شهرها

یاسوج کجاست؟ | شهری سرشار از شگفتی‌های طبیعی

یاسوج یکی از شهرهای خوش آب‌وهوای استان کهگیلویه و بویر احمد است که در شمال شرقی این استان واقع شده است. جاذبه‌های دیدنی و طبیعی این شهر به قدری متنوع است که لقب پایتخت طبیعت ایران را به خود اختصاص داده است. طبیعتی زیبا و چشم‌نواز، جنگل‌های سرسبز، آبشارهای خروشان، آب‌وهوای مناسب، تفریحات سرگرم کننده و رودخانه‌های جاری یاسوج آن‌چنان زیبا هستند که هر گردشگری را از هر سوی جهان به خود جذب می‌کند. در این شهر همه چیز از طبیعت گردی و خوشگذرانی گرفته تا اسکی و کوهنوردی برای شما فراهم شده است. پس اگر قصد سفر به شهر یاسوج را دارید، با ما تا آخر این مقاله از مجله گردشگری اتاقک همراه باشید که قصد داریم شما را با یاسوج، جاهای دیدنی، رستوران‌ها، بازارها و مراکز خرید، غذاهای محلی و هر آنچه که لازم است درباره این شهر بدانید، آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

یاسوج کجاست؟

یاسوج یکی از شهرهای جنوب غربی ایران است که در مرکز شهرستان بویراحمد واقع شده است. این شهر از جنوب به استان فارس، از شمال به استان کهگیلویه و بویراحمد، از شرق به اصفهان و از غرب به شهرستان کهگیلویه منتهی می‌شود. مساحت این شهرستان به 1801 هکتار می‌رسد و جمعیت آن نیز طبق آخرین سرشماری در سال 1399 برابر با 139 هزار نفر بوده است.

یاسوج در لغت به معنی محلی است که گل‌های یاس در آنجا می‌روید. بنابراین انتخاب نام یاسوج برای این شهر به علت وجود دشتهای پر از گل در این منطقه، کاملاً برازنده است. مردم شهر یاسوج اکثراً از اقوام لر هستند و به زبان لری صحبت می‌کنند.

تاریخچه شهر یاسوج

شهر یاسوج که با نام یاسیج نیز شناخته می‌شود، یکی از شهرهای دیدنی ایران است. درباره تاریخ پیدایش این شهر اطلاعاتی در دست نیست اما به دنبال کشف گورستانی 3500 ساله در ضلع شرقی شهر یاسوج، پیشینه این شهر را به هزاره قبل از میلاد مسیح نسبت می‌دهند. یاسوج در سال 1335 روستایی از توابع شهرستان کازرون با جمعیت 34 نفر بود اما نه سال بعد این منطقه به عنوان مرکز فرمانداری کل استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شد. بعد از آن در سال‌های بعد در پی احداث خانه‌ها، محله‌ها و خیابان‌ها، جمعیت این شهر نیز افزایش یافت. سرانجام در سال 1355 با ارتقای جمعیت شهر یاسوج به بیش از چهار هزار نفر، این شهر به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد به رسمیت شناخته شد. هم اکنون این شهر با داشتن جمعیتی بیش از 130 هزار نفر و همچنین وجود جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان به پایتخت طبیعت ایران بدل شده است و مقصد سفر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌رود.

آداب و رسوم و فرهنگ مردم یاسوج

هر شهر و منطقه ایران دارای آداب و رسوم متنوعی است. شهر یاسوج نیز که از شهرهای قدیمی استان کهگیلویه و بویراحمد است به واسطه پیشینه دور و درازی که دارد، از فرهنگ و آداب و رسومی بسیار غنی برخوردار است. در این شهر علاوه بر برگزاری مراسمات و اعیاد ملی و مذهبی از جمله، مراسم عزاداری ایام محرم، چهارشنبه سوری، عید فطر، عید قربان، شب یلدا و غیره که تقریباً همانند دیگر شهرهای ایران برگزار می‌شود، برخی از مراسمات هستند که جزء فرهنگ بومی یاسوج به شمار می‌روند و مختص این شهر هستند. از جمله این مراسم‌ها می‌توان به مراسم پندشکنی در عید نوروز اشاره کرد. در این مراسم اهالی منطقه در عید نوروز علاوه بر دیدار اقوام و بزرگان فامیل به دیدار کسانی که عزادار هستند، نیز می‌روند و با بردن لباس سفید، لباس مشکی صاحب عزا را در می‌آورند.

یکی دیگر از آیین‌های جالب و سنتی مردم شهر یاسوج، مراسم چاله گرم کنون است در این مراسم مردم این منطقه، یک روز مانده به عید نوروز غذاهای محلی مختلفی می‌پزند و میل می‌کنند. این کار برای این است که در سال جدید اجاق خانه‌شان گرم باشد و پایداری و برکت سفره افزایش یابد.

روستاهای شهر یاسوج

خانه های روستایی در روستای نزدیک به شهر یاسوجیاسوج یکی از شهرهای زیبا و پرگردشگر ایران است که جاذبه‌های گردشگری فراوانی را در دل خود جای داده است. این شهر همچنین دارای 365 روستا و آبادی است که هرکدام از این روستاها نیز دارای جاذبه‌های دیدنی و طبیعتی بکری هستند. ازجمله روستاهای معروف این شهر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • علی‌آباد سر تل
  • علی‌آباد مختار
  • آب بهاره‌چین
  • آب پوتی گلال
  • آب چنداران علیا گلال
  • آب‌مورد دم لوداب
  • آبریزی پریکدان
  • ابلمی گوزنان
  • ابلون
  • باجولی
  • بادام‌دان کوشک علیا
  • بازرنگ
  • باغچه جلیل
  • پاتاوه
  • پاتاوه دلی‌تا
  • پاتاوه گلال
  • پاچات دلی‌تا

اقتصاد شهر یاسوج

شهر یاسوج یکی از شهرهای ییلاقی ایران است و به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل و مرطوب و مراتع سرسبز و پر رونق، فضا و شرایط بسیار مناسبی برای دامداری و کشاورزی دارد؛ بنابراین شغل اصلی و عمده مردم این شهر دامداری و کشاورزی است. آب لازم برای کشاورزی و کشت محصولات در این شهر از طریق رودها، چاه‌ها و چشمه‌های اطراف تأمین می‌شود. از مهم‌ترین محصولات کشاورزی و فراورده‌های دامی این استان می‌توان به برنج، گندم، جو، سیب، انگور، گردو، گیاهان دارویی و محصولات لبنی همچون کشک و غیره اشاره کرده که علاوه بر استفاده داخلی به دیگر شهرها و مناطق ایران نیز صادر می‌شوند. در کنار کشاورزی و دامداری، این شهر از لحاظ معادن نیز بسیار غنی است. کارخانه قند، نیروگاه تولید برق با سوخت زغال سنگ، معادن سنگ، گچ، سنگ آهک و سنگ ساختمانی نیز از جمله صنایع و معادن این شهر به شمار می‌روند. وجود این کارخانه نقش ارزنده در اقتصاد شهر یاسوج و از همه مهتر در کسب درآمد و اشتغال‌زایی اهالی این شهر و شهرهای اطراف استان کهگیلویه و بویر احمد دارد.

آب و هوای شهر یاسوج

یاسوج یکی از شهرهای سردسیر ایران است که در دامنه‌ی کوه‌های مرتفع زاگرس و دنا و در ارتفاع 1870 متری از سطح دریا واقع شده است. این شهر به سبب همین موقعیت جغرافیایی خود، دارای آب و هوای معتدل و خنک در تابستان‌ها و هوای سرد و پربارش در زمستان‌ها است. میزان بارندگی فراوان و آب و هوای مساعد در این شهر موجب پیدایش چشمه‌های متعدد و پوشش گیاهی ممتد شده است.

بهترین زمان سفر به یاسوج

یاسوج شهری زیبا و سرشار از اماکن دیدنی، چشمه‌های متعدد و آبشارهای فراوان است. هر فصلی از سال در این شهر زیبایی‌های خاص خودش را دارد؛ اما این زیبایی‌ها در فصل بهار و تابستان به اوج خود می‌رسد. طبیعت یاسوج در این دو فصل به خصوص در اردیبهشت ماه یکی از زیباترین و سرسبزترین چشم‌اندازها را دارد و آب‌وهوا نیز دلپذیر و مطبوع بوده و به‌ندرت با گرمایی آزاردهنده مواجه خواهید شد. پاییز و زمستان‌های یاسوج نیز سرد و پربارش است، اگر به سفرکردن در فصل پاییز و یا به ورزش‌های زمستانی علاقه دارید فصل پاییز و زمستان نیز زمان مناسبی می‌تواند باشد.

بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر بستگی به هدف شما دارد چنانچه می‌خواهد سفری خاطره‌انگیز را در هوایی مطبوع و دلپذیر تجربه کنید، در نیمه اول سال به یاسوج سفر کنید. چشمه‌ها و آبشارهای دیدنی، درخت‌ها و چمنزارهای سرسبز در این فصل‌ها حسابی شما را شگفت زده خواهند کرد.

[button color=”primary” size=”big” link=”https://www.otaghak.com/city/yasuj” icon=”” target=”true” nofollow=”true”]برای رزرو اقامتگاه در یاسوج کلیک کنید.[/button]

 

جاهای دیدنی یاسوج

یاسوج یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جنوب غربی کشور است. وفور و تنوع جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در این شهر موجب شده است تا یاسوج به پایتخت طبیعت گردشگری در ایران تبدیل شود. ازجمله جاهای دیدنی شهر یاسوج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیست اسکی دنا

پیست اسکی دناپیست اسکی دنا یا کاکان یکی از قدیمی‌ترین و بهترین پیست‌های اسکی جنوب کشور است که در شهر یاسوج و در دهستان کاکان واقع شده است. این پیست با داشتن 1500 متر طول و امکاناتی نظیر پت کوب، تله اسکی بشقابی، رستوران، کلاس‌های آموزش اسکی و تجهیزت اجاره‌ای همچون کفش، چوب و تخته اسکی به یکی از منحصربه‌فردترین تفرجگاه‌های مردم تبدیل شده است. این پیست از اوایل زمستان تا اوایل بهار پوشیده از برف است و برای تجربه یک سفر به یاد ماندنی در فصل سرد سال مکان مناسبی به شمار می‌رود. علاوه بر این، سفر به این منطقه در فصول گرم سال نیز که به دنبال آب شدن برف‌ها، پوشیده از لاله‌های واژگون می‌شود، نیز خالی از لطف نیست.

آدرس پیست اسکی دنا: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، 18 کیلومتری شهر یاسوج، نزدیکی روستای کاکان.

رودخانه بشار

رودخانه بشار از کوههای اردکانرودخانه بشار یکی از جاذبه‌های اصلی و دیدنی یاسوج است که از کوه‌های اردکان در استان فارس سرچشمه می‌گیرد و به سمت شمال شرقی بویر احمد سفلی حرکت می‌کند. این رود که از رودخانه‌های مهمی همچون تنگ سرخ، گنجون و تیز آب سرچشمه می‌گیرد در مسیر خود از مناطق مختلفی همچون پارک ساحلی بشار و شهر یاسوج عبور کرده و در نهایت با پیوستن به رود کازرون به دریای خلیج فارس سرازیر می‌شود.

آدرس رودخانه بشار: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج

آبشار یاسوج

یکی از جاهای دیدنی و چشم‌نواز شهر یاسوج، آبشار یاسوج هست که در شمال این شهر واقع است. این آبشار که ارتفاع آن از سطح زمین به 10 متر می‌رسد، از چشمه‌هایی که از دل کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرند، می‌جوشد. سرازیرشدن آب این آبشار در کنار درختان سرسبز و باغ‌های میوه در اطراف آن منظره‌ای بی‌نظیر را به وجود آورده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آدرس آبشار یاسوج: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، 2 کیلومتری شهر یاسوج

پارک جنگلی یاسوج

پارک جنگلی یاسوجپارک جنگلی یاسوج با مساحت هزار هکتاری یکی از دیدنی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های جنوب کشور به شمار می‌رود که در شمال شرق شهر یاسوج واقع شده است. این پارک دارای پوشش گیاهان متنوع ازجمله بادام کوهی، ارزن، بنه، کیکم و درختان زیبا و سر به فلک کشیده‌ای همچون بلوط است. وجود مسیرهای پیاده روی و آسفالته و همچنین آلاچیق‌ها و استراحتگاه‌ها برای استراحت و برپایی چادر، این مکان را به محیطی بسیار مناسب برای تفریح و گشت‌وگذار تبدیل کرده است.

آدرس پارک جنگلی یاسوج: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق شهر یاسوج

برای آشنایی بیشتر مقاله جاهای دیدنی یاسوج را مطالعه کنید.

سوغات و صنایع دستی شهر یاسوج

یک لیوان گل گاو زبانخرید سوغاتی و داشتن یادگاری از مقصد سفر یکی از رسم‌های جالبی است که به جای آوردنش زیباست. شهر یاسوج نیز با داشتن جاذبه‌های دیدنی و گردشگری به مقصد سفر بسیاری از مسافران تبدیل شده است و دارای سوغاتی‌ها و صنایع دستی ارزشمندی است. در این شهر به سبب شرایط آب‌وهوایی مساعد و بارندگی‌های فراوان محصولات کشاورزی متنوعی تولید و روانه بازار می‌شود که برخی از این محصولات توسط گردشگران به عنوان سوغاتی خریداری می‌شوند. از سوغاتی‌های خوراکی این شهر می‌توان به گردوی یاسوج، عسل، روغن حیوانی، انگور، سیب، گیاهان کوهی و دارویی همچون گل‌گاوزبان، بابونه، کنگر، کارده، قارچ کوهی، بیلهر و غیره اشاره کرد. در کنار این محصولات نان بلوط و نان توک نیز از دیگر سوغاتی‌های خوشمزه یاسوج به شمار می‌روند.

البته سوغاتی‌های یاسوج فقط شامل خوراکی‌های خوشمزه آن نمی‌شود. صنایع دستی این شهر نیز به علت وجود دامداری و کشاورزی در این شهر از اهمیت خاصی برخوردار است. از جمله این صنایع دستی می‌توان به گلیم، گبه، فرش، آینه دان، جاجیم، جوال، خورجین، سفره محلی و غیره اشاره کرد که همگی به دست مردان و زنان این شهر و به زیبایی هر چه تمام ساخته می‌شوند. می‌توانید در سفرتان به یاسوج هرکدام از این سوغاتی‌ها از خوراکی گرفته تا صنایع دستی را بسته به سلیقه‌تان از بازارهای مختلف این شهر به‌عنوان نماد و یادگاری از یاسوج خریداری نمایید.

غذاهای محلی شهر یاسوج

در هنگام سفرتان به یاسوج از چشیدن طعم غذاهای محلی و بومی این شهر غافل نشوید. این شهر به دلیل داشتن گیاهان و سبزیجات مختلف، غذاهای محلی خوش طعم، متنوع و متناسب با هر ذائقه و سلیقه‌ای دارد. کافی است فقط یک‌بار غذاهای محلی یاسوج را امتحان کنید تا متوجه طعم لذیذ و خوشمزه آن‌ها شوید. ازجمله غذاهای محلی یاسوج می‌توان به آش کارده، شله شیری، پلو لیزکی، آش دنگو، شله ماسکی و غیره اشاره کرد.

رستوران‌های شهر یاسوج

حیف است به یاسوج سفر کنیم و طعم غذاهای خوشمزه و محلی آن را نچشیم؛ بنابراین اگر در سفرتان به یاسوج به دنبال یک رستوران خوب جهت صرف وعده غذایی خوشمزه هستید باید گفت که این شهر دارای رستوران‌های متنوعی است که در جای‌جای آن قرار گرفته‌اند و انواع غذاهای خوشمزه و متنوع در منوی غذایی رستوران‌های این شهر جا خوش کرده‌اند. برخی از رستوران‌های معروف این شهر عبارت‌اند از:

رستوران سنتی باجناق‌ها

اگر در یاسوج به دنبال یک رستوران خوب باشید بدون شک اولین رستورانی که به شما پیشنهاد می‌دهند رستوران سنتی باجناق‌ها است. فضای خارجی و داخلی این رستوران بسیار زیبا و مدرن است و علاوه بر میز و صندلی، تخت‌های سنتی و چوبی نیز دارد. این رستوران در ارائه غذاهای باکیفیت و تزیین غذا حرف اول را میزند و تقریباً در بیشتر روزهای هفته شلوغ است. انواع غذاهای ایرانی و انواع کباب‌ها ازجمله کباب بناب، کباب لبنانی، کباب چنجه، کباب برگ و غیره در منوی غذایی این رستوران به چشم می‌خورد. دسر و پیش غذا نیز در این رستوران به صورت سلف سرویس ارائه می‌شود.

آدرس رستوران سنتی باجناق‌ها: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج، ورودی آبشار یاسوج، بالاتر از امامزاده عبدالله

رستوران شاندیز

رستوران‌های زنجیره‌ای شاندیز یکی از رستوران‌های معروفی است که در بیشتر شهرهای ایران شعبه دارد. یکی از شعبه‌های معروف این رستوران نیز در شهر یاسوج قرار دارد. این رستوران دارای فضای داخلی بسیار زیبایی است و انواع غذاهای ایرانی و انواع کباب‌ها در آن سرو می‌شود. معروف‌ترین غذای این رستوران نیز ششلیک است که در سفرتان به یاسوج اگر هوس ششلیک کردید می‌توانید از لذیذترین ششلیک‌های این رستوران نوش جان کنید.

آدرس رستوران شاندیز: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج، میدان امام خمینی، جنب دانشگاه آزاد.

رستوران گل

این رستوران یکی از رستوران‌های شیک و ساده با محیطی گرم و صمیمی در یاسوج است که در آن انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی با قیمت و کیفیت مناسب سرو می‌شود.

آدرس: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج، خیابان جمهوری اسلامی، کوچه سینما

رستوران سنتی لیان

رستوران سنتی لیان

رستوران سنتی لیان در خیابان جمهوری اسلامی یاسوج واقع شده است. این رستوران دارای فضای سنتی و دل‌نشین، پنجره‌های رنگی و میز و صندلی‌های چوبی است و انواع غذاهای محلی و ایرانی باکیفیت و قیمت عالی را در درون ظروف مسی سرو می‌کند. پیش‌غذاهای این رستوران از قبیل انواع ترشی، ماست محلی و غیره نیز به صورت سلف سرویس ارائه می‌شود.

آدرس رستوران لیان: ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد، شهر یاسوج، خیابان جمهوری اسلامی

مراکز خرید شهر یاسوج

یاسوج شهر زیبا و دیدنی ایران است. هر وجب از خاک این شهر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. در کنار این جاذبه‌ها، بازارها و مراکز خرید این شهر نیز که در آن‌ها انواع محصولات، سوغاتی‌های خوشمزه و صنایع دستی جذابی به فروش می‌رسد، نظر هر مسافر و گردشگری را به خود جلب می‌کند. از جمله بازارها و مراکز خرید این شهر می‌توان به مرکز خرید اطلس، مجتمع تجاری طوس، مرکز تجاری اطلس، مرکز خرید گیلاس، پاساژ ملت، پاساژ امید و غیره اشاره کرد.

علاوه بر این در یاسوج هفته بازارها نیز در روزهای جمعه در روستای شرف آباد برپا می‌شود. جمعه بازار شرف آباد بیش از سیزده سال است که به صورت هفتگی در روزهای جمعه برگزار می‌شود. این جمعه بازار دارای هزار واحد صنفی است و انواع سوغاتی‌ها از جمله عسل، روغن حیوانی، ظروف مسی، پوشاک و انواع صنایع دستی متنوع و باکیفیت و همچنین با قیمت پایین توسط کسبه بازار و دست‌فروشان به فروش می‌رسد.

برای آشنایی بیشتر مقاله سوغات و صنایع دستی یاسوج را مطالعه کنید.

اقامت در شهر یاسوج

یاسوج شهری ییلاقی و خوش آب‌وهوای استان کهگیلویه و بویر احمد است که در دامنه قله دنا و حاشیه رودخانه بشار واقع شده است. طبیعتی زیبا و منحصربه‌فرد، چشمه‌ها، آبشارهای زیبا، تپه‌ها و دشت‌های سرسبز و تفریحات جذاب این شهر زبان زد گردشگران و مسافران است. اگر قصد سفر دارید و یاسوج را برای تجربه یک سفر عالی انتخاب کرده‌اید بهتر است بدانید این شهر علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، اقامتگاه‌های متعددی نیز برای مسافران محیا کرده است؛ بنابراین اگر دغدغه اقامتگاه دارید و نمی‌دانید در سفرتان به این شهر در کجا اقامت داشته باشید می‌توانید قبل از سفرتان به شهر یاسوج تمام اقامتگاه‌های موجود در این شهر را از سایت اتاقک مشاهده کرده و بسته به سلیقه و شرایطتان اقامتگاه مورد نظر را رزرو کرده و سفرتان را با خیال راحت آغاز کنید.

راه‌های دسترسی به شهر یاسوج

یاسوج از طریق استان‌های خوزستان، اصفهان، فارس و چهارمحال‌بختیاری به جاده‌های اصلی کشور متصل می‌شود. از بین جاده‌های مختلف و پرپیچ‌و‌خم منتهی به یاسوج، نزدیک‌ترین و بهترین راه از طریق آزادراه تهران-قم است. این مسیر حدود 757 کیلومتر است و 8 ساعت زمان می‌برد. در این مسیر باید از تهران به سمت قم و کاشان حرکت کرده و با گذشتن از اصفهان به یاسوج برسید.

بنابراین اگر قصد سفر به یاسوج را دارید خوشبختانه این شهر هم جاده زمینی دارد و هم مجهز به سیستم حمل‌ونقل هوایی است و می‌توانید با خودرو شخصی، اتوبوس و هواپیما به این شهر سفر کنید. اتوبوس‌های زیادی همه روزه از پایانه مسافربری تهران و پایانه مسافربری جنوب کشور به سمت یاسوج حرکت می‌کنند. متأسفانه این شهر به دلیل اینکه مجهز به خطوط ریلی نیست بنابراین سفر به یاسوج با قطار امکان‌پذیر نیست.

فاصله یاسوج از شهرهای مهم چند کیلومتر است؟

  • فاصله یاسوج تا تهران 760 کیلومتر
  • فاصله یاسوج تا اصفهان 325 کیلومتر
  • فاصله یاسوج تا شیراز 170 کیلومتر
  • فاصله یاسوج تا مشهد 1282 کیلومتر
  • فاصله یاسوج تا قزوین 782 کیلومتر

نکاتی که در سفر به یاسوج لازم است بدانید.

  • آب‌وهوای شهر یاسوج در فصل‌های زمستان بسیار سرد و پربارش است بنابراین اگر فصل زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کردید حتماً لباس گرم با خود به همراه داشته باشید.
  • در هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت یاسوج سعی کنید به طبیعت و اکوسیستم آسیبی نرسانید.
  • اگر می‌خواهید در سفرتان به یاسوج دغدغه اقامتگاه نداشته باشید می‌توانید قبل از سفر محل اقامتتان را رزرو نمایید و با خیال راحت سفرتان را آغاز کنید.
  • اگر می‌خواهید در فصل زمستان برای انجام تفریحات زمستانی و اسکی به این شهر سفر کنید بهتر است لباس و تجهیزات مناسب اسکی با خود به همراه داشته باشید

سؤالات متداول درباره شهر یاسوج

یاسوج کجاست؟

یاسوج در مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان بویر احمد واقع شده است، این شهر یکی از شهرهای جنوب غربی ایران است و از جنوب به استان فارس، از شمال به استان کهگیلویه و بویر احمد، از شرق به اصفهان و از غرب به شهرستان کهگیلویه منتهی می‌شود.

بهترین زمان سفر به یاسوج کی است؟

بهترین زمان سفر به شهر یاسوج بستگی به هدفتان دارد. اگر می‌خواهید جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر را در هوای معتدل و مطبوع تماشا کنید بهترین زمان سفر فصل بهار و تابستان است؛ اما اگر به سفر کردن در فصل سرد سال و یا ورزش‌های زمستانی مثل اسکی علاقه دارید پاییز و زمستان نیز می‌تواند زمان مناسبی باشد.

معروف‌ترین جاهای دیدنی یاسوج کدام‌اند؟

آبشار یاسوج، دره المان، پارک کوهستان، دریاچه مو زرد، پارک ساحلی رود بشار، آبشار مارگون، تنگ مهریان، تنگ گنجه‌ای، کوه آب نهر، پیست اسکی کاکان، دریاچه کوه گل، سد شاه قاسم. پارک جنگلی یاسوج.

معروف‌ترین رستوران‌های یاسوج کدام‌اند؟

رستوران شاندیز، رستوران گل، رستوران ونوس، رستوران سنتی باجناق‌ها، رستوران سنتی لیان، رستوران بختیاری، رستوران مبین، رستوران بابا کوهی، فست فود شف، فست فود آنیل، آی فست فود.

چطور به یاسوج برویم؟

خوشبختانه این شهر به بیشتر استان‌های ایران ازجمله خوزستان، اصفهان، فارس و چهار محال بختیاری جاده زمینی دارد و می‌توانید با اتوبوس و خودروی شخصی به یاسوج سفر کنید. همچنین این شهر فرودگاه نیز دارد و می‌توانید از هر کجای ایران با هواپیما در کمتر از چند ساعت خود را به یاسوج برسانید. البته با توجه به اینکه این شهر مجهز به سیستم حمل و نقل ریلی نیست بنابراین امکان سفر به این شهر با قطار وجود ندارد.

4.5/5 - (116 امتیاز)
اتاقک

نسترن زینل‌لی

بوی روزنامه‌ی نو و جوهری که روی اون نقش بسته، خاطره‌ی کودکی منه! خاطره‌ی بچگی‌هایی که کنار بابا و توی روزنامه‌ای که کار می‌کرد گذشت و من رو عاشق کلمات و نوشتن کرد... حالا دو دهه از اون روزا گذشته؛ من روزنامه‌نگار شدم و لای کلمه‌ها وول خوردم، با واژه‌ها زندگی کردم و بین اون‌ها نفس کشیدم... و امروز که بیست‌وهشت‌ساله‌ام، هفت ساله که در حوزه‌ی محتوا قلم می‌زنم و هر روز جوششِ پایان‌ناپذیر قلبم رو به کلمه و کلمه رو به روایت تبدیل می‌کنم... "اتاقک" برای من همون حیاطِ خلوت امن و دوست‌داشتنیه که می‌تونم کنارتون روایت خلق کنم، دستتون رو بگیرم و با هم به دورترین و زیباترین گوشه‌های این جهان لایتناهی سفر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *