تجربه سفررستوران‌گردی

معرفی بهترین رستوران های تجریش

تجریش یکی از معروف‌ترین محله‌های تهران است که به‌دلیل داشتن مراکز خرید متعدد، شهرت زیادی میان تهرانی‌ها پیدا کرده است. قدمت تجریش تهران بسیار زیاد است و آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارد. تجریش در منطقه 1 و شمال تهران قرار دارد. بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود به تجریش می‌روند و پس از خرید و گشت‌وگذار در بازارها و خیابان‌های این منطقه، خود را مهمان یک غذای خوشمزه در رستوران‌های تجریش می‌کنند. انواع رستوران‌ها با کیفیت بالای غذا و محیطی دنج در این منطقه قرار دارند، به‌همین دلیل در این مطلب به معرفی بهترین رستوران‌های تجریش می‌پردازیم. اگر شما هم علاقه به شکم‌گردی و رستوران‌گردی دارید، این مقاله را از دست ندهید.

برای آشنایی بیشتر می‌توانید مقاله تهران کجاست را بخوانید.

اجاره روزانه خانه تهران با قیمت مناسب
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

1-رستوران فلوت

رستوران فلوت

این رستوران انواع غذاهای ایرانی را با طعم واقعی‌شان سرو می‌کند. اگر می‌خواهید در مکانی لوکس غذا بخورید، بهتر است یکی دیگر از رستوران‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم را انتخاب کنید؛ اما اگر طعم واقعی غذا برایتان مهم است، شکی در انتخاب این رستوران نداشته باشید. در این رستوران انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه را پیدا خواهید کرد و می‌توانید آن‌ها را در محیطی ساده و صمیمی نوش جان کنید. در منوی این رستوران می‌توانید غذاهای ایرانی مانند بادمجان شکم‌پر، دلمه، عدس‌پلو، کشک و بادمجان، کتلت، میرزاقاسمی و کوفته ‌تبریزی را نوش جان کنید.

آدرس رستوران فلوت تجریش: تهران، تجریش، خیابان شهرداری، پلاک ۵۸

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۸۵۰۳۹۱

2- چلوکبابی اطمینانچلوکبابی اطمینان

اگر از عاشقان چلوکباب هستید، حتما یک بار در عمر خود به این رستوران بیایید و خود را مهمان یک چلوکباب خوشمزه کنید. چلوکبابی اطمینان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌ها در تجریش است که 115 سال قدمت دارد و بافت قدیمی خود را حفظ کرده است. در این رستوران خبری از ظروف و دکوراسیون مدرن نیست و غذاهای سنتی به همان شکل قدیمی و در ظروف سنتی سرو می‌شوند. در قدیم فقط چلوکباب در این رستوران سرو می‌شد، اما امروزه غذاهای مختلف ایرانی خوشمزه دیگر نیز در منوی آن قرار گرفته‌اند. فضای کوچک، صمیمی و دنج چلوکبابی اطمینان طرفداران زیادی دارد. لازم است بدانید این رستوران در اکثر مواقع شلوغ است، بنابراین اگر به‌دنبال مکانی خلوت و آرام هستید این رستوران مناسب شما نیست.

آدرس رستوران اطمینان تجریش: تهران، تجریش، بازار تجریش، روبه‌روی پاساژ سامعی، پلاک ۶۵

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۶۳۲۳

3-کافه رستوران روحیکافه رستوران روحی

به محض وارد شدن به رستوران روحی تجریش، حال‌وهوای باصفای آن شما را جذب خود خواهد کرد. فضای سنتی این رستوران حس دوران دهه 50 و 60 را برایتان تداعی می‌کند. کافه رستوران روحی یکی از بهترین رستوران‌های تجریش به‌شمار می‌رود که غذاهای سنتی ایرانی در آن سرو می‌شوند؛ البته لازم به‌ذکر است که این رستوران شعبه‌های دیگری نیز در شهر تهران دارد. در منوی رستوران روحی انواع غذاهای ایرانی مانند قیمه نذری، لوبیا پلو، دیزی و کوبیده انگشتی را مشاهده خواهید کرد. نوشیدنی‌های مختلف و جذابی نیز در منوی این رستوران قرار گرفته‌اند.

آدرس رستوران روحی تجریش: تهران، تجریش، خیابان شهرداری، کنار سینما آستارا

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۰۸۸۸۳

4- کافه رستوران ربلان (الیزه سابق)کافه رستوران ربلان (الیزه سابق)

برخلاف چلوکبابی اطمینان که فضایی کوچک و بافتی قدیمی دارد، کافه رستوران ربلان دارای فضایی بسیار بزرگ، دلباز و دکوراسیونی مدرن است. این رستوران فضایی مناسب برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی دارد؛ بنابراین میل یک وعده غذایی خوشمزه در آن، اوقاتی خوش برایتان رقم خواهد زد. این رستوران در طبقه هفتم پاساژ تندیس قرار دارد و همین باعث شده چشم‌اندازی زیبا و دیدنی داشته باشد. فضای لوکس و دکوراسیون مدرن کافه رستوران ربلان نظر مسافران زیادی را به خود جلب می‌کند. اگر دوست دارید از چشم‌انداز فوق‌العاده این رستوران بهره‌مند شوید، فضای تراس آن را برای نشستن انتخاب کنید. تنوع غذا در منوی این رستوران بسیار زیاد است، بنابراین هر فردی با هر نوع سلیقه‌ای را راضی می‌کند. انواع غذاهای ایرانی، عربی، ترکی، ایتالیایی و … در این رستوران سرو می‌شود.

آدرس رستوران ربلان تجریش: تهران، تجریش، مجتمع تجاری تندیس، طبقه اول

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۳۴۲۵۲

5- رستوران اردک آبیرستوران اردک آبی

یکی دیگر از لوکس‌ترین رستوران‌های تجریش، رستوران اردک آبی است. این رستوران چشم‌اندازی فوق‌العاده دارد که لذت خوردن غذا را چندبرابر می‌کند. اگر قصد گرفتن تولد برای عزیزانتان یا هرنوع مراسم دیگری دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را در رستوران اردک آبی تجریش برگزار کنید تا علاوه‌بر خوراکی‌های خوشمزه، از فضای دنج آن نیز لذت ببرید. معروف‌ترین غذاهای این رستوران مربوط به وعده‌های صبحانه آن است، اما منوی ناهار و شام آن نیز از غذاهای متنوعی تشکیل شده است. رستوران اردک آبی تجریش در طبقه اول پاساژ تندیس قرار گرفته است. پنجره‌های این رستوران که مناظر زیبایی را نمایش می‌دهند، مهم‌ترین ویژگی آن هستند.

آدرس رستوران اردک آبی تجریش: تهران، میدان تجریش، مجتمع تجاری تندیس، طبقه اول

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۳۰۰۴۹

6- کافه رستوران ابن بطوطهکافه رستوران ابن بطوطه

رستورانی با فضای شاد، رنگارنگ و بانشاط. رستوران ابن بطوطه یکی از بهترین رستوران‌های تجریش است که دکوراسیونی رنگارنگ و انرژی‌بخش دارد. این رستوران عربی است و می‌توانید در آن طعم متفاوتی از غذا را بچشید؛ بنابراین اگر عاشق طعم‌های متفاوت و غذاهای چرب‌وچیلی عربی هستید، حداقل یک بار در عمر خود سری به این رستوران بزنید. فضای باز و شاد این رستوران برای دورهمی‌های خانوادگی مناسب است.  رستوران ابن بطوطه نیز یکی از رستوران‌های لوکس تجریش است.

آدرس رستوران ابن بطوطه تجریش: تهران، تجریش، خیابان فناخسرو، بالاتر از تندیس

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۸۵۵۵۶۰

7- کباب‌سرای شمرونکباب‌سرای شمرون

یک خبر خوش برای عاشقان کباب! اگر دیوانه‌ی طعم انواع کباب هستید، کباب‌سرای شمرون تجریش بهشتی برای شما خواهد بود. این رستوران میان کباب‌دوستان تهران طرفداران زیادی دارد و همه آن را به خاطر شیشلیک‌ها و کباب‌های خوشمزه‌اش می‌شناسند. علیرغم شلوغی این رستوران، فضای شیک و تمیزی دارد که میهمانان را از هر نظر راضی نگه می‌دارد. از بالکن‌های این رستوران می‌توانید مناظر دیدنی و زیبای میدان تجریش را تماشا کنید و لذت ببرید. کباب‌سرای شمرون فضای بیرونی هم دارد، پس اگر عاشق فضای باز هستید جای هیچ نگرانی نیست. لذت خوردن یک شیشلیک خوشمزه، جوجه‌کباب، کباب کوبیده و هرنوع کبابی را در کباب‌سرای شمرون تجربه کنید.

آدرس کباب‌سرای شمرون تجریش: تهران، میدان تجریش، جنب کفش ملی

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۴۶۰۰۸

8- فست‌فود منهتن گریلفست‌فود منهتن گریل

حال وقت آن است که خبری خوش به عاشقان فست‌فود بدهیم. کمتر کسی پیدا می‌شود که فست‌فود دوست نداشته باشد؛ آن‌ هم غذاهای فست‌فود منهتن گریل. یکی از بهترین فست‌فودی‌های تجریش، منهتن گریل است که علاوه‌بر فضای بسته، فضای باز هم دارد. دکوراسیون این رستوران همانند نامش به سبک آمریکایی‌ها چیده شده و به همین جهت منحصربه‌فرد و دیدنی است. این رستوران یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های دوستانه است و فضای آرامش‌بخش آن، حس‌وحال خاصی برایتان رقم می‌زند. اگر دلتان هوس یک همبرگر یا چیزبرگر خوشمزه، یک پیتزای مخصوص و پر از پنیر یا هرنوع فست‌فود دیگری را کرده، خودتان را به یک وعده غذایی خوشمزه در فست‌فود منهتن گریل مهمان کنید.

آدرس رستوران منهتن گریل تجریش: تهران تجریش، خیابان دربند، خیابان جعفری، پلاک ۸۵

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۰۵۵۸

9- کبابی والککبابی والک

یکی دیگر از محبوب‌ترین کبابی‌های تجریش، کبابی والک است. این رستوران بافتی سنتی دارد و در دل بازار تجریش قرار گرفته است. فضای کبابی والک کوچک است. این رستوران گوجه را در کره سرخ می‌کند، سپس کباب کوبیده و جوجه کباب را به این گوجه آغشته می‌کند و در آخر آن را با پیاز و سبزی داخل نان لواش می‌گذارد. بسیاری از افراد عاشق طعم خاص کباب‌های این رستوران هستند، به‌همین دلیل این رستوران همیشه شلوغ است. پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم پس از خرید و بازارگردی در تجریش، یک وعده خوشمزه را در این رستوران نوش جان کنید.

آدرس کباب لقمه والک تجریش: تهران، بازار تجریش، روبه‌روی مسجد صاحب‌الزمان، پلاک ۹۴

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۴۰۰۹

10- رستوران صالحیهرستوران صالحیه

این بار می‌خواهیم خبری خوش به عاشقان دیزی بدهیم. رستوران صالحیه یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تجریش است که فضای ساده، کوچک، دنج و باصفای آن محبوبیت زیادی نزد ساکنان تجریش دارد. فرقی نمی‌کند عاشق دیزی، کوفته، کباب یا انواع خورشت‌های ایرانی باشید، در هر صورت رستوران صالحیه شما را راضی و خشنود نگه می‌دارد. اگر از در پشتی امامزاده صالح خارج شوید، می‌توانید به راحتی به رستوران صالحیه بروید.

آدرس رستوران صالحیه تجریش: تهران، بازار تجریش، کوچه امام زاده صالح

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۷۱۶۴۲۰

11- رستوران عمو هوشنگرستوران عمو هوشنگ

رستورانی برای عاشقان املت و قیمه! اگر می‌خواهید در رستورانی ساده غذا بخورید که حال‌وهوای قدیمی تجریش را برایتان تداعی کند، سری به رستوران عمو هوشنگ تجریش بزنید. بله، هنوز هم رستوران‌هایی با بافت بسیار قدیمی در تجریش وجود دارند که تداعی‌کننده سال‌ها قبل هستند و حس‌وحالی عجیب و فراموش‌نشدنی برای میهمانان خود ایجاد می‌کنند. املت‌ها و قیمه‌های رستوران عمو هوشنگ شهرت زیادی دارند و بسیاری بر این باورند که خوشمزه‌ترین املت و قیمه در این رستوران قدیمی سرو می‌شود. اگر از عاشقان این دو غذا هستید و می‌خواهید در فضایی کاملا قدیمی با قیمتی ارزان غذا بخورید، خودتان را به رستوران عمو هوشنگ برسانید. طعم واقعی قیمه و املت را در این مکان خواهید چشید. بسیاری از افراد قدیمی از مشتریان چندین‌وچندساله رستوران عمو هوشنگ هستند.

آدرس رستوران عمو هوشنگ: تهران، نیاوران، نرسیده به میدان باهنر، نبش کوچه عبدالهی




    سخن پایانی

    در این مطلب سعی کردیم برای عاشقان فست‌فود، دیزی، غذاهای ایرانی، عربی، انواع کباب و غذاهای سنتی، لیستی از بهترین رستوران‌های تجریش را معرفی کنیم. سعی کردیم هم رستوران‌های لوکس، هم رستوران‌های بزرگ و هم رستوران‌های دنج، کوچک و قدیمی را در این مطلب پوشش دهیم تا انواع سلیقه‌ها را راضی نگه داریم. شما می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود، یکی از این رستوران‌ها را انتخاب و یک وعده‌ی غذایی خوشمزه نوش جان کنید. جای ما را هم خالی کنید. درضمن اگر مسافر هستید و قصد اقامت در تهران را دارید، می‌توانید برای اجاره ویلا روی اتاقک حساب کنید.

    4.8/5 - (6 امتیاز)

    اتاقک

    گلناز قمیان

    گلناز هستم، ماجراجو، عاشق سفر و طراحی لباس. سعی می‌کنم با نوشته‌هام بهتون کمک کنم بهتر سفر کنین و بهتر لباس بپوشین.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *