیزآب را با این همه جاذبه و شگفتی، در لیست آبشارگردی خود بگنجانید.

آدرس آبشار تیزآب: استان تهران، شهرستان دماوند، منطقه دشت مزار

آبشار دوقلو

آبشار دوقلو
آب آبشار دوقلو از برف‌های دماوند تامین می‌شود – عکاس: mehrzad alizade

همانطور که از نامش پیداست، آبشار دوقلو از دو آبشار خروشان و زیبا تشکیل شده که در نقطه سقوط از هم جدا می‌شوند. آبشار دوقلو به عنوان یکی از محبوب‌ترین آبشارهای منطقه شمیرانات تهران شناخته می‌شود. این آبشار در زیر پناهگاه شیرپلا قرار گرفته و 2700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. آب آبشار از برف‌های دماوند تامین شده و بسیار خنک و باطراوت است. شاید در برخی منابع، آبشار دوقلو را با نام آبشار شیرپلا نیز خوانده باشید.

آدرس آبشار دوقلو: استان تهران، شمال شهر تهران، ارتفاعات دربند، نزدیک پناهگاه کوهستانی شیرپلا

آبشار اوسون

آبشار اوسون
برای رفتن به آبشار اوسون حتما کفش و لباس مناسب داشته باشید.

مسیر آبشار اوسون یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کوهنوردی است. به‌عنوان یک راه زمستانه و سفید رنگ، می‌توان از مسیر دلچسب و فوق‌العاده اوسون نهایت لذت را برد. تصور کنید که برف‌های سفید را در نوردیده و با صدای خروش آبشار هیجان زده شوید. اوسون برای بسیاری از کوهنوردان تازه‌کار یا کوهنوردانی که مدت‌ها از صعود دور بودند، بهترین انتخاب است. این مسیر رویایی از دربند تهران شروع می‌شود. پس از رد شدن از میدان مجسمه ناحیه دربند به روستای پس قلعه می‌رسید.

برای تجربه چالش جذاب کوهنوردی، از سمت شیرپلا شروع کنید و به سمت توچال پیش بروید. مناظر پوشیده از برف و کوه‌های باصلابتی که در مسیر هستند، نمایی بی‌نظیر ایجاد می‌کنند. البته لازم به ذکر است که برای صعود به توچال، نیاز به تجهیزاتی همچون کفش و لباس مخصوص خواهید داشت. در نهایت با خستگی شیرینی که دارید، به آبشار رویایی اوسون رسیده و از زیبایی آن شگف زده خواهید شد.

آدرس آبشار اوسون: استان تهران، ناحیه دربند، حد فاصل پس قلعه و شیرپلا و ایستگاه ۵ توچال

آبشار خور

آبشار خور
آبشار خور با ارتفاع 50 متر در روستای زیبا خور واقع شده است – عکاس: Mostafa Mottaghi Niya

آبشار خور با 50 متر ارتفاع، در روستایی به همین نام یعنی روستای خور جلوه‌گری می‌کند. از آبشار خور در تمامی فصل‌ها می‌توان دیدن کرد. این آبشار در زمستان‌ها یخ می‌زند و منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز را به وجود می‌آورد؛ البته در زمستان‌ها رسیدن به آبشار کمی سخت‌تر است.

مسیر آبشار کوهستانی و بکر بوده و دشت‌های رویایی دارد. از روستای خور که حرکت کنید، تا رسیدن به آبشار 45 دقیقه پیاده‌روی خواهید داشت. ماگ‌های قهوه خود را پرکنید و به دل کوهستان بزنید. تماشای آبشاری که از دل کوه‌های سنگی به بیرون می‌جهد، ارزش این پیاده رفتن را دارد. البته تنها زیبایی آبشار هدیه صعودتان به این مکان نخواهد بود، در اطراف این مسیر، جاذبه‌های محبوبی چون پیست اسکی روستای خور هم وجود دارد که بی‌صبرانه منتظر یخ‌نوردان و علاقمندان به ورزش‌های زمستانی است.

آدرس آبشار خور: استان البرز، 17 کیلومتری جاده چالوس، روستای خور

آبشار سوئک

آبشار سوئک
رفته رفته شیب مسیر آبشار سودک تندتر می‌شود.

این آبشار یکی از معروف‌ترین آبشارهای اطراف تهران است. آبشار سوئک در مجاورت روستا پس قلعه قرار گرفته و سالانه گردشگران بسیاری به سمت خود جذب می‌کند. طبیعت وحشی و کوهستانی این آبشار، مسیر بازدید را برای کوهنوردان نیز مهیا می‌کند. اگر هدفتان ورزش هم نباشد، می‌توانید با خانواده یا دوستان، در نزدیکی آبشار کمپ کرده و از موسیقی آب لذت ببرید.

آب این آبشار به‌علت موقعیت قرارگیری بسیار سرد است. شاید در همان اول و ابتدای فکر کنید که مسیر آبشار سوئک هموار است و حتی برای کوهنوردان و افراد غیرحرفه‌ای چالش چندانی ایجاد نمی‌کند؛ با این حال رفته رفته و با ارتفاع گرفتن از سطح زمین، شیب‌ها تندتر و تندتر می‌شوند و انرژی و استقامت بیشتری خواستار است.

آدرس آبشار سوئک: استان تهران، شمال شهر تهران، منطقه کلکچال

آبشار ایگل

آبشار ایگل
بهترین زمان بازدید از آبشار ایگل اواخر بهار و اوایل فصل تابستان است – عکس از سایت: مجله دلتا

این آبشار در دامنه شرقی توچال و در نزدیکی تهران به وجود آمده و برای پیک‌نیک آخر هفته خانواده‌ها مکان خوبی است. این آبشار علاوه‌‌بر زیبایی وصف نکردنی، منظره‌ای رو به قله توچال دارد که زیبایی آن را بیشتر کرده است. بر خلاف اکثر آبشار‌هایی که نام برده می شود این آبشار از صخره‌ها جاری شده و زیر این آبشار حوضچه‌ای تشکیل داده است. زمان مناسب این آبشار اواخر بهار و اوایل تابستان است. به‌علت هوای خنکی که در تابستان دارد، انسان را مدتی از استرس و گرمای طاقت فرسای شهری دور می‌کند. این آبشار به دو ساعت پیاده‌روی نیاز دارد؛ اما نگران مسیر آن نباشید، زیرا مسیری هموار و کم‌شیبی دارد و مشکلی برای افراد سن بالا و حتی کودکان به وجود نخواهد آورد.

آدرس آبشار ایگل: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، 4 کیلومتری غرب روستای اوشان، روستای ایگل

آبشار آیینه ورزان

آبشار آیینه ورزان
آبشار آیینه ورزان برای شنا و آب تنی بسیار مناسب است.

این آبشار در نزدیکی دماوند و فیروزکوه قرار گرفته و 20 متر ارتفاع دارد. با این حال به‌علت وجود حوضچه در زیر آبشار و ارتفاع کم آن برای آب‌ تنی مناسب است. اگر اهل شنا و آب‌تنی هم هستید حتما از آیینه ورزان دیدن کنید! بهترین زمان بازدید از آبشار ورزان فصل بهار و تابستان است. این آبشار برای تفریح یک روزه‌ پایتخت‌نشینان عزیز سفر ایده‌آلی است.

آدرس آبشار آیینه ورزان: استان تهران، شهرستان دماوند، روستای آیینه ورزان

آبشار رجب

آبشار رجب
آبشار رجب ترکیبی از طبیعت مازنی و تهرانی دارد – عکاس: Behnamnw

این آبشار در منطقه دربند تهران واقع شده و برای علاقه‌مندان به کوه‌نوردی نامی آشنا دارد. اگر می‌خواهید یک مسیر کوهنوردی با منظره زیبا را تجربه کنید، آبشار رجب را در برنامه سفر خود جای دهید. مسیر گذر اصلی برای رسیدن به این آبشار دربند است؛ اما منطقه‌ای که آبشار قرار دارد شیرپلا نامیده می‌شود. شیرپلا منطقه‌ای است که نامش از گویش مازندرانی گرفته شده و آب‌‌وهوای خاص خود را دارد. ترکیبی از طبیعت مازنی و تهرانی، کوه‌های بلند و سرسبز خیره‌کننده، همگی در مسیر آبشار رجب وجود دارند. این آبشار در نزدیکی آبشار دوقلو واقع شده است. به عبارتی می‌توان گفت دنباله آن آبشار است.

آدرس آبشار رجب: استان تهران، شمال شهر تهران، دربند، حدفاصل منطقه پس قلعه تا شیرپلا

آبشار ناران

آبشار ناران
آبشار ناران حدود 38 کیلومتر از مرز تهران فاصله دارد.

آبشار ناران در منطقه لواسانات تهران قرار گرفته و تنها ۳۸ کیلومتر از مرز تهران فاصله دارد. آب‌‌وهوای این منطقه و زیبایی آبشار باعث شده تا یک لوکیشن جذاب و دیدنی برای پایتخت‌نشینان به وجود بیاید. این آبشار در هر زمان از سال زیبایی خود را حفظ می‌کند و برای همین درهر موقع از سال می‌توانید از دیدن منظره آن لذت ببرید. مسیر پر درخت آبشار در فصل پاییز با سمفونی رنگ‌ها تزئین می‌شود و نمایی دل‌انگیز به خود می‌گیرد. پس این آبشار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عکاسی و لذت بردن از طبیعت وحشی آن است.

آدرس آبشار ناران: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش لواسان، شمال روستای کند علیا

آبشار آبنیک

آبشار آبنیک
آبشار آبنیک برای یخ‌نوردی هم مناسب است – عکاس: Ehsan Ghasemi

آبشار آبنیک در شهرستان شمیران تهران واقع شده و بسیار به تهران نزدیک است و به همین دلیل گردشگران زیادی به سوی خود جذب می‌کند. این آبشار با هشت متر ارتفاع در روستای آبنیک که از جمله روستاهای پر آب اطراف شهرستان است، قرار دارد. همچنین زیبایی وصف نشدنی آن جای حرفی برای سخن باقی نمی‌گذارد. این آبشار برای دور ماندن از آب‌‌وهوای شهری و فعالیت‌های خسته‌کننده آن بسیار مناسب است. همچنین آبشار آبنیک را می‌توان برای یخ‌نوردی هم در نظر گرفت. در فصول هر سال، آب آبشار فضایی سحرانگیز ایجاد می‌کند. چشمه آبنیک که در مسیر آبشار جاری می‌شود، آبی سفید و گوارایی دارد و منظره‌ی بیش از حد لذت‌بخش را به محیط هدیه می‌دهد.

آدرس آبشار آبنیک: استان تهران، شهرستان شمیران، بخش رودبار قصران، روستای آبنیک

آبشار شورآب

آبشار شورآب
آب آبشار شورآب قابل شرب نیست – عکس از سایت: خبرگزاری فارس

منطقه پل سفید مازندران زیبایی‌های بسیار زیادی دارد و یکی از این زیبایی‌ها آبشار شورآب است. این آبشار در کنار ریل راه‌آهن و در دره‌ روستای شور آباد قرار گرفته است. آب این آبشار و رودخانه‌های اطرافش، همان‌طور که از نامشان هم پیداست شور هستند و قابل شرب نیستند و این شوری از لایه‌های گوگردی زمین منشا می‌گیرد. شورآب رنگ بسیار زیبایی دارد و به‌علت املاح ترکیبی آن به رنگ قرمز جاری می‌شود.

وای که این رود خون، چقدر برای عکاسی فوق‌العاده است. رنگ و خاصیت آبشار باعث شده تا ویژگی متفاوتی از سایر آبشارها داشته باشد و صدالبته می‌تواند ساعت‌ها شما را خیره و مبهوت کند. برای لذت بردن از یک مکان متفاوت و حیرت‌انگیز می‌توانید به این آبشار سفر کنید.

آدرس آبشار شورآب: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای شورآب

آبشار پسنگ

آبشار پسنگ
برای گریز از گرمای طاقت‌فرسا تابستان آبشار پسنگ گزینه مناسبی است.

آبشار پسنگ از معروف‌ترین آبشارهای نزدیک تهران است که به‌علت نزدیک بودنش به دربند تهران علاقه‌مندان زیادی دارد. فضاهای دیدنی و آب‌وهوای آن در همه فصول سال زیبا و چشم‌‌نواز بوده و پذیرای شما است. آبشار پسنگ از ارتفاع نسبتا بلندی جاری می‌شود و به اطراف می‌جهد. آب این آبشار از برف‌های کوه‌های پایتخت تامین می‌شود و به همین علت خنک و جذاب است. آب گوارای آبشار هوای اطراف را هم خنک کرده و برای فرار از گرمای تابستان بسیار ایده‌آل و عالی است.

آدرس آبشار پسنگ: استان تهران، شمال شهر تهران، منطقه دربند، دهستان پس قلعه

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار ورسک

آبشار ورسک
ارتفاع آبشار ورسک حدود 20 متر است – عکاس: hamid khorshidi

آبشار ورسک در حدود ۲۰ دقیقه از روستای ورسک فاصله دارد و در 170 کیلومتری استان تهران واقع شده است. ورسک ارتفاعی حدود 20 متر دارد. مسیر آبشار از رودخانه‌ها گذشته و آب‌‌وهوای معتدلی دارد و برای دور شدن از هوای آلوده شهری و استفاده از هوای پاکیزه این منطقه می‌توان به این آبشار سفر کرد. بهترین زمان سفر به این منطقه از اواخر زمستان تا اواخر پاییز است و تقریبا در طول سال زیبایی چشم‌‌نوازی دارد و گردشگران زیادی را برای دیدن خود به سوادکوه می‌کشاند.

آدرس آبشار ورسک: استان مازندران، شهرستان سوادکوه، روستای ورسک

آبشار کبوترخوان

آبشار کبوترخوان
در کنار آبشار کبوترخوان، رودخانه و آبشارهای کوچکی وجود دارند که طبیعت را دوچندان زیباتر کرده‌اند – عکاس: Hossein Tehrani

آبشار کبوترخوان از آبشارهای زیبایی است که در خود استان تهران واقع شده است. منطقه شمیران از مناطق بکر استان تهران است که این آبشار را با ارتفاع 15 متر و با ابهتی ویژه در خود جای داده است. این آبشار برای گردش‌های کوتاه آخر هفته، مکان مناسبی است. می‌توانید این آبشار را در لیست سفرهای خود قرار دهید و اوقات خوبی را با خانواده خود بگذرانید. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آبشار کبوترخوان این است که می‌توان در اواسط فصل بهار هم مقداری برف در مناطق اطراف آن مشاهده کرد. این ترکیب جالب از فصول، مناظری جالب و کم پیدا پدید می‌آورد. علاوه‌بر این آبشار تعدادی آبشارهای کوچک و رودخانه جاری نیز وجود دارند که طبیعت آن را بکرتر کرده است.

آدرس آبشار کبوترخوان: استان تهران، شمال شهر تهران، منطقه دارآباد، روستای کبوتر‌خوان

آبشار برجی کلا

آبشار برجی کلا
آبشار برجی کلا از مجموع 4 آبشار تشکیل شده است.

آمل شهری قدیمی و نام‌دار است که آبشار برجی کلا از آبشارهای زیبا تشکیل شده در آن است. نام آبشار از روستای برجی کلا گرفته شده است. منظره شگفت‌انگیز و رویایی این آبشار گردشگران زیادی را مجذوب خودش می‌کند. مسیر آبشار از مزایای خوب این طبیعت زیباست؛ زیرا مسیر پیاده‌روی به سمت آبشار راحت بوده و حتی برای افراد میانسال هم مناسب است. این آبشار از مجموع تعداد زیادی آبشار تشکیل شده که ۳ آبشار اولی به صورت پله‌ای و عریض هستند؛ اما آبشار چهارم پر ارتفاع بوده و به حوضچه پایین دستی می‌ریزد. لازم به ذکر است که 3 آبشار اولی حدود هفت متر ارتفاع دارند و آبشار چهارم 23 متر است.

آدرس آبشار برجی کلا: استان مازندران، شهرستان آمل، روستای برجی کلا، دره چلاو

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت
آبشار شاهان دشت شامل هشت آبشار است که به صورت پله‌ای هستند – عکاس: Amin Mojudi

آبشار شاهان دشت از بزرگترین آبشارهای مازندران است که در روستای شاهان دشت نزدیک به آمل قرار دارد. این آبشار بکر زیبایی خاصی داشته و حس و حال خوبی را به گردشگران منتقل می‌کند. بهترین زمان سفر برای این آبشار تمام فصول سال است؛ چون آبشار عظمت و پر آبی خود را در طول سال حفظ می‌کند. آبشار شاهان دشت شامل هشت آبشار است که به صورت پله‌ای واقع شده‌اند و زیبایی فوق‌‌العاده‌ای دارند. ارتفاع مجموع این آبشارها به حدود 180 متر می‌رسد. دیدن این آبشارهای زیبا حس شگفت‌انگیزی دارد. شما هم دلتان می‌خواهد همه آبشارها را فتح کرده و از زیباییشان لذت ببرید؟! پس هر چه زودتر عجله کنید.

آدرس آبشار شاهان دشت: استان مازندران، 70 کیلومتری شهر آمل، بخش لاریجان، روستای شاهان دشت

آبشار کمرد

آبشار کمرد
آب‌وهوای آبشار کمرد در تابستان خنک و دلپذیر است – عکاس: سید مجتبی بهشهری

آبشار کمرد در نزدیکی جاجرود و یکی از روستاهای نزدیک شهرستان تهران واقع شده و آب‌‌وهوای خنک و کوهستانی دارد. آبشار کمرد به‌علت قرارگیری در ۲۵ کیلومتری تهران، شمار زیادی از گردشگران تهرانی را میهمان خود می‌کند. بهترین زمان سفر به کمرد، در بهار و پاییز است؛ اما در تابستان هم هوای مطلوب و خنکی دارد. اطراف این آبشار درخت وجود دارد و برای پیک‌نیک به همراه خانواده یا دوستان محل مناسبی است.

آدرس آبشار کمرد: استان تهران، شهرستان جدید پردیس، بخش جاجرود

سخن آخر

شاید با شناختن این تعداد از آبشارهای بکر و دیدنی در اطراف تهران، تعجب کرده باشید؛ اما طبیعت این شهر شلوغ شگفت‌انگیز است. در اطراف تهران آبشارها، رودخانه‌ها و چشمه‌های بسیاری با دسترسی آسان و سریع وجود دارند. پس اگر به دنبال فرار از فشار و استرس زندگی شهری هستید، آماده سفری یک روزه به آبشارهای بکر و جذاب تهران شوید. کوله بار خود را ببندید و تجربه‌های خود را از گشت‌وگذار در آبشارهای رویایی اطراف تهران با ما در میان بگذارید.

4.2/5 - (24 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. خیلی عالی بود. کشورمون آبشارهای خیلی خوبی داره. فقط باید بهش سفر کرد و دید و لذت برد

  2. ابشار خور ربطی به دهستان ادران ندارد ،دهستان خوریکی از دهستان های زیر مجموعه روستای ارنگه بزرگ است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *