چه جوری سفر برم؟نکات آموزشی سفر

کوله گردی یا بک پگینک | سفری جذاب و ارزان

هر آنچه درباره کوله‌گردی باید بدانید

کوله‌‌گردی یا بک‌پکری سبکی مستقل، بین‌المللی و کم‌هزینه برای سفر کردن است که انواع مختلفی دارد. بعضی از کوله‌‌گردها با کوله‌پشتی‌هایشان از طریق هیچهایک سفر و در چادر اقامت می‌کنند اما بعضی دیگر با وسایل حمل‌ونقل بین‌شهری به مقصدشان می‌رسند و برای اقامت هتل یا اقامتگاه‌های دیگر را انتخاب می‌کنند. به‌ طور کلی کوله‌‌گردی را می‌توانیم در گروه سفرهای کم‌هزینه قرار دهیم.

اگر از زندگی روزمره خسته شده‌اید و می‌خواهید با یک سفر حال خود را دگرگون کنید این مطلب را بخوانید و بعد کوله‌تان را ببندید و راهی مقصد مورد علاقه‌تان شوید.

در حال حاضر کوله‌گردی در ایران رواج پیدا کرده است و ما قصد داریم شما را راهنمایی کنیم که چگونه با کوله‌پشتی‌گردی سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

بک پکینگ
عکس از گوگل

در کوله‌گردی چه وسایلی را با خود ببریم؟

در این سفر کوله حکم خانه را برایتان دارد؛ البته به این معنا نیست که همه وسایلتان را در یک کوله خیلی بزرگ قرار دهید و با آن سفر کنید. بهتر است کوله‌تان خیلی سنگین نباشد تا دچار خستگی، کمردرد و پادرد نشوید. قبل از برداشتن هر وسیله‌ای از خودتان بپرسید: « آیا من واقعاً به این وسیله نیاز دارم؟» و اگر جوابتان مثبت بود آن را بردارید. سبک بودن کوله باعث می‌شود که سرعت بیشتری داشته باشید و سرحال‌تر سفر کنید.

لباس زیر، لباس راحتی، لباس گرم، بارانی، کلاه، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، پاور بانک، کفش مناسب پیاده‌روی، مدارک شناسایی، کیسه‌خواب، چادر، قمقمه،‌ حوله،‌ جعبه کمک‌های اولیه، دمپایی، غذاهای کنسروی، فندک، ژل آتش‌زنه، دستمال کاغذی، کفش کوهنوردی، کیسه پلاستیکی، نقشه، قطب‌نما، دستکش و قرص تصفیه‌ آب وسایلی‌اند که باید همراه خود ببرید.

وسایل کوله گردی
عکس از گوگل

تنهایی سفر کنیم یا گروهی؟

این که تنهایی کوله‌گردی کنید یا به‌صورت گروهی به خودتان، مسیر و مقصدتان بستگی دارد. اگر می‌خواهید بین شهرها سفر کنید و از وسایل حمل‌ونقل بین شهری استفاده کنید می‌توانید انفرادی به این سفر بروید اما اگر می‌خواهید به منطقه‌های ناشناخته‌تر بروید و هیچهایک کنید بهتر است سفر چند نفری را انتخاب کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید.

سفرهای گروهی
عکس از گوگل

کجا اقامت کنیم؟

در بسیاری از شهرها محل‌هایی وجود دارند که برای برپایی کمپ مناسب‌اند. شما می‌توانید برای کنترل هزینه‌هایتان در آن‌ها کمپ برپا کنید و در چادر بمانید و یا از اقامتگاه‌های بوم ‌گردی، هتل آپارتمان‌ها، هتل‌ها و هاستل‌ها برای اقامتتان استفاده کنید.

بیشتر افرادی که به‌صورت بک‌‌پکری سفر می‌کنند برای این که سفری اقتصادی‌تر داشته باشند کمپ برپا می‌کنند یا در هاستل‌ها می‌مانند اما انتخاب نوع اقامت به برنامه و بودجه سفر شما بستگی دارد.

اقامتگاه در سفر
عکس از گوگل

مقصد سفرهای کوله‌گردی کجاست؟

کوله‌گردی هم مانند سفرهای دیگر می‌تواند هر مقصدی داشته باشد. شما می‌توانید برای رفتن به مکان‌های طبیعی مانند جنگل، کوه یا کویر با کوله‌پشتی‌تان سفر کنید و هم می‌توانید برای رفتن به شهرها و کشورهای دیگر این سبک از سفر را انتخاب کنید. چیزی که سفر شما را از باقی سفرها متمایز می‌کند کوله‌پشتی‌تان و مدت زمان سفرتان است. بیشتر سفرهای بک‌‌پکری طولانی‌مدت‌اند و به همین علت هم بک‌پکرها سعی می‌کنند که هزینه‌هایشان را کنترل کنند.

مقصد سفر کوله گردی
عکس از گوگل

چه کوله‌پشتی‌ای انتخاب کنیم؟

کوله‌پشتی شما باید جادار و متناسب با قد و وزنتان باشد و برای دسترسی راحت‌تر به وسایلتان بهتر است زیپ سراسری، جای مخصوصی برای کیسه‌خواب و قمقمه داشته باشد. مهم‌ترین نکته در انتخاب کوله‌پشتی وزن آن است که با لیتر بیان می‌شود.

اگر سفر شما قرار است بیش از ۵ روز طول بکشد بهتر است از کوله‌پشتی‌های بیشتر از ۷۰ لیتر استفاده کنید اما اگر طول سفرتان کمتر است کوله‌پشتی‌های بین ۵۰ تا ۷۰ لیتر برایتان کافی است. نکته دیگری که در انتخاب کوله‌پشتی سفری باید در نظر بگیرید اسکلت داشتن‌ آن‌ است.

کوله‌هایی که برای سفرهای طولانی انتخاب می‌کنید حتماً‌ باید اسکلت داشته باشند تا وزن وسیله‌ها و کوله به شما آسیب نرسانند. کوله‌پشتی‌های مناسب سفر را می‌توانید از فروشگاه‌های  لوازم کوهنوردی تهیه کنید.

کوله پشتی مخصوص کوله گردی
عکس از گوگل

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای اتاقک

5/5 - (8 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام دوستان من هم کوله گردی میکنم ارتفاعات طالقان والموتو۳هزار .برنامه دارید من رو هم خبر کنید عاشق دوستداران طبیعت هستم .موفق باشید

  2. منم کوله گردی رو دوست دارم زمان مجردی خیلی سفر میرفتم ولی بعد از ازدوا ج وبچه دار شدن کلا خونه نشین شدم‌ البته تا اونجا که امکان داشته باشه با بچه ها دور و اطراف شهر زیاد میریم وکمپ میزنیم ولی همسرم متا سفانه اوقات فراقت خودشو دوست داره جلوی تلوزیون بشینه و تخمه بشکنه ??? من خیلی کلافه میشم .

  3. کوله گردی واقعا سبک سفر جذاب و خوبیه. کل زندگی رو میریزی توی یه کوله و میری خوش میگذرونی.

  4. من پارسال برای اولین بار کوله‌گردی رو تجربه کردم. واقعا تجربه عالی بود. خیلی بهم خوش گذشت و راحت بودم از اینکه غصه لوازم زیاد نداشتم.

    1. ممنونیم که تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *