شهرها

جاهای دیدنی کردان | جاذبه های گردشگری و تفریحی روستای کردان

کردان روستایی ییلاقی و دیدنی است که در هر فصلش جاذبه‌های طبیعی و شگفتی‌های بی‌نظیری را پیش چشم هر گردشگری به نمایش می‌گذارد. این روستای تاریخی و خوش آب‌وهوا که در استان البرز واقع شده، با داشتن طبیعتی زیبا و منحصربه‌فرد، تفریحات هیجان‌انگیز و سرگرم کننده و اماکن تاریخی و باستانی که نشان از تمدن هشت‌هزار ساله‌اش دارد، هر گردشگر و مسافری را از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می‌کند؛ اما این‌ها همه ماجرا نیستند. در سفرتان به این روستا می‌توانید علاوه بر تماشای خانه‌های روستایی چوبی در کنار ویلاهای لوکس و مدرن، از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بیشتری نیز بازدید کنید که تعدادشان کم نیستند. اگر می‌خواهید با جاهای دیدنی کردان بیشتر آشنا شوید، در این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه ما باشید که می‌خواهیم سفری کوتاه و شیرین به این روستا داشته باشیم.

درباره کردان

کردان یکی از روستاهای زیبا و دیدنی شهرستان ساوجبلاغ واقع در استان البرز است که در فاصله 68 کیلومتری تهران و 18 کیلومتری کرج وقع شده است. آب‌وهوای این روستا معتدل و مرطوب است و به‌سبب موقعیت جغرافیایی که در آن واقع شده، تابستان‌های گرم و مرطوب با میانگین دمای بالای 30 درجه سانتی‌گراد و زمستان‌های سرد و ملایم با متوسط دمای 2 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. جمعیت روستای کردان طبق آخرین سرشماری در سال 1395 برابر با 5 هزار نفر بوده و مساحت آن نیز به 104 هکتار می‌رسد. بیشتر مردم این روستا به زبان تاتی صحبت می‌کنند و توسعه اقتصادی آنان نیز عمدتا مبتنی بر ویلاسازی و خرید و فروش ویلا و همچنین وجود کارخانه آلومینیوم‌سازی، کارتن‌سازی، کارگاه‌های ریسندگی و بافندگی، مرغ‌داری و غیره است. اگر قصد سفر به این شهر را دارید میتوانید برای اجاره ویلا و سوئیت وارد سایت اتاقک شوید.

قدمت کردان که یکی از روستاهای قدیمی استان البرز است، به قرن 6 هجری برمی‌گردد و به واسطه تمدن هشت‌هزار ساله‌اش میراث‌دار آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی منحصربه‌فردی است. از مناطق سرسبز و چشمه‌های جاری و آبشار سِنج گرفته تا مجموعه تفریحی سایت پرواز تنها بخشی از جاهای دیدنی کردان هستند که آن را به یکی از قطب‌های گردشگری در ایران بدل کرده‌اند.

معرفی جاهای دیدنی کردان

کردان ییلاقی بهشتی در نزدیکی پایتخت است و به دلیل آب‌و‌هوای مطلوب و پاکیزه‌اش به یکی از پر‌بازدید‌ترین مکان‌های گردشگری اطراف تهران و کرج تبدیل شده است. در سفر به روستای کردان فراموش نکنید که از شهر ورزشی آن دیدن کنید و تفریحی هیجان‌انگیز را بسازید. فوتبال، والیبال، بسکتبال، سوارکاری و شنا از جمله ورزش‌های این شهر ورزشی‌اند.

اگر می‌خواهید با اجاره ویلا در کردان یک روزه ارزان و با قیمت مناسب اقامت کنید در ادامه پیشنهاد‌های ویژه‌ اتاقک را از دست ندهید و جاهای دیدنی کردان را بیشتر بشناسید.

برای آشنایی بیشتر مقاله کردان کجاست؟ را مطالعه کنید.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

نمای یک جاده آسفالت که اطراف آن پر از درخت با برگ های پاییزی قرار دارد و پشت درخت ها کوه قرار گرفته

روستاهای اطراف کردان

روستای کردان یکی از روستاهای زیبای شهرستان ساوجبلاغ است. این روستا به دلیل آب‌وهوای خنکی که دارد، در میان گردشگران تهرانی و کرجی بسیار محبوب است. علاوه‌بر کردان، روستاهای اطراف کردان نیز بسیار زیبا و دیدنی هستند.

روستا ولیان کرج، یکی از روستاهای اطراف کردان است که در میان گردشگران شهرت زیادی دارد. این روستا از کنار پل کردان و شهر کوهستار با جاده آسفالت در دسترس است. روستای ولیان به سرزمین چشمه‌های آب سرد مشهور است و کوه‌های اطراف آن برای کوهنوردی بسیار مناسب هستند.

روستای آجین دوجین، یکی دیگر از روستاهای اطراف کردان است. قدمت روستا به دوران اسلام بازمی‌گردد. در اطراف روستا بقایای گورهای دسته جمعی دیده می‌شود و همچنین تمدن قدیمی در جنوب روستا در تپه معروفی به نام گنج‌تپه کشف شده است.

اجاره ویلا کردان با بهترین قیمت
  • 50 هزار تومان تخفیف
  • مخصوص کاربران بلاگ
  • کد : OTGBLG50

همین الان رزرو کن!

 

رودخانه کردان یکی از جاهای دیدنی کردان

دریاچه یا رودخانه کردان از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه از ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می‌کند و به رودخانه شور می‌ریزد.

رودخانه کردان که در میان گردشگران به دریاچه کردان مشهور است، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. دریاچه یا رودخانه کردان از ارتفاعات کهار بزرگ سرچشمه می‌گیرد. این رودخانه از ساوجبلاغ و نظرآباد عبور می‌کند و به رودخانه شور می‌ریزد. از انشعاب‌های اصلی دریاچه کردان کرج یا همان رودخانه کردان، دو رود دروان و برغان است.

دریاچه کردان کرج یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش کوتاه در روزهای بلند تابستان است و همچین یکی از بهترین جاها برای کمپ کردن در شب‌های کوتاه تابستان است. شما می‌توانید در سفر به کردان از جاذبه های گردشگری طالقان هم که در نزدیکی شماست دیدن کنید و حسابی خوش بگذرانید.

آدرس رودخانه کردان: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، جاده کردان برغان

برج مقبره کردان

بنای آجری و گنبدی که ساختمانی دایره‌ای با ۳۴ کنگره دارد و روی یک سکو ساخته شده است.

برج مقبره با حدود ۸۰۰ متر فاصله در نزدیکی روستای کردان قرار گرفته است. این برج در قرن هفتم هجری ساخته شده و عده‌ای عقیده دارند که آرامگاه شاهزاده حسین در آن قرار دارد. این برج از بناهای آجری و گنبدی است که ساختمانی دایره‌ای با ۳۴ کنگره دارد و روی یک سکو ساخته شده است. برج مقبره کردان در سال ۱۳۸۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

آدرس برج مقبره کردان: استان البرز، شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ، 800 متری روستای کردان

پل بانو صحرا

آثار باقی مانده و تکه های پل بانو صحرا

پل بانو صحرا از جاذبه‌های تاریخی روستای کردان است که در دوره صفویه ساخته شده و در دوران قاجاریه مورد مرمت قرار گرفته است. این پل در مسیر رودخانه کردان و در یکی از روستاهای اطراف کردان به همین نام قرار دارد. قسمت‌های زیادی از این پل تخریب شده و فقط بخشی از ستون آن به‌ جا مانده است.

آدرس پل بانو صحرا: استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ، روستای بانو صحرا

کوه‌های کردان

کردان یکی از بهترین مکان‌ها برای کوهنوردان است که آخر هفته‌ها افراد از شهرهای اطراف مانند تهران و کرج به آنجا می‌روند. اغلب کوهنوردان حرفه‌ای روزهای آخر هفته و تعطیلات از کوه کردان بالا می‌روند. کوه‌های کردان از شرق به طالقان و از غرب به کرج متصل هستند. بسیاری از کوهنوردان برای دوری از هیاهو و شلوغ شهر به کردان سفر می‌کنند و در کوه‌های کردان چند روزی کمپ می‌کنند.

در روستاهای اطراف کردان نیز کوه‌های کم‌ارتفاعی وجود دارد که برای کوهنوردی سبک بسیار مناسب هستند. به‌طورکلی کوه‌های کردان برای یک آخر هفته سالم می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

سایت پرواز کردان

پاراگلایدر در سایت پرواز کردان

سایت پرواز، یکی از جاذبه‌های گردشگری و نخستین سایت پرواز کرج است که در منطقه کوهسار ساوجبلاغ و در روستای کردان واقع شده است. اگر از کسانی هستید که به پرواز علاقه دارید، حتما در سفرتان به کردان سری به این مجموعه بزنید و با بهره‌مندی از امکانات این سایت ازجمله سوار شدن بر پاراگلایدینگ و هواپیماهای ملخی پروازی به یاد ماندنی را تجربه کنید. با استفاده از این مجموعه علاوه بر تجربه شیرین پرواز می‌توانید بر فراز شهرها و روستاهای ساوجبلاغ نیز پرواز و مناظر سرسبز و شگفت‌انگیز این شهرستان را در زیر پایتان تماشا کنید. در سفرتان به کردان اگر قصد رفتن به این مجموعه را دارید، روزهای آفتابی را انتخاب کنید چرا که در شرایط نامساعد جوی و بارندگی اجازه پرواز وجود ندارد.

آدرس سایت پرواز کردان: ایران، استان البرز، کرج، کردان، روستای آجین دوجین

روستای سنج کردان

رودخانه‌ روستای سرسبز سنج کردان

روستای سنج کردان یکی از روستاهای زیبا و دیدنی استان البرز است که در 15 کیلومتری کرج و در دهستان برغان واقع شده است. حفظ اصالت و بافت تاریخی و قدیمی این روستا در کنار مدرنیته شدن شهرها و روستاها ازجمله ویژگی‌های متمایزکننده آن هستند. قدم زدن در روستای سنج و تماشای خانه‌های قدیمی، سقف‌ها و در و پنجره‌های ساخته شده از چوب و دیواره‌های گلی آن در نوع خود بی‌نظیر است و لذت وصف ناپذیری دارد. در کنار تماشای بافت تاریخی این روستا بازدید از جاهای دیدنی و گردشگری، مناظر سرسبز، طبیعتی بکر و دیدنی و آبشارهای روستای سنج نیز خالی از لطف نیست.

آدرس روستای سنج کردان: ایران، اتوبان کرج قزوین، بالاتر از پل کردان، بعد از شهر کوهسار

آبشار سنج کردان

آبشار خروشان روستای سنج در کردان

آبشار سنج، یکی از جاهای طبیعی و گردشگری استان البرز است که در روستا سنج کردان واقع شده است. این آبشار در یک منطقه خوش آب‌وهوا و در میان درختان سرسبز و صخره‌ها قرار گرفته است و ارتفاع آن از سطح زمین به 15 متر می‌رسد. برای دسترسی به این آبشار ابتدا به روستای سنج کردان بروید و وارد مسیر مال شوید. بعد از گذر از این مسیر در ورودی رودخانه توقف کنید و با طی یک مسیر پیاده‌روی یک ساعته زیبا و سرشار از باغ‌ها و فضای سبز به آبشار سنج برسید. تماشای سرازیر شدن آب خنک از میان کوه‌ها و صخره‌ها در هوای گرم و مطبوع بهار و تابستان همراه با گوش دادن به صدای زیبای آب لذت وصف ناپذیری را در شما ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین اگر در سفرتان به کردان به دنبال تجربه یک سفر خوب و ثبت خاطره خوش هستید، بازدید از این آبشار را نیز در لیست برنامه‌های خود قرار دهید.

آدرس آبشار سنج: ایران، البرز، ساوجبلاغ، بزرگراه کرج-قزوین، خروجی کردان، روستای کردان، روستای سنج

دهکده ورزشی تفریحی کردان

دهکده ورزشی تفریحی کردان از نمای بالا

در هر گوشه و کنار کردان که قدم بگذارید با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متنوعی روبه‌رو خواهید شد که هرکدام امکانات تفریحی گسترده‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. یکی از این جاذبه‌های گردشگری دهکده ورزشی و تفریحی کردان است که با نام مجموعه ورزشی ایثار نیز شناخته می‌شود. این دهکده تفریحی دارای امکانات ورزشی و تفریحی فراوانی از جمله زمین فوتبال، سالن کنفرانس، سالن ورزش و ویلاهای متعدد و متنوع جهت اسکان مسافران و گردشگران است؛ بنابراین اگر در کردان به دنبال یک مکانی خوش آب‌وهوا هم برای اقامت و هم برای تفریح و ورزش هستید، حتما به این دهکده سری بزنید.

آدرس: استان البرز، کیلومتر 12 اتوبان کرج به قزوین، کردان، بعد از بانو صحرا، مجتمع تفریحی ایثار

سخن آخر

ایران کشوری پهناور است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را می‌توان در شهرهای و روستاهای آن مشاهده کرد. اگر ساکن شهر هستید و می‌خواهید چند روزی از شلوغی، آلودگی، ترافیک و روزمرگی‌های زندگی فرار کنید، روستاها مقصدهای مناسبی به شمار می‌روند. سفر به روستاها و تماشای مناطق بکر و دیدنی آنان باعث می‌شود برای چند ساعتی هم که شده از شلوغی شهر فاصله گرفت و نفسی تازه کرد. یکی از این روستاها که در نزدیکی پایتخت و استان البرز واقع شده است، روستای زیبای کردان است. در این روستای باصفا و سرسبز چشمه‌ها و آبشارهای فراوانی وجود دارد که به مدد آن مناطق سرسبز و باغ‌های متعددی به‌وجود آمده‌اند. علاوه‌بر این در روستای کردان سایت پرواز نیز راه‌اندازی شده که سفر شما را ییش از پیش هیجان انگیز می‌کند.

اگر می‌خواهید سفری به یادماندنی و به دور از زندگی پرمشغله شهری داشته باشید، توصیه می‌کنیم سری به روستای کردان که جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی زیادی را در دل خود جای داده، بزنید. سفر خوشی داشته باشید.

3.3/5 - (66 امتیاز)

اتاقک

مجله اتاقک

این محتوا توسط جمعی از نویسندگان اتاقک نوشته شده و به مرور زمان توسط نویسندگان مختلف به‌روز می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *