اطلاعات عمومی

لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر | خوشمزه‌های فراموش‌نشدنی

لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر برای چه کسانی کاربرد دارد؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است. این لیست برای هر کسی که به سلامت خود اهمیت ‌می‌دهد کاربرد دارد. تهیه غذای سالم و بهداشتی یکی از چالش‌های همیشگی در سفر است. غذایی که در مسیر مصرف ‌می‌کنید و غذاهایی که در طول مدت اقامت خود نوش جان ‌می‌کنید، باید به گونه‌ای انتخاب شوند که علاوه بر اینکه مواد غذایی لازم و انرژی کافی را به بدن می‌رسانند، کاملاً سالم و بهداشتی باشند. چون بیماری در سفر، یکی از بدترین چالش‌هایی است که می‌تواند اتفاق بیافتد. در ادامه قصد داریم لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر را به شما معرفی کنیم.

لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر زمینی

اگر شما از علاقه‌مندان به سفر جاده‌ای هستید، ‌می‌دانید که همراه داشتن یک غذای خانگی و سبک بهترین انتخاب است. پیدا کردن یک رستوران بین‌راهی که تمام موارد بهداشتی را رعایت کند، در همه‌جا امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین با همراه داشتن غذای خانگی هم از مسیر لذت خواهید برد و هم هر زمان که مایل بودید ‌می‌توانید غذای خود را صرف نمایید. در ادامه لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر زمینی را به شما معرفی ‌می‌کنیم.

فلافل

یکی از خوش‌خوراک‌ترین غذاهای پیشنهادی برای سفر فلافل است.
کمتر کسی پیدا می‌شود که در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر، از فلافل خوشش نیاید.

فلافل طرفداران زیادی دارد، چون هم بسیار خوشمزه است و هم تهیه آن ساده و سریع است. به همین خاطر هم در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر قرار گرفته است. از مزایای دیگر فلافل این است که دیر فاسد ‌می‌شود و به دلیل ترکیباتی که دارد انرژی موردنیاز شما را در سفر تأمین ‌می‌کند. همچنین اگر فرصت کافی برای تهیه فلافل خانگی را ندارید، ‌می‌توانید فلافل‌های نیمه آماده را بخرید، آن‌ها را سرخ کرده و یک ساندویچ خوشمزه برای سفر تهیه کنید.

انواع کوکو

کوکو سبزی، یکی از راحت‌ترین غذاهاست که می‌توان برای سفر تهیه کرد.
انواع کوکو، به خصوص کوکوسبزی در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر قرار می‌گیرند.

تمام انواع کوکو برای سفر مناسب هستند؛ اما پرطرفدارترین آن‌ها کوکو سبزی است. برای تهیه این غذای خوشمزه شما به سبزی کوکو، تخم‌مرغ و ادویه نیاز دارید. همچنین به شما پیشنهاد ‌می‌کنیم که بهتر است کمی‌ گردوی خردشده به کوکو اضافه کنید تا هم خوشمزه‌تر شود و هم انرژی بیشتری به شما بدهد. اگر هم طرفدار کوکو سبزی نیستید، کوکو سیب‌زمینی درست کنید و از نوش جان کردن آن در طول مسیر حسابی لذت ببرید.

سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب پز

سیب‌زمینی و تخم‌مرغ انتخابی راحت و خوشمزه در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر
راحت‌ترین غذا در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر، سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب‌پز است.

این غذای به‌ظاهر ساده علاوه بر اینکه بسیار مقوی است و انرژی موردنیاز شما را تأمین ‌می‌کند، ماندگاری زیادی هم دارد و ‌می‌توانید بدون نگرانی این غذا را همراه ببرید. آماده کردن این غذا از عهده هر کسی بر‌می‌آید و به همین دلیل برای کسانی که حوصله و وقت آشپزی ندارند، بسیار مناسب است. اصلاً همین دلایل باعث شده است که این غذا در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر در رتبه‌های بالا قرار بگیرد!

الویه

الویه، پای ثابت غذاهای مسافرت
کلاسیک‌ترین غذا در لیست غذاهای مسافرتی، الویه است.

سال‌هاست که ساندویچ الویه پایه ثابت بسیاری از مسافرت‌ها و پیک‌نیک‌هاست. ‌می‌توان گفت که این غذا موردپسند همه افراد است و گرچه درست کردن آن کمی ‌زمان‌بر است اما قطعاً ارزش آن را دارد. برای تهیه الویه به سیب‌زمینی و تخم‌مرغ آب پز شده، خیار شور، ژامبون یا مرغ، سس مایونز و سایر افزودنی‌های دلخواه نیاز دارید.

به دلیل وجود سس در این غذا دقت داشته باشید که این غذا را باید در مدت کوتاهی مصرف کنید تا فاسد نشود، مگر اینکه همراه خود یخدان داشته باشید که در این صورت ‌می‌توانید مدت بیشتری این غذای خوشمزه را که مدت‌هاست پرچم‌دار لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر است، نگهداری کنید.

انواع ساندویچ

انواع ساندویچ انتخاب اول بسیاری از مسافران است.
ساندویچ ژامبون، ساندویچ پنیر و خیار و گوجه، ساندویچ تن‌ماهی و ساندویچ مرغ از جمله محبوب‌ترین ساندویچ‌ها برای غذاهای مسافرتی هستند.

انواع ساندویچ سرد ‌می‌تواند گزینه مناسبی برای قرار گرفتن در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر باشند. کمی‌ ژامبون به همراه گوجه، خیار شور و کاهو یک ساندویچ سبک برای سفر خواهد بود. اگر به غذاهای سالم‌تر علاقه دارید، ‌می‌توانید ساندویچ تخم‌مرغ آب پز، ساندویچ پنیر، خیار و گوجه و یا حتی ساندویچ تن ماهی را انتخاب کنید. فقط اگر خواستید ساندویچ تن ماهی درست کنید، یادتان باشد هر کنسرو را 20 دقیقه در آب بجوشانید. تازه می‌توانید ساندویچ مرغ هم درست کنید. مرغ را بپزید، بعد که خنک شد آن‌ها را خرد یا به‌اصطلاح ریش‌ریش کنید بعد با کمی قارچ تفت‌داده شده یا خام، خیار شور، گوجه، کاهو یا جعفری خردشده یک ساندویچ خوشمزه برای سفر آماده کنید.

کتلت

یکی از خوشمزه‌ترین غذاها در سفر، کتلت است.
در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر، همه کتلت را دوست دارند.

کتلت از آن دسته غذاهایی است که هرکس معتقد است فقط مادر خودش آن را به بهترین شکل درست می‌کند، ولی درعین‌حال در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر هم قرار می‌گیرد. درست کردن کتلت نسبت به انواع کوکو زمان بیشتری می‌خواهد ولی به خاطر گوشت یا سویایی که در آن است، می‌تواند تا مدت‌زمان بیشتری شما را سیر نگه دارد.

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی غذایی خوشمزه و خوش‌خوراک در سفر
سالاد ماکارونی، غذایی محبوب در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر که باید سریع نوش جان کنید.

از اولین باری که سالاد ماکارونی در یک مهمانی ظاهر شد، به‌سرعت به پای ثابت غذاهای سرد مهمانی‌ها و بعد غذاهای سفر تبدیل شد. این غذای خوشمزه که طرفداران پروپاقرصی دارد می‌تواند یک انتخاب مناسب در لیست غذاهای مسافرتی باشد. فقط حواستان باشد که سالاد ماکارونی هم مثل سالاد الویه سس دارد و اگر یخدان ندارید آن را در اولین وعده بین سفر نوش جان کنید.

سمبوسه

سمبوسه غذایی خوشمزه در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر
سمبوسه از آن غذاهایی است که همه سلیقه‌ها را در سفر راضی نگه می‌دارد.

یکی دیگر از غذاهای مناسب در لیست غذاهای مسافرتی سمبوسه است. سمبوسه را می‌توانید با نان لواش، یوفکا یا خمیری که خودتان درست کردید تهیه کنید. مواد داخل سمبوسه هم سلیقه‌ای است. بعضی‌ها با گوشت چرخ‌کرده، پیازداغ و ادویه آن را پر می‌کنند و بعضی دیگر انواع گیاهی آن را که با سیب‌زمینی، کدو و … درست می‌شود دوست دارند. اگر فرصت دارید، قبل از سفر سمبوسه را درست کنید و بعد که خنک شد آن‌ها در فویل یا ظرف دربسته بگذارید. حالا کافی است در طول سفر در یک منطقه خوش آب‌وهوا کنار بزنید و سمبوسه خانگی و خوشمزه‌تان را نوش جان کنید.

انواع غذاهای کنسروی

غذاهای کنسروی یکی از راحت‌ترین انتخاب‌ها در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر
موقع خرید غذاهای کنسروی حواستان به تاریخ تولید و انقضا و زمان لازم برای جوشاندن باشد.

برای طبیعت گردان یا کسانی که فرصتی برای تهیه غذا قبل از سفر ندارند، غذاهای کنسروی یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر است. کنسروها ماندگاری بالایی دارند و می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. فقط حواستان به تاریخ تولید و انقضا و زمان لازم برای جوشاندن آن‌ها باشد.

لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر با هواپیما

غذاهای هواپیما مصداق ضرب‌المثل هرچقدر پول بدی همونقدر آش میخوری است.
کیفیت غذای هواپیما با هزینه پرداختی نسبت مستقیمی ‌دارد.

اول از همه باید این نکته را بپذیریم که کیفیت غذای هواپیما با هزینه پرداختی نسبت مستقیمی ‌دارد. در پروازهای ارزان‌قیمت و اکونو‌می ‌نباید انتظار کیفیت بالایی از غذای هواپیما داشته باشید. مسمومیت غذایی در هواپیما را باید بسیار جدی گرفت، به همین دلیل عده‌ی زیادی دوست دارند غذای خود را در منزل یا در فرودگاه صرف کنند.

با این حال در پروازهای طولانی نمی‌شود در طول سفر غذا نخورد. در این شرایط باید تا جای ممکن سعی کنید غذاهای سالم و مناسب میل کنید. مصرف میوه در طول پرواز ‌می‌تواند انتخاب مناسبی باشد زیرا به تأمین آب موردنیاز بدن کمک ‌می‌کند. آجیل‌ها و مغزهای کم‌نمک به همراه غذاهای پروتئینی و کم‌چرب ازجمله غذاهای پیشنهادی برای سفر هستند.

در نظر داشته باشید بهتر است قبل و هنگام پرواز از مصرف کافئین زیاد پرهیز کنید. همچنین مصرف نوشیدنی‌های گازدار نیز به مسافران توصیه نمی‌شود. نکته آخر هم اینکه توصیه می‌کنیم قبل از پرواز غذاهای چرب، سنگین و سرخ‌کرده مصرف نکنید.

لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر در محل اقامت

درصورتی‌که محل اقامت خود را از میان ویلاها، سوئیت‌ها و اقامتگاه‌هایی که دارای آشپزخانه هستند انتخاب کرده‌اید پس ‌می‌توانید وعده‌های غذایی را خودتان آماده کنید. با این کار هم در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کرده‌اید و هم خیالتان از سلامت و تازگی غذاها راحت است. شما می‌توانید به‌سادگی انواع محل اقامت همراه با آشپزخانه را در سایت اتاقک پیدا کنید.

بسیاری از اقامتگاه‌ها حداقل لوازم ضروری برای آشپزی را دارند، با این حال اگر با خودروی شخصی می‌روید می‌توانید کمی از لوازم ضروری آشپزی را هم با خود ببرید تا با خیال راحت از طعم غذاهای خانگی در سفر لذت ببرید.

در ادامه قصد داریم چند نمونه از غذاهایی که می‌توانید در سفر آماده کنید و زمان زیادی از شما نمی‌گیرند را باهم مرور کنیم و لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر را تکمیل نماییم.

جوجه‌کباب

جوجه‌کباب یکی از وعده‌های غذایی حذف‌نشدنی در سفر
به باور هر ایرانی سفر بدون یک وعده جوجه‌کباب سفر کاملی نیست!

حتماً شما هم با این قانون نانوشته آشنایی دارید که در مسافرت یا پیک‌نیک حتماً یک وعده جوجه‌کباب باید وجود داشته باشد! این غذا قطعاً در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر جای می‌گیرد. تهیه این غذا بسیار ساده است و کافی است تکه‌های مرغ را با ادویه‌جات دلخواه مزه دار کرده و سپس کباب نمایید.

هرچند ‌می‌توان در فروشگاه‌های محصولات پروتئینی جوجه مزه دار شده را خریداری نمود، ولی به دلیل رعایت بیشتر بهداشت توصیه ‌می‌کنیم پیشنهاد می‌کنیم خودتان جوجه را مزه دار کنید.

انواع املت

املت در سفر، یک جور دیگر می‌چسبد.
املت‌ها راحت‌ترین گزینه در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر و در محل اقامت هستند.

بهترین پیشنهاد برای صبحانه یا میان وعده در سفر تهیه یک املت خوشمزه است. این غذا که به‌سرعت و آسانی تهیه ‌می‌شود، باب میل تمام خانواده‌های ایرانی است. بی‌شک اولین انتخاب هم املت سنتی ایرانی با تخم‌مرغ و گوجه‌فرنگی است، اما ‌می‌توانید کمی ماجراجوتر باشید و مخلفات دیگری مثل ژامبون، ذرت و فلفل سبز به همراه کمی ‌پنیر به املت خود اضافه کنید و دنیای جدیدی از مزه‌ها را کشف کنید.

لوبیاپلو

لوبیا‌پلو محبوب‌ترین غذا برای محل اقامت
لوبیاپلو، غذای نوستالژی مسافرت‌های کودکی!

لوبیاپلو یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که بی‌شک در لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر قرار ‌می‌گیرد. این غذا که تمام کدبانوهای ایرانی در تهیه آن ماهر هستند، عطر و بوی بسیار خاطره‌انگیزی دارد و همه از آن لذت ‌می‌برند. این غذا علاوه بر اینکه یک گزینه بسیار مناسب برای طبخ در سفر و هنگام اقامت است، ‌می‌تواند حتی گزینه‌ی مناسبی برای طول مسیر نیز باشد.

ماهی

مگر می‌شود به شمال یا جنوب ایران سفر کرد و یک وعده ماهی نخورد؟
سفر به شمال یا جنوب با یک وعده ماهی تازه کبابی یا سرخ‌شده تعریف شده است.

درصورتی‌که به شمال یا جنوب ایران سفر کرده‌اید، ماهی تازه را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. ‌می‌توانید ضمن قدم زدن در بازارهای محلی، ماهی صید روز را خریداری نموده و آن را به‌صورت کبابی یا سرخ‌شده طبخ نمایید. هنگام خرید ماهی دقت نمایید تا ماهی سالم و بدون هیچ‌گونه علائم فساد باشد.

ماکارونی

کسی پیدا می‌شود که ماکارونی دوست نداشته باشد؟
ماکارونی، غذای محبوب مسافرت‌ها برای پیر و جوان

اگر شما از عاشقان این غذای خوشمزه هستید، حتماً قبول دارید که خوردن آن در سفر بسیار لذت‌بخش است. آماده‌سازی این غذا آسان است و همه به‌خصوص کودکان از خوردن این غذا لذت ‌می‌برند. برای تهیه سس ماکارونی راه‌های زیادی وجود دارد و هر کس بسته به سلیقه خود ‌می‌تواند این غذا را آماده نماید.

عدس‌پلو

عدس‌پلو، محبوب قلب‌ها در سفر
یکی از غذاهایی که می‌توانید سریع و راحت در محل اقامت درست کنید، عدس‌پلو است.

یکی دیگر از غذاهای مقرون‌به‌صرفه و آسان برای سفر، عدس‌پلو است. عدس‌پلو به‌راحتی آماده می‌شود، البته به شرطی که آن را ساده نوش جان کنید. اگر زمان دارید یا از آن دسته افرادی هستید که عدس‌پلو ساده را یک غذای کامل نمی‌دانید، پس آن را با کشمش سرخ‌کرده، پیازداغ، گوشت، خرما یا نیمرو نوش جان کنید. تازه می‌توانید برای صرفه‌جویی در زمان و سالم‌تر کردن غذا به‌جای تفت دادن کشمش، بعد از آبکش کردن برنج کشمش‌ها را لابه‌لای پلو بریزید و اجازه دهید با دم کشیدن برنج پخته شوند.

سخن آخر

امیدواریم با مطالعه این مقاله و آشنایی با لیست غذاهای پیشنهادی برای سفر به سلامت غذا در سفر بیشتر اهمیت دهید. تمام این غذاها گزینه‌هایی ساده و خوشمزه هستند که می‌توانید در طول سفر یا محل اقامت خود آن‌ها را نوش جان کنید. خوشحال می‌شویم تجربه‌تان از غذاهایی که برای سفر درست کردید و در این فهرست نبود را با ما هم در میان بگذارید.

سؤالات متداول

چه غذاهایی برای مسافرت مناسب هستند؟

انواع ساندویچ مرغ، کوکو، کتلت، سمبوسه، تخم‌مرغ، ژامبون و ...، الویه و سالاد ماکارونی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین غذاها برای طول سفر هستند.

غذاهایی که نیاز به گرم شدن ندارند کدامند؟

ساندویچ کوکو، کتلت، الویه و سمبوسه از آن دسته غذاهایی هستند که نیاز به گرم شدن ندارند.

بهترین غذای مسافرتی برای تابستان چیست؟

بهترین غذاهای مسافرتی برای تابستان انواع ساندویچ سرد مثل ساندویچ ژامبون، مرغ، کوکو، کتلت و کوکو سیب‌زمینی است که سس و افزودنی‌های صنعتی نداشته باشد.

3.4/5 - (31 امتیاز)
اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *