رستوران‌گردیشهرها

بهترین فست ‌فودی‌ های تهران | 10 فست‌فود باکیفیت و پرطرفدار

پیتزا یکی از آن غذاهایی است که بسیاری از ما هیچ‌گاه خاطره اولین‌بار خوردن آن را فراموش نمی‌کنیم. اولین گاز از این غذا مثل غرق شدن در دریایی از مزه‌های جدید است که در آن داوطلبانه خودمان را به دست موج‌ها می‌سپاریم و می‌گذاریم ما را با خود به هر جا که خواستند ببرند. احتمالاً عطش ما برای تکرار آن لحظه تاریخی باعث می‌شود که دنبال بهترین فست ‌فودی‌ های تهران باشیم و پیتزاهای آن‌ها را امتحان می‌کنیم تا بار دیگر موج‌ها از راه برسند.

به عقیده شکموها میزی که روی آن پیتزا، برگر، ساندویچ و سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده وجود دارد، یکی از زیباترین قاب‌های جهان است و حتی طرفداران غذاهای سنتی هم نمی‌توانند به قاب بالا نه بگویند و با شنیدن اسم این ترکیب برنده آب‌دهانشان را قورت می‌دهند.

به دلیل محبوبیت فراگیر این غذاها، در این مقاله تصمیم گرفتیم تا بهترین فست ‌فودی‌ های تهران را معرفی کنیم تا اگر ساکن شهر تهران هستید یا می‌خواهید مهمان آن شوید و به دنبال رستوران خوب برای خوردن پیتزا، ساندویچ و برگر می‌گردید، حسرت‌به‌دل نمانید.

پیتزا داوود؛ جایی که همه چیز شروع شد

پیتزا داوود تهران
این پیتزافروشی جای پارک ندارد و جای نشستن آن هم محدود است. – عکاس: مهدی شمس آذر

اگر از قدیمی‌های پایتخت در مورد بهترین فست ‌فودی‌ های تهران بپرسید، به احتمال بسیار زیاد از پیتزا داوود و ساندویچ فریدون (فری کثیف) نام می‌برند. پیتزا داوود به عقیده بسیاری اولین فست‌فود و پیتزافروشی تهران است که قدمت آن به سال 1340 شمسی می‌رسد، زمانی که آقای داوود فرجی پور و دوست ارمنی‌اش تصمیم گرفتند جادوی مزه‌های ایتالیایی را به پایتخت ایران بیاورند.

بسیاری از اهالی فن بازاریابی اعتقاد دارند که کاراکتر آقا داوود و روش خاص او در استقبال از مشتری و دادن اشانتیون (سمپل و گیفت امروزی) باعث شده است که کسب‌وکار او به این میزان از موفقیت برسد و در این زمینه فقط به قدمت و اولین بودن خود در عرضه پیتزا، متکی نبوده است.

متأسفانه آقای فرجی پور چند سال پیش فوت کرد و شکل و شمایل سنتی و ساده پیتزافروشی او هم الان کمی تغییر کرده است؛ اما هنوز هم وقتی وارد این مغازه می‌شوید و سفارش می‌دهید، اول اسم کوچک شما را می‌پرسند و بعد یک بسته پر از کالباس خشک ساده (همان اشانتیون) به شما می‌دهند تا پیش از آماده شدن پیتزا آن را میل کنید و گرسنگی نکشید.

این پیتزافروشی جای پارک ندارد و جای نشستن آن هم محدود است و در روزهای شلوغ پیدا کردن جای خالی در بین چهارپایه‌های پلاستیکی جلوی مغازه هم دشوار است. با این حال اگر تا به حال به پیتزا داوود نرفته‌اید، حواستان باشد که نمی‌توانید نام پیتزاخور را روی خود بگذارید.

آدرس پیتزا داوود: تهران، خیابان انقلاب، خیابان حافظ جنوبی، خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر

تلفن: 02166758331

ساعات کاری: هر روز از 11 صبح تا 10:30 شب، جمعه‌ها تعطیل

محدوده قیمت: مناسب

پیتزا میخوش؛ اولین عرضه‌کننده پیتزاهای حجیم و بزرگ

پیتزا میخوش تهران
تمامی شعبات میخوش از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران محسوب می‌شوند. – عکاس: مهیار صادقیانی

سال‌ها پیش از آن که ساندویچی‌ها و فست ‌فودی‌ های  بمبی شهر را قبضه کنند، پیتزا میخوش در بلوار فردوس تهران پیتزاهای بزرگ و حجیم (اما باکیفیت) عرضه می‌کرد و از دهه 70 تاکنون، بسیاری برای خوردن فست‌فود و پیتزا در میخوش سر و دست می‌شکنند. اولین شعبه پیتزا میخوش در سال 1368 در بلوار فردوس شرقی تأسیس شد و بعد از استقبال مشتریان، این فست‌فود در یوسف‌آباد، فرمانیه، شهرآرا و سهروردی هم شعباتی را تأسیس کرد.

تمامی شعبات میخوش از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران محسوب می‌شوند و در آن‌ها می‌توانید انواع پیتزای آمریکایی و ایتالیایی را در ابعاد بزرگ میل کنید که معمولاً هر کدام از آن‌ها 2 نفر را سیر می‌کنند. علاوه بر این، انواع پاستا، ساندویچ، سالاد و مرغ‌سوخاری هم در شعبات میخوش سرو می‌شوند. دکوراسیون و محیط رستوران‌های میخوش به‌قدری زیبا و آرامش‌بخش است که حتی برای قرارهای عاشقانه هم می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

آدرس پیتزا میخوش بلوار فردوس: تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، نرسیده به رامین شمالی، پلاک ۲۵۷

تلفن: 02144090203

ساعات کاری: هر روز از 11:30 صبح تا 11:30 شب

آدرس پیتزا میخوش یوسف‌آباد: تهران، یوسف‌آباد، میدان سلماس، خیابان شهریار، جنب کوچه 10.1

تلفن: 02188023649

ساعات کاری: هر روز از 11:30 صبح تا 11 شب

آدرس پیتزا میخوش فرمانیه: بلوار اندرزگو، خیابان کامرانیه شمالی، خیابان لواسانی غربی، خیابان صالحی شمالی، پلاک ۱۴۹

تلفن: 02122205000

ساعات کاری: هر روز از 11:30 صبح تا 11:30 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

هات‌داگ مسعود؛ نفوذ هات‌داگ آمریکایی زیر پوست شهر

هات داگ مسعود
هات‌داگ مسعود از محصولات باکیفیت کارخانه‌های مشهور استفاده می‌کند. – عکاس: وحید تهرانی

هات‌داگ مسعود از بهترین فست‌فودهای تخصصی شهر است که تنها ساندویچ هات‌داگ سرو می‌کند و حتی در سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده مخصوص آن هم ردپایی از هات‌داگ پیدا می‌شود. همان‌طور که از توضیحات بالا حدس می‌زنید، نقش اصلی آیتم‌های منوی این رستوران سوسیس هات‌داگ است که با اضافه کردن مخلفاتی مثل سس قارچ، پنیر گودا، بیکن، فلفل هالوپینیو و … تنوع پیدا کرده‌اند.

هات‌داگ مسعود از محصولات باکیفیت کارخانه‌های مشهور استفاده می‌کند و از نظر کیفیت یکی از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است. این رستوران در سعادت‌آباد، نازی‌آباد، مجیدیه، پیروزی، یوسف‌آباد، تهران پارس، بلوار فردوس و اندرزگو شعبه دارد و در اکثر شعبات آن می‌توانید هم از فضای داخل و هم بیرون برای صرف غذا استفاده کنید. البته امکان سفارش آیتم‌های منوی هات‌داگ مسعود از طریق پلتفرم‌های آنلاین هم وجود دارد.

آدرس هات‌داگ مسعود سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، بلوار مدیریت (دریا)، خیابان برادران صراف‌ها

تلفن: 02188567202

ساعات کاری: 12 ظهر تا 12 شب

آدرس هات‌داگ مسعود نازی‌آباد: تهران، نازی‌آباد، خیابان اکبر مشهدی (بازارچه دوم)، پلاک ۱۱۳

تلفن: ۰۲۱۵۵۰۵۳۱۹۷

ساعات کاری: 10 صبح تا 11:30 شب

آدرس هات‌داگ مسعود مجیدیه: تهران، مجیدیه شمالی، خیابان برادران محمدی، بالاتر از میدان بهشتی، نبش کوچه مسعود معتقد

تلفن: 021754490

ساعات کاری: 10:30 صبح تا 11:45 شب

محدوده قیمت: مناسب

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

مرغ‌سوخاری کابوکی، قدیمی‌ترین سوخاری تهران

مرغ سوخاری کابوکی
کابوکی تا پیش از انقلاب یکی از شعبات KFC در ایران بود. – عکاس: بهزاد بیهقی

در بحث رستوران گردی همیشه قدمت با کیفیت رابطه مستقیم ندارد؛ اما اولین‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم از قدیمی‌هایی هستند که هنوز کیفیت خود را حفظ کرده‌اند. مرغ‌سوخاری کابوکی یکی از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است که اولین عرضه‌کننده مرغ‌سوخاری در پایتخت هم محسوب می‌شود. این فست فودی نوستالژیک در نزدیکی میدان تجریش تهران قرار دارد و در آن علاوه بر انواع مرغ‌سوخاری چندتکه، انواع ساندویچ سوخاری، قارچ سوخاری، سالاد و سوپ هم سرو می‌شود.

این رستوران در پاسداران و نیاوران هم شعبه دارد که شهرت و کیفیت آن‌ها به اندازه شعبه میدان تجریش نیست. کابوکی تا پیش از انقلاب یکی از شعبات برند مشهور KFC در ایران بود که پس از انقلاب با تغییر برند به کار خود ادامه داد. آقای سیروس یوسفی مؤسس کابوکی است که متأسفانه در دهه 70 شمسی فوت کرد و هنگام مراجعه به کابوکی تجریش می‌توانید عکس‌های دیدار او با نمایندگان برند KFC را ببینید.

این رستوران فضای بزرگ و جذابی برای نشستن دارد؛ اما در زمان‌های شلوغی به‌سختی جای خالی در آن پیدا می‌شود.

آدرس مرغ‌سوخاری کابوکی تجریش: تهران، میدان تجریش، ابتدای خیابان سعدآباد

تلفن: 02122709808

ساعات کاری: 11:30 صبح تا 11:45 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

داون تاون برگر؛ تجربه طعم واقعی برگر

دان تان برگر تهران
برگرهای خوشمزه این رستوران به همراه دورچین‌های حجیم سرو می‌شوند. – عکاس: جمشید غیاثی

قدمت داون تاون (دانتان) برگر به اندازه فست‌فودهای قبلی نیست؛ اما در چند سال فعالیت خود توانسته به شهرت زیادی برسد و مشتریان زیادی را جذب کند. برگرهای خوشمزه این رستوران به همراه دورچین‌های حجیم (سیب‌زمینی‌سرخ‌کرده و سالاد کلم) سرو می‌شوند و در کنار آن‌ها می‌توانید انواع سالاد سزار، یونانی و باربیکیو را هم سفارش بدهید.

دانتان برگر از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است که در خیابان جردن قرار داد و ازآنجایی‌که این خیابان به شلوغی همیشگی خود مشهور است، توصیه می‌کنیم تا جای ممکن با وسیله شخصی به این رستوران نروید و پیش از رفتن هم میز خود را رزرو کنید؛ چون شهرت و کیفیت این رستوران باعث شده است که در روزهای شلوغ جای خالی برای نشستن نداشته باشد.

آدرس دانتان برگر: تهران، خیابان نلسون ماندلا (جردن)، نبش کوچه ایرج

تلفن: 02122012949

ساعات کاری: 11 صبح تا 12:15 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

پیتزا هارمونی؛ سفر به ناپل در قلب تهران

پیتزا هارمونی تهران
آشپزخانه هارمونی فقط پیتزا ناپولیتن سرو می‌کند. – عکاس: متین اسماعیلی

پیتزا هارمونی یکی از جدیدترین و بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است که در مدت‌زمان کمی طرفداران زیادی پیدا کرده است و خوردن پیتزا در شعبات آن معمولاً به رزرو قبلی نیاز دارد. آشپزخانه هارمونی فقط پیتزا ناپولیتن سرو می‌کند، پیتزایی که منشأ آن به شهر ناپل در ایتالیا برمی‌گردد و خمیر پیتزا به همراه سس گوجه‌فرنگی (دست‌ساز) و پنیر موزارلا از ترکیبات اصلی آن محسوب می‌شود.

هارمونی با افزودن بیکن، سس پستو، سس انار، ریحان، بوقلمون و … به پیتزاهای ناپولیتن خود تنوع می‌دهد و اگر دوست دارید پیتزایی سبک بخورید و بعد از خوردن فست‌فود احساس سنگینی نداشته باشید، حتماً سری به شعبات این رستوران در خیابان گاندی، قیطریه و سعادت‌آباد بزنید. شعبه مرکز خرید گاندی این رستوران دکوراسیون ساده و جذابی دارد و هنگام انتظار برای صرف غذا می‌توانید فرایند پخت پیتزا در یکی از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران را ببینید.

آدرس پیتزا هارمونی گاندی: تهران، خیابان گاندی، مرکز خرید گاندی، طبقه همکف

تلفن: 02122012949

ساعات کاری: 7:30 عصر تا 11:30 شب

آدرس پیتزا هارمونی قیطریه: تهران، قیطریه، جنب پارک قیطریه، خیابان پولادوند

تلفن: 02122687706

ساعات کاری: 7 عصر تا 11:30 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

ساندویچ فریدون؛ نامش را هرگز نبرید

ساندویچ فریدون تهران
می‌توان این ساندویچی را پدر ساندویچی‌های بمبی و زاپاتا دانست. – عکاس: امیر خسروی

ساندویچ فریدون یکی از اولین ساندویچی‌های پایتخت و ایران است که در اوایل دهه 50 در منطقه سهروردی تهران تأسیس شد و می‌توان آن را پدر ساندویچی‌های بمبی و زاپاتا دانست. صاحب و مؤسس این ساندویچی آقای فریدون مهربانی است که از پیش از انقلاب به «فری کثیف» مشهور شد و متأسفانه این لقب تا دهه‌ها روی او باقی ماند.

برخی معتقدند که آقای مهربانی پیش از انقلاب گوشت غیرمجاز سرو می‌کرده است و به همین دلیل این لقب را روی او گذاشته‌اند و برخی دیگر هم اعتقاد دارند که صاحب این ساندویچی پشت دخل و در حضور مشتری پول‌ها را با دست می‌شمرده و بعد با همان دست ساندویچ درست می‌کرده است و کارگرهای او نیز همیشه لباس کثیف بر تن داشته‌اند. به همین دلیل به «فری کثیف» ملقب شده است.

البته خود آقای مهربانی در مصاحبه‌ای که پیش از درگذشتش (سال 99) انجام داد، اعلام کرد که اگر این لقب را از دهان کسی بشنود با او دست به یقه می‌شود و در حال حاضر پسران او هم میانه چندان خوبی با این لقب ندارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اگر به این ساندویچی رفتید، حواستان باشد که این عبارت را به زبان نیاورید.

البته از حق نگذریم ساندویچی فریدون از نظر مزه و کیفیت از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است و با وجود این که فضایی برای نشستن ندارد؛ اما ساندویچ‌های آن به امتحان کردنش می‌ارزد.

آدرس ساندویچ فریدون: تهران، سهروردی شمالی، خرمشهر (آپادانا)، نرسیده به صابونچی (مهناز)، عشقیار (نرسیده به میدان نیلوفر)

تلفن: 09363990866

ساعات کاری: 11 صبح تا 11 شب

محدوده قیمت: مناسب

ساندویچ طلایی؛ ستاره محلی ارمنی‌ها

ساندویچ طلایی
این ساندویچی دکوراسیون ساده و نوستالژیکی دارد. – عکاس: بهراد غلامی

اگر به دنبال طعم نوستالژیک ساندویچ‌های دهه شصت هستید و می‌خواهید ساندویچ مغزی را بخورید که مزه‌اش را هیچ‌وقت فراموش نکنید، حتماً به ساندویچی طلایی در خیابان میرزای شیرازی سری بزنید. ساندویچ طلایی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است که انواع محصولات پروتئینی را هم عرضه می‌کند. این ساندویچی دکوراسیون ساده و نوستالژیکی دارد و هنگام ورود به آن پیام‌ها و نوشته‌های روی دیوارها و سس‌ها توجهتان را جلب می‌کند.

به عنوان مثال روی دیوارهای این رستوران نوشته شده است که قدمت این ساندویچی به سال 32 برمی‌گردد و روی سس‌های خردل آن هم عبارت «خردل خیلی تند، اعتراض نکنید!» نوشته شده است؛ به این معنی که پیش از خوردن به شما هشدار داده شده است و بعد از سوختن دهانتان حق اعتراض ندارید.

در این ساندویچی می‌توانید انواع ساندویچ ژامبون، همبرگر، هات‌داگ، کوکتل، زبان و مغز را در نان بولکی یا باگت سفارش دهید. اگر باز هم هوس ساندویچ نوستالژیک کردید، دفعه بعد در همان ابتدای خیابان میرزای شیرازی (بالاتر از پل کریمخان) و جلوی ساندویچی مقدم توقف کنید که این رستوران هم یکی از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است.

آدرس ساندویچ طلایی: تهران، خیابان میرزای شیرازی، نبش هجدهم

تلفن: 02188909993

ساعات کاری: همه‌روزه 10 صبح تا 9 شب، جمعه‌ها تعطیل

محدوده قیمت: مناسب

آشپزخانه برادران، جایی برای خوردن صبحانه‌های خوشمزه و پیتزای باکیفیت

آشپزخانه برادران
در منوی این رستوران مدرن انواع غذای مخصوص افراد گیاهخوار هم پیدا می‌شود. – عکاس: فاطمه یوسفیان

آشپزخانه برادران از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است که بیشتر به خاطر صبحانه‌های خوشمزه خود شهرت دارد. در شیفت صبح این رستوران می‌توانید انواع املت مثل املت بیکن، سوسیس تخم‌مرغ، املت گوجه و املت اسفناج را نوش جان کنید و از پیش‌غذاهایی مثل سوپ جو و قارچ و عدسی هم لذت ببرید. البته پیتزاهای باکیفیت و حجیم (آمریکایی و ایتالیایی)، برگرها و غذاهای خانگی (کوکوسبزی) آشپزخانه برادران هم شهرت زیادی دارند.

در منوی این رستوران مدرن انواع غذای مخصوص افراد گیاهخوار هم پیدا می‌شود و کیفیت غذاهای آن باعث شده است که در بیشتر ساعات روز صندلی‌های آن پر باشند. البته خوردن غذای باکیفیت و خوشمزه ارزش انتظار را دارد.

آدرس آشپزخانه برادران: تهران، ضلع شمالی میدان شیخ بهایی، به سمت خیابان ونک، ابتدای سئول جنوبی، نبش کوچه نسترن

تلفن: 02188044202

ساعات کاری: 7 صبح تا 3 بعد از ظهر و 7 عصر تا 10:30 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

پیتزا چمن؛ به صرف ژامبون تنوری

پیتزا چمن تهران
طعم متفاوت ساندویچ ژامبون تنوری این رستوران را هیچ‌جایی ندارد. – عکاس: مهرداد مهابادی

پیتزا چمن یکی از قدیمی‌ترین و بهترین فست ‌فودی‌ های تهران است که در سال‌های اخیر مجدداً به دلیل کیفیت و طعم جذاب ساندویچ‌های ژامبون تنوری خود شهرت پیدا کرده است. شهرت ساندویچ‌های ژامبون تنوری این فست‌فود به حدی است که بسیاری از مناطق مختلف پایتخت خود را به یکی از شمالی‌ترین مناطق این شهر (نیاوران) می‌رسانند تا این ساندویچ را امتحان کنند.

فضای پذیرایی این رستوران چندان کوچک نیست؛ اما شهرت آن باعث شده است که تمامی صندلی‌های آن در ساعات شلوغی پر باشند و بسیاری ترجیح می‌دهند پیتزا و ساندویچ خود را در همان چمن جلوی رستوران صرف کنند.

آدرس پیتزا چمن: تهران، نیاوران، خیابان باهنر، نرسیده به میدان نیاوران، نبش کوچه خان سفید

تلفن: 02122297061

ساعات کاری: 11:30 صبح تا 12:45 شب

محدوده قیمت: نسبتاً گران

سخن آخر

در این مقاله 10 مورد از بهترین فست ‌فودی‌ های تهران را معرفی کردیم؛ رستوران‌های با کیفیتی که در مناطق غرب، شمال، شرق و جنوب تهران قرار دارند و انواع فست‌فود مثل پیتزا، ساندویچ، برگر و مرغ‌سوخاری را سرو می‌کنند. برای انتخاب این رستوران‌ها بیشتر به ذائقه عمومی مخاطبان و نظرات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نگاه کردیم و ممکن است طعم و کیفیت غذاهای آن‌ها با سلیقه همه جور نباشد.

در انتها هم لازم به یادآوری است که اتاقک برای رزرو اقامتگاه در شهر تهران و در نزدیکی بهترین فست ‌فودی‌ های  تهران، همراه شما است.

سؤالات متداول در مورد بهترین فست ‌فودی‌ های تهران

بهترین فست ‌فودی‌ های تهران کدامند؟

پیتزا داوود، پیتزا میخوش، ساندویچ فریدون، مرغ‌سوخاری کابوکی

بهترین فست‌فودهای تهران با قیمت مناسب کدامند؟

پیتزا داوود، ساندویچ فریدون، هات‌داگ مسعود، ساندویچ طلایی

فست‌فودهای پرطرفدار تهران کدامند؟

هات‌داگ مسعود، پیتزا میخوش، دانتان برگر، آشپزخانه هارمونی

5/5 - (1 امتیاز)

اتاقک

مسعود تاجیک

مسعود هستم، شیفته نوشتن، ادبیات و سینما. تولید محتوا برای من یک لذت دوجانبه دارد، هم روح خودم را جلا می‌دهد و هم باعث می‌شود حس مفید بودن داشتi باشم. این‌که نوشته من بتواند جواب سؤالات کسی را بدهد یا او را از سردرگمی نجات دهد، لذت وصف‌ناپذیری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *