شهرهاجاهای دیدنی

تابستان اطراف تهران کجا بریم؟ | روستای افجه، دشت لار، روستای خنک ارنگه و چند جای دیگر…

با آمدن فصل تابستان کم‌کم هوای تهران نیز رو به گرمی می‌رود و بسیاری از پایتخت‌نشینان به دنبال مکانی خنک و زیبا می‌گردند تا چند روزی را در آنجا سپری کرده و روح خسته خود را جلا دهند.

تهران پایتخت ایران در کنار همه شلوغی‌ها، هوای آلوده و ترافیکش جاذبه‌های دیدنی بسیاری را نیز در دلش جای داده است. جاذبه‌هایی که چهره دیگری از این کلان‌شهر را به نمایش گذاشته‌اند و برای پر کردن اوقات فراغت مکان مناسبی به شمار می‌روند؛ اما تمام مکان‌های دیدنی پایتخت در داخل شهر قرار ندارند. در اطراف تهران نیز روستاها و مناطق متعددی وجود دارند که می‌توانید تنها با چند کیلومتر فاصله گرفتن از این شهر به دل طبیعت آن‌ها پناه برده و از گشت‌وگذار و استراحت در آن‌ها لذت ببرید.

جاهای گردشگری اطراف تهران، بهترین مقاصد گردشگری  برای گذراندن روزهای گرم تابستان و آخر هفته‌ها به شمار می‌روند. اگر برای یک سفر تابستانی در حال برنامه‌ریزی هستید و می‌خواهید با ییلاقات و مناطق دیدنی اطراف تهران در تابستان آشنا شوید با ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید.

روستای افجه

روستای افجه
افجه؛ روستایی بکر و دیدنی در نزدیکی پایتخت – عکاس: Mahnaz Shaker

روستاهای زیادی در ایران در دامنه کوه‌های بلند واقع شده‌اند. روستای افجه نیز نمونه جذابی از این نوع روستاها است که در دامنه رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته است. این روستای خوش آب‌وهوا بهشتی گمشده در نزدیکی تهران است که در 5 کیلومتری شمال خاورشهر لواسان قرار گرفته و تنها 30 کیلومتر با پایتخت فاصله دارد. رودخانه‌های متعددی از میان روستای افجه عبور می‌کنند که حس سرزندگی به این روستا بخشیده و همراه با باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی اطراف طبیعت چشم‌نوازی را خلق کرده‌اند.

افجه در ارتفاع 2020 متری از سطح دریا قرار گرفته و روستایی کوهستانی و سردسیر به شمار می‌رود؛ اما در بهار و تابستان آب‌وهوای معتدل و دل‌نشینی بر این منطقه حاکم می‌شود. نزدیکی این روستا به تهران، طبیعت زیبا همراه با آب‌وهوای خنک و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی که در دل خود جای داده است ازجمله دلایلی است که می‌توانید روستای افجه را برای سفر در فصل تابستان در میان گزینه‌های سفر خود قرار دهید. برای رفتن به روستای افجه باید از اتوبان بابایی به جاده لشگرگ بروید و با ادامه دادن این جاده به روستای افجه برسید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

دشت لار

دشت لار
دشت لار؛ دشتی سرسبز و دیدنی با چشم‌انداز زیبای قله دماوند – عکاس: Sahar Safaei

اگر به روستای افجه سفر کردید کمی از روستا فاصله گرفته و دشت لار را هم تماشا کنید که دیدن آن خالی از لطف نیست. دشت لار در نزدیکی منطقه رینه و در دل کوهپایه‌های دماوند واقع شده و برای عاشقان طبیعت یک مقصد دیدنی‌ و تماشایی به شمار می‌رود. این دشت به دلیل برخورداری از پوشش گیاهی و جانوری متنوع و کم‌نظیر جزء پارک‌های ملی ایران و مناطق حفاظت شده اطراف پایتخت محسوب می‌شود. دشت لار در کنار طبیعت زیبا و منحصربه‌فرد دارای آب‌وهوای باصفا و فوق‌العاده دلنشینی است و محل مناسبی برای ییلاق‌های تابستانی به شمار می‌رود. در گذشته نیز این دشت بسیار مورد توجه پادشاهان بوده و پادشاهان بسیاری برای تفرج در فصل گرما این منطقه را انتخاب می‌کردند. وجود سد خاکی لار نیز در این منطقه بر قابلیت‌های آن افزوده است. در این سد امکان ماهیگیری وجود دارد. اگر اهل ماهیگیری هستید می‌توانید از این فرصت نهایت لذت را ببرید.

دشت لار در 75 کیلومتری تهران و در جاده آبعلی و منطقه پلور واقع‌شده است و برای رفتن به این دشت باید مسیری حدوداً دو ساعته را بپیمایید. از دو طریق امکان دسترسی به دشت لار وجود دارد. یکی از این مسیرها از طریق روستا است و مسیر دیگر نیز از طریق ورود به جاده هراز است که بعد از امامزاده هاشم به دشت لار خواهید رسید.

روستای ارنگه

روستای ارنگه
روستای ارنگه؛ ارنگه روستایی بکر و زیبا با آبشارهای دیدنی در مسیر سرسبز جاده چالوس – عکاس: F Alef

اگر به دنبال یک محیط سرسبز و خوش آب‌وهوا در اطراف تهران هستید روستای ارنگه بهترین گزینه است. در این روستا که تنها 18 کیلومتر با شهرستان کرج فاصله دارد جاذبه های طبیعی بی‌شماری ازجمله آبشار خور و دره هفت چشمه گی و همچنین باغ‌های میوه فراوان و اماکن تاریخی و دیدنی‌ترین موزه‌ها با هم در رقابت هستند.

یک قبرستان قدیمی و باستانی نیز در انتهای مسیر این روستا قرار دارد که با قدم زدن در این قبرستان می‌توانید سنگ‌ها باستانی به جای مانده از ادوار گذشته رو نظاره کنید. در روستای ارنگه در کنار جاذبه‌ها دیدنی، اقامتگاه‌ها و ویلاهای متعددی نیز ساخته شده‌اند که مسافران بسیاری در سفرشان به این روستا برای اقامت از آن‌ها استفاده می‌کنند. مسیر منتهی به روستای ارنگه آسفالت است و برای رفتن به این روستا باید از سمت جاده چالوس خارج شده و با طی مسافتی ۲ کیلومتری به سرسبزترین روستای اطراف تهران برسید.

روستای آهار

روستای آهار
روستای آهار؛ بهشت عاشقان طبیعت – عکاس: مهرداد فقیری ‪Mf25azar62‬‬‬‬‬‬‬‬

در میان روستاهای اطراف تهران، روستاهای آهار یکی از خوش آب‌وهواترین و بزرگ‌ترین روستاهای این منطقه به شمار می‌رود. این روستا در محدوده شهر رودبار قصران و شمیرانات قرار گرفته و برای دوری از آب‌وهوای آلوده تهران پاتوق خوبی برای طبیعت دوستان و گردشگران محسوب می‌شود. روستای آهار در میان چندین کوه واقع شده و رودخانه معروف پیش کنک و شکرآب با آب زلال و خنک خود که از دل کوه‌های گاجره و سی‌پال سرچشمه می‌گیرند حس طراوت و سرزندگی به آن بخشیده‌اند. به لطف همین رودها روستای آهار از گونه‌های گیاهی و جانوری فراوان و آب‌وهوای دلنشین و ملایمی برخوردار است و برای سفرهای تابستانی انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

اگر روستای آهار را برای سفرتان انتخاب کردید در نظر داشته باشید که در این روستا هتل و اقامتگاه وجود ندارد؛ اما برای اقامت می‌توانید از اتاق‌های اجاره‌ای و خانه‌های روستایی استفاده کنید. کمپ کردن در دل طبیعت آهار نیز در فصل تابستان یکی دیگر از گزینه‌های اقامت در روستای آهار است. البته در مناطق اطراف این روستا حیوانات وحشی زندگی می‌کنند؛ بنابراین بهتر است مناطق امن و نزدیک به روستا را برای چادر زدن انتخاب کنید.

 برای رفتن به روستای آهار ابتدا وارد بزرگراه شهید بابایی شوید و از آنجا به سمت جاده لواسان-لشکرک بروید. از این جاده با طی مسافتی به سمت اوشان خارج شوید و پس از مدت کوتاهی رانندگی به روستای زیبای آهار خواهید رسید.

روستای آبنیک فشم

روستای آبنیک فشم
روستای آبنیک فشم؛ روستایی با طبیعتی خیره کننده و تماشایی – عکاس: Ali kashani zadeh

روستای آبنیک یکی دیگر از روستاهای ییلاقی اطراف تهران است که در 15 کیلومتری شمال شرقی فشم و در شهرستان خوش آب‌وهوای شمیرانات واقع شده است. این روستا که به نگین رودبار قصران شهرت دارد در بستر رودخانه کلارود شکل گرفته و طبیعت سرسبز و آب‌وهوای مطبوع و دلنشین خود را مدیون همین رود است. اگر به کوهنوردی علاقه دارید دامنه کوه‌های اطراف با گونه‌های گیاهی بکر و چشم‌اندازهای دیدنی گزینه خوبی برای کوهنوردی و ورزش و تفریح هستند. این روستا در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا و در دامنه کوه‌های البرز قرار گرفته و با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، تابستان‌های خنک و دلپذیر، دامنه‌های گسترده و دیدنی کوه‌های اطراف و حاشیه سرسبز رودخانه کلارود خاطرات به یادماندنی را برای گردشگران ثبت می‌کند. البته زمستان‌های برفی و یکدست سفیدپوش این روستا نیز میزبان علاقه‌مندان به هوای سرد و یخ‌نوردان است.

برای رفتن به این روستا باید از اتوبان شهید بابایی وارد جاده لشکرک شده و تا گردنه قوچک به مسیر خود ادامه دهید. بعد از رسیدن به گردنه و دوراهی لواسان- فشم وارد جاده فشم شده و در میدان امام خمینی فشم از خروجی اول خارج و وارد جاده زایگان شوید. در این جاده با طی مسافت ۱۲ کیلومتری و گذر از روستاهای متعدد، در انتهای مسیر و در ضلع شمالی جاده به تابلوی روستای ابنیک خواهید رسید از این جاده تا روستا نیز 500 متر فاصله است.

روستای فیلبند

روستای فیلبند
روستای فیلبند؛ روستایی شگفت انگیز در میان ابرها – عکاس: یـلدا کــورد

روستای فیلبند که بسیاری از مردم آن را با نام شهر ابرها می‌شناسند یکی دیگر از مناطق ییلاقی اطراف تهران است که در جنوب شهر بابل و در ارتفاعات نزدیک سوادکوه واقع شده است. هرچند که این روستا از مناطق دیدنی مازندران است؛ اما به دلیل فاصله کم به پایتخت جزء محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روستاهای اطراف تهران به شمار می‌رود. از این روستای به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع 2300 متری از سطح دریا به‌عنوان بام شرقی یاد می‌شود.

یکی از ویژگی‌های بارز روستای فیلبند وجود اقیانوس ابرها است که بر قابلیت‌های این روستا افزوده است. از آنجایی که این روستا در فصل زمستان به دلیل آب‌وهوای سرد تقریباً خالی از سکنه می‌شود؛ بنابراین بهترین زمان برای بازدید از آن فصل بهار و تابستان است. می‌توانید در فصل بهار و تابستان با حضور در این روستا مناظر فوق‌العاده‌ای دیدنی روستا و جنگل‌های سرسبز اطراف را در ارتفاعی پایین‌تر از خودتان و آن هم در میان ابرها ببینید و لذت ببرید. آرامش موجود در این روستا قابل وصف نیست. پس اگر از شلوغی و هیاهوی تهران خسته شده‌اید فیلبند گزینه مناسبی برای شما هست. مسیر جاده‌ای سرسبز و پیچ‌درپیچ منتهی به این روستا نیز درست به‌اندازه خود مقصد دیدنی است. برای رسیدن به این روستا می‌توانید در جاده هراز با طی مسافت 140 کیلومتری وارد مسیر فرعی شوید و با 30 کیلومتر رانندگی به روستای فیلبند برسید.

سرپوش تنگه

سرپوش تنگه
سرپوش تنگه جزو جنگل‌های خنک در اطراف تهران است.

اگر به جنگل پیمایی در تابستان علاقه‌مندید جنگل سرپوش تنگه یکی از جنگل‌های خنک اطراف تهران است که در استان مازندران و ما بین چالوس و مرزن آباد واقع شده است. این جنگل در دل طبیعتی بکر قرار دارد و علت نام‌گذاری آن به سرپوش تنگه وجود تنگه‌ای در انتهای مسیر است که درختان سر به فلک کشیده روی آن را پوشانده‌اند. این جنگل دارای دو تنگه است که با پیاده‌روی و گذر از یک آبشار کوچک به تنگه اول رسیده و با ادامه مسیر به تنگه دوم خواهید رسید که در انتهای آن بزرگترین آبشار سرپوش تنگه قرار گرفته است.

در طول مسیر، تماشای آویزهای جنگلی، گوش دادن به صدای پرندگان و صدای شاخه‌ها و برگ‌ها در اثر نسیم خنک می‌تواند لذت‌بخش باشد. گذشته از طبیعت بکر با آبتنی در آبشارهای این تنگه نیز تابستان و گرمای آن را از یاد خواهید برد. البته در نظر داشته باشید که فرود و صعود از بزرگ‌ترین آبشار این تنگه خطرناک است و نیاز به تجهیزات دارد. برای رفتن به این تنگه باید وارد جاده کرج-چالوس شده و پیش از رسیدن به پلیس راه چالوس وارد مسیر فرعی روستای محمودآباد شوید. با ادامه دادن این مسیر به سرپوش تنگه خواهید رسید.

روستای کردان

روستای کردان
کردان؛ روستایی مملو از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی – عکاس: Vahid Safarifard

کردان با آمدن فصل تابستان بهترین مکان برای فرار از روزهای گرم تهران است. کردان روستایی زیبا با طبیعت بکر و شبیه به شمال است که فاصله چندانی با تهران و کرج ندارد و چون مسیر آن آزادراهی است در کمتر از یک ساعت می‌توانید از پایتخت به کردان بروید. این روستا به دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی دارای آب‌وهوای خنک و دلنشینی است و به طور معمول دمای آن بیشتر از 30 درجه نمی‌شود. به طوری‌که حتی در اوج تابستان نیز احساس گرما نخواهید کرد.

اهل سفرها معتقدند تابستان بهترین زمان سفر به کردان است. در این فصل درختان میوه به بار نشسته و همه تفریحات نیز برقرار است. برای سفر به کردان ابتدا باید وارد اتوبان تهران-کرج شده و به کرج بروید. بعد از رسیدن به کرج به مسیر خود ادامه داده و وارد آزادراه کرج- قزوین شوید. 16 کیلومتر بعد از پلیس‌راه کرج- قزوین به پل روستان کردان خواهید رسید.

اجاره ویلا کردان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

تنگه واشی

تنگه واشی
تنگه واشی؛ پناهگاهی خنک و تماشایی برای فرار از روزهای گرم سال – عکاس: Amir Mahtab far

اگر به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر یک‌روزه در دل گرمای تابستان هستید پیشنهاد ما به شما تنگه واشی یا ساواشی است. این تنگه در فاصله نه‌چندان دور از پایتخت و در جاده تهران به فیروزکوه واقع شده و یکی از پرطرفدارترین تفرجگاه‌های اهالی تهران برای فرار از گرمای تابستان به شمار می‌رود. برای رفتن و بازدید از این تنگه باید عاشق آب‌بازی و پیاده‌روی باشید؛ چراکه باید در مسیر منتهی به این آبشار از میان دیوارهای سنگی بلند عبور کنید. وجود آبشارها و چشمه‌های متعدد در این مسیر فرصت خوبی برای آبتنی است که باعث می‌شود گرمای تابستان را فراموش کنید. برای رفتن به تنگه واشی باید از طریق جاده فیروزکوه راهی شده و مسیری حدوداً دوساعته را طی کنید.

آبشار شاهان دشت

آبشار شاهان دشت
آبشار شاهان دشت؛ آبشاری حیرت انگیز بر فراز کوهی هرمی شکل – عکاس: ahmad karimi

شاهان‌دشت نام بزرگ‌ترین آبشار استان مازندران با 62 متر ارتفاع است که در روستایی به همین نام و در کنار رودخانه زیبا و دیدنی هراز واقع شده است. مسیر دسترسی به این آبشار شیب‌دار است؛ بنابراین برای تماشای آن باید کمی پیاده‌روی را به جان بخرید. البته برای این کار باید کفش مناسب به همراه داشته باشید. قلعه تاریخی ملک بهمن که یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های کوهستانی البرز است در بالای این آبشار قرار گرفته است.

البته قسمت‌هایی از آن در گذر زمان تخریب شده است. آبتنی در این آبشار یکی از تفریحات هیجان‌انگیزی است که حسابی می‌تواند در گرمای تابستان سر کیفتان بیاورد. فاصله کم آبشار شاهان دشت با جاده هراز، نزدیک بودن آن به تهران و داشتن طبیعتی زیبا و دلنواز ازجمله دلایلی است که بیشتر پایتخت‌نشینان آبشار شاهان‌دشت را برای مقاصد سفرشان و ثبت خاطرات فراموش نشدنی انتخاب می‌کنند. فقط و فقط با 3 تا 4 ساعت رانندگی می‌توانید خود را به این مکان زیبا برسانید.

آبشار ترز

آبشار ترز
آبشار ترز؛ آبشاری دیدنی در دل جنگل‌های هیرکانی – عکاس: majid hadipour

آبشار ترز در دل جنگل سرسبز لفور که بخشی از جنگل‌های چند میلیون ساله هیرکانی است، جای گرفته است. دسترسی به این آبشار از طریق جنگل لفور امکان‌پذیر است؛ بنابراین لازم است حدوداً 40 دقیقه در جنگل لفور و از حاشیه رودخانه بابارود در مسیری با شیب ملایم پیاده‌روی کنید. رودخانه را نیز با پل چوبی دیدنی و هیجان‌انگیزش می‌توانید در داخل جنگل پیدا کنید. آبشار ترز از نوع آبشارهای آهکی است و خاصیت درمانی دارد.

در طول سال‌های زیاد دیواره آهکی چند طبقه پشت آبشار و چند غار آهکی کوچک نیز در پایین آبشار ایجاد شده‌اند. این آبشار از ارتفاعات منطقه سرچشمه می‌گیرد و با فروریختن از لابه‌لای درختان و خزه‌ها در نهایت به رودخانه بابل رود می‌ریزد. هوای مطبوع جنگل، طبیعت سرسبزی که پیرامون آبشار را احاطه کره است و آب خنک آبشار برای آبتنی در تابستان و فرار از گرما بهترین گزینه هستند.

روستای برغان

روستای برغان
روستای برغان؛ دیار سرسبز وخوش آب وهوای ایران – عکاس: roya wedding

برغان یکی از روستاهای ییلاقی و خوش آب‌وهوای اطراف تهران است که در مناطق کوهستانی استان البرز و ما بین دو رودخانه سنج و شاهرود قرار گفته است. این روستای زیبا و خوش آب‌وهوا در 80 کیلومتری تهران واقع شده است؛ بنابراین برای سفر یک روزه در بهار، تابستان و پاییز مقصد مناسبی به شمار می‌رود.

در این روستا باغ‌ها و مزارع سرسبز و همچنین رودخانه‌ها و چشمه‌های متعدد جاری است و نه‌تنها ساکنین اطراف این منطقه بلکه گردشگران و مسافران بسیاری نیز برای تعطیلات آخر هفته خود راهی این روستا می‌شوند. اگر به این روستا سفر کردید، می‌توانید در کنار طبیعت دیدنی آن از اماکن باستانی و تاریخی این روستا نظیر آتشگاه کرج، قلعه ایلخانی، زیارتگاه چهل دختر و غیره نیز دیدن کنید. همچنین برای علاقه‌مندان به اسب‌سواری نیز دو باشگاه اسب سوداری در این روستا وجود دارد که می‌توانید در سفر به این روستا از آن‌ها نیز استفاده کنید.

اجاره اقامتگاه های برغان با کمترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

آبشار دارنو

آبشار دارنو
آبشار دارنو؛ بی‌نظیرترین و خاص‌ترین آبشار مازندران – عکاس: mehrshad

آبشار زیبا و دیدنی دارنو یکی از مجموعه آبشارهای هفتگانه است که در دل جنگل‌های وسیع و سرسبز نوشهر قرار گرفته است. این آبشار با 25 متر ارتفاع بلندترین آبشار این مجموعه به شمار می‌رود. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای تماشای این آبشار است. می‌توانید در تابستان با پیمودن مسافت کم مسیر جنگلی منتهی به این آبشار در کنار لذت بردن از هوای پاک و دل‌انگیز و تماشای طبیعت سرسبز و زیبا تنی نیز به آب زده و از گرمای تابستان رها شوید.

دریاچه فراخین

دریاچه فراخین
دریاچه فراخین؛ تالابی بکر و دیدنی در دل جنگل – عکاس: reza karami

بعد از بازدید از آبشار دارنو می‌توانید کمی پیاده‌روی کرده و سری به دریاچه فراخین بزنید و از آب‌وهوای مطبوع و طبیعت دلنشین آن نیز بهره ببرید. این دریاچه مردابی بکر و دست نخورده در دل طبیعت است که از چشمه فراخین به صورت طبیعی تأمین می‌شود. دورتادور این دریاچه را درختان بلند هیرکانی احاطه کرده‌اند به طوری‌که با ورود به جنگل، دریاچه قابل مشاهده نیست. در نزدیکی فراخین سراسر سکوت حاکم است و تنها صدایی که به گوش می‌رسد صدای پرندگان و باد است. دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، پیاده‌روی و عکاسی ازجمله تفریحاتی است که می‌توانید در کنار تماشای این دریاچه از انجام آن نیز لذت ببرید.

چشمه آب معدنی خمده

چشمه آب معدنی خمده
چشمه آب معدنی خمده؛ چشمه ای با خواص درمانی – عکاس: hamid seyedi

چشمه آب معدنی خمده یکی از مقاصد پرطرفدار پایتخت‌نشینان در فصل تابستان است که در 30 کیلومتری جنوب فیروزکوه و در روستای خمده واقع شده است. این چشمه خواص درمانی دارد و با جوشش از دل کوه یک استخر طبیعی با آب زلال در پایین‌دست خود به وجود آورده است. آبتنی در این چشمه که در فاصله تقریباً دو ساعته از تهران واقع شده آن هم در اوج تابستان لذت وصف‌ناپذیری دارد. به همین دلیل است که این چشمه در فصل بهار و تابستان به‌خصوص آخر هفته‌ها پر از افرادی است که دوست دارند تنی به آب زده و از گرما و آلودگی تهران رها شوند. برای رفتن به این چشمه باید از تهران راهی فیروزکوه شوید و با پیمودن مسیری کمتر از چهل کیلومتر پس از دماوند از سمت راست جاده وارد جاده زرین‌دشت شده و به روستای خمده برسید.

آبشار جنگلک

آبشار جنگلک
آبشار جنگلک؛ از مواهب طبیعی اطراف تهران – عکاس: Vahid beygi

در نهایت با معرفی آبشار زیبا و دیدنی جنگلک، لیست جاهای دیدنی اطراف تهران در تابستان را به پایان می‌رسانیم. آبشار جنگلک ازجمله جاذبه‌های زیبا و دیدنی دماوند است که در هفت کیلومتری شرق این کلان‌شهر و در دره گروبار واقع شده است. این آبشار 35 متر ارتفاع دارد و در نوع خود جزء آبشارهای نیمه مرتفع به شمار می‌رود. برای بازدید از این آبشار باید عاشق پیاده‌روی باشید؛ چراکه برای پیمودن مسیر منتهی به این آبشار لازم است چند ساعتی را کوه‌پیمایی کنید.

ناگفته نماند که آبشار جنگلک در بخش غربی دریاچه تار قرار گرفته است. پس از بازدید از این آبشار می‌توانید به مسیر خود ادامه داده و با نیم ساعت پیاده‌روی از این دریاچه‌ زیبا نیز دیدن کرده و یک تیر و دو نشان بزنید. دریاچه تار جزء دریاچه‌های آب شیرین کشور هست می‌توانید ساعتی را در کنار آن‌ نشسته و از طبیعتی بکر و آب‌وهوای خنکش نهایت لذت را ببرید.

سخن آخر

مقاصد دیدنی اطراف تهران به‌قدری متنوع و متعدد هستند که صحبت از آن‌ها تمامی ندارد. با وجود چنین مناطق دیدنی در اطراف تهران دیگر بهانه‌ای برای خانه‌نشینی وجود ندارد. بسته به شرایط و امکانات و همچنین زمان و فصلی که برای سفر انتخاب کرده‌اید می‌توانید از میان گزینه‌های متعدد مقصد مناسب را انتخاب و سفرتان را آغاز کنید. ما در این مقاله تعدادی از پرطرفدارترین مقاصد دیدنی اطراف تهران در فصل تابستان را برای شما معرفی کردیم.

از میان این مناطق روستاهای آهار، افجه و ارنگه با آب‌وهوای خنک خود جزء بهترین ییلاق‌های اطراف تهران برای سفر کوتاه مدت در تابستان به شمار می‌روند. اگر قصد اقامت در یکی از روستاهای اطراف تهران را نیز داشته باشید در روستاهای کردان، فیلبند و غیره امکانات اقامتی متنوعی باب هر سلیقه‌ای وجود دار‌د. آبشارها و جنگل‌های اطراف تهران نیز با آن آب‌وهوای خنک خود از بهترین مقاصد اطراف تهران در تابستان به شمار می‌روند. با انتخاب مقصد دلخواهتان و رزرو اقامتگاه از طریق سایت اتاقک می‌توانید بدون دغدغه بار سفرتان را بسته و به گشت‌وگذار در دل طبیعت بپردازید.

سوالات متداول

کدام روستاها در اطراف تهران در تابستان خنک و سرد هستند؟

روستاهای افجه، ارنگه، دشت لار، آهار، آبنیک فشم، فیلبند، کردان و برغان جزو مکان‌های خنک اطراف تهران در تابستان هستند.

کدام آبشارها در اطراف تهران در تابستان مقصد خنک برای گردشگران محسوب می‌شود؟

آبشارهای شاهان دشت، ترز، دارنو، جنگلک و تنگه واشی جزو مقاصد خنک برای گردشگران هستند.

دریاچه‌ها و چشمه‌های طبیعی و خنک اطراف تهران در تابستان کدام‌ها هستند؟

دریاچه فراخین و چشمه آب معدنی خمده مکان‌های خنک و طبیعی اطراف تهران در تابستان هستند.

4.9/5 - (10 امتیاز)

اتاقک

سلوا طاحونی

سلوا هستم، پر انرژی، برونگرا و عاشق یادگیری، از نوشتن مقالات جدید لذت می‌برم و می‌توانم چیزهای جدیدی برای گفتن داشته باشم. محتوا خلق می‌کنم تا همه بتوانند سریعتر به چیزی که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *