شهرها

آشنایی با جاهای دیدنی بیجار

معرفی جاهای دیدنی بیجار

بیجار شهری کوهستانی است که در استان کردستان قرار دارد. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۹۴۷ متر است و به همین دلیل به بام ایران شهرت پیدا کرده است. یک سوم شهر بیجار را کوهستان‌ها تشکیل داده‌اند و زرنیخ، امامزاده ایوب و شاه‌نشین از بلندترین قله‌های آن‌اند. این شهر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد که هر کدام  از آن‌ها می‌توانند از دلایل سفر به شهر بیجار باشند. گروس، سهرورد و زرین کمر نام‌های قدیمی شهر بیجارند. در ادامه از جاهای دیدنی بیجار و جاذبه های گردشگری بیجار برایتان بیشتر می‌گوییم.

بیجار
عکس از گوگل

پل صلوات آباد یکی از ٰجاذبه های گردشگری بیجار

پل صلوات آباد یکی از آثار تاریخی شهر بانه است که در روستای صلوات آباد و در مسیر رود قزل‌ اوزن بنا شده. قدمت این پل متعلق به دوران صفویه است اما عده‌ای عقیده دارند که پل صلوات آباد در زمان سلجوقیان ساخته شده بود و صفویان آن را مرمت کردند. کتیبه‌ای در مورد زمان دقیق ساخت پل وجود ندارد اما در کنار آن روی سنگی سال ۱۳۱۵ به‌عنوان زمان مرمت پل نوشته‌ شده است. پل صلوات آباد ۹ دهانه بزرگ با طاق‌های جناغی و ۹ دهانه کوچک دارد. طول پل در حدود ۱۳۰ متر است و ارتفاع آن از سطح زمین بین ۵ تا ۱۲ متر متغیر است. پل تاریخی صلوات آباد در سال ۱۳۱۵ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در بیجار و نزدیک به پل صلوات آباد در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید.

پل صلوات آباد
عکس از گوگل

تیمچه حاج شهباز

تیمچه حاج شهباز با مساحتی در حدود ۴۵۰ متر در شهر بیجار قرار گرفته است و اطراف آن ۱۴ حجره قرار دارد که همچنان پابرجا و فعال‌اند. قوس‌های زیبا،‌ کادربندی سقف، نورگیری مناسب و سقف پوشیده از ویژگی‌های معماری تیمچه حاج شهباز‌ند. این تیمچه به همراه تیمچه امیر تومان و بازار بزرگ بیجار به‌عنوان مجموعه‌ای تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده‌اند.

تیمچه حاج شهباز
عکس از گوگل

سد گلبلاغ

گلبلاغ سدی خاکی است که در مسیر رود اوزن دره ساخته شده است و از آب آن برای مصرف امور کشاورزی زمین‌های اطراف استفاده می‌کنند. محیط اطراف دریاچه سد برای استراحت و تفریح مناسب است و گردشگران زیادی از این منطقه برای قایق‌سواری، ورزش‌های گروهی و پیک‌نیک استفاده می‌کنند. پرورش ماهی قزل‌آلا یکی از کارهایی است که در این دریاچه انجام می‌شود.

سد گلبلاغ
عکس از گوگل

راهنمای اجاره ویلا، سوئیت و اتاق برای اقامت در شهر بیجار

برای شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم.

یک اتاقک پر از عیدی یک اتاقک پر از عیدی

برای اجاره ویلا در بیجار و یا اقامتگاه، سوئیت و اتاق می‌توانید از طریق سایت اتاقک اقدام کنید و با گذراندن چند مرحله ساده اتاقک مناسب را در تاریخ مورد نظرتان، با قیمتی مناسب، رزرو کنید.

اقامت دلچسبی برای شما آرزو می‌کنیم.

4.3/5 - (22 امتیاز)

اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *